9 مهر 1401
/
14,403 بازدید

طرز تهیه ۸ ماسک صورت با سیب زمینی برای مبارزه با مشکلات پوست

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ماسک صورت با سیب زمینی برای مبارزه با مشکلات پوستی را برای شما آموزش دهیم. سیب زمینی غذای مورد علاقه اکثر ماست که با انواع مختلفی مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پوره سیب زمینی و …  در وعده‌های غذایی متنوع مصرف می‌کنیم؛ اما مصرف سیب زمینی تنها مربوط به مصرف غذایی آن نمی‌شود بلکه این ماده غذایی در زیبایی پوست و برطرف کردن مشکلات آن تاثیر بی‌نظیری دارد. سیب زمینی سرشار از ویتامین‌های گروه B و C است، همچنین این ماده غذایی مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع را در ساختار خود دارد که شما را برای دستیابی به پوست درخشان کمک می‌کند. به همین علت در این مقاله از مجموعه مقالات مجله بانی مد تصمیم گرفتیم تا انواع مختلفی از ماسک صورت با سیب زمینی را برای شما معرفی کنیم تا شما بتوانید به کمک آنها مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و پوست جذاب و زیبایی را به نمایش بگذارید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای سیب زمینی برای پوست

مزایای سیب زمینی برای پوست

  • این ماده غذایی به شما کمک می‌کند تا از شر لکه‌ها و رد جوش‌های پوست صورت خود راحت شوید.
  • التهابات ناشی از کبودی و زخم را کاهش می‌دهد.
  • باعث کاهش پف دور چشم می‌شود.
  • سیب زمینی در برطرف کردن علائم پیری و به تاخیر انداختن آن کاربرد بسیاری دارد.
  • این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر آسیب‌های محیط ناشی از آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می‌کند.

تمام موارد گفته شده در مورد فواید سیب زمینی آن را به یک عنصر ضروری جهت استفاده به صورت غذایی و ماسک تبدیل می‌کند؛ بنابراین استفاده از سیب زمینی برای برنامه‌های روزانه مراقبت از پوست و استفاده در رژیم غذایی یکی از موارد لازم و ضروری است. برای راحتی کار شما در ادامه روش تهیه چند ماسک خانگی سیب زمینی را آموزش می‌دهیم که به راحتی در خانه می‌توانید با تهیه آنها به مراقبت از پوست و برطرف کردن مشکلات آن بپردازید.

انواع ماسک صورت سیب زمینی جهت برطرف کردن مشکلات پوستی

ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

ماسک سیب زمینی برای پوست

سفید کردن پوست با سیب زمینی یکی از به صرفه‌ترین و راحت‌ترین روش هاست که در ادامه مواد لازم جهت تهیه ماسک سفید کننده پوست را به همراه طرز تهیه آن در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به کمک سیب زمینی مشکلات پوستی خود را حل کنید. مواد موجود در این ماسک که عبارتند از سیب زمینی و عسل  که هر یک از آنها فواید مشخصی برای پوست دارند. عسل پوست شما را مرطوب کرده و باعث لطافت و نرمی آن می‌شود. در مقابل سیب زمینی خاصیت اسیدی دارد و باعث سفید شدن پوست می‌شود در نتیجه ترکیب این دو به درخشندگی و روشن شدن پوست کمک می‌کند.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

  • ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست لازم است، ابتدا یک سیب زمینی را به حالت رنده شده در بیاورید. در مرحله بعد سیب زمینی‌های رنده شده را به کمک دست فشار دهید تا آب موجود در آن‌ها خارج شود به اندازه سه قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی را همراه با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه احساس خواهید کرد ترکیب قرار گرفته روی پوست شما به حالت خشک درآمده؛ در این مرحله لازم است صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. ماسک سیب زمینی برای سفید شدن صورت را می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

خرید کرم روشن کننده

ماسک صورت سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

لیمو و سیب زمینی خاصیت جمع کنندگی دارند و در نتیجه در از بین بردن چربی اضافی روی پوست و مسدود کردن منافذ باز صورت نقش مهمی را بر عهده دارند. همچنین با استفاده از عسل برای تهیه این ماسک پوست شما رطوبت خود را حفظ کرده و درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

  • ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
  • ۲ قاشق  چایخوری آبلیمو
  • ½  قاشق چایخوری عسل

 طرز تهیه ماسک سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

ابتدا سیب زمینی‌ها را رنده کنید و سپس دو قاشق غذاخوری از آب آن را جدا کنید. ۲ قاشق چایخوری آبلیمو را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب سیب ‌زمینی به خوبی مخلوط کرده و سپس یک دوم قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی تمام صورت و گردن خود قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به آبلیمو می‌توانید آن را با نسبت کمتری در ترکیب خود استفاده کنید.

ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی برای جلوگیری از جوش

ماسک سیب زمینی و گوجه برای پوست

ماسک صورت سیب زمینی و گوجه برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت نقش بسیار مهمی را برعهده دارد. گوجه فرنگی و سیب‌زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین ترکیب این دو ماده غذایی در کنار یکدیگر باعث از بین رفتن میکروب‌ها و باکتری‌های موجود روی پوست شده و با کمک خاصیت اسیدی در مسدود کردن منافذ باز صورت نقش مهمی را برعهده دارند. ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی با مسدود کردن منافذ باز صورت از ورود آلودگی و باکتری به داخل آن‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه پوست سالمی را برای شما فراهم می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی

  • یک قاشق غذاخوری آب یا تفاله سیب زمینی
  • یک قاشق غذاخوری آب یا تفاله گوجه فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی و گوجه

برای این کار لازم است ابتدا سیب زمینی و گوجه را رنده کنیم و از رنده شده یا آب آن برای تهیه ماسک استفاده کنیم. در ابتدا یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را به همراه یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کرده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب خود اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. انجام دادن منظم این کار به مدت دو بار در هفته می‌تواند در از بین بردن جوش‌های شما تاثیر بی‌نظیری داشته باشد.

ماسک سیب زمینی برای لکه صورت ترکیبی از سیب زمینی و آرد برنج

ماسک سیب زمینی برای لکه صورت، تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن ناهماهنگی‌های روی پوست دارد. آب سیب زمینی باعث از بین بردن آفتاب سوختگی و لکه‌های روی پوست می‌شود، در مقابل آرد برنج سلول‌های مرده را از پوست شما پاک کرده و باعث درخشندگی و نرمی بیشتر آن می‌شود. استفاده از آبلیمو در این ترکیب به بسته شدن منافذ کمک کرده و همچنین عسل باعث ایجاد رطوبت زیاد در پوست می‌شود. پس به یاد داشته باشید تاثیر ماسک سیب زمینی برای لکه صورت بی‌نظیر خواهد بود و لازم است با استفاده منظم از آن پوست خود را نسبت به قبل جذاب تر کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

  • یک قاشق چایخوری آب سیب زمینی
  • یک قاشق چایخوری آرد برنج
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو
  • یک قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه و استفاده از ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای لکه صورت لازم است ابتدا سیب زمینی را رنده  کنیم، سپس یک قاشق  چایخوری از آب آن را با یک قاشق چایخوری آرد برنج مخلوط کرده و سپس یک قاشق چایخوری آبلیمو و عسل را به آن اضافه کنیم. مخلوط به دست آمده که به شکل خمیری است را روی پوست صورت خود قرار دهید و به کمک نوک انگشتان خود روی پوست ماساژ دهید. بعد از  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ترکیب موجود روی پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید. مطمئن باشید بعد از چند بار تکرار لکه‌های روی پوست صورت با شما خداحافظی خواهند کرد.

ماسک صورت سیب زمینی و جو دو سر برای پوست‌های چرب

ماسک سیب زمینی و جودسر برای پوست

ماسک سیب زمینی در به تعادل رساندن چربی روی پوست صورت هم تاثیر بی‌نظیری دارد. استفاده از سیب زمینی و جو دو سر باعث جذب آلودگی و چربی‌های اضافی از روی پوست صورت شده و همچنین باعث افزایش رطوبت موجود در پوست می‌شود. به همین دلیل اگر پوست شما چرب است و چربی ناشی از پوست باعث ایجاد جوش یا منافذ باز صورت می‌شود، لازم است به کمک ماسک صورت سیب زمینی از شر چربی اضافی پوست خلاص شوید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و جو دوسر

  • سه عدد سیب زمینی آب پز
  • دو قاشق غذاخوری شیر
  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی و جو دوسر

برای تهیه این ماسک لازم است ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پر کرده و سپس پوست آن‌ها را جدا کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی را در ظرفی له می‌کنیم و سایر مواد را به آن اضافه می‌کنیم. خمیر به دست آمده را حدود ۳۰ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد از آن با آب ولرم شستشو می‌دهیم. استفاده منظم از این ماسک به از بین رفتن چربی اضافه روی پوست صورت کمک می‌کند.

ماسک سیب زمینی برای چین و چروک صورت

رفع چین و چروک با ماسک سیب زمینی

استفاده از ماسک سیب زمینی در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک صورت اهمیت بسیار بالایی دارد. مواد مورد استفاده در تهیه ماسک سیب زمینی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت خواص بی‌نظیری را داراست که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. استفاده از گلیسیرین در این  ماسک به مرطوب کردن و بازسازی خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. همچنین استفاده از سیب زمینی و گلیسیرین علاوه بر اینکه در جلوگیری از ایجاد چین و چروک نقش مهمی را برعهده دارند، می‌توانند سیاهی دور چشم را کاهش داده و پوست شما را سفت کنند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای چین و چروک صورت

  • یک عدد سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر
  • ۳-۴  قطره گلیسیرین

طرز تهیه ماسک سیب زمینی برای چین و چروک

در ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و سایر مواد را به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی مختلف صورت قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده دو بار از این ماسک در هفته به  جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت تاثیر  بالایی خواهد داشت.

خرید کرم ضد چروک

ماسک سیب زمینی و توت فرنگی؛ یک لایه بردار فوق العاده

ماسک توت فرنگی برای پوست

ترکیب سیب زمینی و توت فرنگی در از بین بردن لایه‌ها و سلولهای مرده روی پوست تاثیر زیادی دارد. توت فرنگی سرشار از ویتامین c و اسید فولیک است که به لایه برداری پوست کمک می‌کند. توت فرنگی با تحریک تولید کلاژن در پوست می‌تواند خطوط ریز روی آن را به حداقل رسانده و در نتیجه پوست شما را جوانتر نشان دهد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی و توت فرنگی

  • یک عدد سیب زمینی
  • دو عدد توت فرنگی
  • ½  قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و توت فرنگی

برای تهیه این ماسک ابتدا سیب زمینی و توت فرنگی را به خوبی خرد کرده و با همدیگر مخلوط کنید. سپس عسل را به آن اضافه کرده و در نواحی مختلف صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. شما می‌توانید دو یا سه بار در هفته از این ماسک برای پوست صورت خود استفاده کنید.

خرید کرم دور چشم

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی با عسل

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن است که به تقویت سلامت پوست شما کمک می‌کند. همچنین عسل و روغن بادام باعث تغذیه پوست شده و جوش‌های پوستی را از بین می‌برد. ترکیب مواد مورد استفاده در این ماسک به از بین بردن خطوط ریز چین و چروک در نواحی مختلف صورت هم کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز جهت تهیه ماسک سیب زمینی و عسل

  • یک عدد سیب زمینی کوچک
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری روغن بادام

 طرز تهیه ماسک سیب زمینی و عسل

برای تهیه ماسک سیب زمینی و عسل لازم است سیب زمینی را رنده کرده و با عسل و روغن بادام مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و بعد از آن با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. شما می توانید از این ماسک دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

خواص سیب زمینی برای صورت
9 مهر 1401
/
14,403 بازدید

طرز تهیه ۸ ماسک صورت با سیب زمینی برای مبارزه با مشکلات پوست

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ماسک صورت با سیب زمینی برای مبارزه با مشکلات پوستی را برای شما آموزش دهیم. سیب زمینی غذای مورد علاقه اکثر ماست که با انواع مختلفی مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پوره سیب زمینی و …  در وعده‌های غذایی متنوع مصرف می‌کنیم؛ اما مصرف سیب زمینی تنها مربوط به مصرف غذایی آن نمی‌شود بلکه این ماده غذایی در زیبایی پوست و برطرف کردن مشکلات آن تاثیر بی‌نظیری دارد. سیب زمینی سرشار از ویتامین‌های گروه B و C است، همچنین این ماده غذایی مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع را در ساختار خود دارد که شما را برای دستیابی به پوست درخشان کمک می‌کند. به همین علت در این مقاله از مجموعه مقالات مجله بانی مد تصمیم گرفتیم تا انواع مختلفی از ماسک صورت با سیب زمینی را برای شما معرفی کنیم تا شما بتوانید به کمک آنها مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و پوست جذاب و زیبایی را به نمایش بگذارید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای سیب زمینی برای پوست

مزایای سیب زمینی برای پوست

  • این ماده غذایی به شما کمک می‌کند تا از شر لکه‌ها و رد جوش‌های پوست صورت خود راحت شوید.
  • التهابات ناشی از کبودی و زخم را کاهش می‌دهد.
  • باعث کاهش پف دور چشم می‌شود.
  • سیب زمینی در برطرف کردن علائم پیری و به تاخیر انداختن آن کاربرد بسیاری دارد.
  • این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر آسیب‌های محیط ناشی از آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می‌کند.

تمام موارد گفته شده در مورد فواید سیب زمینی آن را به یک عنصر ضروری جهت استفاده به صورت غذایی و ماسک تبدیل می‌کند؛ بنابراین استفاده از سیب زمینی برای برنامه‌های روزانه مراقبت از پوست و استفاده در رژیم غذایی یکی از موارد لازم و ضروری است. برای راحتی کار شما در ادامه روش تهیه چند ماسک خانگی سیب زمینی را آموزش می‌دهیم که به راحتی در خانه می‌توانید با تهیه آنها به مراقبت از پوست و برطرف کردن مشکلات آن بپردازید.

انواع ماسک صورت سیب زمینی جهت برطرف کردن مشکلات پوستی

ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

ماسک سیب زمینی برای پوست

سفید کردن پوست با سیب زمینی یکی از به صرفه‌ترین و راحت‌ترین روش هاست که در ادامه مواد لازم جهت تهیه ماسک سفید کننده پوست را به همراه طرز تهیه آن در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به کمک سیب زمینی مشکلات پوستی خود را حل کنید. مواد موجود در این ماسک که عبارتند از سیب زمینی و عسل  که هر یک از آنها فواید مشخصی برای پوست دارند. عسل پوست شما را مرطوب کرده و باعث لطافت و نرمی آن می‌شود. در مقابل سیب زمینی خاصیت اسیدی دارد و باعث سفید شدن پوست می‌شود در نتیجه ترکیب این دو به درخشندگی و روشن شدن پوست کمک می‌کند.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

  • ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست

جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی برای سفید کردن پوست لازم است، ابتدا یک سیب زمینی را به حالت رنده شده در بیاورید. در مرحله بعد سیب زمینی‌های رنده شده را به کمک دست فشار دهید تا آب موجود در آن‌ها خارج شود به اندازه سه قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی را همراه با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرد و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه احساس خواهید کرد ترکیب قرار گرفته روی پوست شما به حالت خشک درآمده؛ در این مرحله لازم است صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. ماسک سیب زمینی برای سفید شدن صورت را می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

خرید کرم روشن کننده

ماسک صورت سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

لیمو و سیب زمینی خاصیت جمع کنندگی دارند و در نتیجه در از بین بردن چربی اضافی روی پوست و مسدود کردن منافذ باز صورت نقش مهمی را بر عهده دارند. همچنین با استفاده از عسل برای تهیه این ماسک پوست شما رطوبت خود را حفظ کرده و درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

 مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

  • ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
  • ۲ قاشق  چایخوری آبلیمو
  • ½  قاشق چایخوری عسل

 طرز تهیه ماسک سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست

ابتدا سیب زمینی‌ها را رنده کنید و سپس دو قاشق غذاخوری از آب آن را جدا کنید. ۲ قاشق چایخوری آبلیمو را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب سیب ‌زمینی به خوبی مخلوط کرده و سپس یک دوم قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی تمام صورت و گردن خود قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به آبلیمو می‌توانید آن را با نسبت کمتری در ترکیب خود استفاده کنید.

ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی برای جلوگیری از جوش

ماسک سیب زمینی و گوجه برای پوست

ماسک صورت سیب زمینی و گوجه برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت نقش بسیار مهمی را برعهده دارد. گوجه فرنگی و سیب‌زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین ترکیب این دو ماده غذایی در کنار یکدیگر باعث از بین رفتن میکروب‌ها و باکتری‌های موجود روی پوست شده و با کمک خاصیت اسیدی در مسدود کردن منافذ باز صورت نقش مهمی را برعهده دارند. ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی با مسدود کردن منافذ باز صورت از ورود آلودگی و باکتری به داخل آن‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه پوست سالمی را برای شما فراهم می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و گوجه فرنگی

  • یک قاشق غذاخوری آب یا تفاله سیب زمینی
  • یک قاشق غذاخوری آب یا تفاله گوجه فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری عسل

 طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی و گوجه

برای این کار لازم است ابتدا سیب زمینی و گوجه را رنده کنیم و از رنده شده یا آب آن برای تهیه ماسک استفاده کنیم. در ابتدا یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را به همراه یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کرده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به ترکیب خود اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. انجام دادن منظم این کار به مدت دو بار در هفته می‌تواند در از بین بردن جوش‌های شما تاثیر بی‌نظیری داشته باشد.

ماسک سیب زمینی برای لکه صورت ترکیبی از سیب زمینی و آرد برنج

ماسک سیب زمینی برای لکه صورت، تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن ناهماهنگی‌های روی پوست دارد. آب سیب زمینی باعث از بین بردن آفتاب سوختگی و لکه‌های روی پوست می‌شود، در مقابل آرد برنج سلول‌های مرده را از پوست شما پاک کرده و باعث درخشندگی و نرمی بیشتر آن می‌شود. استفاده از آبلیمو در این ترکیب به بسته شدن منافذ کمک کرده و همچنین عسل باعث ایجاد رطوبت زیاد در پوست می‌شود. پس به یاد داشته باشید تاثیر ماسک سیب زمینی برای لکه صورت بی‌نظیر خواهد بود و لازم است با استفاده منظم از آن پوست خود را نسبت به قبل جذاب تر کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

  • یک قاشق چایخوری آب سیب زمینی
  • یک قاشق چایخوری آرد برنج
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو
  • یک قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه و استفاده از ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای لکه صورت لازم است ابتدا سیب زمینی را رنده  کنیم، سپس یک قاشق  چایخوری از آب آن را با یک قاشق چایخوری آرد برنج مخلوط کرده و سپس یک قاشق چایخوری آبلیمو و عسل را به آن اضافه کنیم. مخلوط به دست آمده که به شکل خمیری است را روی پوست صورت خود قرار دهید و به کمک نوک انگشتان خود روی پوست ماساژ دهید. بعد از  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ترکیب موجود روی پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید. مطمئن باشید بعد از چند بار تکرار لکه‌های روی پوست صورت با شما خداحافظی خواهند کرد.

ماسک صورت سیب زمینی و جو دو سر برای پوست‌های چرب

ماسک سیب زمینی و جودسر برای پوست

ماسک سیب زمینی در به تعادل رساندن چربی روی پوست صورت هم تاثیر بی‌نظیری دارد. استفاده از سیب زمینی و جو دو سر باعث جذب آلودگی و چربی‌های اضافی از روی پوست صورت شده و همچنین باعث افزایش رطوبت موجود در پوست می‌شود. به همین دلیل اگر پوست شما چرب است و چربی ناشی از پوست باعث ایجاد جوش یا منافذ باز صورت می‌شود، لازم است به کمک ماسک صورت سیب زمینی از شر چربی اضافی پوست خلاص شوید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت سیب زمینی و جو دوسر

  • سه عدد سیب زمینی آب پز
  • دو قاشق غذاخوری شیر
  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه ماسک صورت سیب زمینی و جو دوسر

برای تهیه این ماسک لازم است ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پر کرده و سپس پوست آن‌ها را جدا کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی را در ظرفی له می‌کنیم و سایر مواد را به آن اضافه می‌کنیم. خمیر به دست آمده را حدود ۳۰ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد از آن با آب ولرم شستشو می‌دهیم. استفاده منظم از این ماسک به از بین رفتن چربی اضافه روی پوست صورت کمک می‌کند.

ماسک سیب زمینی برای چین و چروک صورت

رفع چین و چروک با ماسک سیب زمینی

استفاده از ماسک سیب زمینی در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک صورت اهمیت بسیار بالایی دارد. مواد مورد استفاده در تهیه ماسک سیب زمینی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت خواص بی‌نظیری را داراست که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. استفاده از گلیسیرین در این  ماسک به مرطوب کردن و بازسازی خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. همچنین استفاده از سیب زمینی و گلیسیرین علاوه بر اینکه در جلوگیری از ایجاد چین و چروک نقش مهمی را برعهده دارند، می‌توانند سیاهی دور چشم را کاهش داده و پوست شما را سفت کنند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی برای چین و چروک صورت

  • یک عدد سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر
  • ۳-۴  قطره گلیسیرین

طرز تهیه ماسک سیب زمینی برای چین و چروک

در ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و سایر مواد را به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی مختلف صورت قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده دو بار از این ماسک در هفته به  جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت تاثیر  بالایی خواهد داشت.

خرید کرم ضد چروک

ماسک سیب زمینی و توت فرنگی؛ یک لایه بردار فوق العاده

ماسک توت فرنگی برای پوست

ترکیب سیب زمینی و توت فرنگی در از بین بردن لایه‌ها و سلولهای مرده روی پوست تاثیر زیادی دارد. توت فرنگی سرشار از ویتامین c و اسید فولیک است که به لایه برداری پوست کمک می‌کند. توت فرنگی با تحریک تولید کلاژن در پوست می‌تواند خطوط ریز روی آن را به حداقل رسانده و در نتیجه پوست شما را جوانتر نشان دهد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک سیب زمینی و توت فرنگی

  • یک عدد سیب زمینی
  • دو عدد توت فرنگی
  • ½  قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و توت فرنگی

برای تهیه این ماسک ابتدا سیب زمینی و توت فرنگی را به خوبی خرد کرده و با همدیگر مخلوط کنید. سپس عسل را به آن اضافه کرده و در نواحی مختلف صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. شما می‌توانید دو یا سه بار در هفته از این ماسک برای پوست صورت خود استفاده کنید.

خرید کرم دور چشم

ماسک سیب زمینی و عسل

ماسک سیب زمینی با عسل

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن است که به تقویت سلامت پوست شما کمک می‌کند. همچنین عسل و روغن بادام باعث تغذیه پوست شده و جوش‌های پوستی را از بین می‌برد. ترکیب مواد مورد استفاده در این ماسک به از بین بردن خطوط ریز چین و چروک در نواحی مختلف صورت هم کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز جهت تهیه ماسک سیب زمینی و عسل

  • یک عدد سیب زمینی کوچک
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری روغن بادام

 طرز تهیه ماسک سیب زمینی و عسل

برای تهیه ماسک سیب زمینی و عسل لازم است سیب زمینی را رنده کرده و با عسل و روغن بادام مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و بعد از آن با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. شما می توانید از این ماسک دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد