30 شهریور 1399
/
11,808 بازدید

۸ فیلم سینمایی جدیدی که نباید از دست داد!

فهرست مطالب

در روزهایی که همه‌ی ما با ویروس کرونا درگیر هستیم، اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده بیش از گذشته در خانه بمانیم و یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم در خانه انجام دهیم، تماشای فیلم است. ما در این مقاله تعدادی از بهترین فیلم‌های پخش‌شده در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را به‌صورت اجمالی معرفی می‌کنیم. امیدواریم که از تماشای این ۸ فیلم سینمایی جدید خارجی در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

 ۱٫ مرد ایرلندی The Irishman

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: رابرت دنیرو، جو پشی و آل‌پاچینو

محصول: آمریکا

مرد ایرلندی، فیلم جدید کارگردان کهنه‌کار سینما مارتین اسکورسیزی است که فیلم‌نامه‌ی آن با اقتباس از رمان شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز رنت نوشته‌شده است.

اگر به فیلم‌های تاریخ سینما و البته بازیگران بزرگی چون رابرت دنیرو آل‌پاچینو و جو پیشی علاقه‌مندید مرد ایرلندی یک انتخاب مناسب برای شماست. مارتین اسکورسیزی بعد از سال‌ها غول‌های سینمای هالیوود را در کنار هم جمع کرد و ۵/۳ ساعت شمارا با بازی‌های هیجان‌انگیز این اسطوره‌ها شگفت‌زده می‌کند.

داستان مرد ایرلندی، روایت ۴ دهه از زندگی یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به نام فرانک شیرن است؛ که تبدیل به یک تبهکار حرفه‌ای می‌شود. داستان فیلم از میانه دهه ۴۰ تا دهه ۸۰ میلادی روایت می‌شود.

در این فیلم برای جوان‌سازی بازیگران هفتادوچندساله‌ی فیلم از جدیدترین فنّاوری جوان‌سازی چهره استفاده‌شده و با استفاده از این فناوری چهره‌ی رابرت دنیرو آل‌پاچینو و جو پشی در این فیلم، بسته به سال روایت داستان تغییر می‌کند.

نکته حائز اهمیت این فیلم بازگشت جو پیشی بعد از سال‌ها به عرصه سینما است. همچنین آل‌پاچینو که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ محسوب می‌شود پس از سال‌ها در یک نقش جدی جلوی دوربین رفته است.

در این فیلم ما نزدیک‌ترین تصویر در تاریخ سینما از یک مافیای در سایه را مشاهده می‌کنیم. مرد ایرلندی ژانری شبیه به فیلم goodfellas(رفقای خوب) دارد و برای علاقه‌مندان به این ژانر می‌تواند مناسب باشد.

۲٫روزی روزگاری هالیوود Once Upon a Time in Hollywood

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

بازیگران: دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی و آل‌پاچینو

محصول: آمریکا

تارانتینو از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان جهان است که با فیلم داستان‌های عامه‌پسند به شهرت جهانی رسید. کارگردانی که به خاطر نمایش آشکار و خشونت در فیلم‌هایش مخاطب را غافلگیر می‌کند. تارانتینو در فیلم روزی روزگاری هالیوود مانند فیلم حرامزاده‌های لعنتی برداشت جدیدی از یک واقعه تاریخی به داشته است. این فیلم نوعی تحریف تاریخ به سبک این کارگردان است.

داستان در سال ۱۹۶۹ روایت می‌شود جایی که ریک دالتون بازیگر فیلم‌های تلویزیونی از کاهش شهرتش ناراحت است و به‌تبع کم شدن شهرت او و افت پیشنهادهای بازیگری به ریک دالتون بازار کار کلیف (برد پیت) که در فیلم‌ها نقش بدل او را بازی می‌کند هم رو به کسادی رفته است.

ریک دالتون در هالیوود زندگی می‌کند و بعد از مدتی متوجه می‌شود که رومن پولانسکی یکی از مشهورترین کارگردانان دنیا به‌تازگی همسایه‌ی او شده است و این شروع ماجرای فیلم جدید تارانتینو است.

اگر به داستان‌های تاریخی البته هیجان‌انگیز و پر تعلیق علاقه‌مندید روزی روزگاری هالیوود یک پیشنهاد مناسب برای شماست و اگر شیفته‌ی سینمای تارانتینو هستید این فیلم دنبال کننده‌ی سینمای او است.

۳٫ داستان ازدواج Marriage Story

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: نوآ بامباک

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایو و لورا درن

محصول: آمریکا

فیلم تحسین‌شده توسط منتقدان

وکلای جنایی آدم‌های بد را در بهترین حالت و وکلای طلاق آدمهای خوب را در بدترین حالت می‌بینند.

داستان زوج هنرمندی که در پروسه طلاق قرار می‌گیرند. چارلی کارگردان تئاتر و نیکول بازیگر تئاتر این فیلم داستان کسانی است که تفاوت‌های میان آن‌ها به علاقه میانشان می‌چربد و جدایی را چاره کار می‌بینند.

فیلم داستان ازدواج به‌خوبی پروسه طلاق در آمریکا را نشان می‌دهد و در بستر فیلم به‌صورت غیرمستقیم به انتقاد از قوانین و حفره‌های قانونی طلاق در ایالات‌متحده می‌پردازد.

بازی‌های روان و حساب‌شده‌ی فیلم از نکات مثبتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. این فیلم بیانی ساده دارد اما داستانی عمیق را روایت می‌کند. دیدن این فیلم به زوج‌ها توصیه می‌شود.

۴٫ درد و شکوه Pain and Glory

فیلم سینمایی جدید

نویسنده و کارگردان: پدرو آلمادوار

بازیگران: آنتونیو باندراس، پنه لوپه کروز، سیسیلیا روت

محصول: اسپانیا

فیلم درد و شکوه به داستان زندگی سالوادور مارو کارگردان مطرح اسپانیایی می‌پردازد که در حرفه‌‌ی خود دچار افول شده است. او پس از دست دادن مادرش به انزوا می‌رود و درحالی‌که گرفتار بیماری و تنهایی است به زندگی خود خصوصاً زمان کودکی‌اش نگاه ویژه‌ای می‌کند.

فیلم شکوه و درد داستان نگاه آدمی به کارنامه زندگی خویش است، داستان شک کردن به همه مسیرهای پیموده در زندگی، داستان رسیدن به مفهوم جدیدی از زندگی در اوج استیصال!

این فیلم مجموعه‌ای شاهکار از بازیگری آنتونیو باندراس است. باندراس در چالشی جدید یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های خود را ایفا کرده و برای این فیلم برنده نخل طلای کن نیز شده است. اگر علاقه‌مند به دیدن قاب‌ها و البته طراحی لباس و صحنه‌های شاهکار هستید این فیلم شمارا شگفت‌زده می‌کند. یکی از نقاط مثبت دیگر این فیلم پایان‌بندی این فیلم است.

۵٫ فورد در برابر فراری Ford v Ferrari

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: جیمز منگولد

بازیگران: مت دیمون، کریستین بیل، جان برنثال، کترینا بلف

محصول: آمریکا

فورد در برابر فراری فیلمی است که حتماً شما میخکوب می‌کند و با هیجان فیلم شما در پیچ‌وخم جاده‌ها و پیست‌ها همراه می‌شوید. جیمز منگولد در این فیلم به تقابل غول‌های خودروسازی جهان یعنی فورد و فراری پرداخته است. شرکت آمریکایی فورد در تصاحب شرکت ایتالیایی فراری ناکام می‌ماند و تصمیم می‌گیرد در پیست مسابقه به مقابله با این شرکت بپردازد.

این فیلم یکی از جذاب‌ترین داستان‌های تاریخ مسابقات اتومبیلرانی را روایت می‌کند. از نکات جالب‌توجه و البته نقاط مثبت این فیلم، طراحی صحنه و فیلم‌برداری عالی این فیلم است.

فیلم‌نامه فورد در برابر فراری ساختاری محکم و داستانی عمیق و قابل‌احترام دارد و در زمره‌ی معدود فیلم‌های ژانر مسابقه‌ای است که علاوه بر ساخت قوی، فیلم‌نامه و بازی‌های خوبی دارد. اگر علاقه‌مند به دنیای ماشین‌ها و مسابقات هستید این فیلم شمارا خوشنود می‌کند.

۶٫ انگاشته Tenet

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتیسون و الیزابت دبیکی

محصول: آمریکا

با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا فیلم جدید نولان، در موعد مقرر اکران نشد. بسیاری از پلتفرم‌های اکران آنلاین فیلم، قصد پخش این فیلم را داشتند اما با توجه به اصرار نوران بر اینکه فیلم حتماً باید در سالن سینما اکران شود، اکران این فیلم بیش‌ازحد معمول طول کشید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت انگاشته فیلمی پیچیده است. بسیاری این فیلم را ازنظر پیچیدگی با فیلم تلقین Inception، دیگر ساخته‌ی نولان، مقایسه می‌کنند. انگاشته فیلمی مرتبط با قوانین بنیادین فیزیک است که مثل بسیاری از فیلم‌های نولان احتمالاً باید چند بار آن را ببینیم تا کاملاً آن را بفهمیم.

انگاشته پرهزینه‌ترین فیلم نولان است و مراحل پیش‌تولید سختی داشته است. این فیلم تا مدت‌ها پس از پایان فیلم، ذهن شمارا به خود درگیر می‌کند و به گفته برخی از منتقدین فنی‌ترین فیلم‌ نولان است. هرچند تا به امروز مثل تلقین نتوانسته نظر اکثریت منتقدان را جلب کند اما احتمالاً فیلمی است که درگذر زمان باید آن را قضاوت کرد.

در خلاصه این فیلم آمده است که؛ این‌یک مبارزه است، مبارزه‌ای برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم در بستر وارونگی زمان!

در فیلم جدید نولان بازهم مفهوم زمان به بازی گرفته‌شده است. اگر به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه‌مند هستید، فیلم انگاشته بهترین پیشنهاد این روزها است.

۷٫ استخراج Extraction

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: سم هارگریو

بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، گلشیفته فراهانی و راندیپ هودا

محصول: آمریکا

فیلمی سراسر اکشن و سرگرم‌کننده که شمارا تا آخر داستان با خود همراه می‌کند. هرچند الگوهای فیلم‌نامه، قابل حدس است اما صحنه‌های اکشن خوب فیلم باعث می‌شود که تا آخر فیلم بدون آن‌که خسته شوید داستان را پی بگیرید.

قصه‌ی فیلم استخراج درست مانند بسیاری از فیلم‌های موفق ژانر اکشن قابلیت ساخت قسمت‌های بعدی را هم دارد و با توجه به نوع داستان و پایان‌بندی آن و البته سابقه کارگردان این موضوع دور از انتظار نیست.

فیلم استخراج یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سایت نتفلیکس بود که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و البته تعطیلی سینماها به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

اگر به دنبال یک فیلم سراسر اکشن برای آخر هفته هستید فیلم استخراج فیلم مناسبی است اما اگر فیلم‌نامه برای شما بسیار حائز اهمیت است، شاید استخراج، انتخاب مناسبی نباشد اما جلوه‌های ویژه، فیلم‌برداری و البته ریتم بالای فیلم جزو نکات مثبت این فیلم است و با توجه به استقبال تماشاگران در سراسر دنیا، دیدن این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

۸٫ من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم I’m Thinking of Ending Things

کارگردان چارلی کافمن

بازیگران: جسی باکلی، جسی پلمونس، تونی کولت، دیوید تیولیس

محصول: آمریکا

یک زوج جوان که به‌تازگی وارد رابطه شده‌اند برای آشنایی با خانواده روستایی پسر به روستای آن‌ها می‌روند و در خانه پسر با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شوند. از ابتدای داستان می‌فهمیم که دختر در رابطه خود دچار شک شده و قصد دارد که به رابطه خود پایان دهد اما با ورود آن‌ها به خانه‌ی روستایی همه‌چیز دچار تغییر می‌شود.

چارلی کافمن کارگردانی که پیش‌ازاین برنده جایزه اسکار شده است، با فیلم من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم، احتمالاً یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه خود را ساخته است، فیلمی که در دنیای سیال ذهن دختر و دنیای واقعی در رفت‌وآمد است.

اگر دنبال یک فیلم دیالوگ محور هستید، من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم، فیلمی مناسب برای شما است. ما در فیلم فضای وحشت و استرس را تجربه می‌کنیم تا جایی که در هرلحظه از فیلم احتمال وقوع اتفاقی وجود دارد، اتفاقی که زمان وقوع آن مشخص نیست.

این فیلم در مورد داستان ترس‌های آدمی است، ترس‌هایی که به‌صورت مداوم انتظار رخ دادن آن‌ها ما را آزار می‌دهد. این فیلم به افرادی که دچار استرس‌های بی‌دلیل و مداوم هستند توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

فیلم سینمایی جدید
30 شهریور 1399
/
11,808 بازدید

۸ فیلم سینمایی جدیدی که نباید از دست داد!

فهرست مطالب

در روزهایی که همه‌ی ما با ویروس کرونا درگیر هستیم، اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده بیش از گذشته در خانه بمانیم و یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم در خانه انجام دهیم، تماشای فیلم است. ما در این مقاله تعدادی از بهترین فیلم‌های پخش‌شده در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را به‌صورت اجمالی معرفی می‌کنیم. امیدواریم که از تماشای این ۸ فیلم سینمایی جدید خارجی در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

 ۱٫ مرد ایرلندی The Irishman

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: رابرت دنیرو، جو پشی و آل‌پاچینو

محصول: آمریکا

مرد ایرلندی، فیلم جدید کارگردان کهنه‌کار سینما مارتین اسکورسیزی است که فیلم‌نامه‌ی آن با اقتباس از رمان شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی اثر چارلز رنت نوشته‌شده است.

اگر به فیلم‌های تاریخ سینما و البته بازیگران بزرگی چون رابرت دنیرو آل‌پاچینو و جو پیشی علاقه‌مندید مرد ایرلندی یک انتخاب مناسب برای شماست. مارتین اسکورسیزی بعد از سال‌ها غول‌های سینمای هالیوود را در کنار هم جمع کرد و ۵/۳ ساعت شمارا با بازی‌های هیجان‌انگیز این اسطوره‌ها شگفت‌زده می‌کند.

داستان مرد ایرلندی، روایت ۴ دهه از زندگی یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به نام فرانک شیرن است؛ که تبدیل به یک تبهکار حرفه‌ای می‌شود. داستان فیلم از میانه دهه ۴۰ تا دهه ۸۰ میلادی روایت می‌شود.

در این فیلم برای جوان‌سازی بازیگران هفتادوچندساله‌ی فیلم از جدیدترین فنّاوری جوان‌سازی چهره استفاده‌شده و با استفاده از این فناوری چهره‌ی رابرت دنیرو آل‌پاچینو و جو پشی در این فیلم، بسته به سال روایت داستان تغییر می‌کند.

نکته حائز اهمیت این فیلم بازگشت جو پیشی بعد از سال‌ها به عرصه سینما است. همچنین آل‌پاچینو که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ محسوب می‌شود پس از سال‌ها در یک نقش جدی جلوی دوربین رفته است.

در این فیلم ما نزدیک‌ترین تصویر در تاریخ سینما از یک مافیای در سایه را مشاهده می‌کنیم. مرد ایرلندی ژانری شبیه به فیلم goodfellas(رفقای خوب) دارد و برای علاقه‌مندان به این ژانر می‌تواند مناسب باشد.

۲٫روزی روزگاری هالیوود Once Upon a Time in Hollywood

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

بازیگران: دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی و آل‌پاچینو

محصول: آمریکا

تارانتینو از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان جهان است که با فیلم داستان‌های عامه‌پسند به شهرت جهانی رسید. کارگردانی که به خاطر نمایش آشکار و خشونت در فیلم‌هایش مخاطب را غافلگیر می‌کند. تارانتینو در فیلم روزی روزگاری هالیوود مانند فیلم حرامزاده‌های لعنتی برداشت جدیدی از یک واقعه تاریخی به داشته است. این فیلم نوعی تحریف تاریخ به سبک این کارگردان است.

داستان در سال ۱۹۶۹ روایت می‌شود جایی که ریک دالتون بازیگر فیلم‌های تلویزیونی از کاهش شهرتش ناراحت است و به‌تبع کم شدن شهرت او و افت پیشنهادهای بازیگری به ریک دالتون بازار کار کلیف (برد پیت) که در فیلم‌ها نقش بدل او را بازی می‌کند هم رو به کسادی رفته است.

ریک دالتون در هالیوود زندگی می‌کند و بعد از مدتی متوجه می‌شود که رومن پولانسکی یکی از مشهورترین کارگردانان دنیا به‌تازگی همسایه‌ی او شده است و این شروع ماجرای فیلم جدید تارانتینو است.

اگر به داستان‌های تاریخی البته هیجان‌انگیز و پر تعلیق علاقه‌مندید روزی روزگاری هالیوود یک پیشنهاد مناسب برای شماست و اگر شیفته‌ی سینمای تارانتینو هستید این فیلم دنبال کننده‌ی سینمای او است.

۳٫ داستان ازدواج Marriage Story

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: نوآ بامباک

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایو و لورا درن

محصول: آمریکا

فیلم تحسین‌شده توسط منتقدان

وکلای جنایی آدم‌های بد را در بهترین حالت و وکلای طلاق آدمهای خوب را در بدترین حالت می‌بینند.

داستان زوج هنرمندی که در پروسه طلاق قرار می‌گیرند. چارلی کارگردان تئاتر و نیکول بازیگر تئاتر این فیلم داستان کسانی است که تفاوت‌های میان آن‌ها به علاقه میانشان می‌چربد و جدایی را چاره کار می‌بینند.

فیلم داستان ازدواج به‌خوبی پروسه طلاق در آمریکا را نشان می‌دهد و در بستر فیلم به‌صورت غیرمستقیم به انتقاد از قوانین و حفره‌های قانونی طلاق در ایالات‌متحده می‌پردازد.

بازی‌های روان و حساب‌شده‌ی فیلم از نکات مثبتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. این فیلم بیانی ساده دارد اما داستانی عمیق را روایت می‌کند. دیدن این فیلم به زوج‌ها توصیه می‌شود.

۴٫ درد و شکوه Pain and Glory

فیلم سینمایی جدید

نویسنده و کارگردان: پدرو آلمادوار

بازیگران: آنتونیو باندراس، پنه لوپه کروز، سیسیلیا روت

محصول: اسپانیا

فیلم درد و شکوه به داستان زندگی سالوادور مارو کارگردان مطرح اسپانیایی می‌پردازد که در حرفه‌‌ی خود دچار افول شده است. او پس از دست دادن مادرش به انزوا می‌رود و درحالی‌که گرفتار بیماری و تنهایی است به زندگی خود خصوصاً زمان کودکی‌اش نگاه ویژه‌ای می‌کند.

فیلم شکوه و درد داستان نگاه آدمی به کارنامه زندگی خویش است، داستان شک کردن به همه مسیرهای پیموده در زندگی، داستان رسیدن به مفهوم جدیدی از زندگی در اوج استیصال!

این فیلم مجموعه‌ای شاهکار از بازیگری آنتونیو باندراس است. باندراس در چالشی جدید یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های خود را ایفا کرده و برای این فیلم برنده نخل طلای کن نیز شده است. اگر علاقه‌مند به دیدن قاب‌ها و البته طراحی لباس و صحنه‌های شاهکار هستید این فیلم شمارا شگفت‌زده می‌کند. یکی از نقاط مثبت دیگر این فیلم پایان‌بندی این فیلم است.

۵٫ فورد در برابر فراری Ford v Ferrari

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: جیمز منگولد

بازیگران: مت دیمون، کریستین بیل، جان برنثال، کترینا بلف

محصول: آمریکا

فورد در برابر فراری فیلمی است که حتماً شما میخکوب می‌کند و با هیجان فیلم شما در پیچ‌وخم جاده‌ها و پیست‌ها همراه می‌شوید. جیمز منگولد در این فیلم به تقابل غول‌های خودروسازی جهان یعنی فورد و فراری پرداخته است. شرکت آمریکایی فورد در تصاحب شرکت ایتالیایی فراری ناکام می‌ماند و تصمیم می‌گیرد در پیست مسابقه به مقابله با این شرکت بپردازد.

این فیلم یکی از جذاب‌ترین داستان‌های تاریخ مسابقات اتومبیلرانی را روایت می‌کند. از نکات جالب‌توجه و البته نقاط مثبت این فیلم، طراحی صحنه و فیلم‌برداری عالی این فیلم است.

فیلم‌نامه فورد در برابر فراری ساختاری محکم و داستانی عمیق و قابل‌احترام دارد و در زمره‌ی معدود فیلم‌های ژانر مسابقه‌ای است که علاوه بر ساخت قوی، فیلم‌نامه و بازی‌های خوبی دارد. اگر علاقه‌مند به دنیای ماشین‌ها و مسابقات هستید این فیلم شمارا خوشنود می‌کند.

۶٫ انگاشته Tenet

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتیسون و الیزابت دبیکی

محصول: آمریکا

با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا فیلم جدید نولان، در موعد مقرر اکران نشد. بسیاری از پلتفرم‌های اکران آنلاین فیلم، قصد پخش این فیلم را داشتند اما با توجه به اصرار نوران بر اینکه فیلم حتماً باید در سالن سینما اکران شود، اکران این فیلم بیش‌ازحد معمول طول کشید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت انگاشته فیلمی پیچیده است. بسیاری این فیلم را ازنظر پیچیدگی با فیلم تلقین Inception، دیگر ساخته‌ی نولان، مقایسه می‌کنند. انگاشته فیلمی مرتبط با قوانین بنیادین فیزیک است که مثل بسیاری از فیلم‌های نولان احتمالاً باید چند بار آن را ببینیم تا کاملاً آن را بفهمیم.

انگاشته پرهزینه‌ترین فیلم نولان است و مراحل پیش‌تولید سختی داشته است. این فیلم تا مدت‌ها پس از پایان فیلم، ذهن شمارا به خود درگیر می‌کند و به گفته برخی از منتقدین فنی‌ترین فیلم‌ نولان است. هرچند تا به امروز مثل تلقین نتوانسته نظر اکثریت منتقدان را جلب کند اما احتمالاً فیلمی است که درگذر زمان باید آن را قضاوت کرد.

در خلاصه این فیلم آمده است که؛ این‌یک مبارزه است، مبارزه‌ای برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم در بستر وارونگی زمان!

در فیلم جدید نولان بازهم مفهوم زمان به بازی گرفته‌شده است. اگر به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه‌مند هستید، فیلم انگاشته بهترین پیشنهاد این روزها است.

۷٫ استخراج Extraction

فیلم سینمایی جدید

کارگردان: سم هارگریو

بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، گلشیفته فراهانی و راندیپ هودا

محصول: آمریکا

فیلمی سراسر اکشن و سرگرم‌کننده که شمارا تا آخر داستان با خود همراه می‌کند. هرچند الگوهای فیلم‌نامه، قابل حدس است اما صحنه‌های اکشن خوب فیلم باعث می‌شود که تا آخر فیلم بدون آن‌که خسته شوید داستان را پی بگیرید.

قصه‌ی فیلم استخراج درست مانند بسیاری از فیلم‌های موفق ژانر اکشن قابلیت ساخت قسمت‌های بعدی را هم دارد و با توجه به نوع داستان و پایان‌بندی آن و البته سابقه کارگردان این موضوع دور از انتظار نیست.

فیلم استخراج یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سایت نتفلیکس بود که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و البته تعطیلی سینماها به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

اگر به دنبال یک فیلم سراسر اکشن برای آخر هفته هستید فیلم استخراج فیلم مناسبی است اما اگر فیلم‌نامه برای شما بسیار حائز اهمیت است، شاید استخراج، انتخاب مناسبی نباشد اما جلوه‌های ویژه، فیلم‌برداری و البته ریتم بالای فیلم جزو نکات مثبت این فیلم است و با توجه به استقبال تماشاگران در سراسر دنیا، دیدن این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

۸٫ من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم I’m Thinking of Ending Things

کارگردان چارلی کافمن

بازیگران: جسی باکلی، جسی پلمونس، تونی کولت، دیوید تیولیس

محصول: آمریکا

یک زوج جوان که به‌تازگی وارد رابطه شده‌اند برای آشنایی با خانواده روستایی پسر به روستای آن‌ها می‌روند و در خانه پسر با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شوند. از ابتدای داستان می‌فهمیم که دختر در رابطه خود دچار شک شده و قصد دارد که به رابطه خود پایان دهد اما با ورود آن‌ها به خانه‌ی روستایی همه‌چیز دچار تغییر می‌شود.

چارلی کافمن کارگردانی که پیش‌ازاین برنده جایزه اسکار شده است، با فیلم من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم، احتمالاً یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه خود را ساخته است، فیلمی که در دنیای سیال ذهن دختر و دنیای واقعی در رفت‌وآمد است.

اگر دنبال یک فیلم دیالوگ محور هستید، من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم، فیلمی مناسب برای شما است. ما در فیلم فضای وحشت و استرس را تجربه می‌کنیم تا جایی که در هرلحظه از فیلم احتمال وقوع اتفاقی وجود دارد، اتفاقی که زمان وقوع آن مشخص نیست.

این فیلم در مورد داستان ترس‌های آدمی است، ترس‌هایی که به‌صورت مداوم انتظار رخ دادن آن‌ها ما را آزار می‌دهد. این فیلم به افرادی که دچار استرس‌های بی‌دلیل و مداوم هستند توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد