21 مهر 1398
/
3,296 بازدید

نکات مراقبتی برای داشتن موهای زیبا و درخشان

فهرست مطالب

حرف از محافظت، تقویت و زیبایی مو که می‌شود هر کس بر اساس تجربه خود یک نکته جدید را می‌گویند. برای مثال ممکن است دوستتان به شما بگوید از روغن گیاهی و طبیعی استفاده کنید یا آرایشگرتان به شما بگویند موهایتان را کراتین (Keratin) یا ریباندینگ (Rebonding) کنید. پیش از آنکه یکی از گزینه‌های تقویت مو را انتخاب کنید، باید نکاتی را بدانید تا به موهایتان آسیب نرسانید.

توصیه می‌کنیم اگر ریزش موی شما غیرعادی است یا موهای ضعیف و شکننده‌ای دارید، به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا طی آزمایشات خون، مشکلات شما را تشخیص دهد و شما را راهنمایی کند، چرا که بیشتر مشکلات مو به سیستم داخلی بدن باز‌می‌گردد. در این صورت ممکن است از شما بخواهند که در رژیم غذایی خود از پروتئین و آهن استفاده کنید.

سلول‌های مو، سریع‌تر از سلول‌های دیگر بدن رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند. با این حال، سلول‌های مو آسیب‌پذیرترین سلول‌های بدن هستند که ممکن است با تغذیه نادرست و کمبود ویتامین در بدن دچار مشکل شوند و از بین بروند.

تغذیه ناسالم را فراموش کنید و در رژیم غذایی خود از غذاهایی که حاوی آهن و سبزیجات هستند استفاده کنید. این غذاها شامل گوشت، ماهی، کدو، نخود، لوبیا، جو و دانه سویا است. طبق گفته پزشکان، بدن هر انسان در حدود ۱۲ میلی‌گرم آهن نیاز دارد که ممکن است این مقدار در خانم‌ها و آقایان و نسبت به شرایط جسمی متفاوت باشد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید موهای محکم، زیبا و درخشان داشته باشید، باید پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که پروتئین باعث قوی‌تر شدن موهایتان می‌شود. برای مثال شما می‌توانید در رژیم غذایی خود پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود سبز، دانه کینوآ و ماست اضافه کنید، چرا که این غذاها شامل پروتئین و آمینو اسید است.

چگونه موهایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

چگونه موهایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

۱٫ هر فردی روزانه به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو از دست می‌دهد. در این صورت اگر روی زمین یا بالشت‌تان چندین تار مو می‌بینید، نگران نشوید، چرا که ریزش این تعداد تار مو، طبیعی است.

۲٫ هیچ‌گاه پس از حمام، موهای خیس‌تان را شانه نکنید. موهای خیس بسیار ضعیف و شکننده هستند و ممکن است به میزان قابل توجهی شاهد ریزش موی خود باشید و برس‌تان پر از مو شود.

۳٫ هنگامی که موهایتان کمی نم است، یک شانه دانه درشت بردارید و از پایین به آرامی شانه کنید تا گره‌‌ی مویتان باز شود. سپس به آرامی از ریشه به ساقه مو را شانه بزنید.

۴٫ هر ۶ تا ۸ هفته یک بار، نوک موهایتان را به اندازه نیم تا یک سانتی متر کوتاه کنید تا موهایتان شاداب شود و سریع‌تر رشد کنند. این کار از نازک و دو شاخه شدن (موخوره) موهایتان جلوگیری می‌کند.

۵٫ هر روز موهای خود را شامپو نزنید، چرا که مواد شیمیایی بیش از حد، به ریشه مو آسیب می‌رساند.

۶٫ از یک برند شامپو و کاندیشنر (نرم کننده مو) ثابت استفاده کنید و آن را دائما تغییر ندهید.

۷٫ پس از استفاده از کاندیشنر، موهای خود را با آب سرد بشویید تا کاملا تمیز شود.

۸٫ ساقه موهایتان را شامپو نزنید و کف سرتان را بشویید. تماس شامپو از طریق آبکشی به ساقه مو کافی است.

از کاندیشنر برای احیای موهایتان استفاده کنید

از کاندیشنر برای احیای موهایتان استفاده کنید

در ایران به کاندیشنر مو، نرم کننده نیز می‌گویند. با این تفاوت که نرم کننده به آبکشی مو نیاز دارد، اما کاندیشنر در بعضی مواقع به آبکشی نیاز ندارد. توصیه می‌کنیم در شستشوی روزانه مو از کاندیشنر استفاده نکنید، اما به منظور احیای موهایتان، هفته‌ای یکبار یا دو هفته یکبار در برنامه خود قرار دهید.

پس از آنکه موهایتان را با شامپو شستید و آب کشیدید، آب اضافه را با یک حوله‌ی تمیز، خشک کنید. سپس مقداری کاندیشنر به موهایتان بزنید. با یک شانه دانه درشت، موهایتان را شانه کنید و حواستان باشد که کاندیشنر، تمام موهایتان را دربر گرفته باشد.

خرید شامپو ضد ریزش مو

در مرحله پایانی، موهایتان را جمع کنید و اجازه دهید کاندیشنر به مدت ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت جذب موهایتان شود. پس از آن، موهایتان را باز کنید و شاهد درخشش و نرم شدن موهایتان باشید.

از حرارت مستقیم استفاده نکنید

حرارت مستقیم مثل اتو مو، بابلیس یا برس حرارتی به موی شما آسیب می‌رساند. اگر موهایتان نازک است، ممکن است نوک موهایتان دو شاخه شود یا به اصطلاح موخوره بگیرید. اگر موهای رنگ شده دارید، ممکن است حرارت مستقیم، موهایتان را بسوزاند. در این صورت توصیه می‌کنیم در صورت نیاز از سشوآر یا دستگاه‌های صاف یا فرکننده مو استفاده کنید تا موهای سالم داشته باشید.

برای مثال اگر می‌خواهید موهایتان را فر کنید، سرتان را به طرف پایین خم کنید و با یک حوله بالای سرتان ببندید. در این صورت کمترین آسیب به موهایتان وارد می‌شود و موهای فر و زیبا خواهید داشت.

از موهایتان دربرابر حرارت محافظت کنید

مراقبت از مو در برابر سشوار

اگر می‌خواهید از اتو مو یا بابلیس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از اسپری دو فاز استفاده کنید یا یک محافظ مو در خانه بسازید. در ادامه دو مدل محافظ موی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

۱٫ شما به مقداری روغن بادام، روغن نارگیل، کاندیشنر، ۲۵۰ میلی گرم آب و یک بطری اسپری خالی و تمیز نیاز دارید. ۲۰۰ میلی گرم آب داخل اسپری بریزید، ۲ تا ۳ قطره روغن نارگیل و ۴ تا ۵ قطره روغن بادام به بطری اضافه کنید. همچنین حدود ۲ قطره کاندیشنر به داخل بطری بریزید. در پایان مقدار آب باقی مانده را به ترکیبات اضافه کنید.

بطری را تکان دهید تا ترکیبات با یکدیگر مخلوط شوند. این محافظ مو عطر خوبی دارد و موی شما را خوش‌بو می‌کند. پیش از صاف یا فر کردن موهایتان با حرارت مستقیم، از این محافظ مو استفاده کنید.

۲٫ در این ترکیب محافظت از مو به کره شی یا شی باتر (Shea Butter) نیاز دارید. شما به ۱۰۰ گرم شی باتر، ۱۰۰ گرم کره کاکائو و ۲۰ قطره روغن دلخواه (مانند نارگیل یا بادام) نیاز دارید.

ابتدا کره را ذوب کنید و کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس ۲۰ قطره روغن گیاهی دلخواه را به کره کاکائو  و شی باتر اضافه کنید. این ترکیبات را هم بزنید و صبر کنید تا سرد و جامد شوند. در پایان پیش از فر یا صاف کردن موهایتان با دستگاه‌های حرارتی، این ترکیبات را استفاده کنید.

ماسک موی خانگی بسازید

ماسک موی خانگی بسازید

در این بخش از مقاله، چند ماسک موی طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن را در خانه بسازید و موهای درخشان و زیبایی داشته باشید. علاوه بر این، نیازی نیست که نگران ترکیبات شیمیایی و حساسیت پوستی باشید.

۱٫ این ماسک مو، مناسب موهای خشک و شکننده است. برای تهیه این ماسک به تخم‌مرغ، شیر و روغن خردل نیاز داریم. تخم‌مرغ سرشار از ویتامین آ، ب۱۲، دی، اسید چرب و پروتئین است. پروتئین به استحکام ریشه مو کمک می‌کند، اسید چرب در نرم شدن موها تاثیر دارد و ویتامین ب ۱۲ باعث تقویت مو می‌شود.

۲٫ ماسک دوم باعث تقویت و درخشندگی موهایتان می‌شود. مواد مورد نیاز این ماسک آواکادو، روغن برگ نعنا است. آواکادو جنس کِرمی دارد و سرشار از پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. برای تهیه این ماسک، آواکادو را له کنید و یک یا دو قطره روغن برگ نعنا اضافه کنید. این ترکیب را مخلوط کنید و یک ماسک موی مغذی برای موهایتان بسازید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سرتان را با آب بشویید.

۳٫ ماسک موی پیشنهادی سوم، مناسب استحکام مو و رشد سریع مو است. برای ساخت این ماسک به روغن زیتون، روغن نارگیل و تخم مرغ نیاز دارید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید تا ذوب شود، سپس اجازه دهید کمی سرد شود. یک یا دو عدد تخم مرغ را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون با یکدیگر ترکیب کنید. در پایان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را روی موهایتان قرار دهید تا به نتیجه دلخوهتان برسید.

۴٫ یکی از ماسک‌های مغذی برای تقویت موهایتان، موز است. موز حاوی پتاسیم، ویتامین دی و آ است. شما می‌توانید موز را در مخلوط‌کن قرار دهید تا کاملا له شود. سپس به مدت ۲۰ دقیقه ماسک موز را روی موهای خود قرار دهید تا کاملا جذب ریشه و ساقه‌ی مو شود. در پایان موهایتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

خرید لوسیون و کرم تقویت کننده مو

۵٫ ماسک پیشنهادی پنجم، مناسب افرادی است که موهای خشک و کدری دارند. برای تهیه این ماسک به میوه آواکادو و روغن نارگیل نیاز دارید. آواکادو سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و مزیت و عطر خوش روغن نارگیل نیز از کسی پوشیده نیست. ابتدا روغن نارگیل را گرم کنید تا ذوب شود، سپس با آواکادو ملوط کنید تا ماسک مغذی موهایتان را بسازید.

این ماسک را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس آن را با آب به خوبی بشویید. این ماسک علاوه بر ضخیم و قوی‌تر شدن، تاثیر بسزایی در نرمی و درخشان شدن  موهایتان دارد. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری دریافت کنید، این ماسک را هفته‌ای یک بار تهیه کنید.

از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

انواع روغن گیاهی برای تقویت مو

اگر موهای خشک، شکننده و ضعیفی دارید، می‌توانید از کاندیشنر مو استفاده کنید، با این حال اگر به مواد شیمیایی علاقه ندارید و روغن‌های گیاهی و طبیعی را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم از روغن‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

روغن‌های گیاهی و طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، شی باتر و … گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای تقویت مو است. این روغن‌های حاوی مواد معدنی، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری هستند که ساقه و ریشه مو را تقویت می‌کنند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین روغن‌هایی است که خانم‌ها و آقایان از گذشته به منظور تقویت موهایشان استفاده می‌کردند. روغن نارگیل از موهای شما در برابر نور خورشید حفاظت می‌کند. همچنین این روغن گیاهی و طبیعی مانع ریزش مو می‌شود و رشد موهایتان را سرعت می‌بخشد. همچنین می‌توانید مقداری برگ گیاه کاری را بجوشانید و با روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک درخشان‌کننده برای موهایتان بسازید.

روغن زیتون

اگر موهایتان می‌ریزد، روغن زیتون یک روش مناسب برای درمان ریزش مو است. شما می‌توانید مقداری روغن زیتون را از ریشه تا نوک موهایتان بزنید و با یک شانه تمام موهایتان را شانه کنید تا روغن زیتون جذب ریشه و ساقه موهایتان شود.

همچنین می‌توانید برای درمان ریزش مو از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک مو به روغن زیتون، عسل و پودر دارچین نیاز دارید. این مواد را با یک دیگر ترکیب کنید و این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان ماساژ دهید. سپس سرتان را با آب بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

مزایای لباس‌های نخ پنبه

منظور از لباس‌های نخ-پنبه چیست ؟ امروزه، جهان از پنبه بیشتر از سایر الیاف طبیعی استفاده می‌کند و این حجم، عمدتاً

تاریخچه والنتینو Valentino

برای بیش از چهل سال، Valentino Garavani تحت عنوان والنتینو Valentino یکی از برجسته ترین نام ها در دنیای مد بود.

نکات مراقبتی برای داشتن موهای زیبا و درخشان
21 مهر 1398
/
3,296 بازدید

نکات مراقبتی برای داشتن موهای زیبا و درخشان

فهرست مطالب

حرف از محافظت، تقویت و زیبایی مو که می‌شود هر کس بر اساس تجربه خود یک نکته جدید را می‌گویند. برای مثال ممکن است دوستتان به شما بگوید از روغن گیاهی و طبیعی استفاده کنید یا آرایشگرتان به شما بگویند موهایتان را کراتین (Keratin) یا ریباندینگ (Rebonding) کنید. پیش از آنکه یکی از گزینه‌های تقویت مو را انتخاب کنید، باید نکاتی را بدانید تا به موهایتان آسیب نرسانید.

توصیه می‌کنیم اگر ریزش موی شما غیرعادی است یا موهای ضعیف و شکننده‌ای دارید، به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا طی آزمایشات خون، مشکلات شما را تشخیص دهد و شما را راهنمایی کند، چرا که بیشتر مشکلات مو به سیستم داخلی بدن باز‌می‌گردد. در این صورت ممکن است از شما بخواهند که در رژیم غذایی خود از پروتئین و آهن استفاده کنید.

سلول‌های مو، سریع‌تر از سلول‌های دیگر بدن رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند. با این حال، سلول‌های مو آسیب‌پذیرترین سلول‌های بدن هستند که ممکن است با تغذیه نادرست و کمبود ویتامین در بدن دچار مشکل شوند و از بین بروند.

تغذیه ناسالم را فراموش کنید و در رژیم غذایی خود از غذاهایی که حاوی آهن و سبزیجات هستند استفاده کنید. این غذاها شامل گوشت، ماهی، کدو، نخود، لوبیا، جو و دانه سویا است. طبق گفته پزشکان، بدن هر انسان در حدود ۱۲ میلی‌گرم آهن نیاز دارد که ممکن است این مقدار در خانم‌ها و آقایان و نسبت به شرایط جسمی متفاوت باشد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید موهای محکم، زیبا و درخشان داشته باشید، باید پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که پروتئین باعث قوی‌تر شدن موهایتان می‌شود. برای مثال شما می‌توانید در رژیم غذایی خود پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود سبز، دانه کینوآ و ماست اضافه کنید، چرا که این غذاها شامل پروتئین و آمینو اسید است.

چگونه موهایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

چگونه موهایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

۱٫ هر فردی روزانه به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو از دست می‌دهد. در این صورت اگر روی زمین یا بالشت‌تان چندین تار مو می‌بینید، نگران نشوید، چرا که ریزش این تعداد تار مو، طبیعی است.

۲٫ هیچ‌گاه پس از حمام، موهای خیس‌تان را شانه نکنید. موهای خیس بسیار ضعیف و شکننده هستند و ممکن است به میزان قابل توجهی شاهد ریزش موی خود باشید و برس‌تان پر از مو شود.

۳٫ هنگامی که موهایتان کمی نم است، یک شانه دانه درشت بردارید و از پایین به آرامی شانه کنید تا گره‌‌ی مویتان باز شود. سپس به آرامی از ریشه به ساقه مو را شانه بزنید.

۴٫ هر ۶ تا ۸ هفته یک بار، نوک موهایتان را به اندازه نیم تا یک سانتی متر کوتاه کنید تا موهایتان شاداب شود و سریع‌تر رشد کنند. این کار از نازک و دو شاخه شدن (موخوره) موهایتان جلوگیری می‌کند.

۵٫ هر روز موهای خود را شامپو نزنید، چرا که مواد شیمیایی بیش از حد، به ریشه مو آسیب می‌رساند.

۶٫ از یک برند شامپو و کاندیشنر (نرم کننده مو) ثابت استفاده کنید و آن را دائما تغییر ندهید.

۷٫ پس از استفاده از کاندیشنر، موهای خود را با آب سرد بشویید تا کاملا تمیز شود.

۸٫ ساقه موهایتان را شامپو نزنید و کف سرتان را بشویید. تماس شامپو از طریق آبکشی به ساقه مو کافی است.

از کاندیشنر برای احیای موهایتان استفاده کنید

از کاندیشنر برای احیای موهایتان استفاده کنید

در ایران به کاندیشنر مو، نرم کننده نیز می‌گویند. با این تفاوت که نرم کننده به آبکشی مو نیاز دارد، اما کاندیشنر در بعضی مواقع به آبکشی نیاز ندارد. توصیه می‌کنیم در شستشوی روزانه مو از کاندیشنر استفاده نکنید، اما به منظور احیای موهایتان، هفته‌ای یکبار یا دو هفته یکبار در برنامه خود قرار دهید.

پس از آنکه موهایتان را با شامپو شستید و آب کشیدید، آب اضافه را با یک حوله‌ی تمیز، خشک کنید. سپس مقداری کاندیشنر به موهایتان بزنید. با یک شانه دانه درشت، موهایتان را شانه کنید و حواستان باشد که کاندیشنر، تمام موهایتان را دربر گرفته باشد.

خرید شامپو ضد ریزش مو

در مرحله پایانی، موهایتان را جمع کنید و اجازه دهید کاندیشنر به مدت ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت جذب موهایتان شود. پس از آن، موهایتان را باز کنید و شاهد درخشش و نرم شدن موهایتان باشید.

از حرارت مستقیم استفاده نکنید

حرارت مستقیم مثل اتو مو، بابلیس یا برس حرارتی به موی شما آسیب می‌رساند. اگر موهایتان نازک است، ممکن است نوک موهایتان دو شاخه شود یا به اصطلاح موخوره بگیرید. اگر موهای رنگ شده دارید، ممکن است حرارت مستقیم، موهایتان را بسوزاند. در این صورت توصیه می‌کنیم در صورت نیاز از سشوآر یا دستگاه‌های صاف یا فرکننده مو استفاده کنید تا موهای سالم داشته باشید.

برای مثال اگر می‌خواهید موهایتان را فر کنید، سرتان را به طرف پایین خم کنید و با یک حوله بالای سرتان ببندید. در این صورت کمترین آسیب به موهایتان وارد می‌شود و موهای فر و زیبا خواهید داشت.

از موهایتان دربرابر حرارت محافظت کنید

مراقبت از مو در برابر سشوار

اگر می‌خواهید از اتو مو یا بابلیس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از اسپری دو فاز استفاده کنید یا یک محافظ مو در خانه بسازید. در ادامه دو مدل محافظ موی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

۱٫ شما به مقداری روغن بادام، روغن نارگیل، کاندیشنر، ۲۵۰ میلی گرم آب و یک بطری اسپری خالی و تمیز نیاز دارید. ۲۰۰ میلی گرم آب داخل اسپری بریزید، ۲ تا ۳ قطره روغن نارگیل و ۴ تا ۵ قطره روغن بادام به بطری اضافه کنید. همچنین حدود ۲ قطره کاندیشنر به داخل بطری بریزید. در پایان مقدار آب باقی مانده را به ترکیبات اضافه کنید.

بطری را تکان دهید تا ترکیبات با یکدیگر مخلوط شوند. این محافظ مو عطر خوبی دارد و موی شما را خوش‌بو می‌کند. پیش از صاف یا فر کردن موهایتان با حرارت مستقیم، از این محافظ مو استفاده کنید.

۲٫ در این ترکیب محافظت از مو به کره شی یا شی باتر (Shea Butter) نیاز دارید. شما به ۱۰۰ گرم شی باتر، ۱۰۰ گرم کره کاکائو و ۲۰ قطره روغن دلخواه (مانند نارگیل یا بادام) نیاز دارید.

ابتدا کره را ذوب کنید و کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس ۲۰ قطره روغن گیاهی دلخواه را به کره کاکائو  و شی باتر اضافه کنید. این ترکیبات را هم بزنید و صبر کنید تا سرد و جامد شوند. در پایان پیش از فر یا صاف کردن موهایتان با دستگاه‌های حرارتی، این ترکیبات را استفاده کنید.

ماسک موی خانگی بسازید

ماسک موی خانگی بسازید

در این بخش از مقاله، چند ماسک موی طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن را در خانه بسازید و موهای درخشان و زیبایی داشته باشید. علاوه بر این، نیازی نیست که نگران ترکیبات شیمیایی و حساسیت پوستی باشید.

۱٫ این ماسک مو، مناسب موهای خشک و شکننده است. برای تهیه این ماسک به تخم‌مرغ، شیر و روغن خردل نیاز داریم. تخم‌مرغ سرشار از ویتامین آ، ب۱۲، دی، اسید چرب و پروتئین است. پروتئین به استحکام ریشه مو کمک می‌کند، اسید چرب در نرم شدن موها تاثیر دارد و ویتامین ب ۱۲ باعث تقویت مو می‌شود.

۲٫ ماسک دوم باعث تقویت و درخشندگی موهایتان می‌شود. مواد مورد نیاز این ماسک آواکادو، روغن برگ نعنا است. آواکادو جنس کِرمی دارد و سرشار از پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. برای تهیه این ماسک، آواکادو را له کنید و یک یا دو قطره روغن برگ نعنا اضافه کنید. این ترکیب را مخلوط کنید و یک ماسک موی مغذی برای موهایتان بسازید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سرتان را با آب بشویید.

۳٫ ماسک موی پیشنهادی سوم، مناسب استحکام مو و رشد سریع مو است. برای ساخت این ماسک به روغن زیتون، روغن نارگیل و تخم مرغ نیاز دارید. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید تا ذوب شود، سپس اجازه دهید کمی سرد شود. یک یا دو عدد تخم مرغ را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون با یکدیگر ترکیب کنید. در پایان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را روی موهایتان قرار دهید تا به نتیجه دلخوهتان برسید.

۴٫ یکی از ماسک‌های مغذی برای تقویت موهایتان، موز است. موز حاوی پتاسیم، ویتامین دی و آ است. شما می‌توانید موز را در مخلوط‌کن قرار دهید تا کاملا له شود. سپس به مدت ۲۰ دقیقه ماسک موز را روی موهای خود قرار دهید تا کاملا جذب ریشه و ساقه‌ی مو شود. در پایان موهایتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

خرید لوسیون و کرم تقویت کننده مو

۵٫ ماسک پیشنهادی پنجم، مناسب افرادی است که موهای خشک و کدری دارند. برای تهیه این ماسک به میوه آواکادو و روغن نارگیل نیاز دارید. آواکادو سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و مزیت و عطر خوش روغن نارگیل نیز از کسی پوشیده نیست. ابتدا روغن نارگیل را گرم کنید تا ذوب شود، سپس با آواکادو ملوط کنید تا ماسک مغذی موهایتان را بسازید.

این ماسک را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس آن را با آب به خوبی بشویید. این ماسک علاوه بر ضخیم و قوی‌تر شدن، تاثیر بسزایی در نرمی و درخشان شدن  موهایتان دارد. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری دریافت کنید، این ماسک را هفته‌ای یک بار تهیه کنید.

از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

انواع روغن گیاهی برای تقویت مو

اگر موهای خشک، شکننده و ضعیفی دارید، می‌توانید از کاندیشنر مو استفاده کنید، با این حال اگر به مواد شیمیایی علاقه ندارید و روغن‌های گیاهی و طبیعی را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم از روغن‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

روغن‌های گیاهی و طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، شی باتر و … گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای تقویت مو است. این روغن‌های حاوی مواد معدنی، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری هستند که ساقه و ریشه مو را تقویت می‌کنند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین روغن‌هایی است که خانم‌ها و آقایان از گذشته به منظور تقویت موهایشان استفاده می‌کردند. روغن نارگیل از موهای شما در برابر نور خورشید حفاظت می‌کند. همچنین این روغن گیاهی و طبیعی مانع ریزش مو می‌شود و رشد موهایتان را سرعت می‌بخشد. همچنین می‌توانید مقداری برگ گیاه کاری را بجوشانید و با روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک درخشان‌کننده برای موهایتان بسازید.

روغن زیتون

اگر موهایتان می‌ریزد، روغن زیتون یک روش مناسب برای درمان ریزش مو است. شما می‌توانید مقداری روغن زیتون را از ریشه تا نوک موهایتان بزنید و با یک شانه تمام موهایتان را شانه کنید تا روغن زیتون جذب ریشه و ساقه موهایتان شود.

همچنین می‌توانید برای درمان ریزش مو از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک مو به روغن زیتون، عسل و پودر دارچین نیاز دارید. این مواد را با یک دیگر ترکیب کنید و این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان ماساژ دهید. سپس سرتان را با آب بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد