24 اردیبهشت 1400
/
13,711 بازدید

با این ۱۰ کتاب داستان کودکانه، دنیای کودکان را زیباتر کنید!

فهرست مطالب

دوران خردسالی و کودکی زمانی برای شادی‌های همیشگی، بازی کردن و تجربه‌ اندوزی‌های کودکانه است که کودکان را به‌مرور برای ورود به دنیای بزرگسالی آماده می‌کند. یکی از مهمترین نکاتی که والدین در پرورش کودکان و خردسالان باید به آن توجه کنند، آشنایی و دوستی کودک با کتاب یا همان یار مهربان است؛ کتاب، راهنمایی مطمئن برای پرورش هوش و خلاقیت کودکان است و در آموزش‌وپرورش آن‌ها نقش بسزایی دارد؛ خواندن و شنیدن قصه و داستان، کمک زیادی به پرورش خلاقیت کودکان می‌کند و آن‌ها را برای روبه‌رو شدن بازندگی با دیدی بازتر، آماده می‌کند. در این مقاله از بانی مگ تصمیم داریم به معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب داستان کودکانه بپردازیم.

مجموعه داستان‌های تن‌تن و میلو

ماجرای داستان تن تن و میلو

نویسنده: ژرژ پروسپه رمی (هرژه)

مترجم: محمد نیرومند

رده سنی: ۶ تا ۱۲ سال

بعید به نظر می‌رسد کسی در دوران کودکی و نوجوانی میان کتاب داستان‌هایی که خوانده، اسم تن‌تن را نشنیده باشد؛‌ تن‌تن شخصیت اصلی یکی از مشهورترین کتاب‌های کمیک‌های جهان است که کودکان نسل‌های مختلف را با حرفه خبرنگاری آشنا کرده است. ماجراهای تن‌تن و میلو از مشهور‌ترین داستان‌های مصور نویسنده و کارتونیست بلژیکی با نام مستعار هرژه است. تن‌تن خبرنگاری کاوشگر، ماجراجو و زیرک است که به همراه میلو، سگ باهوش و وفادار خود اغلب به‌صورت تصادفی در مسیر اتفاقاتی عجیب قرار می‌گیرد و سعی می‌کند توطئه‌های پی‌درپی را کشف نماید. البته تن‌تن و میلو در این ماجراها تنها نیستند و دوستان دیگری را نیز همراه خود می‌بینند. ترجمه مجموعه داستان‌های تن‌تن به بیش از ۷۰ زبان دنیا و فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان مهر تأییدی برای قرارگیری این کتاب قصه، در میان بهترین کتاب داستان‌های کودکانه است.

کتاب داستان کودکانه، خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت

کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک پشت

نویسنده: رضا دالوند

رده سنی: ۳ تا ۸ سال

کتاب داستان خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت که برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ کتاب‌های تصویری اوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۵ بوده، روایتگر یک اتفاق ساده و پرماجرا از دختری خردسال است که مانند بسیاری از هم‌سن‌وسال‌های خود، برای خوردن غذا همیشه بهانه‌ می‌گیرد؛ بدون شک این کتاب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های کودکان ایرانی محسوب می‌شود که کمک ‌می‌کند کودکان، عادت‌های غذایی نامناسب خود را کنار بگذارند. برخی از خردسالان به غذا خوردن علاقه‌ای ندارند یا عادت‌های غذایی نامناسبی دارند اما با خواندن این کتاب و تماشای تصاویر آن می‌توانند اشتیاق به غذا خوردن پیدا کنند.

کتاب داستان کودکانه، سگ باوفا و گرگ ناقلا

کتاب سگ باوفا و گرگ ناقلا نوشته مهناز طاهری

نویسنده: مهناز طاهری

رده سنی: ۵ تا ۱۱ سال

قصه سگ باوفا و گرگ ناقلا یکی از داستان‌ها‌ی دیوان پروین اعتصامی است که مهناز طاهری آن را نوشته است. بر کسی پوشیده نیست که ادبیات باارزش فارسی گنجینه‌ای گران‌بها از داستان‌های جذاب و آموزنده است که می‌تواند راهنمایی مهم برای کودکان و همچنین بزرگسالان باشد. داستان سگ باوفا و گرگ ناقلا یکی از قصه‌هایی است که در پرورش خلاقیت کودکان بسیار باارزش و گران‌بها است و به دلیل نثر کودکانه بسیار دلنشین و زیبا، به یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکانه ایرانی تبدیل شده است.

کتاب داستان کودکانه، موش سربه‌هوا

کتاب موش سر به هوا

نویسنده: علی خدایی

رده سنی: ۶ تا ۱۰ سال

کتاب قصه موش سربه‌هوا به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های ایرانی ادبیات کودک به تفاوت‌ها و ویژگی‌های فردی کودکان می‌پردازد و این مسئله به کودکان کمک می‌کند تا با فردیت آشنا شوند و خود را بشناسند و از همه مهمتر، خود را دوست داشته باشند. این کتاب به تغییر دیدگاه کودکان کمک می‌کند، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را افزایش دهد و آن‌ها را در مسیر پذیرش ویژگی‌های شخصیتی‌ خودشان قرار می‌دهد. در خلاصه این کتاب آمده: «هفت موش به سفر می‌روند؛ اما یکی از موش‌ها با بقیه فرق دارد او مثل دیگران سربه‌زیر نیست و نگاهش به آسمان است. برای همین به او می‌گویند موش سربه‌هوا. آیا سربه‌هوا بودن اشکالی دارد؟ آیا همه‌ی موش‌ها و همه‌ی آدم‌ها و همه‌ی بچه‌ها یک‌جور هستند؟»

کتاب داستان کودکانه، گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ

کتاب گوسفندی که می خواست بزرگ باشد خیلی بزرگ اثر ژوزف تئوبالد

نویسنده: ژوزف تئوبالد

مترجم: نورا حق پرست

رده سنی: ۴ تا ۸ سال

گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ روایت زندگی یک گوسفند کوچک و زیبا به نام برفی است که از اوضاع خود رضایت ندارد. برفی می‌خواهد مانند دیگر گوسفندان بزرگ باشد. برفی برای رسیدن به این خواسته‌ی خود شروع می‌کند به خوردن و خوردن و خوردن تا بزرگ شود. تصویرگری این کتاب داستان را هم خود تئوبال برعهده‌گرفته و البته یکی از دلایل محبوبیت این کتاب نیز وجود چنین تصویرهایی است. کتاب گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ به کودکان یاد می‌دهد که چگونه خود را دوست داشته باشند، نقض‌های خود را بپذیرند و مهارت‌های خودشان را شناسایی کنند.

کتاب داستان کودکانه، دست نگه‌دار دزد

کتاب دست نگه‌ دار دزد

نویسنده: هتر تکاوک

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

رده سنی: ۳ تا ۷ سال

کتاب قصه‌ی دست نگه‌دار دزد، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌ها در ادبیات داستانی کودکانه به‌حساب می‌آید که می‌تواند نکات آموزنده بسیار زیادی برای فرزند شما داشته باشد. در خلاصه این کتاب داستان آمده: «هویج‌ها، توت‌ها، لوبیاها و گیلاس‌های مزرعه روزبه‌روز کم و کمتر می‌شوند و این مزرعه‌دار را حسابی عصبانی کرده است. انگار دزدی که معلوم نیست چه شکلی است محصولات مزرعه را می‌دزدد. مکس، سگ بامزه‌ی مزرعه‌دار، می‌تواند هر چیزی را بگیرد؛ پس می‌تواند این دزد ناقلا را هم بگیرد. او یک طناب برمی‌دارد و می‌رود دنبال دزد. مکس را در این داستان ماجراجویانه همراهی کن تا دزد واقعی را پیدا کنی.»

کتاب داستان پسرک، موش کور، روباه و اسب

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب نوشته چارلی مکسی

نویسنده: چارلی مکسی

مترجم: سید وحید کریمیان

رده سنی: ۴ تا ۱۰ سال

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب نوشته چارلی مکسی، قصه پسربچه‌ای در کنار حیوانات را روایت می‌کند و به آموزش نکاتی مهم در پرورش کودکان می‌پردازد. این کتاب برای کودکان دبستانی بسیار مناسب است و به‌عنوان یکی از بهترین کتاب داستان‌های کودکانه شناخته می‌شود. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب، در سال ۲۰۱۹ عنوان کتاب سال و پرفروش‌ترین کتاب در نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و یو اس ای تو دی را به دست آورد. تصویرسازی‌های زیبا و خلاقانه و داستانی زیبا و هوشمندانه این کتاب که به کودکان دوستی، شجاعت و عشق ورزیدن را می‌آموزد، دلیل محبوبیت بسیار بالای این کتاب را به‌خوبی نمایان می‌کند.

کتاب داستان مربای شیرین

 کتاب مربای شیرین نوشته هوشنگ مرادی کرمانی

نویسنده: هوشنگ مردای کرمانی

رده سنی: ۹ تا ۱۲ سال

کتابخانه بین‌المللی مونیخ در سال ۱۹۹۹ میلادی، داستان مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی را به‌عنوان کتاب سال انتخاب کرد که این مسئله خود نشان از گران‌بها بودن این کتاب داستان دارد. مربای شیرین روایت پسربچه‌ای به نام جلال است که یک شیشه مربا خریده اما هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند در آن را باز کند. او از مادر، همسایه‌ها و اهالی محلشان نیز کمک می‌گیرد تا بتواند این کار را انجام دهد اما متأسفانه هیچ‌کس قادر به باز کردن در مربای شیرین نیست. این کتاب داستان که برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نوشته‌شده، به کودکان می‌آموزد تا علت جویی منطقی را دنبال کنند و برای حل مسائل خود از قدرت فکر خود استفاده نمایند. همچنین یکی دیگر از معروف‌ترین کتاب داستان‌های هوشنگ مردای کرمانی، قصه‌های مجید است که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند و از خواندن آن در دوره نوجوانی لذت برده‌اند.

کتاب داستان کودکانه، مجموعه داستان فسقلی‌ها

کتاب مجموعه فسقلی ها اثر تونی گراس

نویسنده: تونی گراس

مترجم: سارا قدیانی – شکوه قاسم‌نیا – تریفه قسیمی

رده سنی: ۵ تا ۸ سال

مجموعه‌ی فسقلی‌ها شامل سی جلد کتاب قصه کودکانه است که توسط جمعی از مترجمان خوش‌ذوق ادبیات کودک و نوجوان به فارسی ترجمه شده است. در این مجموعه که داستان‌های آن هرکدام به یک نام هستند، شخصیت اصلی هر یک از آن‌ها دختر یا پسر کودکی است که یک ویژگی یا عادت منفی و بد دارد؛ مثلاً لجباز است؛ زیادی غذا می‌خورد؛ غذایش را نمی‌خورد؛ بیش‌ازحد تلویزیون تماشا می‌کند؛ خجالتی است؛ خبرچینی می‌کند؛ جیغ‌وداد راه می‌اندازد و… داستان‌های فسقلی‌ها خردسالان را با بدرفتاری شخصیت داستان آشنا می‌کنند تا آن‌ها از تکرار یا انجام چنین کارهایی صرف‌نظر کنند.

کتاب داستان کودکانه، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

 کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده: مهدی آذر یزدی

رده سنی: ۵ تا ۱۰ سال

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، نام مجموعه داستان‌هایی است به قلم مهدی آذر یزدی که در آن، داستان‌های کهن ایرانی را برای کودکان، به زبان کودکانه بازنویسی کرده‌ است. جالب است بدانید که مهدی آذر یزدی اولین نویسنده ایرانی بود که به فکر نوشتن داستان برای کودک و نوجوان افتاد و همین امر باعث شده که لقب پدر ادبیات کودک و نوجوان را به او بدهند. در این مجموعه‌ی ۸ جلدی، داستان‌هایی از کلیله و دمنه، مثنوی مولانا، مرزبان‌نامه و داستان‌های قدیمی دیگر با زبانی ساده و همراه با نکات آموزنده وجود دارد که برای مخاطبانش بسیار مفید و البته لذت‌بخش است.

 

ادبیات داستانی کودکانه مملو از کتاب‌های قصه جذاب با تصاویر رنگارنگ برای بچه‌ها است که می‌تواند راهنمای مناسبی برای زندگی کودکان، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس، آمادگی برای ورود به اجتماع و پرورش خلاقیت آن‌ها باشد. در این مقاله از بانی مگ تلاش کردیم تنها ۱۰ کتاب از بهترین کتاب داستان‌ های کودکانه را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

روز مجردها چه روزی است؟

همیشه در تقویم بین المللی که مجموعه‌ای از روز های مختلف از جمله روز پدر، روز دختر، روز مادر و سایر

کتاب داستان کودکانه
24 اردیبهشت 1400
/
13,711 بازدید

با این ۱۰ کتاب داستان کودکانه، دنیای کودکان را زیباتر کنید!

فهرست مطالب

دوران خردسالی و کودکی زمانی برای شادی‌های همیشگی، بازی کردن و تجربه‌ اندوزی‌های کودکانه است که کودکان را به‌مرور برای ورود به دنیای بزرگسالی آماده می‌کند. یکی از مهمترین نکاتی که والدین در پرورش کودکان و خردسالان باید به آن توجه کنند، آشنایی و دوستی کودک با کتاب یا همان یار مهربان است؛ کتاب، راهنمایی مطمئن برای پرورش هوش و خلاقیت کودکان است و در آموزش‌وپرورش آن‌ها نقش بسزایی دارد؛ خواندن و شنیدن قصه و داستان، کمک زیادی به پرورش خلاقیت کودکان می‌کند و آن‌ها را برای روبه‌رو شدن بازندگی با دیدی بازتر، آماده می‌کند. در این مقاله از بانی مگ تصمیم داریم به معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب داستان کودکانه بپردازیم.

مجموعه داستان‌های تن‌تن و میلو

ماجرای داستان تن تن و میلو

نویسنده: ژرژ پروسپه رمی (هرژه)

مترجم: محمد نیرومند

رده سنی: ۶ تا ۱۲ سال

بعید به نظر می‌رسد کسی در دوران کودکی و نوجوانی میان کتاب داستان‌هایی که خوانده، اسم تن‌تن را نشنیده باشد؛‌ تن‌تن شخصیت اصلی یکی از مشهورترین کتاب‌های کمیک‌های جهان است که کودکان نسل‌های مختلف را با حرفه خبرنگاری آشنا کرده است. ماجراهای تن‌تن و میلو از مشهور‌ترین داستان‌های مصور نویسنده و کارتونیست بلژیکی با نام مستعار هرژه است. تن‌تن خبرنگاری کاوشگر، ماجراجو و زیرک است که به همراه میلو، سگ باهوش و وفادار خود اغلب به‌صورت تصادفی در مسیر اتفاقاتی عجیب قرار می‌گیرد و سعی می‌کند توطئه‌های پی‌درپی را کشف نماید. البته تن‌تن و میلو در این ماجراها تنها نیستند و دوستان دیگری را نیز همراه خود می‌بینند. ترجمه مجموعه داستان‌های تن‌تن به بیش از ۷۰ زبان دنیا و فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان مهر تأییدی برای قرارگیری این کتاب قصه، در میان بهترین کتاب داستان‌های کودکانه است.

کتاب داستان کودکانه، خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت

کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک پشت

نویسنده: رضا دالوند

رده سنی: ۳ تا ۸ سال

کتاب داستان خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت که برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ کتاب‌های تصویری اوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۵ بوده، روایتگر یک اتفاق ساده و پرماجرا از دختری خردسال است که مانند بسیاری از هم‌سن‌وسال‌های خود، برای خوردن غذا همیشه بهانه‌ می‌گیرد؛ بدون شک این کتاب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های کودکان ایرانی محسوب می‌شود که کمک ‌می‌کند کودکان، عادت‌های غذایی نامناسب خود را کنار بگذارند. برخی از خردسالان به غذا خوردن علاقه‌ای ندارند یا عادت‌های غذایی نامناسبی دارند اما با خواندن این کتاب و تماشای تصاویر آن می‌توانند اشتیاق به غذا خوردن پیدا کنند.

کتاب داستان کودکانه، سگ باوفا و گرگ ناقلا

کتاب سگ باوفا و گرگ ناقلا نوشته مهناز طاهری

نویسنده: مهناز طاهری

رده سنی: ۵ تا ۱۱ سال

قصه سگ باوفا و گرگ ناقلا یکی از داستان‌ها‌ی دیوان پروین اعتصامی است که مهناز طاهری آن را نوشته است. بر کسی پوشیده نیست که ادبیات باارزش فارسی گنجینه‌ای گران‌بها از داستان‌های جذاب و آموزنده است که می‌تواند راهنمایی مهم برای کودکان و همچنین بزرگسالان باشد. داستان سگ باوفا و گرگ ناقلا یکی از قصه‌هایی است که در پرورش خلاقیت کودکان بسیار باارزش و گران‌بها است و به دلیل نثر کودکانه بسیار دلنشین و زیبا، به یکی از بهترین کتاب‌های داستان کودکانه ایرانی تبدیل شده است.

کتاب داستان کودکانه، موش سربه‌هوا

کتاب موش سر به هوا

نویسنده: علی خدایی

رده سنی: ۶ تا ۱۰ سال

کتاب قصه موش سربه‌هوا به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های ایرانی ادبیات کودک به تفاوت‌ها و ویژگی‌های فردی کودکان می‌پردازد و این مسئله به کودکان کمک می‌کند تا با فردیت آشنا شوند و خود را بشناسند و از همه مهمتر، خود را دوست داشته باشند. این کتاب به تغییر دیدگاه کودکان کمک می‌کند، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را افزایش دهد و آن‌ها را در مسیر پذیرش ویژگی‌های شخصیتی‌ خودشان قرار می‌دهد. در خلاصه این کتاب آمده: «هفت موش به سفر می‌روند؛ اما یکی از موش‌ها با بقیه فرق دارد او مثل دیگران سربه‌زیر نیست و نگاهش به آسمان است. برای همین به او می‌گویند موش سربه‌هوا. آیا سربه‌هوا بودن اشکالی دارد؟ آیا همه‌ی موش‌ها و همه‌ی آدم‌ها و همه‌ی بچه‌ها یک‌جور هستند؟»

کتاب داستان کودکانه، گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ

کتاب گوسفندی که می خواست بزرگ باشد خیلی بزرگ اثر ژوزف تئوبالد

نویسنده: ژوزف تئوبالد

مترجم: نورا حق پرست

رده سنی: ۴ تا ۸ سال

گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ روایت زندگی یک گوسفند کوچک و زیبا به نام برفی است که از اوضاع خود رضایت ندارد. برفی می‌خواهد مانند دیگر گوسفندان بزرگ باشد. برفی برای رسیدن به این خواسته‌ی خود شروع می‌کند به خوردن و خوردن و خوردن تا بزرگ شود. تصویرگری این کتاب داستان را هم خود تئوبال برعهده‌گرفته و البته یکی از دلایل محبوبیت این کتاب نیز وجود چنین تصویرهایی است. کتاب گوسفندی که می‌خواست بزرگ باشد، خیلی بزرگ به کودکان یاد می‌دهد که چگونه خود را دوست داشته باشند، نقض‌های خود را بپذیرند و مهارت‌های خودشان را شناسایی کنند.

کتاب داستان کودکانه، دست نگه‌دار دزد

کتاب دست نگه‌ دار دزد

نویسنده: هتر تکاوک

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

رده سنی: ۳ تا ۷ سال

کتاب قصه‌ی دست نگه‌دار دزد، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌ها در ادبیات داستانی کودکانه به‌حساب می‌آید که می‌تواند نکات آموزنده بسیار زیادی برای فرزند شما داشته باشد. در خلاصه این کتاب داستان آمده: «هویج‌ها، توت‌ها، لوبیاها و گیلاس‌های مزرعه روزبه‌روز کم و کمتر می‌شوند و این مزرعه‌دار را حسابی عصبانی کرده است. انگار دزدی که معلوم نیست چه شکلی است محصولات مزرعه را می‌دزدد. مکس، سگ بامزه‌ی مزرعه‌دار، می‌تواند هر چیزی را بگیرد؛ پس می‌تواند این دزد ناقلا را هم بگیرد. او یک طناب برمی‌دارد و می‌رود دنبال دزد. مکس را در این داستان ماجراجویانه همراهی کن تا دزد واقعی را پیدا کنی.»

کتاب داستان پسرک، موش کور، روباه و اسب

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب نوشته چارلی مکسی

نویسنده: چارلی مکسی

مترجم: سید وحید کریمیان

رده سنی: ۴ تا ۱۰ سال

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب نوشته چارلی مکسی، قصه پسربچه‌ای در کنار حیوانات را روایت می‌کند و به آموزش نکاتی مهم در پرورش کودکان می‌پردازد. این کتاب برای کودکان دبستانی بسیار مناسب است و به‌عنوان یکی از بهترین کتاب داستان‌های کودکانه شناخته می‌شود. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب، در سال ۲۰۱۹ عنوان کتاب سال و پرفروش‌ترین کتاب در نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و یو اس ای تو دی را به دست آورد. تصویرسازی‌های زیبا و خلاقانه و داستانی زیبا و هوشمندانه این کتاب که به کودکان دوستی، شجاعت و عشق ورزیدن را می‌آموزد، دلیل محبوبیت بسیار بالای این کتاب را به‌خوبی نمایان می‌کند.

کتاب داستان مربای شیرین

 کتاب مربای شیرین نوشته هوشنگ مرادی کرمانی

نویسنده: هوشنگ مردای کرمانی

رده سنی: ۹ تا ۱۲ سال

کتابخانه بین‌المللی مونیخ در سال ۱۹۹۹ میلادی، داستان مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی را به‌عنوان کتاب سال انتخاب کرد که این مسئله خود نشان از گران‌بها بودن این کتاب داستان دارد. مربای شیرین روایت پسربچه‌ای به نام جلال است که یک شیشه مربا خریده اما هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند در آن را باز کند. او از مادر، همسایه‌ها و اهالی محلشان نیز کمک می‌گیرد تا بتواند این کار را انجام دهد اما متأسفانه هیچ‌کس قادر به باز کردن در مربای شیرین نیست. این کتاب داستان که برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نوشته‌شده، به کودکان می‌آموزد تا علت جویی منطقی را دنبال کنند و برای حل مسائل خود از قدرت فکر خود استفاده نمایند. همچنین یکی دیگر از معروف‌ترین کتاب داستان‌های هوشنگ مردای کرمانی، قصه‌های مجید است که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند و از خواندن آن در دوره نوجوانی لذت برده‌اند.

کتاب داستان کودکانه، مجموعه داستان فسقلی‌ها

کتاب مجموعه فسقلی ها اثر تونی گراس

نویسنده: تونی گراس

مترجم: سارا قدیانی – شکوه قاسم‌نیا – تریفه قسیمی

رده سنی: ۵ تا ۸ سال

مجموعه‌ی فسقلی‌ها شامل سی جلد کتاب قصه کودکانه است که توسط جمعی از مترجمان خوش‌ذوق ادبیات کودک و نوجوان به فارسی ترجمه شده است. در این مجموعه که داستان‌های آن هرکدام به یک نام هستند، شخصیت اصلی هر یک از آن‌ها دختر یا پسر کودکی است که یک ویژگی یا عادت منفی و بد دارد؛ مثلاً لجباز است؛ زیادی غذا می‌خورد؛ غذایش را نمی‌خورد؛ بیش‌ازحد تلویزیون تماشا می‌کند؛ خجالتی است؛ خبرچینی می‌کند؛ جیغ‌وداد راه می‌اندازد و… داستان‌های فسقلی‌ها خردسالان را با بدرفتاری شخصیت داستان آشنا می‌کنند تا آن‌ها از تکرار یا انجام چنین کارهایی صرف‌نظر کنند.

کتاب داستان کودکانه، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

 کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده: مهدی آذر یزدی

رده سنی: ۵ تا ۱۰ سال

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، نام مجموعه داستان‌هایی است به قلم مهدی آذر یزدی که در آن، داستان‌های کهن ایرانی را برای کودکان، به زبان کودکانه بازنویسی کرده‌ است. جالب است بدانید که مهدی آذر یزدی اولین نویسنده ایرانی بود که به فکر نوشتن داستان برای کودک و نوجوان افتاد و همین امر باعث شده که لقب پدر ادبیات کودک و نوجوان را به او بدهند. در این مجموعه‌ی ۸ جلدی، داستان‌هایی از کلیله و دمنه، مثنوی مولانا، مرزبان‌نامه و داستان‌های قدیمی دیگر با زبانی ساده و همراه با نکات آموزنده وجود دارد که برای مخاطبانش بسیار مفید و البته لذت‌بخش است.

 

ادبیات داستانی کودکانه مملو از کتاب‌های قصه جذاب با تصاویر رنگارنگ برای بچه‌ها است که می‌تواند راهنمای مناسبی برای زندگی کودکان، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس، آمادگی برای ورود به اجتماع و پرورش خلاقیت آن‌ها باشد. در این مقاله از بانی مگ تلاش کردیم تنها ۱۰ کتاب از بهترین کتاب داستان‌ های کودکانه را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد