26 اسفند 1400
/
4,296 بازدید

روش‌های موثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید

فهرست مطالب

با افزایش سن و گاهی اوقات در جوانی سفید شدن موها از جمله چالش‌هایی است که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. روش‌های بسیار زیادی برای پوشاندن موهای سفید وجود دارد که در ادامه با بررسی و معرفی هریک از آنها به شما کمک می‌کنیم تا علاوه بر اینکه روند سفید شد موهای خود را به تاخیر بیندازید، بتوانید از روش‌های موثری هم در پوشاندن آنها استفاده کنید. مطمئن باشید ما در مجله بانی مد به جذابیت و زیبایی شما اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم و سعی می‌کنیم  با معرفی روش‌های مختلف به شما کمک کنیم تا حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

چرا موها سفید می‌شوند؟

با افزایش سن فولیکول‌های مو رنگدانه‌های کمتری را تولید می‌کنند اگرچه در بیشتر اوقات ژنتیک شما روند سفید شدن موها را تعیین می‌کنند؛ اما با این حال روش‌هایی برای به تاخیر انداختن این روند وجود دارد. در کنار برخی از افراد که سفید شدن مو را نشانه‌ای از بلوغ و تکامل می‌دانند، برخی دیگر از افراد هم حس خوبی نسبت به سفید شدن موهای خود ندارند و احساس پیری به آنها دست می‌دهد. پس برای حل این موضوع در کنار هم هستیم تا روش‌های موثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید را مورد بررسی قرار دهیم.

جلوگیری از سفیدی مو

روش‌ های جلوگیری از سفید شدن مو

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که بعد از دیدن چند تار موی سفید در موهای سر یا ریش خود احساس نگرانی و ناراحتی می‌کنند، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی به شما کمک خواهد کرد تا سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. در ادامه روش‌هایی را که میتوانید با تغییر آن‌ها در سبک زندگی خود  به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کنید، مورد بررسی قرار می‌دهیم. این موارد عبارتند از:

دریافت ویتامین کافی

ویتامین مناسب برای مو

دریافت ویتامین کافی در طول روز به شما کمک خواهد کرد تا روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. ویتامین‌های لازم برای جلوگیری از سفید شدن موها عبارتند از:

  • ویتامین ۱۲ B
  • ویتامین D
  • ویتامین A
  • ویتامین E

دریافت مواد معدنی مورد نیاز

دریافت مواد معدنی مورد نیاز در طول روز به رشد و ترمیم موها کمک می‌کند. بنابراین یکی دیگر از عواملی است که باید در سبک زندگی خود مورد بررسی قرار دهید. مواد معدنی مورد نیاز برای ترمیم و رشد مو عبارتند از:

  • روی
  • آهن
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • مس

دوری از سیگار و اشعه‌های خورشید

از جمله مواردی که روند سفید شدن موها را تسریع می‌کند سیگار کشیدن است که با آسیب رساندن به فولیکول‌های مو باعث سفید شدن آنها می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری از داشتن موهای خوش رنگ خود لذت ببرید سیگار را ترک کنید. در مقابل خورشید هم یکی از عوامل آسیب زننده به موها است که لازم است برای در امان ماندن از اشعه‌های مضر آفتاب از انواع اسپری‌های ضد آفتاب برای مو یا کلاه برای پوشاندن آنها استفاده کنیم.

خرید تقویت کننده مو

روش‌ های خانگی برای جلوگیری از سفید شدن مو

شما به راحتی با استفاده از موادی که در خانه دارید می‌توانید روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. در ادامه به شما خواهیم گفت با چه موادی می‌توانید این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

برای به تاخیر انداختن سفید شدن موهای خود به کمک روغن نارگیل لازم است یک شب در میان قبل از خواب روغن نارگیل را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

انواع روغن برای ماساژ مو

زنجبیل

یکی دیگر از مواد طبیعی که باعث کند شدن روند سفیدی موها می‌شود استفاده از زنجبیل است. برای این کار لازم است هر روز یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل بفرمایید.

دانه کنجد سیاه

یکی از از مواد طبیعی که نه تنها روند سفید شدن موها را کند می‌کند بلکه باعث معکوس شدن آن هم می‌شود استفاده از دانه کنجد سیاه است. برای استفاده از مزایای دانه کنجد سیاه ۲ تا ۳ بار در هفته ۱ قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه را میل نمایید. شما می‌توانید از روغن دانه کنجد سیاه برای ماساژ دادن  پوست سر خود هم استفاده نمایید.

پیاز

ممکن است بسیاری از افراد بخاطر بوی بد پیاز از مصرف آن اجتناب کنند؛ اما استفاده از آب پیاز تاثیر فوق العاده‌ای در درمان سفید شدن موها دارد. برای این کار کافی است یک پیاز را به طور کامل له کنید و سپس آب آن را به کمک صافی جدا کنید. استفاده دو بار از آب پیاز برای پوست سر به مدت ۳۰ دقیقه تاثیر بسیار زیادی در درمان سفیدی مو خواهد داشت.

آب پیاز برای مو

هویج

استفاده از هویج و آب هویج یکی از درمان‌های خوشمزه برای سفید شدن موهای سر است! پس اگر دوست دارید روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید، مصرف روزانه آب هویج در این راه به شما کمک خواهد کرد.

آب هویج

آنزیم کاتالاز

یکی از آنزیم‌های موجود در بدن که به  جلوگیری از سفید شدن موهای سر کمک می‌کند، آنزیم کاتالاز است. شما می‌توانید آنزیم کاتالاز را با استفاده از مواد غذایی متنوع به دست بیاورید. انواع مواد غذایی که می‌توانند به تولید آنزیم کاتالاز کمک کنند عبارتند از:

  • سیر
  • کلم
  • سیب زمینی
  • کلم پیچ
  • کلم بروکلی
  • بادام

روغن بادام

یکی دیگر از انواع روغن‌های طبیعی که روند سفید شدن موها را را با تاخیر روبرو می‌کند، روغن بادام است. جهت استفاده از روغن بادام برای درمان سفید شدن موها مقدار مساوی از روغن بادام را با آبلیمو مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را می توانید دو بار در هفته و به مدت ۳ ماه انجام دهید.

بادام زمینی

 رزماری

آنچه که در طبیعت وجود دارد برای درمان بسیاری از مشکلات ما می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد، یکی از این مواد رزماری است. برای درمان سفیدی موها به کمک رزماری حدود ۱۰ گرم رزماری خشک شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت ۴ تا ۶ هفته در مقابل آفتاب قرار دهید. سعی کنید هر چند روز یکبار مخلوطی را که در داخل یک شیشه ریخته‌اید را به خوبی تکان دهید.  بعد از ۶ هفته از آن برای درمان سفیدی موهای خود استفاده کنید.

رزماری

روش های پوشاندن موهای سفید

 به کمک رنگ مو شیمیایی

انواع رنگ‌های شیمیایی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به رنگ مورد نیاز و دلخواه خود گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید. استفاده از رنگ مو شیمیایی علاوه بر دارا بودن برخی از مزایا معایبی را هم به همراه دارد. انواع مزایای استفاده از رنگ مو  به این شکل است که نسبت به انواع رنگ مو طبیعی دارای تنوع بیشتری است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه به رنگ موی مورد نظر خود دست یابید. در مقابل رنگ موی شیمیایی برخی از مشکلاتی مانند خشکی مو، ریزش و  … را به همراه دارد

رنگ های شیمیایی

 

خرید رنگ مو

به کمک رنگ مو طبیعی

استفاده از رنگ مو طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نسبت به استفاده از رنگ موی شیمیایی مزایای بیشتری برای موهای شما به همراه دارد. برای تهیه رنگ مو طبیعی می‌توانید مواد مختلف را با همدیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که رنگ مو طبیعی هیچگاه نخواهد توانست به اندازه‌ی رنگ موهای شیمیایی قوی باشد و برای دست یافتن به رنگ مورد نیاز لازم است آن را چند بار تکرار نمایید.

رنگ مو طبیعی بلوند

اگر دوست دارید رنگ موهای سفید خود را به کمک یک رنگ موی طبیعی به بلوند تبدیل کنید، در ادامه موارد گفته شده را با همدیگر خوبی ترکیب کرده و به مدت ۳ ساعت روی موهای خود استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای رنگ مو طبیعی بلوند
  • چای گل بابونه ۲ فنجان
  • پوست لیمو عمانی ۱ قاشق غذاخوری
  • گل همیشه بهار ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

رنگ مو طبیعی قرمز

برخی از افراد علاقه دارند تا با استفاده از رنگ مو قرمز ظاهر جذاب و شادی را در چهره خود ایجاد کنند که این رنگ مو با کمک مواد طبیعی قابل اجرا است. برای دست یافتن به رنگ موی طبیعی یا قرمز موادی که در ادامه گفت خواهد شد را به خوبی با همدیگر ترکیب کرده و به مدت ۲ ساعت روی موهای خود قرار دهید، سپس با آب ولرم و شامپو ملایم موهای خود را شستشو دهید. توجه داشته باشید که برای بدست آوردن نتیجه بهتر لازم است، گلبرگ‌های گل رز را به خوبی له کرده و به مواد دیگر اضافه کنید.

مواد مورد نیاز برای رنگ موی طبیعی قرمز
  • آب چغندر ½  فنجان
  • آب هویج ½ فنجان
  • گلبرگ‌های رز قرمز ۳۰ گرم

رنگ موی طبیعی سیاه

رنگ موی طبیعی مشکی بیشتر برای آقایانی کاربرد دارد که از سفید شدن موهای خود ناراحت هستند. شما می‌توانید به راحتی با ترکیب کردن مواردی که در ادامه خواهیم گفت رنگ موی طبیعی و تقویت کننده‌ای را برای موهای خود را تهیه کنید و از شر موهای سفید راحت شوید.

 مواد مورد نیاز برای رنگ موی طبیعی  سیاه
  • پوست گردو  ۶ عدد
  • چای سیاه  ۱ قاشق غذاخوری
  • مریم گلی  ۱ قاشق غذاخوری
  • گزنه ۱ قاشق غذاخوری
  • آب ۱ لیوان

استفاده از حنا برای رنگ مو

یکی از مواد طبیعی موجود در عطاری‌ها و سایر فروشگاه‌ها که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید حنا است. حنا با ترکیب با مواد مختلف می تواند رنگ موی جذابی را برای شما به همراه داشته باشد؛ اما در هنگام انتخاب حنا  به عنوان رنگ مو توجه داشته باشید که استفاده از این ماده باعث می‌شود تا در آینده نتوانید رنگ موهای خود را تغییر دهید چرا که انواع رنگ‌های شیمیایی روی موهای رنگ شده به وسیله حنا نمی‌توانند ظاهر مناسبی داشته باشند.

رنگ کردن مو با استفاده از حنا

برای این کار کافی است یک قاشق غذاخوری از پودر حنا را با یک فنجان چای سیاه یا قهوه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی مانند ماست به دست بیاید. درب کاسه را بسته و اجازه دهید ۶ ساعت ترکیب شما استراحت کند. بعد از شش ساعت دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و روی موهای خود بمالید. در مدت ۱ تا ۳ ساعت هر زمانی که توانستید رنگ موی دلخواه را روی تارهای مو ببینید، می‌توانید موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم روش‌های متعددی برای پوشاندن سفیدی مو وجود دارد که شما با افزایش سن و سفید شدن موهای خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. راه حل‌های مختلفی مانند انواع رنگ‌های شیمیایی و طبیعی برای تغییر رنگ موی سفید به انواع رنگ‌های مورد علاقه شما وجود دارد که در صورت داشتن حساسیت نسبت به مواد شیمیایی می‌توانید از انواع رنگ مو طبیعی هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

26 اسفند 1400
/
4,296 بازدید

روش‌های موثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید

فهرست مطالب

با افزایش سن و گاهی اوقات در جوانی سفید شدن موها از جمله چالش‌هایی است که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند. روش‌های بسیار زیادی برای پوشاندن موهای سفید وجود دارد که در ادامه با بررسی و معرفی هریک از آنها به شما کمک می‌کنیم تا علاوه بر اینکه روند سفید شد موهای خود را به تاخیر بیندازید، بتوانید از روش‌های موثری هم در پوشاندن آنها استفاده کنید. مطمئن باشید ما در مجله بانی مد به جذابیت و زیبایی شما اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم و سعی می‌کنیم  با معرفی روش‌های مختلف به شما کمک کنیم تا حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

چرا موها سفید می‌شوند؟

با افزایش سن فولیکول‌های مو رنگدانه‌های کمتری را تولید می‌کنند اگرچه در بیشتر اوقات ژنتیک شما روند سفید شدن موها را تعیین می‌کنند؛ اما با این حال روش‌هایی برای به تاخیر انداختن این روند وجود دارد. در کنار برخی از افراد که سفید شدن مو را نشانه‌ای از بلوغ و تکامل می‌دانند، برخی دیگر از افراد هم حس خوبی نسبت به سفید شدن موهای خود ندارند و احساس پیری به آنها دست می‌دهد. پس برای حل این موضوع در کنار هم هستیم تا روش‌های موثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید را مورد بررسی قرار دهیم.

جلوگیری از سفیدی مو

روش‌ های جلوگیری از سفید شدن مو

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که بعد از دیدن چند تار موی سفید در موهای سر یا ریش خود احساس نگرانی و ناراحتی می‌کنند، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی به شما کمک خواهد کرد تا سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. در ادامه روش‌هایی را که میتوانید با تغییر آن‌ها در سبک زندگی خود  به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کنید، مورد بررسی قرار می‌دهیم. این موارد عبارتند از:

دریافت ویتامین کافی

ویتامین مناسب برای مو

دریافت ویتامین کافی در طول روز به شما کمک خواهد کرد تا روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. ویتامین‌های لازم برای جلوگیری از سفید شدن موها عبارتند از:

  • ویتامین ۱۲ B
  • ویتامین D
  • ویتامین A
  • ویتامین E

دریافت مواد معدنی مورد نیاز

دریافت مواد معدنی مورد نیاز در طول روز به رشد و ترمیم موها کمک می‌کند. بنابراین یکی دیگر از عواملی است که باید در سبک زندگی خود مورد بررسی قرار دهید. مواد معدنی مورد نیاز برای ترمیم و رشد مو عبارتند از:

  • روی
  • آهن
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • مس

دوری از سیگار و اشعه‌های خورشید

از جمله مواردی که روند سفید شدن موها را تسریع می‌کند سیگار کشیدن است که با آسیب رساندن به فولیکول‌های مو باعث سفید شدن آنها می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری از داشتن موهای خوش رنگ خود لذت ببرید سیگار را ترک کنید. در مقابل خورشید هم یکی از عوامل آسیب زننده به موها است که لازم است برای در امان ماندن از اشعه‌های مضر آفتاب از انواع اسپری‌های ضد آفتاب برای مو یا کلاه برای پوشاندن آنها استفاده کنیم.

خرید تقویت کننده مو

روش‌ های خانگی برای جلوگیری از سفید شدن مو

شما به راحتی با استفاده از موادی که در خانه دارید می‌توانید روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید. در ادامه به شما خواهیم گفت با چه موادی می‌توانید این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

برای به تاخیر انداختن سفید شدن موهای خود به کمک روغن نارگیل لازم است یک شب در میان قبل از خواب روغن نارگیل را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

انواع روغن برای ماساژ مو

زنجبیل

یکی دیگر از مواد طبیعی که باعث کند شدن روند سفیدی موها می‌شود استفاده از زنجبیل است. برای این کار لازم است هر روز یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل بفرمایید.

دانه کنجد سیاه

یکی از از مواد طبیعی که نه تنها روند سفید شدن موها را کند می‌کند بلکه باعث معکوس شدن آن هم می‌شود استفاده از دانه کنجد سیاه است. برای استفاده از مزایای دانه کنجد سیاه ۲ تا ۳ بار در هفته ۱ قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه را میل نمایید. شما می‌توانید از روغن دانه کنجد سیاه برای ماساژ دادن  پوست سر خود هم استفاده نمایید.

پیاز

ممکن است بسیاری از افراد بخاطر بوی بد پیاز از مصرف آن اجتناب کنند؛ اما استفاده از آب پیاز تاثیر فوق العاده‌ای در درمان سفید شدن موها دارد. برای این کار کافی است یک پیاز را به طور کامل له کنید و سپس آب آن را به کمک صافی جدا کنید. استفاده دو بار از آب پیاز برای پوست سر به مدت ۳۰ دقیقه تاثیر بسیار زیادی در درمان سفیدی مو خواهد داشت.

آب پیاز برای مو

هویج

استفاده از هویج و آب هویج یکی از درمان‌های خوشمزه برای سفید شدن موهای سر است! پس اگر دوست دارید روند سفید شدن موهای خود را به تاخیر بیندازید، مصرف روزانه آب هویج در این راه به شما کمک خواهد کرد.

آب هویج

آنزیم کاتالاز

یکی از آنزیم‌های موجود در بدن که به  جلوگیری از سفید شدن موهای سر کمک می‌کند، آنزیم کاتالاز است. شما می‌توانید آنزیم کاتالاز را با استفاده از مواد غذایی متنوع به دست بیاورید. انواع مواد غذایی که می‌توانند به تولید آنزیم کاتالاز کمک کنند عبارتند از:

  • سیر
  • کلم
  • سیب زمینی
  • کلم پیچ
  • کلم بروکلی
  • بادام

روغن بادام

یکی دیگر از انواع روغن‌های طبیعی که روند سفید شدن موها را را با تاخیر روبرو می‌کند، روغن بادام است. جهت استفاده از روغن بادام برای درمان سفید شدن موها مقدار مساوی از روغن بادام را با آبلیمو مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را می توانید دو بار در هفته و به مدت ۳ ماه انجام دهید.

بادام زمینی

 رزماری

آنچه که در طبیعت وجود دارد برای درمان بسیاری از مشکلات ما می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد، یکی از این مواد رزماری است. برای درمان سفیدی موها به کمک رزماری حدود ۱۰ گرم رزماری خشک شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت ۴ تا ۶ هفته در مقابل آفتاب قرار دهید. سعی کنید هر چند روز یکبار مخلوطی را که در داخل یک شیشه ریخته‌اید را به خوبی تکان دهید.  بعد از ۶ هفته از آن برای درمان سفیدی موهای خود استفاده کنید.

رزماری

روش های پوشاندن موهای سفید

 به کمک رنگ مو شیمیایی

انواع رنگ‌های شیمیایی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به رنگ مورد نیاز و دلخواه خود گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید. استفاده از رنگ مو شیمیایی علاوه بر دارا بودن برخی از مزایا معایبی را هم به همراه دارد. انواع مزایای استفاده از رنگ مو  به این شکل است که نسبت به انواع رنگ مو طبیعی دارای تنوع بیشتری است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه به رنگ موی مورد نظر خود دست یابید. در مقابل رنگ موی شیمیایی برخی از مشکلاتی مانند خشکی مو، ریزش و  … را به همراه دارد

رنگ های شیمیایی

 

خرید رنگ مو

به کمک رنگ مو طبیعی

استفاده از رنگ مو طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نسبت به استفاده از رنگ موی شیمیایی مزایای بیشتری برای موهای شما به همراه دارد. برای تهیه رنگ مو طبیعی می‌توانید مواد مختلف را با همدیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که رنگ مو طبیعی هیچگاه نخواهد توانست به اندازه‌ی رنگ موهای شیمیایی قوی باشد و برای دست یافتن به رنگ مورد نیاز لازم است آن را چند بار تکرار نمایید.

رنگ مو طبیعی بلوند

اگر دوست دارید رنگ موهای سفید خود را به کمک یک رنگ موی طبیعی به بلوند تبدیل کنید، در ادامه موارد گفته شده را با همدیگر خوبی ترکیب کرده و به مدت ۳ ساعت روی موهای خود استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای رنگ مو طبیعی بلوند
  • چای گل بابونه ۲ فنجان
  • پوست لیمو عمانی ۱ قاشق غذاخوری
  • گل همیشه بهار ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

رنگ مو طبیعی قرمز

برخی از افراد علاقه دارند تا با استفاده از رنگ مو قرمز ظاهر جذاب و شادی را در چهره خود ایجاد کنند که این رنگ مو با کمک مواد طبیعی قابل اجرا است. برای دست یافتن به رنگ موی طبیعی یا قرمز موادی که در ادامه گفت خواهد شد را به خوبی با همدیگر ترکیب کرده و به مدت ۲ ساعت روی موهای خود قرار دهید، سپس با آب ولرم و شامپو ملایم موهای خود را شستشو دهید. توجه داشته باشید که برای بدست آوردن نتیجه بهتر لازم است، گلبرگ‌های گل رز را به خوبی له کرده و به مواد دیگر اضافه کنید.

مواد مورد نیاز برای رنگ موی طبیعی قرمز
  • آب چغندر ½  فنجان
  • آب هویج ½ فنجان
  • گلبرگ‌های رز قرمز ۳۰ گرم

رنگ موی طبیعی سیاه

رنگ موی طبیعی مشکی بیشتر برای آقایانی کاربرد دارد که از سفید شدن موهای خود ناراحت هستند. شما می‌توانید به راحتی با ترکیب کردن مواردی که در ادامه خواهیم گفت رنگ موی طبیعی و تقویت کننده‌ای را برای موهای خود را تهیه کنید و از شر موهای سفید راحت شوید.

 مواد مورد نیاز برای رنگ موی طبیعی  سیاه
  • پوست گردو  ۶ عدد
  • چای سیاه  ۱ قاشق غذاخوری
  • مریم گلی  ۱ قاشق غذاخوری
  • گزنه ۱ قاشق غذاخوری
  • آب ۱ لیوان

استفاده از حنا برای رنگ مو

یکی از مواد طبیعی موجود در عطاری‌ها و سایر فروشگاه‌ها که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید حنا است. حنا با ترکیب با مواد مختلف می تواند رنگ موی جذابی را برای شما به همراه داشته باشد؛ اما در هنگام انتخاب حنا  به عنوان رنگ مو توجه داشته باشید که استفاده از این ماده باعث می‌شود تا در آینده نتوانید رنگ موهای خود را تغییر دهید چرا که انواع رنگ‌های شیمیایی روی موهای رنگ شده به وسیله حنا نمی‌توانند ظاهر مناسبی داشته باشند.

رنگ کردن مو با استفاده از حنا

برای این کار کافی است یک قاشق غذاخوری از پودر حنا را با یک فنجان چای سیاه یا قهوه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی مانند ماست به دست بیاید. درب کاسه را بسته و اجازه دهید ۶ ساعت ترکیب شما استراحت کند. بعد از شش ساعت دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و روی موهای خود بمالید. در مدت ۱ تا ۳ ساعت هر زمانی که توانستید رنگ موی دلخواه را روی تارهای مو ببینید، می‌توانید موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم روش‌های متعددی برای پوشاندن سفیدی مو وجود دارد که شما با افزایش سن و سفید شدن موهای خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. راه حل‌های مختلفی مانند انواع رنگ‌های شیمیایی و طبیعی برای تغییر رنگ موی سفید به انواع رنگ‌های مورد علاقه شما وجود دارد که در صورت داشتن حساسیت نسبت به مواد شیمیایی می‌توانید از انواع رنگ مو طبیعی هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد