4 مهر 1402
/
55,638 بازدید

۱۰ روغن شگفت انگیز برای افزایش رشد موی سر

فهرست مطالب

با معرفی ۱۰ روغن شگفت انگیز برای افزایش رشد موی سر، به شما کمک خواهیم کرد تا دیگر آرزوی موهای بلند را نداشته باشید و هر چه سریعتر به آنها دست یابید. در این مقاله قصد داریم انواع روغن‌هایی را که نه تنها برای رشد مو موثر هستند بلکه می‌توانند با تقویت آنها به افزایش درخشندگی و صافی هم کمک می‌کنند مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از روغن‌های طبیعی که برای افزایش رشد موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند با مشکلاتی مانند خشک‌شدن مو یا شوره سر هم مبارزه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی عوارضی ندارد و با خیال راحت می‌توانید از مزایای آنها برخوردار شوید.

 بهترین روغن‌ها برای رشد مو

روغن برای رشد مو

در نظر داشته باشید که بهترین هدف برای زندگی تغییرات در سبک آن است به طوری که برخورداری از رژیم غذایی و سبک تغذیه مناسب در طول روز باعث شادابی پوست و مو می‌شود. علاوه بر آن محصولات طبیعی به ما کمک می‌کنند تا زیبای خود را هرچه سریع‌تر به دست آوریم. روغن‌های مو یکی از محصولات طبیعی موجود در بازار و طبیعت هستند که مزایای بسیار زیادی دارند، از جمله مزایای آنها می‌توان به تحریک فولیکول مو برای رشد، مبارزه با خشکی پوست سر و شوره، درمان آسیب دیدگی موها و … اشاره کرد. در ادامه انواع روغن‌ها را که برای افزایش رشد موی سر کاربرد دارند، مورد معرفی قرار می‌دهیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

یکی از روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر روغن نارگیل است. مردم هند از زمان‌های قدیم از روغن نارگیل برای مو تقویت و افزایش موهای سر خود استفاده می‌کردند. روغن نارگیل کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد به عنوان مثال علاوه بر اینکه روغن نارگیل قابلیت استفاده خوراکی را دارد می‌توان از آن برای برطرف کردن خشکی موها و افزایش رشد مو استفاده کرد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده که به فولیکول مو نفوذ می‌کند و با تقویت آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مزایای روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل علاوه بر تسریع رشد موها باعث سالم‌تر شدن موهای سر شده و در نتیجه ظاهر نرم درخشانی را به آنها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده هم استفاده کنید؛ زیرا این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما محافظت می کند.

نحوه استفاده روغن نارگیل برای افزایش رشد مو

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم، روغن‌های طبیعی عارضه‌ای برای پوست و مو ندارند، به همین علت می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. برای استفاده از روغن نارگیل لازم است آن را به آرامی و دمای پایین گرم کنید و سپس مقداری از آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از سپری شدن یک تا ۲ ساعت می‌توانید موهای خود را به خوبی با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

 روغن آرگان

روغن آرگان

یکی دیگر از بهترین روغن‌ها برای افزایش رشد  موهای سر روغن آرگان است. روغن آرگان که از مراکش به دست ما می‌رسد، از دانه های درخت آرگان استخراج می‌شود. روغن آرگان فواید بسیاری برای زیبایی دارد. این روغن نه تنها برای مو بلکه برای پوست هم تاثیر بی‌نظیری دارد. روغن آرگان به علت رنگ طلایی، به طلای مایع مشهور است و سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و انواع مختلفی از ویتامین‌ها می‌باشد.

مزایای روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به خاطر خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خود می‌تواند موهای آسیب دیده سر را ترمیم کرده و از فولیکول‌های آن در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. یکی از مزایای روغن آرگان برای مو، چرب نکردن بیش از حد آن است؛ برخی از روغن های طبیعی با چرب کردن بیش از حد موها باعث سنگینی آنها می‌شوند که روغن آرگان نسبت به آنها سبک‌تر است.

نحوه استفاده روغن آرگان برای افزایش رشد مو

روغن آرگان غلظت بالایی دارد؛ اما چرب نیست. در صورت نیاز می‌توانید از روغن آرگان به صورت روزانه استفاده کنید، برای این کار کافی است مقداری از آن را داخل بطری ریخته و کف دست خود اسپری کنید. بعد از اسپری کردن دستان خود را به همدیگر  مالش دهید و روی تارهای مو بکشید. لازم نیست بعد از استفاده از روغن آرگان موهای خود را شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن و محصول طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو است. استفاده از روغن جوجوبا برای پوست کف سر در به تعادل رساندن PH آن اهمیت بسیار زیادی دارد. روغن جوجوبا به طور کامل جذب ساقه‌های مو شده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. استفاده منظم از این روغن باعث درخشندگی بیشتر موها شده و ایجاد حالت وز در آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا علاوه بر افزایش سرعت رشد مو سر، گزینه مناسب برای افرادی است که از شوره سر رنج می برند.

 نحوه استفاده روغن جوجوبا برای افزایش رشد مو

برای افزایش رشد مو به کمک روغن جوجوبا لازم است حداقل هفته‌ای یک بار از آن برای موهای خود استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره از روغن جوجوبا را کف دست خود ریخته و روی پوست سر و ساقه‌های مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام از جمله روغن‌های طبیعی است که برای پوست و مو کاربرد بسیار فوق العاده‌ای دارد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین به همراه مواد معدنی است که از خشکی و شکستگی مو محافظت کرده و باعث افزایش رشد مو می‌شود. استفاده از روغن بادام نه تنها برای  برطرف کردن خشکی و شکنندگی موها موثر است، بلکه باعث درمان شوره سر هم می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده روغن بادام برای افزایش رشد مو

جهت استفاده از روغن بادام برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را داخل بطری بریزید و مستقیم بر روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. برای برخورداری از فواید روغن در پوست سر و موها  کافی است اجازه دهید این روغن به مدت یک شب روی پوست سر و موهای شما باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون

از جمله روغن‌های طبیعی که باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود، روغن زیتون است. روغن زیتون یکی از معجزه‌های طبیعت است که علاوه بر مصارف خوراکی در مصارف زیبایی و سلامت هم کاربرد بسیاری دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های روغن زیتون خاصیت حفاظتی و مرطوب کنندگی آن است. ساختار کراتین موجود در روغن زیتون باعث می‌شود تا از موهای شما محافظت کند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد موها کمک می‌کند. اسید اوریک موجود در روغن زیتون رطوبت پوست سر را تامین کرده و آن را احیا می‌کند و همچنین سبب تقویت تارهای مو می‌شود.

مزایای روغن زیتون برای رشد مو

روغن زیتون به خاطر مزایای موجود در آن موها را نرم کرده و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند. خواص ضد التهابی روغن زیتون به مبارزه با شوره سر کمک کرده و می‌تواند از مو در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت کند.

نحوه استفاده روغن زیتون برای افزایش رشد مو

از روغن زیتون می‌توانید روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری از روغن زیتون را در کف دست خود ریخته و سپس با مالش دست‌ها روی هم به گرم شدن روغن زیتون کمک کنید. سپس کف سر و موهای خود را به کمک روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه  با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

روغن هسته انگور

در مقایسه با سایر روغن‌هایی که تا به این قسمت مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، روغن هسته انگور کمتر در بین مردم شناخته شده است؛ اما لازم است بدانید که روغن هسته انگور در مقایسه با سایر روغن‌ها تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در افزایش رشد موهای سر دارد. همانطور که از نام این روغن مشخص است آن را از هسته دانه‌های انگور استخراج می‌کنند. روغن هسته انگور حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. روغن هسته انگور چرب نیست و بی بو است که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

مزایای روغن هسته انگور در افزایش رشد مو

روغن هسته انگور شامل مواد مرطوب کننده است که باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و با تقویت ریشه مو رشد آن را افزایش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر موهای شما به خاطر انجام برخی فعالیت‌ها مانند رنگ کردن یا دکلره آسیب دیده و خشک شده است فواید روغن هسته انگور باعث تقویت آنها خواهد شد.

نحوه استفاده روغن  هسته انگور برای افزایش رشد مو

برای استفاده از فواید روغن هسته انگور برای افزایش رشد مو کافی است آن را به طور مستقیم روی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی پوست و موهای شما باقی بماند.

روغن لیموترش

روغن لیمو ترش

ممکن است با روغن لیموترش نسبت به سایر روغن‌های طبیعی موجود در طبیعت آشنایی کمتری داشته باشید؛ اما روغن لیموترش برای افزایش رشد سریع موها کاربرد شگفت انگیزی دارد. روغن لیموترش که علاوه بر عطر بی‌نظیر آن حاوی میزان بسیار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، برای رشد و سلامت موها اهمیت بالایی دارد.

مزایا روغن لیمو ترش

روغن لیموترش خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد و همچنین می‌تواند در بهبود خشکی پوست سر و کاهش شوره آن موثر باشد. روغن لیمو ترش از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود.

نحوه استفاده از روغن لیموترش برای افزایش رشد مو

برای برخورداری از خواص روغن لیموترش برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را با روغن‌هایی مانند نارگیل یا زیتون ترکیب کرده و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه بدهید ترکیب روغن‌ها به مدت یک شب روی پوست سر شما باقی بماند.

روغن کنجد

روغن کنجد

روغن کنجد هم مانند بسیاری دیگر از روغن‌های طبیعی علاوه بر اینکه مصارف مختلفی دارد، در افزایش سرعت رشد مو هم تاثیر گذار است. روغن کنجد خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی دارد که برای درمان بیماری‌های پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن زیتون باعث تغذیه پوست سر شده و از شوره جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از روغن  کنجد برای افزایش سرعت رشد مو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر لازم است روغن کنجد را قبل از استفاده گرم کنید. به طور مستقیم از روغن کنجد برای ماساژ پوست کف سر و موهای خود استفاده کنید. بعد از سپری شدن یک شب می‌توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن‌های مفید برای افزایش رشد موی سر است. این روغن دارای خواص بسیار زیادی بوده و سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی و روی است که باعث سلامت موهای شما شده و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می‌کند. روغن کرچک نه تنها سبب رطوبت رسانی موها شده بلکه به گردش خون در کف سر کمک می‌کند و در نتیجه مو های شما سرعت رشد بیشتری به خود می‌گیرند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای افزایش رشد مو

روغن کرچک را به خوبی روی موها و پوست سر خود ماساژ داده  و اجازه دهید یک شب روی موها و پوست سر بماند. سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. شستشوی روغن کرچک از روی موها کار سختی است؛ زیرا غلظت بسیار بالایی دارد. استفاده منظم از روغن کرچک به داشتن موهای سالم، ضخیم، درخشان و مرطوب کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس آخرین روغن طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو موثر است که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم. این روغن طبیعی از گل‌های اسطوخودوس استخراج می‌شود و کاربرد بسیاری دارد. استفاده از روغن اسطوخودوس باعث افزایش رشد موی سر شده و با افزایش ضخامت تارهای مو به پرتر دیده شدن آنها کمک می‌کند. ماساژ پوست سر به کمک روغن اسطوخودوس باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 نحوه استفاده روغن اسطوخودوس برای افزایش رشد مو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید روغن اسطوخودوس را با سایر روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید و مستقیما روی پوست سر و موهای خود استفاده کنید. ۱۰ دقیقه بعد از استفاده از روغن اسطوخودوس لازم است موهای خود را با آب شستشو دهید.

 

نظرات 2

  1. اسما says:

    بهترین روغن هاازنظرمن روغن های آرگان وروزماری هستش کابسیار خیردیدم ازاین روغن ها

  2. م.اصغری says:

    من دچار خارش شدید پوست سر شده بودم، و از روغن بادام شیرین استفاده کردم، جالبه که بعد از یک بار استفاده خارش شدید به طور کلی از بین رفت و موهام و پوست سرم بسیار لطیف و نرم شد. حالا برای سلامت و درخشندگی موهام هفته ای یک بار از روغن بادام شیرین استفاده میکنم و بسیار راضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

4 مهر 1402
/
55,638 بازدید

۱۰ روغن شگفت انگیز برای افزایش رشد موی سر

فهرست مطالب

با معرفی ۱۰ روغن شگفت انگیز برای افزایش رشد موی سر، به شما کمک خواهیم کرد تا دیگر آرزوی موهای بلند را نداشته باشید و هر چه سریعتر به آنها دست یابید. در این مقاله قصد داریم انواع روغن‌هایی را که نه تنها برای رشد مو موثر هستند بلکه می‌توانند با تقویت آنها به افزایش درخشندگی و صافی هم کمک می‌کنند مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از روغن‌های طبیعی که برای افزایش رشد موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند با مشکلاتی مانند خشک‌شدن مو یا شوره سر هم مبارزه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی عوارضی ندارد و با خیال راحت می‌توانید از مزایای آنها برخوردار شوید.

 بهترین روغن‌ها برای رشد مو

روغن برای رشد مو

در نظر داشته باشید که بهترین هدف برای زندگی تغییرات در سبک آن است به طوری که برخورداری از رژیم غذایی و سبک تغذیه مناسب در طول روز باعث شادابی پوست و مو می‌شود. علاوه بر آن محصولات طبیعی به ما کمک می‌کنند تا زیبای خود را هرچه سریع‌تر به دست آوریم. روغن‌های مو یکی از محصولات طبیعی موجود در بازار و طبیعت هستند که مزایای بسیار زیادی دارند، از جمله مزایای آنها می‌توان به تحریک فولیکول مو برای رشد، مبارزه با خشکی پوست سر و شوره، درمان آسیب دیدگی موها و … اشاره کرد. در ادامه انواع روغن‌ها را که برای افزایش رشد موی سر کاربرد دارند، مورد معرفی قرار می‌دهیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

یکی از روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر روغن نارگیل است. مردم هند از زمان‌های قدیم از روغن نارگیل برای مو تقویت و افزایش موهای سر خود استفاده می‌کردند. روغن نارگیل کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد به عنوان مثال علاوه بر اینکه روغن نارگیل قابلیت استفاده خوراکی را دارد می‌توان از آن برای برطرف کردن خشکی موها و افزایش رشد مو استفاده کرد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده که به فولیکول مو نفوذ می‌کند و با تقویت آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مزایای روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل علاوه بر تسریع رشد موها باعث سالم‌تر شدن موهای سر شده و در نتیجه ظاهر نرم درخشانی را به آنها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده هم استفاده کنید؛ زیرا این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما محافظت می کند.

نحوه استفاده روغن نارگیل برای افزایش رشد مو

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم، روغن‌های طبیعی عارضه‌ای برای پوست و مو ندارند، به همین علت می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. برای استفاده از روغن نارگیل لازم است آن را به آرامی و دمای پایین گرم کنید و سپس مقداری از آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از سپری شدن یک تا ۲ ساعت می‌توانید موهای خود را به خوبی با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

 روغن آرگان

روغن آرگان

یکی دیگر از بهترین روغن‌ها برای افزایش رشد  موهای سر روغن آرگان است. روغن آرگان که از مراکش به دست ما می‌رسد، از دانه های درخت آرگان استخراج می‌شود. روغن آرگان فواید بسیاری برای زیبایی دارد. این روغن نه تنها برای مو بلکه برای پوست هم تاثیر بی‌نظیری دارد. روغن آرگان به علت رنگ طلایی، به طلای مایع مشهور است و سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و انواع مختلفی از ویتامین‌ها می‌باشد.

مزایای روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به خاطر خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خود می‌تواند موهای آسیب دیده سر را ترمیم کرده و از فولیکول‌های آن در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. یکی از مزایای روغن آرگان برای مو، چرب نکردن بیش از حد آن است؛ برخی از روغن های طبیعی با چرب کردن بیش از حد موها باعث سنگینی آنها می‌شوند که روغن آرگان نسبت به آنها سبک‌تر است.

نحوه استفاده روغن آرگان برای افزایش رشد مو

روغن آرگان غلظت بالایی دارد؛ اما چرب نیست. در صورت نیاز می‌توانید از روغن آرگان به صورت روزانه استفاده کنید، برای این کار کافی است مقداری از آن را داخل بطری ریخته و کف دست خود اسپری کنید. بعد از اسپری کردن دستان خود را به همدیگر  مالش دهید و روی تارهای مو بکشید. لازم نیست بعد از استفاده از روغن آرگان موهای خود را شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن و محصول طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو است. استفاده از روغن جوجوبا برای پوست کف سر در به تعادل رساندن PH آن اهمیت بسیار زیادی دارد. روغن جوجوبا به طور کامل جذب ساقه‌های مو شده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. استفاده منظم از این روغن باعث درخشندگی بیشتر موها شده و ایجاد حالت وز در آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا علاوه بر افزایش سرعت رشد مو سر، گزینه مناسب برای افرادی است که از شوره سر رنج می برند.

 نحوه استفاده روغن جوجوبا برای افزایش رشد مو

برای افزایش رشد مو به کمک روغن جوجوبا لازم است حداقل هفته‌ای یک بار از آن برای موهای خود استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره از روغن جوجوبا را کف دست خود ریخته و روی پوست سر و ساقه‌های مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام از جمله روغن‌های طبیعی است که برای پوست و مو کاربرد بسیار فوق العاده‌ای دارد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین به همراه مواد معدنی است که از خشکی و شکستگی مو محافظت کرده و باعث افزایش رشد مو می‌شود. استفاده از روغن بادام نه تنها برای  برطرف کردن خشکی و شکنندگی موها موثر است، بلکه باعث درمان شوره سر هم می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده روغن بادام برای افزایش رشد مو

جهت استفاده از روغن بادام برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را داخل بطری بریزید و مستقیم بر روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. برای برخورداری از فواید روغن در پوست سر و موها  کافی است اجازه دهید این روغن به مدت یک شب روی پوست سر و موهای شما باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون

از جمله روغن‌های طبیعی که باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود، روغن زیتون است. روغن زیتون یکی از معجزه‌های طبیعت است که علاوه بر مصارف خوراکی در مصارف زیبایی و سلامت هم کاربرد بسیاری دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های روغن زیتون خاصیت حفاظتی و مرطوب کنندگی آن است. ساختار کراتین موجود در روغن زیتون باعث می‌شود تا از موهای شما محافظت کند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد موها کمک می‌کند. اسید اوریک موجود در روغن زیتون رطوبت پوست سر را تامین کرده و آن را احیا می‌کند و همچنین سبب تقویت تارهای مو می‌شود.

مزایای روغن زیتون برای رشد مو

روغن زیتون به خاطر مزایای موجود در آن موها را نرم کرده و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند. خواص ضد التهابی روغن زیتون به مبارزه با شوره سر کمک کرده و می‌تواند از مو در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت کند.

نحوه استفاده روغن زیتون برای افزایش رشد مو

از روغن زیتون می‌توانید روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری از روغن زیتون را در کف دست خود ریخته و سپس با مالش دست‌ها روی هم به گرم شدن روغن زیتون کمک کنید. سپس کف سر و موهای خود را به کمک روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه  با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

روغن هسته انگور

در مقایسه با سایر روغن‌هایی که تا به این قسمت مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، روغن هسته انگور کمتر در بین مردم شناخته شده است؛ اما لازم است بدانید که روغن هسته انگور در مقایسه با سایر روغن‌ها تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در افزایش رشد موهای سر دارد. همانطور که از نام این روغن مشخص است آن را از هسته دانه‌های انگور استخراج می‌کنند. روغن هسته انگور حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. روغن هسته انگور چرب نیست و بی بو است که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

مزایای روغن هسته انگور در افزایش رشد مو

روغن هسته انگور شامل مواد مرطوب کننده است که باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و با تقویت ریشه مو رشد آن را افزایش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر موهای شما به خاطر انجام برخی فعالیت‌ها مانند رنگ کردن یا دکلره آسیب دیده و خشک شده است فواید روغن هسته انگور باعث تقویت آنها خواهد شد.

نحوه استفاده روغن  هسته انگور برای افزایش رشد مو

برای استفاده از فواید روغن هسته انگور برای افزایش رشد مو کافی است آن را به طور مستقیم روی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی پوست و موهای شما باقی بماند.

روغن لیموترش

روغن لیمو ترش

ممکن است با روغن لیموترش نسبت به سایر روغن‌های طبیعی موجود در طبیعت آشنایی کمتری داشته باشید؛ اما روغن لیموترش برای افزایش رشد سریع موها کاربرد شگفت انگیزی دارد. روغن لیموترش که علاوه بر عطر بی‌نظیر آن حاوی میزان بسیار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، برای رشد و سلامت موها اهمیت بالایی دارد.

مزایا روغن لیمو ترش

روغن لیموترش خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد و همچنین می‌تواند در بهبود خشکی پوست سر و کاهش شوره آن موثر باشد. روغن لیمو ترش از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود.

نحوه استفاده از روغن لیموترش برای افزایش رشد مو

برای برخورداری از خواص روغن لیموترش برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را با روغن‌هایی مانند نارگیل یا زیتون ترکیب کرده و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه بدهید ترکیب روغن‌ها به مدت یک شب روی پوست سر شما باقی بماند.

روغن کنجد

روغن کنجد

روغن کنجد هم مانند بسیاری دیگر از روغن‌های طبیعی علاوه بر اینکه مصارف مختلفی دارد، در افزایش سرعت رشد مو هم تاثیر گذار است. روغن کنجد خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی دارد که برای درمان بیماری‌های پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن زیتون باعث تغذیه پوست سر شده و از شوره جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از روغن  کنجد برای افزایش سرعت رشد مو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر لازم است روغن کنجد را قبل از استفاده گرم کنید. به طور مستقیم از روغن کنجد برای ماساژ پوست کف سر و موهای خود استفاده کنید. بعد از سپری شدن یک شب می‌توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن‌های مفید برای افزایش رشد موی سر است. این روغن دارای خواص بسیار زیادی بوده و سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی و روی است که باعث سلامت موهای شما شده و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می‌کند. روغن کرچک نه تنها سبب رطوبت رسانی موها شده بلکه به گردش خون در کف سر کمک می‌کند و در نتیجه مو های شما سرعت رشد بیشتری به خود می‌گیرند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای افزایش رشد مو

روغن کرچک را به خوبی روی موها و پوست سر خود ماساژ داده  و اجازه دهید یک شب روی موها و پوست سر بماند. سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. شستشوی روغن کرچک از روی موها کار سختی است؛ زیرا غلظت بسیار بالایی دارد. استفاده منظم از روغن کرچک به داشتن موهای سالم، ضخیم، درخشان و مرطوب کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس آخرین روغن طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو موثر است که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم. این روغن طبیعی از گل‌های اسطوخودوس استخراج می‌شود و کاربرد بسیاری دارد. استفاده از روغن اسطوخودوس باعث افزایش رشد موی سر شده و با افزایش ضخامت تارهای مو به پرتر دیده شدن آنها کمک می‌کند. ماساژ پوست سر به کمک روغن اسطوخودوس باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 نحوه استفاده روغن اسطوخودوس برای افزایش رشد مو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید روغن اسطوخودوس را با سایر روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید و مستقیما روی پوست سر و موهای خود استفاده کنید. ۱۰ دقیقه بعد از استفاده از روغن اسطوخودوس لازم است موهای خود را با آب شستشو دهید.

 

نظرات 2

  1. اسما says:

    بهترین روغن هاازنظرمن روغن های آرگان وروزماری هستش کابسیار خیردیدم ازاین روغن ها

  2. م.اصغری says:

    من دچار خارش شدید پوست سر شده بودم، و از روغن بادام شیرین استفاده کردم، جالبه که بعد از یک بار استفاده خارش شدید به طور کلی از بین رفت و موهام و پوست سرم بسیار لطیف و نرم شد. حالا برای سلامت و درخشندگی موهام هفته ای یک بار از روغن بادام شیرین استفاده میکنم و بسیار راضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد