8 مهر 1401
/
16,964 بازدید

طرز تهیه ۹ ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو

فهرست مطالب

حنا از قرن‌ها پیش برای رشد مو و تقویت آن و همچنین رنگ کردن طبیعی مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت حنا که چندین قرن است که مورد توجه قرار گرفته و تنها مربوط به رنگ آن نیست، بلکه این گیاه می‌تواند به طور طبیعی موهای شما را آبرسانی و تقویت کند. به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آن به تقویت موها و پوست خود بپردازید. به همین علت تصمیم گرفتیم تا با معرفی چند ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو، به شما کمک کنیم تا در مدت کوتاه‌تری موهای شما بلند شود و همچنین با تقویت آن ها به کمک حنا بتوانید ظاهر جذاب‌تری را برای خود ایجاد کنید. برای آموزش این ماسک‌های بی‌نظیر با بانی مد همراه شوید.

حنا چیست؟

حنا چیست

حنا گیاهی همیشه سبز و گلدار است که به خانواده لوستری فیس تعلق دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مصرف حنا برای زیبایی از کشور هند آغاز شد؛ اما لازم است اطلاع بدانیم که مردم مصر در سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد از حنا را برای مصارف زیبایی استفاده می‌کردند. حنا در ابتدا برای رنگ کردن ناخن کاربرد داشت؛ اما بعدها برای درمان سردرد و تب هم از آن استفاده می‌کردند. علاوه بر خواص بی‌نظیر حنا برای رشد مو و تقویت آن، این گیاه درمانی می‌تواند به عنوان خوشبوکننده و ضد تعریق هم استفاده شود.

فواید استفاده از حنا برای مو

  • سلامت پوست سر
  • حالت دهی عمیق مو
  • کاهش ریزش مو
  • تقویت کننده مو

طرز تهیه انواع ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو

همانطور که در قسمت بالا با فواید استفاده از حنا برای موی سر آشنا شدیم، تصمیم داریم چند نمونه از انواع ماسک برای رشد مو و برطرف کردن مشکلات آن با شما در میان بگذاریم.

ماسک حنا و شنبلیله

ماسک مو با حنا و شمبلیله

ترکیب حنا و شنبلیله علاوه بر این که باعث رشد موهای سر شما می‌شود و رشد آنها را تسریع می‌کند به کنترل ریزش مو هم کمک می‌کند. شنبلیله حاوی مقدار بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان و ویتامین‌های گروه B است که به داشتن موهای سالم کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • آب شنبلیله یک فنجان

 طرز تهیه ماسک حنا و شنبلیله

برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله  جهت افزایش رشد مو، پودر حنا و آب شنبلیله را با همدیگر به خوبی ترکیب می‌کنیم.  ترکیب به دست آمده که به حالت خمیری شکل است را روی موهای خود قرار می‌دهیم و بعد از ۲ تا ۳ ساعت موهای خود را به خوبی با آب شستشو می‌دهیم.  استفاده از این ماسک به طور منظم به رشد سریع موهای شما کمک خواهد کرد.

ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

ماسک مو حنا و آبلیمو و قهوه

ماسک حنا و آبلیمو که دارای مقداری پودر قهوه در ترکیب خود است، یکی از انواع ماسک‌های مو با ترکیب حنا می‌باشد که می‌تواند، رنگ‌های خاکستری موهای شما را به خوبی پوشش دهد. همچنین ماست تاثیر بسیار زیادی در رشد موهای شما خواهد داشت و اگر دوست دارید به کمک یک رنگ موی طبیعی باعث تسریع رشد موهای خود شوید و آن‌ها را تقویت کنید از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

  • پودر حنا دو قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک قاشق چایخوری
  • تخم مرغ یک عدد

 طرز تهیه ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

پودر حنا و پودر قهوه به همراه مقداری آب به خوبی با همدیگر مخلوط کنید در نظر داشته باشید که این ترکیب نباید حالت خیلی غلیظ ای داشته باشد زیرا ممکن است استفاده از آن روی تمام قسمتهای مو دشوار باشد. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند، بعد از آن تخم مرغ و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی موهای خود بمالید. لازم است ترکیب به دست آمده دو تا سه ساعت روی موهای شما باقی بماند بعد از آن با آب ولرم موهای خود را شستشو کنید. در نظر داشته باشید بعد از آبکشی موها از شامپو استفاده نکنید، زیرا باعث از بین رفتن رنگ موها خواهد شد.

ماسک حنا و کشک

طرز تهیه ماسک مو حنا و کشک

ماسک حنا و کشک که در ترکیب خود تخم مرغ هم دارد علاوه بر این که باعث رشد سریع مو می‌شود به براق و درخشان شدن موها هم کمک می‌کند. ترکیبات این ماسک سرشار از پروتئین است و خاصیت حالت پذیری مو را افزایش می‌دهد. استفاده از این ماسک به عنوان یک پاک کننده ملایم ناخالصی‌های موجود روی مو و فولیکول‌های آن را از بین برده و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و کشک

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • کشک یک قاشق یک غذاخوری
  • تخم مرغ کامل یک عدد

طرز تهیه ماسک حنا و کشک

برای تهیه این ماسک مواد گفته شده را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی موهای خود نگه دارید و بعد از آن با شامپوی ملایم به خوبی شستشو دهید. توصیه می‌کنیم برای به دست آوردن نتیجه بهتر هر هفته از این ماسک برای موهای خود استفاده کنید.

ماسک حنا و موز

ماسک حنا و موز

ترکیب موجود در ماسک حنا و موز علاوه بر اینکه به درخشان و براق شدن موهای شما کمک می‌کند باعث رشد سریع شده و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. ماسک حنا و موز رطوبت مورد نیاز موهای شما را فراهم  می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و موز

  • حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • موز رسیده یک عدد

طرز تهیه ماسک حنا و موز

ابتدا حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست آید، بعد از آن اجازه دهید ترکیب به دست آمده ۲۴ ساعت استراحت کند. بعد از ۲۴ ساعت یک موزه رسیده را در ظرف له کنید و به حنا  خیس خورده اضافه کنید. در مرحله اول موهای خود را به خوبی با شامپو شستشو دهید و سپس مخلوط آماده شده را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی موهای شما بماند، بعد از آن موهای خود را با آب خنک یا ولرم آبکشی کنید. می‌توانید برای به دست آوردن نتیجه بهتر هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک حنا و شیر نارگیل

ماسک مو حنا و نارگیل

ترکیب حنا و شیر نارگیل گزینه ایده‌آل برای افرادی است که علاوه بر این که دوست دارند موهای آنها در کمترین زمان ممکن رشد کند، موهای آنها دچار خشکی شده است. شیر نارگیل حاوی مواد مغذی و تقویت کننده است که از آن در تهیه شامپو و نرم کننده‌ها استفاده می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و شیر نارگیل

  • پودر حنا ۱۰ قاشق غذاخوری
  • شیر نارگیل یک فنجان
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و شیر نارگیل

ابتدا مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیر یکنواخت و یکدست به دست بیاید. ترکیب به دست آمده را روی پوست و موهای خود به‌خوبی بمالید و اجازه دهید ترکیب یک ساعت روی موهای شما باقی بماند. بعد از آن موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. شما می‌توانید هر هفته از این ماسک برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

ماسک حنا و آووکادو

ماسک مو حنا و آواکادو

ماسک مو حنا و آووکادو که در ترکیب آن از موز هم استفاده می‌شود باعث جلوگیری از التهاب پوست سر شده و رشد موها را تسریع می‌کند. موز سرشار از کربوهیدرات پتاسیم و انواع ویتامین است که پوست سر شما را تسکین داده و به خوبی موهای خشک را آبرسانی می‌کند. استفاده از موز در ماسک حنا به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و باعث رطوبت رسانی ساقه مو می‌شود. همچنین آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، مس و پتاسیم است که باعث تقویت شدن ریشه‌ها و ساقه مو می‌شود. با استفاده از این ترکیب موهای شما سالم و درخشان‌تر خواهند شد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آووکادو

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • موز رسیده یک عدد
  • آووکادوی رسیده یک عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک حنا و آووکادو

موز و آووکادوی رسیده را به خوبی در یک ظرف له کرده و روغن زیتون و حنا را به آن اضافه کنید. از این ترکیب می‌توانید برای پوست سر و ساقه موهای خود  استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را روی موها و کف سر ماساژ داده و اجازه دهید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و موهای شما باقی بماند. بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را به خوبی با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک حنا و روغن نارگیل

ماسک مو حنا و روغن نارگیل

ماسک حنا و روغن نارگیل باعث تقویت ساقه موها شده و روند رشد آنها را سرعت می‌بخشد. همان طور که اطلاع دارید روغن نارگیل مصارف بسیاری در زیبایی پوست و مو دارد و ترکیب آن در کنار حنا مخلوط معجزه‌آسایی را برای سلامت موهای شما به وجود می‌آورد.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و روغن نارگیل

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل ۲  قاشق غذاخوری
  • روغن کرچک یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و روغن نارگیل

در ابتدا روغن نارگیل و روغن کرچک داخل یک کاسه ریخته و روی ظرف آب جوش قرار دهید تا گرم شوند. بعد از آن پودر حنا را به روغن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده لازم است یک ساعت روی موهای شما به خوبی ماساژ داده شود. بعد از آن با شامپوی ملایم و آب ولرم موهای خود را شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک حنا و آبلیمو

این ترکیب ماسک علاوه بر اینکه به رشد سریع موهای شما کمک می‌کند باعث پوشش رنگ‌های خاکستری موها هم خواهد شد. ترکیب این ماسک باعث ایجاد تناژ  نارنجی و قرمز رنگ روی موهای خاکستری می‌شود. اگر شما دوست دارید رنگ موهایتان به رنگ  قهوه‌ای تغییر پیدا کند، می‌توانید از قهوه به جای چای سبز استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست سر آنها چرب است، ایده آل خواهد بود. استفاده از چای سبز به تحریک رشد مو کمک می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آبلیمو

  • پودر حنا یک فنجان
  • چای سبز تازه دم یک فنجان
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و آبلیمو

برای تهیه این ماسک، چای سبز تازه دم که هنوز دمای آن بالا است را به پودر حنا اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را به خوبی هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت خیس بخورند. بعد از آن دو قاشق غذاخوری آبلیمو را به ترکیب اضافه کرده و آن را به پوست سر و موهای خود بمالید.  بعد از سه ساعت موهای خود را با شامپوی ملایم و آب خنک آبکشی کنید. شما می‌توانید از این ماسک یک بار در ماه استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد و تقویت مو

ماسک حنا و ماست

ماسک حنا و ماست به خاطر دارا بودن میزان بالای پروتئین ماست، موهای شما را تقویت کرده و با آب رسانی آنها به انعطاف پذیری بیشتر کمک می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که حنا می‌تواند رشد موهای شما را تسریع کند. ماست دارای خاصیت اسیدی است که به کمک این خاصیت ساقه‌های آسیب دیده مو بسته شده و از نفوذ مواد به داخل کوتیکول مو جلوگیری می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و ماست

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست پرچرب ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک حنا و ماست

برای تهیه این ماسک  هر دو ماده را به خوبی با همدیگر ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را روی ساقه‌های مو بمالید. در نظر داشته باشید که ماسک حنا و ماست لازم است به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند. بعد از این مدت موهای خود را به خوبی با آب ولرم شستشو دهید.

عوارض حنا برای مو

حنا هم مانند تمام مواد موجود در طبیعت علاوه بر برخورداری از میزان بالای فواید می‌تواند برای برخی عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. لازم است در صورت مشاهده عوارض از ادامه مصرف آن خودداری کنید. این عوارض عبارتند از:

  • التهاب و خشکی پوست
  • تورم و قرمزی پوست
  • سوزش
  • خارش

سخن پایانی

حنا مانند سایر مواد  موجود در طبیعت منافع بسیاری برای بدن ما دارد. برای استفاده از حنا ابتدا باید نیاز خود را از مصرف آن بدانید، سپس با استفاده از ترکیب‌های مناسب آن مشکل خود را برطرف نمایید. شما از حنا برای برطرف کردن چه مشکلی استفاده کرده‌اید؟

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”حنا چیست؟” answer-0=”حنا گیاهی همیشه سبز و گلدار است که به خانواده لوستری فیس تعلق دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مصرف حنا برای زیبایی از کشور هند آغاز شد؛ اما لازم است اطلاع بدانیم که مردم مصر در سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد از حنا را برای مصارف زیبایی استفاده می‌کردند. حنا در ابتدا برای رنگ کردن ناخن کاربرد داشت؛ اما بعدها برای درمان سردرد و تب هم از آن استفاده می‌کردند. علاوه بر خواص بی‌نظیر حنا برای رشد مو و تقویت آن، این گیاه درمانی می‌تواند به عنوان خوشبوکننده و ضد تعریق هم استفاده شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”فواید استفاده از حنا برای مو چیست؟” answer-1=”سلامت پوست سر حالت دهی عمیق مو کاهش ریزش مو تقویت کننده مو” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

نظرات 1

  1. ناشناس says:

    سلام امید جوروصحت وسلامت باشید.
    سوال : آیا حنا باعث سرطان می‌شود .
    سوال: آیا باعث امراض کبد می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

لباس های پاییزه مد امسال

اگر می‌خواهید امسال پاییز لباس جدید تهیه کنید اما نمی‌دانید کدام آیتم ها مناسب این فصل بوده و امسال ترند هستند،

طرز تهیه 9 ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو
8 مهر 1401
/
16,964 بازدید

طرز تهیه ۹ ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو

فهرست مطالب

حنا از قرن‌ها پیش برای رشد مو و تقویت آن و همچنین رنگ کردن طبیعی مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت حنا که چندین قرن است که مورد توجه قرار گرفته و تنها مربوط به رنگ آن نیست، بلکه این گیاه می‌تواند به طور طبیعی موهای شما را آبرسانی و تقویت کند. به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آن به تقویت موها و پوست خود بپردازید. به همین علت تصمیم گرفتیم تا با معرفی چند ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو، به شما کمک کنیم تا در مدت کوتاه‌تری موهای شما بلند شود و همچنین با تقویت آن ها به کمک حنا بتوانید ظاهر جذاب‌تری را برای خود ایجاد کنید. برای آموزش این ماسک‌های بی‌نظیر با بانی مد همراه شوید.

حنا چیست؟

حنا چیست

حنا گیاهی همیشه سبز و گلدار است که به خانواده لوستری فیس تعلق دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مصرف حنا برای زیبایی از کشور هند آغاز شد؛ اما لازم است اطلاع بدانیم که مردم مصر در سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد از حنا را برای مصارف زیبایی استفاده می‌کردند. حنا در ابتدا برای رنگ کردن ناخن کاربرد داشت؛ اما بعدها برای درمان سردرد و تب هم از آن استفاده می‌کردند. علاوه بر خواص بی‌نظیر حنا برای رشد مو و تقویت آن، این گیاه درمانی می‌تواند به عنوان خوشبوکننده و ضد تعریق هم استفاده شود.

فواید استفاده از حنا برای مو

  • سلامت پوست سر
  • حالت دهی عمیق مو
  • کاهش ریزش مو
  • تقویت کننده مو

طرز تهیه انواع ماسک خانگی بی‌نظیر با حنا برای رشد مو

همانطور که در قسمت بالا با فواید استفاده از حنا برای موی سر آشنا شدیم، تصمیم داریم چند نمونه از انواع ماسک برای رشد مو و برطرف کردن مشکلات آن با شما در میان بگذاریم.

ماسک حنا و شنبلیله

ماسک مو با حنا و شمبلیله

ترکیب حنا و شنبلیله علاوه بر این که باعث رشد موهای سر شما می‌شود و رشد آنها را تسریع می‌کند به کنترل ریزش مو هم کمک می‌کند. شنبلیله حاوی مقدار بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان و ویتامین‌های گروه B است که به داشتن موهای سالم کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • آب شنبلیله یک فنجان

 طرز تهیه ماسک حنا و شنبلیله

برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله  جهت افزایش رشد مو، پودر حنا و آب شنبلیله را با همدیگر به خوبی ترکیب می‌کنیم.  ترکیب به دست آمده که به حالت خمیری شکل است را روی موهای خود قرار می‌دهیم و بعد از ۲ تا ۳ ساعت موهای خود را به خوبی با آب شستشو می‌دهیم.  استفاده از این ماسک به طور منظم به رشد سریع موهای شما کمک خواهد کرد.

ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

ماسک مو حنا و آبلیمو و قهوه

ماسک حنا و آبلیمو که دارای مقداری پودر قهوه در ترکیب خود است، یکی از انواع ماسک‌های مو با ترکیب حنا می‌باشد که می‌تواند، رنگ‌های خاکستری موهای شما را به خوبی پوشش دهد. همچنین ماست تاثیر بسیار زیادی در رشد موهای شما خواهد داشت و اگر دوست دارید به کمک یک رنگ موی طبیعی باعث تسریع رشد موهای خود شوید و آن‌ها را تقویت کنید از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

  • پودر حنا دو قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک قاشق چایخوری
  • تخم مرغ یک عدد

 طرز تهیه ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

پودر حنا و پودر قهوه به همراه مقداری آب به خوبی با همدیگر مخلوط کنید در نظر داشته باشید که این ترکیب نباید حالت خیلی غلیظ ای داشته باشد زیرا ممکن است استفاده از آن روی تمام قسمتهای مو دشوار باشد. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند، بعد از آن تخم مرغ و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی موهای خود بمالید. لازم است ترکیب به دست آمده دو تا سه ساعت روی موهای شما باقی بماند بعد از آن با آب ولرم موهای خود را شستشو کنید. در نظر داشته باشید بعد از آبکشی موها از شامپو استفاده نکنید، زیرا باعث از بین رفتن رنگ موها خواهد شد.

ماسک حنا و کشک

طرز تهیه ماسک مو حنا و کشک

ماسک حنا و کشک که در ترکیب خود تخم مرغ هم دارد علاوه بر این که باعث رشد سریع مو می‌شود به براق و درخشان شدن موها هم کمک می‌کند. ترکیبات این ماسک سرشار از پروتئین است و خاصیت حالت پذیری مو را افزایش می‌دهد. استفاده از این ماسک به عنوان یک پاک کننده ملایم ناخالصی‌های موجود روی مو و فولیکول‌های آن را از بین برده و از خشک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و کشک

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • کشک یک قاشق یک غذاخوری
  • تخم مرغ کامل یک عدد

طرز تهیه ماسک حنا و کشک

برای تهیه این ماسک مواد گفته شده را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی موهای خود نگه دارید و بعد از آن با شامپوی ملایم به خوبی شستشو دهید. توصیه می‌کنیم برای به دست آوردن نتیجه بهتر هر هفته از این ماسک برای موهای خود استفاده کنید.

ماسک حنا و موز

ماسک حنا و موز

ترکیب موجود در ماسک حنا و موز علاوه بر اینکه به درخشان و براق شدن موهای شما کمک می‌کند باعث رشد سریع شده و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. ماسک حنا و موز رطوبت مورد نیاز موهای شما را فراهم  می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و موز

  • حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • موز رسیده یک عدد

طرز تهیه ماسک حنا و موز

ابتدا حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست آید، بعد از آن اجازه دهید ترکیب به دست آمده ۲۴ ساعت استراحت کند. بعد از ۲۴ ساعت یک موزه رسیده را در ظرف له کنید و به حنا  خیس خورده اضافه کنید. در مرحله اول موهای خود را به خوبی با شامپو شستشو دهید و سپس مخلوط آماده شده را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی موهای شما بماند، بعد از آن موهای خود را با آب خنک یا ولرم آبکشی کنید. می‌توانید برای به دست آوردن نتیجه بهتر هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک حنا و شیر نارگیل

ماسک مو حنا و نارگیل

ترکیب حنا و شیر نارگیل گزینه ایده‌آل برای افرادی است که علاوه بر این که دوست دارند موهای آنها در کمترین زمان ممکن رشد کند، موهای آنها دچار خشکی شده است. شیر نارگیل حاوی مواد مغذی و تقویت کننده است که از آن در تهیه شامپو و نرم کننده‌ها استفاده می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و شیر نارگیل

  • پودر حنا ۱۰ قاشق غذاخوری
  • شیر نارگیل یک فنجان
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و شیر نارگیل

ابتدا مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیر یکنواخت و یکدست به دست بیاید. ترکیب به دست آمده را روی پوست و موهای خود به‌خوبی بمالید و اجازه دهید ترکیب یک ساعت روی موهای شما باقی بماند. بعد از آن موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. شما می‌توانید هر هفته از این ماسک برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

ماسک حنا و آووکادو

ماسک مو حنا و آواکادو

ماسک مو حنا و آووکادو که در ترکیب آن از موز هم استفاده می‌شود باعث جلوگیری از التهاب پوست سر شده و رشد موها را تسریع می‌کند. موز سرشار از کربوهیدرات پتاسیم و انواع ویتامین است که پوست سر شما را تسکین داده و به خوبی موهای خشک را آبرسانی می‌کند. استفاده از موز در ماسک حنا به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و باعث رطوبت رسانی ساقه مو می‌شود. همچنین آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، مس و پتاسیم است که باعث تقویت شدن ریشه‌ها و ساقه مو می‌شود. با استفاده از این ترکیب موهای شما سالم و درخشان‌تر خواهند شد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آووکادو

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • موز رسیده یک عدد
  • آووکادوی رسیده یک عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک حنا و آووکادو

موز و آووکادوی رسیده را به خوبی در یک ظرف له کرده و روغن زیتون و حنا را به آن اضافه کنید. از این ترکیب می‌توانید برای پوست سر و ساقه موهای خود  استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را روی موها و کف سر ماساژ داده و اجازه دهید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و موهای شما باقی بماند. بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را به خوبی با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک حنا و روغن نارگیل

ماسک مو حنا و روغن نارگیل

ماسک حنا و روغن نارگیل باعث تقویت ساقه موها شده و روند رشد آنها را سرعت می‌بخشد. همان طور که اطلاع دارید روغن نارگیل مصارف بسیاری در زیبایی پوست و مو دارد و ترکیب آن در کنار حنا مخلوط معجزه‌آسایی را برای سلامت موهای شما به وجود می‌آورد.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و روغن نارگیل

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل ۲  قاشق غذاخوری
  • روغن کرچک یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و روغن نارگیل

در ابتدا روغن نارگیل و روغن کرچک داخل یک کاسه ریخته و روی ظرف آب جوش قرار دهید تا گرم شوند. بعد از آن پودر حنا را به روغن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده لازم است یک ساعت روی موهای شما به خوبی ماساژ داده شود. بعد از آن با شامپوی ملایم و آب ولرم موهای خود را شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک حنا و آبلیمو

این ترکیب ماسک علاوه بر اینکه به رشد سریع موهای شما کمک می‌کند باعث پوشش رنگ‌های خاکستری موها هم خواهد شد. ترکیب این ماسک باعث ایجاد تناژ  نارنجی و قرمز رنگ روی موهای خاکستری می‌شود. اگر شما دوست دارید رنگ موهایتان به رنگ  قهوه‌ای تغییر پیدا کند، می‌توانید از قهوه به جای چای سبز استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست سر آنها چرب است، ایده آل خواهد بود. استفاده از چای سبز به تحریک رشد مو کمک می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آبلیمو

  • پودر حنا یک فنجان
  • چای سبز تازه دم یک فنجان
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماسک حنا و آبلیمو

برای تهیه این ماسک، چای سبز تازه دم که هنوز دمای آن بالا است را به پودر حنا اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را به خوبی هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت خیس بخورند. بعد از آن دو قاشق غذاخوری آبلیمو را به ترکیب اضافه کرده و آن را به پوست سر و موهای خود بمالید.  بعد از سه ساعت موهای خود را با شامپوی ملایم و آب خنک آبکشی کنید. شما می‌توانید از این ماسک یک بار در ماه استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد و تقویت مو

ماسک حنا و ماست

ماسک حنا و ماست به خاطر دارا بودن میزان بالای پروتئین ماست، موهای شما را تقویت کرده و با آب رسانی آنها به انعطاف پذیری بیشتر کمک می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که حنا می‌تواند رشد موهای شما را تسریع کند. ماست دارای خاصیت اسیدی است که به کمک این خاصیت ساقه‌های آسیب دیده مو بسته شده و از نفوذ مواد به داخل کوتیکول مو جلوگیری می‌شود.

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و ماست

  • پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست پرچرب ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک حنا و ماست

برای تهیه این ماسک  هر دو ماده را به خوبی با همدیگر ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را روی ساقه‌های مو بمالید. در نظر داشته باشید که ماسک حنا و ماست لازم است به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند. بعد از این مدت موهای خود را به خوبی با آب ولرم شستشو دهید.

عوارض حنا برای مو

حنا هم مانند تمام مواد موجود در طبیعت علاوه بر برخورداری از میزان بالای فواید می‌تواند برای برخی عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. لازم است در صورت مشاهده عوارض از ادامه مصرف آن خودداری کنید. این عوارض عبارتند از:

  • التهاب و خشکی پوست
  • تورم و قرمزی پوست
  • سوزش
  • خارش

سخن پایانی

حنا مانند سایر مواد  موجود در طبیعت منافع بسیاری برای بدن ما دارد. برای استفاده از حنا ابتدا باید نیاز خود را از مصرف آن بدانید، سپس با استفاده از ترکیب‌های مناسب آن مشکل خود را برطرف نمایید. شما از حنا برای برطرف کردن چه مشکلی استفاده کرده‌اید؟

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”حنا چیست؟” answer-0=”حنا گیاهی همیشه سبز و گلدار است که به خانواده لوستری فیس تعلق دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مصرف حنا برای زیبایی از کشور هند آغاز شد؛ اما لازم است اطلاع بدانیم که مردم مصر در سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد از حنا را برای مصارف زیبایی استفاده می‌کردند. حنا در ابتدا برای رنگ کردن ناخن کاربرد داشت؛ اما بعدها برای درمان سردرد و تب هم از آن استفاده می‌کردند. علاوه بر خواص بی‌نظیر حنا برای رشد مو و تقویت آن، این گیاه درمانی می‌تواند به عنوان خوشبوکننده و ضد تعریق هم استفاده شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”فواید استفاده از حنا برای مو چیست؟” answer-1=”سلامت پوست سر حالت دهی عمیق مو کاهش ریزش مو تقویت کننده مو” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

نظرات 1

  1. ناشناس says:

    سلام امید جوروصحت وسلامت باشید.
    سوال : آیا حنا باعث سرطان می‌شود .
    سوال: آیا باعث امراض کبد می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد