23 مهر 1398
/
26,747 بازدید

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

فهرست مطالب

احتمالا شما نیز می‌دانید که انواع عینک آفتابی وجود دارد. اما شاید ندانید که بهترین راه انتخاب مدل عینک آفتابی توجه به فرم صورت‌تان است. از اینرو در این مطلب از بانی مگ قصد داریم تا ابتدا انواع مدل عینک آفتابی را بررسی کنیم و سپس عینک آفتابی مناسب صورت شما را بازگو کنیم، تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید عینک آفتابی را داشته باشید. همچنین اگر جز افراد ترندباز هستید، این مقاله به بررسی ترندی‌ترین مدل عینک های افتابی در سال جدید نیز می‌پردازد.

بنابراین اگر خواهان دانستن انواع عینک آفتابی مناسب صورت تان هستید، با ما همراه باشید.

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

عینک آفتابی از کجا بوجود آمد؟ (تاریخچه عینک آفتابی)

تولید نخستین عینک آفتابی به دوران چین و روم باستان برمی‌گردد. در آن زمان پادشاهان امپراطوری رم، بازی و جنگ‌های گلادیاتورها را از پشت الماس‌های صیقلی مشاهده می‌کردند، تا نور خورشید چشمانشان را اذیت نکند.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV، نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

قاضی‌ها در چین، در دادگاه این مدل عینک‌های دودی را می‌پوشیدند تا کسی آن‌ها را هنگام بازجویی شناسایی نکند. همچنین در حال حاضر بسیاری از افراد مشهور از عینک آفتابی به دلیل «شناخته نشدن» استفاده می‌کنند.

برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

جالب است بدانید که کاربرد عینک آفتابی در ابتدا به منظور محافظت چشم افراد در برابر نور خورشید بود، اما امروزه فواید عینک آفتابی بیشتر از این حرفاست! ما امروز به این دلیل از عینک آفتابی استفاده می‌کنیم که چشم‌مان در برابر اشعه‌های مضر خورشید حافظت شود، همچنین جلوگیری از پیری و چین و چروک چشم نیز مطرح است.

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار، طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

در زمان پیدایش عینک آفتابی، مدل های مختلفی وجود نداشت. اما امروزه به لطف مد و فشن، شاهد انواع مدل عینک آفتابی هستیم که شما می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با فرم صورت‌تان داشته باشید.

برندهای مطرحی مانند پرادا (Prada)، ورساچه (Versace)، بربری (Burberry)، بولگاری (Bvlgari )، جین‌وست (Jeanswest)، دیور (Dior)، دولچه اند گابانا (Dolce and Gabbana)، گوچی (Gucci)، ولنتینو (Valentino)، ری‌بن (Ray-Ban)، پلیس (Police) و تام فورد (Tom Ford)، به تولید انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما می‌پردازند.

ویژگی های انواع عینک آفتابی استاندارد

ویژگی انواع عینک آفتابی استاندارد چیست؟

بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید، خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثر نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.

ویژگی مهم انواع عینک آفتابی استاندارد، محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه UV است.

اشعه فرابنفش یا UV موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر دارد که بلندتر از پرتو ایکس است. در این صورت انرژی اشعه فرابنفش کمتر از پرتو ایکس و بیشتر از نور مرئی است. این امواج ۱۰% از نور خورشید را در بر می‌گیرند. اشعه‌های مضر خورشید در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ ظهر شدیدتر می‌شود و ممکن است به چشم شما آسیب برسانند. علاوه بر نور مستقیم، انعکاس نور خورشید از برف، آب و شن و ماسه نیز مضر است و برای محافظت چشم باید از عینک آفتابی استفاده کنید.

تنها راه حل شناخته شده محافظت از چشم در برابر اشعه مضر خورشید، کاربرد عینک آفتابی است. بسیاری از لنز‌های طبی از چشم محافظت می‌کنند، با این حال برای اطمینان بیشتر بهتر است هر چه زوردتر برای خرید عینک آفتابی اقدام کنید.

یک عینک آفتابی استاندارد، باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید. حالا نوبت بخش اصلی ماجرا یعنی بررسی انواع عینک آفتابی است. با ما همراه باشید.

خرید انواع عینک آفتابی زنانه اصل

بررسی انواع عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر به سزایی در چهره و ظاهر شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. بنابراین اگر خواهان استایل شخصی هستید، خرید یک عینک آفتابی منحصربفرد می‌تواند بسیار مناسب باشد.

از آنجایی که انواع مدل عینک آفتابی وجود دارد، ممکن است برای انتخاب و خرید عینک آفتابی مناسب صورت تان دچار سردرگی شوید. اما جای نگرانی نیست، کافیست به خواندن ادامه دهید تا انواع مدل عینک افتابی را یاد بگیرید.

  • مدل عینک آفتابی خلبانی (Aviator)

عینک دودی خلبانی، یکی از اولین عینک‌های آفتابی است که از چند دهه گذشته همچنان مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است و هیچ‌گاه از صنعت مد و فشن خارج نمی‌شود. اولین تولید آن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد تا چشم خلبانان نظامی از نور مستقیم خورشید در امان بماند. اما پس از چند سال، عینک آفتابی خلبانی وارد صنعت مد و فشن شد و مورد استقبال بسیاری از بازیگران هالیوود قرار گرفت.

عینک آفتابی خلبانی، وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سادگی پشت گوش قرار می‌گیرد. اندازه این عینک دودی، سه برابر بزرگ‌تر از چشم است و از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. جنس فریم مدل کلاسیک عینک خلبانی فلزی است، با این حال این روزها فریم پلاستیکی نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

بدون شک خرید عینک خلبانی همیشه گزینه مناسبی برای فرم‌های مختلف صورت است. ضخامت فریم عینک خلبانی، متفاوت است که در بین آن‌ها انواع فریم ضخیم برای استفاده، راحت‌تر از فریم‌های نازک و سیمی شکل هستند.

انواع عینک آفتابی مدل خلبانی

  • مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

در دهه ۵۰ میلادی، برند رِی‌بن، عینک جذابی را طراحی کرد که ساختار متفاوتی از دیگر عینک‌های آفتابی داشت. فریم بالایی عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر شباهت بسیاری به شکل ابرو دارد، از این رو به این مدل عینک (Browline) می‌گویند.

فریم بالای این عینک دودی، ضخیم و فریم پایینی نازک و ظریف است. البته بعضی از مدل‌های این عینک، در قسمت پایین لنز، فاقد فریم می‌باشد. بالشتک‌های بینی عینک آفتابی برولین انعطاف‌پذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

  • مدل عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)

در سال ۱۹۵۶، برند رِی‌بن یک عینک مربعی کلاسیک به نام ویفر طراحی کرد که از همان زمان تا به حال، همچنان جزء معروف‌ترین و پرکاربردترین عینک‌ آفتابی‌ جهان شناخته شده است. فریم این عینک کلاسیک مربعی ضخیم است. در دهه ۸۰ میلادی، آدری هپبورن، بازیگر سرشناس هالیوود در فیلم «صبحانه در تیفانی» از این عینک دودی استفاده کرد که پس از آن علاقمندان به مد و فشن، مجذوب زیبایی و طراحی خاص این مدل عینک آفتابی زنانه و مردانه شدند.

فرقی نمی‌کند که طرفدار استایل رسمی یا استایل کژوال باشید، چرا که عینک آفتابی ویفری مناسب هر استایلی است و جلوه کلاسیک و جذابی به چهره شما می‌بخشد.

انواع عینک آفتابی (مدل ویفر)

  • مدل عینک آفتابی گرد (Round)

معمولا اولین کسی که بعد از دیدن عینک دودی گرد به ذهنمان می‌آید، جان لنون، خواننده گروه بیلترز است. عینک گرد استایل شما را متفاوت از استایل‌های معمول خیابانی و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند.

جنس فریم این مدل عینک آفتابی مردانه و زنانه می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد و ضخامت فریم آن نیز در دو حالت ضخیم و نازک مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. اگر شما هم به اکسسوری کلاسیک و مدل قدیمی علاقه دارید، عینک گرد انتخاب مناسبی است.

مدل عینک آفتابی گرد

  • مدل عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)

بازیگران سینمای کلاسیک هالیوود، مانند مرلین مونرو و آدری هپبورن، جزء افرادی بودند که تاثیر به سزایی در مرسوم شدن عینک آفتابی گربه‌ای داشتند. این عینک در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به مد و فشن قرار گرفت.

این عینک کلاسیک و جذاب، یکی از عینک دودی‌های مورد علاقه خانم‌ها است، که طرح فریم پلنگی و رنگی آن در چند سال اخیر، همچنان طرفداران بسیاری دارد. همچنین این مدل عینک دودی، مناسب انواع فرم چهره، مانند صورت گرد و بیضی است.

در هنگام خرید انواع عینک آفتابی گربه‌ای، به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر لبه‌های آن کشیده‌تر باشد، باعث پرتر دیده شدن صورت شما خواهد شد. این مدل عینک جزء ترندی‌ترین انواع عینک آفتابی امسال است.

مدل عینک آفتابی مناسب صورت شما

  • مدل عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)

بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان از عینک مستطیلی استفاده می‌کنند، چرا که این مدل عینک مانع عبور نور خورشید به گوشه چشم می‌شود. این مدل عینک مناسب استایل کژوال و اسپرت است.

عینک آفتابی مستطیلی، زاویه صورت را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهد. از این رو افرادی که صورت گرد دارند و می‌خواهند صورت‌شان جذاب‌تر شود، می‌توانند از این مدل عینک آفتابی اسپرت استفاده کنند.

فریم عینک دودی مستطیلی به صورت ضخیم و باریک تولید می‌شود و هر دو فریم، استایل شما را متمایز می‌کند. جالب است بدانید که بعضی از عینک‌های دودی‌ مستطیلی، فریم بسیار باریکی دارند و در این مدل عینک آفتابی، تنها لنز عینک مشخص است.

انواع مدل عینک آفتابی مستطیلی

نحوه انتخاب و خرید مدل عینک آفتابی مناسب صورت شما

متخصصین چهره شناسی توصیه می‌کنند که در هنگام خرید عینک آفتابی، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند ویژگی‌های موجود در چهره شما را متعادل کند. به عنوان مثال فردی که گونه‌های برجسته و خط فک مشخص دارد، بهتر است از انواع فریم گرد استفاده نماید، تا حالت زاویه‌دار صورتش با استفاده از عینک گرد، تعادل مناسبی پیدا کند.

در مقابل افراد با فرم صورت گرد، بهتر است برای متعادل کردن فرم صورت خود از فریم مربع یا مستطیل شکل استفاده کنند تا باعث ایجاد خطای دید و زاویه‌دار دیده شدن صورت خود شوند.

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما کدام است؟

هنگامی‌که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، علاوه بر زیبایی عینک، باید به فرم صورت خود توجه کنید، چرا که این اکسسوری تاثیر بسزایی در جذابیت چهره دارد. به منظور خرید عینک آفتابی متناسب با صورت‌تان، ابتدا باید فرم صورت‌تان را بشناسید، سپس عینک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر فرم صورت خود را نمی‌شناسید، کافی‌ست به آیینه نگاه کنید و تشخیص دهید که صورت‌تان گرد، مربع، قلبی، لوزی یا مستطیلی است. سپس می‌توانید عینک دودی مناسب را انتخاب کنید. برای یادگیری انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما به خواندن ادامه دهید:

انواع عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما کدام است؟

  • مدل عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند. از اینرو اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید برای خرید عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی اقدام کنید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.

  • مدل عینک آفتابی مناسب صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند شانس استفاده از هر فریم عینک آفتابی را دارند. این افراد می‌توانند عینک آفتابی گرد، گربه‌ای و زاویه‌دار انتخاب کنند. با این حال سعی کنید عینک آفتابی‌تان بزرگ‌تر از اندازه صورت‌تان نباشد. چرا که ممکن است چهره‌تان را بپوشاند و تنها عینک دودی نمایان باشد.

  • عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند، پیشانی‌شان پهن و فک‌شان زاویه‌دار است. عینک آفتابی مناسب این مدل صورت، عینک گرد و بیضی شکل است تا چهره متعادل شود. اگر چهره شما مربعی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی، گرد و گربه‌ای استفاده کنید. با این حال بهتر است فریم نازک انتخاب کنید تا صورت‌تان پهن‌تر جلوه نکند.

انواع عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما

  • عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیلی

اگر صورت مستطیل شکل و زاویه‌دار دارید، می‌توانید از عینک‌های گرد استفاده کنید. زاویه فک این افراد به نسبت صورت‌های مربعی کوچک‌تر است، از این رو می‌توانید علاوه بر عینک ویفر، از عینک آفتابی مربعی و مستطیلی نیز بهره‌مند شوید.

  • مدل عینک آفتابی مناسب صورت قلبی

صورت قلبی شکل، شباهت بسیاری به شکل مثلث برعکس دارد. در واقع پیشانی این افراد پهن و چانه‌شان کوچک است. در این صورت توصیه می‌کنیم از عینک‌های بزرگ استفاده نکنید، چرا که چانه‌تان کوچک‌تر به نظر می‌رسد. عینک گربه‌ای یکی از مناسب‌ترین انواع مدل عینک برای فرم صورت قلبی است. اگر صورت‌تان قلبی یا مثلثی است، می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی نیز استفاده کنید.

  • عینک آفتابی مناسب صورت لوزی

افرادی که صورت‌شان لوزی شکل است، چانه و پیشانی کوچک‌تری به نسبت گونه دارند. از این توصیه می‌کنیم از عینک دودی‌هایی که گونه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد، استفاده نکنید. عینک آفتابی مناسب این فرم صورت، بیضی شکل است. همچنین اگر صورت‌تان لوزی شکل است، از فریم‌های ظریف و نازک استفاده کنید.

جدیدترین و ترندترین انواع عینک آفتابی ۲۰۲۲

در این بخش به بررسی ترندترین انواع عینک آفتابی ۲۰۲۲ می‌پردازیم:

  • عینک آفتابی پاستلی

بهار فصل مناسبی برای استفاده از رنگ‌های پاستلی است و امسال انواع عینک آفتابی پاستلی روی بورس آمده‌اند. نکته‌ای که باید برای انتخاب عینک مناسب صورت‌تان به آن توجه کنید، علاوه بر فریم، رنگ عینک است.

سوالی که در این بخش مطرح می شود این است که چه رنگی از رنگ‌های پاستلی با رنگ پوست من سازگاری دارند و باعث بهتر دیده شدن ظاهر من خواهند شد؟ باید بگوییم که اگر رنگ مو و پوست شما روشن است، می‌توانید از انواع رنگ‌های پاستلی مانند صورتی ملایم، آبی کمرنگ، سبزهای روشن مانند نعنایی کمرنگ استفاده کنید. در مقابل افرادی که رنگ پوست آن‌ها تیره و سبزه است، امکان انتخاب بیشتری دارند و علاوه بر رنگ‌های نام برده شده می‌توانند از انواع رنگ‌های پاستلی زرد و بنفش ملایم هم استفاده کنند.

ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

  • عینک آفتابی بزرگ

دهه ۷۰ میلادی یکی از دهه‌های بسیار تاثیرگذار در صنعت فشن و مد بوده و هر آنچه که در این سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، به صورت چرخشی در دوره‌های مختلف مورد توجه افراد قرار گرفته است. یکی از این موارد، ترندهای عینک آفتابی در دهه ۷۰ است. در این دوره افراد از عینک هایی با فریم بسیار بزرگ استفاده می‌کردند. امسال نیز شاهد عینک‌های بزرگ هستیم. نکته‌ای که باید برای خرید این مدل عینک‌ها به یاد داشته باشید، وزن آن‌هاست. وزن عینک‌های بزرگ، باید سبک و فریم آن‌ها به دایره نزدیک‌تر باشد.

  • عینک آفتابی گرادیان

اغلب افراد با نام این عینک آفتابی آشنا نیستند؛ اما بارها آن را در عینک فروشی‌ها مشاهده کرده‌اند. عینک آفتابی گرادیان، به آن دسته از انواع عینک‌ آفتابی‌ گفته می‌شود که لنز آن‌ها به صورت سایه روشن باشد. این مدل عینک آفتابی، گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در فصل زمستان است.

تنوع عینک‌های آفتابی گرادیان بسیار زیاد است، به طوری که آن‌ها با رنگ‌های مختلف مانند قرمز، صورتی، بنفش و … قابل تهیه هستند و تنها کافی است با در نظر گرفتن رنگ پوست خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

عینک آفتابی گرادیان با لنز صورتی و قهوه‌ای برای افرادی مناسب است که رنگ پوست آن‌ها سرد باشد. در مقابل استفاده از رنگ‌های سبز و آبی برای پوست‌های دارای تناژ رنگی گرم مناسب خواهد بود.

 ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

  • عینک آفتابی سفید

در کنار عینک آفتابی پاستلی، یکی دیگر از انواع عینک آفتابی که می توانید به کلکسیون امسال خود اضافه کنید، عینک آفتابی سفید است. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که لباس‌ها و اکسسوری‌های سفید تنها مناسب تابستان هستند؛ اما با این حال شما می‌توانید از عینک آفتابی سفید در تمام طول سال استفاده کنید.

استفاده از رنگ روشن در فریم عینک آفتابی، ظاهر شما را  از حالت کسل کننده خارج می‌کند. در نظر داشته باشید که لازم است برای خرید این عینک انواع فریم ضخیم و لنزهای تیره را انتخاب کنید.

علاوه بر مدل‌های مذکور مدل خلبانی و گربه‌ای نیز از ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲ هستند. توضیحات این نوع عینک‌ها در بخش های قبلی ذکر شده است.

خرید ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

 

سخن پایانی

نکته مهم در خرید و انتخاب مدل عینک، این است که انواع عینک آفتابی را بشناسید و سپس مدل عینک آفتابی مناسب صورت‌تان را یاد بگیرید.

دنبال‌ کردن ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲ نیز به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک اکسسوری جذاب بتوانید تغییر بزرگی را در ظاهر خود ایجاد کنید و همگام با دنیای مد و فشن پیش بروید.

تنها موضوعی که بعد از بررسی این مقاله لازم است آن را رعایت کنید، توجه به فرم صورت خود در هنگام انتخاب و خرید عینک آفتابی است تا تعادل مناسبی در صورت خود برقرار کنید. شما از چه مدل فریمی برای فرم صورت خود استفاده می‌کنید؟

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما
23 مهر 1398
/
26,747 بازدید

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

فهرست مطالب

احتمالا شما نیز می‌دانید که انواع عینک آفتابی وجود دارد. اما شاید ندانید که بهترین راه انتخاب مدل عینک آفتابی توجه به فرم صورت‌تان است. از اینرو در این مطلب از بانی مگ قصد داریم تا ابتدا انواع مدل عینک آفتابی را بررسی کنیم و سپس عینک آفتابی مناسب صورت شما را بازگو کنیم، تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید عینک آفتابی را داشته باشید. همچنین اگر جز افراد ترندباز هستید، این مقاله به بررسی ترندی‌ترین مدل عینک های افتابی در سال جدید نیز می‌پردازد.

بنابراین اگر خواهان دانستن انواع عینک آفتابی مناسب صورت تان هستید، با ما همراه باشید.

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

عینک آفتابی از کجا بوجود آمد؟ (تاریخچه عینک آفتابی)

تولید نخستین عینک آفتابی به دوران چین و روم باستان برمی‌گردد. در آن زمان پادشاهان امپراطوری رم، بازی و جنگ‌های گلادیاتورها را از پشت الماس‌های صیقلی مشاهده می‌کردند، تا نور خورشید چشمانشان را اذیت نکند.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV، نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

قاضی‌ها در چین، در دادگاه این مدل عینک‌های دودی را می‌پوشیدند تا کسی آن‌ها را هنگام بازجویی شناسایی نکند. همچنین در حال حاضر بسیاری از افراد مشهور از عینک آفتابی به دلیل «شناخته نشدن» استفاده می‌کنند.

برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

جالب است بدانید که کاربرد عینک آفتابی در ابتدا به منظور محافظت چشم افراد در برابر نور خورشید بود، اما امروزه فواید عینک آفتابی بیشتر از این حرفاست! ما امروز به این دلیل از عینک آفتابی استفاده می‌کنیم که چشم‌مان در برابر اشعه‌های مضر خورشید حافظت شود، همچنین جلوگیری از پیری و چین و چروک چشم نیز مطرح است.

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار، طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

در زمان پیدایش عینک آفتابی، مدل های مختلفی وجود نداشت. اما امروزه به لطف مد و فشن، شاهد انواع مدل عینک آفتابی هستیم که شما می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با فرم صورت‌تان داشته باشید.

برندهای مطرحی مانند پرادا (Prada)، ورساچه (Versace)، بربری (Burberry)، بولگاری (Bvlgari )، جین‌وست (Jeanswest)، دیور (Dior)، دولچه اند گابانا (Dolce and Gabbana)، گوچی (Gucci)، ولنتینو (Valentino)، ری‌بن (Ray-Ban)، پلیس (Police) و تام فورد (Tom Ford)، به تولید انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما می‌پردازند.

ویژگی های انواع عینک آفتابی استاندارد

ویژگی انواع عینک آفتابی استاندارد چیست؟

بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید، خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثر نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.

ویژگی مهم انواع عینک آفتابی استاندارد، محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه UV است.

اشعه فرابنفش یا UV موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر دارد که بلندتر از پرتو ایکس است. در این صورت انرژی اشعه فرابنفش کمتر از پرتو ایکس و بیشتر از نور مرئی است. این امواج ۱۰% از نور خورشید را در بر می‌گیرند. اشعه‌های مضر خورشید در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ ظهر شدیدتر می‌شود و ممکن است به چشم شما آسیب برسانند. علاوه بر نور مستقیم، انعکاس نور خورشید از برف، آب و شن و ماسه نیز مضر است و برای محافظت چشم باید از عینک آفتابی استفاده کنید.

تنها راه حل شناخته شده محافظت از چشم در برابر اشعه مضر خورشید، کاربرد عینک آفتابی است. بسیاری از لنز‌های طبی از چشم محافظت می‌کنند، با این حال برای اطمینان بیشتر بهتر است هر چه زوردتر برای خرید عینک آفتابی اقدام کنید.

یک عینک آفتابی استاندارد، باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید. حالا نوبت بخش اصلی ماجرا یعنی بررسی انواع عینک آفتابی است. با ما همراه باشید.

خرید انواع عینک آفتابی زنانه اصل

بررسی انواع عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر به سزایی در چهره و ظاهر شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. بنابراین اگر خواهان استایل شخصی هستید، خرید یک عینک آفتابی منحصربفرد می‌تواند بسیار مناسب باشد.

از آنجایی که انواع مدل عینک آفتابی وجود دارد، ممکن است برای انتخاب و خرید عینک آفتابی مناسب صورت تان دچار سردرگی شوید. اما جای نگرانی نیست، کافیست به خواندن ادامه دهید تا انواع مدل عینک افتابی را یاد بگیرید.

  • مدل عینک آفتابی خلبانی (Aviator)

عینک دودی خلبانی، یکی از اولین عینک‌های آفتابی است که از چند دهه گذشته همچنان مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است و هیچ‌گاه از صنعت مد و فشن خارج نمی‌شود. اولین تولید آن به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد تا چشم خلبانان نظامی از نور مستقیم خورشید در امان بماند. اما پس از چند سال، عینک آفتابی خلبانی وارد صنعت مد و فشن شد و مورد استقبال بسیاری از بازیگران هالیوود قرار گرفت.

عینک آفتابی خلبانی، وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سادگی پشت گوش قرار می‌گیرد. اندازه این عینک دودی، سه برابر بزرگ‌تر از چشم است و از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. جنس فریم مدل کلاسیک عینک خلبانی فلزی است، با این حال این روزها فریم پلاستیکی نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

بدون شک خرید عینک خلبانی همیشه گزینه مناسبی برای فرم‌های مختلف صورت است. ضخامت فریم عینک خلبانی، متفاوت است که در بین آن‌ها انواع فریم ضخیم برای استفاده، راحت‌تر از فریم‌های نازک و سیمی شکل هستند.

انواع عینک آفتابی مدل خلبانی

  • مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

در دهه ۵۰ میلادی، برند رِی‌بن، عینک جذابی را طراحی کرد که ساختار متفاوتی از دیگر عینک‌های آفتابی داشت. فریم بالایی عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر شباهت بسیاری به شکل ابرو دارد، از این رو به این مدل عینک (Browline) می‌گویند.

فریم بالای این عینک دودی، ضخیم و فریم پایینی نازک و ظریف است. البته بعضی از مدل‌های این عینک، در قسمت پایین لنز، فاقد فریم می‌باشد. بالشتک‌های بینی عینک آفتابی برولین انعطاف‌پذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

  • مدل عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)

در سال ۱۹۵۶، برند رِی‌بن یک عینک مربعی کلاسیک به نام ویفر طراحی کرد که از همان زمان تا به حال، همچنان جزء معروف‌ترین و پرکاربردترین عینک‌ آفتابی‌ جهان شناخته شده است. فریم این عینک کلاسیک مربعی ضخیم است. در دهه ۸۰ میلادی، آدری هپبورن، بازیگر سرشناس هالیوود در فیلم «صبحانه در تیفانی» از این عینک دودی استفاده کرد که پس از آن علاقمندان به مد و فشن، مجذوب زیبایی و طراحی خاص این مدل عینک آفتابی زنانه و مردانه شدند.

فرقی نمی‌کند که طرفدار استایل رسمی یا استایل کژوال باشید، چرا که عینک آفتابی ویفری مناسب هر استایلی است و جلوه کلاسیک و جذابی به چهره شما می‌بخشد.

انواع عینک آفتابی (مدل ویفر)

  • مدل عینک آفتابی گرد (Round)

معمولا اولین کسی که بعد از دیدن عینک دودی گرد به ذهنمان می‌آید، جان لنون، خواننده گروه بیلترز است. عینک گرد استایل شما را متفاوت از استایل‌های معمول خیابانی و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند.

جنس فریم این مدل عینک آفتابی مردانه و زنانه می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد و ضخامت فریم آن نیز در دو حالت ضخیم و نازک مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. اگر شما هم به اکسسوری کلاسیک و مدل قدیمی علاقه دارید، عینک گرد انتخاب مناسبی است.

مدل عینک آفتابی گرد

  • مدل عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)

بازیگران سینمای کلاسیک هالیوود، مانند مرلین مونرو و آدری هپبورن، جزء افرادی بودند که تاثیر به سزایی در مرسوم شدن عینک آفتابی گربه‌ای داشتند. این عینک در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به مد و فشن قرار گرفت.

این عینک کلاسیک و جذاب، یکی از عینک دودی‌های مورد علاقه خانم‌ها است، که طرح فریم پلنگی و رنگی آن در چند سال اخیر، همچنان طرفداران بسیاری دارد. همچنین این مدل عینک دودی، مناسب انواع فرم چهره، مانند صورت گرد و بیضی است.

در هنگام خرید انواع عینک آفتابی گربه‌ای، به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر لبه‌های آن کشیده‌تر باشد، باعث پرتر دیده شدن صورت شما خواهد شد. این مدل عینک جزء ترندی‌ترین انواع عینک آفتابی امسال است.

مدل عینک آفتابی مناسب صورت شما

  • مدل عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)

بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان از عینک مستطیلی استفاده می‌کنند، چرا که این مدل عینک مانع عبور نور خورشید به گوشه چشم می‌شود. این مدل عینک مناسب استایل کژوال و اسپرت است.

عینک آفتابی مستطیلی، زاویه صورت را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهد. از این رو افرادی که صورت گرد دارند و می‌خواهند صورت‌شان جذاب‌تر شود، می‌توانند از این مدل عینک آفتابی اسپرت استفاده کنند.

فریم عینک دودی مستطیلی به صورت ضخیم و باریک تولید می‌شود و هر دو فریم، استایل شما را متمایز می‌کند. جالب است بدانید که بعضی از عینک‌های دودی‌ مستطیلی، فریم بسیار باریکی دارند و در این مدل عینک آفتابی، تنها لنز عینک مشخص است.

انواع مدل عینک آفتابی مستطیلی

نحوه انتخاب و خرید مدل عینک آفتابی مناسب صورت شما

متخصصین چهره شناسی توصیه می‌کنند که در هنگام خرید عینک آفتابی، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند ویژگی‌های موجود در چهره شما را متعادل کند. به عنوان مثال فردی که گونه‌های برجسته و خط فک مشخص دارد، بهتر است از انواع فریم گرد استفاده نماید، تا حالت زاویه‌دار صورتش با استفاده از عینک گرد، تعادل مناسبی پیدا کند.

در مقابل افراد با فرم صورت گرد، بهتر است برای متعادل کردن فرم صورت خود از فریم مربع یا مستطیل شکل استفاده کنند تا باعث ایجاد خطای دید و زاویه‌دار دیده شدن صورت خود شوند.

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما کدام است؟

هنگامی‌که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، علاوه بر زیبایی عینک، باید به فرم صورت خود توجه کنید، چرا که این اکسسوری تاثیر بسزایی در جذابیت چهره دارد. به منظور خرید عینک آفتابی متناسب با صورت‌تان، ابتدا باید فرم صورت‌تان را بشناسید، سپس عینک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر فرم صورت خود را نمی‌شناسید، کافی‌ست به آیینه نگاه کنید و تشخیص دهید که صورت‌تان گرد، مربع، قلبی، لوزی یا مستطیلی است. سپس می‌توانید عینک دودی مناسب را انتخاب کنید. برای یادگیری انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما به خواندن ادامه دهید:

انواع عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما کدام است؟

  • مدل عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند. از اینرو اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید برای خرید عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی اقدام کنید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.

  • مدل عینک آفتابی مناسب صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند شانس استفاده از هر فریم عینک آفتابی را دارند. این افراد می‌توانند عینک آفتابی گرد، گربه‌ای و زاویه‌دار انتخاب کنند. با این حال سعی کنید عینک آفتابی‌تان بزرگ‌تر از اندازه صورت‌تان نباشد. چرا که ممکن است چهره‌تان را بپوشاند و تنها عینک دودی نمایان باشد.

  • عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند، پیشانی‌شان پهن و فک‌شان زاویه‌دار است. عینک آفتابی مناسب این مدل صورت، عینک گرد و بیضی شکل است تا چهره متعادل شود. اگر چهره شما مربعی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی، گرد و گربه‌ای استفاده کنید. با این حال بهتر است فریم نازک انتخاب کنید تا صورت‌تان پهن‌تر جلوه نکند.

انواع عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما

  • عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیلی

اگر صورت مستطیل شکل و زاویه‌دار دارید، می‌توانید از عینک‌های گرد استفاده کنید. زاویه فک این افراد به نسبت صورت‌های مربعی کوچک‌تر است، از این رو می‌توانید علاوه بر عینک ویفر، از عینک آفتابی مربعی و مستطیلی نیز بهره‌مند شوید.

  • مدل عینک آفتابی مناسب صورت قلبی

صورت قلبی شکل، شباهت بسیاری به شکل مثلث برعکس دارد. در واقع پیشانی این افراد پهن و چانه‌شان کوچک است. در این صورت توصیه می‌کنیم از عینک‌های بزرگ استفاده نکنید، چرا که چانه‌تان کوچک‌تر به نظر می‌رسد. عینک گربه‌ای یکی از مناسب‌ترین انواع مدل عینک برای فرم صورت قلبی است. اگر صورت‌تان قلبی یا مثلثی است، می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی نیز استفاده کنید.

  • عینک آفتابی مناسب صورت لوزی

افرادی که صورت‌شان لوزی شکل است، چانه و پیشانی کوچک‌تری به نسبت گونه دارند. از این توصیه می‌کنیم از عینک دودی‌هایی که گونه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد، استفاده نکنید. عینک آفتابی مناسب این فرم صورت، بیضی شکل است. همچنین اگر صورت‌تان لوزی شکل است، از فریم‌های ظریف و نازک استفاده کنید.

جدیدترین و ترندترین انواع عینک آفتابی ۲۰۲۲

در این بخش به بررسی ترندترین انواع عینک آفتابی ۲۰۲۲ می‌پردازیم:

  • عینک آفتابی پاستلی

بهار فصل مناسبی برای استفاده از رنگ‌های پاستلی است و امسال انواع عینک آفتابی پاستلی روی بورس آمده‌اند. نکته‌ای که باید برای انتخاب عینک مناسب صورت‌تان به آن توجه کنید، علاوه بر فریم، رنگ عینک است.

سوالی که در این بخش مطرح می شود این است که چه رنگی از رنگ‌های پاستلی با رنگ پوست من سازگاری دارند و باعث بهتر دیده شدن ظاهر من خواهند شد؟ باید بگوییم که اگر رنگ مو و پوست شما روشن است، می‌توانید از انواع رنگ‌های پاستلی مانند صورتی ملایم، آبی کمرنگ، سبزهای روشن مانند نعنایی کمرنگ استفاده کنید. در مقابل افرادی که رنگ پوست آن‌ها تیره و سبزه است، امکان انتخاب بیشتری دارند و علاوه بر رنگ‌های نام برده شده می‌توانند از انواع رنگ‌های پاستلی زرد و بنفش ملایم هم استفاده کنند.

ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

  • عینک آفتابی بزرگ

دهه ۷۰ میلادی یکی از دهه‌های بسیار تاثیرگذار در صنعت فشن و مد بوده و هر آنچه که در این سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، به صورت چرخشی در دوره‌های مختلف مورد توجه افراد قرار گرفته است. یکی از این موارد، ترندهای عینک آفتابی در دهه ۷۰ است. در این دوره افراد از عینک هایی با فریم بسیار بزرگ استفاده می‌کردند. امسال نیز شاهد عینک‌های بزرگ هستیم. نکته‌ای که باید برای خرید این مدل عینک‌ها به یاد داشته باشید، وزن آن‌هاست. وزن عینک‌های بزرگ، باید سبک و فریم آن‌ها به دایره نزدیک‌تر باشد.

  • عینک آفتابی گرادیان

اغلب افراد با نام این عینک آفتابی آشنا نیستند؛ اما بارها آن را در عینک فروشی‌ها مشاهده کرده‌اند. عینک آفتابی گرادیان، به آن دسته از انواع عینک‌ آفتابی‌ گفته می‌شود که لنز آن‌ها به صورت سایه روشن باشد. این مدل عینک آفتابی، گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در فصل زمستان است.

تنوع عینک‌های آفتابی گرادیان بسیار زیاد است، به طوری که آن‌ها با رنگ‌های مختلف مانند قرمز، صورتی، بنفش و … قابل تهیه هستند و تنها کافی است با در نظر گرفتن رنگ پوست خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

عینک آفتابی گرادیان با لنز صورتی و قهوه‌ای برای افرادی مناسب است که رنگ پوست آن‌ها سرد باشد. در مقابل استفاده از رنگ‌های سبز و آبی برای پوست‌های دارای تناژ رنگی گرم مناسب خواهد بود.

 ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

  • عینک آفتابی سفید

در کنار عینک آفتابی پاستلی، یکی دیگر از انواع عینک آفتابی که می توانید به کلکسیون امسال خود اضافه کنید، عینک آفتابی سفید است. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که لباس‌ها و اکسسوری‌های سفید تنها مناسب تابستان هستند؛ اما با این حال شما می‌توانید از عینک آفتابی سفید در تمام طول سال استفاده کنید.

استفاده از رنگ روشن در فریم عینک آفتابی، ظاهر شما را  از حالت کسل کننده خارج می‌کند. در نظر داشته باشید که لازم است برای خرید این عینک انواع فریم ضخیم و لنزهای تیره را انتخاب کنید.

علاوه بر مدل‌های مذکور مدل خلبانی و گربه‌ای نیز از ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲ هستند. توضیحات این نوع عینک‌ها در بخش های قبلی ذکر شده است.

خرید ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲

 

سخن پایانی

نکته مهم در خرید و انتخاب مدل عینک، این است که انواع عینک آفتابی را بشناسید و سپس مدل عینک آفتابی مناسب صورت‌تان را یاد بگیرید.

دنبال‌ کردن ترندترین مدل‌ های عینک آفتابی ۲۰۲۲ نیز به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک اکسسوری جذاب بتوانید تغییر بزرگی را در ظاهر خود ایجاد کنید و همگام با دنیای مد و فشن پیش بروید.

تنها موضوعی که بعد از بررسی این مقاله لازم است آن را رعایت کنید، توجه به فرم صورت خود در هنگام انتخاب و خرید عینک آفتابی است تا تعادل مناسبی در صورت خود برقرار کنید. شما از چه مدل فریمی برای فرم صورت خود استفاده می‌کنید؟

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد