19 اردیبهشت 1403
/
1,091 بازدید

فیشیال پوست صورت: روند سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان 

فهرست مطالب

فیشیال پوست یکی از بهترین راه حل‌ها برای از بین بردن آلودگی‌های پوستی مزمن است. آلودگی‌هایی که باعث جوش، کدری، لک، جوش‌های سرسیاه و غیره بر سطح پوست صورت می‌شوند. با انجام روند سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان از شر این معضلات خلاص شوید.

امروزه یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌های پوستی بر اثر آلودگی هوا می‌باشد. مشکل پوستی که در بین مردم جهان رایج شده، به دلیل وجود سلول‌های مرده بر روی سطح پوست است. برای رفع کاهش درخشندگی و شادابی پوست صورت بهترین راهکار انجام روتین فیشیال پوست می‌باشد.

فیشیال و انجام روتین پوستی منظم برای احیاء و پاکسازی، باری دیگر جوانی و شادابی را به صورتتان هدیه خواهد کرد. امروزه در سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی و حتی به صورت خانگی هم می‌توان فیشیال پوست را انجام داد. با بانی مگ همراه باشید تا راز مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان را بگوییم.

راهکارهای مهم فیشیال برای یک پوست جوان و بدون لک

با محصولات مراقبتی پوستی می‌توان از بسیاری آسیب‌های پوستی، جلوگیری کرد. حفظ سلامت پوست در زیبایی چهره تاثیر به سزایی دارد. برای یک پوست شفاف و بدون لک می‌توان از محصولات مراقبتی پوستی مرغوب استفاده کرد. ناگفته نماند که تغذیه درست و خواب کافی نیز برای مراقبت از پوست بسیار مهم و الزامی‌است.

در سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان می‌توانید از محصولات مراقبتی پوستی که در بازار عرضه شده، استفاده کنید. فاکتور اصلی برای خرید این محصولات، کیفیت است. زیرا موادی که برای تولید محصولات بهداشت پوست و مراقبت از آن به کار می‌رود، تاثیر مثبت و منفی زیادی می‌تواند روی پوست صورت داشته باشد. پس انتخاب محصولات مراقبتی برای پوست بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهای مهم فیشیال برای یک پوست جوان و بدون لک

محصولاتی که برای حفظ سلامت پوست صورت در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شده‌اند شامل: انواع مرطوب کننده، ضد آفتاب، انواع لایه‌بردارها، کرم‌های دور چشم، پاک‌کننده‌های ملایم، لایه بردارهای مکانیکی، لایه‌بردارهای شیمیایی، سرم ویتامین ۳، لایه‌برداری آنزیمی، لایه بردارهای مخصوص نواحی خاص، بالم‌های لب، لایه‌برداری هیدروکسی استیک است که هر یک از این محصولات در جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس بسیار تاثیرگذار هستند. داشتن روتین منظم پوستی از این محصولات برای هر فرد می‌تواند یک پوست شفاف و بدون نقص را به ارمغان بیاورد.

محصولات فیشیال مناسب برای هر نوع پوست

اولین مرحله برای دانستن اینکه چه محصولی را خریداری کنید، آگاهی از نوع پوستتان است. با توجه به انواع پوست، محصولات متفاوتی برای فیشیال پوست وجود دارد. به طور مثال مرطوب‌کننده‌های پوستی:

استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد. برای پوست‌های چرب باید از مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین E و C و همچنین روغن‌های طبیعی استفاده کرد.برای پوست‌های خشک از مرطوب کننده‌هایی که حاوی روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام- زیتون -آووکادو و غیره که باعث رطوبت زیاد پوست می‌شوند استفاده کنید.

برای حفاظت از پوست و جوانسازی آن از محصولات دارای آنتی اکسیدان مصرف کنید و همچنین مصرف ویتامین E-C را برای سلامت پوست، توصیه‌می‌کنیم. برای اینکه پوست شما جذب بهتری در خصوص مرطوب کننده‌ها داشته باشد، بهترین زمان استفاده شب و صبح است.

نور خورشید دارای اشعه‌های ماوراء بنفش است. این اشعه‌ها آسیب فراوانی به پوست می‌زند. آسیب‌هایی چون پیری پوست, سرطان پوست, جوش‌های آفتابی و غیره که با مصرف کرم ضد آفتاب spf می‌توان از این آسیب‌های پوستی جلوگیری کرد و پوستی شفاف داشت.

لایه بردار‌های مناسب فیشیال پوست در منزل

لایه بردار‌های مناسب فیشیال پوست در منزل

محصول دیگری که در فیشیال پوست در منزل بسیار کاربردی است، استفاده از انواع لایه بردارها است. به کمک لایه بردار می‌توان تمام آلودگی‌های موجود بر سطح پوست را تخلیه کرد. آلودگی‌هایی چون؛ استفاده از باقیمانده لوازم آرایشی، جوش‌های سرسیاه، منافذ باز پوستی که تمامی این موارد با مصرف لایه بردار خوب به مرور رفع می‌شود. مواد موجود در لایه بردارهای مکانیکی، حاوی ذرات خرد شده مواد قهوه یا شکر می‌باشد، که با ماساژ دادن این لایه بردار مکانیکی، تمام ذرات مرده و آلودگی سطح پوست از بین می‌رود.

روش پرطرفدار دیگر لایه بردار شیمیایی است. این لایه‌بردارها از موادی مانند: اسیدها و آنزیم‌ها تشکیل شده‌است که برای جداسازی سلول‌های مرده پوست به کار می‌رود. اسیدهای آلفا هیدروکسی مواد لایه بردار شیمیایی را تشکیل می‌دهند. اسید گلیکولیک و لاکتیک از ترکیبات این لایه بردارها هستند.

لایه بردار آنزیمی‌ با استفاده از آنزیم‌های طبیعی مثل میوه پاپایا یا آناناس، برای حذف و رقیق کردن سلول‌های مرده پوست است. یکی از تاثیرات آنزیم‌ها تخلیه و تجزیه پوست‌های مرده تشکیل شده روی سطح پوست می‌باشد. لایه بردارهای هیدروکسی استیک برای خشکی پوست و همچنین جلوگیری از جوش‌ها و التهاب‌های پوستی کاربردی هستند. هیدروکسی استیک مثل سالیسیلیک برای پاکسازی منافذ باز پوستی به کار می‌رود.

لایه بردارهای مخصوص نواحی خاص هم از ترکیبات بسیار ملایم‌تری تولید شده‌اند که برای مصارف نواحی حساس مانند: لب و چشم می‌باشند و آسیبی به این نواحی وارد نمی‌کنند.

بالم لب یکی دیگر از محصولات مراقبت‌های پوستی است که در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از ترک و خشک شدن لب، استفاده می‌شود. بالم لب با کیفیت، حاوی ضد آفتاب برای سلامت و زیبایی لب‌ها بسیار تاثیر گذار است. بالم لب‌هایی که دارای مواد مرطوب کننده و ضد آفتاب هستند، برای مراقبت از لب توصیه می‌شوند.

سرم ویتامین سی و مواد موجود در آن می‌تواند حافظ جوانی و سلامت پوستتان باشد. سرم ویتامین سی به آنتی اکسیدان‌هایی که برای مقابله با رادیکال‌های آزاد الزامی‌هستند، کمک می‌کند. جذب ۱۰ درصد ویتامین سی درسرم‌ها، نتیجه شگفت انگیزی بر روی پوست می‌گذارد.

مراقبت و فیشیال پوست دور چشم

با استفاده از کرم‌های مخصوص دور چشم می‌توانید از شر پف، چین و چروک و تیرگی اطراف چشم خلاص شوید. این کرم را در طول روز و شب مداوم مصرف کنید. استمرار استفاده از این مراقبت چشمی‌باعث سلامت و زیبایی پوست اطراف چشم شما می‌شود.

کرم‌های مخصوص دور چشم از ترکیبات آنتی اکسیدان‌ها و مواد مرطوب کننده تشکیل شدند که در طول مراقبت یک پوست جوان و سالم به چشم‌هایتان هدیه می‌دهند. کرم‌های مخصوص دور چشم باید متناسب با نوع پوست تهیه و مصرف شوند.

راهنمایی انجام فشینال صورت در منزل

راهنمایی انجام فیشیال صورت در منزل

برای فیشیال صورت در منزل باید به چند راهکار مهم توجه کنید تا به نتیجه عالی دست یابید. اولین پله شروع فیشیال صورت در منزل، فضایی است که باید انتخاب کنید. انتخاب فضای آرام برای فیشیال بسیار اهمیت دارد.

مورد دوم شناخت درست پوست صورت و انتخاب مواد مورد نیاز برای فیشیال صورت می‌باشد. پوست ما هم مانند بدنمان نیاز به تغذیه درست دارد تا در برابر عوامل محیطی منفی آسیب نبیند. همانطور که گفتیم ایجاد فضای آرام برای عمل فیشیال بسیار موثر است؛ در بیشتر سالن‌های زیبایی برای پاکسازی پوست، متخصصان این لاین اقداماتی انجام می‌دهند تا روح و بدن کاملاً سم زدایی شوند. بنابراین شما هم می‌توانید این فضای آرام را برای شروع فیشیال پوستتان فراهم آورید.

برای این کار نوشیدن یک لیوان چای سبز و انجام پاشویه با نمک دریایی و همچنین گوش دادن به یک موسیقی بسیار ملایم، روشن کردن عود و شمع در فضای اطراف شروع بسیار خوبی است.

مرحله بعدی آنالیز پوست است. با توجه به جنس، نوع، مشکلات پوستی (آکنه، جوش، تیرگی، جوش‌های سرسیاه و غیره) محصولات مراقبت پوستی از برند‌های معتبر را تهیه کنید. البته ممکن است با توجه به فصول مختلف سال، نوع پوستتان فرق کند.

برای رفع خشکی پوست در زمستان و تعرق و رطوبت پوست در تابستان، باید فیشیال مناسب فصل انجام دهید. توجه داشته باشید عدم مراقبت درست می‌تواند باعث پوست ریزی، لک، جوش، آکنه یا تاول و یا حتی حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین با دقت زیاد محصولات مناسب پوستتان را خریداری کنید.

انواع پوست صورت جهت فیشیال صورت در منزل

انواع پوست صورت جهت فیشیال صورت در منزل

پوست صورت به ۵ نوع گوناگون در لاین مراقبت پوستی دسته بندی می‌شود.

  1. پوست چرب
  2. پوست نرمال
  3. پوست خشک
  4. پوست مختلط
  5. پوست حساس

برای فیشیال انواع پوست موادی را انتخاب کنید که با پوستتان سازگار باشد. انجام نادرست و انتخاب مواد نامناسب می‌تواند به پوستتان آسیب زیادی وارد‌کند. برای فیشیال صورت در منزل اولین گام تمیز کردن کامل پوست است. برای شروع یک فیشیال درست و بدون نقص باید سطح پوست صورت عاری از هرگونه کثیفی و مواد آرایشی باشد. بنابراین ابتدا با پاک کننده‌ها مانند: (روغن‌های پاکسازی و یا پاک کننده‌های آرایشی) سطح صورت را تمیز کنید.

در مرحله بعدی با کمک یک پاک کننده طبیعی مانند: ژل آلوئه‌ورا، سرکه سیب یا گلاب صورت خود را تمیز کنید. برای استفاده به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه صورت خود را به آرامی ‌ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. استفاده از براش‌های شستشو یک راه حل بسیار عالی و تاثیرگذار است.

بخور صورت در منزل

قدم بعدی برای فیشیال صورت در منزل بخور صورت می‌باشد. بخور صورت باعث باز شدن منافذ و همچنین لایه‌برداری ساده‌تر پوست می‌شود. مدت بخور بین دو تا ۵ دقیقه است اگر مدت بخور بیشتر شود به پوست آسیب می‌زند.

فاصله صورت با بخور باید متعادل باشد. کم بودن فاصله باعث سوختگی پوست و فاصله زیاد باعث می‌شود تا بخور درست بر منافذ باز صورت تاثیر نگذارد. اگر در منزل‌تان دستگاه بخار ندارید می‌توانید در یک ظرف گود آب جوش بریزید و با یک دستمال یا حوله، روی سرتان را بپوشانید.

توجه داشته باشید حداقل فاصله را رعایت کنید تا بخور بر سطح پوستتان تاثیر بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم از عرقیات یا عصاره‌های طبیعی برای بخور صورتتان استفاده کنید. مانند: بابونه، عرق اسطوخودوس یا پوست لیمو و غیره که هم داخل دستگاه استفاده کنید. وهم می‌توانید به روش دستی زمانی که آب در حال جوشیدن است اضافه کنید و برای بخور دادن از آن استفاده کنید.

لایه برداری پوست در منزل

لایه برداری پوست در منزل

مرحله سوم لایه برداری پوست می‌باشد. لایه بردارها از نوع شیمیایی و فیزیکی از بافت‌های ریزدانه تشکیل شده‌اند که باعث تحریک و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شوند. در استفاده از این لایه بردارها بسیار دقت کنید؛ زیرا استفاده بیش از حد آن به پوستتان آسیب وارد می‌کند.

یکی از راه حل‌های آسان و فوق‌العاده، استفاده از لایه‌برداری های اسکراب‌ است که در بازار به فروش می‌رسند. همچنین می‌توانید با محصولات طبیعی در خانه برای خود اسکراب درست کنید. اسکرابی که استفاده می‌کنید باید یک لایه بردار ملایم بدون آسیب به پوست باشد. اسکراب‌های ضخیم برای پوست صورت مضرند و باعث پارگی‌های ریز بر روی سطح پوست می‌شوند. شما می‌توانید با ماست و قهوه، ترکیب شکر و لیمو، جو پرک و عسل، یک اسکراب طبیعی سالم برای فیشیال صورت خود بسازید .

ماساژ فیشیال پوست در منزل

مرحله بعدی ماساژ دادن صورت است. در این مرحله پوست صورت با تحریک عضلات صورت و بهبود گردش خون در ماساژ، التیام پیدا می‌کند و مواد فیشیال بهتر جذب صورت می‌شود.

از فواید ماساژ صورت می‌توان به نرمی‌ پوست و لطیف شدن آن اشاره داشت. برای ماساژ بهتر از روغن‌های طبیعی یا مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. روغن‌هایی مانند: روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مناسب‌ترین روغن‌‌ها برای ماساژ صورت می‌باشند. به آرامی ‌آن را روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. همچنین می‌توانید از غلتک‌های ماساژ صورت استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

ماسک صورت در فیشیال در منزل

مرحله پنجم ماسک گذاری روی پوست است. بعد از انجام این مراحل حالا پوست شما برای دریافت جذب مواد مغذی و درمان مشکلات پوستی آمادگی کافی دارد. استفاده از ماسک‌های دست‌ساز پیل آف یا ماسک‌های پودری و کرمی، ‌برای پاکسازی پوست صورت نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت.

موادی مانند: ویتامین سی، انواع ویتامین‌ها، نیاسین آمیدها، سو آمیدها در ترکیب ماسک‌های صورت می‌توانند با تمام مشکلات پوستی شما مقابله کنند. زمان مناسب قرار گرفتن ماسک روی پوست صورت بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است.

در حالت ریلکس قرار گیرید و دو عدد پنبه آغشته به گلاب یا دو حلقه خیار روی چشم‌هایتان قرار دهید. سپس بعد از گذشت زمان مناسب پوست خود را به خوبی با آب ولرم بشویید و با یک پارچه لطیف آب صورتتان را خشک کنید.

ماسک های مناسب فیشیال صورت

  • ماسک‌های حاوی خاک رس در زغال
  • گیاه چریش برای پوست‌های خشک
  • ماسک حاوی آووکادو تخم مرغ توت فرنگی برای پوست‌های حساس و خشک
  • ماسک آلوورا جو پرک عسل و خیار هم برای پوست‌های مختلف مناسبند

شما به راحتی ‌توانید در منزل این نوع ماسک‌های خانگی را برای فیشیال پوست صورت خود تهیه کنید.

نحوه صحیح آبرسانی پوست در فیشیال منزل

نحوه صحیح آبرسانی پوست در فیشیال منزل

مرحله آخر فیشیال صورت در منزل، مرطوب کردن و آبرسانی پوست است. بعد از لایه‌برداری و تغذیه شدن پوست، برای پایداری و شفافیت بیشتر پوست نیاز به آبرسانی دارید.

با استفاده از سرم‌های درمانی پوست یا کرم‌های مرطوب کننده موجود در بازار، آبرسانی پوست را انجام دهید. حداقل یک بار در ماه و حداکثر یک بار در هفته از فیشیال برای پاکسازی پوست صورت خود بهره‌مند شوید. برای محافظت از پوست صورتتان حتماً یک روتین ویژه مراقبت از پوست برای خودتان ترتیب دهید.

نتیجه گیری فیشیال پوست

امروزه رسیدگی و مراقبت پوستی نه تنها یک روش زیبایی صورت است؛ بلکه از لحاظ سلامت پوستی و درمانی آن نقش مهمی ‌دارد. در بانی مگ محصولات درجه یک از برندهای معتبر جهانی را می‌توانید به راحتی سفارش دهید و از داشتن یک پوست زیبا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

آموزش بستن شال برای مهمانی

داشتن حجاب در برخی از مهمانی‌ها باعث می‌شود سبک لباس پوشیدن خانم‌ها با تغییراتی همراه باشد. پوشیدن شال و روسری می‌تواند

روز مجردها چه روزی است؟

همیشه در تقویم بین المللی که مجموعه‌ای از روز های مختلف از جمله روز پدر، روز دختر، روز مادر و سایر

روند سال 2024 برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان 
19 اردیبهشت 1403
/
1,091 بازدید

فیشیال پوست صورت: روند سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان 

فهرست مطالب

فیشیال پوست یکی از بهترین راه حل‌ها برای از بین بردن آلودگی‌های پوستی مزمن است. آلودگی‌هایی که باعث جوش، کدری، لک، جوش‌های سرسیاه و غیره بر سطح پوست صورت می‌شوند. با انجام روند سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان از شر این معضلات خلاص شوید.

امروزه یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌های پوستی بر اثر آلودگی هوا می‌باشد. مشکل پوستی که در بین مردم جهان رایج شده، به دلیل وجود سلول‌های مرده بر روی سطح پوست است. برای رفع کاهش درخشندگی و شادابی پوست صورت بهترین راهکار انجام روتین فیشیال پوست می‌باشد.

فیشیال و انجام روتین پوستی منظم برای احیاء و پاکسازی، باری دیگر جوانی و شادابی را به صورتتان هدیه خواهد کرد. امروزه در سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی و حتی به صورت خانگی هم می‌توان فیشیال پوست را انجام داد. با بانی مگ همراه باشید تا راز مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان را بگوییم.

راهکارهای مهم فیشیال برای یک پوست جوان و بدون لک

با محصولات مراقبتی پوستی می‌توان از بسیاری آسیب‌های پوستی، جلوگیری کرد. حفظ سلامت پوست در زیبایی چهره تاثیر به سزایی دارد. برای یک پوست شفاف و بدون لک می‌توان از محصولات مراقبتی پوستی مرغوب استفاده کرد. ناگفته نماند که تغذیه درست و خواب کافی نیز برای مراقبت از پوست بسیار مهم و الزامی‌است.

در سال ۲۰۲۴ برای مراقبت آسان و کم هزینه از پوستتان می‌توانید از محصولات مراقبتی پوستی که در بازار عرضه شده، استفاده کنید. فاکتور اصلی برای خرید این محصولات، کیفیت است. زیرا موادی که برای تولید محصولات بهداشت پوست و مراقبت از آن به کار می‌رود، تاثیر مثبت و منفی زیادی می‌تواند روی پوست صورت داشته باشد. پس انتخاب محصولات مراقبتی برای پوست بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهای مهم فیشیال برای یک پوست جوان و بدون لک

محصولاتی که برای حفظ سلامت پوست صورت در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شده‌اند شامل: انواع مرطوب کننده، ضد آفتاب، انواع لایه‌بردارها، کرم‌های دور چشم، پاک‌کننده‌های ملایم، لایه بردارهای مکانیکی، لایه‌بردارهای شیمیایی، سرم ویتامین ۳، لایه‌برداری آنزیمی، لایه بردارهای مخصوص نواحی خاص، بالم‌های لب، لایه‌برداری هیدروکسی استیک است که هر یک از این محصولات در جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس بسیار تاثیرگذار هستند. داشتن روتین منظم پوستی از این محصولات برای هر فرد می‌تواند یک پوست شفاف و بدون نقص را به ارمغان بیاورد.

محصولات فیشیال مناسب برای هر نوع پوست

اولین مرحله برای دانستن اینکه چه محصولی را خریداری کنید، آگاهی از نوع پوستتان است. با توجه به انواع پوست، محصولات متفاوتی برای فیشیال پوست وجود دارد. به طور مثال مرطوب‌کننده‌های پوستی:

استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد. برای پوست‌های چرب باید از مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین E و C و همچنین روغن‌های طبیعی استفاده کرد.برای پوست‌های خشک از مرطوب کننده‌هایی که حاوی روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام- زیتون -آووکادو و غیره که باعث رطوبت زیاد پوست می‌شوند استفاده کنید.

برای حفاظت از پوست و جوانسازی آن از محصولات دارای آنتی اکسیدان مصرف کنید و همچنین مصرف ویتامین E-C را برای سلامت پوست، توصیه‌می‌کنیم. برای اینکه پوست شما جذب بهتری در خصوص مرطوب کننده‌ها داشته باشد، بهترین زمان استفاده شب و صبح است.

نور خورشید دارای اشعه‌های ماوراء بنفش است. این اشعه‌ها آسیب فراوانی به پوست می‌زند. آسیب‌هایی چون پیری پوست, سرطان پوست, جوش‌های آفتابی و غیره که با مصرف کرم ضد آفتاب spf می‌توان از این آسیب‌های پوستی جلوگیری کرد و پوستی شفاف داشت.

لایه بردار‌های مناسب فیشیال پوست در منزل

لایه بردار‌های مناسب فیشیال پوست در منزل

محصول دیگری که در فیشیال پوست در منزل بسیار کاربردی است، استفاده از انواع لایه بردارها است. به کمک لایه بردار می‌توان تمام آلودگی‌های موجود بر سطح پوست را تخلیه کرد. آلودگی‌هایی چون؛ استفاده از باقیمانده لوازم آرایشی، جوش‌های سرسیاه، منافذ باز پوستی که تمامی این موارد با مصرف لایه بردار خوب به مرور رفع می‌شود. مواد موجود در لایه بردارهای مکانیکی، حاوی ذرات خرد شده مواد قهوه یا شکر می‌باشد، که با ماساژ دادن این لایه بردار مکانیکی، تمام ذرات مرده و آلودگی سطح پوست از بین می‌رود.

روش پرطرفدار دیگر لایه بردار شیمیایی است. این لایه‌بردارها از موادی مانند: اسیدها و آنزیم‌ها تشکیل شده‌است که برای جداسازی سلول‌های مرده پوست به کار می‌رود. اسیدهای آلفا هیدروکسی مواد لایه بردار شیمیایی را تشکیل می‌دهند. اسید گلیکولیک و لاکتیک از ترکیبات این لایه بردارها هستند.

لایه بردار آنزیمی‌ با استفاده از آنزیم‌های طبیعی مثل میوه پاپایا یا آناناس، برای حذف و رقیق کردن سلول‌های مرده پوست است. یکی از تاثیرات آنزیم‌ها تخلیه و تجزیه پوست‌های مرده تشکیل شده روی سطح پوست می‌باشد. لایه بردارهای هیدروکسی استیک برای خشکی پوست و همچنین جلوگیری از جوش‌ها و التهاب‌های پوستی کاربردی هستند. هیدروکسی استیک مثل سالیسیلیک برای پاکسازی منافذ باز پوستی به کار می‌رود.

لایه بردارهای مخصوص نواحی خاص هم از ترکیبات بسیار ملایم‌تری تولید شده‌اند که برای مصارف نواحی حساس مانند: لب و چشم می‌باشند و آسیبی به این نواحی وارد نمی‌کنند.

بالم لب یکی دیگر از محصولات مراقبت‌های پوستی است که در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از ترک و خشک شدن لب، استفاده می‌شود. بالم لب با کیفیت، حاوی ضد آفتاب برای سلامت و زیبایی لب‌ها بسیار تاثیر گذار است. بالم لب‌هایی که دارای مواد مرطوب کننده و ضد آفتاب هستند، برای مراقبت از لب توصیه می‌شوند.

سرم ویتامین سی و مواد موجود در آن می‌تواند حافظ جوانی و سلامت پوستتان باشد. سرم ویتامین سی به آنتی اکسیدان‌هایی که برای مقابله با رادیکال‌های آزاد الزامی‌هستند، کمک می‌کند. جذب ۱۰ درصد ویتامین سی درسرم‌ها، نتیجه شگفت انگیزی بر روی پوست می‌گذارد.

مراقبت و فیشیال پوست دور چشم

با استفاده از کرم‌های مخصوص دور چشم می‌توانید از شر پف، چین و چروک و تیرگی اطراف چشم خلاص شوید. این کرم را در طول روز و شب مداوم مصرف کنید. استمرار استفاده از این مراقبت چشمی‌باعث سلامت و زیبایی پوست اطراف چشم شما می‌شود.

کرم‌های مخصوص دور چشم از ترکیبات آنتی اکسیدان‌ها و مواد مرطوب کننده تشکیل شدند که در طول مراقبت یک پوست جوان و سالم به چشم‌هایتان هدیه می‌دهند. کرم‌های مخصوص دور چشم باید متناسب با نوع پوست تهیه و مصرف شوند.

راهنمایی انجام فشینال صورت در منزل

راهنمایی انجام فیشیال صورت در منزل

برای فیشیال صورت در منزل باید به چند راهکار مهم توجه کنید تا به نتیجه عالی دست یابید. اولین پله شروع فیشیال صورت در منزل، فضایی است که باید انتخاب کنید. انتخاب فضای آرام برای فیشیال بسیار اهمیت دارد.

مورد دوم شناخت درست پوست صورت و انتخاب مواد مورد نیاز برای فیشیال صورت می‌باشد. پوست ما هم مانند بدنمان نیاز به تغذیه درست دارد تا در برابر عوامل محیطی منفی آسیب نبیند. همانطور که گفتیم ایجاد فضای آرام برای عمل فیشیال بسیار موثر است؛ در بیشتر سالن‌های زیبایی برای پاکسازی پوست، متخصصان این لاین اقداماتی انجام می‌دهند تا روح و بدن کاملاً سم زدایی شوند. بنابراین شما هم می‌توانید این فضای آرام را برای شروع فیشیال پوستتان فراهم آورید.

برای این کار نوشیدن یک لیوان چای سبز و انجام پاشویه با نمک دریایی و همچنین گوش دادن به یک موسیقی بسیار ملایم، روشن کردن عود و شمع در فضای اطراف شروع بسیار خوبی است.

مرحله بعدی آنالیز پوست است. با توجه به جنس، نوع، مشکلات پوستی (آکنه، جوش، تیرگی، جوش‌های سرسیاه و غیره) محصولات مراقبت پوستی از برند‌های معتبر را تهیه کنید. البته ممکن است با توجه به فصول مختلف سال، نوع پوستتان فرق کند.

برای رفع خشکی پوست در زمستان و تعرق و رطوبت پوست در تابستان، باید فیشیال مناسب فصل انجام دهید. توجه داشته باشید عدم مراقبت درست می‌تواند باعث پوست ریزی، لک، جوش، آکنه یا تاول و یا حتی حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین با دقت زیاد محصولات مناسب پوستتان را خریداری کنید.

انواع پوست صورت جهت فیشیال صورت در منزل

انواع پوست صورت جهت فیشیال صورت در منزل

پوست صورت به ۵ نوع گوناگون در لاین مراقبت پوستی دسته بندی می‌شود.

  1. پوست چرب
  2. پوست نرمال
  3. پوست خشک
  4. پوست مختلط
  5. پوست حساس

برای فیشیال انواع پوست موادی را انتخاب کنید که با پوستتان سازگار باشد. انجام نادرست و انتخاب مواد نامناسب می‌تواند به پوستتان آسیب زیادی وارد‌کند. برای فیشیال صورت در منزل اولین گام تمیز کردن کامل پوست است. برای شروع یک فیشیال درست و بدون نقص باید سطح پوست صورت عاری از هرگونه کثیفی و مواد آرایشی باشد. بنابراین ابتدا با پاک کننده‌ها مانند: (روغن‌های پاکسازی و یا پاک کننده‌های آرایشی) سطح صورت را تمیز کنید.

در مرحله بعدی با کمک یک پاک کننده طبیعی مانند: ژل آلوئه‌ورا، سرکه سیب یا گلاب صورت خود را تمیز کنید. برای استفاده به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه صورت خود را به آرامی ‌ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. استفاده از براش‌های شستشو یک راه حل بسیار عالی و تاثیرگذار است.

بخور صورت در منزل

قدم بعدی برای فیشیال صورت در منزل بخور صورت می‌باشد. بخور صورت باعث باز شدن منافذ و همچنین لایه‌برداری ساده‌تر پوست می‌شود. مدت بخور بین دو تا ۵ دقیقه است اگر مدت بخور بیشتر شود به پوست آسیب می‌زند.

فاصله صورت با بخور باید متعادل باشد. کم بودن فاصله باعث سوختگی پوست و فاصله زیاد باعث می‌شود تا بخور درست بر منافذ باز صورت تاثیر نگذارد. اگر در منزل‌تان دستگاه بخار ندارید می‌توانید در یک ظرف گود آب جوش بریزید و با یک دستمال یا حوله، روی سرتان را بپوشانید.

توجه داشته باشید حداقل فاصله را رعایت کنید تا بخور بر سطح پوستتان تاثیر بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم از عرقیات یا عصاره‌های طبیعی برای بخور صورتتان استفاده کنید. مانند: بابونه، عرق اسطوخودوس یا پوست لیمو و غیره که هم داخل دستگاه استفاده کنید. وهم می‌توانید به روش دستی زمانی که آب در حال جوشیدن است اضافه کنید و برای بخور دادن از آن استفاده کنید.

لایه برداری پوست در منزل

لایه برداری پوست در منزل

مرحله سوم لایه برداری پوست می‌باشد. لایه بردارها از نوع شیمیایی و فیزیکی از بافت‌های ریزدانه تشکیل شده‌اند که باعث تحریک و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شوند. در استفاده از این لایه بردارها بسیار دقت کنید؛ زیرا استفاده بیش از حد آن به پوستتان آسیب وارد می‌کند.

یکی از راه حل‌های آسان و فوق‌العاده، استفاده از لایه‌برداری های اسکراب‌ است که در بازار به فروش می‌رسند. همچنین می‌توانید با محصولات طبیعی در خانه برای خود اسکراب درست کنید. اسکرابی که استفاده می‌کنید باید یک لایه بردار ملایم بدون آسیب به پوست باشد. اسکراب‌های ضخیم برای پوست صورت مضرند و باعث پارگی‌های ریز بر روی سطح پوست می‌شوند. شما می‌توانید با ماست و قهوه، ترکیب شکر و لیمو، جو پرک و عسل، یک اسکراب طبیعی سالم برای فیشیال صورت خود بسازید .

ماساژ فیشیال پوست در منزل

مرحله بعدی ماساژ دادن صورت است. در این مرحله پوست صورت با تحریک عضلات صورت و بهبود گردش خون در ماساژ، التیام پیدا می‌کند و مواد فیشیال بهتر جذب صورت می‌شود.

از فواید ماساژ صورت می‌توان به نرمی‌ پوست و لطیف شدن آن اشاره داشت. برای ماساژ بهتر از روغن‌های طبیعی یا مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. روغن‌هایی مانند: روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مناسب‌ترین روغن‌‌ها برای ماساژ صورت می‌باشند. به آرامی ‌آن را روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. همچنین می‌توانید از غلتک‌های ماساژ صورت استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

ماسک صورت در فیشیال در منزل

مرحله پنجم ماسک گذاری روی پوست است. بعد از انجام این مراحل حالا پوست شما برای دریافت جذب مواد مغذی و درمان مشکلات پوستی آمادگی کافی دارد. استفاده از ماسک‌های دست‌ساز پیل آف یا ماسک‌های پودری و کرمی، ‌برای پاکسازی پوست صورت نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت.

موادی مانند: ویتامین سی، انواع ویتامین‌ها، نیاسین آمیدها، سو آمیدها در ترکیب ماسک‌های صورت می‌توانند با تمام مشکلات پوستی شما مقابله کنند. زمان مناسب قرار گرفتن ماسک روی پوست صورت بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است.

در حالت ریلکس قرار گیرید و دو عدد پنبه آغشته به گلاب یا دو حلقه خیار روی چشم‌هایتان قرار دهید. سپس بعد از گذشت زمان مناسب پوست خود را به خوبی با آب ولرم بشویید و با یک پارچه لطیف آب صورتتان را خشک کنید.

ماسک های مناسب فیشیال صورت

  • ماسک‌های حاوی خاک رس در زغال
  • گیاه چریش برای پوست‌های خشک
  • ماسک حاوی آووکادو تخم مرغ توت فرنگی برای پوست‌های حساس و خشک
  • ماسک آلوورا جو پرک عسل و خیار هم برای پوست‌های مختلف مناسبند

شما به راحتی ‌توانید در منزل این نوع ماسک‌های خانگی را برای فیشیال پوست صورت خود تهیه کنید.

نحوه صحیح آبرسانی پوست در فیشیال منزل

نحوه صحیح آبرسانی پوست در فیشیال منزل

مرحله آخر فیشیال صورت در منزل، مرطوب کردن و آبرسانی پوست است. بعد از لایه‌برداری و تغذیه شدن پوست، برای پایداری و شفافیت بیشتر پوست نیاز به آبرسانی دارید.

با استفاده از سرم‌های درمانی پوست یا کرم‌های مرطوب کننده موجود در بازار، آبرسانی پوست را انجام دهید. حداقل یک بار در ماه و حداکثر یک بار در هفته از فیشیال برای پاکسازی پوست صورت خود بهره‌مند شوید. برای محافظت از پوست صورتتان حتماً یک روتین ویژه مراقبت از پوست برای خودتان ترتیب دهید.

نتیجه گیری فیشیال پوست

امروزه رسیدگی و مراقبت پوستی نه تنها یک روش زیبایی صورت است؛ بلکه از لحاظ سلامت پوستی و درمانی آن نقش مهمی ‌دارد. در بانی مگ محصولات درجه یک از برندهای معتبر جهانی را می‌توانید به راحتی سفارش دهید و از داشتن یک پوست زیبا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد