26 بهمن 1400
/
2,303 بازدید

مراقبت از ناخن های آسیب دیده

فهرست مطالب

کسی با شما صحبت می‌کند، هنگام صحبت کردن ناگهان دستانش را بالا می‌آورد و در هوا تکان می‌دهد، در یک جلسه کاری یکی از همکارانتان برای توضیح بهتر سخنانش، روی میز طرحی فرضی رسم می‌کند، به مهمانی می‌روید و می‌خواهید از اکسسوری های جذاب مثل انگشتر و یا حلقه استفاده کنید، همه این ها موقعیت های هستند که روزانه با آن مواجه می‌شوید و در آن لحظه به سرعت نظرتان به دست های خود یا مخاطبتان جلب می‌شود. اینجاست که سلامت، پاکیزگی و زیبایی دست ها و ناخن ها برای ما اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. حتی اگر هیچ یک از موقعیت هایی که گفته شد را تجربه نکرده باشید و وقتمان را در خانه و به تنهایی بگذرانیم، نمی‌توانیم سلامت ناخن ها و پوست دستهایمان را نادیده بگیریم.

پوست و ناخن های آسیب دیده درست مثل یک آژیر خطر عمل می‌کنند. در هنگام مواجهه با این آژیر باید به سرعت به دنبال دلیل آن بگردیم. اگر آسیب به خاطر عوامل بیرونی مانند ضربه به وجود آمده باشد، ممکن است باعث افتادن ناخن دست، کبودی و خون مردگی زیر ناخن ها، درد ناخن و … شود. عواملی مثل بریدگی و خون ریزی و یا شکستگی هم ممکن است برای دست به وجود بیاید. اما آسیب هایی که از این طریق به ناخن هایمان وارد می‌شود را هم نباید نادیده بگیریم. گیر کردن ناخن ها به سطوح یا لباس ها، بریدن ناخن ها با چاقو، همه و همه از عوامل بیرونی هستند که به ناخن ها آسیب وارد می‌کنند.

چگونه ناخنی سالم داشته باشیم
دسته‌ی دیگری از آسیب های که موجب آسیب دیدگی ناخن ها می‌شود، استفاده از مواد کاشت، ژلیش، لاک و به طور کلی همه ی روش هایی است که ما برای زیبایی بیشتر ناخن ها، از آن ها استفاده می‌کنیم. این روش ها هم به صورت غیرمستقیم و در دراز مدت به ناخن ها آسیب می‌زنند و جز عوامل بیرونی شناخته می‌شوند.

اما عوامل آسیب زای درونی که حتما باید توسط متخصص و پزشک بررسی شود، مربوط به داخل بدن و نوع تغذیه ماست. البته که بروز برخی بیماری ها در بدن تاثیرات زیادی بر موها، پوست و ناخن های ما می‌گذارند، به طور مثال نوعی از بیماری پسوزیاریس، به رشد ناخن ها آسیب می‌زند. برای درمان این مشکلات حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما اگر مشکلات تغذیه ای باعث آسیب ناخن هایتان شده، در ادامه نکاتی گفته می‌شود که به دردتان خواهد خورد.

انواع روش های خانگی مراقبت از ناخن ها

برای مراقبت از ناخن ها از روش های خانگی می توانید نهایت استفاده را ببرید:

شست و شوی دست ها

شست و شوی دست ها باعث می‌شود آلودگی از بین برود و دست ها و ناخن هایتان تمیز باشند، برای شست و شوی دستتان از آب ولرم استفاده کنید، حتما زیر ناخنهایتان را با برس نرم و آرام تمیز کنید و سر انگشتان دستتان را ماساژ دهید. در شست و شوی دست و ناخن ها زیاده روی نکنید. خراشیدن ناخن ها زیر آب و یا شست و شوی بیش از اندازه پوست دست باعث خشک شدن ناخن و ملتهب شدن پوست می‌شود.

استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از مرطوب کننده ها برای دست و ناخن مخصوصا پس از اینکه دست هایمان را می‌شوییم بسیار ضروری است. همان طور که می‌دانید باید پس از انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست دستتان، حتما حداقل دو بار در روز از مرطوب کننده برای دست و ناخن هایتان استفاده کنید. با این کار رطوبت مناسب به ناخن ها می‌رسد و از خشکی ناخن جلوگیری می کنید.

استفاده از مرطوب کننده برای ناخن ها

استفاده از دستکش را جدی بگیرید

خیلی از خانم ها خصوصا خانم های خانه دار در طول روز به علت شست و شو، دستانشان را در معرض مواد شوینده مضر قرار می‌دهند. با این کار آسیب های جدی به ناخن ها وارد می‌کنند. همچنین تمیز کردن گرد و غبار می‌تواند باعث جمع شدن آلودگی زیر و روی سطح ناخن ها شود. عده‌ی زیادی از خانم ها هم با قرار دادن دستان خود در آفتاب (مثلا در هنگام رانندگی) باعث می‌شوند، ناخن هایشان کدر شود و رطوبت خود را از دست بدهد. بهتر است در این موقعیت ها از دستکش استفاده کنید، چه خانه داری و در حال انجام کارهای منزل هستید، چه کارمند یا دانشجو هستید، مراقبت از ناخن ها و دستانتان را فراموش نکنید.

استفاده از دستکش باعث می‌شود آسیب کمتری به ناخن های شما وارد شود و ناخن هایتان از شکستگی، آلودگی و کمبود رطوبت در امان می‌ماند. برای کار با مواد شیمیایی و یا مواد شست و شو حتما از دستکش های پلاستیک دولایه استفاده کنید، اگر دستهایتان دچار حساسیت می‌شود و خارش احساس می‌کنید قبل از اینکه دستکش بپوشید، از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر ناخن هایتان بلند است فراموش نکنید حتی با پوشیدن دستکش باید مراقب باشید که ناخن هایتان دچار شکستی نشوند و یا چیز سنگینی روی آن ها قرار نگیرد. دستکش های پارچه ای برای محافظت دست ها در برابر آفتاب مناسب هستند، مراقب باشید ناخن هایتان بر اثر گیر کردن به پارچه دستکش نشکنند.

نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن

نوشیدن آب و جذب املاح موجود در آب علاوه بر فوایدی که برای تک تک اعضای بدنتان دارد، برای شما ناخن های سالم و درخشان به ارمغان می‌آورد. نوشیدن آب از زرد شدن ناخن ها، پوسته پوسته شدن سطح ناخن و شکنندگی ناخن جلوگیری می‌کند و به پوست، مو و ناخن هایتان طراوت می‌بخشد. پس، از ساده ترین روش برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن ها غافل نشوید.

خرید لوازم مانیکور و پدیکور

بهترین تقویت کننده های ناخن؛ کرم ها و روغن ها

کرم ها و روغن ها هم برای مراقبت و نگهداری از ناخن ها می توانند به شما کمک کنند:

روغن طبیعی برای ناخن

کرم و روغن کوتیکول

روغن کوتیکول خاصیت منحصربه فردی برای ناخن ها دارد و آن، این است که با استفاده از این روغن ضعف و شکنندگی ناخن ها از بین می‌رود و بافت ناخن آسیب دیده کاملا درمان می‌شود، همچنین ترک ناخن و سوزش سطح روی ناخن با استفاده از کرم و روغن کوتیکول برطرف می‌شود. تقویت کوتیکول ناخن توسط مواد سازنده روغن کوتیکول یعنی آواکادو، جوجوبا و روغن شی ترمیم می‌شود. البته خواص مرطوب کنندگی روغن کوتیکول به علت ایجاد مانعی است که از خشکی ناخن جلوگیری می‌کند، این روغن خاصیت آبرسانی ندارد، اما محافظ خوبی برای ناخن شماست. برای استفاده از آن به این شکل است که با برس مخصوص و یا ابر یا پنبه سطح روی ناخن از ریشه تا انتها را به روغن آغشته کنید و اجازه بدهید خشک شود. استفاده از این روغن قبل از لاک و یا مانیکور توصیه می‌شود.

روغن زیتون

خواص روغن زیتون هم در مواد غذایی و هم در مصارف درمانی و گیاهی بر کسی پوشیده نیست. یکی دیگر از موارد مصرف روغن زیتون برای تقویت ناخن های آسیب دیده است. با استفاده از روغن زیتون که بسیار ارزان تر از انواع روغن و کرم های کوتیکول است، انواع ویتامین ها و مواد مغذی به ریشه و سطح ناخن شما می‌رسد. کافیست به صورت روزانه ناخن هایتان را پنج دقیقه در یک ظرف با حاوی روغن زیتون قرار دهید، به طوری که بند اول انگشتانتان درون مواد قرار بگیرد. با این کار پس از مدتی ریشه ناخن آسیب دیده شما کاملا تقویت می‌شود، و سطح ناخن صاف و شفاف خواهد شد.

روغن زیتون برای ناخن

روغن نارگیل

بهترین درمان برای رفع شکنندگی ناخن ها استفاده از روغن نارگیل است. خاصیت آبرسانی روغن نارگیل برای ناخن ها بسیار مفید است و باعث می‌شود که بافت ناخن شکننده تقویت شود. وجود کربوهیدرات ها و مواد معدنی و انواع ویتامین ها در روغن نارگیل باعث شده این روغن امروزه مصارف زیادی از جمله مصارف بهداشتی، زیبایی و درمانی داشته باشد، شامپوهای درمانی و گیاهی، انواع کرم های دست و پا، سرم های صورت و … همگی از روغن نارگیل در ترکیباتشان استفاده می‌کنند.

روغن بادام تلخ

از روغن بادام تلخ برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن ها استفاده می‌کنند، این روغن علاوه بر این باعث از بین بردن چین و چروک هم هست و به همین دلیل می‌توانید دور تا دور دست و انگشتانتان را هم با روغن بادام ماساژ دهید. پوست مرده دور ناخن ها با استفاده از این روغن از بین می‌رود و دیگر اطراف ناخن های شما خشک و پوست نخواهد شد.

رژیم غذایی برای مراقبت از ناخن های آسیب دیده

برای مراقبت از ناخن ها از رژیم غذایی مناسب غافل نشوید:

مراقبت از ناخن به روش طبیعی و خانگی

ویتامین ها و بیوتین در رژیم غذایی

ویتامین ها، پروتئین ها، آب کافی، مواد معدنی، آهن و … از جمله موادی هستند که باید در رژیم غذایی شما جا داشته باشند. بافت ناخن هم برای ترمیم و سلامت خود به این مواد احتیاج دارد، بیوتین یکی از انواع ویتامین هاست. این ویتامین محلول در آب است که با اسم ویتامین ب۷ و H نیز شناخته می‌شود. همه ما به طور روزانه از طریق مود غذایی ویتامین های مختلف را به بدنمان می‌رسانیم، اما اگر به دنبال درمان ناخن های آسیب دیده خود هستید، بهتر است با مشورت با پزشک از کپسول بیوتن استفاده کنید.

درمان کراتین، زینک

پوست مرده دور ناخن شما در واقع همان کوتیکول است. با کمبود زینک این پوست دچار التهاب می‌شود، پس حتما زینک را باید در رژیم غذاییتان جا بدهید. مصرف ناکافی زینک مانع از رشد ناخن ها می‌شود، وجود مواد مغذی و زینک در بدن در واقع عامل رشد سلولی است. سرعت رشد ناخن ها از بسیاری از دیگر اجزای بدن بالاتر است و مصرف کم زینک این رشد را متوقف می‌کند و حتی ممکن است به ناخن ها آسیب وارد شود، ناخن ها مقاومت خود را از دست می‌دهند و شکننده می‌شوند. این تاثیر را به راحتی با اصلاح رژیم غذاییتان می‌توانید از بین ببرید.

ویتامین C

ما نمی‌توانیم همه‌ی مواد طبیعی را به صورت مستقیم وارد بدن کنیم، برای تامین ویتامین C لازم برای بدن وجود میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی بسیار ضروری است. اگر ناخن هایتان کج رشد می‌کنند، یا همیشه به محض آنکه بلند شدند دچار شکستی می‌شوند، حتما باید ویتامین C را علاوه بر مواد غذایی از طریق دیگری به بدن برسانید، خوردن قرص جوشان حاوی این ویتامین می‌تواند کمک بزرگی به شما کند و موجب استحکام ناخن هایتان شود.

تقویت ناخن بعد از برداشت کاشت

ناخن ها به طور طبیعی باید دارای رنگ صورتی کم رنگ باشند، اگر به هر دلیلی ناخن های شما به رنگ آبی یا زرد درآمد، باید بدانید که سلامت ناخن های شما در خطر است. بسیاری از خانم ها برای زیبایی و شکل گرفتن ناخن هایشان از روش هایی استفاده می‌کنند که بتوانند به وسیله آن ها ناخن هایی زیبا و جذاب تر داشته باشند. یکی از این روش ها کاشت ناخن است، توصیه ما این است که حتما در فواصل زمانی مختلف کاشت ناخن را متوقف کنید و به رسیدگی به ناخن هایتان بپردازید.

مرافبت از ناخن زنان بعد از کاشت

خرید تقویت کننده ناخن

اگر پس از برداشت کاشت ناخن های شما تغییر رنگ داد و به رنگ زرد در آمد، کاملا طبیعی است. رسیدگی به ناخن ها را با روغن تراپی و رژیم غذایی مناسب شروع کنید. استفاده مداوم از اشعه UV و لاک های تیره رنگ این تغییر را در ناخن ها به وجود می‌آورند. پس حتما برای محافظت از ناخن ها و تقویت و استحکام آن ها کاشت ناخن را به صورت پی در پی انجام ندهید.

سوهان زدن ناخن، مانیکور و ژلیش

سعی کنید از خراشیدن سطح روی ناخن هایتان با چاقو یا سوهان بپرهیزید، همچنین در هنگام سوهان کشید ناخن ها حتما به زوایا به آرامی سوهان بکشید که موجب خونریزی نشود. در هنگام سوهان کشی مراقب سر ناخن هایتان باشید.

مانیکورهایی که به صورت مداوم از آب در آن ها استفاده می‌شود، برای ناخن های شما ضرر دارند. اگر به صورت مرتب ناخن های دست و پایتا را مانیکور می‌کنید، بهتر است از مانیکور خشک استفاده کنید. تداوم در استفاده از مانیکور تر باعث می‌شود ناخن های شما بیش از اندازه نرم شوند و پس از مانیکور و هنگامی که دست خشک شد، شکسته شوند.

برای استفاده از ژلیش و لمینت و مواد اکرولیک روی ناخن ها هم باید دقت داشته باشید که گرچه همه‌ی این روش ها به زیبایی ناخن ها کمک می‌کنند، اما بهتر است هر از گاهی کنار گذاشته شوند و پس از تقویت ناخن ها دوباره از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

مراقبت از ناخن ها
26 بهمن 1400
/
2,303 بازدید

مراقبت از ناخن های آسیب دیده

فهرست مطالب

کسی با شما صحبت می‌کند، هنگام صحبت کردن ناگهان دستانش را بالا می‌آورد و در هوا تکان می‌دهد، در یک جلسه کاری یکی از همکارانتان برای توضیح بهتر سخنانش، روی میز طرحی فرضی رسم می‌کند، به مهمانی می‌روید و می‌خواهید از اکسسوری های جذاب مثل انگشتر و یا حلقه استفاده کنید، همه این ها موقعیت های هستند که روزانه با آن مواجه می‌شوید و در آن لحظه به سرعت نظرتان به دست های خود یا مخاطبتان جلب می‌شود. اینجاست که سلامت، پاکیزگی و زیبایی دست ها و ناخن ها برای ما اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. حتی اگر هیچ یک از موقعیت هایی که گفته شد را تجربه نکرده باشید و وقتمان را در خانه و به تنهایی بگذرانیم، نمی‌توانیم سلامت ناخن ها و پوست دستهایمان را نادیده بگیریم.

پوست و ناخن های آسیب دیده درست مثل یک آژیر خطر عمل می‌کنند. در هنگام مواجهه با این آژیر باید به سرعت به دنبال دلیل آن بگردیم. اگر آسیب به خاطر عوامل بیرونی مانند ضربه به وجود آمده باشد، ممکن است باعث افتادن ناخن دست، کبودی و خون مردگی زیر ناخن ها، درد ناخن و … شود. عواملی مثل بریدگی و خون ریزی و یا شکستگی هم ممکن است برای دست به وجود بیاید. اما آسیب هایی که از این طریق به ناخن هایمان وارد می‌شود را هم نباید نادیده بگیریم. گیر کردن ناخن ها به سطوح یا لباس ها، بریدن ناخن ها با چاقو، همه و همه از عوامل بیرونی هستند که به ناخن ها آسیب وارد می‌کنند.

چگونه ناخنی سالم داشته باشیم
دسته‌ی دیگری از آسیب های که موجب آسیب دیدگی ناخن ها می‌شود، استفاده از مواد کاشت، ژلیش، لاک و به طور کلی همه ی روش هایی است که ما برای زیبایی بیشتر ناخن ها، از آن ها استفاده می‌کنیم. این روش ها هم به صورت غیرمستقیم و در دراز مدت به ناخن ها آسیب می‌زنند و جز عوامل بیرونی شناخته می‌شوند.

اما عوامل آسیب زای درونی که حتما باید توسط متخصص و پزشک بررسی شود، مربوط به داخل بدن و نوع تغذیه ماست. البته که بروز برخی بیماری ها در بدن تاثیرات زیادی بر موها، پوست و ناخن های ما می‌گذارند، به طور مثال نوعی از بیماری پسوزیاریس، به رشد ناخن ها آسیب می‌زند. برای درمان این مشکلات حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما اگر مشکلات تغذیه ای باعث آسیب ناخن هایتان شده، در ادامه نکاتی گفته می‌شود که به دردتان خواهد خورد.

انواع روش های خانگی مراقبت از ناخن ها

برای مراقبت از ناخن ها از روش های خانگی می توانید نهایت استفاده را ببرید:

شست و شوی دست ها

شست و شوی دست ها باعث می‌شود آلودگی از بین برود و دست ها و ناخن هایتان تمیز باشند، برای شست و شوی دستتان از آب ولرم استفاده کنید، حتما زیر ناخنهایتان را با برس نرم و آرام تمیز کنید و سر انگشتان دستتان را ماساژ دهید. در شست و شوی دست و ناخن ها زیاده روی نکنید. خراشیدن ناخن ها زیر آب و یا شست و شوی بیش از اندازه پوست دست باعث خشک شدن ناخن و ملتهب شدن پوست می‌شود.

استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از مرطوب کننده ها برای دست و ناخن مخصوصا پس از اینکه دست هایمان را می‌شوییم بسیار ضروری است. همان طور که می‌دانید باید پس از انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست دستتان، حتما حداقل دو بار در روز از مرطوب کننده برای دست و ناخن هایتان استفاده کنید. با این کار رطوبت مناسب به ناخن ها می‌رسد و از خشکی ناخن جلوگیری می کنید.

استفاده از مرطوب کننده برای ناخن ها

استفاده از دستکش را جدی بگیرید

خیلی از خانم ها خصوصا خانم های خانه دار در طول روز به علت شست و شو، دستانشان را در معرض مواد شوینده مضر قرار می‌دهند. با این کار آسیب های جدی به ناخن ها وارد می‌کنند. همچنین تمیز کردن گرد و غبار می‌تواند باعث جمع شدن آلودگی زیر و روی سطح ناخن ها شود. عده‌ی زیادی از خانم ها هم با قرار دادن دستان خود در آفتاب (مثلا در هنگام رانندگی) باعث می‌شوند، ناخن هایشان کدر شود و رطوبت خود را از دست بدهد. بهتر است در این موقعیت ها از دستکش استفاده کنید، چه خانه داری و در حال انجام کارهای منزل هستید، چه کارمند یا دانشجو هستید، مراقبت از ناخن ها و دستانتان را فراموش نکنید.

استفاده از دستکش باعث می‌شود آسیب کمتری به ناخن های شما وارد شود و ناخن هایتان از شکستگی، آلودگی و کمبود رطوبت در امان می‌ماند. برای کار با مواد شیمیایی و یا مواد شست و شو حتما از دستکش های پلاستیک دولایه استفاده کنید، اگر دستهایتان دچار حساسیت می‌شود و خارش احساس می‌کنید قبل از اینکه دستکش بپوشید، از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر ناخن هایتان بلند است فراموش نکنید حتی با پوشیدن دستکش باید مراقب باشید که ناخن هایتان دچار شکستی نشوند و یا چیز سنگینی روی آن ها قرار نگیرد. دستکش های پارچه ای برای محافظت دست ها در برابر آفتاب مناسب هستند، مراقب باشید ناخن هایتان بر اثر گیر کردن به پارچه دستکش نشکنند.

نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن

نوشیدن آب و جذب املاح موجود در آب علاوه بر فوایدی که برای تک تک اعضای بدنتان دارد، برای شما ناخن های سالم و درخشان به ارمغان می‌آورد. نوشیدن آب از زرد شدن ناخن ها، پوسته پوسته شدن سطح ناخن و شکنندگی ناخن جلوگیری می‌کند و به پوست، مو و ناخن هایتان طراوت می‌بخشد. پس، از ساده ترین روش برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن ها غافل نشوید.

خرید لوازم مانیکور و پدیکور

بهترین تقویت کننده های ناخن؛ کرم ها و روغن ها

کرم ها و روغن ها هم برای مراقبت و نگهداری از ناخن ها می توانند به شما کمک کنند:

روغن طبیعی برای ناخن

کرم و روغن کوتیکول

روغن کوتیکول خاصیت منحصربه فردی برای ناخن ها دارد و آن، این است که با استفاده از این روغن ضعف و شکنندگی ناخن ها از بین می‌رود و بافت ناخن آسیب دیده کاملا درمان می‌شود، همچنین ترک ناخن و سوزش سطح روی ناخن با استفاده از کرم و روغن کوتیکول برطرف می‌شود. تقویت کوتیکول ناخن توسط مواد سازنده روغن کوتیکول یعنی آواکادو، جوجوبا و روغن شی ترمیم می‌شود. البته خواص مرطوب کنندگی روغن کوتیکول به علت ایجاد مانعی است که از خشکی ناخن جلوگیری می‌کند، این روغن خاصیت آبرسانی ندارد، اما محافظ خوبی برای ناخن شماست. برای استفاده از آن به این شکل است که با برس مخصوص و یا ابر یا پنبه سطح روی ناخن از ریشه تا انتها را به روغن آغشته کنید و اجازه بدهید خشک شود. استفاده از این روغن قبل از لاک و یا مانیکور توصیه می‌شود.

روغن زیتون

خواص روغن زیتون هم در مواد غذایی و هم در مصارف درمانی و گیاهی بر کسی پوشیده نیست. یکی دیگر از موارد مصرف روغن زیتون برای تقویت ناخن های آسیب دیده است. با استفاده از روغن زیتون که بسیار ارزان تر از انواع روغن و کرم های کوتیکول است، انواع ویتامین ها و مواد مغذی به ریشه و سطح ناخن شما می‌رسد. کافیست به صورت روزانه ناخن هایتان را پنج دقیقه در یک ظرف با حاوی روغن زیتون قرار دهید، به طوری که بند اول انگشتانتان درون مواد قرار بگیرد. با این کار پس از مدتی ریشه ناخن آسیب دیده شما کاملا تقویت می‌شود، و سطح ناخن صاف و شفاف خواهد شد.

روغن زیتون برای ناخن

روغن نارگیل

بهترین درمان برای رفع شکنندگی ناخن ها استفاده از روغن نارگیل است. خاصیت آبرسانی روغن نارگیل برای ناخن ها بسیار مفید است و باعث می‌شود که بافت ناخن شکننده تقویت شود. وجود کربوهیدرات ها و مواد معدنی و انواع ویتامین ها در روغن نارگیل باعث شده این روغن امروزه مصارف زیادی از جمله مصارف بهداشتی، زیبایی و درمانی داشته باشد، شامپوهای درمانی و گیاهی، انواع کرم های دست و پا، سرم های صورت و … همگی از روغن نارگیل در ترکیباتشان استفاده می‌کنند.

روغن بادام تلخ

از روغن بادام تلخ برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن ها استفاده می‌کنند، این روغن علاوه بر این باعث از بین بردن چین و چروک هم هست و به همین دلیل می‌توانید دور تا دور دست و انگشتانتان را هم با روغن بادام ماساژ دهید. پوست مرده دور ناخن ها با استفاده از این روغن از بین می‌رود و دیگر اطراف ناخن های شما خشک و پوست نخواهد شد.

رژیم غذایی برای مراقبت از ناخن های آسیب دیده

برای مراقبت از ناخن ها از رژیم غذایی مناسب غافل نشوید:

مراقبت از ناخن به روش طبیعی و خانگی

ویتامین ها و بیوتین در رژیم غذایی

ویتامین ها، پروتئین ها، آب کافی، مواد معدنی، آهن و … از جمله موادی هستند که باید در رژیم غذایی شما جا داشته باشند. بافت ناخن هم برای ترمیم و سلامت خود به این مواد احتیاج دارد، بیوتین یکی از انواع ویتامین هاست. این ویتامین محلول در آب است که با اسم ویتامین ب۷ و H نیز شناخته می‌شود. همه ما به طور روزانه از طریق مود غذایی ویتامین های مختلف را به بدنمان می‌رسانیم، اما اگر به دنبال درمان ناخن های آسیب دیده خود هستید، بهتر است با مشورت با پزشک از کپسول بیوتن استفاده کنید.

درمان کراتین، زینک

پوست مرده دور ناخن شما در واقع همان کوتیکول است. با کمبود زینک این پوست دچار التهاب می‌شود، پس حتما زینک را باید در رژیم غذاییتان جا بدهید. مصرف ناکافی زینک مانع از رشد ناخن ها می‌شود، وجود مواد مغذی و زینک در بدن در واقع عامل رشد سلولی است. سرعت رشد ناخن ها از بسیاری از دیگر اجزای بدن بالاتر است و مصرف کم زینک این رشد را متوقف می‌کند و حتی ممکن است به ناخن ها آسیب وارد شود، ناخن ها مقاومت خود را از دست می‌دهند و شکننده می‌شوند. این تاثیر را به راحتی با اصلاح رژیم غذاییتان می‌توانید از بین ببرید.

ویتامین C

ما نمی‌توانیم همه‌ی مواد طبیعی را به صورت مستقیم وارد بدن کنیم، برای تامین ویتامین C لازم برای بدن وجود میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی بسیار ضروری است. اگر ناخن هایتان کج رشد می‌کنند، یا همیشه به محض آنکه بلند شدند دچار شکستی می‌شوند، حتما باید ویتامین C را علاوه بر مواد غذایی از طریق دیگری به بدن برسانید، خوردن قرص جوشان حاوی این ویتامین می‌تواند کمک بزرگی به شما کند و موجب استحکام ناخن هایتان شود.

تقویت ناخن بعد از برداشت کاشت

ناخن ها به طور طبیعی باید دارای رنگ صورتی کم رنگ باشند، اگر به هر دلیلی ناخن های شما به رنگ آبی یا زرد درآمد، باید بدانید که سلامت ناخن های شما در خطر است. بسیاری از خانم ها برای زیبایی و شکل گرفتن ناخن هایشان از روش هایی استفاده می‌کنند که بتوانند به وسیله آن ها ناخن هایی زیبا و جذاب تر داشته باشند. یکی از این روش ها کاشت ناخن است، توصیه ما این است که حتما در فواصل زمانی مختلف کاشت ناخن را متوقف کنید و به رسیدگی به ناخن هایتان بپردازید.

مرافبت از ناخن زنان بعد از کاشت

خرید تقویت کننده ناخن

اگر پس از برداشت کاشت ناخن های شما تغییر رنگ داد و به رنگ زرد در آمد، کاملا طبیعی است. رسیدگی به ناخن ها را با روغن تراپی و رژیم غذایی مناسب شروع کنید. استفاده مداوم از اشعه UV و لاک های تیره رنگ این تغییر را در ناخن ها به وجود می‌آورند. پس حتما برای محافظت از ناخن ها و تقویت و استحکام آن ها کاشت ناخن را به صورت پی در پی انجام ندهید.

سوهان زدن ناخن، مانیکور و ژلیش

سعی کنید از خراشیدن سطح روی ناخن هایتان با چاقو یا سوهان بپرهیزید، همچنین در هنگام سوهان کشید ناخن ها حتما به زوایا به آرامی سوهان بکشید که موجب خونریزی نشود. در هنگام سوهان کشی مراقب سر ناخن هایتان باشید.

مانیکورهایی که به صورت مداوم از آب در آن ها استفاده می‌شود، برای ناخن های شما ضرر دارند. اگر به صورت مرتب ناخن های دست و پایتا را مانیکور می‌کنید، بهتر است از مانیکور خشک استفاده کنید. تداوم در استفاده از مانیکور تر باعث می‌شود ناخن های شما بیش از اندازه نرم شوند و پس از مانیکور و هنگامی که دست خشک شد، شکسته شوند.

برای استفاده از ژلیش و لمینت و مواد اکرولیک روی ناخن ها هم باید دقت داشته باشید که گرچه همه‌ی این روش ها به زیبایی ناخن ها کمک می‌کنند، اما بهتر است هر از گاهی کنار گذاشته شوند و پس از تقویت ناخن ها دوباره از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد