12 مهر 1401
/
22,355 بازدید

چطور از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

فهرست مطالب

موهای زیر پوستی با باقی ماندن در ناحیه زیر پوست یعنی قسمت زیر جلد بدن ممکن است مشکلاتی مانند عفونت را به وجود بیاورند. به همین علت در صورتی که در قسمتی از پوست خود متوجه رشد موهای زیرپوستی شدید بهتر است هر چه سریعتر راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید؛ زیرا این روش‌ها ممکن است از ایجاد عفونت در ریشه یا فولیکول مو جلوگیری کنند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید تا به راحتی از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید.

موچین و موهای زیر پوستی

موهای زیر پوستی صورت و بدن چیست؟

زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می‌کنند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می‌شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می‌افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی‌های روی پوست است. افرادی که  جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می‌شوند.

علت رشد موهای زیر پوستی چیست؟

هنگامی که سطح پوست خود را از موهای موجود پاک سازی می‌کنیم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. بیشتر ساقه‌های مو بدون ایجاد مشکل از داخل پوست بیرون آمده و خود را به سطح خارجی می‌رسانند؛ اما برخی دیگر از موها زیر پوست رشد می‌کنند و نمی توانند به سطح بیرونی پوست برسند.

زمانی که مو نمی‌تواند راهی به خارج از پوست پیدا کند و در داخل آن رشد می‌کند، بدن به مو مانند یک جسم خارجی پاسخ می‌دهد که این پاسخ با مشکلاتی مانند تورم، قرمزی، درد و خارش همراه است.

روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی

در بیشتر مواقع لزومی به درمان موهای زیر پوستی وجود ندارد و اغلب آنها به خودی خود درمان می‌شوند. اگر موهای بدن شما به هر دلیلی نتوانستند به قسمت بیرونی پوست برسند در ادامه با روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی به شما کمک می‌کنیم تا از شر این اتفاق راحت شوید.

اصلاح مو را متوقف کنید

اپیلاسیون، اصلاح یا کندن موها را در ناحیه‌ای که به طور زیر پوستی رشد می‌کند، متوقف کنید. ادامه روند اصلاح در ناحیه‌ای که دچار رشد موهای زیر پوستی شده است باعث شدیدتر شدن ناراحتی شما خواهد شد. ادامه دادن اصلاح مو در آن ناحیه می‌تواند منجر به عفونت پوستی یا جای زخم شود.

از کمپرس گرم استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس گرم را روی محل قرار دهید همچنین این کار را می‌توانید به کمک یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم انجام دهید به این صورت که دستمال یا مسواک نرم را با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست خود ماساژ دهید.

به آرامی موها را بیرون بکشید

موهای زیر پوستی

پس از بیرون آمدن مو از روی پوست به کمک موچین استریل یا سوزن برای کشیدن آن را از داخل پوست خارج کنید. سعی کنید تا زمانی که ناحیه بهبود پیدا نکرده است، مو رشد کرده زیر پوست را به طور کامل از بین نبرید، زیرا با این کار باعث خواهید شد پوست شما دچار عفونت شدید شود.

پوست مرده را از بین ببرید

از بین بردن پوست مرده

به آرامی اطراف موهای رشد کرده را بشویید و به کمک لایه بردار پوست مرده را جدا کنید. در بیشتر مواقع استفاده از لایه بردار در از بین رفتن موهای زیر پوستی صورت و سایر نواحی بدن کمک می‌کند؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید پوست مرده را از بین ببرید در این صورت با مراجعه به پزشک می‌توانید از کرم‌ها و داروهای مناسب استفاده کنید.

از کرم‌های کاهش التهاب استفاده کنید

اگر رشد موها به طور زیر پوستی باعث قرمزی و التهاب زیادی شده است در این صورت استفاده از پمادها و کرم‌های استروئیدی در درمان موضعی تورم و سوزش ناشی از رشد موهای زیر پوستی به شما کمک می‌کند.

اگر موهای رشد کرده و باعث عفونت پوست شوند، لازم است چه اقدامی انجام دهیم؟

اگر موهای موجود در بدن شما به طور زیر پوستی رشد کنند برجستگی‌های همراه با درد و چرک ممکن است به وجود بیاید. برای درمان این مشکل بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر مواقع پزشک برای درمان این مشکل از پمادهای حاوی آنتی بیوتیک استفاده می‌کند. در صورتی که عفونت شدیدتر باشد ممکن است نیاز به مصرف خوراکی آنتی بیوتیک هم وجود داشته باشد.

درمان خانگی موهای زیر پوستی به کمک وسایل در دسترس

در قسمت بالا به کلیات درمان خانگی موهای زیر پوستی اشاره کردیم که در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه با به کارگیری برخی از مواد در دسترس به راحتی می‌توانید اقدام به درمان خانگی موهای زیر پوستی بکنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص آنتی باکتریال است که می‌تواند باکتری‌های روی پوست را از بین برده و تورم ناشی از آن را کاهش دهد. در بیشتر مواقع از روغن درخت چای برای درمان جوش‌های پوستی استفاده می‌شود، همچنین مواد موجود در این روغن باعث می‌شود یکی از روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی باشد. برای انجام این کار کافی است روغن درخت چای را با میزان کمی از آب مخلوط کرده تا رقیق شود سپس با استفاده از پنبه روغن را روی نواحی دارای مشکل ماساژ دهید.

شکر و روغن زیتون

عسل و روغن زیتون

به یاد داشته باشید که شکر یک لایه بردار طبیعی برای پوست است. برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست کافی است روغن زیتون را با مقداری شکر ترکیب کنید اگر به هر نحوی دسترسی به روغن زیتون ندارید می‌توانید از عسل به عنوان جایگزین استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی مشکل دار پوست صورت ماساژ دهید و بعد از ۳ تا ۴  دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین یکی از موثرترین روش‌ها در درمان موهای زیرپوستی صورت و سایر قسمت‌های بدن است. خواص موجود در جوش شیرین به لایه برداری و کاهش التهاب در پوست کمک می‌کند. برای استفاده از جوش شیرین در از بین بردن موهای زیر پوستی کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به کمک یک تکه پنبه روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از اینکه ماساژ روی تمام قسمت های پوست به پایان رسید، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

راهنمای رفع موهای زیر پوستی

در این قسمت به مواردی اشاره می‌کنیم که لازم است در صورت مشاهده رشد موهای زیر پوستی از انجام آن‌ها اجتناب کنید. این موارد عبارتند از:

  • سعی کنید موهای در حال رشد را اصلاح نکنید چرا که این امر موجب عفونت شدید روی پوست خواهد شد.
  • در صورتی که برجستگی‌هایی به خاطر عفونت ریشه مو در پوست شما به وجود آمده است، آنها را فشار ندهید. هرگونه تلاش برای از بین بردن برجستگی‌های مو می‌تواند باعث ایجاد عفونت یا جای زخم روی پوست شود.
  • برای اینکه ساقه مو رشد کرده به صورت زیر پوستی را به قسمت بیرونی پوست بیاورید لازم نیست به پوست خود آسیب بزنید به آرامی و به کمک وسایل استریل انجام دادن این کار موثر خواهد بود.

روشهای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی

بهترین راه حل برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی عدم اصلاح یا اپیلاسیون است که این مورد در بسیاری از مواقع امکان پذیر نخواهد بود. در ادامه مراحل اصلاح مو را به شما خواهیم گفت تا در رشد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید.

پوست خود را برای اصلاح آماده کنید

آماده کردن پوست قبل از انجام دادن هر گونه روش‌های پاکسازی موهای زائد یکی از راه حل‌ها برای در امان بودن از رشد موهای زیر پوستی است. برای انجام این کار لازم است ابتدا از یک صابون ملایم کمک بگیرید و ناحیه مورد نظر را به خوبی شستشو دهید. بعد از انجام این کار از کرم یا ژل اصلاح برای پوست خود استفاده کنید. بعد از اتمام کار به خوبی نواحی  اصلاح شده را با حوله خشک کنید، سپس روی لباس مورد نظر خود را بپوشید.

لیزر موهای زائد را امتحان کنید

اگرچه درمان برطرف کردن موهای زائد به کمک لیزر نسبت به سایر روشها گران است؛ اما راه حل طولانی‌تری در جلوگیری از رشد موهای زائد است. لیزر موهای زائد به از بین رفتن موها در سطح عمیق‌تر کمک کرده و با آسیب رساندن به ریشه مو از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.

مدل لبزر موهای زاید

از تیغ برای از بین بردن موها استفاده نکنید

سعی کنید برای از بین بردن موهای زائد موجود در بدن خود روش‌های مختلف را به طور کلی بررسی کنید و عوارض هر یک را مورد مطالعه قرار دهید. به عنوان مثال استفاده از موبرهای شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، به همین خاطر لازم است قبل از استفاده از موبرهای شیمیایی روی قسمتی از پوست بدن استفاده کنید تا بعد از ۲۴ ساعت اطلاع داشته باشید ممکن است به پوست شما آسیب برساند یا خیر.

الکترولیز کردن مو

یکی دیگر از روش‌های درمان موهای زائد بدن که از به وجود آمدن موهای زیرپوستی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند، الکترولیز کردن مو است. این روش یکی از روش‌های قدیمی برای جلوگیری از رشد موهای زائد بدن است که در بیشتر مواقع با درد بیشتری نسبت به لیزر همراه است. استفاده از این روش برای از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی مانند لیزر ممکن است به مدت چند هفته یا چند ماه به طول بیانجامد.

چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟

برای تمامی افراد اتفاق می‌افتد که بخشی از موهای زائدی که از بین برده‌اند در ناحیه داخل پوست رشد کنند؛ اما این مشکل در بسیاری از مواقع ممکن است عوارضی را هم با خود به همراه داشته باشد اگر روش‌های گفته شده در قسمت بالا به هر دلیلی قابل انجام نبود یا نتوانست از میزان التهاب و عفونت موجود روی پوست شما بکاهد بهتر است با مشاهده مواردی که در ادامه به شما خواهیم گفت به پزشک مراجعه کنید. این موارد عبارتند از:

  • رشد مکرر ناحیه خاصی از بدن به موهای زیر پوستی
  • رشد بیش از حد موهای زیر پوستی
  • ایجاد التهاب‌های دردناک یا برجستگی‌های پوستی
  • تغییر رنگ پوست به خاطر رشد موهای زیر پوستی

رشد بیش از حد موهای زیر پوستی

 سخن پایانی

رشد موهای زیرپوستی یکی از مسائل و مشکلاتی است که بیشتر افراد در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند، به همین علت در این مقاله روش‌های مختلفی را برای جلوگیری و درمان رشد موهای زیرپوستی نواحی مختلف بدن مورد بررسی قرار دادیم. در نظر داشته باشید که درمان موهای زیر پوستی به روش خانگی نسبت به سایر روش‌ها راحت تر خواهد بود؛ اما در صورت مشاهده هرگونه التهاب و عفونت بهتر است به پزشک مراجعه کنید. شما از چه روشی برای درمان موهای زیر پوستی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین روش برای درمان موهای زیر پوستی چیست؟

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”موهای زیر پوستی صورت و بدن چیست؟” answer-0=”زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می‌کنند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می‌شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می‌افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی‌های روی پوست است. افرادی که جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می‌شوند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”علت رشد موهای زیر پوستی چیست؟” answer-1=”هنگامی که سطح پوست خود را از موهای موجود پاک سازی می‌کنیم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. بیشتر ساقه‌های مو بدون ایجاد مشکل از داخل پوست بیرون آمده و خود را به سطح خارجی می‌رسانند؛ اما برخی دیگر از موها زیر پوست رشد می‌کنند و نمی توانند به سطح بیرونی پوست برسند. زمانی که مو نمی‌تواند راهی به خارج از پوست پیدا کند و در داخل آن رشد می‌کند، بدن به مو مانند یک جسم خارجی پاسخ می‌دهد که این پاسخ با مشکلاتی مانند تورم، قرمزی، درد و خارش همراه است.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

از بین بردن موی زیر پوستی
12 مهر 1401
/
22,355 بازدید

چطور از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

فهرست مطالب

موهای زیر پوستی با باقی ماندن در ناحیه زیر پوست یعنی قسمت زیر جلد بدن ممکن است مشکلاتی مانند عفونت را به وجود بیاورند. به همین علت در صورتی که در قسمتی از پوست خود متوجه رشد موهای زیرپوستی شدید بهتر است هر چه سریعتر راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید؛ زیرا این روش‌ها ممکن است از ایجاد عفونت در ریشه یا فولیکول مو جلوگیری کنند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید تا به راحتی از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید.

موچین و موهای زیر پوستی

موهای زیر پوستی صورت و بدن چیست؟

زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می‌کنند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می‌شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می‌افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی‌های روی پوست است. افرادی که  جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می‌شوند.

علت رشد موهای زیر پوستی چیست؟

هنگامی که سطح پوست خود را از موهای موجود پاک سازی می‌کنیم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. بیشتر ساقه‌های مو بدون ایجاد مشکل از داخل پوست بیرون آمده و خود را به سطح خارجی می‌رسانند؛ اما برخی دیگر از موها زیر پوست رشد می‌کنند و نمی توانند به سطح بیرونی پوست برسند.

زمانی که مو نمی‌تواند راهی به خارج از پوست پیدا کند و در داخل آن رشد می‌کند، بدن به مو مانند یک جسم خارجی پاسخ می‌دهد که این پاسخ با مشکلاتی مانند تورم، قرمزی، درد و خارش همراه است.

روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی

در بیشتر مواقع لزومی به درمان موهای زیر پوستی وجود ندارد و اغلب آنها به خودی خود درمان می‌شوند. اگر موهای بدن شما به هر دلیلی نتوانستند به قسمت بیرونی پوست برسند در ادامه با روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی به شما کمک می‌کنیم تا از شر این اتفاق راحت شوید.

اصلاح مو را متوقف کنید

اپیلاسیون، اصلاح یا کندن موها را در ناحیه‌ای که به طور زیر پوستی رشد می‌کند، متوقف کنید. ادامه روند اصلاح در ناحیه‌ای که دچار رشد موهای زیر پوستی شده است باعث شدیدتر شدن ناراحتی شما خواهد شد. ادامه دادن اصلاح مو در آن ناحیه می‌تواند منجر به عفونت پوستی یا جای زخم شود.

از کمپرس گرم استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس گرم را روی محل قرار دهید همچنین این کار را می‌توانید به کمک یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم انجام دهید به این صورت که دستمال یا مسواک نرم را با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست خود ماساژ دهید.

به آرامی موها را بیرون بکشید

موهای زیر پوستی

پس از بیرون آمدن مو از روی پوست به کمک موچین استریل یا سوزن برای کشیدن آن را از داخل پوست خارج کنید. سعی کنید تا زمانی که ناحیه بهبود پیدا نکرده است، مو رشد کرده زیر پوست را به طور کامل از بین نبرید، زیرا با این کار باعث خواهید شد پوست شما دچار عفونت شدید شود.

پوست مرده را از بین ببرید

از بین بردن پوست مرده

به آرامی اطراف موهای رشد کرده را بشویید و به کمک لایه بردار پوست مرده را جدا کنید. در بیشتر مواقع استفاده از لایه بردار در از بین رفتن موهای زیر پوستی صورت و سایر نواحی بدن کمک می‌کند؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید پوست مرده را از بین ببرید در این صورت با مراجعه به پزشک می‌توانید از کرم‌ها و داروهای مناسب استفاده کنید.

از کرم‌های کاهش التهاب استفاده کنید

اگر رشد موها به طور زیر پوستی باعث قرمزی و التهاب زیادی شده است در این صورت استفاده از پمادها و کرم‌های استروئیدی در درمان موضعی تورم و سوزش ناشی از رشد موهای زیر پوستی به شما کمک می‌کند.

اگر موهای رشد کرده و باعث عفونت پوست شوند، لازم است چه اقدامی انجام دهیم؟

اگر موهای موجود در بدن شما به طور زیر پوستی رشد کنند برجستگی‌های همراه با درد و چرک ممکن است به وجود بیاید. برای درمان این مشکل بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر مواقع پزشک برای درمان این مشکل از پمادهای حاوی آنتی بیوتیک استفاده می‌کند. در صورتی که عفونت شدیدتر باشد ممکن است نیاز به مصرف خوراکی آنتی بیوتیک هم وجود داشته باشد.

درمان خانگی موهای زیر پوستی به کمک وسایل در دسترس

در قسمت بالا به کلیات درمان خانگی موهای زیر پوستی اشاره کردیم که در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه با به کارگیری برخی از مواد در دسترس به راحتی می‌توانید اقدام به درمان خانگی موهای زیر پوستی بکنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص آنتی باکتریال است که می‌تواند باکتری‌های روی پوست را از بین برده و تورم ناشی از آن را کاهش دهد. در بیشتر مواقع از روغن درخت چای برای درمان جوش‌های پوستی استفاده می‌شود، همچنین مواد موجود در این روغن باعث می‌شود یکی از روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی باشد. برای انجام این کار کافی است روغن درخت چای را با میزان کمی از آب مخلوط کرده تا رقیق شود سپس با استفاده از پنبه روغن را روی نواحی دارای مشکل ماساژ دهید.

شکر و روغن زیتون

عسل و روغن زیتون

به یاد داشته باشید که شکر یک لایه بردار طبیعی برای پوست است. برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست کافی است روغن زیتون را با مقداری شکر ترکیب کنید اگر به هر نحوی دسترسی به روغن زیتون ندارید می‌توانید از عسل به عنوان جایگزین استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی مشکل دار پوست صورت ماساژ دهید و بعد از ۳ تا ۴  دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین یکی از موثرترین روش‌ها در درمان موهای زیرپوستی صورت و سایر قسمت‌های بدن است. خواص موجود در جوش شیرین به لایه برداری و کاهش التهاب در پوست کمک می‌کند. برای استفاده از جوش شیرین در از بین بردن موهای زیر پوستی کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به کمک یک تکه پنبه روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از اینکه ماساژ روی تمام قسمت های پوست به پایان رسید، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

راهنمای رفع موهای زیر پوستی

در این قسمت به مواردی اشاره می‌کنیم که لازم است در صورت مشاهده رشد موهای زیر پوستی از انجام آن‌ها اجتناب کنید. این موارد عبارتند از:

  • سعی کنید موهای در حال رشد را اصلاح نکنید چرا که این امر موجب عفونت شدید روی پوست خواهد شد.
  • در صورتی که برجستگی‌هایی به خاطر عفونت ریشه مو در پوست شما به وجود آمده است، آنها را فشار ندهید. هرگونه تلاش برای از بین بردن برجستگی‌های مو می‌تواند باعث ایجاد عفونت یا جای زخم روی پوست شود.
  • برای اینکه ساقه مو رشد کرده به صورت زیر پوستی را به قسمت بیرونی پوست بیاورید لازم نیست به پوست خود آسیب بزنید به آرامی و به کمک وسایل استریل انجام دادن این کار موثر خواهد بود.

روشهای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی

بهترین راه حل برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی عدم اصلاح یا اپیلاسیون است که این مورد در بسیاری از مواقع امکان پذیر نخواهد بود. در ادامه مراحل اصلاح مو را به شما خواهیم گفت تا در رشد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید.

پوست خود را برای اصلاح آماده کنید

آماده کردن پوست قبل از انجام دادن هر گونه روش‌های پاکسازی موهای زائد یکی از راه حل‌ها برای در امان بودن از رشد موهای زیر پوستی است. برای انجام این کار لازم است ابتدا از یک صابون ملایم کمک بگیرید و ناحیه مورد نظر را به خوبی شستشو دهید. بعد از انجام این کار از کرم یا ژل اصلاح برای پوست خود استفاده کنید. بعد از اتمام کار به خوبی نواحی  اصلاح شده را با حوله خشک کنید، سپس روی لباس مورد نظر خود را بپوشید.

لیزر موهای زائد را امتحان کنید

اگرچه درمان برطرف کردن موهای زائد به کمک لیزر نسبت به سایر روشها گران است؛ اما راه حل طولانی‌تری در جلوگیری از رشد موهای زائد است. لیزر موهای زائد به از بین رفتن موها در سطح عمیق‌تر کمک کرده و با آسیب رساندن به ریشه مو از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.

مدل لبزر موهای زاید

از تیغ برای از بین بردن موها استفاده نکنید

سعی کنید برای از بین بردن موهای زائد موجود در بدن خود روش‌های مختلف را به طور کلی بررسی کنید و عوارض هر یک را مورد مطالعه قرار دهید. به عنوان مثال استفاده از موبرهای شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، به همین خاطر لازم است قبل از استفاده از موبرهای شیمیایی روی قسمتی از پوست بدن استفاده کنید تا بعد از ۲۴ ساعت اطلاع داشته باشید ممکن است به پوست شما آسیب برساند یا خیر.

الکترولیز کردن مو

یکی دیگر از روش‌های درمان موهای زائد بدن که از به وجود آمدن موهای زیرپوستی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند، الکترولیز کردن مو است. این روش یکی از روش‌های قدیمی برای جلوگیری از رشد موهای زائد بدن است که در بیشتر مواقع با درد بیشتری نسبت به لیزر همراه است. استفاده از این روش برای از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی مانند لیزر ممکن است به مدت چند هفته یا چند ماه به طول بیانجامد.

چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟

برای تمامی افراد اتفاق می‌افتد که بخشی از موهای زائدی که از بین برده‌اند در ناحیه داخل پوست رشد کنند؛ اما این مشکل در بسیاری از مواقع ممکن است عوارضی را هم با خود به همراه داشته باشد اگر روش‌های گفته شده در قسمت بالا به هر دلیلی قابل انجام نبود یا نتوانست از میزان التهاب و عفونت موجود روی پوست شما بکاهد بهتر است با مشاهده مواردی که در ادامه به شما خواهیم گفت به پزشک مراجعه کنید. این موارد عبارتند از:

  • رشد مکرر ناحیه خاصی از بدن به موهای زیر پوستی
  • رشد بیش از حد موهای زیر پوستی
  • ایجاد التهاب‌های دردناک یا برجستگی‌های پوستی
  • تغییر رنگ پوست به خاطر رشد موهای زیر پوستی

رشد بیش از حد موهای زیر پوستی

 سخن پایانی

رشد موهای زیرپوستی یکی از مسائل و مشکلاتی است که بیشتر افراد در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند، به همین علت در این مقاله روش‌های مختلفی را برای جلوگیری و درمان رشد موهای زیرپوستی نواحی مختلف بدن مورد بررسی قرار دادیم. در نظر داشته باشید که درمان موهای زیر پوستی به روش خانگی نسبت به سایر روش‌ها راحت تر خواهد بود؛ اما در صورت مشاهده هرگونه التهاب و عفونت بهتر است به پزشک مراجعه کنید. شما از چه روشی برای درمان موهای زیر پوستی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین روش برای درمان موهای زیر پوستی چیست؟

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”موهای زیر پوستی صورت و بدن چیست؟” answer-0=”زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می‌کنند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می‌شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می‌افتد. رشد موهای زیر پوستی در بیشتر اوقات همراه با برجستگی‌های روی پوست است. افرادی که جنس موی آن ها زبر و مجعد است بیشتر از افرادی که دارای موهای نازک هستند دچار موهای زیر پوستی می‌شوند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”علت رشد موهای زیر پوستی چیست؟” answer-1=”هنگامی که سطح پوست خود را از موهای موجود پاک سازی می‌کنیم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. بیشتر ساقه‌های مو بدون ایجاد مشکل از داخل پوست بیرون آمده و خود را به سطح خارجی می‌رسانند؛ اما برخی دیگر از موها زیر پوست رشد می‌کنند و نمی توانند به سطح بیرونی پوست برسند. زمانی که مو نمی‌تواند راهی به خارج از پوست پیدا کند و در داخل آن رشد می‌کند، بدن به مو مانند یک جسم خارجی پاسخ می‌دهد که این پاسخ با مشکلاتی مانند تورم، قرمزی، درد و خارش همراه است.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد