12 آذر 1398
/
5,758 بازدید

پلیور و سویشرت مردانه مناسب فصل‌ پاییز و زمستان

فهرست مطالب

 

پلیور و سویشرت مردانه دو لباس مناسب فصل پاییز و زمستان است که از سال‌های گذشته، در میان آقایان بسیار محبوب بوده است. در واقع پلیور مردانه در این فصل، یکی از لباس‌های پرفروش محسوب می‌شود، چرا که از بدن در برابر سرما محافظت می‌کند و تاثیر بسزایی در جذابیت استایل دارد. پلیور و سویشرت به صورت پشمی یا پنبه‌ای به فروش می‌رسد. با این حال بهترین نوع این لباس مردانه کدام است و شما چه مدل سویشرت یا پلیور مردانه‌ای را در فصل پاییز و زمستان تهیه می‌کنید؟

میزان کیفیت یک پلیور یا سویشرت مردانه به بافت، دوخت و عمر لباس بستگی دارد. از این رو پیش از خرید سویشرت و پلیور باید به چند نکته توجه کنید:

  • در ساخت و دوخت پلیور باید از جنس مرغوبی استفاده شود تا لباس عمر بیشتری داشته باشد.
  • پیش از خرید پلیور مردانه به سایز لباس توجه کنید. شانه، کمر و آستین باید اندازه استانداردی نسبت به اندام شما داشته باشد.
  • دوخت و برش پلیور دقیق و درست باشد و درز لباس به سادگی باز و پاره نشود.
  • بافت لباس به سادگی گوله، نخ‌کش یا پاره نشود.
  • سویشرت را باید مناسب فصل بخرید، چرا که بافت بعضی از سویشرت‌ها گرم‌تر است.
  •  پیش از خرید، زیپ سویشرت را چند بار امتحان کنید تا سالم باشد.

تاریخچه پلیور

اولین پلیور‌ها را ماهیگیران به تن می‌کردند تا از سرما و رطوبت دریا در امان باشند. در قرن نوزده، افرادی که در خط ساحلی زندگی می‌کردند، ریسندگی را یاد گرفتند که پس از آن خانم‌ها برای همسران‌ ماهیگیرشان لباس‌های پشمی می‌بافتند. این مدل بافت لباس در حاشیه ساحل مرسوم‌تر شد که روستاییان تمایل بیشتری به پوشیدن این مدل لباس مردانه در دریا یا زمین کشاورزی داشتند.

در اواسط قرن ۱۹ میلادی، نیروی دریایی و نظامیان انگلستان، پلیور را به عنوان یونیفرم می‌پوشیدند تا در دریا و جنگ از سرما در امان بمانند. در قرن ۲۰ میلادی، علاوه بر ماهیگیران و روستاییان، شهرنشینان در روز یکشنبه در کلیسا و اعیاد مذهبی، پلیور بافت به تن می‌کردند. از این رو به نظر می‌رسد کم‌کم این مدل لباس نه فقط به عنوان یک لباس گرم مخصوص کار، بلکه به عنوان یک لباس رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در اوایل قرن ۲۰ میلادی، آقایان، پلیور را تنها در مناسبت و جوامع خاصی به تن می‌کردند. با این حال در آن زمان، پلیور همچنان در صنعت مد و فشن جایگاه چشمگیری نداشت. در سال ۱۹۲۱، شاهزاده ولز، پلیور را در مراسم و مکان‌ها عمومی به تن کرد، چرا که بر این باور بود که لباس‌های کلاسیک و سنتی انگلیسی را در میان مردم رواج دهد. از این رو در ابتدا پلیور یقه هفت و پس از آن پوشیدن پلیور یقه مردانه یا یقه شالی در میان مردم رواج پیدا کرد.

 

 

با این حال مجله‌ها مد و فشن نیز تاثیر بسیاری در ایجاد توجه روی پلیور مردانه داشتند. مجله ووگ در دهه ۵۰ میلادی تمرکز ویژه‌ای روی پلیور و سویشرت مردانه داشت. پس از آن در بین سال‌های ۲۰ تا ۷۰ میلادی، بازیگران فیلم‌های هالیوودی و ستاره‌های موسیقی، از پلیور مردانه بهره‌مند شدند و توجه بسیاری از مردم را به این مدل لباس مردانه جلب کردند.

انواع مدل سویشرت و پلیور مردانه

انواع مدل سویشرت و پلیور مردانه

پلیور یک لباس زمستانه مردانه ساده نیست و در طول سال‌ها تغییرات بسیاری در این مدل لباس بوجود آمده است. از این رو افراد با توجه به سلیقه خود، خرید پلیور مردانه را در لیست خرید لباس پاییزه و زمستانه خود قرار می‌دهند.

پلیور یقه گرد مردانه

همان‌طور که از اسم این مدل پلیور مشخص است، یقه کاملا گرد  نزدیک به گردن است. اولین مدل پلیور که ماهیگیران به تن می‌کردند، پلیور یقه گرد بود که همچنان در میان آقایان از محبوبیت بیشتری نسبت به پلیورهای دیگر برخوردار است. اگر به پلیور یقه گرد علاقه دارید، توصیه می‌کنیم این مدل لباس را با پیراهن مردانه یقه‌دار به تن کنید. با این حال، این مدل پلیور مردانه مناسب  بستن کروات نیست.

پلیور یقه هفت مردانه

پلیور یقه هفت، کاملا شبیه به عدد ۷ است و آقایان تمایل دارند این مدل لباس زمستانه را به همراه یک پیراهن مردانه یقه‌دار و کلاسیک به تن کنند. این پلیور مناسب مکان‌های اداری و قرارهای رسمی و نیمه رسمی است و شما می‌توانید از کروات نیز در استایل خود بهره‌مند شوید.

پلیور یقه اسکی مردانه

پلیور یقه اسکی، یقه بلندی دارد که باید یقه را برگردانید و دولایه کنید. افرادی که گردن بلندی دارند، می‌توانند از این مدل پلیور مردانه بهره‌مند شوند و استایل خود را جذاب کنند. با این حال شما نمی‌توانید زیر پلیور یقه اسکی، پیراهن مردانه به تن کنید. در این صورت اگر به استایل کژوال یا غیررسمی علاقه دارید، این پلیور انتخاب مناسبی است.

پلیور مردانه یقه شالی

پلیور مردانه یقه شالی یا یقه مردانه، یک مدل یقه کلاسیک است که معمولا در دوخت و طراحی اکثر پیراهن‌های مردانه از این مدل یقه بهره‌مند می‌شوند. معمولا پلیور مردانه یقه شالی شامل دکمه است که می‌توانید روی لباس یا بلوز مردانه به تن کنید. توصیه می‌کنیم این مدل پلیور را به همراه یک پیراهن مردانه کلاسیک نپوشید، چرا که مدل یقه‌ها شبیه به هم می‌شوند و ظاهر جذابی برای استایل‌تان نخواهد داشت.

ژاکت مردانه

پلیور مردانه مدل‌های گوناگونی دارد که یک مدل کلاسیک و محبوب این مدل لباس، ژاکت مردانه است. تفاوت یک پلیور معمولی با ژاکت، در دکمه یا زیپ است. اگر به لباس‌های دکمه‌دار علاقه دارید یا می‌خواهید لباس گرم و راحت به تن کنید، خرید ژاکت دکمه‌دار یا زیپی یک انتخاب مناسب فصل پاییز و زمستان است. البته بعضی از پلیور‌ها در قسمت یقه چند دکمه دارد که در دسته ژاکت قرار نمی‌گیرد.

نکات نگهداری پلیور مردانه

نکات نگهداری پلیور مردانه رنگ مشکی

پلیور بافت حساسی دارد که ممکن است گوله یا نخ‌کش شود. از این رو باید نکاتی را در نگهداری پلیور رعایت کنید تا لباس‌تان سالم باقی بماند:

۱٫ هرگز پلیور (به‌خصوص پلیور خیس) را آویزان نکنید. چرا که ممکن است جاذبه زمین روی بافت لباس تاثیر بگذارد و فرم لباس از بین برود. در این صورت توصیه می‌کنیم لباس را تا یا لوله کنید.

۲٫ هر چه کمتر پلیور پشمی و بافت را بشویید، عمر لباس‌تان بیشتر می‌شود.

۳٫ پیش از شستشوی پلیور و سویشرت مردانه، تَگ روی لباس را بخوانید. بهترین روش شستشوی پلیور مردانه، به روش سنتی و با دست است.

۴٫ اگر به پشم حساسیت دارید و بدنتان خارش می‌گیرد، زیر پلیور یک تیشرت نخی به تن کنید.

۵٫ هنگام شستشو، پلیور را فشار ندهید و با ناخن بلند چنگ نزنید.

۶٫ چرخش لباسشویی به بافت لباس آسیب می‌رساند. از این رو توصیه می‌کنیم شستشوی پلیور پشمی را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید.

 

جنس و بافت پلیور چیست؟

پلیور جنس و بافت متفاوتی دارد که هر یک مناسب یک فصل است و تفاوت ویژه‌ای در طراحی لباس ایجاد می‌کند. از این رو اگر می‌خواهید یک پلیور مردانه مناسب فصل تهیه کنید، نکات زیر کمک قابل توجهی به شما می‌کند.

پلیور پشمی مردانه

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جنس پلیور مردانه، پشم گوسفند است. پلیور پشمی مقاومت بالایی دربرابر گرما دارد. با این حال در صورتی می‌خواهید لباس‌تان سالم باقی بماند، باید از پلیور مردانه مراقبت ویژه‌ای داشته باشید. پلیور پشمی وزن سنگینی دارد و توصیه می‌کنیم لباس سبکی زیر این مدل پلیور به تن کنید.

پلیور کشمیر مردانه

پلیور کشمیر را از پشم بز می‌سازند. اگرچه وزن کشمیر سبک است، اما گرمای قابل توجهی دارد. اگر می‌خواهید یک پلیور ارزان قیمت تهیه کنید، پلیور کشمیر، یک انتخاب مناسب و به‌صرفه است. در صورتی که به بافت پلیور کشمیر حساسیت دارید و دچار خارش می‌شوید، زیر این مدل پلیور یک پیراهن یا تیشرت مردانه به تن کنید.

پلیور پنبه‌ای مردانه

پلیور پنبه‌ای، گرمای کمتری نسبت به پلیور پشمی و کشمیر دارد. از این رو پلیور پنبه‌ای را در فصل‌های خنک و نه چندان سرد به تن می‌کنند. فصل بهار و اوایل پاییز، مناسب پوشیدن این مدل پلیور مردانه است. یکی از مزیت‌های پلیور پنبه‌ای مردانه این است که باعث خارش و حساسیت پوستی نمی‌شود و می‌توانید این لباس را بدون زیرپوش به تن کنید. این مدل پلیور علاوه بر وزن سبک، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز دارد.

پلیور مردانه چه رنگی بخریم؟

پلیور مردانه چه رنگی بخریم؟

معمولا طراحی و رنگ پلیور مردانه، از رنگ‌های فصل پاییز الهام گرفته شده است. از این رو این مدل لباس مردانه از معدود لباس‌هایی است که دریایی از رنگ‌های روشن، خنثی و تیره را دربر دارد. با این حال اگر در انتخاب رنگ پلیور مردانه تردید دارید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.

پلیور تیره رنگ، یک رنگ کلاسیک است که معمولا آقایان در گذشته به تن می‌کردند و همچنان آقایان مسن‌ پلیور تیره رنگ را به پلیور رنگی ترجیح می‌دهند. با این حال اگر می‌خواهید در یک مراسم رسمی یا اداره پلیور به تن کنید، رنگ تیره ماننده خاکستری، سرمه‌ای، قهوه‌ای و مشکی انتخاب مناسبی است.

افرادی که سن پایین‌تری دارند یا به استایل متفاوت توجه بیشتری می‌کنند، می‌توانند پلیور روشن را انتخاب کنند. رنگ روشن مانند قرمز، نارنجی، سبز، زرد و آبی، توجه بیشتری را روی استایل شما جلب می‌کند. شما می‌توانید یک پلیور به رنگ روشن را در مراسم‌های غیررسمی یا قرارهای دوستانه به تن کنید.

نکاتی که باید پیش از خرید پلیور مردانه رعایت کنید

قبل از خرید پلیور به چه نکاتی باید توجه کنیم

پیش از خرید پلیور مردانه باید نکاتی را رعایت کنید تا ظاهری آراسته و جذاب‌تری داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

سایز پلیور باید متناسب اندام شما باشد. به بیان دیگر یک پلیور نباید آنقدر تنگ و جذب بدن و نه آنقدر آزاد و گشاد باشد. چرا که اکثر آقایان زیر پلیور خود یک پیراهن مردانه به تن می‌کنند و یک پلیور تنگ مناسب یک استایل متناسب نیست. همچنین پلیور مردانه پس از مدتی آزاد می‌شود و فرم اولیه خود را از دست می‌دهد. در این صورت توصیه می‌کنیم خرید پلیور مردانه گشاد را نیز از لیست خود حذف کنید.

رنگ لباس تاثیر مستقیمی در برخورد اول شما با دیگران دارد. از این رو رنگ پلیور را باید نسبت به موقعیت انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم در قرارهای کاری پلیور تیره رنگ را انتخاب کنید تا یک استایل رسمی داشته باشید. در قرارهای غیررسمی و دوستانه خرید سویشرت مردانه یا پلیور رنگ روشن توصیه می‌شود تا استایل کژوال و جذابی داشته باشید.

ژیله، یک مدل پلیور بدون آستین است. در گذشته آقایان مسن تمایل بیشتری به پوشیدن ژیله داشتند و یک پیراهن مردانه ساده را با یک ژیله تک رنگ به تن می‌کردند. با این حال مد و فشن و طراحان به‌روز توجه ویژه‌ای به طرح‌های قدیمی دارند. از این رو ژیله‌ مردانه طرح‌دار و رنگی، یک انتخاب به‌روز و متفاوت برای دوست‌داران استایل کژوال است.

پیراهن مردانه

اکثر آقایان ترجیح می‌دهند یک پلیور ساده و بدون طرح را انتخاب کنند. به این نکته توجه کنید که پلیور مردانه، تنها یک لباس ساده گرم و زمستانه نیست و استایل شما را جذاب و کامل‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

پلیور و ژاکت مردانه - لباس زمستانی
12 آذر 1398
/
5,758 بازدید

پلیور و سویشرت مردانه مناسب فصل‌ پاییز و زمستان

فهرست مطالب

 

پلیور و سویشرت مردانه دو لباس مناسب فصل پاییز و زمستان است که از سال‌های گذشته، در میان آقایان بسیار محبوب بوده است. در واقع پلیور مردانه در این فصل، یکی از لباس‌های پرفروش محسوب می‌شود، چرا که از بدن در برابر سرما محافظت می‌کند و تاثیر بسزایی در جذابیت استایل دارد. پلیور و سویشرت به صورت پشمی یا پنبه‌ای به فروش می‌رسد. با این حال بهترین نوع این لباس مردانه کدام است و شما چه مدل سویشرت یا پلیور مردانه‌ای را در فصل پاییز و زمستان تهیه می‌کنید؟

میزان کیفیت یک پلیور یا سویشرت مردانه به بافت، دوخت و عمر لباس بستگی دارد. از این رو پیش از خرید سویشرت و پلیور باید به چند نکته توجه کنید:

  • در ساخت و دوخت پلیور باید از جنس مرغوبی استفاده شود تا لباس عمر بیشتری داشته باشد.
  • پیش از خرید پلیور مردانه به سایز لباس توجه کنید. شانه، کمر و آستین باید اندازه استانداردی نسبت به اندام شما داشته باشد.
  • دوخت و برش پلیور دقیق و درست باشد و درز لباس به سادگی باز و پاره نشود.
  • بافت لباس به سادگی گوله، نخ‌کش یا پاره نشود.
  • سویشرت را باید مناسب فصل بخرید، چرا که بافت بعضی از سویشرت‌ها گرم‌تر است.
  •  پیش از خرید، زیپ سویشرت را چند بار امتحان کنید تا سالم باشد.

تاریخچه پلیور

اولین پلیور‌ها را ماهیگیران به تن می‌کردند تا از سرما و رطوبت دریا در امان باشند. در قرن نوزده، افرادی که در خط ساحلی زندگی می‌کردند، ریسندگی را یاد گرفتند که پس از آن خانم‌ها برای همسران‌ ماهیگیرشان لباس‌های پشمی می‌بافتند. این مدل بافت لباس در حاشیه ساحل مرسوم‌تر شد که روستاییان تمایل بیشتری به پوشیدن این مدل لباس مردانه در دریا یا زمین کشاورزی داشتند.

در اواسط قرن ۱۹ میلادی، نیروی دریایی و نظامیان انگلستان، پلیور را به عنوان یونیفرم می‌پوشیدند تا در دریا و جنگ از سرما در امان بمانند. در قرن ۲۰ میلادی، علاوه بر ماهیگیران و روستاییان، شهرنشینان در روز یکشنبه در کلیسا و اعیاد مذهبی، پلیور بافت به تن می‌کردند. از این رو به نظر می‌رسد کم‌کم این مدل لباس نه فقط به عنوان یک لباس گرم مخصوص کار، بلکه به عنوان یک لباس رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در اوایل قرن ۲۰ میلادی، آقایان، پلیور را تنها در مناسبت و جوامع خاصی به تن می‌کردند. با این حال در آن زمان، پلیور همچنان در صنعت مد و فشن جایگاه چشمگیری نداشت. در سال ۱۹۲۱، شاهزاده ولز، پلیور را در مراسم و مکان‌ها عمومی به تن کرد، چرا که بر این باور بود که لباس‌های کلاسیک و سنتی انگلیسی را در میان مردم رواج دهد. از این رو در ابتدا پلیور یقه هفت و پس از آن پوشیدن پلیور یقه مردانه یا یقه شالی در میان مردم رواج پیدا کرد.

 

 

با این حال مجله‌ها مد و فشن نیز تاثیر بسیاری در ایجاد توجه روی پلیور مردانه داشتند. مجله ووگ در دهه ۵۰ میلادی تمرکز ویژه‌ای روی پلیور و سویشرت مردانه داشت. پس از آن در بین سال‌های ۲۰ تا ۷۰ میلادی، بازیگران فیلم‌های هالیوودی و ستاره‌های موسیقی، از پلیور مردانه بهره‌مند شدند و توجه بسیاری از مردم را به این مدل لباس مردانه جلب کردند.

انواع مدل سویشرت و پلیور مردانه

انواع مدل سویشرت و پلیور مردانه

پلیور یک لباس زمستانه مردانه ساده نیست و در طول سال‌ها تغییرات بسیاری در این مدل لباس بوجود آمده است. از این رو افراد با توجه به سلیقه خود، خرید پلیور مردانه را در لیست خرید لباس پاییزه و زمستانه خود قرار می‌دهند.

پلیور یقه گرد مردانه

همان‌طور که از اسم این مدل پلیور مشخص است، یقه کاملا گرد  نزدیک به گردن است. اولین مدل پلیور که ماهیگیران به تن می‌کردند، پلیور یقه گرد بود که همچنان در میان آقایان از محبوبیت بیشتری نسبت به پلیورهای دیگر برخوردار است. اگر به پلیور یقه گرد علاقه دارید، توصیه می‌کنیم این مدل لباس را با پیراهن مردانه یقه‌دار به تن کنید. با این حال، این مدل پلیور مردانه مناسب  بستن کروات نیست.

پلیور یقه هفت مردانه

پلیور یقه هفت، کاملا شبیه به عدد ۷ است و آقایان تمایل دارند این مدل لباس زمستانه را به همراه یک پیراهن مردانه یقه‌دار و کلاسیک به تن کنند. این پلیور مناسب مکان‌های اداری و قرارهای رسمی و نیمه رسمی است و شما می‌توانید از کروات نیز در استایل خود بهره‌مند شوید.

پلیور یقه اسکی مردانه

پلیور یقه اسکی، یقه بلندی دارد که باید یقه را برگردانید و دولایه کنید. افرادی که گردن بلندی دارند، می‌توانند از این مدل پلیور مردانه بهره‌مند شوند و استایل خود را جذاب کنند. با این حال شما نمی‌توانید زیر پلیور یقه اسکی، پیراهن مردانه به تن کنید. در این صورت اگر به استایل کژوال یا غیررسمی علاقه دارید، این پلیور انتخاب مناسبی است.

پلیور مردانه یقه شالی

پلیور مردانه یقه شالی یا یقه مردانه، یک مدل یقه کلاسیک است که معمولا در دوخت و طراحی اکثر پیراهن‌های مردانه از این مدل یقه بهره‌مند می‌شوند. معمولا پلیور مردانه یقه شالی شامل دکمه است که می‌توانید روی لباس یا بلوز مردانه به تن کنید. توصیه می‌کنیم این مدل پلیور را به همراه یک پیراهن مردانه کلاسیک نپوشید، چرا که مدل یقه‌ها شبیه به هم می‌شوند و ظاهر جذابی برای استایل‌تان نخواهد داشت.

ژاکت مردانه

پلیور مردانه مدل‌های گوناگونی دارد که یک مدل کلاسیک و محبوب این مدل لباس، ژاکت مردانه است. تفاوت یک پلیور معمولی با ژاکت، در دکمه یا زیپ است. اگر به لباس‌های دکمه‌دار علاقه دارید یا می‌خواهید لباس گرم و راحت به تن کنید، خرید ژاکت دکمه‌دار یا زیپی یک انتخاب مناسب فصل پاییز و زمستان است. البته بعضی از پلیور‌ها در قسمت یقه چند دکمه دارد که در دسته ژاکت قرار نمی‌گیرد.

نکات نگهداری پلیور مردانه

نکات نگهداری پلیور مردانه رنگ مشکی

پلیور بافت حساسی دارد که ممکن است گوله یا نخ‌کش شود. از این رو باید نکاتی را در نگهداری پلیور رعایت کنید تا لباس‌تان سالم باقی بماند:

۱٫ هرگز پلیور (به‌خصوص پلیور خیس) را آویزان نکنید. چرا که ممکن است جاذبه زمین روی بافت لباس تاثیر بگذارد و فرم لباس از بین برود. در این صورت توصیه می‌کنیم لباس را تا یا لوله کنید.

۲٫ هر چه کمتر پلیور پشمی و بافت را بشویید، عمر لباس‌تان بیشتر می‌شود.

۳٫ پیش از شستشوی پلیور و سویشرت مردانه، تَگ روی لباس را بخوانید. بهترین روش شستشوی پلیور مردانه، به روش سنتی و با دست است.

۴٫ اگر به پشم حساسیت دارید و بدنتان خارش می‌گیرد، زیر پلیور یک تیشرت نخی به تن کنید.

۵٫ هنگام شستشو، پلیور را فشار ندهید و با ناخن بلند چنگ نزنید.

۶٫ چرخش لباسشویی به بافت لباس آسیب می‌رساند. از این رو توصیه می‌کنیم شستشوی پلیور پشمی را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید.

 

جنس و بافت پلیور چیست؟

پلیور جنس و بافت متفاوتی دارد که هر یک مناسب یک فصل است و تفاوت ویژه‌ای در طراحی لباس ایجاد می‌کند. از این رو اگر می‌خواهید یک پلیور مردانه مناسب فصل تهیه کنید، نکات زیر کمک قابل توجهی به شما می‌کند.

پلیور پشمی مردانه

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جنس پلیور مردانه، پشم گوسفند است. پلیور پشمی مقاومت بالایی دربرابر گرما دارد. با این حال در صورتی می‌خواهید لباس‌تان سالم باقی بماند، باید از پلیور مردانه مراقبت ویژه‌ای داشته باشید. پلیور پشمی وزن سنگینی دارد و توصیه می‌کنیم لباس سبکی زیر این مدل پلیور به تن کنید.

پلیور کشمیر مردانه

پلیور کشمیر را از پشم بز می‌سازند. اگرچه وزن کشمیر سبک است، اما گرمای قابل توجهی دارد. اگر می‌خواهید یک پلیور ارزان قیمت تهیه کنید، پلیور کشمیر، یک انتخاب مناسب و به‌صرفه است. در صورتی که به بافت پلیور کشمیر حساسیت دارید و دچار خارش می‌شوید، زیر این مدل پلیور یک پیراهن یا تیشرت مردانه به تن کنید.

پلیور پنبه‌ای مردانه

پلیور پنبه‌ای، گرمای کمتری نسبت به پلیور پشمی و کشمیر دارد. از این رو پلیور پنبه‌ای را در فصل‌های خنک و نه چندان سرد به تن می‌کنند. فصل بهار و اوایل پاییز، مناسب پوشیدن این مدل پلیور مردانه است. یکی از مزیت‌های پلیور پنبه‌ای مردانه این است که باعث خارش و حساسیت پوستی نمی‌شود و می‌توانید این لباس را بدون زیرپوش به تن کنید. این مدل پلیور علاوه بر وزن سبک، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز دارد.

پلیور مردانه چه رنگی بخریم؟

پلیور مردانه چه رنگی بخریم؟

معمولا طراحی و رنگ پلیور مردانه، از رنگ‌های فصل پاییز الهام گرفته شده است. از این رو این مدل لباس مردانه از معدود لباس‌هایی است که دریایی از رنگ‌های روشن، خنثی و تیره را دربر دارد. با این حال اگر در انتخاب رنگ پلیور مردانه تردید دارید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.

پلیور تیره رنگ، یک رنگ کلاسیک است که معمولا آقایان در گذشته به تن می‌کردند و همچنان آقایان مسن‌ پلیور تیره رنگ را به پلیور رنگی ترجیح می‌دهند. با این حال اگر می‌خواهید در یک مراسم رسمی یا اداره پلیور به تن کنید، رنگ تیره ماننده خاکستری، سرمه‌ای، قهوه‌ای و مشکی انتخاب مناسبی است.

افرادی که سن پایین‌تری دارند یا به استایل متفاوت توجه بیشتری می‌کنند، می‌توانند پلیور روشن را انتخاب کنند. رنگ روشن مانند قرمز، نارنجی، سبز، زرد و آبی، توجه بیشتری را روی استایل شما جلب می‌کند. شما می‌توانید یک پلیور به رنگ روشن را در مراسم‌های غیررسمی یا قرارهای دوستانه به تن کنید.

نکاتی که باید پیش از خرید پلیور مردانه رعایت کنید

قبل از خرید پلیور به چه نکاتی باید توجه کنیم

پیش از خرید پلیور مردانه باید نکاتی را رعایت کنید تا ظاهری آراسته و جذاب‌تری داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

سایز پلیور باید متناسب اندام شما باشد. به بیان دیگر یک پلیور نباید آنقدر تنگ و جذب بدن و نه آنقدر آزاد و گشاد باشد. چرا که اکثر آقایان زیر پلیور خود یک پیراهن مردانه به تن می‌کنند و یک پلیور تنگ مناسب یک استایل متناسب نیست. همچنین پلیور مردانه پس از مدتی آزاد می‌شود و فرم اولیه خود را از دست می‌دهد. در این صورت توصیه می‌کنیم خرید پلیور مردانه گشاد را نیز از لیست خود حذف کنید.

رنگ لباس تاثیر مستقیمی در برخورد اول شما با دیگران دارد. از این رو رنگ پلیور را باید نسبت به موقعیت انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم در قرارهای کاری پلیور تیره رنگ را انتخاب کنید تا یک استایل رسمی داشته باشید. در قرارهای غیررسمی و دوستانه خرید سویشرت مردانه یا پلیور رنگ روشن توصیه می‌شود تا استایل کژوال و جذابی داشته باشید.

ژیله، یک مدل پلیور بدون آستین است. در گذشته آقایان مسن تمایل بیشتری به پوشیدن ژیله داشتند و یک پیراهن مردانه ساده را با یک ژیله تک رنگ به تن می‌کردند. با این حال مد و فشن و طراحان به‌روز توجه ویژه‌ای به طرح‌های قدیمی دارند. از این رو ژیله‌ مردانه طرح‌دار و رنگی، یک انتخاب به‌روز و متفاوت برای دوست‌داران استایل کژوال است.

پیراهن مردانه

اکثر آقایان ترجیح می‌دهند یک پلیور ساده و بدون طرح را انتخاب کنند. به این نکته توجه کنید که پلیور مردانه، تنها یک لباس ساده گرم و زمستانه نیست و استایل شما را جذاب و کامل‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد