25 مهر 1401
/
14,846 بازدید

آموزش بستن شال برای مهمانی| مدل بستن شال برای انواع فرم صورت

فهرست مطالب

امروزه شال و روسری جدا از بحث حجاب، به یک پوشش خاص برای افراد تبدیل شده است؛ به خصوص اگر قصد شرکت در مهمانی را داشته باشید، نحوه بستن شال می‌تواند استایل مهمانی شما را بسیار جذاب‌تر کند. به عبارت دیگر در روش بستن شال برای مهمانی می‌توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید و خودتان نتیجه آن را ببینید! تفاوتی ندارد که شما چه نوع شالی استفاده می‌کنید یا چه استایلی دارید، همواره می‌توانید نحوه بستن شال خود منحصربفرد کنید تا زیباتر به نظر برسید. اما چگونه؟ در این مقاله از بانی مگ قصد داریم تا به آموزش بستن شال برای مهمانی بپردازیم.

اما قبل از مبحث آموزش بستن شال برای مهمانی، بهتر است بدانید که فرم صورت تاثیر به‌سزایی در زمینه بستن شال در مهمانی‌ها دارد، از اینرو ابتدا بهتر است به این مورد بپردازیم:

آموزش بستن شال مجلسی
آموزش بستن شال مجلسی

آموزش بستن شال برای انواع فرم صورت

انواع شکل صورت(بیضی، گرد، قلبی و…)، در نحوه بستن شال برای مجالس و یا حتی مکان‌های عمومی تفاوت ایجاد می‌کند. از اینرو در این بخش به آموزش بستن شال برای مهمانی متناسب با انواع فرم صورت می‌پردازیم:

  • نحوه بستن شال برای فرم صورت بیضی

پوشیدن شال به‌طوریکه یک نیمه آن جلوی سینه را بپوشاند، بهترین گزینه برای تکمیل فرم صورت بیضی است. استفاده از شال‌های رنگ روشن برای این فرم صورت همیشه ایده خوبی است.

مدل بستن شال برای مهمانی

  • آموزش بستن شال برای صورت گرد

داشتن حجاب برای کسانی که فرم صورت گرد دارند، باعث می‌شود که صورت آن‌ها گرد‌تر به نظر برسد. این اشخاص نباید روسری را خیلی محکم ببندند زیرا صورت آن‌ها گرد‌تر جلوه خواهد کرد. بنابراین اگر شما نیز فرم صورت‌تان گرد است، پیشنهاد می‌کنیم که شال و روسری را شل ببندید و از شال و روسری‌هایی که ترکیب طرح‌دار و ساده دارند، استفاده کنید. اگر بخش طرح‌دار شال را روی سینه باز کنید، باعث می‌شود تا صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.

آموزش بستن شال مناسب صورت گرد

  • روش بستن شال برای صورت‌های چاق

افرادی که صورت چاق با گونه‌هایی برجسته دارند، باید از شال‌هایی با سبک‌ مینیمال استفاده کنند.  پوشیدن یک شال بلند و پیچیدن آن دور سر برای این فرم صورت به‌شدت جذاب است.

آموزش بستن شال برای صورت پر

  • آموزش بستن شال برای صورت بزرگ

خانم‌هایی که صورت درشت دارند، می‌توانند از توربان و شال استفاده کنند؛ زیرا این سبک حجاب از هر دو طرف صورت را می‌پوشاند و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

مدل بستن شال برای صورت بزرگ

  • نحوه بستن شال برای صورت الماسی شکل

خانم‌هایی که این فرم صورت را دارند، می‌توانند با پوشیدن شال، آن را به رخ بکشند! حجاب برای این فرم صورت موجب جلب توجه‌ به آن خواهد شد. سبک حجاب عمامه برای این افراد بهترین انتخاب است.

انواع مدل بستن شال شیک و مجلسی

  • آموزش پوشیدن شال برای صورت قلبی شکل

با حجم دادن به اطراف فرم صورت قلبی، می‌توان شکل صورت را برجسته نشان داد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که برای خرید شال و یا یک روسری بزرگ ( که بتوان چندین بار آن را پیچید و لایه‌هایی دور سر ایجاد کرد) اقدام کنید و در نهایت با سنجاق‌های تزئینی یا گره آن را ببندید.

مدل بستن شال مناسب صورت قلبی شکل

  • روش بستن شال برای صورت کشیده

به اشخاصی که فرم صورت‌ کشیده دارند، پیشنهاد می‌شود از چندلایه کردن شال و استفاده از اکسسوری‌های حجاب بپرهیزند. با پیچیدن یک‌بار روسری به‌دور سر و انداختن دو طرف آن روی دو شانه می‌توان سادگی را حفظ کرد.

مدل بستن شال برای صورت کشیده

  • آموزش بستن شال برای صورت مربعی

این افراد باید با استفاده از طلق‌های شال و روسری، مربعی بودن صورت خود را جبران کنند. همچنین کاربرد کلاه حجاب پیشنهاد دوم ما به شماست، اگر صورتان مربعی شکل است، این کار به پنهان کردن زوایای تیز صورت کمک می‌کند.

مدل بستن شال مناسب صورت مربعی

آموزش بستن شال برای مهمانی

حالا نوبت آموزش بستن شال برای مهمانی است. در این بخش ۹ سبک منحصربفرد بستن شال را برای مهمانی بررسی می‌کنیم:

  • روش بستن شال به سبک عمامه

یکی از سبک‌های حجاب جدید و ترند، بستن شال به شکل عمامه است. این سبک حجاب در بین دختران بسیار محبوب است؛ زیرا ظاهری مدرن به آن‌ها می‌دهد. این نوع بستن شال تمام قسمت سر را می‌پوشاند. کافیست روسری و یا شال خود را به‌صورت تا شده بپوشید و دولایه در بالای سر خود قرار دهید، سپس آن را از پشت گره بزنید یا در بالای سر خود بپیچید.

بستن شال مدل علامه ای

  • آموزش بستن شال به روش ترکی

این سبک مناسب کسانی است که همواره شال را ساده می‌بندند. این افراد بدون تغییر زیاد، می‌توانند در مهمانی‌ها هم حجاب خود را با سادگی، اما شیک‌تر داشته باشند. بستن شال به روش ترکی یکی از انواع موردعلاقه حجاب در میان مسلمانان جهان است.

آموزش بستن شال به روش ترکی

  • استفاده از اکسسوری‌های حجاب

اصولاً خانم‌ها هنگام رفتن به مراسم رسمی، حجاب خود را با جواهرات و سایر زیورآلات تزئین می‌کنند.  اکسسوری‌های حجاب زیبایی لباس رسمی را صدچندان می‌کند. استفاده از زیورآلات پیشانی، سنجاق‌های تزیینی، بست و حلقه‌های روسری یا حتی گوشواره‌های بزرگی که بدون نیاز به نمایش گوش، از زیر روسری بیرون بیایند، می‌توانند زیبایی شما را افزایش دهند.

مدل بستن شال و ست با اکسسوری

  • آموزش بستن شال برای مهمانی با مدل لبنانی

در بسیاری از مواقع افراد به مهمانی دعوت می‌شوند که دوست دارند در آن باحجاب باشند، اما اصول شیک‌پوشی را هم رعایت کنند. برای این منظور می‌توانید از مدل عربی یا لبنانی استفاده کنید؛ زیرا این دو مدل، مخصوص بانوان محجبه هستند.

آموزش بستن شال برای مهمانی با حجاب

  • حجاب برای افراد عینکی

خانم‌هایی که عینک می‌زنند، به خوبی می‌دانند که تطبیق عینک با حجاب چقدر دشوار است. این افراد با پوشیدن یک کلاه زیر شال و پیچیدن شال دور سر به شکلی که یک طرف آن دور گردن بسته شود و طرف دیگر دور سر، می‌توانند ظاهری شیک را ایجاد کنند.

روش بستن شال بصورت عکس

  • آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

بسیاری از افراد، از استفاده کردن گیره و سایر موارد بیزار هستند؛ به همین دلیل به دنبال روش بستن شال، بدون استفاده از گیره می‌باشند؛ بدین منظور لازم است تا به یک سری از نکات توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از  گیره‌ استفاده نکنید، بهتر است از شال‌هایی استفاده کنید که کمتر سر می‌خورند. برای مثال شال نخی بهترین انتخاب است.

آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

  • روش بستن شال ساده

اگر قصد دارید به یک مهمانی دوستانه بروید، می‌توانید شال خود را به شکل ساده ببندید؛ کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا شال را به گونه‌ای سر کنید که یک سمت آن بلندتر از دیگری باشد.
  2. دو طرف شال را به زیرچانه جمع کرده و با یک گیره به یکدیگر متصل کنید.
  3. قسمت بلندتر را به سمت شانه مخالف آورده و به پشت شانه بیندازید؛ سپس این انتها را گرفته و سعی کنید به سمت جلو شانه دیگر خود بکشانید.
  4. در انتها کافیست دو سمت شال را در قسمت جلوی خود مرتب کنید تا به‌طور کامل قسمت جلوی بدن شما را بپوشاند.

آموزش بستن شال برای مهمانی ساده

  • آموزش بستن شال برای مهمانی لاکچری

به منظور بستن شال برای مهمانی لاکچری، کافیست از طرح‌های زیبا استفاده کنید. در این راستا بهتر است از مدل‌هایی با ریشه‌های بلند و یا با تزئینات اضافه روی آن بهره ببرید. خرید شال ساتن برای مهمانی‌های لاکچری، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

  • آموزش بستن شال با مدل آبشاری

در بسیاری از مهمانی‌ها افراد نیاز به حجاب دارند؛ یکی از مدل‌هایی که می‌توانید برای بستن شال در مهمانی از آن بهره بگیرید، مدل آبشاری است. برای این منظور کافیست به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ابتدا سعی کنید وسط شال را پیدا کرده و تا بزنید؛ سپس از قسمت وسط، شال را روی سر خود بندازید.
  2. قسمت انتهایی چپ را به راست کشیده و در قسمت وسط در پشت سر خود با سنجاق محکم کنید.
  3. سپس همین کار را برای قسمت راست انجام دهید.
  4. توجه داشته باشید که می‌توانید بعد از بستن شال به شکل آبشاری، زیر شال چیزی سر نکنید؛ اما اگر باحجاب بودن برای شما مهم است می‌توانید از هد بند یا کلاه حجابی نیز استفاده کنید.

آموزش بستن شال برای مهمانی با عکس مرحله به مرحله

  • نحوه بستن شال به شکل حجیم

بسیاری از افراد علاقه دارند تا هنگام بستن شال، حجم بیشتری روی سر خود ایجاد کنند. بدین منظور می‌توانید به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدای کار اگر موهای شما بلند است، بهتر است آن را به شکل گوجه‌ای، به‌طور کامل ببندید.
  2. در گام بعدی بهتر است از کلاه حجابی استفاده کنید. زیرا کلاه حجابی به ثابت ماندن موی سر کمک زیادی می‌کند.
  3. برای اینکه سر شما حجیم‌تر به نظر برسد& می‌توانید از وسایلی مانند اسکرانچی استفاده کنید.
  4. سپس قسمت چپ شال را با کمک سنجاق در زیر اسکرانچی فیکس کنید.
  5. بخش بالایی شال را با کمک سنجاق و به شکل لایه‌ای در بالای سر فیکس کنید.
  6. در این مرحله کافیست قسمت راست شال را به سمت مخالف، از بالای سر بپیچانید و بعد از یک دور کامل، در سمت راست فیکس کنید.

نکاتی درباره خرید و روش بستن شال مجلسی

به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید خرید و طریقه بستن شال برای مهمانی را بدون اشتباه انجام دهید:

  1. اگر قرار است در مهمانی، عروسی یا هر مراسم رسمی دیگری شرکت کنید، در چنین مواقعی آزاد هستید که در پوشش خود زیاده‌روی کنید؛ پس می‌توانید از اکسسوری‌های حجاب و شال و روسری‌های پولکی، براق و پارچه‌ها شلوغ استفاده کنید.
  2. در نحوه بستن شال و روسری حتماً به فرم صورت خود توجه داشته باشید.
  3. با توجه‌ به فصل، شال و روسری مناسب انتخاب کنید. برای مثال، پارچه‌های سبک مانند پنبه یا کتان انتخاب‌های ایده‌آلی برای تابستان‌ها هستند؛ درحالی‌که روسری‌های پشمینه انتخابی عالی برای زمستان‌ها هستند؛ زیرا می‌توانند شما را گرم نگه دارند.
  4. اضافه‌ کردن شال‌های رنگ خنثی به کمد لباس شما ضروری است. این رنگ‌ها همیشه روی مد هستند و می‌توانند برای هر لباسی مناسب باشند.
  5. ست کردن شال و روسری‌های طرح دار، اگر لباستان ساده است، می‌تواند جذاب باشد.
  6. در نهایت سبک مناسب خود را، از میان هزاران سبک و مدل بستن و طرح و پارچه‌های گوناگون بیابید تا همواره در حجاب خود بدرخشید.

آموزش بستن شال خاص

انواع جنس شال را بهتر بشناسید

در بخش آخر این مطلب انواع جنس شال را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در خرید شال مجلسی و روزمره دقت لازم را داشته باشید:

  • شال نخی

یکی از معروف‌ترین انواع شال، شال نخی است. الیاف نخ از پنبه به دست آمده و به همین دلیل هنگام شستشو به‌راحتی از آلودگی‌ها پاک می‌شوند. خنک بودن این نوع الیاف موجب می‌شود تا شال نخی برای تابستان بسیار محبوب باشد. پارچه نخی نسبت به سایر الیاف کمتر لیز می‌خورد و با اتو با حرارت کم به راحتی اتو می‌شود.

  • شال حریر

نوع دیگری از الیاف وجود دارد که به لختی و نازک بودن معروف است. قیمت آن کمی بیشتر از نخ  است و روی سر لیز می‌خورد. شال حریر مناسب مهمانی و مجالس می‌باشد.

  • شال ساتن

این نوع پارچه، کمی براق بوده و برای استفاده در مجالس رسمی  بسیار پرکابرد است.

  • شال ابریشمی

الیاف ابریشمی لطیف، سبک و البته مقاوم هستند. از این نوع شال می‌توانید در تمامی فصول سال استفاده کنید. احتمال چروک شدن الیاف ابریشمی بسیار کم بوده و قیمت آن هم نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است.

کلام آخر

زیبا بودن تنها به معنای استفاده از زیورآلات لوکس و خاص نیست؛ بلکه می‌توان با ساده‌ترین پوشش‌ها هم زیبا و خوش استایل بود. مثلا می‌توانید با خرید یک شال زیبا، ظاهر خود جذاب‌تر کنید. به همین علت ما در این مقاله از بانی مگ سعی کردیم تا با معرفی انواع روش بستن شال برای فرم های مختلف صورت و آموزش بستن شال برای مهمانی، به شما کمک کنیم تا در مجالس و محافلی که شرکت می‌کنید، بدرخشید. شما کدام نحوه بستن شال را می‌پسندید؟

 

 

 

 

 

 

نظرات 1

  1. Ayhan says:

    آقا اینا یه سریاشون جدی حجاب نیستن!با اینهمه آرایش! قشنگی حجاب به سادگیشه:)✨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

اکسسوری‌های مناسب فصل بهار

روزهای سرد در نهایت پایان یافتند و بهار فرا می‌رسد. شکوفه‌های بهاری را میتوان برروی درختان دید که شکوه تازه‌ای به

آموزش بستن شال برای مهمانی
25 مهر 1401
/
14,846 بازدید

آموزش بستن شال برای مهمانی| مدل بستن شال برای انواع فرم صورت

فهرست مطالب

امروزه شال و روسری جدا از بحث حجاب، به یک پوشش خاص برای افراد تبدیل شده است؛ به خصوص اگر قصد شرکت در مهمانی را داشته باشید، نحوه بستن شال می‌تواند استایل مهمانی شما را بسیار جذاب‌تر کند. به عبارت دیگر در روش بستن شال برای مهمانی می‌توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید و خودتان نتیجه آن را ببینید! تفاوتی ندارد که شما چه نوع شالی استفاده می‌کنید یا چه استایلی دارید، همواره می‌توانید نحوه بستن شال خود منحصربفرد کنید تا زیباتر به نظر برسید. اما چگونه؟ در این مقاله از بانی مگ قصد داریم تا به آموزش بستن شال برای مهمانی بپردازیم.

اما قبل از مبحث آموزش بستن شال برای مهمانی، بهتر است بدانید که فرم صورت تاثیر به‌سزایی در زمینه بستن شال در مهمانی‌ها دارد، از اینرو ابتدا بهتر است به این مورد بپردازیم:

آموزش بستن شال مجلسی
آموزش بستن شال مجلسی

آموزش بستن شال برای انواع فرم صورت

انواع شکل صورت(بیضی، گرد، قلبی و…)، در نحوه بستن شال برای مجالس و یا حتی مکان‌های عمومی تفاوت ایجاد می‌کند. از اینرو در این بخش به آموزش بستن شال برای مهمانی متناسب با انواع فرم صورت می‌پردازیم:

  • نحوه بستن شال برای فرم صورت بیضی

پوشیدن شال به‌طوریکه یک نیمه آن جلوی سینه را بپوشاند، بهترین گزینه برای تکمیل فرم صورت بیضی است. استفاده از شال‌های رنگ روشن برای این فرم صورت همیشه ایده خوبی است.

مدل بستن شال برای مهمانی

  • آموزش بستن شال برای صورت گرد

داشتن حجاب برای کسانی که فرم صورت گرد دارند، باعث می‌شود که صورت آن‌ها گرد‌تر به نظر برسد. این اشخاص نباید روسری را خیلی محکم ببندند زیرا صورت آن‌ها گرد‌تر جلوه خواهد کرد. بنابراین اگر شما نیز فرم صورت‌تان گرد است، پیشنهاد می‌کنیم که شال و روسری را شل ببندید و از شال و روسری‌هایی که ترکیب طرح‌دار و ساده دارند، استفاده کنید. اگر بخش طرح‌دار شال را روی سینه باز کنید، باعث می‌شود تا صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.

آموزش بستن شال مناسب صورت گرد

  • روش بستن شال برای صورت‌های چاق

افرادی که صورت چاق با گونه‌هایی برجسته دارند، باید از شال‌هایی با سبک‌ مینیمال استفاده کنند.  پوشیدن یک شال بلند و پیچیدن آن دور سر برای این فرم صورت به‌شدت جذاب است.

آموزش بستن شال برای صورت پر

  • آموزش بستن شال برای صورت بزرگ

خانم‌هایی که صورت درشت دارند، می‌توانند از توربان و شال استفاده کنند؛ زیرا این سبک حجاب از هر دو طرف صورت را می‌پوشاند و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

مدل بستن شال برای صورت بزرگ

  • نحوه بستن شال برای صورت الماسی شکل

خانم‌هایی که این فرم صورت را دارند، می‌توانند با پوشیدن شال، آن را به رخ بکشند! حجاب برای این فرم صورت موجب جلب توجه‌ به آن خواهد شد. سبک حجاب عمامه برای این افراد بهترین انتخاب است.

انواع مدل بستن شال شیک و مجلسی

  • آموزش پوشیدن شال برای صورت قلبی شکل

با حجم دادن به اطراف فرم صورت قلبی، می‌توان شکل صورت را برجسته نشان داد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که برای خرید شال و یا یک روسری بزرگ ( که بتوان چندین بار آن را پیچید و لایه‌هایی دور سر ایجاد کرد) اقدام کنید و در نهایت با سنجاق‌های تزئینی یا گره آن را ببندید.

مدل بستن شال مناسب صورت قلبی شکل

  • روش بستن شال برای صورت کشیده

به اشخاصی که فرم صورت‌ کشیده دارند، پیشنهاد می‌شود از چندلایه کردن شال و استفاده از اکسسوری‌های حجاب بپرهیزند. با پیچیدن یک‌بار روسری به‌دور سر و انداختن دو طرف آن روی دو شانه می‌توان سادگی را حفظ کرد.

مدل بستن شال برای صورت کشیده

  • آموزش بستن شال برای صورت مربعی

این افراد باید با استفاده از طلق‌های شال و روسری، مربعی بودن صورت خود را جبران کنند. همچنین کاربرد کلاه حجاب پیشنهاد دوم ما به شماست، اگر صورتان مربعی شکل است، این کار به پنهان کردن زوایای تیز صورت کمک می‌کند.

مدل بستن شال مناسب صورت مربعی

آموزش بستن شال برای مهمانی

حالا نوبت آموزش بستن شال برای مهمانی است. در این بخش ۹ سبک منحصربفرد بستن شال را برای مهمانی بررسی می‌کنیم:

  • روش بستن شال به سبک عمامه

یکی از سبک‌های حجاب جدید و ترند، بستن شال به شکل عمامه است. این سبک حجاب در بین دختران بسیار محبوب است؛ زیرا ظاهری مدرن به آن‌ها می‌دهد. این نوع بستن شال تمام قسمت سر را می‌پوشاند. کافیست روسری و یا شال خود را به‌صورت تا شده بپوشید و دولایه در بالای سر خود قرار دهید، سپس آن را از پشت گره بزنید یا در بالای سر خود بپیچید.

بستن شال مدل علامه ای

  • آموزش بستن شال به روش ترکی

این سبک مناسب کسانی است که همواره شال را ساده می‌بندند. این افراد بدون تغییر زیاد، می‌توانند در مهمانی‌ها هم حجاب خود را با سادگی، اما شیک‌تر داشته باشند. بستن شال به روش ترکی یکی از انواع موردعلاقه حجاب در میان مسلمانان جهان است.

آموزش بستن شال به روش ترکی

  • استفاده از اکسسوری‌های حجاب

اصولاً خانم‌ها هنگام رفتن به مراسم رسمی، حجاب خود را با جواهرات و سایر زیورآلات تزئین می‌کنند.  اکسسوری‌های حجاب زیبایی لباس رسمی را صدچندان می‌کند. استفاده از زیورآلات پیشانی، سنجاق‌های تزیینی، بست و حلقه‌های روسری یا حتی گوشواره‌های بزرگی که بدون نیاز به نمایش گوش، از زیر روسری بیرون بیایند، می‌توانند زیبایی شما را افزایش دهند.

مدل بستن شال و ست با اکسسوری

  • آموزش بستن شال برای مهمانی با مدل لبنانی

در بسیاری از مواقع افراد به مهمانی دعوت می‌شوند که دوست دارند در آن باحجاب باشند، اما اصول شیک‌پوشی را هم رعایت کنند. برای این منظور می‌توانید از مدل عربی یا لبنانی استفاده کنید؛ زیرا این دو مدل، مخصوص بانوان محجبه هستند.

آموزش بستن شال برای مهمانی با حجاب

  • حجاب برای افراد عینکی

خانم‌هایی که عینک می‌زنند، به خوبی می‌دانند که تطبیق عینک با حجاب چقدر دشوار است. این افراد با پوشیدن یک کلاه زیر شال و پیچیدن شال دور سر به شکلی که یک طرف آن دور گردن بسته شود و طرف دیگر دور سر، می‌توانند ظاهری شیک را ایجاد کنند.

روش بستن شال بصورت عکس

  • آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

بسیاری از افراد، از استفاده کردن گیره و سایر موارد بیزار هستند؛ به همین دلیل به دنبال روش بستن شال، بدون استفاده از گیره می‌باشند؛ بدین منظور لازم است تا به یک سری از نکات توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از  گیره‌ استفاده نکنید، بهتر است از شال‌هایی استفاده کنید که کمتر سر می‌خورند. برای مثال شال نخی بهترین انتخاب است.

آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

  • روش بستن شال ساده

اگر قصد دارید به یک مهمانی دوستانه بروید، می‌توانید شال خود را به شکل ساده ببندید؛ کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا شال را به گونه‌ای سر کنید که یک سمت آن بلندتر از دیگری باشد.
  2. دو طرف شال را به زیرچانه جمع کرده و با یک گیره به یکدیگر متصل کنید.
  3. قسمت بلندتر را به سمت شانه مخالف آورده و به پشت شانه بیندازید؛ سپس این انتها را گرفته و سعی کنید به سمت جلو شانه دیگر خود بکشانید.
  4. در انتها کافیست دو سمت شال را در قسمت جلوی خود مرتب کنید تا به‌طور کامل قسمت جلوی بدن شما را بپوشاند.

آموزش بستن شال برای مهمانی ساده

  • آموزش بستن شال برای مهمانی لاکچری

به منظور بستن شال برای مهمانی لاکچری، کافیست از طرح‌های زیبا استفاده کنید. در این راستا بهتر است از مدل‌هایی با ریشه‌های بلند و یا با تزئینات اضافه روی آن بهره ببرید. خرید شال ساتن برای مهمانی‌های لاکچری، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

  • آموزش بستن شال با مدل آبشاری

در بسیاری از مهمانی‌ها افراد نیاز به حجاب دارند؛ یکی از مدل‌هایی که می‌توانید برای بستن شال در مهمانی از آن بهره بگیرید، مدل آبشاری است. برای این منظور کافیست به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ابتدا سعی کنید وسط شال را پیدا کرده و تا بزنید؛ سپس از قسمت وسط، شال را روی سر خود بندازید.
  2. قسمت انتهایی چپ را به راست کشیده و در قسمت وسط در پشت سر خود با سنجاق محکم کنید.
  3. سپس همین کار را برای قسمت راست انجام دهید.
  4. توجه داشته باشید که می‌توانید بعد از بستن شال به شکل آبشاری، زیر شال چیزی سر نکنید؛ اما اگر باحجاب بودن برای شما مهم است می‌توانید از هد بند یا کلاه حجابی نیز استفاده کنید.

آموزش بستن شال برای مهمانی با عکس مرحله به مرحله

  • نحوه بستن شال به شکل حجیم

بسیاری از افراد علاقه دارند تا هنگام بستن شال، حجم بیشتری روی سر خود ایجاد کنند. بدین منظور می‌توانید به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدای کار اگر موهای شما بلند است، بهتر است آن را به شکل گوجه‌ای، به‌طور کامل ببندید.
  2. در گام بعدی بهتر است از کلاه حجابی استفاده کنید. زیرا کلاه حجابی به ثابت ماندن موی سر کمک زیادی می‌کند.
  3. برای اینکه سر شما حجیم‌تر به نظر برسد& می‌توانید از وسایلی مانند اسکرانچی استفاده کنید.
  4. سپس قسمت چپ شال را با کمک سنجاق در زیر اسکرانچی فیکس کنید.
  5. بخش بالایی شال را با کمک سنجاق و به شکل لایه‌ای در بالای سر فیکس کنید.
  6. در این مرحله کافیست قسمت راست شال را به سمت مخالف، از بالای سر بپیچانید و بعد از یک دور کامل، در سمت راست فیکس کنید.

نکاتی درباره خرید و روش بستن شال مجلسی

به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید خرید و طریقه بستن شال برای مهمانی را بدون اشتباه انجام دهید:

  1. اگر قرار است در مهمانی، عروسی یا هر مراسم رسمی دیگری شرکت کنید، در چنین مواقعی آزاد هستید که در پوشش خود زیاده‌روی کنید؛ پس می‌توانید از اکسسوری‌های حجاب و شال و روسری‌های پولکی، براق و پارچه‌ها شلوغ استفاده کنید.
  2. در نحوه بستن شال و روسری حتماً به فرم صورت خود توجه داشته باشید.
  3. با توجه‌ به فصل، شال و روسری مناسب انتخاب کنید. برای مثال، پارچه‌های سبک مانند پنبه یا کتان انتخاب‌های ایده‌آلی برای تابستان‌ها هستند؛ درحالی‌که روسری‌های پشمینه انتخابی عالی برای زمستان‌ها هستند؛ زیرا می‌توانند شما را گرم نگه دارند.
  4. اضافه‌ کردن شال‌های رنگ خنثی به کمد لباس شما ضروری است. این رنگ‌ها همیشه روی مد هستند و می‌توانند برای هر لباسی مناسب باشند.
  5. ست کردن شال و روسری‌های طرح دار، اگر لباستان ساده است، می‌تواند جذاب باشد.
  6. در نهایت سبک مناسب خود را، از میان هزاران سبک و مدل بستن و طرح و پارچه‌های گوناگون بیابید تا همواره در حجاب خود بدرخشید.

آموزش بستن شال خاص

انواع جنس شال را بهتر بشناسید

در بخش آخر این مطلب انواع جنس شال را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در خرید شال مجلسی و روزمره دقت لازم را داشته باشید:

  • شال نخی

یکی از معروف‌ترین انواع شال، شال نخی است. الیاف نخ از پنبه به دست آمده و به همین دلیل هنگام شستشو به‌راحتی از آلودگی‌ها پاک می‌شوند. خنک بودن این نوع الیاف موجب می‌شود تا شال نخی برای تابستان بسیار محبوب باشد. پارچه نخی نسبت به سایر الیاف کمتر لیز می‌خورد و با اتو با حرارت کم به راحتی اتو می‌شود.

  • شال حریر

نوع دیگری از الیاف وجود دارد که به لختی و نازک بودن معروف است. قیمت آن کمی بیشتر از نخ  است و روی سر لیز می‌خورد. شال حریر مناسب مهمانی و مجالس می‌باشد.

  • شال ساتن

این نوع پارچه، کمی براق بوده و برای استفاده در مجالس رسمی  بسیار پرکابرد است.

  • شال ابریشمی

الیاف ابریشمی لطیف، سبک و البته مقاوم هستند. از این نوع شال می‌توانید در تمامی فصول سال استفاده کنید. احتمال چروک شدن الیاف ابریشمی بسیار کم بوده و قیمت آن هم نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است.

کلام آخر

زیبا بودن تنها به معنای استفاده از زیورآلات لوکس و خاص نیست؛ بلکه می‌توان با ساده‌ترین پوشش‌ها هم زیبا و خوش استایل بود. مثلا می‌توانید با خرید یک شال زیبا، ظاهر خود جذاب‌تر کنید. به همین علت ما در این مقاله از بانی مگ سعی کردیم تا با معرفی انواع روش بستن شال برای فرم های مختلف صورت و آموزش بستن شال برای مهمانی، به شما کمک کنیم تا در مجالس و محافلی که شرکت می‌کنید، بدرخشید. شما کدام نحوه بستن شال را می‌پسندید؟

 

 

 

 

 

 

نظرات 1

  1. Ayhan says:

    آقا اینا یه سریاشون جدی حجاب نیستن!با اینهمه آرایش! قشنگی حجاب به سادگیشه:)✨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد