4 فروردین 1400
/
4,389 بازدید

سریال‌هایی که باید در نوروز ببینید!

فهرست مطالب

فرارسیدن سال نو را برهمه شما همراهان بانی مگ تبریک عرض می‌کنیم. تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سپری کردن اوقات فراغت به شادی و دل‌خوشی است. تعطیلات نوروزی زمان مناسبی برای تماشای سریال‌های جدید یا سریال‌های کمی قدیمی‌تر که فرصت دیدنشان را نداشته‌اید، است تا در این روزها کنار خانواده به تماشای این سریال‌های جذاب بنشینید.
در این مقاله تعدادی از برترین سریال و مینی‌‌سریال‌های این سال‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. بدیهی است سریال‌های بسیاری وجود داشتند که می‌توانستند در این لیست جای‌گیرند و ما تلاش کردیم برای همه‌ی سلایق پیشنهاداتی داشته باشیم.

Breaking Bad‌‌‌‌ – برکینگ بد

والتر وایت برترین شخصیت سریالی تاریخ!

سریال Breaking Bad‌‌‌‌ – برکینگ بد که در سال جدید باید دید

کارگردان: وینست گلیگان

بازیگران: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت

محصول کشور آمریکا
تعداد فصل: ۵

بر اساس نظرسنجی‌ها و میزان مخاطبان، برکینگ‌‌بد برترین و پرطرفدارترین سریال تاریخ است که اگر تابه‌حال تماشا نکرده‌اید، تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که از دیدن این سریال لذت ببرید. طرفداران والتر وایت (با بازی برایان کرانستون) و جسی پینکمن (با بازی آرون پال)، دو شخصیت محبوب این سریال معتقدند که وینست گلیکان، شاهکار بی‌بدیل خلق کرده است؛ بعد از تماشای برکینگ بد، والتر وایت و جسی پینکمن را از یاد نخواهید برد.

برکینگ‌بد قصه زندگی والتر وایت، معلم شیمی میان‌سالی است که متوجه می‌شود به سرطان ریه مبتلا شده و تنها ۲ سال به پیان زندگی‌اش باقی‌ است. آقای وایت که سال‌ها مشغول تدریس شیمی بوده و وضع مالی متوسطی دارد، به این فکر می‌افتد تا قبل از مرگش زندگی همسر و پسر معلولش را تأمین کند؛ همین مسئله سرآغاز همکاری او با دانش‌آموزش جسی پینکمن را فراهم می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم پس از تماشای برکینگ بد، سریال Better Call Saul را که بر اساس زندگی یکی از شخصیت‌های این سریال ساخته شده و به مانند سریال های نوروزی ژانر کمدی دارد، تماشا کنید؛ این سریال در نظرسنجی‌ها یکی از بهترین سریال‌های امسال بوده است.

The Sopranos – خانواده سوپرانو

آنتونی سوپرانو، از پادویی تا ریاست مافیا

کارگردان: دیوید چیس

بازیگران: جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو، مایکل امپریولی، برت یانگ، استیون ون زندت

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۶

سریال خانواده سوپرانو یا سوپرانوها به‌اندازه‌ای موفق بوده که تحسین تمام منتقدان و تماشاگران سریال‌ها را به همراه داشته است. این سریال همه ‌آنچه شما از یک سریال انتظار دارید را باهم دارد. سوپرانوها قصه خانواده مافیایی آنتونی سوپرانو، رئیس مافیایی شهرهای نیوجرسی و نیویورک و چالش‌های آن‌ها را روایت می‌کند. آنتونی سوپرانو (با بازی جیمز گاندولفینی فقید) از شخصیت‌های کاریزماتیک، ماندگار و محبوب سریال‌ها است که پس از گذشت سال‌ها همچنان در ذهن بینندگان باقی مانده است؛ برخی او را پدرخوانده (اشاره به فیلم پدرخوانده با بازی مارلون براندو) سریال‌های تلویزیونی نیز می‌دانند.

Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز، تاریخی و اکشن

سریال نوروزی Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

سازنده: استیون نایت

بازیگران: کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، آدرین برودی

محصول کشور انگلستان

تعداد فصل: ۵ (فصل ۶ در حال ساخت)

پیکی بلایندرز با داشتن همه ویژگی‌های مثبت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، به یک شاهکار بی‌بدیل تبدیل شده که برای علاقه‌مندان سریال تازگی دارد. پیکی بلایندرز در ابتدا یک سریال تاریخی است که به وقایع تاریخ وفادار مانده اما بااین‌حال اگر به تماشاگری که همه قسمت‌هایش را تماشا کرده بگوییم که این سریال بر اساس رویدادهای کاملاً واقعی ساخته شده، مطمئناً تعجب می‌کند.

تماشای تنها قسمت اول این سریال شما را مجاب می‌کند تا پایان هر فصل این سریال را دنبال کنید. قصه پیکی بلایندرز در سال ۱۹۱۹ و پس از پایان جنگ جهانی اول، پیرامون یک گروه خانوادگی در شهر بیرمنگام انگلستان با لقب پیکی بلایندرز که یک باند مافیایی هستند، می‌گذرد. این خانواده مافیایی پس‌ازآن که در دنیای سیاست به یک جایگاه قابل دفاع دست پیدا می‌کند و به ‌لحاظ اقتصادی خود را تأمین می‌کند، فعالیت مافیایی خود را آغاز می‌کند.

West World – جهان غرب

رویارویی میزبان و مهمان

سریال جهان غرب جز سریال نوروز 1400

کارگردان: جاناتان نولان، لیزا جوی

بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، آرون پال، جفری رایت، بن بارنز، پیمان معادی

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۳ (فصل ۴ در حال ساخت)

سریال West World تقابل هوش مصنوعی با خالق خود را به تصویر می‌کشد. در این سریال جهان به دو جبهه میزبانان و مهمانان تقسیم‌شده که طی آن، انسان‌ها به‌صورت فیزیکی وارد دنیای شبیه‌سازی‌شده می‌شوند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هر طور که می‌خواهند رفتار کنند. در وست ورلد با دنیای بی‌رحم و پررمز و راز مواجه می‌شوید که در یک‌طرف آن مهمان‌ها صرفاً به هدف لذت و کشتار به دنیای وست ورلد نیامده‌اند و در طرف دیگر همه میزبانان نیز قرار نیست همیشه فرمان‌بردار انسان‌ها باشند.

Chernobyl – چرنوبیل

فاجعه قرن؛ الگوی رفتاری یکسان دیکتاتورها!

بهترین سریال 2021

کارگردان: یوهان رنک

بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد، امیلی واتسون

محصول کشورآمریکا

چرنوبیل مینی سریال ۵ قسمتی بسیار خوش‌ساخت است که به فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین که بخشی از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی بوده، می‌پردازد. این سریال تلاش زنان و مردانی را روایت می‌کند که نجات‌دهنده اروپا از یک فاجعه هسته‌ای تاریخی هستند. حادثه چرنوبیل، به دلیل انفجار نیروگاه هسته‌ای تحت نظارت شوروی رخ‌داده که دروغ و پنهان‌کاری شوروی عمق این فاجعه را بیش از پیش می‌کند؛ البته نباید فراموش کرد که نمی‌توان از علت این انفجار هم که افکار شومی پشت آن بوده، چشم‌پوشی کرد. چرنوبیل هرچند که یک واقعه کاملاً تاریخی است، تلاش‌ها و شجاعت مردم فداکار در مقابل دروغ سیاستمداران را به‌خوبی به تصویر کشیده است.

The Queen’s Gambit

ایستادن روی تخته خالی فایده‌ای ندارد، حتی اگر ملکه باشی!

کارگردان: اسکات فرانک

بازیگران: آنیا تیلور جوی، کلویی پری، توماس به رودی سنگستر، بیل کمپ

محصول کشور آمریکا

مینی سریال The Queen’s Gambit یا گامبی وزیر، درام جذابی است که علاوه بر نشان‌دادن جذابیت شطرنج، با نشانه گرفتن موضوع جنگ سرد میان آمریکا و شوروی، طیف وسیعی از مخاطبان را با خود همراه کرده است. این سریال زندگی بِث هارمون نابغه شطرنج که در یک یتیم‌خانه بزرگ شده است را روایت می‌کند. بت هارمون که تا سن ۲۲ سالگی رویای تبدیل شدن به بزرگترین شطرنج‌باز جهان را در سر می‌پروراند، با چالش مشکلات عاطفی و مصرف مواد مخدر و الکل مواجه‌ است.

The Crown – تاج

الیزابت دوم کیست؟

کارگردان: پیتر مورگان

بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، لیا ویلیامز

محصول مشترک انگلستان و آمریکا

تعداد فصل: ۴

سریال تاج نه‌تنها روایتگر بخشی از تاریخ بریتانیا است، بلکه روایتگر بخش قابل‌توجهی از تاریخ جهان نیز است که طرفداران سریال‌های تاریخی را توانسته راضی نگه دارد. در این سریال که روایتی از دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم، ملکه حال حاضر انگلستان است، روایت اتفاق‌های بسیاری ازجمله پایان جیره‌بندی شکر، حادثه درگذشت هشت بازیکن منچستریونایتد در سقوط هواپیمای مونیخ، دوران ریاست جمهوری کندی و ترور او، پایان اجرای حکم اعدام به جرم قتل، اعتصاب کارگران معدن، جنگ ویتنام، ظهور طالبان و … را می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید سرگذشت زندگی ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی را تماشا کنید، فرصت تماشای سریال تاج در تعطیلات نوروز را از دست ندهید.

Dracula – دراکولا

ماجرای خونین فروش ملک کنت دراکولا!

سریال خارجی دراکولا

کارگردان: مارک گاتیس، استیون موفات

بازیگران: کلیز بنگ، دالی ولز، مورفید کلارک

محصول کشور انگلستان

اقتباس از روی آثار کلاسیک بزرگی مانند داستان دراکولا نوشته‌ی برام استوکر همیشه پروژه‌ای هیجان‌انگیز برای سازندگانش و مخاطبان این آثار می‌باشد. مینی سریال دراکولا محصول جدید مارک گاتیس و استیون موفات هم‌زمان از شبکه‌های نتفلیکس و بی‌بی‌سی به نمایش درآمد که استقبال خوبی را به همراه داشت. قصه داستان در ملک کنت دراکولا می‌گذرد، جایی که جاناتان هارکر، ارزیاب املاک در قرن نوزدهم، به ترنسیلوانیا فرستاده می‌شود تا ملک کنت دراکولا را در لندن ارزیابی و قیمت‌گذاری کند؛ اما دراکولا تلاش می‌کند تا هارکر مجبور شود شب را در خانه او بماند و…

Witcher – جادوگر

جدال با هیولاها

کارگردان: آلیک ساخارف

بازیگران: هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، می‌آنا بورینگ، جودی می، آنا شافر

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۲ (فصل دوم درحال ساخت)

سریال جادوگر یک درام فانتزی است که در جهانی خیالی با حضور هیولاها در کنار انسان‌ها اتفاق می‌افتد. جذابت و طراحی جذاب صحنه‌های خونین این سریال و خلق شخصیت‌های خیالی این سریال از نکات مثبت این سریال به‌حساب می‌آید که باعث شده طرفداران این ژانر را از خود راضی نگه دارد. Witcher دنیایی مملو از موجودات فانتزی متنوع که وجودشان موجب آزار و اذیت انسان‌ها است را روایت می‌کند؛ برای رهایی از شر همان موجودات، جادوگران دست به ساخت انسان‌هایی با جهش ژنتیکی بنام ویچر می‌زنند که نسبت به انسان‌های عادی قدرت و توانایی بیشتری دارند. شخصیت اصلی این سریال از آخرین ویچرهای باقی‌مانده در دنیاست که به جنگ با هیولاها می‌رود.

Rick and Morty – ریک و مورتی

محبوب‌ترین و موفق‌ترین انیمیشن سریالی چند سال اخیر

کدام انیمشن در نوروز سال 1400 ببینیم

کارگردان: جاستین رویلند، دان هارمون

صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرمر، سارا چالک

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۴

ریک و مورتی یک انیمیشن سریالی است که با موفقیت توانسته طرفداران زیادش که بخش عمده آن‌ها بزرگسال هستند را راضی نگه دارد. این سریال روایت زندگی ریک سانچز، دانشمند نابغهٔ الکلی است که در خانهٔ دخترش، بِث که یک دامپزشک و جراح قلب اسب است، ساکن شده است. ریک بیشتر وقت خود را در طول روز، مشغول کار بر روی پروژه‌های محرمانهٔ علمی بی‌شمار خود و ماجراجویی‌های خطرناک در کهکشان‌ها به‌اتفاق نوهٔ نوجوانش مورتی، می‌گذراند؛ این جابه‌جایی در بعد‌های مختلف جهان سبب اتفاق‌های هیجان‌انگیزی می‌شود که روی مورتی تأثیرهای روانی زیادی می‌گذارد.

قورباغه

نمونه‌ای از سریالی ایرانی که از ابتذال دوری می‌کند!

سریال قورباغه سریال نوروز 1400

 

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهران غفوریان

محصول کشور ایران

سریال قورباغه در روزگاری که سریال‌های سطح پایین زیادی هرروز در کشورمان به نمایش درمی‌آیند، کورسوی امید ما به سریال‌های ایرانی را زنده نگه داشته است. آخرین ساخته هومن سیدی با حضور بازیگران مطرح سینما، تبدیل به سریال پرمخاطبی شده که این روزها صحبت از آن نقل همه محافل شده است. قورباغه از آنجایی شروع می‌شود که سه جوان بیکار برای خارج شدن از مشکلات تصمیم می‌گیرند به سراغ یک ویلای بزرگ بروند و دزدی کنند؛ اما همه‌چیز مطابق انتظار پیش نمی‌رود.

 

در تعطیلات نوروز فرصت مناسبی دارید تا به تماشای سریال‌های نوروزی بنشینید. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، تعداد سریال‌های محبوب و پرطرفدار بسیار بالا است و حتماً در آینده نزدیک به معرفی سریال‌های دیگری خواهیم پرداخت. در این مقاله تلاش کردیم ۱۰ سریال پرمخاطب + ۱ سریال جدید و پرطرفدار ایرانی را به شما معرفی کنیم تا در تعطیلات نوروز از تماشای آن‌ها لذت ببرید. شما چه سریال محبوب دیگری را به ما معرفی می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

سریال نوروزی
4 فروردین 1400
/
4,389 بازدید

سریال‌هایی که باید در نوروز ببینید!

فهرست مطالب

فرارسیدن سال نو را برهمه شما همراهان بانی مگ تبریک عرض می‌کنیم. تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سپری کردن اوقات فراغت به شادی و دل‌خوشی است. تعطیلات نوروزی زمان مناسبی برای تماشای سریال‌های جدید یا سریال‌های کمی قدیمی‌تر که فرصت دیدنشان را نداشته‌اید، است تا در این روزها کنار خانواده به تماشای این سریال‌های جذاب بنشینید.
در این مقاله تعدادی از برترین سریال و مینی‌‌سریال‌های این سال‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. بدیهی است سریال‌های بسیاری وجود داشتند که می‌توانستند در این لیست جای‌گیرند و ما تلاش کردیم برای همه‌ی سلایق پیشنهاداتی داشته باشیم.

Breaking Bad‌‌‌‌ – برکینگ بد

والتر وایت برترین شخصیت سریالی تاریخ!

سریال Breaking Bad‌‌‌‌ – برکینگ بد که در سال جدید باید دید

کارگردان: وینست گلیگان

بازیگران: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت

محصول کشور آمریکا
تعداد فصل: ۵

بر اساس نظرسنجی‌ها و میزان مخاطبان، برکینگ‌‌بد برترین و پرطرفدارترین سریال تاریخ است که اگر تابه‌حال تماشا نکرده‌اید، تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که از دیدن این سریال لذت ببرید. طرفداران والتر وایت (با بازی برایان کرانستون) و جسی پینکمن (با بازی آرون پال)، دو شخصیت محبوب این سریال معتقدند که وینست گلیکان، شاهکار بی‌بدیل خلق کرده است؛ بعد از تماشای برکینگ بد، والتر وایت و جسی پینکمن را از یاد نخواهید برد.

برکینگ‌بد قصه زندگی والتر وایت، معلم شیمی میان‌سالی است که متوجه می‌شود به سرطان ریه مبتلا شده و تنها ۲ سال به پیان زندگی‌اش باقی‌ است. آقای وایت که سال‌ها مشغول تدریس شیمی بوده و وضع مالی متوسطی دارد، به این فکر می‌افتد تا قبل از مرگش زندگی همسر و پسر معلولش را تأمین کند؛ همین مسئله سرآغاز همکاری او با دانش‌آموزش جسی پینکمن را فراهم می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم پس از تماشای برکینگ بد، سریال Better Call Saul را که بر اساس زندگی یکی از شخصیت‌های این سریال ساخته شده و به مانند سریال های نوروزی ژانر کمدی دارد، تماشا کنید؛ این سریال در نظرسنجی‌ها یکی از بهترین سریال‌های امسال بوده است.

The Sopranos – خانواده سوپرانو

آنتونی سوپرانو، از پادویی تا ریاست مافیا

کارگردان: دیوید چیس

بازیگران: جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو، مایکل امپریولی، برت یانگ، استیون ون زندت

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۶

سریال خانواده سوپرانو یا سوپرانوها به‌اندازه‌ای موفق بوده که تحسین تمام منتقدان و تماشاگران سریال‌ها را به همراه داشته است. این سریال همه ‌آنچه شما از یک سریال انتظار دارید را باهم دارد. سوپرانوها قصه خانواده مافیایی آنتونی سوپرانو، رئیس مافیایی شهرهای نیوجرسی و نیویورک و چالش‌های آن‌ها را روایت می‌کند. آنتونی سوپرانو (با بازی جیمز گاندولفینی فقید) از شخصیت‌های کاریزماتیک، ماندگار و محبوب سریال‌ها است که پس از گذشت سال‌ها همچنان در ذهن بینندگان باقی مانده است؛ برخی او را پدرخوانده (اشاره به فیلم پدرخوانده با بازی مارلون براندو) سریال‌های تلویزیونی نیز می‌دانند.

Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز، تاریخی و اکشن

سریال نوروزی Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

سازنده: استیون نایت

بازیگران: کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، آدرین برودی

محصول کشور انگلستان

تعداد فصل: ۵ (فصل ۶ در حال ساخت)

پیکی بلایندرز با داشتن همه ویژگی‌های مثبت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، به یک شاهکار بی‌بدیل تبدیل شده که برای علاقه‌مندان سریال تازگی دارد. پیکی بلایندرز در ابتدا یک سریال تاریخی است که به وقایع تاریخ وفادار مانده اما بااین‌حال اگر به تماشاگری که همه قسمت‌هایش را تماشا کرده بگوییم که این سریال بر اساس رویدادهای کاملاً واقعی ساخته شده، مطمئناً تعجب می‌کند.

تماشای تنها قسمت اول این سریال شما را مجاب می‌کند تا پایان هر فصل این سریال را دنبال کنید. قصه پیکی بلایندرز در سال ۱۹۱۹ و پس از پایان جنگ جهانی اول، پیرامون یک گروه خانوادگی در شهر بیرمنگام انگلستان با لقب پیکی بلایندرز که یک باند مافیایی هستند، می‌گذرد. این خانواده مافیایی پس‌ازآن که در دنیای سیاست به یک جایگاه قابل دفاع دست پیدا می‌کند و به ‌لحاظ اقتصادی خود را تأمین می‌کند، فعالیت مافیایی خود را آغاز می‌کند.

West World – جهان غرب

رویارویی میزبان و مهمان

سریال جهان غرب جز سریال نوروز 1400

کارگردان: جاناتان نولان، لیزا جوی

بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، آرون پال، جفری رایت، بن بارنز، پیمان معادی

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۳ (فصل ۴ در حال ساخت)

سریال West World تقابل هوش مصنوعی با خالق خود را به تصویر می‌کشد. در این سریال جهان به دو جبهه میزبانان و مهمانان تقسیم‌شده که طی آن، انسان‌ها به‌صورت فیزیکی وارد دنیای شبیه‌سازی‌شده می‌شوند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هر طور که می‌خواهند رفتار کنند. در وست ورلد با دنیای بی‌رحم و پررمز و راز مواجه می‌شوید که در یک‌طرف آن مهمان‌ها صرفاً به هدف لذت و کشتار به دنیای وست ورلد نیامده‌اند و در طرف دیگر همه میزبانان نیز قرار نیست همیشه فرمان‌بردار انسان‌ها باشند.

Chernobyl – چرنوبیل

فاجعه قرن؛ الگوی رفتاری یکسان دیکتاتورها!

بهترین سریال 2021

کارگردان: یوهان رنک

بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد، امیلی واتسون

محصول کشورآمریکا

چرنوبیل مینی سریال ۵ قسمتی بسیار خوش‌ساخت است که به فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین که بخشی از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی بوده، می‌پردازد. این سریال تلاش زنان و مردانی را روایت می‌کند که نجات‌دهنده اروپا از یک فاجعه هسته‌ای تاریخی هستند. حادثه چرنوبیل، به دلیل انفجار نیروگاه هسته‌ای تحت نظارت شوروی رخ‌داده که دروغ و پنهان‌کاری شوروی عمق این فاجعه را بیش از پیش می‌کند؛ البته نباید فراموش کرد که نمی‌توان از علت این انفجار هم که افکار شومی پشت آن بوده، چشم‌پوشی کرد. چرنوبیل هرچند که یک واقعه کاملاً تاریخی است، تلاش‌ها و شجاعت مردم فداکار در مقابل دروغ سیاستمداران را به‌خوبی به تصویر کشیده است.

The Queen’s Gambit

ایستادن روی تخته خالی فایده‌ای ندارد، حتی اگر ملکه باشی!

کارگردان: اسکات فرانک

بازیگران: آنیا تیلور جوی، کلویی پری، توماس به رودی سنگستر، بیل کمپ

محصول کشور آمریکا

مینی سریال The Queen’s Gambit یا گامبی وزیر، درام جذابی است که علاوه بر نشان‌دادن جذابیت شطرنج، با نشانه گرفتن موضوع جنگ سرد میان آمریکا و شوروی، طیف وسیعی از مخاطبان را با خود همراه کرده است. این سریال زندگی بِث هارمون نابغه شطرنج که در یک یتیم‌خانه بزرگ شده است را روایت می‌کند. بت هارمون که تا سن ۲۲ سالگی رویای تبدیل شدن به بزرگترین شطرنج‌باز جهان را در سر می‌پروراند، با چالش مشکلات عاطفی و مصرف مواد مخدر و الکل مواجه‌ است.

The Crown – تاج

الیزابت دوم کیست؟

کارگردان: پیتر مورگان

بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، آیلین اتکینز، لیا ویلیامز

محصول مشترک انگلستان و آمریکا

تعداد فصل: ۴

سریال تاج نه‌تنها روایتگر بخشی از تاریخ بریتانیا است، بلکه روایتگر بخش قابل‌توجهی از تاریخ جهان نیز است که طرفداران سریال‌های تاریخی را توانسته راضی نگه دارد. در این سریال که روایتی از دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم، ملکه حال حاضر انگلستان است، روایت اتفاق‌های بسیاری ازجمله پایان جیره‌بندی شکر، حادثه درگذشت هشت بازیکن منچستریونایتد در سقوط هواپیمای مونیخ، دوران ریاست جمهوری کندی و ترور او، پایان اجرای حکم اعدام به جرم قتل، اعتصاب کارگران معدن، جنگ ویتنام، ظهور طالبان و … را می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید سرگذشت زندگی ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی را تماشا کنید، فرصت تماشای سریال تاج در تعطیلات نوروز را از دست ندهید.

Dracula – دراکولا

ماجرای خونین فروش ملک کنت دراکولا!

سریال خارجی دراکولا

کارگردان: مارک گاتیس، استیون موفات

بازیگران: کلیز بنگ، دالی ولز، مورفید کلارک

محصول کشور انگلستان

اقتباس از روی آثار کلاسیک بزرگی مانند داستان دراکولا نوشته‌ی برام استوکر همیشه پروژه‌ای هیجان‌انگیز برای سازندگانش و مخاطبان این آثار می‌باشد. مینی سریال دراکولا محصول جدید مارک گاتیس و استیون موفات هم‌زمان از شبکه‌های نتفلیکس و بی‌بی‌سی به نمایش درآمد که استقبال خوبی را به همراه داشت. قصه داستان در ملک کنت دراکولا می‌گذرد، جایی که جاناتان هارکر، ارزیاب املاک در قرن نوزدهم، به ترنسیلوانیا فرستاده می‌شود تا ملک کنت دراکولا را در لندن ارزیابی و قیمت‌گذاری کند؛ اما دراکولا تلاش می‌کند تا هارکر مجبور شود شب را در خانه او بماند و…

Witcher – جادوگر

جدال با هیولاها

کارگردان: آلیک ساخارف

بازیگران: هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، می‌آنا بورینگ، جودی می، آنا شافر

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۲ (فصل دوم درحال ساخت)

سریال جادوگر یک درام فانتزی است که در جهانی خیالی با حضور هیولاها در کنار انسان‌ها اتفاق می‌افتد. جذابت و طراحی جذاب صحنه‌های خونین این سریال و خلق شخصیت‌های خیالی این سریال از نکات مثبت این سریال به‌حساب می‌آید که باعث شده طرفداران این ژانر را از خود راضی نگه دارد. Witcher دنیایی مملو از موجودات فانتزی متنوع که وجودشان موجب آزار و اذیت انسان‌ها است را روایت می‌کند؛ برای رهایی از شر همان موجودات، جادوگران دست به ساخت انسان‌هایی با جهش ژنتیکی بنام ویچر می‌زنند که نسبت به انسان‌های عادی قدرت و توانایی بیشتری دارند. شخصیت اصلی این سریال از آخرین ویچرهای باقی‌مانده در دنیاست که به جنگ با هیولاها می‌رود.

Rick and Morty – ریک و مورتی

محبوب‌ترین و موفق‌ترین انیمیشن سریالی چند سال اخیر

کدام انیمشن در نوروز سال 1400 ببینیم

کارگردان: جاستین رویلند، دان هارمون

صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرمر، سارا چالک

محصول کشور آمریکا

تعداد فصل: ۴

ریک و مورتی یک انیمیشن سریالی است که با موفقیت توانسته طرفداران زیادش که بخش عمده آن‌ها بزرگسال هستند را راضی نگه دارد. این سریال روایت زندگی ریک سانچز، دانشمند نابغهٔ الکلی است که در خانهٔ دخترش، بِث که یک دامپزشک و جراح قلب اسب است، ساکن شده است. ریک بیشتر وقت خود را در طول روز، مشغول کار بر روی پروژه‌های محرمانهٔ علمی بی‌شمار خود و ماجراجویی‌های خطرناک در کهکشان‌ها به‌اتفاق نوهٔ نوجوانش مورتی، می‌گذراند؛ این جابه‌جایی در بعد‌های مختلف جهان سبب اتفاق‌های هیجان‌انگیزی می‌شود که روی مورتی تأثیرهای روانی زیادی می‌گذارد.

قورباغه

نمونه‌ای از سریالی ایرانی که از ابتذال دوری می‌کند!

سریال قورباغه سریال نوروز 1400

 

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران: صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهران غفوریان

محصول کشور ایران

سریال قورباغه در روزگاری که سریال‌های سطح پایین زیادی هرروز در کشورمان به نمایش درمی‌آیند، کورسوی امید ما به سریال‌های ایرانی را زنده نگه داشته است. آخرین ساخته هومن سیدی با حضور بازیگران مطرح سینما، تبدیل به سریال پرمخاطبی شده که این روزها صحبت از آن نقل همه محافل شده است. قورباغه از آنجایی شروع می‌شود که سه جوان بیکار برای خارج شدن از مشکلات تصمیم می‌گیرند به سراغ یک ویلای بزرگ بروند و دزدی کنند؛ اما همه‌چیز مطابق انتظار پیش نمی‌رود.

 

در تعطیلات نوروز فرصت مناسبی دارید تا به تماشای سریال‌های نوروزی بنشینید. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، تعداد سریال‌های محبوب و پرطرفدار بسیار بالا است و حتماً در آینده نزدیک به معرفی سریال‌های دیگری خواهیم پرداخت. در این مقاله تلاش کردیم ۱۰ سریال پرمخاطب + ۱ سریال جدید و پرطرفدار ایرانی را به شما معرفی کنیم تا در تعطیلات نوروز از تماشای آن‌ها لذت ببرید. شما چه سریال محبوب دیگری را به ما معرفی می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد