13 مهر 1398
/
7,910 بازدید

چگونه پوستی شاداب و سالم داشته باشیم؟

فهرست مطالب

همیشه یک پوست خوب متاثر از یک ژن خوب نیست! در حقیقت رفتار شما با پوستتان روی آنچه که در آینه نگاه می‌کنید تاثیر مستقیمی دارد. با این حال هر روز که صفحه اینستاگرام را باز می‌کنید، یک اینفلوئنسر، یک کِرِم یا تونر جدیدی را معرفی می‌کند که ممکن است شما را در خرید محصولات آرایشی و بهداشتی سردرگم کند.
توصیه می‌کنیم پیش از خرید هر محصولی به تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام توجه نکنید! چرا که هر یک مبلغی را بابت تبلیغ یک محصول دریافت می‌کنند که شاید مناسب نوع پوست شما نباشد و یک نتیجه منفی حاصل شود.
خانمی را می‌شناختم که تحت تاثیر تعریف و تمجدید چندین اینفلوئنسر اینستاگرام یک کِرم تهیه کرده بود که پس از استفاده، تمام پوست صورتش حساسیت کرده بود و پس از آن مجبور به خرید محصولات گران قیمت‌تری برای درمان شده بود. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خرید و توجه به اینفلوئنسرها، پوست خود را بشناسید، محصول را بررسی کنید، در صورت ممکن با یک متخصص پوست مشورت کنید و درباره تبلیغات مجازی تحقیق کنید!

مراقبت از پوست چگونه است؟

مراقبت روزانه از پوست در سه مرحله صورت می‌گیرد!

  1. شستشوی پوست
  2. پاکسازی و متعادل کردن پوست
  3. مرطوب و نرم کردن پوست

مراقبت پوست باید روزانه صورت گیرد تا یک نتیجه مطلوب حاصل شود. در غیر این صورت پوست شما از حالت متعادل و سالم به یک پوست خشک یا چرب تبدیل می‌شود. در هر صورت پوست انسان با افزایش سن تغییر می‌کند و مانند یک پوست جوان، پاسخ کُندتری به انواع محصولات بهداشتی و جوان‌سازی پوست می‌دهد. در این صورت شما باید هر روز مراقب پوستتان باشید تا صورتتان جوان و شاداب باقی بماند.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ایوروشه


این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از یک محصول مراقبت و بهداشت پوست نیاز به تکرار دارد. به بیان دیگر شما نباید تنها با یک یا دو بار استفاده از محصولات پوستی، انتظار معجزه و جوان‌ شدن داشته باشید. بنابراین راز داشتن یک پوست درخشان و شاداب، استفاده روزانه محصولات مراقبت از پوست است.
علاوه بر این، استفاده از محصولات بهداشتی و پاکسازی پوست ترتیب خاصی دارد و باید این ترتیب را رعایت کنید. برای مثال ابتدا باید صورتتان را از مواد آرایشی پاک کنید و با آب بشویید. سپس به منظور پاکسازی و متعادل کردن پوست از تونر و سرم استفاده کنید و در پایان پوست خود را مرطوب کنید.

شستشوی پوست

شستشوی روزانه پوست

شستشوی پوست و صورت یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که باید برای بهداشت پوستتان انجام دهید. بنابراین پیش از هر کاری باید صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید. پوست صورت زنده است و نیاز به تنفس دارد. بنابراین کِرِم پودر و پنکیک مانع رسیدن اکسیژن به پوست می‌شوند و در نتیجه پوست آلوده می‌گردد و جوش می‌زند.
پوست صورت با آلودگی هوا، نور خورشید، لوازم آرایش و دست آلوده در تماس مستقیم قرار دارد. از این رو پوست صورت همیشه مستعد آلودگی است و باید به درستی پاکسازی شود. حتی برخی از متخصصان پوست بر این باورند که شستشوی صورت با آب خالی یا پاک کردن آرایش از صورت با دستمال مرطوب کافی نیست و شما باید در چند مرحله پوست خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید.
به گفته متخصصان پوست، شما باید دو بار در روز پوست خود را با آب و صابون متناسب نوع پوستتان بشویید:
شو هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید: چرا که هنگامی که خواب هستید پوستتان چرب و کثیف می‌شود.

  • هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید: چرا که هنگامی که خواب هستید پوستتان چرب و کثیف می‌شود.
  • پیش از خواب: در طول روز پوست کثیف می‌شود و شما باید آن را به خوبی پاک و تمیز کنید.
  •  

چه ماده شوینده‌ای مناسب پوست شما است؟

ماده شومینده مناسب پوست
ماده شومینده مناسب پوست

اگر پوست چرب دارید، نمی‌توانید از فوم یا صابون مخصوص پوست خشک استفاده کنید، چرا که پوستتان چرب‌تر می‌شود و ممکن است به جای تمیز شدن، جوش بزند. همچنین توصیه می‌کنیم اگر پوست خشک دارید، از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده نکنید، چرا که ممکن است پوستتان خشک‌تر و حتی چروک شود.


ماده شوینده مناسب پوست چرب و مستعد آکنه:
افرادی که پوست چرب دارند یا پوست‌شان مستعد آکنه است، بهتر است از فوم مخصوص پوست چرب استفاده کنند. فوم شستشوی پوست چرب، هر گونه آلودگی پوستی را رفع می‌کند و منافذ پوست را می‌بندد.
ماده شوینده مناسب پوست خشک و مستعد اگزما:
معمولا پوست‌ خشک، مستعد اگزما پوستی است و اگر پوست خشک دارید، باید همیشه از کِرم‌های مرطوب‌کننده متناسب استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است پوستتان چروک و خشک‌تر شود. توصیه می‌کنیم افرادی که پوست خشک دارند، از ماده شوینده کِرمی و مرطوب کننده استفاده کنند. معمولا این شوینده‌ها حاوی روغن، گلیسرین و آب‌رسان هستند و پوست را از هر گونه آلودگی پاک می‌کنند.


ماده شوینده مناسب پوست حساس:
افرادی که پوست حساس دارند، ممکن است هنگام شستشوی پوست با محصولات متفاوت، دچار قرمزی و خارش بشوند. در این صورت توصیه می‌کنیم از روغن‌های طبیعی و گیاهی استفاده کنید. بهترین روغن پاک‌کننده پوست، روغن آرگان و روغن نارگیل است. شاید برایتان سوال باشد که این روغن‌ها خاصیت پاک‌کنندگی دارند یا خیر؟
بهتر است بدانید، بهترین و طبیعی‌ترین پاک‌کننده پوست، روغن‌های گیاهی و طبیعی هستند. این روغن‌ها علاوه بر خاصیت پا‌ک‌کنندگی، پوست شما را مرطوب و درخشان می‌کنند. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از پاک سازی با روغن‌های ذکر شده، در قسمتی‌ از پوستتان روغن را امتحان کنید یا با پزشک مربوطه مشورت کنید تا دچار حساسیت نشوید.
ماده شوینده پوست‌ معمولی یا ترکیبی:
افرادی که پوست معمولی دارند، نباید نسبت به پاکسازی پوستشان بی‌تفاوت باشند، چرا که آلودگی به همه نوع پوستی آسیب می‌رساند. برخی از پوست‌ها ترکیبی هستند یا به نوعی پوستشان چرب یا خشک است. برای مثال ممکن است این افراد پیشانی چرب و گونه‌های خشکی داشته باشند.
اگر پوست شما معمولی یا ترکیبی است، توصیه می‌کنیم از محلول پاک‌کننده آب‌رسان استفاده کنید. محلول آب‌رسان یا میسلار واتر (Micellar Water)، حاوی ترکیبات نرم‌کننده‌ای است که پوست شما را چرب یا خشک نمی‌کند و تنها باعث پاکسازی پوست می‌شود.

پاکسازی و متعادل کردن پوست

پاکسازی و متعادل کردن پوست
پاکسازی پوست

مرحله دوم پس از شستشوی پوست، پاکسازی و متعادل کردن پوست با کمک تونِر (Toner) یا سروم پوست است. جالب است بدانید در دهه ۸۰ میلادی نخستین تونر پاکسازی پوست به بازار ارائه شد که حاوی الکل بود تا افرادی که پوست چرب دارند، صورتشان را تمیز کنند. اگرچه این روزها ترکیب الکل از تونر جدا نشده است، اما ترکیبات تونرهای جدید، علاوه بر تغذیه، به متعادل کردن جنس پوست کمک بسزایی می‌کند.
به منظور پاکسازی پوست پس از شستشو، کافی است چند قطره تونر را به پد تمیز آرایشی اضافه کنید و پوست خود را تمیز کنید. شما می‌توانید پس از پاکسازی به همراه تونر، پوست خود را بشویید. با این حال برخی از تونرها نیازی به شستشو با آب ندارند.
نیازی نیست که تونر را دو بار در روز استفاده کنید. چرا که ممکن است پوستتان خشک شود و رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست بدهد. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خواب، پوست خود را با تونر پاکسازی کنید.

خرید محصولات سینره

تونر به چند گروه تقسیم می‌شود

تونر حاوی اسید هیدروکسیل آلفا و بتا

این نوع تونر، سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می‌کند. همچنین در صورتی که پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است، این تونر به درمان و بهبود پوستتان کمک بسزایی می کند.

تونر حاوی اسید هیالورونیک

برخی از تونرها حاوی اسید هیالورونیک هستند که میزان آب‌رسانی پوست را افزایش می‌دهد. این نوع تونر، باعث بهبود ورم پوست نیز می‌شود.
تونر حاوی عرق گل رز و چای سبز: تونری که حاوی عرق گل رز و چای سبز است، التهاب و قرمزی پوست را برطرف می‌سازد. در این صورت افرادی که پوست حساس دارند می‌تواند از این نوع تونر استفاده کنند.

تونر ویتامین E و C

تونری که حاوی ویتامین E و C است، مانع پیری پوست می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید پوست خود را پاکسازی و به جوان سازی پوستتان کمک کنید، این نوع تونر انتخاب مناسبی است.

مرطوب و نرم کردن پوست

نرم و مرطوب نگه داشتن پوست
نرم و مرطوب نگه داشتن پوست

مرحله پایانی در محافظت و مراقبت از پوست، مرطوب و نرم کردن پوست است. این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که در دو مرحله قبل پوست لایه برداری و خشک می‌شود و نیاز به آب‌رسان و رطوبت دارد.
به گفته متخصصان پوست، هر چه سن افراد افزایش می‌یابد، از میزان رطوبت پوست کاهش می‌یابد. در واقع هر نوع پاکسازی و شستشو، رطوبت پوست را کاهش می‌دهد. در این صورت، هر نوع پوستی باید با کِرِم مخصوص به خود، نرم و مرطوب شود.

چه نوع مرطوب‌کننده‌ای مناسب پوست شما است؟

هر فردی باید از مرطوب‌کننده استفاده کند. با این حال مرطوب‌کننده پوست خشک و چرب متفاوت است و هر کسی باید بسته به نوع پوست خود، مرطوب‌کننده مناسب را انتخاب کند.

  1. مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب:
    توصیه می‌کنیم افرادی که پوست چرب دارند، از ژل مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب استفاده کنند. این نوع مرطوب‌کننده بسیار سبک است و حاوی ترکیب آب است. ترکیب آب مانع جوش زدن و افزایش چربی پوست می‌شود.
  2. مرطوب‌کننده پوست نرمال یا ترکیبی:
    افرادی که پوست نرمال یا ترکیبی دارند (پوست ترکیبی یعنی بخشی از پوست صورت خشک و بخشی چرب است) می‌توانند از لوسین پوست نرمال استفاده کنند. لوسین میزان چربی بیشتری نسبت به ژل مرطوب‌کننده دارد و مناسب پوست چرب نیست.
  3. مرطوب‌کننده پوست خشک:
    افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از کِرِم مرطوب‌کننده استفاده کنند. میزان چربی کرم مرطوب‌کننده بیشتر از لوسیون است و معمولا ترکیبات روغنی دارد.
  4. مرطوب‌کننده پوست حساس و ملتهب:
    افرادی که پوست حساس و ملتهب دارند و در اکثر مواقع پوستشان دچار قرمزی و خارش می‌شود، می‌توانند از بالم دست و صورت استفاده کنند. بالم دست و صورت مناسب پوست حساس و ملتهب، همانند کرم مرطوب کننده است، با این تفاوت که باعث حساسیت پوست نمی‌شود.
    با این حال توصیه می‌کنیم، اگر پوست حساس و ملتهب دارید، با پزشک خود مشورت کنید و پیش از مصرف هر گونه مرطوب‌کننده، در بخشی از پوستتان امتحان کنید.

چه زمانی از کِرِم‌ دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چه زمانی از کِرِم‌ دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنیم
کرم دور چشم

کرم‌ها به دو گروه کرم روز و شب تقسیم می‌شوند. کرم روز از پوست شما دربرابر نور خورشید، آلودگی و آب و هوا محافظت می‌کند که یکی از شاخص‌ترین کرم روز، کرم ضد آفتاب است.
کرم شب از سلول‌های آسیب‌ دیده پوست محافظت می‌کند و مانع لَک پوستی، چروک، سیاهی دور چشم و پیری زودرس پوست شما می‌شود.

قیمت و خرید انواع کرم ضد آفتاب

کرم دور چشم چیست؟

با افزایش سن باید کرم دور چشم را در کیف لوازم آرایش خود قرار دهید. کرم دور چشم تنها مناسب خانم‌های مسن نیست و افرادی که دچار سیاهی دور چشم، پُف، خشکی و لک هستند، می‌توانند از کرم شب دور چشم استفاده کنند.
به این نکته توجه کنید که پوست دور چشم نازک است و از نقاط دیگر پوست حساس‌تر می‌باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از یک برند معتبر کرم دور چشم استفاده کنید تا دچار حساسیت یا آسیب‌ در ناحیه اطراف چشم نشوید.
اگر می‌خواهید سیاهی دور چشمتان را بهبود بخشید، از کرم دور چشمی استفاده کنید که حاوی ویتامین c است. ویتامین C هر گونه التهاب دور چشم را تسکین می‌بخشد.
شما باید کرم دور چشم را مانند کرم مرطوب کننده، متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید، به نوع کرم توجه کنید تا پوست دور چشمتان، بیش از اندازه چرب یا خشک نشود.

کرم ضد آفتاب چیست؟

انواع کرم ضدآفتاب پوست
کرم ضدآفتاب پوست

در چند سال اخیر، ضرورت کرم ضد آفتاب از طریق اینترنت و اخبار بارها به گوش ما رسیده است. کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و مانع جذب اشعه فرابنفش خورشید و تاثیرات منفی آن بر پوست می‌شود. هر کرم ضدآفتاب SPF (Sun Protection Factor) یا فاکتور محافظت در برابر خورشید مشخصی دارد که قدرت محافظت از پوست را نشان می‌دهد.
مصریان باستان از گل یاس و یونان باستان از روغن زیتون به عنوان کرم ضدآفتاب استفاده می‌کردند. در آغاز سال ۱۸۰۰ میلادی از روغن بلوط به عنوان ضدآفتاب دارویی استفاده می‌کردند، با این حال تا سال ۱۹۳۸ کرم ضدآفتاب به شکل امروزی وجود نداشت. اما امروزه هر فردی بر اساس جنس پوست خود کرم ضدآفتاب مناسب را خریداری می‌کند.

مطالب پیشنهادی داغ :کرم ضد آفتاب چیست و چه می‌کند؟

هنگامی که خارج از خانه، زیر نور خورشید قرار دارید، یک کرم ضدآفتاب با SPF 15 می‌تواند مانع جذب ۹۳% از اشعه UV به پوست‌تان شود. با این حال تصور نکنید، هرچه میزان SPF بالاتر باشد برای پوست شما مفیدتر است! در واقع هرچه میزان SPF بالا باشد، ترکیبات چربی کرم و میزان مواد شیمیایی در کرم ضدآفتاب بیشتر می‌شود. در این صورت، پیش از خرید کرم ضد آفتاب به تناسب کرم با نوع پوست خود توجه کنید.
محافظت از پوست صورت، از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که پوست یکی از شاخص‌های اصلی زیبایی صورت هر انسانی است. بنابراین پاکسازی پوست را فراموش نکنید و در برنامه روزانه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

چگونه پوستی شاداب و سالم داشته باشیم؟
13 مهر 1398
/
7,910 بازدید

چگونه پوستی شاداب و سالم داشته باشیم؟

فهرست مطالب

همیشه یک پوست خوب متاثر از یک ژن خوب نیست! در حقیقت رفتار شما با پوستتان روی آنچه که در آینه نگاه می‌کنید تاثیر مستقیمی دارد. با این حال هر روز که صفحه اینستاگرام را باز می‌کنید، یک اینفلوئنسر، یک کِرِم یا تونر جدیدی را معرفی می‌کند که ممکن است شما را در خرید محصولات آرایشی و بهداشتی سردرگم کند.
توصیه می‌کنیم پیش از خرید هر محصولی به تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام توجه نکنید! چرا که هر یک مبلغی را بابت تبلیغ یک محصول دریافت می‌کنند که شاید مناسب نوع پوست شما نباشد و یک نتیجه منفی حاصل شود.
خانمی را می‌شناختم که تحت تاثیر تعریف و تمجدید چندین اینفلوئنسر اینستاگرام یک کِرم تهیه کرده بود که پس از استفاده، تمام پوست صورتش حساسیت کرده بود و پس از آن مجبور به خرید محصولات گران قیمت‌تری برای درمان شده بود. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خرید و توجه به اینفلوئنسرها، پوست خود را بشناسید، محصول را بررسی کنید، در صورت ممکن با یک متخصص پوست مشورت کنید و درباره تبلیغات مجازی تحقیق کنید!

مراقبت از پوست چگونه است؟

مراقبت روزانه از پوست در سه مرحله صورت می‌گیرد!

  1. شستشوی پوست
  2. پاکسازی و متعادل کردن پوست
  3. مرطوب و نرم کردن پوست

مراقبت پوست باید روزانه صورت گیرد تا یک نتیجه مطلوب حاصل شود. در غیر این صورت پوست شما از حالت متعادل و سالم به یک پوست خشک یا چرب تبدیل می‌شود. در هر صورت پوست انسان با افزایش سن تغییر می‌کند و مانند یک پوست جوان، پاسخ کُندتری به انواع محصولات بهداشتی و جوان‌سازی پوست می‌دهد. در این صورت شما باید هر روز مراقب پوستتان باشید تا صورتتان جوان و شاداب باقی بماند.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ایوروشه


این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از یک محصول مراقبت و بهداشت پوست نیاز به تکرار دارد. به بیان دیگر شما نباید تنها با یک یا دو بار استفاده از محصولات پوستی، انتظار معجزه و جوان‌ شدن داشته باشید. بنابراین راز داشتن یک پوست درخشان و شاداب، استفاده روزانه محصولات مراقبت از پوست است.
علاوه بر این، استفاده از محصولات بهداشتی و پاکسازی پوست ترتیب خاصی دارد و باید این ترتیب را رعایت کنید. برای مثال ابتدا باید صورتتان را از مواد آرایشی پاک کنید و با آب بشویید. سپس به منظور پاکسازی و متعادل کردن پوست از تونر و سرم استفاده کنید و در پایان پوست خود را مرطوب کنید.

شستشوی پوست

شستشوی روزانه پوست

شستشوی پوست و صورت یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که باید برای بهداشت پوستتان انجام دهید. بنابراین پیش از هر کاری باید صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید. پوست صورت زنده است و نیاز به تنفس دارد. بنابراین کِرِم پودر و پنکیک مانع رسیدن اکسیژن به پوست می‌شوند و در نتیجه پوست آلوده می‌گردد و جوش می‌زند.
پوست صورت با آلودگی هوا، نور خورشید، لوازم آرایش و دست آلوده در تماس مستقیم قرار دارد. از این رو پوست صورت همیشه مستعد آلودگی است و باید به درستی پاکسازی شود. حتی برخی از متخصصان پوست بر این باورند که شستشوی صورت با آب خالی یا پاک کردن آرایش از صورت با دستمال مرطوب کافی نیست و شما باید در چند مرحله پوست خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید.
به گفته متخصصان پوست، شما باید دو بار در روز پوست خود را با آب و صابون متناسب نوع پوستتان بشویید:
شو هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید: چرا که هنگامی که خواب هستید پوستتان چرب و کثیف می‌شود.

  • هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید: چرا که هنگامی که خواب هستید پوستتان چرب و کثیف می‌شود.
  • پیش از خواب: در طول روز پوست کثیف می‌شود و شما باید آن را به خوبی پاک و تمیز کنید.
  •  

چه ماده شوینده‌ای مناسب پوست شما است؟

ماده شومینده مناسب پوست
ماده شومینده مناسب پوست

اگر پوست چرب دارید، نمی‌توانید از فوم یا صابون مخصوص پوست خشک استفاده کنید، چرا که پوستتان چرب‌تر می‌شود و ممکن است به جای تمیز شدن، جوش بزند. همچنین توصیه می‌کنیم اگر پوست خشک دارید، از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده نکنید، چرا که ممکن است پوستتان خشک‌تر و حتی چروک شود.


ماده شوینده مناسب پوست چرب و مستعد آکنه:
افرادی که پوست چرب دارند یا پوست‌شان مستعد آکنه است، بهتر است از فوم مخصوص پوست چرب استفاده کنند. فوم شستشوی پوست چرب، هر گونه آلودگی پوستی را رفع می‌کند و منافذ پوست را می‌بندد.
ماده شوینده مناسب پوست خشک و مستعد اگزما:
معمولا پوست‌ خشک، مستعد اگزما پوستی است و اگر پوست خشک دارید، باید همیشه از کِرم‌های مرطوب‌کننده متناسب استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است پوستتان چروک و خشک‌تر شود. توصیه می‌کنیم افرادی که پوست خشک دارند، از ماده شوینده کِرمی و مرطوب کننده استفاده کنند. معمولا این شوینده‌ها حاوی روغن، گلیسرین و آب‌رسان هستند و پوست را از هر گونه آلودگی پاک می‌کنند.


ماده شوینده مناسب پوست حساس:
افرادی که پوست حساس دارند، ممکن است هنگام شستشوی پوست با محصولات متفاوت، دچار قرمزی و خارش بشوند. در این صورت توصیه می‌کنیم از روغن‌های طبیعی و گیاهی استفاده کنید. بهترین روغن پاک‌کننده پوست، روغن آرگان و روغن نارگیل است. شاید برایتان سوال باشد که این روغن‌ها خاصیت پاک‌کنندگی دارند یا خیر؟
بهتر است بدانید، بهترین و طبیعی‌ترین پاک‌کننده پوست، روغن‌های گیاهی و طبیعی هستند. این روغن‌ها علاوه بر خاصیت پا‌ک‌کنندگی، پوست شما را مرطوب و درخشان می‌کنند. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از پاک سازی با روغن‌های ذکر شده، در قسمتی‌ از پوستتان روغن را امتحان کنید یا با پزشک مربوطه مشورت کنید تا دچار حساسیت نشوید.
ماده شوینده پوست‌ معمولی یا ترکیبی:
افرادی که پوست معمولی دارند، نباید نسبت به پاکسازی پوستشان بی‌تفاوت باشند، چرا که آلودگی به همه نوع پوستی آسیب می‌رساند. برخی از پوست‌ها ترکیبی هستند یا به نوعی پوستشان چرب یا خشک است. برای مثال ممکن است این افراد پیشانی چرب و گونه‌های خشکی داشته باشند.
اگر پوست شما معمولی یا ترکیبی است، توصیه می‌کنیم از محلول پاک‌کننده آب‌رسان استفاده کنید. محلول آب‌رسان یا میسلار واتر (Micellar Water)، حاوی ترکیبات نرم‌کننده‌ای است که پوست شما را چرب یا خشک نمی‌کند و تنها باعث پاکسازی پوست می‌شود.

پاکسازی و متعادل کردن پوست

پاکسازی و متعادل کردن پوست
پاکسازی پوست

مرحله دوم پس از شستشوی پوست، پاکسازی و متعادل کردن پوست با کمک تونِر (Toner) یا سروم پوست است. جالب است بدانید در دهه ۸۰ میلادی نخستین تونر پاکسازی پوست به بازار ارائه شد که حاوی الکل بود تا افرادی که پوست چرب دارند، صورتشان را تمیز کنند. اگرچه این روزها ترکیب الکل از تونر جدا نشده است، اما ترکیبات تونرهای جدید، علاوه بر تغذیه، به متعادل کردن جنس پوست کمک بسزایی می‌کند.
به منظور پاکسازی پوست پس از شستشو، کافی است چند قطره تونر را به پد تمیز آرایشی اضافه کنید و پوست خود را تمیز کنید. شما می‌توانید پس از پاکسازی به همراه تونر، پوست خود را بشویید. با این حال برخی از تونرها نیازی به شستشو با آب ندارند.
نیازی نیست که تونر را دو بار در روز استفاده کنید. چرا که ممکن است پوستتان خشک شود و رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست بدهد. در این صورت توصیه می‌کنیم پیش از خواب، پوست خود را با تونر پاکسازی کنید.

خرید محصولات سینره

تونر به چند گروه تقسیم می‌شود

تونر حاوی اسید هیدروکسیل آلفا و بتا

این نوع تونر، سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می‌کند. همچنین در صورتی که پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است، این تونر به درمان و بهبود پوستتان کمک بسزایی می کند.

تونر حاوی اسید هیالورونیک

برخی از تونرها حاوی اسید هیالورونیک هستند که میزان آب‌رسانی پوست را افزایش می‌دهد. این نوع تونر، باعث بهبود ورم پوست نیز می‌شود.
تونر حاوی عرق گل رز و چای سبز: تونری که حاوی عرق گل رز و چای سبز است، التهاب و قرمزی پوست را برطرف می‌سازد. در این صورت افرادی که پوست حساس دارند می‌تواند از این نوع تونر استفاده کنند.

تونر ویتامین E و C

تونری که حاوی ویتامین E و C است، مانع پیری پوست می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید پوست خود را پاکسازی و به جوان سازی پوستتان کمک کنید، این نوع تونر انتخاب مناسبی است.

مرطوب و نرم کردن پوست

نرم و مرطوب نگه داشتن پوست
نرم و مرطوب نگه داشتن پوست

مرحله پایانی در محافظت و مراقبت از پوست، مرطوب و نرم کردن پوست است. این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که در دو مرحله قبل پوست لایه برداری و خشک می‌شود و نیاز به آب‌رسان و رطوبت دارد.
به گفته متخصصان پوست، هر چه سن افراد افزایش می‌یابد، از میزان رطوبت پوست کاهش می‌یابد. در واقع هر نوع پاکسازی و شستشو، رطوبت پوست را کاهش می‌دهد. در این صورت، هر نوع پوستی باید با کِرِم مخصوص به خود، نرم و مرطوب شود.

چه نوع مرطوب‌کننده‌ای مناسب پوست شما است؟

هر فردی باید از مرطوب‌کننده استفاده کند. با این حال مرطوب‌کننده پوست خشک و چرب متفاوت است و هر کسی باید بسته به نوع پوست خود، مرطوب‌کننده مناسب را انتخاب کند.

  1. مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب:
    توصیه می‌کنیم افرادی که پوست چرب دارند، از ژل مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب استفاده کنند. این نوع مرطوب‌کننده بسیار سبک است و حاوی ترکیب آب است. ترکیب آب مانع جوش زدن و افزایش چربی پوست می‌شود.
  2. مرطوب‌کننده پوست نرمال یا ترکیبی:
    افرادی که پوست نرمال یا ترکیبی دارند (پوست ترکیبی یعنی بخشی از پوست صورت خشک و بخشی چرب است) می‌توانند از لوسین پوست نرمال استفاده کنند. لوسین میزان چربی بیشتری نسبت به ژل مرطوب‌کننده دارد و مناسب پوست چرب نیست.
  3. مرطوب‌کننده پوست خشک:
    افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از کِرِم مرطوب‌کننده استفاده کنند. میزان چربی کرم مرطوب‌کننده بیشتر از لوسیون است و معمولا ترکیبات روغنی دارد.
  4. مرطوب‌کننده پوست حساس و ملتهب:
    افرادی که پوست حساس و ملتهب دارند و در اکثر مواقع پوستشان دچار قرمزی و خارش می‌شود، می‌توانند از بالم دست و صورت استفاده کنند. بالم دست و صورت مناسب پوست حساس و ملتهب، همانند کرم مرطوب کننده است، با این تفاوت که باعث حساسیت پوست نمی‌شود.
    با این حال توصیه می‌کنیم، اگر پوست حساس و ملتهب دارید، با پزشک خود مشورت کنید و پیش از مصرف هر گونه مرطوب‌کننده، در بخشی از پوستتان امتحان کنید.

چه زمانی از کِرِم‌ دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چه زمانی از کِرِم‌ دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنیم
کرم دور چشم

کرم‌ها به دو گروه کرم روز و شب تقسیم می‌شوند. کرم روز از پوست شما دربرابر نور خورشید، آلودگی و آب و هوا محافظت می‌کند که یکی از شاخص‌ترین کرم روز، کرم ضد آفتاب است.
کرم شب از سلول‌های آسیب‌ دیده پوست محافظت می‌کند و مانع لَک پوستی، چروک، سیاهی دور چشم و پیری زودرس پوست شما می‌شود.

قیمت و خرید انواع کرم ضد آفتاب

کرم دور چشم چیست؟

با افزایش سن باید کرم دور چشم را در کیف لوازم آرایش خود قرار دهید. کرم دور چشم تنها مناسب خانم‌های مسن نیست و افرادی که دچار سیاهی دور چشم، پُف، خشکی و لک هستند، می‌توانند از کرم شب دور چشم استفاده کنند.
به این نکته توجه کنید که پوست دور چشم نازک است و از نقاط دیگر پوست حساس‌تر می‌باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از یک برند معتبر کرم دور چشم استفاده کنید تا دچار حساسیت یا آسیب‌ در ناحیه اطراف چشم نشوید.
اگر می‌خواهید سیاهی دور چشمتان را بهبود بخشید، از کرم دور چشمی استفاده کنید که حاوی ویتامین c است. ویتامین C هر گونه التهاب دور چشم را تسکین می‌بخشد.
شما باید کرم دور چشم را مانند کرم مرطوب کننده، متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید، به نوع کرم توجه کنید تا پوست دور چشمتان، بیش از اندازه چرب یا خشک نشود.

کرم ضد آفتاب چیست؟

انواع کرم ضدآفتاب پوست
کرم ضدآفتاب پوست

در چند سال اخیر، ضرورت کرم ضد آفتاب از طریق اینترنت و اخبار بارها به گوش ما رسیده است. کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند و مانع جذب اشعه فرابنفش خورشید و تاثیرات منفی آن بر پوست می‌شود. هر کرم ضدآفتاب SPF (Sun Protection Factor) یا فاکتور محافظت در برابر خورشید مشخصی دارد که قدرت محافظت از پوست را نشان می‌دهد.
مصریان باستان از گل یاس و یونان باستان از روغن زیتون به عنوان کرم ضدآفتاب استفاده می‌کردند. در آغاز سال ۱۸۰۰ میلادی از روغن بلوط به عنوان ضدآفتاب دارویی استفاده می‌کردند، با این حال تا سال ۱۹۳۸ کرم ضدآفتاب به شکل امروزی وجود نداشت. اما امروزه هر فردی بر اساس جنس پوست خود کرم ضدآفتاب مناسب را خریداری می‌کند.

مطالب پیشنهادی داغ :کرم ضد آفتاب چیست و چه می‌کند؟

هنگامی که خارج از خانه، زیر نور خورشید قرار دارید، یک کرم ضدآفتاب با SPF 15 می‌تواند مانع جذب ۹۳% از اشعه UV به پوست‌تان شود. با این حال تصور نکنید، هرچه میزان SPF بالاتر باشد برای پوست شما مفیدتر است! در واقع هرچه میزان SPF بالا باشد، ترکیبات چربی کرم و میزان مواد شیمیایی در کرم ضدآفتاب بیشتر می‌شود. در این صورت، پیش از خرید کرم ضد آفتاب به تناسب کرم با نوع پوست خود توجه کنید.
محافظت از پوست صورت، از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که پوست یکی از شاخص‌های اصلی زیبایی صورت هر انسانی است. بنابراین پاکسازی پوست را فراموش نکنید و در برنامه روزانه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد