14 بهمن 1398
/
20,174 بازدید

وسایل و لباس‌های مورد نیاز ساک ورزشی چیست؟

فهرست مطالب

این روزها بازار باشگاه و ورزش داغ است. خانم‌ها و آقایان در هر سنی، در رشته‌های ورزشی گوناگون همچون بدن‌سازی، یوگا، ایروبیک، تنیس، پیلاتس و… با اشتیاق ثبت نام و شرکت می‌کنند. با این حال ممکن است انتخاب لباس یا وسایل ورزشی استاندارد و مناسب کمی دشوار باشد.

افرادی که به طور منظم در باشگاه یا فضای ورزشی حضور دارند، جمع کردن و بستن ساک ورزشی برایشان یک روند کاملا عادی است. حتی برخی از افراد، ساک‌های ورزشی خود را آماده در گوشه اتاق یا داخل ماشین قرار می‌دهند. در این صورت نیازی نیست که هر روز بار وسایل و لباس‌ ورزشی خود را ببندید و آماده شوید.

اگر اهل ورزش هستید، به ندرت فراموش می‌کنید که لباس یا وسیله‌ای را داخل ساک ورزشی قرار دهید. با این حال افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد یک رشته ورزشی شوند و زندگی سالمی را آغاز کنند، ممکن است ندانند که چه لباسی را در ساک ورزشی خود قرار دهند. در این مقاله تعدادی از وسایل مورد نیاز ساک ورزشی را معرفی می‌کنیم تا به سرعت ساک خود را ببندید و راهی یک دنیای پر از انرژی و سلامتی بشوید.

وسایل مورد نیاز یک ساک ورزشی چیست؟

هنگامی که یکی از وسایل یا لباس ورزشی مورد نیاز را فراموش می‌کنیم در ساک باشگاه قرار دهیم، ممکن است به طور ناخودآگاه دچار نگرانی شوید و در ورزش‌تان اختلال ایجاد کند. از این رو آماده کردن ساک ورزشی همچون آماده کردن کیف مدرسه است و باید پیش از باشگاه تمام وسایل مورد نیاز را در آن قرار دهیم. چرا که این مسئله روی سلامت جسم و روان تاثیر بسزایی دارد.

۱٫ ساک ورزشی

مدل لباس باشگاه و ساک ورزشی
لباس باشگاه و ساک ورزشی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که چرا اولین گزینه در مقاله را ساک ورزشی قرار دادیم. کیف دوشی مجلسی یا حتی کوله پشتی مناسب حمل وسایل ورزشی نیست. چرا که معمولا پس از ورزش، لباس، حوله و وسایل ورزشی بر اثر تعریق یا حمام خیس می‌شوند و ممکن است به کیف چرم یا کیف‌های دیگر آسیب برساند.

تولیدکنندگان وسایل و لباس ورزشی، ساک ورزشی را به صورت ضدآب می‌سازند، از این رو جنس بسیاری از این کیف‌های ورزشی از بزرنت است که آب از آن عبور نکند. با این حال بعضی این روزها کوله پشتی ورزشی طراحی شده تا کسانی که علاقه‌ای به حمل ساک ندارند، از کوله پشتی ورزشی دو بند استفاده کنند.

ساک ورزشی حمل آسانی دارد و شما می‌توانید از دو بند کوتاه دستی یا یک بند بلند روی شانه استفاده کنید. همچنین سایز این مدل کیف ورزشی بزرگ است و وسایل بسیاری را در خود جای می‌دهد.

۲٫ حوله دستی

یکی از وسایل ضروری که باید در ساک ورزشی خود قرار دهید، حوله دستی است. چرا که با یک حوله خشک و تمیز تعریق را به خود جذب می‌کند و شما می‌توانید تعریق بدن‌تان را با حوله پاک کنید.

یک حوله استاندارد باید نرم باشد تا دست و صورت را خراش ندهد. از این جهت حوله نخی یک انتخاب مناسب و استاندار خواهد بود. همچنین پیش از خرید حوله کمی پرس‌وجو کنید تا جنس حوله ضدحساسیت و با جذب بالا باشد.

۳٫ بطری آب

انواع بطری آب

این روزها بسیاری از دوستداران محیط زیست سعی می‌کنند از بطری‌های پلاستیکی آب کمتر استفاده کنند تا در نهایت خسارت کمتری به محیط زیست ما و آیندگان وارد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم به جای استفاده از چندین بطری پلاستیکی و یک‌ بار مصرف، از بطری‌ آب استاندارد استفاده کنید.

بدن انسان در طول ورزش، مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد. از این جهت باید آب از دست رفته بدن را جبران کنید. بعضی از ساک‌های ورزشی شامل یک قسمت برای نگهداری از بطری آب است که مانع ریختن آب به داخل کیف می‌شود و دسترسی به بطری آب آسان می‌گردد.

۴٫ رول ضد تعریق یا دئودورانت

برخی از افراد پس از ورزش در خود باشگاه دوش می‌گیرند، در این صورت قرار دادن یک رول ضد تعریق در ساک ورزشی، ایده مناسبی است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت میان رول ضد تعریق با رول دئودورانت چیست؟

رول ضد تعریق به منظور رفع بوی بد بدن است که از اسانس‌های خوش بو، روغن و مقداری الکل تشکیل شده است. رول دئودورانت از ترکیبات آنتی باکتریال ساخته شده است. از این رو فرایند تعریق را از بین نمی‌برد و تنها مانع بوی ناخوشایند تعریق می‌گردد. به بیان دیگر، هنگامی که از رول دئودورانت استفاده می‌کنید، انتظار نداشته باشید که بدنتان عرق نکند، چرا که تنها بوی بد عرق از بین می‌رود.

رول ضد تعریق که در ایران با نام «مام» شناخته شده است، علاوه بر الکل، از ترکیباتی همچون آلومینیوم ساخته شده است. از این رو رول ضد تعریق یا رول مام مانع تعریق بدن در مدت زمان معینی می‌شود، در نهایت زیر بغل در طول ورزش کمتر دچار تعریق و بوی بد می‌گردد.

۵٫ جوراب

بسیاری از مربیان باشگاه یا رشته‌های ورزشی، کسی که جوراب به پا نداشته باشد را به زمین راه نمی‌دهند. چرا که جوراب روی مچ پا قرار می‌گیرد و در بسیاری از مواقع مانع پیچ خوردن و رگ به رگ شدن پا می‌شود.

شما می‌توانید در ورزش از جوراب ورزشی استفاده کنید که معمولا آن را از نخ و پلی‌استر می‌سازند. از این این مدل جوراب انعطاف پذیری بالایی دارد و پایتان درد نمی‌گیرد.

خرید جوراب مردانه

علاوه بر این جوراب نانو، ضد باکتری است که مانع بوی بد پا در کفش می‌شود. در این صورت توصیه می‌کنیم علاوه بر جورابی که به پا دارید، یک جوراب اضافه در ساک ورزشی‌تان قرار دهید تا در صورت خیس شدن یا بو گرفتن از طریق تعریق، آن را تعویض کنید.

۶٫ تاپ ورزشی

بسیاری از خانم‌ها، تاپ ورزشی را به تیشرت یا لباس‌های دیگر ترجیح می‌دهند. معمول تاپ ورزشی بافت کشی دارد که ورزش کردن و حرکات کششی را ساده‌تر می‌کند. از این رو با این مدل لباس ورزشی، انعطاف بیشتری خواهید داشت.

تاپ ورزشی زنانه یا مردانه، در طرح و مدل‌های گوناگون به فروش می‌رسد که می‌توانید آن را با شلوار ورزشی سِت کنید. البته بسیاری از لباس‌های ورزشی به صورت سِت لباس ورزشی یعنی تاپ، سویشرت و شلوار در بازار موجود است.

خرید تیشرت زنانه

۷٫ تیشرت ورزشی

مدل تیشرت ورزشی

اگر می‌خواهید در محیط باز یا در فصل‌هایی همچون پاییز و زمستان ورزش کنید، توصیه می‌کنیم به جای تاپ، از تیشرت ورزشی بهره‌مند شوید. یکی از مزیت‌های تیشرت ورزشی این است که تعریق زیر بغل را خشک میکند و مانع سُر خوردن بدن با تمرینات ورزش می‌گردد.

با این حال پیش از خرید تیشرت ورزشی به اندازه آن توجه کنید. چرا که تیشرت گشاد، مانع ورزش کردن شما می‌گردد و شما باید لباس‌تان را در میان حرکات ورزشی جمع کنید. همچنین تیشرت تنگ نیز مانع انعطاف پذیری بدن می‌گردد و ممکن است در حین ورزش پاره شود.

۸٫ شلوار ورزشی

پیش از خرید شلوار ورزشی باید به اندازه و جنس آن توجه کنید. معمولا یک شلوار غیرورزشی، انعطاف پذیر نیست و مانع بسیاری از حرکات کششی می‌گردد. شلوار ورزشی جنس کشی دارد و حرکات شما را آسان می‌کند. شلوار یوگا یک نمونه مناسب و استاندارد از شلوار ورزشی است.

شلوار گرمکن ورزشی نیز برای فصل‌های سرد مناسب است و مانع عبور هوای سرد به بدن می‌گردد. همچنین شلوار اسلش یک انتخاب جذاب برای فصل تابستان است. با این حال سعی کنید پیش از خرید شلوار اسلش به جنس آن توجه کنید.

خرید شلوار اسپرت زنانه

۹٫ سویشرت ورزشی

بسیاری از ورزشکاران از فواید سویشرت ورزشی در ورزش بی‌اطلاع هستند و از این رو خرید سویشرت ورزشی را نادیده می‌گیرند. سویشرت ورزشی به صورت کلاه‌دار یا هودی و بی‌کلاه به فروش می رسد.

پس از ورزش بدن تعریق می‌کند و اگر در معرض هوای خنک قرار بگیرید، امکان سرماخوردگی بیشتر می‌شود. از این رو سویشرت ورزشی کمک می‌کند تا تعریق بدن‌تان را خشک کنید و کمتر دچار سرماخوردگی پس از ورزش شوید.

در این صورت سویشرت ورزشی یکی از لباس‌های پراهمیت در فصل‌های گرم و سرد است. چرا که در فصل تابستان کولر و در فصل زمستان، هوای سرد، تعریق را خشک می‌کند و در نتیجه ممکن است باعث سرماخوردگی شود. در این صورت مزیت سویشرت را هنگام ورزش فراموش نکنید.

۱۰٫ لباس زیر

بسیاری از افراد، فراموش می‌کنند که لباس زیر را در ساک ورزشی قرار دهند. با این حال لباس زیر زنانه یا مردانه یکی از ضروری‌ترین لباس‌هایی است که باید در ساک قرار دهید. چرا که ممکن است پس از ورزش در باشگاه حمام کنید و بخواهید یک لباس تمیز به تن کنید. در این صورت یک لباس زیر اضافه به کارتان می‌آید.

توصیه می‌کنیم لباس زیر را داخل یک کیسه تمیز قرار دهید تا با لباس‌های کثیف و وسایل باشگاه در تماس نباشد. لباس زیر همیشه باید تمیز باشد، چرا که ممکن است یک لباس زیر کثیف باعث عفونت گردد.

برای مشاهده و خرید انواع لگ زنانه روی دکمه زیر کلیک کنید

لگ

 

۱۱٫ شلوارک ورزشی

بسیاری از ورزشکاران، شلوارک ورزشی را به شلوار ورزشی ترجیح می‌دهند. چرا که پاها در شلوارک آزادتر است و شما می‌توانید حرکات ورزشی و حرکات کششی را به سادگی انجام دهید.

شلوارک ورزشی مردانه همچون شلوار ورزشی باید جنس کشی را داشته باشد، در غیر این صورت در انجام حرکات شما اختلال ایجاد می‌کند و مانع حرکات کششی شما می‌گردد.

۱۲٫ کفش ورزشی

مدل کفش ورزشی
                                                                               کفش ورزشی

اکثر افرد ورزشکار با کفش ورزشی به باشگاه می‌روند و کوله ورزشی خود را سنگین نمی‌کنند. اما بسیاری نیز از محل کار به باشگاه می‌روند یا می‌خواهند پس از ورزش یک کفش رسمی به پا کنند. از این رو بهتر است کفش ورزشی را در ساک خود یا نزدیک ساک قرار دهید تا فراموش نکنید.

علاوه بر این بسیاری از باشگاه‌هایی که به نظافت اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنند که یک کفش ورزشی تمیز با خودتان بیاورید و با کفش کثیف وارد سالن نشوید. در این صورت همیشه کفش‌تان را داخل کیف ورزشی قرار دهید.

خرید کفش اسپرت مردانه

کفش ورزشی استاندارد باید وزن سبکی داشته باشد در برابر حرکات ورزشی مقاوم باشد. همچنین اندازه کفش ورزشی باید متناسب پایتان باشد تا هنگام ورزش از پایتان خارج نشود یا به پایتان فشار وارد نکند.

۱۳٫ مَت یا ملحفه

بسیاری از افرادی که در باشگاه ورزش می‌کنند، می‌دانند که برای برخی از تمرینات باید روی زمین دراز بکشند. شما در رشته‌های ورزشی همچون یوگا، پلاتس و ایروبیک به مَت ورزشی نیاز دارید تا تمریناتتان را انجام دهید.

در صورتی که می‌خواهید یک مَت برای تمرینات ورزشی تهیه کنید، باید به چند نکته توجه کنید. ضخامت مت باید متناسب باشد. حمل کردن مت ضخیم کمی دشوار است و از سوی دیگر امکان پاره شدن مت نازک بیشتر است. همچنین فوم مت باید به گونه‌ای باشد که ترک برندارد و پاره نشود.

اگر نمی‌خواهید مت یوگا یا ورزشی تهیه کنید، حتما یک ملحفه داخل ساک ورزشی‌تان قرار دهید. یک ملحفه کوچک برای ورزش کافی است. توصیه می‌کنیم پس از هر بار ورزش، ملحفه را بشویید تا باکتری را به خود جذب نکند.

۱۴٫ شامپو

هنگام ورزش، ممکن است سرتان به شدت عرق کند. تعریق به ریشه موها آسیب می‌رساند و ممکن است موهایتان چرب شود و در نهایت ریزش مو افزایش می‌یابد. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در باشگاه یا پس از استخر حمام کنید، یک شامپو در ساک ورزشی‌تان قرار دهید.

البته این روزها بسیاری از باشگاه و استخرها شامپو و صابون دارند، اما ممکن است ترکیبات این شامپوها برای مویتان مناسب نباشد و به موهایتان آسیب برساند.

برای مشاهده و خرید انواع لباس زنانه روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید اینترنتی لباس زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

وسایل و لباس‌های مورد نیاز ساک ورزشی چیست؟
14 بهمن 1398
/
20,174 بازدید

وسایل و لباس‌های مورد نیاز ساک ورزشی چیست؟

فهرست مطالب

این روزها بازار باشگاه و ورزش داغ است. خانم‌ها و آقایان در هر سنی، در رشته‌های ورزشی گوناگون همچون بدن‌سازی، یوگا، ایروبیک، تنیس، پیلاتس و… با اشتیاق ثبت نام و شرکت می‌کنند. با این حال ممکن است انتخاب لباس یا وسایل ورزشی استاندارد و مناسب کمی دشوار باشد.

افرادی که به طور منظم در باشگاه یا فضای ورزشی حضور دارند، جمع کردن و بستن ساک ورزشی برایشان یک روند کاملا عادی است. حتی برخی از افراد، ساک‌های ورزشی خود را آماده در گوشه اتاق یا داخل ماشین قرار می‌دهند. در این صورت نیازی نیست که هر روز بار وسایل و لباس‌ ورزشی خود را ببندید و آماده شوید.

اگر اهل ورزش هستید، به ندرت فراموش می‌کنید که لباس یا وسیله‌ای را داخل ساک ورزشی قرار دهید. با این حال افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد یک رشته ورزشی شوند و زندگی سالمی را آغاز کنند، ممکن است ندانند که چه لباسی را در ساک ورزشی خود قرار دهند. در این مقاله تعدادی از وسایل مورد نیاز ساک ورزشی را معرفی می‌کنیم تا به سرعت ساک خود را ببندید و راهی یک دنیای پر از انرژی و سلامتی بشوید.

وسایل مورد نیاز یک ساک ورزشی چیست؟

هنگامی که یکی از وسایل یا لباس ورزشی مورد نیاز را فراموش می‌کنیم در ساک باشگاه قرار دهیم، ممکن است به طور ناخودآگاه دچار نگرانی شوید و در ورزش‌تان اختلال ایجاد کند. از این رو آماده کردن ساک ورزشی همچون آماده کردن کیف مدرسه است و باید پیش از باشگاه تمام وسایل مورد نیاز را در آن قرار دهیم. چرا که این مسئله روی سلامت جسم و روان تاثیر بسزایی دارد.

۱٫ ساک ورزشی

مدل لباس باشگاه و ساک ورزشی
لباس باشگاه و ساک ورزشی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که چرا اولین گزینه در مقاله را ساک ورزشی قرار دادیم. کیف دوشی مجلسی یا حتی کوله پشتی مناسب حمل وسایل ورزشی نیست. چرا که معمولا پس از ورزش، لباس، حوله و وسایل ورزشی بر اثر تعریق یا حمام خیس می‌شوند و ممکن است به کیف چرم یا کیف‌های دیگر آسیب برساند.

تولیدکنندگان وسایل و لباس ورزشی، ساک ورزشی را به صورت ضدآب می‌سازند، از این رو جنس بسیاری از این کیف‌های ورزشی از بزرنت است که آب از آن عبور نکند. با این حال بعضی این روزها کوله پشتی ورزشی طراحی شده تا کسانی که علاقه‌ای به حمل ساک ندارند، از کوله پشتی ورزشی دو بند استفاده کنند.

ساک ورزشی حمل آسانی دارد و شما می‌توانید از دو بند کوتاه دستی یا یک بند بلند روی شانه استفاده کنید. همچنین سایز این مدل کیف ورزشی بزرگ است و وسایل بسیاری را در خود جای می‌دهد.

۲٫ حوله دستی

یکی از وسایل ضروری که باید در ساک ورزشی خود قرار دهید، حوله دستی است. چرا که با یک حوله خشک و تمیز تعریق را به خود جذب می‌کند و شما می‌توانید تعریق بدن‌تان را با حوله پاک کنید.

یک حوله استاندارد باید نرم باشد تا دست و صورت را خراش ندهد. از این جهت حوله نخی یک انتخاب مناسب و استاندار خواهد بود. همچنین پیش از خرید حوله کمی پرس‌وجو کنید تا جنس حوله ضدحساسیت و با جذب بالا باشد.

۳٫ بطری آب

انواع بطری آب

این روزها بسیاری از دوستداران محیط زیست سعی می‌کنند از بطری‌های پلاستیکی آب کمتر استفاده کنند تا در نهایت خسارت کمتری به محیط زیست ما و آیندگان وارد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم به جای استفاده از چندین بطری پلاستیکی و یک‌ بار مصرف، از بطری‌ آب استاندارد استفاده کنید.

بدن انسان در طول ورزش، مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد. از این جهت باید آب از دست رفته بدن را جبران کنید. بعضی از ساک‌های ورزشی شامل یک قسمت برای نگهداری از بطری آب است که مانع ریختن آب به داخل کیف می‌شود و دسترسی به بطری آب آسان می‌گردد.

۴٫ رول ضد تعریق یا دئودورانت

برخی از افراد پس از ورزش در خود باشگاه دوش می‌گیرند، در این صورت قرار دادن یک رول ضد تعریق در ساک ورزشی، ایده مناسبی است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت میان رول ضد تعریق با رول دئودورانت چیست؟

رول ضد تعریق به منظور رفع بوی بد بدن است که از اسانس‌های خوش بو، روغن و مقداری الکل تشکیل شده است. رول دئودورانت از ترکیبات آنتی باکتریال ساخته شده است. از این رو فرایند تعریق را از بین نمی‌برد و تنها مانع بوی ناخوشایند تعریق می‌گردد. به بیان دیگر، هنگامی که از رول دئودورانت استفاده می‌کنید، انتظار نداشته باشید که بدنتان عرق نکند، چرا که تنها بوی بد عرق از بین می‌رود.

رول ضد تعریق که در ایران با نام «مام» شناخته شده است، علاوه بر الکل، از ترکیباتی همچون آلومینیوم ساخته شده است. از این رو رول ضد تعریق یا رول مام مانع تعریق بدن در مدت زمان معینی می‌شود، در نهایت زیر بغل در طول ورزش کمتر دچار تعریق و بوی بد می‌گردد.

۵٫ جوراب

بسیاری از مربیان باشگاه یا رشته‌های ورزشی، کسی که جوراب به پا نداشته باشد را به زمین راه نمی‌دهند. چرا که جوراب روی مچ پا قرار می‌گیرد و در بسیاری از مواقع مانع پیچ خوردن و رگ به رگ شدن پا می‌شود.

شما می‌توانید در ورزش از جوراب ورزشی استفاده کنید که معمولا آن را از نخ و پلی‌استر می‌سازند. از این این مدل جوراب انعطاف پذیری بالایی دارد و پایتان درد نمی‌گیرد.

خرید جوراب مردانه

علاوه بر این جوراب نانو، ضد باکتری است که مانع بوی بد پا در کفش می‌شود. در این صورت توصیه می‌کنیم علاوه بر جورابی که به پا دارید، یک جوراب اضافه در ساک ورزشی‌تان قرار دهید تا در صورت خیس شدن یا بو گرفتن از طریق تعریق، آن را تعویض کنید.

۶٫ تاپ ورزشی

بسیاری از خانم‌ها، تاپ ورزشی را به تیشرت یا لباس‌های دیگر ترجیح می‌دهند. معمول تاپ ورزشی بافت کشی دارد که ورزش کردن و حرکات کششی را ساده‌تر می‌کند. از این رو با این مدل لباس ورزشی، انعطاف بیشتری خواهید داشت.

تاپ ورزشی زنانه یا مردانه، در طرح و مدل‌های گوناگون به فروش می‌رسد که می‌توانید آن را با شلوار ورزشی سِت کنید. البته بسیاری از لباس‌های ورزشی به صورت سِت لباس ورزشی یعنی تاپ، سویشرت و شلوار در بازار موجود است.

خرید تیشرت زنانه

۷٫ تیشرت ورزشی

مدل تیشرت ورزشی

اگر می‌خواهید در محیط باز یا در فصل‌هایی همچون پاییز و زمستان ورزش کنید، توصیه می‌کنیم به جای تاپ، از تیشرت ورزشی بهره‌مند شوید. یکی از مزیت‌های تیشرت ورزشی این است که تعریق زیر بغل را خشک میکند و مانع سُر خوردن بدن با تمرینات ورزش می‌گردد.

با این حال پیش از خرید تیشرت ورزشی به اندازه آن توجه کنید. چرا که تیشرت گشاد، مانع ورزش کردن شما می‌گردد و شما باید لباس‌تان را در میان حرکات ورزشی جمع کنید. همچنین تیشرت تنگ نیز مانع انعطاف پذیری بدن می‌گردد و ممکن است در حین ورزش پاره شود.

۸٫ شلوار ورزشی

پیش از خرید شلوار ورزشی باید به اندازه و جنس آن توجه کنید. معمولا یک شلوار غیرورزشی، انعطاف پذیر نیست و مانع بسیاری از حرکات کششی می‌گردد. شلوار ورزشی جنس کشی دارد و حرکات شما را آسان می‌کند. شلوار یوگا یک نمونه مناسب و استاندارد از شلوار ورزشی است.

شلوار گرمکن ورزشی نیز برای فصل‌های سرد مناسب است و مانع عبور هوای سرد به بدن می‌گردد. همچنین شلوار اسلش یک انتخاب جذاب برای فصل تابستان است. با این حال سعی کنید پیش از خرید شلوار اسلش به جنس آن توجه کنید.

خرید شلوار اسپرت زنانه

۹٫ سویشرت ورزشی

بسیاری از ورزشکاران از فواید سویشرت ورزشی در ورزش بی‌اطلاع هستند و از این رو خرید سویشرت ورزشی را نادیده می‌گیرند. سویشرت ورزشی به صورت کلاه‌دار یا هودی و بی‌کلاه به فروش می رسد.

پس از ورزش بدن تعریق می‌کند و اگر در معرض هوای خنک قرار بگیرید، امکان سرماخوردگی بیشتر می‌شود. از این رو سویشرت ورزشی کمک می‌کند تا تعریق بدن‌تان را خشک کنید و کمتر دچار سرماخوردگی پس از ورزش شوید.

در این صورت سویشرت ورزشی یکی از لباس‌های پراهمیت در فصل‌های گرم و سرد است. چرا که در فصل تابستان کولر و در فصل زمستان، هوای سرد، تعریق را خشک می‌کند و در نتیجه ممکن است باعث سرماخوردگی شود. در این صورت مزیت سویشرت را هنگام ورزش فراموش نکنید.

۱۰٫ لباس زیر

بسیاری از افراد، فراموش می‌کنند که لباس زیر را در ساک ورزشی قرار دهند. با این حال لباس زیر زنانه یا مردانه یکی از ضروری‌ترین لباس‌هایی است که باید در ساک قرار دهید. چرا که ممکن است پس از ورزش در باشگاه حمام کنید و بخواهید یک لباس تمیز به تن کنید. در این صورت یک لباس زیر اضافه به کارتان می‌آید.

توصیه می‌کنیم لباس زیر را داخل یک کیسه تمیز قرار دهید تا با لباس‌های کثیف و وسایل باشگاه در تماس نباشد. لباس زیر همیشه باید تمیز باشد، چرا که ممکن است یک لباس زیر کثیف باعث عفونت گردد.

برای مشاهده و خرید انواع لگ زنانه روی دکمه زیر کلیک کنید

لگ

 

۱۱٫ شلوارک ورزشی

بسیاری از ورزشکاران، شلوارک ورزشی را به شلوار ورزشی ترجیح می‌دهند. چرا که پاها در شلوارک آزادتر است و شما می‌توانید حرکات ورزشی و حرکات کششی را به سادگی انجام دهید.

شلوارک ورزشی مردانه همچون شلوار ورزشی باید جنس کشی را داشته باشد، در غیر این صورت در انجام حرکات شما اختلال ایجاد می‌کند و مانع حرکات کششی شما می‌گردد.

۱۲٫ کفش ورزشی

مدل کفش ورزشی
                                                                               کفش ورزشی

اکثر افرد ورزشکار با کفش ورزشی به باشگاه می‌روند و کوله ورزشی خود را سنگین نمی‌کنند. اما بسیاری نیز از محل کار به باشگاه می‌روند یا می‌خواهند پس از ورزش یک کفش رسمی به پا کنند. از این رو بهتر است کفش ورزشی را در ساک خود یا نزدیک ساک قرار دهید تا فراموش نکنید.

علاوه بر این بسیاری از باشگاه‌هایی که به نظافت اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنند که یک کفش ورزشی تمیز با خودتان بیاورید و با کفش کثیف وارد سالن نشوید. در این صورت همیشه کفش‌تان را داخل کیف ورزشی قرار دهید.

خرید کفش اسپرت مردانه

کفش ورزشی استاندارد باید وزن سبکی داشته باشد در برابر حرکات ورزشی مقاوم باشد. همچنین اندازه کفش ورزشی باید متناسب پایتان باشد تا هنگام ورزش از پایتان خارج نشود یا به پایتان فشار وارد نکند.

۱۳٫ مَت یا ملحفه

بسیاری از افرادی که در باشگاه ورزش می‌کنند، می‌دانند که برای برخی از تمرینات باید روی زمین دراز بکشند. شما در رشته‌های ورزشی همچون یوگا، پلاتس و ایروبیک به مَت ورزشی نیاز دارید تا تمریناتتان را انجام دهید.

در صورتی که می‌خواهید یک مَت برای تمرینات ورزشی تهیه کنید، باید به چند نکته توجه کنید. ضخامت مت باید متناسب باشد. حمل کردن مت ضخیم کمی دشوار است و از سوی دیگر امکان پاره شدن مت نازک بیشتر است. همچنین فوم مت باید به گونه‌ای باشد که ترک برندارد و پاره نشود.

اگر نمی‌خواهید مت یوگا یا ورزشی تهیه کنید، حتما یک ملحفه داخل ساک ورزشی‌تان قرار دهید. یک ملحفه کوچک برای ورزش کافی است. توصیه می‌کنیم پس از هر بار ورزش، ملحفه را بشویید تا باکتری را به خود جذب نکند.

۱۴٫ شامپو

هنگام ورزش، ممکن است سرتان به شدت عرق کند. تعریق به ریشه موها آسیب می‌رساند و ممکن است موهایتان چرب شود و در نهایت ریزش مو افزایش می‌یابد. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در باشگاه یا پس از استخر حمام کنید، یک شامپو در ساک ورزشی‌تان قرار دهید.

البته این روزها بسیاری از باشگاه و استخرها شامپو و صابون دارند، اما ممکن است ترکیبات این شامپوها برای مویتان مناسب نباشد و به موهایتان آسیب برساند.

برای مشاهده و خرید انواع لباس زنانه روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید اینترنتی لباس زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد