7 اردیبهشت 1399
/
5,503 بازدید

بهترین و مناسب‌ترین آرایش برای انواع مدل چشم

فهرست مطالب

 

آرایش چشم تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد و باید با ظرافت و دقت صورت گیرد. چرا که ممکن است یک اشتباه در آرایش چشم، زیبایی آرایش کل صورتتان را پوشش دهد. از این رو توصیه می‌کنیم ابتدا مدل چشم‌تان را بررسی کنید تا بتوانید آرایش مناسبی برای مدل چشم و پلک‌تان را داشته باشید. در این مقاله آرایش مناسب چشم پلک افتاده یا کوتاه، چشم ریز یا بادامی، چشم درشت یا گرد، چشم پف‌دار و گودی زیر چشم را بررسی کرده‌ایم.

چرا آرایش چشم اهمیت دارد؟

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. یک آرایش چشم مناسب و ملایم کمک می‌کند تا صورت بشاش و پرانرژی شود. آرایش چشم باعث می‌شود که پف چشم یا گودی زیر چشم پنهان شود و چشم‌ها خسته و خواب آلود نباشند.

در صورتی که می‌خواهید آرایش ملایمی داشته باشید، آرایش چشم را فراموش نکنید. در بسیاری از مواقع، به‌خصوص در محل کار، نیازی به آرایش صورت و لب نیست و تنها مقداری کمی آرایش چشم کمک می‌کند تا صورت‌تان زیباتر و پرانرژی‌تر شود.

آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاه

آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاه
آرایش چشم با پلک افتاده

افرادی که پلک افتاده یا کوتاه دارند، معمولا از آرایش چشم‌شان ناامید می‌شوند، چرا که در بسیاری از مواقع آرایش چشم در برخورد با قسمت افتادگی پلک پاک می‌شود یا آرایش خودش را نشان نمی‌دهد. در نتیجه چشم کوچک‌تر از حالت عادی نمایان می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از آرایش، حتما از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر باعث می‌شود که آرایش مدت بیشتری ثابت باقی بماند. در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید پس از پرایمر، از پودر بیک استفاده کنید تا چربی پوست باعث از بین رفتن آرایش نشود. پس از استفاده از پودر بیک چند دقیقه صبر کنید، سپس با یک براش تمیز و بزرگ، پودر بیک را به آرامی از پلک‌تان پاک کنید.

افرادی که پلک کوتاه یا افتاده دارند، بهتر است از سایه چشم تیره استفاده نکنند. رنگ مناسب این مدل چشم، سایه روشن مانند سفید یا کرم است. مقداری سایه چشم کرم پشت پلک‌هایتان بزنید، اما سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا خط و افتادگی پلک، اندازه چشم‌تان را محدود نکند و چشم‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کنند. سپس مقداری سایه چشم سفید زیر ابرو بزنید تا فاصله بین چشم تا ابرو بیشتر شود.

در صورتی که پلک افتاده یا کوتاه دارید، هرگز مداد چشم یا خط چشم را داخل چشم‌تان نکشید، چرا که چشم‌تان کوچک‌تر می‌شود. سعی کنید خط چشم ضد آب انتخاب کنید تا از برخورد پلک با چشم، خط چشم پاک نشود. بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده یا کوتاه، خط چشم کشیده است تا مدل چشم بزرگ‌ و کشیده شود.

خرید آنلاین انواع سایه، ریمل و خط چشم

ریمل مهم‌ترین مرحله برای آرایش چشم پلک افتاده و پلک کوتاه است. ریمل باعث بزرگ‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. پیش از استفاده از ریمل، با یک فرمژه، مژه‌هایتان را فر کنید. افرادی که مژه‌های صاف دارند، می‌توانند با کمک سشوآر سر فرمژه را کمی گرم کنند تا مژه‌ها راحت‌تر فر شوند. البته استفاده بیش از اندازه از این روش ممکن است باعث ریزش مژه نیز شود. در این صورت حتما در مواقع ضروری این ترفند را انجام دهید.

بهترین مدل ریمل برای پلک کوتاه یا افتاده، ریمل بلندکننده است. مژه‌های بلند به بزرگ و باز شدن چشم‌ها کمک می‌کند. البته در ریمل زدن افراط نکنید تا مژه‌هایتان به هم نچسبند و ظاهری نامتعارف پیدا نکنند. همچنین ریمل زدن مژه‌های پایین چشم را فراموش نکنید تا چشم‌هایتان درشت‌تر جلوه کند.

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی
آرایش چشم ریز

بسیاری از خانم‌هایی که چشم ریز یا بادامی دارند، باید به آرایش چشم خود دقت بیشتری داشته باشند، چرا که اشتباهات رایج در آرایش چشم باعث کوچک‌تر شدن چشم‌شان می‌شود. از آن جایی که زیبایی چشم در زیبایی صورت تاثیر مستقیم دارد، بهتر است آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی را بیاموزید.

ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌هایتان بزنید تا آرایش زمان بیشتری ثابت بماند و پاک نشود. سپس پشت پلک‌تان را سایه روشن مانند کرم یا نخودی بزنید. سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا پلک‌تان، اندازه چشم‌ها را محدود نکند.

مقداری سایه چشم قهوه‌ای روشن و لایت را انتخاب کنید و از گوشه چشم به بیرون بکشید. سپس با یک براش گرد، سایه را به داخل چشم محو کنید. سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ باید کمی بالاتر از سایه کرم کشیده شود. پس از آن خط مرزی این دو سایه چشم را با یک براش ترکیب کنید. سایه چشم سفید را زیر ابرو بکشید تا فاصله ابرو و چشم‌هایتان بیشتر شود. مقداری سایه چشم سفید را با نوک انگشتتان بردارید و به گوشه چشم نزدیک بینی بزنید تا چشم‌ها زیباتر شوند.

افرادی که چشم بادامی یا کوچک دارند، هرگز از مداد یا خط چشم داخل چشم‌هایشان استفاده نکنند. سعی کنید خط چشم را کمی بالاتر از خط رویش مژه بکشید و آن را تا بیرون از چشم امتداد دهید تا چشم‌ها کشیده‌ و درشت‌تر شوند.

هرگز از خط چشم و ریمل برای ریز چشم و مژه‌های پایینی استفاده نکنید. سعی کنید از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده برای مژه‌های بالایی چشم استفاده کنید. با یک مداد چشم سفید، قسمت داخلی و پایین چشم را پُر کنید تا چشم‌تان درشت‌تر جلوه کند. سپس یک سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ زیر چشم و روی مژه‌های پایینی بکشید و با براش گرد آن را محو کنید.

خرید لوازم آرایشی اصل

اگر می‌خواهید به مهمانی بروید و آرایش چشم بیشتری داشته باشید، آرایش چشم اسموکی لایت ایده مناسبی برای کشیده و درشت‌تر کردن چشم‌های بادامی است. به منظور این کار، تمام مراحلی که در پیش از این ذکر کردیم را انجام دهید، اما به جای سایه قهوه‌ای کم‌رنگ برای گوشه پلک، از سایه چشم مشکی استفاده کنید و آن را به صورت خط چشم بکشید و با یک براش گرد، به بیرون از چشم محو کنید.

آرایش مناسب چشم درشت یا گرد

آرایش مناسب چشم درشت یا گرد
آرایش چشم گرد

آرایش چشم درشت یا گرد، ساده‌تر از آرایش چشم‌های دیگر است. با این حال نکاتی در آرایش چشم درشت و گرد وجود دارد که باید به منظور زیبایی چشم‌ها رعایت کنید تا آرایش‌تان زیبایی چشم‌ها را کم‌رنگ نکند. معمولا افرادی که چشم درشت یا گرد دارند، از بی‌روح بودن یا خسته بودن چشم‌هایشان ناراضی هستند. بنابراین ما در ادامه مقاله آرایش صحیح چشم گرد یا درشت را برایتان قرار دادیم.

ابتدا به منظور ثابت ماندن آرایش‌تان از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر را می‌توانید با نوک انگشت یا یک براش تخت به پشت پلک تا زیر ابروها بزنید. در صورتی که می‌خواهید یک آرایش لایت داشته باشید، سایه چشم کرم را به نوک انگشت یا براش گرد بزنید و بی‌آنکه به بالا یا گوشه پلک کشیده شود، آن را به صورت ساده پشت چشم‌هایتان بکشید.

در صورتی که می‌خواهید آرایش بیشتری داشته باشید، رنگ سایه چشم سماقی یا برنزی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. پس از آنکه سایه کرم را روی پلک‌تان زدید، سایه سماقی یا برنزی را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و با یک براش گرد آن را به داخل چشم به صورت عدد ۸ کج محو کنید.

در صورتی که می‌خواهید از سایه چشم اکلیلی یا براق استفاده کنید، پس از سایه کرم و برنزی، سایه چشم اکلیلی برنزی یا طلایی را در قسمت میانه پلک بزنید. به طوری که کمی سایه برنزی مات گوشه چشم و سایه چشم کرم نزدیک بینی باقی بماند.

خانم‌هایی که دوست دارند چشم کشیده داشته باشند، می‌توانند خط چشم را به صورت گربه‌ای، به سمت بیرون چشم بکشند. همچنین افرادی که چشم درشت دارند، می‌توانند مقداری مداد چشم روی خط رویش مژه بکشند تا مژه‌هایشان پرپشت‌تر جلوه کند.

توصیه می‌کنیم هرگز قسمت پایین و داخلی چشم را با مداد مشکی پر نکنید. همچنین سعی کنید از مداد یا خط چشم مات استفاده کنید. خط چشم یا مداد چشم براق مناسب چشم‌های درشت نیستند و اندازه و فرم آن‌ها را نامتعارف نمایش می‌دهد.

در صورتی که مژه‌های صاف دارید، با کمک فرمژه، کمی مژه‌هایتان را تاب دهید و سپس از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. ریمل بلند کننده مژه چندان مناسب چشم‌ درشت یا گرد نیست و باعث درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

خرید انواع ریمل

افرادی که چشم گرد یا درشت دارند، می‌توانند زیر چشم خود را با مداد چشم کمی پر کنند، اما مداد را تنها از گوشه تا نیمه چشم بکشند تا زیبایی فرم چشم از بین نرود. حتما مداد زیر چشم را با یک براش گرد و کوچک به سمت گوشه پلک محو کنید تا آرایش طبیعی‌تر شود.

آرایش مناسب چشم پف‌دار

 

آرایش مناسب چشم پف‌دار
آرایش چشم پف دار

بسیاری از خانم‌ها پس از بیدار شدن، پلک‌شان تا ساعت‌ها پف می‌کند. در این صورت یک آرایش مناسب کمک می‌کند تا پف چشم‌ها کمتر نمایان شود. آرایش مناسب چشم‌های پف‌دار بسیار ساده است و با چند ترفند می‌توانید چشم‌های زیبایی داشته باشید.

پس از استفاده از پرایمر چشم به منظور ثابت ماندن آرایش چشم‌تان، می‌توانید از یک کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را زیر ابرو و گوشه چشم نزدیک بینی بزنید و سپس با یک براش گرد، آن را به قسمت میانی چشم محو کنید.

در این آرایش به سایه چشم کرم و قهوه‌‌ای نیاز دارید. سایه کرم را روی پلک بزنید و با یک براش محو کنید. سپس سایه چشم قهوه‌ای را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و آن را با یک براش به سمت داخل چشم و بالای خط پلک بزنید و سپس محو کنید. این سایه در گوشه چشم شبیه به عدد ۸ کج است.

خط چشم کشیده به منظور پوشاندن پلک پف‌دار، انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید کمی خط چشم‌تان را ضخیم‌تر بکشید. با این حال در صورتی که نمی‌توانید خط چشم بکشید، از سایه چشم مشکی استفاده کنید. سایه چشم را با یک براش کوچک تخت به صورت خط چشم روی خط مژه و کمی بالا‌تر بکشید تا شبیه به خط چشم شود. همچنین افرادی که به آرایش ملایم علاقه دارند، می‌توانند به جای خط چشم، از سایه مشکی استفاده کنند.

ریمل حجم دهنده و بلند کننده نیز کمک بسزایی در آرایش مناسب چشم پف‌دار می‌کند. در واقع مژه‌های بلند و پرپشت، پوشش مناسبی برای پلک پف‌دار خواهند بود. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از خط چشم در قسمت پایینی چشم، مقداری ریمل به مژه‌های گوشه چشم بزنید.

آرایش چشم مناسب گودی زیر چشم

آرایش چشم مناسب گودی زیر چشم

معمولا گودی زیر چشم حاصل غذاهای نامناسب، بی‌خوابی یا کم خوابی، خستگی، برخی از بیماری‌ها، استفاده از عینک یا به صورت ژنتیکی است. با این حال یک آرایش چشم مناسب، گودی زیر چشم را محو می‌کند و زیبایی چهرتان دوچندان می‌شود.

ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌های خود بزنید، سپس کرم پودر با پوشانندگی بالا و مناسب رنگ پوست‌تان را روی پوست صورت و روی سیاهی یا گودی زیر چشم بزنید. پس از آن مقداری کانسیلر روی پلک و روی گودی زیر چشم به صورت مثلث بزنید، به طوری که یکی از ضلع‌های مثلث با چشم‌تان موازی شود.  به جای دست یا براش، با یک اسفنج مناسب، کانسیلر را با روش ضربه‌ای یک‌دست کنید. چرا که ممکن است براش باعث کم رنگ شدن کانسیلر شود.

پودر بیک نیز کمک می‌کند تا کانسیلر زیر چشم‌تان ثابت باقی بماند. پس از چند دقیقه به آرامی پودر بیک را با یک براش گرد و بزرگ پاک کنید. توصیه می‌کنیم در صورتی که زیر چشم‌تان سیاه یا کبود است، حتما از لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید تا پس از مدتی زیر چشم‌تان نریزد و زیر چشم‌تان را دوباره سیاه نکند.

در این صورت از ریمل‌ها ضدآب به مقدار کمی استفاده کنید تا مژه‌هایتان سنگینی نکند و زیر چشم‌تان نریزد. توصیه می‌کنیم افرادی که گودی زیر چشم دارند، آرایش ملایمی کنند تا تمرکز از زیر چشم‌شان کمتر شود. همچنین شما می‌توانید قسمت بالایی چشم‌تان را آرایش کنید و مقداری سایه قهوه‌ای کم‌رنگ برای قسمت پایینی چشم کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

بهترین و مناسب‌ترین آرایش برای انواع مدل چشم
7 اردیبهشت 1399
/
5,503 بازدید

بهترین و مناسب‌ترین آرایش برای انواع مدل چشم

فهرست مطالب

 

آرایش چشم تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد و باید با ظرافت و دقت صورت گیرد. چرا که ممکن است یک اشتباه در آرایش چشم، زیبایی آرایش کل صورتتان را پوشش دهد. از این رو توصیه می‌کنیم ابتدا مدل چشم‌تان را بررسی کنید تا بتوانید آرایش مناسبی برای مدل چشم و پلک‌تان را داشته باشید. در این مقاله آرایش مناسب چشم پلک افتاده یا کوتاه، چشم ریز یا بادامی، چشم درشت یا گرد، چشم پف‌دار و گودی زیر چشم را بررسی کرده‌ایم.

چرا آرایش چشم اهمیت دارد؟

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. یک آرایش چشم مناسب و ملایم کمک می‌کند تا صورت بشاش و پرانرژی شود. آرایش چشم باعث می‌شود که پف چشم یا گودی زیر چشم پنهان شود و چشم‌ها خسته و خواب آلود نباشند.

در صورتی که می‌خواهید آرایش ملایمی داشته باشید، آرایش چشم را فراموش نکنید. در بسیاری از مواقع، به‌خصوص در محل کار، نیازی به آرایش صورت و لب نیست و تنها مقداری کمی آرایش چشم کمک می‌کند تا صورت‌تان زیباتر و پرانرژی‌تر شود.

آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاه

آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاه
آرایش چشم با پلک افتاده

افرادی که پلک افتاده یا کوتاه دارند، معمولا از آرایش چشم‌شان ناامید می‌شوند، چرا که در بسیاری از مواقع آرایش چشم در برخورد با قسمت افتادگی پلک پاک می‌شود یا آرایش خودش را نشان نمی‌دهد. در نتیجه چشم کوچک‌تر از حالت عادی نمایان می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از آرایش، حتما از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر باعث می‌شود که آرایش مدت بیشتری ثابت باقی بماند. در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید پس از پرایمر، از پودر بیک استفاده کنید تا چربی پوست باعث از بین رفتن آرایش نشود. پس از استفاده از پودر بیک چند دقیقه صبر کنید، سپس با یک براش تمیز و بزرگ، پودر بیک را به آرامی از پلک‌تان پاک کنید.

افرادی که پلک کوتاه یا افتاده دارند، بهتر است از سایه چشم تیره استفاده نکنند. رنگ مناسب این مدل چشم، سایه روشن مانند سفید یا کرم است. مقداری سایه چشم کرم پشت پلک‌هایتان بزنید، اما سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا خط و افتادگی پلک، اندازه چشم‌تان را محدود نکند و چشم‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کنند. سپس مقداری سایه چشم سفید زیر ابرو بزنید تا فاصله بین چشم تا ابرو بیشتر شود.

در صورتی که پلک افتاده یا کوتاه دارید، هرگز مداد چشم یا خط چشم را داخل چشم‌تان نکشید، چرا که چشم‌تان کوچک‌تر می‌شود. سعی کنید خط چشم ضد آب انتخاب کنید تا از برخورد پلک با چشم، خط چشم پاک نشود. بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده یا کوتاه، خط چشم کشیده است تا مدل چشم بزرگ‌ و کشیده شود.

خرید آنلاین انواع سایه، ریمل و خط چشم

ریمل مهم‌ترین مرحله برای آرایش چشم پلک افتاده و پلک کوتاه است. ریمل باعث بزرگ‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. پیش از استفاده از ریمل، با یک فرمژه، مژه‌هایتان را فر کنید. افرادی که مژه‌های صاف دارند، می‌توانند با کمک سشوآر سر فرمژه را کمی گرم کنند تا مژه‌ها راحت‌تر فر شوند. البته استفاده بیش از اندازه از این روش ممکن است باعث ریزش مژه نیز شود. در این صورت حتما در مواقع ضروری این ترفند را انجام دهید.

بهترین مدل ریمل برای پلک کوتاه یا افتاده، ریمل بلندکننده است. مژه‌های بلند به بزرگ و باز شدن چشم‌ها کمک می‌کند. البته در ریمل زدن افراط نکنید تا مژه‌هایتان به هم نچسبند و ظاهری نامتعارف پیدا نکنند. همچنین ریمل زدن مژه‌های پایین چشم را فراموش نکنید تا چشم‌هایتان درشت‌تر جلوه کند.

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی
آرایش چشم ریز

بسیاری از خانم‌هایی که چشم ریز یا بادامی دارند، باید به آرایش چشم خود دقت بیشتری داشته باشند، چرا که اشتباهات رایج در آرایش چشم باعث کوچک‌تر شدن چشم‌شان می‌شود. از آن جایی که زیبایی چشم در زیبایی صورت تاثیر مستقیم دارد، بهتر است آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی را بیاموزید.

ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌هایتان بزنید تا آرایش زمان بیشتری ثابت بماند و پاک نشود. سپس پشت پلک‌تان را سایه روشن مانند کرم یا نخودی بزنید. سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا پلک‌تان، اندازه چشم‌ها را محدود نکند.

مقداری سایه چشم قهوه‌ای روشن و لایت را انتخاب کنید و از گوشه چشم به بیرون بکشید. سپس با یک براش گرد، سایه را به داخل چشم محو کنید. سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ باید کمی بالاتر از سایه کرم کشیده شود. پس از آن خط مرزی این دو سایه چشم را با یک براش ترکیب کنید. سایه چشم سفید را زیر ابرو بکشید تا فاصله ابرو و چشم‌هایتان بیشتر شود. مقداری سایه چشم سفید را با نوک انگشتتان بردارید و به گوشه چشم نزدیک بینی بزنید تا چشم‌ها زیباتر شوند.

افرادی که چشم بادامی یا کوچک دارند، هرگز از مداد یا خط چشم داخل چشم‌هایشان استفاده نکنند. سعی کنید خط چشم را کمی بالاتر از خط رویش مژه بکشید و آن را تا بیرون از چشم امتداد دهید تا چشم‌ها کشیده‌ و درشت‌تر شوند.

هرگز از خط چشم و ریمل برای ریز چشم و مژه‌های پایینی استفاده نکنید. سعی کنید از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده برای مژه‌های بالایی چشم استفاده کنید. با یک مداد چشم سفید، قسمت داخلی و پایین چشم را پُر کنید تا چشم‌تان درشت‌تر جلوه کند. سپس یک سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ زیر چشم و روی مژه‌های پایینی بکشید و با براش گرد آن را محو کنید.

خرید لوازم آرایشی اصل

اگر می‌خواهید به مهمانی بروید و آرایش چشم بیشتری داشته باشید، آرایش چشم اسموکی لایت ایده مناسبی برای کشیده و درشت‌تر کردن چشم‌های بادامی است. به منظور این کار، تمام مراحلی که در پیش از این ذکر کردیم را انجام دهید، اما به جای سایه قهوه‌ای کم‌رنگ برای گوشه پلک، از سایه چشم مشکی استفاده کنید و آن را به صورت خط چشم بکشید و با یک براش گرد، به بیرون از چشم محو کنید.

آرایش مناسب چشم درشت یا گرد

آرایش مناسب چشم درشت یا گرد
آرایش چشم گرد

آرایش چشم درشت یا گرد، ساده‌تر از آرایش چشم‌های دیگر است. با این حال نکاتی در آرایش چشم درشت و گرد وجود دارد که باید به منظور زیبایی چشم‌ها رعایت کنید تا آرایش‌تان زیبایی چشم‌ها را کم‌رنگ نکند. معمولا افرادی که چشم درشت یا گرد دارند، از بی‌روح بودن یا خسته بودن چشم‌هایشان ناراضی هستند. بنابراین ما در ادامه مقاله آرایش صحیح چشم گرد یا درشت را برایتان قرار دادیم.

ابتدا به منظور ثابت ماندن آرایش‌تان از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر را می‌توانید با نوک انگشت یا یک براش تخت به پشت پلک تا زیر ابروها بزنید. در صورتی که می‌خواهید یک آرایش لایت داشته باشید، سایه چشم کرم را به نوک انگشت یا براش گرد بزنید و بی‌آنکه به بالا یا گوشه پلک کشیده شود، آن را به صورت ساده پشت چشم‌هایتان بکشید.

در صورتی که می‌خواهید آرایش بیشتری داشته باشید، رنگ سایه چشم سماقی یا برنزی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. پس از آنکه سایه کرم را روی پلک‌تان زدید، سایه سماقی یا برنزی را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و با یک براش گرد آن را به داخل چشم به صورت عدد ۸ کج محو کنید.

در صورتی که می‌خواهید از سایه چشم اکلیلی یا براق استفاده کنید، پس از سایه کرم و برنزی، سایه چشم اکلیلی برنزی یا طلایی را در قسمت میانه پلک بزنید. به طوری که کمی سایه برنزی مات گوشه چشم و سایه چشم کرم نزدیک بینی باقی بماند.

خانم‌هایی که دوست دارند چشم کشیده داشته باشند، می‌توانند خط چشم را به صورت گربه‌ای، به سمت بیرون چشم بکشند. همچنین افرادی که چشم درشت دارند، می‌توانند مقداری مداد چشم روی خط رویش مژه بکشند تا مژه‌هایشان پرپشت‌تر جلوه کند.

توصیه می‌کنیم هرگز قسمت پایین و داخلی چشم را با مداد مشکی پر نکنید. همچنین سعی کنید از مداد یا خط چشم مات استفاده کنید. خط چشم یا مداد چشم براق مناسب چشم‌های درشت نیستند و اندازه و فرم آن‌ها را نامتعارف نمایش می‌دهد.

در صورتی که مژه‌های صاف دارید، با کمک فرمژه، کمی مژه‌هایتان را تاب دهید و سپس از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. ریمل بلند کننده مژه چندان مناسب چشم‌ درشت یا گرد نیست و باعث درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

خرید انواع ریمل

افرادی که چشم گرد یا درشت دارند، می‌توانند زیر چشم خود را با مداد چشم کمی پر کنند، اما مداد را تنها از گوشه تا نیمه چشم بکشند تا زیبایی فرم چشم از بین نرود. حتما مداد زیر چشم را با یک براش گرد و کوچک به سمت گوشه پلک محو کنید تا آرایش طبیعی‌تر شود.

آرایش مناسب چشم پف‌دار

 

آرایش مناسب چشم پف‌دار
آرایش چشم پف دار

بسیاری از خانم‌ها پس از بیدار شدن، پلک‌شان تا ساعت‌ها پف می‌کند. در این صورت یک آرایش مناسب کمک می‌کند تا پف چشم‌ها کمتر نمایان شود. آرایش مناسب چشم‌های پف‌دار بسیار ساده است و با چند ترفند می‌توانید چشم‌های زیبایی داشته باشید.

پس از استفاده از پرایمر چشم به منظور ثابت ماندن آرایش چشم‌تان، می‌توانید از یک کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را زیر ابرو و گوشه چشم نزدیک بینی بزنید و سپس با یک براش گرد، آن را به قسمت میانی چشم محو کنید.

در این آرایش به سایه چشم کرم و قهوه‌‌ای نیاز دارید. سایه کرم را روی پلک بزنید و با یک براش محو کنید. سپس سایه چشم قهوه‌ای را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و آن را با یک براش به سمت داخل چشم و بالای خط پلک بزنید و سپس محو کنید. این سایه در گوشه چشم شبیه به عدد ۸ کج است.

خط چشم کشیده به منظور پوشاندن پلک پف‌دار، انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید کمی خط چشم‌تان را ضخیم‌تر بکشید. با این حال در صورتی که نمی‌توانید خط چشم بکشید، از سایه چشم مشکی استفاده کنید. سایه چشم را با یک براش کوچک تخت به صورت خط چشم روی خط مژه و کمی بالا‌تر بکشید تا شبیه به خط چشم شود. همچنین افرادی که به آرایش ملایم علاقه دارند، می‌توانند به جای خط چشم، از سایه مشکی استفاده کنند.

ریمل حجم دهنده و بلند کننده نیز کمک بسزایی در آرایش مناسب چشم پف‌دار می‌کند. در واقع مژه‌های بلند و پرپشت، پوشش مناسبی برای پلک پف‌دار خواهند بود. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از خط چشم در قسمت پایینی چشم، مقداری ریمل به مژه‌های گوشه چشم بزنید.

آرایش چشم مناسب گودی زیر چشم

آرایش چشم مناسب گودی زیر چشم

معمولا گودی زیر چشم حاصل غذاهای نامناسب، بی‌خوابی یا کم خوابی، خستگی، برخی از بیماری‌ها، استفاده از عینک یا به صورت ژنتیکی است. با این حال یک آرایش چشم مناسب، گودی زیر چشم را محو می‌کند و زیبایی چهرتان دوچندان می‌شود.

ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌های خود بزنید، سپس کرم پودر با پوشانندگی بالا و مناسب رنگ پوست‌تان را روی پوست صورت و روی سیاهی یا گودی زیر چشم بزنید. پس از آن مقداری کانسیلر روی پلک و روی گودی زیر چشم به صورت مثلث بزنید، به طوری که یکی از ضلع‌های مثلث با چشم‌تان موازی شود.  به جای دست یا براش، با یک اسفنج مناسب، کانسیلر را با روش ضربه‌ای یک‌دست کنید. چرا که ممکن است براش باعث کم رنگ شدن کانسیلر شود.

پودر بیک نیز کمک می‌کند تا کانسیلر زیر چشم‌تان ثابت باقی بماند. پس از چند دقیقه به آرامی پودر بیک را با یک براش گرد و بزرگ پاک کنید. توصیه می‌کنیم در صورتی که زیر چشم‌تان سیاه یا کبود است، حتما از لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید تا پس از مدتی زیر چشم‌تان نریزد و زیر چشم‌تان را دوباره سیاه نکند.

در این صورت از ریمل‌ها ضدآب به مقدار کمی استفاده کنید تا مژه‌هایتان سنگینی نکند و زیر چشم‌تان نریزد. توصیه می‌کنیم افرادی که گودی زیر چشم دارند، آرایش ملایمی کنند تا تمرکز از زیر چشم‌شان کمتر شود. همچنین شما می‌توانید قسمت بالایی چشم‌تان را آرایش کنید و مقداری سایه قهوه‌ای کم‌رنگ برای قسمت پایینی چشم کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد