8 مهر 1398
/
14,870 بازدید

انواع مدل لباس چرم و نحوه نگهداری از چرم

فهرست مطالب

 

چرم جزء نخستین دستاورد بشر بوده است. در آن زمان که انسان‌های اولیه پوست حیوانات را به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند تا از بلای طبیعت در امان باشند، نمی‌دانستند که می‌توانند تاثیر بزرگی در مد و فشن هزاران سال بعد بگذارند و آیندگان از همان پوست و چرم حیوانات صندل، کیف، کفش، دستکش، کت، بارانی، شلوار و دامن بسازند.
نقاشی و حکاکی مصریان باستان در ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در غارها حاکی از آن است که از چرم استفاده‌های گوناگونی از جمله لباس، پناهگاه، بطری و تجهیزات نظامی می‌کردند.
بهره‌مندی از چرم از گذشته تا به امروز نسل به نسل منتقل شد که در نتیجه این روزها در مد و فشن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. علاوه براین، در یونان و مصر باستان از چرم طبیعی پاپوش‌هایی میساختند که شباهت بسیاری به صندل‌های مدرن و امروزی داشته است.
در آغاز سال ۱۹۰۰ میلادی، کت چرم به عنوان لباس نظامی در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و سربازان را از سرمای طاقت‌فرسا نجات می‌داد. در دهه ۲۰ میلادی کت چرم مردانه‌ غیرنظامی طراحی شد که موتور سواران به تن می‌کردند که در میان عموم مردم مرسوم نبوده است.
بر اساس شواهد تاریخ هالیوود، مارلون براندو و جیمز دین، بازیگران سرشناس آمریکایی، اولین بازیگرانی بودند که در دهه ۵۰ میلادی با یک کت چرم در صحنه سینما و تلویزیون ظاهر شدند. در آن زمان کت چرم مردانه یک لباس ضد فرهنگ تلقی می‌شد و معمولا افراد خاصی از جمله ستاره‌های موسیقی و سینما این مدل لباس را به تن می‌کردند.
در دهه ۶۰، کت چرم نمادی از موسیقی راک محسوب می‌شد که ستارگاه موسیقی مانند گروه بیتلز آن را به تن می‌کردند. پس از آن کت و بوت چرم همچون شلوار به یک لباس مردانه و زنانه تبدیل شد. محبوبیت چرم روز به روز بیشتر شد و از دهه ۹۰ میلادی، از چرم به عنوان یک جنس محبوب در صنعت فشن و پوشاک و اکسسوری استفاده می‌شود.

انواع چرم کدام است؟

انواع چرم درکشورهای مختلف
چرم در سینما و تلوزیون

در حال حاضر کشور چین، ایتالیا، هند، برزیل، کره و روسیه از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصلی و برتر چرم در دنیا هستند که در این میان کشور چین تولید ۸۰% از چرم دنیا را بر عهده دارد.
بر اساس تحقیقات ۶۵% از چرم دنیا از گاو، ۱۵% از گوسفند، ۹% از بز و ۱۱% از حیوانات دیگر تهیه می‌شود و نه تنها در صنعت مد و فشن، بلکه برای ساخت تجهزیات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چرم سنگین

چرم سنگین را از گاو، گاومیش، گوساله و شتر می‌سازند که در این میان چرم گاو از کیفیت بالا و محبوبیت بسیاری برخوردار است. این نوع چرم جزء مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چرم در دنیا محسوب می‌شود که کیف چرم مردانه، زنانه، کیف پول چرم و بسیاری از کت‌ها و بارانی چرم زنانه و مردانه را از چرم سنگین می‌سازند که عمر بالایی نیز دارند.

چرم نیمه سنگین

چرم نیمه سنگین نوعی چرم لوکس است که از حیواناتی مانند کوروکودیل و شترمرغ ساخته می‌شود. این نوع چرم کمیاب است و قیمت بالایی در دنیا دارد. معمولا از چرم نیمه سنگین ابزار لوکس، مانند دیوارکوب می‌سازند و کمتر کاربردی در تولید پوشاک دارد.

چرم سبک

به طور معمول قیمت چرم سبک کمتر از چرم سنگین و نیمه سنگین است، چرا که از حیواناتی از جمله گوسفند، بره، بز و بزغاله ساخته می‌شود. از چرم سبک یا به اصطلاح چرم گوسفندی، دستکش چرم و کت‌ چرم اسپرت می‌سازند که وزن سبک‌ و قابل تحمل‌تری دارد.

۳نکته درباره انواع چرم

چرم ورنی را از پوست گوساله می‌سازند، با این تفاوت که کیفیت پایین‌تری از چرم گاو دارد.

چرم جیر که شبیه مخمل است، در گروه چرم سبک قرار دارد که آن را از پوست بز یا گوساله می‌سازند. چرم جیر از لایه زیرین پوست حیوان حاصل می‌شود.

چرم نبوک را از لایه بیرون پوست یا محل رویش موی حیوان می‌سازند که بسیار لطیف و نازک است.

انواع مدل لباس چرم

اگرچه پوشیدن لباس چرم در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی به عنوان یک لباس خارج از عرف و فرهنگ جامعه محسوب می‌شد، اما این روزها لباس چرم به عنوان یک کالای لوکس و کلاسیک در مد و فشن هر سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برندهای معروف دنیا از جمله گوچی، بربری، ورساچه، رالف لورن، دیزل جزء تولیدکنندگان اصلی پوشاک و اکسسوری چرم در دنیا هستند. در ایران نیز چرم مشهد، مارال چرم، شهر چرم، آرتمن و چرم درسا از پیشروان چرم طبیعی با کیفیت و معتبر هستند. از این رو شما می‌توانید انواع مدل کت چرم مردانه، بارانی چرم زنانه، کاپشن چرم، کیف پول، کیف و کفش، دستکش و اکسسوری چرم طبیعی را از این برندهای معتبر تهیه کنید.

کت چرم مردانه

مدل کت چرم مردانه و زنانه
کت چرم مردانه و زنانه

قدمت کت چرم مردانه به سال ۱۹۰۰ میلادی بازمی‌گردد که در صد سال گذشته مهم‌ترین بخش استایل کلاسیک مردانه بوده است. با این حال در چند دهه گذشته و پس از ظهور گروه‌های موسیقی راک در آمریکا و دنیا، کت چرم میان خانم‌ها نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
اگر شما هم به استایل کلاسیک علاقمند هستید، می‌توانید آن را با شلوار جین آبی سِت کنید. معمولا آقایان ترجیح می‌دهند کت چرم را با یک پیراهن مردانه به تن کنند، با این حال شما در انتخاب پیراهن مورد علاقه‌تان محدود نیستند و می‌توانید کت چرم اسپرت مردانه را همراه با یک تیشرت اسپرت سِت کنید.

پالتو یا بارانی چرم زنانه

در فصل بهار و تابستان توجه بسیاری از خانم‌ها به پالتو چرم زنانه جلب می‌شود. این مدل پالتو یا بارانی زنانه در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و زرشکی از محبوبیت بیشتری برخوردار است که استایل شما را کلاسیک و رسمی می‌کند.
شما می‌توانید بارانی چرم زنانه را با کفش پاشنه بلند، بوت یا نیم بوت ترکیب کنید و چشمگیرتر از همیشه در فصل‌های سرد و بارانی ظاهر شوید.

خرید کاپشن زنانه

کیف چرم مردانه

در سال‌های گذشته کیف اداری یا کیف دستی چرم مردانه، در میان کارمندان مرسوم‌تر بود، اما این روزها بار دیگر کیف مردانه چرم وارد صنعت فشن و مد شده است و آقایان استقبال خوبی از این مدل کیف کرده‌اند.
شما می‌توانید کیف مردانه را با یک پیراهن مردانه رسمی یا اداری و یک شلوار کتان ترکیب کنید و متفاوت‌تر از همیشه شوید.

کیف چرم زنانه

مدل کیف چرم زنانه
کیف چرم زنانه

در میان پوشاک و اکسسوری چرم، کیف چرم زنانه از محبوبیت بسیاری برخوردار است. کیف چرم زنانه به صورت اسپرت و مجلسی در طرح و رنگ‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد و هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نخواهد داد.
شما می‌توانید کیف چرم زنانه را در مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی، در اداره و دانشگاه استفاده کنید. با این حال مدل کیف چرم را باید براساس استایل رسمی یا کژوال خود انتخاب کنید.

کیف پول چرم

کیف پول چرم در میان خانم‌ها و آقایان در تمام سنین محبوب است، چرا که علاوه بر زیبایی و جلوه متفاوت، طول عمر بالایی دارد. از این رو شما می‌توانید سال‌ها از یک کیف پول چرم طبیعی استفاده کنید و نگران پاره شدن آن نباشید.


خرید کیف پول چرم مردانه جدید

کفش چرم مردانه

تصور اکثر مردم از کفش چرم مردم، کفش‌های کلاسیک و مجلسی است. اما این روزها، جنس بسیاری از کفش‌های کژوال مردانه چرم است. این مدل کفش مردانه مورد پسند بسیاری از شیک‌پوشان و سخت‌پسندان قرار گرفته است. اگر شما هم به کفش اسپرت چرم مردانه علاقه دارید، می‌توانید آن را با یک شلوار جین اسپرت مردانه و یک پیراهن یا پولوشرت مردانه سِت کنید.

کفش چرم زنانه

تنوع کفش چرم زنانه از کفش مردانه بیشتر است. کفش چرم زنانه به دو گروه تابستانی و زمستانی تقسیم می‌شود. از کفش چرم تابستانه می‌توان به صندل دخترانه، کفش مجلسی پاشنه بلند، کفش تخت اسپرت و از کفش چرم زمستانه می‌توان به بوت، نیم‌بوت و چکمه چرم اشاره کرد.

دستکش چرم

مدل دستکش چرم مردانه و زنانه
دستکش چرم

دستکش چرم را از پوست گوسفند می‌سازند، چرا که باید وزن سبک‌تر و بافت‌ نرم‌تری نسبت به چرم‌های دیگر داشته باشد. دستکش چرم علاوه بر جلوه فاخر، عمر بالاتری دارد و گرم‌تر از دستکش‌های دیگر است.

اکسسوری چرم

این روزها اکسسوری نقش پر اهمیتی در استایل کژوال خانم‌ها و آقایان پیدا کرده است. یکی از محبوب‌ترین مدل اکسسوری در دنیا، دستبند چرم است. شما می‌توانید انواع مدل دستبند چرم را تهیه کنید و به استایل خود یک جلوه جذاب ببخشید.

خرید دستبند چرم مردانه اسپرت

نگهداری و مراقبت از چرم طبیعی چگونه است؟

نگهداری و مراقبت از چرم طبیعی چگونه است؟
                                                                  روش های نگهداری از چرم طبیعی

همیشه به یاد داشته باشید که چرم یک پوست است و همانند یک پوست زنده حساس و آسیب‌پذیر است. در نتیجه ممکن است چرم تَرَک بخورد، خشک شود، لکه یا پاره شود. در این صورت اهمیتی ندارد که شما یک جفت کفش چرم کلاسیک گران قیمت داشته باشید یا یک کیف پول چرم کوچک ارزان قیمت! چرا که همیشه باید به لباس و اکسسوری چرم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چرم را واکس بزنید

هنگامی که یک لباس چرم می‌خرید، یک واکس براق مخصوص به چرم یا هم‌رنگ لباس‌تان نیز تهیه کنید. واکس نه تنها باعث درخشش چرم می‌شود، بلکه مانع بسیاری از آسیب‌ها می‌گردد.
واکس، چرم را مرطوب می‌کند، از این رو چرم شما خشک نخواهد شد. توصیه می‌کنیم پس از واکس زدن چرم، آن را با یک دستمال نخی تمیز پاک کنید تا گرد و خاک کمتری به خود جذب کند.
در صورتی که واکس چرم ندارید، از ترکیب آب و روغن زیتون استفاده کنید. با این حال پیش از استفاده از این محلول، گوشه لباس یا کیف و کفش چرم خود را امتخان کنید تا اتفاق ناگواری برای لباس‌تان نیافتد.

خرید واکس و لوازم محافظت از کفش

گرد و خاک چرم را پاک کنید

هر چند وقت یک‌بار، گرد و خاک چرم را پاک کنید. چرم مانند یک پوست زنده است که نیاز به اکسیژن و تنفس دارد. پاک کردن گرد و خاک از روی سطح چرم، ماندگاری و طول عمر آن را بیشتر می‌کند.
ابتدا از یک دستمال خشک استفاده کنید و گرد و خاک چرم را پاک کنید، سپس از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از مقداری آب به همراه ۲ تا ۳ قطره سرکه سفید کمک بگیرید تا چرم تمیز کنید و آن را از هر گونه گرد و خاک پاک کنید.

مراقب کیف و کفش جیر و نبوک خود باشید!

چگونه از کیف و کفش جیر و نبوک مراقبت کنیم
مراقب کیف و کفش جیر و نبوک

جیر و نبوک مقاومت کمتری نسب به چرم سبک و سنگین دارند. حتی ممکن است رنگ کفش یا کیف جیر زیر باران تغییر کند و کیفیت خود را از دست بدهد. علاوه بر این، جیر و نبوک گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند و تمیز کردنشان کار ساده‌ای نخواهد بود.
به منظور تمیز کردن جیر و نبوک، از اسپری مخصوص استفاده کنید و هرگز کیف و کفش خود را با آب نشویید. با این حال می‌توانید از یک دستمال نخی تمیز و مرطوب استفاده کنید.
کیف و کفش جیر خود را در فواصل معینی با یک برس نرم و مخصوص جیر تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که گرد و خاک لابه‌لای پرز کفش باقی نماند و کفش و کیف جیر عمر بالاتری داشته باشد.
لکه‌های چرم را جدی بگیرید:
پاک کردن لکه از چرم سنگین یا چرم گاو ساده‌تر از چرم‌های دیگر است. شما می‌توانید لکه‌های حلال را با یک دستمال تمیز مرطوب از سطح چرم پاک کنید. در صورتی که لکه کهنه است، چند قطره سرکه سفید به آب اضافه کنید و لکه را با یک دستمال پاک کنید.

مطالب پیشنهادی داغ :بهترین برندهای چرم طبیعی ایران

چند نکته در نگهداری چرم طبیعی

• هیچ‌گاه چرم طبیعی را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
• هرگز چرم، جیر و نبوک را در ماشین لباسشویی قرار ندهید.
• چرم سنگین و چرم سبک کاملا ضد آب نیستند. درصورتی که پالتوی چرم یا کفش چرم‌تان زیر باران خیس شد، آن را با یک حوله تمیز، خشک کنید.
• اگر جنس کیفتان چرم سنگین است، داخل آن وسایل سنگین قرار ندهید، چرا که این مدل چرم مستعد تَرَک خوردن و شکستن است.
• در صورتی که از لباس یا کفش و کیف چرم یا جیر خود در مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را درون کاور یا جعبه قرار دهید تا در معرض گرد و خاک قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

آشنایی با رازهای نوروز

عید نوروز و عید مهرگان دو عید بزرگ ایرانی بوده اند. نوروز در زمان جمشید پادشاه چهارم دوره پیشدادی پدید آمده

انواع مدل لباس چرم و نحوه نگهداری از چرم
8 مهر 1398
/
14,870 بازدید

انواع مدل لباس چرم و نحوه نگهداری از چرم

فهرست مطالب

 

چرم جزء نخستین دستاورد بشر بوده است. در آن زمان که انسان‌های اولیه پوست حیوانات را به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند تا از بلای طبیعت در امان باشند، نمی‌دانستند که می‌توانند تاثیر بزرگی در مد و فشن هزاران سال بعد بگذارند و آیندگان از همان پوست و چرم حیوانات صندل، کیف، کفش، دستکش، کت، بارانی، شلوار و دامن بسازند.
نقاشی و حکاکی مصریان باستان در ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در غارها حاکی از آن است که از چرم استفاده‌های گوناگونی از جمله لباس، پناهگاه، بطری و تجهیزات نظامی می‌کردند.
بهره‌مندی از چرم از گذشته تا به امروز نسل به نسل منتقل شد که در نتیجه این روزها در مد و فشن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. علاوه براین، در یونان و مصر باستان از چرم طبیعی پاپوش‌هایی میساختند که شباهت بسیاری به صندل‌های مدرن و امروزی داشته است.
در آغاز سال ۱۹۰۰ میلادی، کت چرم به عنوان لباس نظامی در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و سربازان را از سرمای طاقت‌فرسا نجات می‌داد. در دهه ۲۰ میلادی کت چرم مردانه‌ غیرنظامی طراحی شد که موتور سواران به تن می‌کردند که در میان عموم مردم مرسوم نبوده است.
بر اساس شواهد تاریخ هالیوود، مارلون براندو و جیمز دین، بازیگران سرشناس آمریکایی، اولین بازیگرانی بودند که در دهه ۵۰ میلادی با یک کت چرم در صحنه سینما و تلویزیون ظاهر شدند. در آن زمان کت چرم مردانه یک لباس ضد فرهنگ تلقی می‌شد و معمولا افراد خاصی از جمله ستاره‌های موسیقی و سینما این مدل لباس را به تن می‌کردند.
در دهه ۶۰، کت چرم نمادی از موسیقی راک محسوب می‌شد که ستارگاه موسیقی مانند گروه بیتلز آن را به تن می‌کردند. پس از آن کت و بوت چرم همچون شلوار به یک لباس مردانه و زنانه تبدیل شد. محبوبیت چرم روز به روز بیشتر شد و از دهه ۹۰ میلادی، از چرم به عنوان یک جنس محبوب در صنعت فشن و پوشاک و اکسسوری استفاده می‌شود.

انواع چرم کدام است؟

انواع چرم درکشورهای مختلف
چرم در سینما و تلوزیون

در حال حاضر کشور چین، ایتالیا، هند، برزیل، کره و روسیه از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصلی و برتر چرم در دنیا هستند که در این میان کشور چین تولید ۸۰% از چرم دنیا را بر عهده دارد.
بر اساس تحقیقات ۶۵% از چرم دنیا از گاو، ۱۵% از گوسفند، ۹% از بز و ۱۱% از حیوانات دیگر تهیه می‌شود و نه تنها در صنعت مد و فشن، بلکه برای ساخت تجهزیات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چرم سنگین

چرم سنگین را از گاو، گاومیش، گوساله و شتر می‌سازند که در این میان چرم گاو از کیفیت بالا و محبوبیت بسیاری برخوردار است. این نوع چرم جزء مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چرم در دنیا محسوب می‌شود که کیف چرم مردانه، زنانه، کیف پول چرم و بسیاری از کت‌ها و بارانی چرم زنانه و مردانه را از چرم سنگین می‌سازند که عمر بالایی نیز دارند.

چرم نیمه سنگین

چرم نیمه سنگین نوعی چرم لوکس است که از حیواناتی مانند کوروکودیل و شترمرغ ساخته می‌شود. این نوع چرم کمیاب است و قیمت بالایی در دنیا دارد. معمولا از چرم نیمه سنگین ابزار لوکس، مانند دیوارکوب می‌سازند و کمتر کاربردی در تولید پوشاک دارد.

چرم سبک

به طور معمول قیمت چرم سبک کمتر از چرم سنگین و نیمه سنگین است، چرا که از حیواناتی از جمله گوسفند، بره، بز و بزغاله ساخته می‌شود. از چرم سبک یا به اصطلاح چرم گوسفندی، دستکش چرم و کت‌ چرم اسپرت می‌سازند که وزن سبک‌ و قابل تحمل‌تری دارد.

۳نکته درباره انواع چرم

چرم ورنی را از پوست گوساله می‌سازند، با این تفاوت که کیفیت پایین‌تری از چرم گاو دارد.

چرم جیر که شبیه مخمل است، در گروه چرم سبک قرار دارد که آن را از پوست بز یا گوساله می‌سازند. چرم جیر از لایه زیرین پوست حیوان حاصل می‌شود.

چرم نبوک را از لایه بیرون پوست یا محل رویش موی حیوان می‌سازند که بسیار لطیف و نازک است.

انواع مدل لباس چرم

اگرچه پوشیدن لباس چرم در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی به عنوان یک لباس خارج از عرف و فرهنگ جامعه محسوب می‌شد، اما این روزها لباس چرم به عنوان یک کالای لوکس و کلاسیک در مد و فشن هر سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برندهای معروف دنیا از جمله گوچی، بربری، ورساچه، رالف لورن، دیزل جزء تولیدکنندگان اصلی پوشاک و اکسسوری چرم در دنیا هستند. در ایران نیز چرم مشهد، مارال چرم، شهر چرم، آرتمن و چرم درسا از پیشروان چرم طبیعی با کیفیت و معتبر هستند. از این رو شما می‌توانید انواع مدل کت چرم مردانه، بارانی چرم زنانه، کاپشن چرم، کیف پول، کیف و کفش، دستکش و اکسسوری چرم طبیعی را از این برندهای معتبر تهیه کنید.

کت چرم مردانه

مدل کت چرم مردانه و زنانه
کت چرم مردانه و زنانه

قدمت کت چرم مردانه به سال ۱۹۰۰ میلادی بازمی‌گردد که در صد سال گذشته مهم‌ترین بخش استایل کلاسیک مردانه بوده است. با این حال در چند دهه گذشته و پس از ظهور گروه‌های موسیقی راک در آمریکا و دنیا، کت چرم میان خانم‌ها نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
اگر شما هم به استایل کلاسیک علاقمند هستید، می‌توانید آن را با شلوار جین آبی سِت کنید. معمولا آقایان ترجیح می‌دهند کت چرم را با یک پیراهن مردانه به تن کنند، با این حال شما در انتخاب پیراهن مورد علاقه‌تان محدود نیستند و می‌توانید کت چرم اسپرت مردانه را همراه با یک تیشرت اسپرت سِت کنید.

پالتو یا بارانی چرم زنانه

در فصل بهار و تابستان توجه بسیاری از خانم‌ها به پالتو چرم زنانه جلب می‌شود. این مدل پالتو یا بارانی زنانه در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و زرشکی از محبوبیت بیشتری برخوردار است که استایل شما را کلاسیک و رسمی می‌کند.
شما می‌توانید بارانی چرم زنانه را با کفش پاشنه بلند، بوت یا نیم بوت ترکیب کنید و چشمگیرتر از همیشه در فصل‌های سرد و بارانی ظاهر شوید.

خرید کاپشن زنانه

کیف چرم مردانه

در سال‌های گذشته کیف اداری یا کیف دستی چرم مردانه، در میان کارمندان مرسوم‌تر بود، اما این روزها بار دیگر کیف مردانه چرم وارد صنعت فشن و مد شده است و آقایان استقبال خوبی از این مدل کیف کرده‌اند.
شما می‌توانید کیف مردانه را با یک پیراهن مردانه رسمی یا اداری و یک شلوار کتان ترکیب کنید و متفاوت‌تر از همیشه شوید.

کیف چرم زنانه

مدل کیف چرم زنانه
کیف چرم زنانه

در میان پوشاک و اکسسوری چرم، کیف چرم زنانه از محبوبیت بسیاری برخوردار است. کیف چرم زنانه به صورت اسپرت و مجلسی در طرح و رنگ‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد و هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نخواهد داد.
شما می‌توانید کیف چرم زنانه را در مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی، در اداره و دانشگاه استفاده کنید. با این حال مدل کیف چرم را باید براساس استایل رسمی یا کژوال خود انتخاب کنید.

کیف پول چرم

کیف پول چرم در میان خانم‌ها و آقایان در تمام سنین محبوب است، چرا که علاوه بر زیبایی و جلوه متفاوت، طول عمر بالایی دارد. از این رو شما می‌توانید سال‌ها از یک کیف پول چرم طبیعی استفاده کنید و نگران پاره شدن آن نباشید.


خرید کیف پول چرم مردانه جدید

کفش چرم مردانه

تصور اکثر مردم از کفش چرم مردم، کفش‌های کلاسیک و مجلسی است. اما این روزها، جنس بسیاری از کفش‌های کژوال مردانه چرم است. این مدل کفش مردانه مورد پسند بسیاری از شیک‌پوشان و سخت‌پسندان قرار گرفته است. اگر شما هم به کفش اسپرت چرم مردانه علاقه دارید، می‌توانید آن را با یک شلوار جین اسپرت مردانه و یک پیراهن یا پولوشرت مردانه سِت کنید.

کفش چرم زنانه

تنوع کفش چرم زنانه از کفش مردانه بیشتر است. کفش چرم زنانه به دو گروه تابستانی و زمستانی تقسیم می‌شود. از کفش چرم تابستانه می‌توان به صندل دخترانه، کفش مجلسی پاشنه بلند، کفش تخت اسپرت و از کفش چرم زمستانه می‌توان به بوت، نیم‌بوت و چکمه چرم اشاره کرد.

دستکش چرم

مدل دستکش چرم مردانه و زنانه
دستکش چرم

دستکش چرم را از پوست گوسفند می‌سازند، چرا که باید وزن سبک‌تر و بافت‌ نرم‌تری نسبت به چرم‌های دیگر داشته باشد. دستکش چرم علاوه بر جلوه فاخر، عمر بالاتری دارد و گرم‌تر از دستکش‌های دیگر است.

اکسسوری چرم

این روزها اکسسوری نقش پر اهمیتی در استایل کژوال خانم‌ها و آقایان پیدا کرده است. یکی از محبوب‌ترین مدل اکسسوری در دنیا، دستبند چرم است. شما می‌توانید انواع مدل دستبند چرم را تهیه کنید و به استایل خود یک جلوه جذاب ببخشید.

خرید دستبند چرم مردانه اسپرت

نگهداری و مراقبت از چرم طبیعی چگونه است؟

نگهداری و مراقبت از چرم طبیعی چگونه است؟
                                                                  روش های نگهداری از چرم طبیعی

همیشه به یاد داشته باشید که چرم یک پوست است و همانند یک پوست زنده حساس و آسیب‌پذیر است. در نتیجه ممکن است چرم تَرَک بخورد، خشک شود، لکه یا پاره شود. در این صورت اهمیتی ندارد که شما یک جفت کفش چرم کلاسیک گران قیمت داشته باشید یا یک کیف پول چرم کوچک ارزان قیمت! چرا که همیشه باید به لباس و اکسسوری چرم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چرم را واکس بزنید

هنگامی که یک لباس چرم می‌خرید، یک واکس براق مخصوص به چرم یا هم‌رنگ لباس‌تان نیز تهیه کنید. واکس نه تنها باعث درخشش چرم می‌شود، بلکه مانع بسیاری از آسیب‌ها می‌گردد.
واکس، چرم را مرطوب می‌کند، از این رو چرم شما خشک نخواهد شد. توصیه می‌کنیم پس از واکس زدن چرم، آن را با یک دستمال نخی تمیز پاک کنید تا گرد و خاک کمتری به خود جذب کند.
در صورتی که واکس چرم ندارید، از ترکیب آب و روغن زیتون استفاده کنید. با این حال پیش از استفاده از این محلول، گوشه لباس یا کیف و کفش چرم خود را امتخان کنید تا اتفاق ناگواری برای لباس‌تان نیافتد.

خرید واکس و لوازم محافظت از کفش

گرد و خاک چرم را پاک کنید

هر چند وقت یک‌بار، گرد و خاک چرم را پاک کنید. چرم مانند یک پوست زنده است که نیاز به اکسیژن و تنفس دارد. پاک کردن گرد و خاک از روی سطح چرم، ماندگاری و طول عمر آن را بیشتر می‌کند.
ابتدا از یک دستمال خشک استفاده کنید و گرد و خاک چرم را پاک کنید، سپس از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از مقداری آب به همراه ۲ تا ۳ قطره سرکه سفید کمک بگیرید تا چرم تمیز کنید و آن را از هر گونه گرد و خاک پاک کنید.

مراقب کیف و کفش جیر و نبوک خود باشید!

چگونه از کیف و کفش جیر و نبوک مراقبت کنیم
مراقب کیف و کفش جیر و نبوک

جیر و نبوک مقاومت کمتری نسب به چرم سبک و سنگین دارند. حتی ممکن است رنگ کفش یا کیف جیر زیر باران تغییر کند و کیفیت خود را از دست بدهد. علاوه بر این، جیر و نبوک گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند و تمیز کردنشان کار ساده‌ای نخواهد بود.
به منظور تمیز کردن جیر و نبوک، از اسپری مخصوص استفاده کنید و هرگز کیف و کفش خود را با آب نشویید. با این حال می‌توانید از یک دستمال نخی تمیز و مرطوب استفاده کنید.
کیف و کفش جیر خود را در فواصل معینی با یک برس نرم و مخصوص جیر تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که گرد و خاک لابه‌لای پرز کفش باقی نماند و کفش و کیف جیر عمر بالاتری داشته باشد.
لکه‌های چرم را جدی بگیرید:
پاک کردن لکه از چرم سنگین یا چرم گاو ساده‌تر از چرم‌های دیگر است. شما می‌توانید لکه‌های حلال را با یک دستمال تمیز مرطوب از سطح چرم پاک کنید. در صورتی که لکه کهنه است، چند قطره سرکه سفید به آب اضافه کنید و لکه را با یک دستمال پاک کنید.

مطالب پیشنهادی داغ :بهترین برندهای چرم طبیعی ایران

چند نکته در نگهداری چرم طبیعی

• هیچ‌گاه چرم طبیعی را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
• هرگز چرم، جیر و نبوک را در ماشین لباسشویی قرار ندهید.
• چرم سنگین و چرم سبک کاملا ضد آب نیستند. درصورتی که پالتوی چرم یا کفش چرم‌تان زیر باران خیس شد، آن را با یک حوله تمیز، خشک کنید.
• اگر جنس کیفتان چرم سنگین است، داخل آن وسایل سنگین قرار ندهید، چرا که این مدل چرم مستعد تَرَک خوردن و شکستن است.
• در صورتی که از لباس یا کفش و کیف چرم یا جیر خود در مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را درون کاور یا جعبه قرار دهید تا در معرض گرد و خاک قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد