2 آبان 1398
/
8,218 بازدید

بررسی انواع کرم مرطوب‌کننده زنانه و مردانه

فهرست مطالب

 

هنگامی که خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را در لیست خود قرار می‌دهید، به نظر می‌رسد خرید کرم مرطوب‌کننده یکی از آسان‌ترین خریدهای دنیا است، چرا که نیازی نیست همچون کرم پودر، درگیر رنگ متناسب پوستتان شوید. با این حال اگر کمی در دنیای مجازی بگردید و صفحات اینفلوئنسرهای آرایشی را مشاهده کنید، خرید کرم مرطوب کننده زنانه و مردانه کمی دشوار به نظر می‌رسد.

برای مثال کرم مرطوب کننده شامل مرطوب‌کننده صورت، بدن، لوسیون، مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌ خشک، پوست حساس، پوست روشن، پوست تیره و… است که برخی از این کرم‌ها حاوی ترکیبات ضدپیری و ضدآفتاب می‌باشد.

در این صورت به نظر شما بهترین کرم مرطوب کننده پوست کدام است؟ کدام مرطوب کننده مناسب پوست شما است؟ آیا تا به حال پس از استفاده از کرم مرطوب کننده دچار خارش، قرمزی، التهاب یا حساسیت پوستی شده‌اید؟

کدام یک مناسب پوست شما است: کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا روغن بدن؟

اهمیتی ندارد که پوست شما چرب، خشک، مخلوط یا نرمال است، چرا که هر نوع جنس پوستی که دارید باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مرطوب‌کننده صورت و بدن به سه دسته تقسیم می‌شود. اولین دسته روغن‌های گیاهی همچون روغن بادام و روغن نارگیل هستند که مناسب پوست‌های خیلی خشک می‌باشند. دسته دوم کرم مرطوب‌کننده است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و افرادی که پوست نرمال دارند می‌توانند از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند. دسته سوم لوسین است که مرطوب‌کننده و چربی کمتری دارد و مناسب پوست‌های چرب است و مانع جوش یا آکنه می‌شود.

بسیاری از متخصصان پوست و مو بر این باورند که کرم‌های سبک را در روز و کرم‌های سنگین و چرب را در شب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید کرم‌های چرب و سنگین را برای بدن و کرم‌های سبک همچون لوسیون را برای پوست صورتتان مصرف کنید. در ماه‌های تابستان می‌توانید از کرم‌ مرطوب‌کننده سبک و آبرسان استفاده کنید تا پوستتان چسبنده نشود و آلودگی را به پوست جذب نکند.

راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده

راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده

کرم مرطوب‌کننده حاوی ضدآفتاب

اهمیتی ندارد که نوع پوست شما چرب، خشک یا معمولی است، چرا که شما باید برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید از کرم ضدآفتاب با SPF 30  یا ۱۵ استفاده کنید. با این حال می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ترکیب ضدآفتاب است.

در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید. یعنی پوستتان آبرسانی و مرطوب می‌شود و ترکیب ضدآفتاب از پوستتان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده حاوی آنتی‌اکسیدان

کرم مرطوب‌کننده‌ای که حاوی آنتی اکسیدان است، معمولا شامل روغن چای سبز، بابونه، انار یا ریشه شیرین بیان است. این ترکیبات باعث سلامت، شادابی و درخشانی پوست می‌شوند. ترکیب آنتی‌اکسیدان مانع رشد و افزایش رادیکال‌های آزادمی‌شوند، چرا که این رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل سرطان پوست است.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب یا مستعد آکنه و جوش

در صورتی که پوست چرب یا مستعد آکنه و جوش دارید، از کرم‌های چرب یا روغن‌های گیاهی همچون روغن نارگیل یا زیتون برای مرطوب کردن پوستتان استفاده نکنید. معمولا کرم‌هایی که مناسب پوست‌های چرب هستند، فاقد ترکیب کومدون‌زا می‌باشند. کومدون‌ها انواع خاصی از برجستگی‌های سطح پوست هستند که در نتیجه مسدود شدن منافذ پوست ایجاد شده و این برجستگی‌ها به آکنه تبدیل خواهند شد.

خرید کرم مرطوب کننده دست و صورت

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند، مستعد چین و چروک پوستی هستند. در این صورت کرم‌های مناسب پوست خشک، شامل ترکیباتی همچون اسید هیالورونیک و روغن‌های گیاهی می‌باشند و پوست را آبرسانی می‌کنند. ترکیبات پروپن‌گلیکول و پروتئین نیز آب را به پوست جذب می‌کنند.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید و ممکن است پس از  مصرف بعضی از کرم‌ها دچار خارش یا التهاب شوید، از کرم مرطوب‌کننده هایپوآلرژیک یا ضدآلرژی استفاده کنید. معمولا این نوع کرم‌ها شامل کمتر از ۱۰ ترکیب هستند. هرچه میزان و تنوع ترکیبات کرم مرطوب‌کننده کمتر باشد، دچار عکس‌العمل یا حساسیت پوستی کمتری می‌شوید.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست مستعد خارش و اگزما

در صورتی که کرم مرطوب‌کننده هایپوآلرژیک باعث کاهش خارش پوستتان نشد، به مدت یک هفته از کرم‌هایی که حاوی هیدروکورتیزون یک درصدی استفاده کنید. با این حال توصیه می‌‌کنیم پیش از مصرف این کرم‌ها، با پزشک مربوطه مشورت کنید. همچنین اگر پوستتان مستعد اگزما است، از کرم‌های مرطوب‌کننده قوی‌تری استفاده کنید.

چه نکاتی را پیش از خرید کرم مرطوب‌کننده به یاد داشته باشیم؟

چه نکاتی را پیش از خرید کرم مرطوب‌کننده به یاد داشته باشیم؟

هنگامی که می‌خواهید یک کرم مرطوب‌کننده بخرید، باید به محتوای کرم توجه کنید تا پوستتان نرم و شاداب شود و آسیب نبیند.

کرم مرطوب‌کننده رنگی یا عطری نخرید

اگر پوستتان خشک یا حساس است، سعی کنید مرطوب‌کننده رنگی یا عطری خریداری نکنید، چرا که باعث حساسیت پوستتان می‌شود. همچنین ممکن است کرم‌های آنتی باکتری، چربی‌های مفید پوست را از بین ببرند.

چگونه پوستی نرم و مرطوب داشته باشیم

تنها از یک مرطوب‌کننده استفاده نکنید

نیازی نیست که یک کرم مرطوب‌کننده گران قیمت بخرید. همیشه سعی کنید کرمی که مناسب پوستتان است را پیدا کنید و پیش از خرید درباره آن تحقیق کنید. با این حال توصیه می‌کنیم از یک لوسیون ملایم برای صورت و یک کرم مرطوب‌کننده برای کل بدنتان استفاده کنید.

کرم مرطوب‌کننده را به پوست نم و مرطوب خود بزنید

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب‌کننده، پس از حمام است. با این حال توصیه می‌کنیم پس از شستشوی دست‌هایتان از کرم مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. در این مدت، کرم جذب پوستتان می‌شود و پوستتان نرم و مرطوب خواهد شد.

از کرم‌های دو منظوره استفاده کنید

اگر می‌خواهید خارج از خانه از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، سعی کنید از کرمی که حاوی ضدآفتاب با SPF 15 یا ۳۰ است، بهره‌مند شوید. همچنین کرم‌هایی که حاوی ویتامین آ است، مانع پیری زودرس پوست می‌شود.

بررسی چند کرم مرطوب‌کننده پرطرفدار در ایران

بررسی چند کرم مرطوب‌کننده پرطرفدار در ایران

بسیاری از خانم‌ها و آقایان ایرانی به نرمی و طراوت پوست خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند پوستی شاداب و باطراوت داشته باشند. از این رو ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله چندین برند آرایشی و بهداشتی ایرانی و خارجی را بررسی کنیم تا شما با توجه به پوست خود، مرطوب‌کننده مناسب را خریداری کنید.

کرم مرطوب‌کننده مای مناسب انواع پوست‌ها

کرم مرطوب‌کننده جوجوبا و آلوئه‌ورای مای، یکی از پرطرفدارترین مرطوب‌کننده در ایران است. این برند ایرانی بافت سبکی دارد و احساس سنگینی به پوست القا نمی‌کند. این کرم حاوی ویتامین ای (E) است که پوست را مغذی می‌کند و باعث آبرسانی پوست می‌شود.

خرید محصولات مای

کرم مرطوب‌کننده سینره مناسب پوست‌های خشک و آسیب دیده

برند ایرانی سینره سال‌هاست که در میان مردم شناخته شده است. یکی از مدل‌های پرطرفدار این کرم مناسب ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده است. این کرم حاوی روغن‌های گیاهی از جمله جوجوبا و شی‌باتر است که ماندگاری بالایی روی پوستتان دارد. علاوه بر این، این کرم سینره حاوی روغن امگا ۳ و امگا۶ است که به ترمیم پوست کمک بسزایی می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده شب سینره

کرم مرطوب‌کننده شب سینره حاوی عصاره مروارید سیاه، مواد معدنی دریا و اسیدهای آمینه است. این کرم مواد مغذی را به لایه‌های زیرین پوست می‌رساند و باعث احیای پوست می‌شود. از این رو پوستتان دیرتر از معمول پیر و چروک خواهد شد.

 

خرید محصولات سینره

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره آواکادو

کرم مرطوب‌کننده شون با عصاره آواکادو، آبرسانی و مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و تاثیر زیادی در لطافت پوست دارد. این کرم، مناسب مصرف روزانه است که دارای تایید «تست درماتولوژی» می‌باشد. به بیان دیگر کرم آواکادوی شون خاصیت ترمیم‌کنندگی و آنتی‌اکسیدان دارد که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطانی جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره بابونه

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره بابونه ضدالتهاب و ضدجوش است. اگر پوستتان مستعد اگزما و خارش است، این کرم انتخاب مناسبی می‌باشد تا پوستتان نرم و لطیف شود.

خرید محصولات شون

کرم مرطوب‌کننده کره کاکائو نیوآ

برند آرایشی و بهداشتی نیوآ در طول ۱۳۰ سال سابقه‌ی خود، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم ایران پیدا کرده است. کرم مرطوب‌کننده کره کاکائو نیوا آبرسانی بالایی دارد و فاقد مواد نگهدارنده است. از این رو افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از این مدل کرم به صورت روزانه استفاده کنند تا پوستشان سرشار از ویتامین ای (E) شود.

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت نیوآ

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت نیوآ

این کرم مرطوب‌کننده از گذشته جزء اصلی کیف آرایش مادرها بوده است و همچنان طرفداران خود را در میان خانم‌ها و آقایان دارد. کرم مرطوب‌کننده نیوآ فاقد مواد نگهدارنده است و منبع خوبی از لیپید (چربی مفید پوست) است. این کرم مناسب استفاده روزانه است که به نرمی و شادابی پوستتان کمک می‌کند.

خرید محصولات نیوآ

کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی بس

برند بس، علاوه بر شامپو، کرم‌های پرطرفداری نیز دارد. کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی بس، پوست دست را چرب نمی‌کند و شامل آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطانی محافظت می‌کند.

کرم ضدآفتاب مرطوب‌کننده آردن

کرم ضدآفتاب مرطوب‌کننده آردن

این کرم آردن علاوه بر مرطوب‌کننده، حاوی ترکیب ضدآفتاب با SPF30  می‌باشد. از این رو نه تنها از پوستتان دربرابر نور خورشید محافظت می‌کند، بلکه پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. این مدل کرم آردن فاقد اسانس رنگ و عطر است و از تعریق پوست جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده و التیام بخش پوست‌های خشک و حساس آتوپیا

اگر پوست خشک و حساسی دارید، بهتر است از کرم‌هایی که فاقد اسانس هستند، استفاده کنید. این مدل کرم آتوپیا فاقد الکل، رنگ و امولسیفایر است که پوست را ملتهب و تحریک نمی‌کند. کرم التیام بخش آتوپیا ساختار سبکی دارد و شما سنگینی چربی را روی پوستتان احساس نخواهید کرد.

کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل

کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل

لانونین یک ترکیب نرم و روغنی است که از غده چربی گوسفند ساخته می‌شود. اگرچه لانونین جزء ترکیبات اصلی ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد، اما ممکن است باعث حساسیت پوستی نیز شود. کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل بافت سبک و غیرچربی دارد که از قرمزی و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند و باعث طراوت و شادابی پوستتان می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده ویتامین C سی‌گل

این نوع کرم سی‌گل حاوی ویتامین سی است که باعث جوانی و شادابی پوست می‌شود. ویتامین C به روشن و شفاف شدن پوست نیز کمک می‌کند. همچنین مرطوب‌کننده ویتامین C سی‌گل حاوی آنتی اکسیدان است که مانع رشد و تکثیر رادیکال‌های آزاد و سرطانی پوست می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده ویتامین E دکتر ژیلا

کرم مرطوب‌کننده ویتامین E دکتر ژیلا

ویتامین E کرم مرطوب‌کننده دکتر ژیلا نه تنها مانع خشکی پوست می‌شود، بلکه از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند. همچنین این کرم حاوی روغن آواکادو است که تاثیر بسیاری در درمان ترک و التهاب پوستی دارد.

کرم ترمیم‌کننده دکتر ژیلا

بسیاری از پوست‌های حساس دچار التهاب و زخم می‌شوند. این مشکلات پوستی می‌تواند ناشی از گرمای شدید خورشید، جراحت و وجود باکتری و میکروب باشد. کرم ترمیم‌کننده دکتر ژیلا به تسریع و بهبود زخم و اگزما کمک بسزایی می‌کند و باعث نرمی پوستتان می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده درخت چای بیول (BIO’L)

کرم مرطوب‌کننده درخت چای بیول (BIO’L)

روغن درخت چای علاوه بر رایحه خوشی که دارد، مانع جوش و آکنه صورت می‌شود و مناسب پوست چرب است. همچنین این مدل کرم بیول خاصیت ضدقارچ دارد و باکتری پوست را از بین می‌برد. ویتامین E و A و مواد معدنی تاثیر بسزایی در روشن شدن و تقویت پوست دارد.

کرم مرطوب‌کننده رزهیپ یا میوه گل رز بیول

کرم مرطوب‌کننده میوه گل رز بیول از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و پوست را مغذی می‌کند. اگر پوست خشک و آسیب‌دیده دارید این کرم بیول یک انتخاب مناسب است.

خرید محصولات بیول

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند، رایحه خنک و مطبوعی دارد که التهاب پوست را التیام می‌بخشد. در صورتی که از این کرم آوند پس از شستشوی دست و صورتتان استفاده کنید، از خشکی و پیری زودرس پوستتان جلوگیری می‌کنید.

ژل مرطوب‌کننده ۲۴ ساعته ایوروشه

ژل مرطوب‌کننده ۲۴ ساعته ایوروشه، دوام بالایی دارد و یک محصول کاملا گیاهی است و شامل ترکیباتی همچون هویج، آگوا، عصاره گیاه افرا و آفتابگرادان می‌باشد. این مدل مرطوب‌کننده ایوروشه آبرسان قوی دارد و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده صورت الارو (Ellaro)

کرم مرطوب‌کننده صورت الارو (Ellaro)

کرم مرطوب‌کننده فرانسوی الارو سرشار از مواد مغذی و روغن‌های گیاهی است که در برابر گرما و مواد شیمیایی دوام بالایی دارد. این کرم باعث ساخت کلاژن پوست می‌شود، از این رو پوستتان دچار پیری زودرس نمی‌شود و جوان باقی می‌ماند.

کرم مرطوب‌کننده شب الارو

اگر می‌خواهید یک مرطوب‌کننده شب قوی انتخاب کنید، کرم فرانسوی الارو، یک انتخاب مناسب است. این کرم که با نام Night Repair در بازار به فروش می‌رسد و مناسب پوست چرب و مختلط است. این کرم یک تقویت‌کننده قوی برای پوست به شمار می‌آید.

خرید محصولات الارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

رنگ شناسی در استایل

شناخت رنگ‌ ها دنیایی فوق العاده جذاب و دیدنی است دنیای بدون رنگ قابل تصور نخواهد بود. ما بخش بزرگی از

بررسی انواع کرم مرطوب‌کننده زنانه و مردانه
2 آبان 1398
/
8,218 بازدید

بررسی انواع کرم مرطوب‌کننده زنانه و مردانه

فهرست مطالب

 

هنگامی که خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را در لیست خود قرار می‌دهید، به نظر می‌رسد خرید کرم مرطوب‌کننده یکی از آسان‌ترین خریدهای دنیا است، چرا که نیازی نیست همچون کرم پودر، درگیر رنگ متناسب پوستتان شوید. با این حال اگر کمی در دنیای مجازی بگردید و صفحات اینفلوئنسرهای آرایشی را مشاهده کنید، خرید کرم مرطوب کننده زنانه و مردانه کمی دشوار به نظر می‌رسد.

برای مثال کرم مرطوب کننده شامل مرطوب‌کننده صورت، بدن، لوسیون، مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌ خشک، پوست حساس، پوست روشن، پوست تیره و… است که برخی از این کرم‌ها حاوی ترکیبات ضدپیری و ضدآفتاب می‌باشد.

در این صورت به نظر شما بهترین کرم مرطوب کننده پوست کدام است؟ کدام مرطوب کننده مناسب پوست شما است؟ آیا تا به حال پس از استفاده از کرم مرطوب کننده دچار خارش، قرمزی، التهاب یا حساسیت پوستی شده‌اید؟

کدام یک مناسب پوست شما است: کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا روغن بدن؟

اهمیتی ندارد که پوست شما چرب، خشک، مخلوط یا نرمال است، چرا که هر نوع جنس پوستی که دارید باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مرطوب‌کننده صورت و بدن به سه دسته تقسیم می‌شود. اولین دسته روغن‌های گیاهی همچون روغن بادام و روغن نارگیل هستند که مناسب پوست‌های خیلی خشک می‌باشند. دسته دوم کرم مرطوب‌کننده است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و افرادی که پوست نرمال دارند می‌توانند از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند. دسته سوم لوسین است که مرطوب‌کننده و چربی کمتری دارد و مناسب پوست‌های چرب است و مانع جوش یا آکنه می‌شود.

بسیاری از متخصصان پوست و مو بر این باورند که کرم‌های سبک را در روز و کرم‌های سنگین و چرب را در شب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید کرم‌های چرب و سنگین را برای بدن و کرم‌های سبک همچون لوسیون را برای پوست صورتتان مصرف کنید. در ماه‌های تابستان می‌توانید از کرم‌ مرطوب‌کننده سبک و آبرسان استفاده کنید تا پوستتان چسبنده نشود و آلودگی را به پوست جذب نکند.

راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده

راهنمای خرید کرم مرطوب‌کننده

کرم مرطوب‌کننده حاوی ضدآفتاب

اهمیتی ندارد که نوع پوست شما چرب، خشک یا معمولی است، چرا که شما باید برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید از کرم ضدآفتاب با SPF 30  یا ۱۵ استفاده کنید. با این حال می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ترکیب ضدآفتاب است.

در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنید. یعنی پوستتان آبرسانی و مرطوب می‌شود و ترکیب ضدآفتاب از پوستتان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده حاوی آنتی‌اکسیدان

کرم مرطوب‌کننده‌ای که حاوی آنتی اکسیدان است، معمولا شامل روغن چای سبز، بابونه، انار یا ریشه شیرین بیان است. این ترکیبات باعث سلامت، شادابی و درخشانی پوست می‌شوند. ترکیب آنتی‌اکسیدان مانع رشد و افزایش رادیکال‌های آزادمی‌شوند، چرا که این رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل سرطان پوست است.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب یا مستعد آکنه و جوش

در صورتی که پوست چرب یا مستعد آکنه و جوش دارید، از کرم‌های چرب یا روغن‌های گیاهی همچون روغن نارگیل یا زیتون برای مرطوب کردن پوستتان استفاده نکنید. معمولا کرم‌هایی که مناسب پوست‌های چرب هستند، فاقد ترکیب کومدون‌زا می‌باشند. کومدون‌ها انواع خاصی از برجستگی‌های سطح پوست هستند که در نتیجه مسدود شدن منافذ پوست ایجاد شده و این برجستگی‌ها به آکنه تبدیل خواهند شد.

خرید کرم مرطوب کننده دست و صورت

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند، مستعد چین و چروک پوستی هستند. در این صورت کرم‌های مناسب پوست خشک، شامل ترکیباتی همچون اسید هیالورونیک و روغن‌های گیاهی می‌باشند و پوست را آبرسانی می‌کنند. ترکیبات پروپن‌گلیکول و پروتئین نیز آب را به پوست جذب می‌کنند.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید و ممکن است پس از  مصرف بعضی از کرم‌ها دچار خارش یا التهاب شوید، از کرم مرطوب‌کننده هایپوآلرژیک یا ضدآلرژی استفاده کنید. معمولا این نوع کرم‌ها شامل کمتر از ۱۰ ترکیب هستند. هرچه میزان و تنوع ترکیبات کرم مرطوب‌کننده کمتر باشد، دچار عکس‌العمل یا حساسیت پوستی کمتری می‌شوید.

کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست مستعد خارش و اگزما

در صورتی که کرم مرطوب‌کننده هایپوآلرژیک باعث کاهش خارش پوستتان نشد، به مدت یک هفته از کرم‌هایی که حاوی هیدروکورتیزون یک درصدی استفاده کنید. با این حال توصیه می‌‌کنیم پیش از مصرف این کرم‌ها، با پزشک مربوطه مشورت کنید. همچنین اگر پوستتان مستعد اگزما است، از کرم‌های مرطوب‌کننده قوی‌تری استفاده کنید.

چه نکاتی را پیش از خرید کرم مرطوب‌کننده به یاد داشته باشیم؟

چه نکاتی را پیش از خرید کرم مرطوب‌کننده به یاد داشته باشیم؟

هنگامی که می‌خواهید یک کرم مرطوب‌کننده بخرید، باید به محتوای کرم توجه کنید تا پوستتان نرم و شاداب شود و آسیب نبیند.

کرم مرطوب‌کننده رنگی یا عطری نخرید

اگر پوستتان خشک یا حساس است، سعی کنید مرطوب‌کننده رنگی یا عطری خریداری نکنید، چرا که باعث حساسیت پوستتان می‌شود. همچنین ممکن است کرم‌های آنتی باکتری، چربی‌های مفید پوست را از بین ببرند.

چگونه پوستی نرم و مرطوب داشته باشیم

تنها از یک مرطوب‌کننده استفاده نکنید

نیازی نیست که یک کرم مرطوب‌کننده گران قیمت بخرید. همیشه سعی کنید کرمی که مناسب پوستتان است را پیدا کنید و پیش از خرید درباره آن تحقیق کنید. با این حال توصیه می‌کنیم از یک لوسیون ملایم برای صورت و یک کرم مرطوب‌کننده برای کل بدنتان استفاده کنید.

کرم مرطوب‌کننده را به پوست نم و مرطوب خود بزنید

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب‌کننده، پس از حمام است. با این حال توصیه می‌کنیم پس از شستشوی دست‌هایتان از کرم مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. در این مدت، کرم جذب پوستتان می‌شود و پوستتان نرم و مرطوب خواهد شد.

از کرم‌های دو منظوره استفاده کنید

اگر می‌خواهید خارج از خانه از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، سعی کنید از کرمی که حاوی ضدآفتاب با SPF 15 یا ۳۰ است، بهره‌مند شوید. همچنین کرم‌هایی که حاوی ویتامین آ است، مانع پیری زودرس پوست می‌شود.

بررسی چند کرم مرطوب‌کننده پرطرفدار در ایران

بررسی چند کرم مرطوب‌کننده پرطرفدار در ایران

بسیاری از خانم‌ها و آقایان ایرانی به نرمی و طراوت پوست خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند پوستی شاداب و باطراوت داشته باشند. از این رو ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله چندین برند آرایشی و بهداشتی ایرانی و خارجی را بررسی کنیم تا شما با توجه به پوست خود، مرطوب‌کننده مناسب را خریداری کنید.

کرم مرطوب‌کننده مای مناسب انواع پوست‌ها

کرم مرطوب‌کننده جوجوبا و آلوئه‌ورای مای، یکی از پرطرفدارترین مرطوب‌کننده در ایران است. این برند ایرانی بافت سبکی دارد و احساس سنگینی به پوست القا نمی‌کند. این کرم حاوی ویتامین ای (E) است که پوست را مغذی می‌کند و باعث آبرسانی پوست می‌شود.

خرید محصولات مای

کرم مرطوب‌کننده سینره مناسب پوست‌های خشک و آسیب دیده

برند ایرانی سینره سال‌هاست که در میان مردم شناخته شده است. یکی از مدل‌های پرطرفدار این کرم مناسب ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده است. این کرم حاوی روغن‌های گیاهی از جمله جوجوبا و شی‌باتر است که ماندگاری بالایی روی پوستتان دارد. علاوه بر این، این کرم سینره حاوی روغن امگا ۳ و امگا۶ است که به ترمیم پوست کمک بسزایی می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده شب سینره

کرم مرطوب‌کننده شب سینره حاوی عصاره مروارید سیاه، مواد معدنی دریا و اسیدهای آمینه است. این کرم مواد مغذی را به لایه‌های زیرین پوست می‌رساند و باعث احیای پوست می‌شود. از این رو پوستتان دیرتر از معمول پیر و چروک خواهد شد.

 

خرید محصولات سینره

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره آواکادو

کرم مرطوب‌کننده شون با عصاره آواکادو، آبرسانی و مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و تاثیر زیادی در لطافت پوست دارد. این کرم، مناسب مصرف روزانه است که دارای تایید «تست درماتولوژی» می‌باشد. به بیان دیگر کرم آواکادوی شون خاصیت ترمیم‌کنندگی و آنتی‌اکسیدان دارد که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطانی جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره بابونه

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت شون با عصاره بابونه ضدالتهاب و ضدجوش است. اگر پوستتان مستعد اگزما و خارش است، این کرم انتخاب مناسبی می‌باشد تا پوستتان نرم و لطیف شود.

خرید محصولات شون

کرم مرطوب‌کننده کره کاکائو نیوآ

برند آرایشی و بهداشتی نیوآ در طول ۱۳۰ سال سابقه‌ی خود، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم ایران پیدا کرده است. کرم مرطوب‌کننده کره کاکائو نیوا آبرسانی بالایی دارد و فاقد مواد نگهدارنده است. از این رو افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از این مدل کرم به صورت روزانه استفاده کنند تا پوستشان سرشار از ویتامین ای (E) شود.

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت نیوآ

کرم مرطوب‌کننده دست و صورت نیوآ

این کرم مرطوب‌کننده از گذشته جزء اصلی کیف آرایش مادرها بوده است و همچنان طرفداران خود را در میان خانم‌ها و آقایان دارد. کرم مرطوب‌کننده نیوآ فاقد مواد نگهدارنده است و منبع خوبی از لیپید (چربی مفید پوست) است. این کرم مناسب استفاده روزانه است که به نرمی و شادابی پوستتان کمک می‌کند.

خرید محصولات نیوآ

کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی بس

برند بس، علاوه بر شامپو، کرم‌های پرطرفداری نیز دارد. کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی بس، پوست دست را چرب نمی‌کند و شامل آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطانی محافظت می‌کند.

کرم ضدآفتاب مرطوب‌کننده آردن

کرم ضدآفتاب مرطوب‌کننده آردن

این کرم آردن علاوه بر مرطوب‌کننده، حاوی ترکیب ضدآفتاب با SPF30  می‌باشد. از این رو نه تنها از پوستتان دربرابر نور خورشید محافظت می‌کند، بلکه پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. این مدل کرم آردن فاقد اسانس رنگ و عطر است و از تعریق پوست جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب‌کننده و التیام بخش پوست‌های خشک و حساس آتوپیا

اگر پوست خشک و حساسی دارید، بهتر است از کرم‌هایی که فاقد اسانس هستند، استفاده کنید. این مدل کرم آتوپیا فاقد الکل، رنگ و امولسیفایر است که پوست را ملتهب و تحریک نمی‌کند. کرم التیام بخش آتوپیا ساختار سبکی دارد و شما سنگینی چربی را روی پوستتان احساس نخواهید کرد.

کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل

کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل

لانونین یک ترکیب نرم و روغنی است که از غده چربی گوسفند ساخته می‌شود. اگرچه لانونین جزء ترکیبات اصلی ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد، اما ممکن است باعث حساسیت پوستی نیز شود. کرم مرطوب‌کننده فاقد لانونین سی‌گل بافت سبک و غیرچربی دارد که از قرمزی و حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند و باعث طراوت و شادابی پوستتان می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده ویتامین C سی‌گل

این نوع کرم سی‌گل حاوی ویتامین سی است که باعث جوانی و شادابی پوست می‌شود. ویتامین C به روشن و شفاف شدن پوست نیز کمک می‌کند. همچنین مرطوب‌کننده ویتامین C سی‌گل حاوی آنتی اکسیدان است که مانع رشد و تکثیر رادیکال‌های آزاد و سرطانی پوست می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده ویتامین E دکتر ژیلا

کرم مرطوب‌کننده ویتامین E دکتر ژیلا

ویتامین E کرم مرطوب‌کننده دکتر ژیلا نه تنها مانع خشکی پوست می‌شود، بلکه از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند. همچنین این کرم حاوی روغن آواکادو است که تاثیر بسیاری در درمان ترک و التهاب پوستی دارد.

کرم ترمیم‌کننده دکتر ژیلا

بسیاری از پوست‌های حساس دچار التهاب و زخم می‌شوند. این مشکلات پوستی می‌تواند ناشی از گرمای شدید خورشید، جراحت و وجود باکتری و میکروب باشد. کرم ترمیم‌کننده دکتر ژیلا به تسریع و بهبود زخم و اگزما کمک بسزایی می‌کند و باعث نرمی پوستتان می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده درخت چای بیول (BIO’L)

کرم مرطوب‌کننده درخت چای بیول (BIO’L)

روغن درخت چای علاوه بر رایحه خوشی که دارد، مانع جوش و آکنه صورت می‌شود و مناسب پوست چرب است. همچنین این مدل کرم بیول خاصیت ضدقارچ دارد و باکتری پوست را از بین می‌برد. ویتامین E و A و مواد معدنی تاثیر بسزایی در روشن شدن و تقویت پوست دارد.

کرم مرطوب‌کننده رزهیپ یا میوه گل رز بیول

کرم مرطوب‌کننده میوه گل رز بیول از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و پوست را مغذی می‌کند. اگر پوست خشک و آسیب‌دیده دارید این کرم بیول یک انتخاب مناسب است.

خرید محصولات بیول

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند

کرم مرطوب‌کننده خیار آوند، رایحه خنک و مطبوعی دارد که التهاب پوست را التیام می‌بخشد. در صورتی که از این کرم آوند پس از شستشوی دست و صورتتان استفاده کنید، از خشکی و پیری زودرس پوستتان جلوگیری می‌کنید.

ژل مرطوب‌کننده ۲۴ ساعته ایوروشه

ژل مرطوب‌کننده ۲۴ ساعته ایوروشه، دوام بالایی دارد و یک محصول کاملا گیاهی است و شامل ترکیباتی همچون هویج، آگوا، عصاره گیاه افرا و آفتابگرادان می‌باشد. این مدل مرطوب‌کننده ایوروشه آبرسان قوی دارد و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

کرم مرطوب‌کننده صورت الارو (Ellaro)

کرم مرطوب‌کننده صورت الارو (Ellaro)

کرم مرطوب‌کننده فرانسوی الارو سرشار از مواد مغذی و روغن‌های گیاهی است که در برابر گرما و مواد شیمیایی دوام بالایی دارد. این کرم باعث ساخت کلاژن پوست می‌شود، از این رو پوستتان دچار پیری زودرس نمی‌شود و جوان باقی می‌ماند.

کرم مرطوب‌کننده شب الارو

اگر می‌خواهید یک مرطوب‌کننده شب قوی انتخاب کنید، کرم فرانسوی الارو، یک انتخاب مناسب است. این کرم که با نام Night Repair در بازار به فروش می‌رسد و مناسب پوست چرب و مختلط است. این کرم یک تقویت‌کننده قوی برای پوست به شمار می‌آید.

خرید محصولات الارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد