12 بهمن 1399
/
6,967 بازدید

معرفی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه منتقدین

فهرست مطالب

سال ۲۰۲۰ که تماشاگر فیلمی به کارگردانی ویروس کرونا بود، به تیتراژ پایان خود رسید. نمایش عجیب کرونا به‌قدری ناگهانی، تلخ و سخت بود که ما بازیگرانش را به‌سختی تحت تأثیر خود قرارداد. ویروس کرونا پرده نقره‌ای را از ما گرفت، اما نتوانست عادت فیلم دیدن را از سر ما بیندازد، بلکه قرنطینه باعث شد، مردم به فیلم دیدن ترغیب شوند. البته مردمانی هم مانند ما در ایران که همواره از دیدن فیلم‌‌های شاخص روز دنیا روی پرده نقره‌ای محروم‌اند، مثل همیشه فیلم‌ها را در خانه تماشا کردند.

اکران آنلاین فیلم‌، اتفاقی تازه در تاریخ سینما بود که پلتفرم‌های آنلاین برای مخاطبین خود فراهم کردند. جدا از کم‌وکاستی‌های اکران آنلاین فیلم در این پلتفرم‌ها، خرید بلیت و تماشای آنلاین فیلم روی پرده سینما در روز و ساعات اکران فیلم‌های جدید، تجربه لذت بخشی بود.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه منتقدین و مخاطبان جهانی را معرفی ‌کنیم:

تنت Tenet یکی از فیلم های برتر سال ۲۰۲۰

فیلم تنت یکی از فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین

محصول: مشترک انگلستان و آمریکا

Tenet آخرین ساخته کارگردان بزرگ سینمای جهان کریستوفر نولان است. به گفته خود نولان تنت شخصی‌ترین فیلم او است که تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ شد. فیلم‌برداری آن به دلیل گسترش ویروس کرونا، ۳ بار به تأخیر افتاد و در کشورهای دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، انگلستان و آمریکا فیلم‌برداری شد.

هرچند Tenet نتوانست به‌مانند Inception و Interstellar طرفداران نولان و منتقدان و علاقه‌مندان حرفه‌ای فیلم را شگفت‌زده کند، اما آمار فروشش این فیلم را در میان پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ قرارداد که نشان از موفقیت نسبی این فیلم داشت که البته قابل پیش‌بینی بود که فیلمی از کریستوفر نولان فروش زیادی داشته باشد.

بازی درخشان جان دیوید واشنگتن در قاب‌های جذابی که در فیلم ثبت شده از نقاط مثبت جدیدترین اثر کریستوفر نولان می‌باشد. در این فیلم از تکنیک ریورس موشن (از آخر به اول) استفاده شده که از ویژگی‌های شاخص این فیلم است. بدون شک زمانی که فیلمی از کریستوفر نولان تماشا می‌کنید باید منتظر ایده‌های جذاب و فلسفی که در آینده انتظارتان را می‌کشند، باشید و همین فیلم‌نامه باارزش، یکی از دلایلی است که شما را تا انتهای فیلم میخکوب نگه می‌دارد.

جان دیوید واشنگتن، قهرمان داستان، پس از اثبات وفاداری‌اش به سازمان سیا آمریکا، برای پروژه تنت انتخاب می‌شود و برای نجات آینده مأموریتش را شروع می‌کند.

یک دور دیگر Another Round

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: توماس وینتربرگ

بازیگران: مدس میکلسن، توماس بولارسن، مایونوس میلان، لارش رانته

محصول: دانمارک

توماس ویتنبرگ فیلم‌نامه Another Round را با الهام از تعریف‌های دختر خود آیدا، درباره فرهنگ نوشیدن جوانان دانمارکی، نوشته است. آیدا قرار بود در این فیلم بازی کند اما متأسفانه چهار روز بعد از شروع فیلم‌برداری در یک حادثه تصادف از دنیا رفت.

Another Round بسیار خوش‌ ریتم است و با سبک فیلم‌برداری دوربین روی دست و تغییر طیف رنگ‌ها در سکانس‌های مختلف و موسیقی جذاب این فیلم، شما را از دقایق ابتدایی تا پایان فیلم مجذوب خودش می‌کند. نمی‌توان از فیلم یک دور دیگر صحبت کرد و از بازی بی‌نقص مدس میکلسن حرف نزد. ویتنبرگ نشان داد که در انتخاب بازیگرانش انتخاب هوشمندانه‌ای دارد.

این فیلم داستان معلم تاریخ میان‌سالی است که فکر می‌کند برای همسر، خانواده و دانش‌آموزانش حوصله سربر شده و احساس می‌کند نه کسی را دوست دارد و نه کسی او را دوست دارد. به همین دلیل به همراه چهار دوست خود که همه درگیر این سرخوردگی هستند، تصمیم می‌گیرند نظریه‌ی یک فیلسوف نروژی را آزمایش کنند.

منک Mank

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی لی کالینز، تاپنس میدلتون

محصول: آمریکا

طرفداران دیوید فینچر مدت ها منتظر بودند تا بالاخره فیلمی از دیوید فینچر را ببینند که منک ساخته شود. فیلمی که قرار بود در سال ۱۹۹۷ بسازد و مدت‌ها بعد، پس از مرگ جک فینچر، پدر فقید دیوید فینچر، ساخته شد و جز بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ شد. کارگردانی دیوید فینچر در کنار فیلم‌برداری و قاب‌های جذاب و فیلم‌نامه نوستالژی برای طرفداران سینما که توسط جک فینچر نوشته شده بود، از نقاط مثبت Mank است.

داستان منک در سال ۱۹۴۰ می‌گذرد. شرکت RKO برای پروژه جدید خود به اورسون ولز پیشنهاد همکاری می‌دهد. هرمان جی مانکیویچ در کالیفرنیا دوران نقاهت بهبود پایش که براثر حادثه رانندگی آسیب‌ دیده بود را پشت سر می‌گذارد، تلفنی از اورسون ولز دریافت می‌کند که او را برای فیلم‌نامه فیلم جدیدش می‌خواهد…

میناری Minari

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: لی ایزاک چانگ

بازیگران: استیون ین، هان یه‌ری، ویل پاتون

محصول: آمریکا

میناری ساخته لی ایزاک چانگ، فیلمی است که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت و رسانه‌ها این فیلم را یکی از نامزدهای اسکار می‌دانند، تصویربرداری و نماهایی که در فیلم مشاهده می‌کنید، قابل تحسین است. از نقاط مثبت این فیلم می‌توان به فیلمنامه‌ آن اشاره کرد. بازیگران در این فیلم کار خود را به درستی انجام داده‌اند و در کنار کارگردانی قابل دفاع لی ایزاک چانگ، ترکیبی قابل تحسین آفریده‌اند.

میناری سرگذشت خانواده کره‌ای است که از کالیفرنیا به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا کشاورزی کنند و محصولات کره‌ای را تولید کنند و بتوانند زندگی خود رابگذرانند…

سرزمین آواره‌ها Nomadland

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: کلوئی ژائو

بازیگران: فرانسیس مک دورمند، دیوید استراترن، لیندا می

محصول: آمریکا

کارگردان فیلم تحسین‌شده The Rider این بار باتجربه‌ای متفاوت‌تر به سراغ فیلم سرزمین آواره‌ها رفته است. کارگردان چینی سرزمین آواره‌ها، از ترکیب فرانسیس مک دورمند که برنده دو جایزه اسکار شده و چندین نابازیگر برای القای نزدیکی به زندگی استفاده کرده است. تدوین فیلم را خود ژائو به دست گرفت و با برش‌هایی که انجام داده، احساس دیدن یک زندگی واقعی را به مخاطب می‌دهد. سرزمین آواره‌ها قصه زنی بنام فرن با بازی فرانسیس مک دورمند است که پس از مرگ همسرش و بعد از تعطیلی شرکت محل کارش در طول سفرهایی به مناطق عشایر نشین، با طبقه کارگر آمریکا که تحت تأثیر رکود اقتصادی بودند، دوست و همراه می‌شود.

 یک شب در میامی One Night in Miami

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: رجینا کینگ

بازیگران: کینگزلی بن العدیر، الی گوری، آلدیس هاج، لزلی اودوم جونیور

محصول: آمریکا

رجینا کینگ، بازیگر شناخته‌شده سریال‌های آمریکایی، در اولین تجربه کارگردانی مشترک خود، یک شب در میامی رو ساخته است. این فیلم مملو از جلوه‌های بصری جذاب و خوش ریتم است که باعث می‌شود بدون خستگی، مخاطب فیلم را تا پایان دنبال کند. نباید فراموش کرد که بازیگران وزنه مهمی در موفقیت این فیلم بودند.کاسیوس کلی (محمدعلی کلی) به‌تازگی قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان شده، تصمیم دارد با سه دوست خود پیروزی‌اش را جشن بگیرد.

 صدای متال Sound of Metal

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: داریوس ماردر

بازیگران: ریز احمد، اولیویا کوکی، پل راسی، لورن ریدلوف، ماتیو آمالریک

محصول: آمریکا

یکی از بهترین فیلم‌نامه‌های سال ۲۰۲۰ مربوط به فیلم صدای متال است. از همان ابتدا موسیقی کرکننده فیلم، ما را آماده دیدن زندگی شخصیتی می‌کند که با دنیای بیرون کلنجار می‌رود. روبن با بازی ریز احمد، یک نوازنده سبک متال است که متوجه می‌شود از قدرت شنوایی‌اش کاسته شده و طبق گفته پزشک باید عملی انجام دهد که هزینه زیادی دارد وگرنه تا چند مدت دیگر کامل ناشنوا خواهد شد.

یهودا و مسیح سیاه Judas and the Black Messiah

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: شاکا کینگ

بازیگران: ویل برسون، شاکا کینگ، کنی لوکاس، کیت لوکاس

محصول: آمریکا

یهودا و مسیح سیاه یکی دیگر از فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است که کارگردان جوانش شاکا کینگ نیز در فیلم بازی می‌کند. کارگردانی شاکا کینگ و قاب‌بندی‌های منحصربه‌فرد و تصویرهایی که به نمایش می‌گذارد، مانند چندین و چند عکس است که این جذابیت بصری اثر را بالابرده است.فرد همپتون رهبر حزب پلنگ‌های سیاه است پس از چند سال متوجه می‌شود محافظ قابل‌اعتمادش، خبرچین اف بی ای بوده …

عشق سیلوی Sylvie’s Love

کارگردان: یوجین آش

بازیگران: تسا تامپسون، نمدی اسوموا، رایان میشل وان، آجا نائومی کینگ

محصول: آمریکا

ترکیب کارگردان تازه‌کاری بنام یوجین آش و بازیگران محبوبی مثل تسا تامپسون و نمدی اسوموا باعث فروش بالای عشق سیلوی شده. درام موزیکالی که در عین جذابیت، بسیار دل‌خراش است. بازی بازیگران فیلم بسیار حساب‌شده و باورپذیر است که مخاطب را در بیشتر دقایق فیلم، احساسی می‌کند.عشق سیلوی قصه پسر و دختری عاشق است. سیلوی که آرزوی کار در تلویزیون را در سر می‌پروراند، در انتظار نامزدش است که از جنگ برگردد. سیلوی تابستان‌ها در فروشگاه پدرش کار می‌کند و روزهایش را می‌گذراند. رابرت که یک ساکسیفونیست است، شب‌ها به‌عنوان نوازنده یک گروه موسیقی جاز فعالیت می‌کند و روزها هم در فروشگاه پدر سیلوی مشغول به کار می‌شود. زمانی که رابرت و سیلوی همدیگر را می‌بینند و روزها را کنار هم در فروشگاه می‌گذرانند، عشقی بین آن‌ها به وجود می‌آید.

روح Soul

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: پیت داکتر

صداپیشه‌مان: جیمی فاکس، تینا فی، فیلیسیا رشاد و داوید دیگز

محصول: آمریکا

آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟

Soul جدیدترین ساخته پیت داکتر کارگردان انیمیشن‌های محبوبی مثل شرکت هیولاها، بالا (up) و درون به بیرون (Inside Out) است که با همکاری کمپانی پیکسار دست به سفری فراتر از دنیای مادی زده است. سفر روح!

از ویژگی‌های شاخص این انیمیشن می‌توان به شبیه‌سازی رفتار انسان‌ها، توجه به جزییات و فیلم‌نامه منسجم آن اشاره کرد. یکی از مشخصه‌هایی که در انیمیشن‌ها کمتر به آن توجه می‌شود، فیلم‌نامه باکیفیت است که در این انیمیشن، فیلم‌نامه ازقضا مشخصه اصلی آن است که باعث می‌شود گروه سنی مخاطبانش افزایش پیدا کند. درواقع این انیمیشن برای بزرگسالان تولید شده است.

جو گاردنر که سودای ستاره جاز شدن را دارد، به‌عنوان معلم موسیقی مدرسه راهنمایی، با کودکانی سروکار دارد که هیچ علاقه‌ای به موسیقی ندارند. پس‌ازاینکه روح و بدن او به‌طور تصادفی از هم جدا شد، تلاش می‌کند تا قبل از وقفه بزرگ، یعنی مرگ، روح و جسم خود را به هم پیوند دهد.

 

در این مقاله تلاش کردیم که ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ را از نگاه بیشتر برترین منتقدان و کارشناسان سینما به شما معرفی کنیم. بدیهی است فیلم‌های دیگری می‌توانستد در این لیست جای بگیرند اما کوشیدیم برآیند تمامی رده‌بندی‌های معتبر در این لیست قرار گیرند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

تاثیر ساعت مچی در استایل

از زمان‌های گذشته تاکنون، ساعت یکی از ابزارهای ضروری بشر محسوب می‌شود. درگذشته، مردم نمی‌توانستند مثل امروز گوشی خود را بردارند

فیلم های برتر سال 2020
12 بهمن 1399
/
6,967 بازدید

معرفی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه منتقدین

فهرست مطالب

سال ۲۰۲۰ که تماشاگر فیلمی به کارگردانی ویروس کرونا بود، به تیتراژ پایان خود رسید. نمایش عجیب کرونا به‌قدری ناگهانی، تلخ و سخت بود که ما بازیگرانش را به‌سختی تحت تأثیر خود قرارداد. ویروس کرونا پرده نقره‌ای را از ما گرفت، اما نتوانست عادت فیلم دیدن را از سر ما بیندازد، بلکه قرنطینه باعث شد، مردم به فیلم دیدن ترغیب شوند. البته مردمانی هم مانند ما در ایران که همواره از دیدن فیلم‌‌های شاخص روز دنیا روی پرده نقره‌ای محروم‌اند، مثل همیشه فیلم‌ها را در خانه تماشا کردند.

اکران آنلاین فیلم‌، اتفاقی تازه در تاریخ سینما بود که پلتفرم‌های آنلاین برای مخاطبین خود فراهم کردند. جدا از کم‌وکاستی‌های اکران آنلاین فیلم در این پلتفرم‌ها، خرید بلیت و تماشای آنلاین فیلم روی پرده سینما در روز و ساعات اکران فیلم‌های جدید، تجربه لذت بخشی بود.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه منتقدین و مخاطبان جهانی را معرفی ‌کنیم:

تنت Tenet یکی از فیلم های برتر سال ۲۰۲۰

فیلم تنت یکی از فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین

محصول: مشترک انگلستان و آمریکا

Tenet آخرین ساخته کارگردان بزرگ سینمای جهان کریستوفر نولان است. به گفته خود نولان تنت شخصی‌ترین فیلم او است که تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ شد. فیلم‌برداری آن به دلیل گسترش ویروس کرونا، ۳ بار به تأخیر افتاد و در کشورهای دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، انگلستان و آمریکا فیلم‌برداری شد.

هرچند Tenet نتوانست به‌مانند Inception و Interstellar طرفداران نولان و منتقدان و علاقه‌مندان حرفه‌ای فیلم را شگفت‌زده کند، اما آمار فروشش این فیلم را در میان پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ قرارداد که نشان از موفقیت نسبی این فیلم داشت که البته قابل پیش‌بینی بود که فیلمی از کریستوفر نولان فروش زیادی داشته باشد.

بازی درخشان جان دیوید واشنگتن در قاب‌های جذابی که در فیلم ثبت شده از نقاط مثبت جدیدترین اثر کریستوفر نولان می‌باشد. در این فیلم از تکنیک ریورس موشن (از آخر به اول) استفاده شده که از ویژگی‌های شاخص این فیلم است. بدون شک زمانی که فیلمی از کریستوفر نولان تماشا می‌کنید باید منتظر ایده‌های جذاب و فلسفی که در آینده انتظارتان را می‌کشند، باشید و همین فیلم‌نامه باارزش، یکی از دلایلی است که شما را تا انتهای فیلم میخکوب نگه می‌دارد.

جان دیوید واشنگتن، قهرمان داستان، پس از اثبات وفاداری‌اش به سازمان سیا آمریکا، برای پروژه تنت انتخاب می‌شود و برای نجات آینده مأموریتش را شروع می‌کند.

یک دور دیگر Another Round

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: توماس وینتربرگ

بازیگران: مدس میکلسن، توماس بولارسن، مایونوس میلان، لارش رانته

محصول: دانمارک

توماس ویتنبرگ فیلم‌نامه Another Round را با الهام از تعریف‌های دختر خود آیدا، درباره فرهنگ نوشیدن جوانان دانمارکی، نوشته است. آیدا قرار بود در این فیلم بازی کند اما متأسفانه چهار روز بعد از شروع فیلم‌برداری در یک حادثه تصادف از دنیا رفت.

Another Round بسیار خوش‌ ریتم است و با سبک فیلم‌برداری دوربین روی دست و تغییر طیف رنگ‌ها در سکانس‌های مختلف و موسیقی جذاب این فیلم، شما را از دقایق ابتدایی تا پایان فیلم مجذوب خودش می‌کند. نمی‌توان از فیلم یک دور دیگر صحبت کرد و از بازی بی‌نقص مدس میکلسن حرف نزد. ویتنبرگ نشان داد که در انتخاب بازیگرانش انتخاب هوشمندانه‌ای دارد.

این فیلم داستان معلم تاریخ میان‌سالی است که فکر می‌کند برای همسر، خانواده و دانش‌آموزانش حوصله سربر شده و احساس می‌کند نه کسی را دوست دارد و نه کسی او را دوست دارد. به همین دلیل به همراه چهار دوست خود که همه درگیر این سرخوردگی هستند، تصمیم می‌گیرند نظریه‌ی یک فیلسوف نروژی را آزمایش کنند.

منک Mank

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی لی کالینز، تاپنس میدلتون

محصول: آمریکا

طرفداران دیوید فینچر مدت ها منتظر بودند تا بالاخره فیلمی از دیوید فینچر را ببینند که منک ساخته شود. فیلمی که قرار بود در سال ۱۹۹۷ بسازد و مدت‌ها بعد، پس از مرگ جک فینچر، پدر فقید دیوید فینچر، ساخته شد و جز بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ شد. کارگردانی دیوید فینچر در کنار فیلم‌برداری و قاب‌های جذاب و فیلم‌نامه نوستالژی برای طرفداران سینما که توسط جک فینچر نوشته شده بود، از نقاط مثبت Mank است.

داستان منک در سال ۱۹۴۰ می‌گذرد. شرکت RKO برای پروژه جدید خود به اورسون ولز پیشنهاد همکاری می‌دهد. هرمان جی مانکیویچ در کالیفرنیا دوران نقاهت بهبود پایش که براثر حادثه رانندگی آسیب‌ دیده بود را پشت سر می‌گذارد، تلفنی از اورسون ولز دریافت می‌کند که او را برای فیلم‌نامه فیلم جدیدش می‌خواهد…

میناری Minari

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: لی ایزاک چانگ

بازیگران: استیون ین، هان یه‌ری، ویل پاتون

محصول: آمریکا

میناری ساخته لی ایزاک چانگ، فیلمی است که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت و رسانه‌ها این فیلم را یکی از نامزدهای اسکار می‌دانند، تصویربرداری و نماهایی که در فیلم مشاهده می‌کنید، قابل تحسین است. از نقاط مثبت این فیلم می‌توان به فیلمنامه‌ آن اشاره کرد. بازیگران در این فیلم کار خود را به درستی انجام داده‌اند و در کنار کارگردانی قابل دفاع لی ایزاک چانگ، ترکیبی قابل تحسین آفریده‌اند.

میناری سرگذشت خانواده کره‌ای است که از کالیفرنیا به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا کشاورزی کنند و محصولات کره‌ای را تولید کنند و بتوانند زندگی خود رابگذرانند…

سرزمین آواره‌ها Nomadland

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: کلوئی ژائو

بازیگران: فرانسیس مک دورمند، دیوید استراترن، لیندا می

محصول: آمریکا

کارگردان فیلم تحسین‌شده The Rider این بار باتجربه‌ای متفاوت‌تر به سراغ فیلم سرزمین آواره‌ها رفته است. کارگردان چینی سرزمین آواره‌ها، از ترکیب فرانسیس مک دورمند که برنده دو جایزه اسکار شده و چندین نابازیگر برای القای نزدیکی به زندگی استفاده کرده است. تدوین فیلم را خود ژائو به دست گرفت و با برش‌هایی که انجام داده، احساس دیدن یک زندگی واقعی را به مخاطب می‌دهد. سرزمین آواره‌ها قصه زنی بنام فرن با بازی فرانسیس مک دورمند است که پس از مرگ همسرش و بعد از تعطیلی شرکت محل کارش در طول سفرهایی به مناطق عشایر نشین، با طبقه کارگر آمریکا که تحت تأثیر رکود اقتصادی بودند، دوست و همراه می‌شود.

 یک شب در میامی One Night in Miami

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: رجینا کینگ

بازیگران: کینگزلی بن العدیر، الی گوری، آلدیس هاج، لزلی اودوم جونیور

محصول: آمریکا

رجینا کینگ، بازیگر شناخته‌شده سریال‌های آمریکایی، در اولین تجربه کارگردانی مشترک خود، یک شب در میامی رو ساخته است. این فیلم مملو از جلوه‌های بصری جذاب و خوش ریتم است که باعث می‌شود بدون خستگی، مخاطب فیلم را تا پایان دنبال کند. نباید فراموش کرد که بازیگران وزنه مهمی در موفقیت این فیلم بودند.کاسیوس کلی (محمدعلی کلی) به‌تازگی قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان شده، تصمیم دارد با سه دوست خود پیروزی‌اش را جشن بگیرد.

 صدای متال Sound of Metal

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: داریوس ماردر

بازیگران: ریز احمد، اولیویا کوکی، پل راسی، لورن ریدلوف، ماتیو آمالریک

محصول: آمریکا

یکی از بهترین فیلم‌نامه‌های سال ۲۰۲۰ مربوط به فیلم صدای متال است. از همان ابتدا موسیقی کرکننده فیلم، ما را آماده دیدن زندگی شخصیتی می‌کند که با دنیای بیرون کلنجار می‌رود. روبن با بازی ریز احمد، یک نوازنده سبک متال است که متوجه می‌شود از قدرت شنوایی‌اش کاسته شده و طبق گفته پزشک باید عملی انجام دهد که هزینه زیادی دارد وگرنه تا چند مدت دیگر کامل ناشنوا خواهد شد.

یهودا و مسیح سیاه Judas and the Black Messiah

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: شاکا کینگ

بازیگران: ویل برسون، شاکا کینگ، کنی لوکاس، کیت لوکاس

محصول: آمریکا

یهودا و مسیح سیاه یکی دیگر از فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است که کارگردان جوانش شاکا کینگ نیز در فیلم بازی می‌کند. کارگردانی شاکا کینگ و قاب‌بندی‌های منحصربه‌فرد و تصویرهایی که به نمایش می‌گذارد، مانند چندین و چند عکس است که این جذابیت بصری اثر را بالابرده است.فرد همپتون رهبر حزب پلنگ‌های سیاه است پس از چند سال متوجه می‌شود محافظ قابل‌اعتمادش، خبرچین اف بی ای بوده …

عشق سیلوی Sylvie’s Love

کارگردان: یوجین آش

بازیگران: تسا تامپسون، نمدی اسوموا، رایان میشل وان، آجا نائومی کینگ

محصول: آمریکا

ترکیب کارگردان تازه‌کاری بنام یوجین آش و بازیگران محبوبی مثل تسا تامپسون و نمدی اسوموا باعث فروش بالای عشق سیلوی شده. درام موزیکالی که در عین جذابیت، بسیار دل‌خراش است. بازی بازیگران فیلم بسیار حساب‌شده و باورپذیر است که مخاطب را در بیشتر دقایق فیلم، احساسی می‌کند.عشق سیلوی قصه پسر و دختری عاشق است. سیلوی که آرزوی کار در تلویزیون را در سر می‌پروراند، در انتظار نامزدش است که از جنگ برگردد. سیلوی تابستان‌ها در فروشگاه پدرش کار می‌کند و روزهایش را می‌گذراند. رابرت که یک ساکسیفونیست است، شب‌ها به‌عنوان نوازنده یک گروه موسیقی جاز فعالیت می‌کند و روزها هم در فروشگاه پدر سیلوی مشغول به کار می‌شود. زمانی که رابرت و سیلوی همدیگر را می‌بینند و روزها را کنار هم در فروشگاه می‌گذرانند، عشقی بین آن‌ها به وجود می‌آید.

روح Soul

 فیلم های برتر سال 2020

کارگردان: پیت داکتر

صداپیشه‌مان: جیمی فاکس، تینا فی، فیلیسیا رشاد و داوید دیگز

محصول: آمریکا

آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟

Soul جدیدترین ساخته پیت داکتر کارگردان انیمیشن‌های محبوبی مثل شرکت هیولاها، بالا (up) و درون به بیرون (Inside Out) است که با همکاری کمپانی پیکسار دست به سفری فراتر از دنیای مادی زده است. سفر روح!

از ویژگی‌های شاخص این انیمیشن می‌توان به شبیه‌سازی رفتار انسان‌ها، توجه به جزییات و فیلم‌نامه منسجم آن اشاره کرد. یکی از مشخصه‌هایی که در انیمیشن‌ها کمتر به آن توجه می‌شود، فیلم‌نامه باکیفیت است که در این انیمیشن، فیلم‌نامه ازقضا مشخصه اصلی آن است که باعث می‌شود گروه سنی مخاطبانش افزایش پیدا کند. درواقع این انیمیشن برای بزرگسالان تولید شده است.

جو گاردنر که سودای ستاره جاز شدن را دارد، به‌عنوان معلم موسیقی مدرسه راهنمایی، با کودکانی سروکار دارد که هیچ علاقه‌ای به موسیقی ندارند. پس‌ازاینکه روح و بدن او به‌طور تصادفی از هم جدا شد، تلاش می‌کند تا قبل از وقفه بزرگ، یعنی مرگ، روح و جسم خود را به هم پیوند دهد.

 

در این مقاله تلاش کردیم که ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ را از نگاه بیشتر برترین منتقدان و کارشناسان سینما به شما معرفی کنیم. بدیهی است فیلم‌های دیگری می‌توانستد در این لیست جای بگیرند اما کوشیدیم برآیند تمامی رده‌بندی‌های معتبر در این لیست قرار گیرند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد