3 اسفند 1400
/
2,340 بازدید

نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید!

فهرست مطالب

دانستن نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب وارد کردن به پوست خود جلوگیری کنید. آیا فکر می‌کنید در طول روز صورت خود را به روش درست شستشو می‌دهید؟ ما قرار است پنج اشتباه اصلی که بسیاری از افراد هنگام شستشو صورت خود انجام می‌دهند را به شما بگوییم. پس اگر پوست صورت خود را دوست دارید و نمی‌خواهید با رفتارهای اشتباه آن را دچار آسیب کنید با ما همراه شوید.

روش های شستشوی پوست

خرید ژل شستشوی صورت

۵ اشتباه که باید هنگام شست‌وشوی صورت خود باید از آن اجتناب کنید

در ادامه ۵ روش را به شما یاد خواهیم داد که به کمک این روش‌ها می‌توانید در هنگام شست‌و‌شو صورت از آسیب رسیدن به پوست خود جلوگیری کنید. این موارد عبارتند از:

شست‌وشوی بیش از حد

اولین مورد از نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، شست‌وشوی مکرر پوست است. به یاد داشته باشید این مورد علاوه بر اینکه در سالم ماندن پوست شما کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث آسیب دیدن آن خواهد شد. بسیاری از ما برای این که پوست سالم و درخشانی داشته باشیم علاقه‌مند هستیم که آن را بارها و بارها بشوییم. این موضوع زمانی بیشتر رخ می‌دهد که پوست ما از نوع چرب باشد. شست‌وشوی بیش از حد باعث از بین رفتن چربی پوست می‌شود. بنابراین خشکی پوست باعث از بین رفتن درخشش و سلامت پوست شما خواهد شد. متخصصان می‌گویند شست‌وشوی دو بار در روز بهترین نتیجه را خواهد داد.

شست‌وشوی دست

اغلب افراد قبل از اینکه صورت خود را شست‌وشو دهند فراموش می‌کنند، لازم است ابتدا دست‌های خود را به خوبی تمیز کنند. به یاد داشته باشید، آلودگی‌ها و باکتری‌های بسیاری روی دست شما وجود دارد که اگر قبل از شست‌وشوی صورت آنها را تمیز نکنید باعث می‌شود  پوست شما آلوده بماند و به مرور حالت کدر به خود بگیرد.

شستشوی دست با استفاده از شوینده

شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ها

یکی از نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، رها کردن پوست بعد از استفاده از پاک‌کننده‌ها است. اگر از محصولات پاک کننده مانند دستمال مرطوب یا شیر پاک کن، در پاک کردن آرایش آرایش خود استفاده می‌کنید؛ شست‌وشوی صورت را بعد از استفاده از این مواد فراموش نکنید. این مواد مراقبتی دارای میزان بالایی از مواد شیمیایی هستند که در پاک کردن لوازم آرایش قدرت خوبی دارند. اگر دوست دارید پوست شما سالم باشد بلافاصله بعد از استفاده از این مواد صورت خود را به طور کامل بشویید.

شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ها

 لایه برداری بیش از حد

همانطور که اطلاع دارید لایه برداری به معنی حذف سلول‌های مرده پوست است. لایه برداری برای داشتن پوستی صاف، سفت، محکم و سالم لازم و ضروری است؛ اما در کنار فوایدی که برای پوست دارد زیاده روی در آن ممکن است مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده مداوم از لایه بردار باعث ایجاد قرمزی در پوست شما خواهد شد و سوزش بالایی را به همراه دارد. اگر دچار این مشکل شدید لازم است از خیار رنده شده یا گلاب برای تسکین درد آن ناحیه استفاده کنید.

ابزار شست‌وشوی کثیف

آخرین مورد از نکته‌هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید مربوط به استفاده از ابزارهای کثیف است. اگر برای شست‌وشوی صورت خودتان از برخی ابزارها مانند برس، دستمال و … استفاده می‌کنید به یاد داشته باشید تمیز بودن این ابزارها یکی از ضروریات است، چرا که اگر از برس آلوده برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید مانند آن است مواد آلوده را دوباره به سطح پوست خودتان برمی‌گردانید.

انتخاب حوله مناسب و تمیز هم یکی دیگر از مواردی است که اگر دوست دارید پوست شاداب و شفافی داشته باشید لازم است، رعایت کنید. هنگام خرید دقت کنید حوله دارای الیاف و پرزهای نرم باشد تا از ایجاد قرمزی بر روی پوست شما جلوگیری شود.

بایدها و نبایدها برای شستن صورت

در ادامه تعدادی از قوانین را برای داشتن پوست سالم و شاداب برای شما خواهیم گفت. مطمئن باشید استفاده کردن از این قوانین باعث می‌شود پوست سالم‌تری داشته باشید. پس اگر به دنبال پوست سالم هستید و دوست دارید نسبت به هم سن و سال‌های خود از پوست صاف و جوانی برخوردار باشید با ما همراه شوید. این موارد عبارتند از:

صابون‌های معمولی را دور بیندازید

صابون‌های معمولی به علت دارا بودن خاصیت اسیدی بالا تعادل پوست شما را به هم می‌زنند. یکی از مشکلاتی که اگر تعادل پوست شما به هم بخورد ممکن است اتفاق بیفتد، رشد باکتری‌ها روی آن است. اغلب افراد فکر می‌کنند اگر ماده پاک کننده‌ای که روی پوست خود استفاده می‌کنند دارای خاصیت کف‌کنندگی نباشد، نخواهد توانست پوست را پاک کند. یکی از متخصصین پوست در پنسیلوانیا می‌گوید کف کردن باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست شما خواهد شد.

شستشوی پوست با استفاده از صابون

پاک کردن آرایش را فراموش نکنید

اگر یک روز خسته کننده را پشت سر گذاشته‌اید و دوست دارید به رختخواب خود رفته و خواب آرامی را داشته باشید پاک کردن آرایش خود را فراموش نکنید. پوست از منافذ خود در طول شب برای پاکسازی سموم استفاده می‌کند و اگر منافذ پوست شما به وسیله لوازم آرایشی یا آلودگی‌های موجود در هوا  مسدود شده باشد باعث می‌شود تا منافذ بازتر شوند.

از آب ولرم استفاده کنید

شعار‌های بسیاری وجود دارد که می‌گویند آب سرد باعث بسته شدن منافذ و آب گرم باعث باز شدن آن‌ها می‌شود؛ اما تاکنون هیچ راهی برای اثبات این موضوع وجود نداشته است. آب گرم باعث قرمزی پوست شما می‌شود به همین علت اگر دوست ندارید بعد از شستشوی صورت، هنگامی که به خودتان که در آینه نگاه می‌کنید، صورت برافروخته‌ای را مشاهده کنید لازم است از آب با دمای ولرم استفاده کنید.

مراقبت از پوست صورت

استفاده از تونر

اگرچه استفاده از تونر از جمله مراحل حین شست‌وشو صورت نیست؛ اما استفاده از آن باعث می‌شود تعادل پوست حفظ شود. تونرها دارای فرمول سبک و مایع شکل هستند که در تنظیم ph پوست نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، اگر تعادل پوست از بین برود دیگر توانایی محافظت در برابر باکتری‌ها و آسیب‌ها را نخواهد داشت.

استفاده از مرطوب کننده

بعد از اینکه به طور کامل شستشوی صورت خود را انجام دادید، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست شما باعث می‌شود خشکی آن هر چه سریعتر برطرف شود. برخی از افراد بعد از اینکه پوست صورت خود را مورد شستشو قرار می‌دهند، پوست آنها دچار ترک می‌شود که در این صورت استفاده از مرطوب کننده به بازسازی پوست کمک بسیاری خواهد کرد.

انواع پاک کننده صورت

پاک کننده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، آلودگی، آرایش و سایر آلاینده‌ها از پوست طراحی شده است. استفاده از انواع پاک کننده صورت به شفاف نگهداشتن پوست و جلوگیری از پر شدن منافذ کمک می‌کند. در کنار موارد گفته شده انتخاب بهترین پاک کننده صورت ممکن است برای شما چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. در ادامه انواع پاک کننده صورت را معرفی می‌کنیم.

انواع پاک کننده صورت

 

ژل‌های ‌پاک کننده

این مورد از انواع پاک کننده‌ های صورت دارای حالت ژل مانند هستند. بسیاری از این از پاک کننده‌ها دارای خواص پاک کنندگی و لایه برداری عمیق می‌باشند. از ژل‌های پاک کننده می‌توان برای پوست‌های چرب و مستعد جوش استفاده کرد. پس اگر به دنبال پاک کننده صورت ضد جوش هستید انواع ژل‌های ‌پاک کننده مناسب شما خواهد بود.

کرم‌های پاک کننده

این مورد از انواع پاک کننده صورت نسبت به حالت قبلی غلیظ‌تر هستند و می‌توانند بسیار مرطوب کننده باشند. کرم‌های پاک کننده بدون اینکه چربی پوست شما را از بین ببرند آلودگی‌های موجود در سطح آنها را پاکسازی می‌کنند. پس اگر به دنبال پاک کننده صورت مناسب برای پوست‌های خشک هستید، از کرم‌های پاک کننده استفاده کنید.

 فوم‌های پاک کننده

سبک‌ترین نوع پاک کننده‌ها فوم‌ها هستند. این مواد پاک کننده که دارای حالت کفی شکل هستند در پاک کردن چربی‌های اضافی روی پوست صورت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از فوم‌های پاک کننده می‌توان برای پوست‌های مختلط استفاده کرد.

انواع روش های مراقبت از پوست

فواید ژل شستشوی صورت

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از صابون‌ها باعث از بین رفتن تعادل پوست می‌شوند به همین علت اگر دوست دارید از پوست صورت خود در مقابل باکتری‌ها محافظت کنید سعی کنید ژل شستشوی صورت را جایگزین صابون کنید. فواید ژل شستشوی صورت به عنوان پاک کننده صورت دارای موارد بسیاری است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پاکسازی عمیق

اگر به پاکسازی عمیق احتیاج دارید ژل پاک کننده صورت گزینه مناسبی خواهد بود. ژل صورت به خاطر فرمول ملایمی که دارد از تحریک پوست شما جلوگیری کرده و منافذ آن را به طور کامل پاکسازی می‌کند علاوه بر این که می‌تواند نقش مهمی را در پاکسازی پوست شما داشته باشد، باعث از بین رفتن چربی‌های زائد هم خواهد شد.

 مبارزه با آکنه و جوش

ژل پاک کننده صورت می‌توانند راه حل موثری برای کسانی باشد که پوست چرب و مستعد جوش دارند. علاوه بر مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، افرادی که دارای پوست حساس هستند باید از مواد پاکسازی کننده مناسب استفاده کنند تا با استفاده از پاک کننده‌های ملایم مستقیماً مشکل روش آنها حل شود و از تحریک پوست خود جلوگیری کنند.

تسکین دهنده و مرطوب کننده

آخرین مورد از مزایا ژل شستشوی صورت خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کننده آن است. استفاده از این ماده پاک کننده آرایش و صورت باعث می‌شود قرمزی و تحریک پذیری پوست کاهش پیدا کند. بسیاری از ژل‌های پاک کننده‌ صورت دارای دانه‌های لایه بردار و مرطوب کننده هستند. استفاده از این پاک کننده‌ها نقش بسیار مهمی در شادابی و زیبایی پوست شما خواهد داشت.

مقایسه فوم و ژل پاک کننده

مراقبت از پوست صورت با فوم پاک کننده

شوینده‌های دارای خاصیت کف کننده به دلیل داشتن بافت غنی و کف آلود باعث جلب رضایت می‌شود. اگرچه شست‌وشوی صورت با مواد به شکل فوم برای خلاص شدن از شر چربی و سبوم اضافی موثر است؛ اما اگر پوست خشک و حساسی دارید می‌تواند پوست شما را دچار مشکل کند.

در قابل ژل‌های پاک کننده‌ دارای پایه آب هستند. استفاده از ترکیبات ملایم مانند عصاره گل‌ها، روغن درخت چای و روغن‌های ضروری در کنار این ماده سبب می‌شود تا برای انواع مختلف پوست به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد به همین علت بسیاری از افراد که دارای پوست حساس و مستعد جوش هستند از ژل‌های پاک‌کننده استفاده می‌کنند.

اثر ژل های پاک کننده را به حداکثر برسانید

شستن صورت با استفاده از ژل شستشوی صورت

در ابتدا لازم است صورت خود را با آب ولرم بشویید. به یاد داشته باشید که آب ولرم مناسب برای شستشوی صورت است. مقدار کوچکی از ژل شست‌وشو را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و به صورت دایره‌ای شکل بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. توصیه می‌کنیم روند ماساژ دادن را از قسمت میانی صورت آغاز کرده و به اطراف ادامه دهید. اگرچه ژل‌های پاک کننده به تنهایی فواید بسیاری دارند؛ اما در کنار انواع مختلف پاک کننده‌ها عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال بعد از استفاده از ژل‌های پاک کننده از میسلار واترها هم استفاده کنید.

خرید محصولات مراقبت از پوست

سخن پایانی

در این مقاله به نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، اشاره کردیم. شما  با رعایت موارد گفته شده در قسمت بالا میتوانید از پوست شاداب و زیبای خود لذت ببرید. به همین علت توصیه می‌کنیم اگر دوست دارید سلامت پوست شما بالا باشد و در مقایسه با سایر افراد هم سن و سال خود از پوست سالمی برخوردار باشید موارد اشاره شده را به خوبی رعایت کنید. شما در روتین پوستی خود از چه مراحلی برای شستشو استفاده می‌کنید؟ نوع پوست شما چیست؟ و از چه پاک کننده‌ای استفاده میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید!
3 اسفند 1400
/
2,340 بازدید

نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید!

فهرست مطالب

دانستن نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب وارد کردن به پوست خود جلوگیری کنید. آیا فکر می‌کنید در طول روز صورت خود را به روش درست شستشو می‌دهید؟ ما قرار است پنج اشتباه اصلی که بسیاری از افراد هنگام شستشو صورت خود انجام می‌دهند را به شما بگوییم. پس اگر پوست صورت خود را دوست دارید و نمی‌خواهید با رفتارهای اشتباه آن را دچار آسیب کنید با ما همراه شوید.

روش های شستشوی پوست

خرید ژل شستشوی صورت

۵ اشتباه که باید هنگام شست‌وشوی صورت خود باید از آن اجتناب کنید

در ادامه ۵ روش را به شما یاد خواهیم داد که به کمک این روش‌ها می‌توانید در هنگام شست‌و‌شو صورت از آسیب رسیدن به پوست خود جلوگیری کنید. این موارد عبارتند از:

شست‌وشوی بیش از حد

اولین مورد از نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، شست‌وشوی مکرر پوست است. به یاد داشته باشید این مورد علاوه بر اینکه در سالم ماندن پوست شما کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث آسیب دیدن آن خواهد شد. بسیاری از ما برای این که پوست سالم و درخشانی داشته باشیم علاقه‌مند هستیم که آن را بارها و بارها بشوییم. این موضوع زمانی بیشتر رخ می‌دهد که پوست ما از نوع چرب باشد. شست‌وشوی بیش از حد باعث از بین رفتن چربی پوست می‌شود. بنابراین خشکی پوست باعث از بین رفتن درخشش و سلامت پوست شما خواهد شد. متخصصان می‌گویند شست‌وشوی دو بار در روز بهترین نتیجه را خواهد داد.

شست‌وشوی دست

اغلب افراد قبل از اینکه صورت خود را شست‌وشو دهند فراموش می‌کنند، لازم است ابتدا دست‌های خود را به خوبی تمیز کنند. به یاد داشته باشید، آلودگی‌ها و باکتری‌های بسیاری روی دست شما وجود دارد که اگر قبل از شست‌وشوی صورت آنها را تمیز نکنید باعث می‌شود  پوست شما آلوده بماند و به مرور حالت کدر به خود بگیرد.

شستشوی دست با استفاده از شوینده

شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ها

یکی از نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، رها کردن پوست بعد از استفاده از پاک‌کننده‌ها است. اگر از محصولات پاک کننده مانند دستمال مرطوب یا شیر پاک کن، در پاک کردن آرایش آرایش خود استفاده می‌کنید؛ شست‌وشوی صورت را بعد از استفاده از این مواد فراموش نکنید. این مواد مراقبتی دارای میزان بالایی از مواد شیمیایی هستند که در پاک کردن لوازم آرایش قدرت خوبی دارند. اگر دوست دارید پوست شما سالم باشد بلافاصله بعد از استفاده از این مواد صورت خود را به طور کامل بشویید.

شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ها

 لایه برداری بیش از حد

همانطور که اطلاع دارید لایه برداری به معنی حذف سلول‌های مرده پوست است. لایه برداری برای داشتن پوستی صاف، سفت، محکم و سالم لازم و ضروری است؛ اما در کنار فوایدی که برای پوست دارد زیاده روی در آن ممکن است مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده مداوم از لایه بردار باعث ایجاد قرمزی در پوست شما خواهد شد و سوزش بالایی را به همراه دارد. اگر دچار این مشکل شدید لازم است از خیار رنده شده یا گلاب برای تسکین درد آن ناحیه استفاده کنید.

ابزار شست‌وشوی کثیف

آخرین مورد از نکته‌هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید مربوط به استفاده از ابزارهای کثیف است. اگر برای شست‌وشوی صورت خودتان از برخی ابزارها مانند برس، دستمال و … استفاده می‌کنید به یاد داشته باشید تمیز بودن این ابزارها یکی از ضروریات است، چرا که اگر از برس آلوده برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید مانند آن است مواد آلوده را دوباره به سطح پوست خودتان برمی‌گردانید.

انتخاب حوله مناسب و تمیز هم یکی دیگر از مواردی است که اگر دوست دارید پوست شاداب و شفافی داشته باشید لازم است، رعایت کنید. هنگام خرید دقت کنید حوله دارای الیاف و پرزهای نرم باشد تا از ایجاد قرمزی بر روی پوست شما جلوگیری شود.

بایدها و نبایدها برای شستن صورت

در ادامه تعدادی از قوانین را برای داشتن پوست سالم و شاداب برای شما خواهیم گفت. مطمئن باشید استفاده کردن از این قوانین باعث می‌شود پوست سالم‌تری داشته باشید. پس اگر به دنبال پوست سالم هستید و دوست دارید نسبت به هم سن و سال‌های خود از پوست صاف و جوانی برخوردار باشید با ما همراه شوید. این موارد عبارتند از:

صابون‌های معمولی را دور بیندازید

صابون‌های معمولی به علت دارا بودن خاصیت اسیدی بالا تعادل پوست شما را به هم می‌زنند. یکی از مشکلاتی که اگر تعادل پوست شما به هم بخورد ممکن است اتفاق بیفتد، رشد باکتری‌ها روی آن است. اغلب افراد فکر می‌کنند اگر ماده پاک کننده‌ای که روی پوست خود استفاده می‌کنند دارای خاصیت کف‌کنندگی نباشد، نخواهد توانست پوست را پاک کند. یکی از متخصصین پوست در پنسیلوانیا می‌گوید کف کردن باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست شما خواهد شد.

شستشوی پوست با استفاده از صابون

پاک کردن آرایش را فراموش نکنید

اگر یک روز خسته کننده را پشت سر گذاشته‌اید و دوست دارید به رختخواب خود رفته و خواب آرامی را داشته باشید پاک کردن آرایش خود را فراموش نکنید. پوست از منافذ خود در طول شب برای پاکسازی سموم استفاده می‌کند و اگر منافذ پوست شما به وسیله لوازم آرایشی یا آلودگی‌های موجود در هوا  مسدود شده باشد باعث می‌شود تا منافذ بازتر شوند.

از آب ولرم استفاده کنید

شعار‌های بسیاری وجود دارد که می‌گویند آب سرد باعث بسته شدن منافذ و آب گرم باعث باز شدن آن‌ها می‌شود؛ اما تاکنون هیچ راهی برای اثبات این موضوع وجود نداشته است. آب گرم باعث قرمزی پوست شما می‌شود به همین علت اگر دوست ندارید بعد از شستشوی صورت، هنگامی که به خودتان که در آینه نگاه می‌کنید، صورت برافروخته‌ای را مشاهده کنید لازم است از آب با دمای ولرم استفاده کنید.

مراقبت از پوست صورت

استفاده از تونر

اگرچه استفاده از تونر از جمله مراحل حین شست‌وشو صورت نیست؛ اما استفاده از آن باعث می‌شود تعادل پوست حفظ شود. تونرها دارای فرمول سبک و مایع شکل هستند که در تنظیم ph پوست نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، اگر تعادل پوست از بین برود دیگر توانایی محافظت در برابر باکتری‌ها و آسیب‌ها را نخواهد داشت.

استفاده از مرطوب کننده

بعد از اینکه به طور کامل شستشوی صورت خود را انجام دادید، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست شما باعث می‌شود خشکی آن هر چه سریعتر برطرف شود. برخی از افراد بعد از اینکه پوست صورت خود را مورد شستشو قرار می‌دهند، پوست آنها دچار ترک می‌شود که در این صورت استفاده از مرطوب کننده به بازسازی پوست کمک بسیاری خواهد کرد.

انواع پاک کننده صورت

پاک کننده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، آلودگی، آرایش و سایر آلاینده‌ها از پوست طراحی شده است. استفاده از انواع پاک کننده صورت به شفاف نگهداشتن پوست و جلوگیری از پر شدن منافذ کمک می‌کند. در کنار موارد گفته شده انتخاب بهترین پاک کننده صورت ممکن است برای شما چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. در ادامه انواع پاک کننده صورت را معرفی می‌کنیم.

انواع پاک کننده صورت

 

ژل‌های ‌پاک کننده

این مورد از انواع پاک کننده‌ های صورت دارای حالت ژل مانند هستند. بسیاری از این از پاک کننده‌ها دارای خواص پاک کنندگی و لایه برداری عمیق می‌باشند. از ژل‌های پاک کننده می‌توان برای پوست‌های چرب و مستعد جوش استفاده کرد. پس اگر به دنبال پاک کننده صورت ضد جوش هستید انواع ژل‌های ‌پاک کننده مناسب شما خواهد بود.

کرم‌های پاک کننده

این مورد از انواع پاک کننده صورت نسبت به حالت قبلی غلیظ‌تر هستند و می‌توانند بسیار مرطوب کننده باشند. کرم‌های پاک کننده بدون اینکه چربی پوست شما را از بین ببرند آلودگی‌های موجود در سطح آنها را پاکسازی می‌کنند. پس اگر به دنبال پاک کننده صورت مناسب برای پوست‌های خشک هستید، از کرم‌های پاک کننده استفاده کنید.

 فوم‌های پاک کننده

سبک‌ترین نوع پاک کننده‌ها فوم‌ها هستند. این مواد پاک کننده که دارای حالت کفی شکل هستند در پاک کردن چربی‌های اضافی روی پوست صورت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از فوم‌های پاک کننده می‌توان برای پوست‌های مختلط استفاده کرد.

انواع روش های مراقبت از پوست

فواید ژل شستشوی صورت

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از صابون‌ها باعث از بین رفتن تعادل پوست می‌شوند به همین علت اگر دوست دارید از پوست صورت خود در مقابل باکتری‌ها محافظت کنید سعی کنید ژل شستشوی صورت را جایگزین صابون کنید. فواید ژل شستشوی صورت به عنوان پاک کننده صورت دارای موارد بسیاری است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پاکسازی عمیق

اگر به پاکسازی عمیق احتیاج دارید ژل پاک کننده صورت گزینه مناسبی خواهد بود. ژل صورت به خاطر فرمول ملایمی که دارد از تحریک پوست شما جلوگیری کرده و منافذ آن را به طور کامل پاکسازی می‌کند علاوه بر این که می‌تواند نقش مهمی را در پاکسازی پوست شما داشته باشد، باعث از بین رفتن چربی‌های زائد هم خواهد شد.

 مبارزه با آکنه و جوش

ژل پاک کننده صورت می‌توانند راه حل موثری برای کسانی باشد که پوست چرب و مستعد جوش دارند. علاوه بر مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، افرادی که دارای پوست حساس هستند باید از مواد پاکسازی کننده مناسب استفاده کنند تا با استفاده از پاک کننده‌های ملایم مستقیماً مشکل روش آنها حل شود و از تحریک پوست خود جلوگیری کنند.

تسکین دهنده و مرطوب کننده

آخرین مورد از مزایا ژل شستشوی صورت خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کننده آن است. استفاده از این ماده پاک کننده آرایش و صورت باعث می‌شود قرمزی و تحریک پذیری پوست کاهش پیدا کند. بسیاری از ژل‌های پاک کننده‌ صورت دارای دانه‌های لایه بردار و مرطوب کننده هستند. استفاده از این پاک کننده‌ها نقش بسیار مهمی در شادابی و زیبایی پوست شما خواهد داشت.

مقایسه فوم و ژل پاک کننده

مراقبت از پوست صورت با فوم پاک کننده

شوینده‌های دارای خاصیت کف کننده به دلیل داشتن بافت غنی و کف آلود باعث جلب رضایت می‌شود. اگرچه شست‌وشوی صورت با مواد به شکل فوم برای خلاص شدن از شر چربی و سبوم اضافی موثر است؛ اما اگر پوست خشک و حساسی دارید می‌تواند پوست شما را دچار مشکل کند.

در قابل ژل‌های پاک کننده‌ دارای پایه آب هستند. استفاده از ترکیبات ملایم مانند عصاره گل‌ها، روغن درخت چای و روغن‌های ضروری در کنار این ماده سبب می‌شود تا برای انواع مختلف پوست به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد به همین علت بسیاری از افراد که دارای پوست حساس و مستعد جوش هستند از ژل‌های پاک‌کننده استفاده می‌کنند.

اثر ژل های پاک کننده را به حداکثر برسانید

شستن صورت با استفاده از ژل شستشوی صورت

در ابتدا لازم است صورت خود را با آب ولرم بشویید. به یاد داشته باشید که آب ولرم مناسب برای شستشوی صورت است. مقدار کوچکی از ژل شست‌وشو را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و به صورت دایره‌ای شکل بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. توصیه می‌کنیم روند ماساژ دادن را از قسمت میانی صورت آغاز کرده و به اطراف ادامه دهید. اگرچه ژل‌های پاک کننده به تنهایی فواید بسیاری دارند؛ اما در کنار انواع مختلف پاک کننده‌ها عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال بعد از استفاده از ژل‌های پاک کننده از میسلار واترها هم استفاده کنید.

خرید محصولات مراقبت از پوست

سخن پایانی

در این مقاله به نکته هایی که هنگام شست‌وشوی صورت نباید انجام دهید، اشاره کردیم. شما  با رعایت موارد گفته شده در قسمت بالا میتوانید از پوست شاداب و زیبای خود لذت ببرید. به همین علت توصیه می‌کنیم اگر دوست دارید سلامت پوست شما بالا باشد و در مقایسه با سایر افراد هم سن و سال خود از پوست سالمی برخوردار باشید موارد اشاره شده را به خوبی رعایت کنید. شما در روتین پوستی خود از چه مراحلی برای شستشو استفاده می‌کنید؟ نوع پوست شما چیست؟ و از چه پاک کننده‌ای استفاده میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد