25 اسفند 1398
/
10,736 بازدید

مزایا و معایب بوتاکس مو، کراتین و ریباندینگ چیست؟

فهرست مطالب

این روزها در آرایشگاه و فضای مجازی اصطلاحات تازه‌ای برای صاف و تقویت کردن موها به گوش می‌رسد. اگرچه کراتین مو در ایران شناخته شده است، اما به تازگی روش‌های جدیدی همچون بوتاکس مو و ریباندینگ در میان بسیاری مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افرادی که موهای فر دارند، در صورتی که به موهای خود رسیدگی نکنند، موهایشان به سادگی گره می‌خورد و شانه کردن آن کار دشواری خواهد بود. در صورتی موهای فر طبیعی، زیبا می‌ماند که هر روز به آن رسیدگی کنید. در غیر این صورت وز می‌کند و ممکن است حالت خشک و شکننده نیز پیدا کند.

در صورتی که می‌خواهید موهای صاف، درخشان و نرمی داشته باشید و به راحتی موهایتان را شانه کنید، می‌توانید به یکی از سه گزینه کراتین، ریباندینگ و بوتاکس مو فکر کنید. با این حال اگر اطلاعی از این سه روش صاف کردن مو ندارید، توصیه می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید تا با این سه روش صاف و احیای مو و مزایا و معایب آن‌ها بهتر آشنا شوید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

پیش از تعریف ریباندینگ و بوتاکس، ابتدا پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین روش صاف کردن مو یا همان کراتین را بررسی می‌کنیم. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که موهای وز دارند، در صورتی که موهایشان را شانه کنند، با یک فاجعه بدتر از وز موهایشان روبه‌رو می‌شوند که معمولا اتو مو یا سشوآر تنها چند ساعت می‌تواند کمک حال موی وز این افراد باشد.

از این رو در صورتی که از موهای وز خود خسته شده‌اید، کراتین مو روش موقتی برای صاف شدن موهایتان خواهد بود. منظور از موقت، ماندگاری صافی مو از ۳ تا ۶ ماه است و پس از این بازه زمانی، صافی مو از بین می‌رود و به مرور زمان مو به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

کراتین یک پروتئین طبیعی مو و ناخن است که باعث استحکام، صافی و درخشندگی موها و همچنین استحکام ناخن‌ها می‌شود. در واقع مو از ۸% رطوبت، ۳% مواد معدنی و ۸۹% کراتین تشکیل شده است. افرادی که موهای خشک و وزی دارند و معمولا موهای فرشان حالت طبیعی و زیبایی ندارد، از کمبود این پروتئین در موهایشان رنج می‌برند.

خرید انواع ماسک مو و تقویت کننده موی سر

در واقع صاف کردن مو به روش کراتینه، بسیاری از آسیب‌های مو از جمله خشکی و شکنندگی را از بین می‌رود و کراتینه باعث درخشندگی، نرم شدن و صافی مو می‌شود. به بیان دیگر کراتین می‌تواند به احیای موی آسیب دیده نیز کمک کند.

اما این مسئله تنها در صورتی است که مواد کراتینه کاملا استاندارد و باکفیت باشد و فردی که موهای شما را کراتین می‌کند، در این کار ماهر و باتجربه باشد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه عکس حاصل شود که منجر به سوختگی، گره خوردن یا ریزش شدید موها می‌گردد.

معمولا کراتینه مو هزینه بالایی دارد، چرا که مواد درجه یک کراتین گران است. همچنین زمان کراتین کردن مو تا ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. چرا که پس از کراتینه کردن، موها باید با حرارت بالایی توسط اتو مو صاف شوند تا مواد کراتینه ثابت شوند. در این صورت بسیاری از آرایشگاه‌ها مبلغ کمی برای کراتینه مو دریافت نمی‌کنند.

مزایای کراتین مو

  1. کراتین به احیای مو کمک بسزایی می‌کند.
  2. موها کاملا صاف و درخشان می‌شوند.
  3. موها تا مدت طولانی وز نمی‌کنند.
  4. شانه کردن و شستن موها ساده‌تر می‌شود.

معایب کراتین مو

  1. در صورتی که مواد کراتینه استاندارد نباشد، باعث ریزش و سوختن موها می‌شود.
  2. افرادی که موهایشان را دائما رنگ و دکلره می‌کنند، ممکن است نتیجه خوبی از کراتین مو دریافت نکنند.
  3. ممکن است حرارت بالای اتو مو به موها آسیب برساند.
  4. ممکن است مو دچار ریزش شدید شود.

شامپو کراتینه چیست؟

شامپو کراتینه چیست؟

همان طور که از اسم این شامپو مشخص است، شامپو کراتینه حاوی کراتین است. با این حال ممکن است سوال برایتان پیش آید که آیا شامپوی کراتینه می‌تواند جایگزین کراتین مو شود؟

در صورتی که موهای وز و ضعیفی دارید، شامپو کراتینه کمک بسزایی در احیای موهایتان می‌کند. در واقع شامپو کراتینه مناسب افرادی است که موهایشان را دائما رنگ و دکلره می‌کنند و در نتیجه موهای آسیب دیده و ضعیفی دارند. ترکیبات شامپو کراتینه کمک می‌کند تا موها آبرسانی و مستحکم شوند.

با این حال شامپوی کراتینه قدرت مواد کراتینه مو را ندارد، چرا که با آب شسته می‌شود و شما شامپو را نه یکباره، بلکه به مرور زمان متوجه می‌شوید. اما کراتین مو با حرارت بالای اتو مو جذب مو می‌گردد. با این حال برای شامپو کراتینه نیازی به حرارت ندارید و موها در ارتباط با حرارت مستقیم قرار نمی‌گیرند.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو چیست؟
                                                                                   ریباندینگ مو

اگر از اتو کشیدن، براشینگ و صاف کردن موهایتان خسته شده‌اید، ریباندینگ مو روش مناسبی است تا مدت زمان طولانی موهای صاف و درخشانی داشته باشید. ریباندینگ مو یک روش ژاپنی برای صاف کردن مو است.

این روش نه تنها باعث صاف شدن موها می‌شود، بلکه پس از حمام دیگر نیازی به سشوآر یا اتو کردن موهایتان نخواهید داشت و موهایتان وز نمی‌شود. از این رو ریباندینگ به درخشان و نرم شدن موهایتان کمک می‌کند و مانع گره خوردن مو می‌شود.

بسیاری از افرادی که در مناطق گرم با هوای شرجی زندگی می‌کنند، از وز شدن و خشک شدن موهایشان رنج می‌برند. در واقع اگر موهای فر و خوش حالتی هم داشته باشید، ممکن است رطوبت هوا، تاثیر منفی روی ساختار و زیبایی موها داشته باشد. در صورتی که نمی‌توانید به صورت روزانه به موهایتان رسیدگی کنید، می‌توانید با کمک ریباندینگ موهای خوش حالتی، حتی در هوای شرجی و مرطوب داشته باشید.

ریباندینگ مو در چند مرحله صورت می‌گیرد و ممکن است زمان و هزینه زیادی صرف ریباندینگ گردد. در روش ریباندینگ ابتدا موها را با یک شامپوی مخصوص می‌شویند، سپس موها سشوآر می‌شوند تا رطوبت‌شان کاملا گرفته شود. پس از آن مراحل دیگر صورت می‌گیرد تا مواد ریباندینگ کاملا جذب مو شود و در نهایت موها صاف و یک‌دست یا به اصلاح شلاقی شود. بهتر است بدانید که معمولا مراحل ریباندینگ تا حدود ۴ ساعت زمان می‌برد.

خرید آنلاین سرم مو و لوسیون تقویت کننده مو

مراقبت‌های پس از ریباندینگ مو

پس از اتمام ریباندینگ مو، نیاز به مراقبت‌های ویژه برای موهایتان دارید تا موهایتان آسیب نبیند. پس از مراحل ۴ ساعته ریباندینگ مو، تا ۷۲ ساعت نباید موهایتان را بشویید تا مواد جذب مو شود و ثابت باقی بماند.

توصیه می‌کنیم پس از ریباندینگ مو، تا مدت طولانی موهایتان را رنگ نکنید و آن‌ها در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید، چرا که ممکن است موهایتان دچار آسیب یا ریزش شود. همچنین استفاده از دستگاه فر کننده مو، اتو مو یا سشوآر پس از ریباندینگ توصیه نمی‌شود.

به منظور حفظ لطافت و نرمی و همچنین محافظت از موهایتان می‌توانید از ماسک مو یا روغن‌های طبیعی همچون روغن نارگیل استفاده کنید. ماسک مو به درخشندگی و احیای مو و محافظت از آن، کمک بسیاری می‌کند.

مزایای ریباندینگ مو

  1. ریباندینگ باعث می‌شود که مو برای مدت زمان طولانی‌تر از روش‌های دیگر صاف و لطیف باقی بماند.
  2. ریباندینگ روش مناسبی برای حفظ مو در برابر آب و هوای شرجی و مرطوب است.
  3. پس از ریباندینگ مو نیازی به صاف کردن مو با سشوآر یا اتو مو نخواهید داشت.

معایب ریباندینگ مو

  1. در صورتی که مواد ریباندینگ استاندارد و مناسب نباشند، ممکن است موها دچار سوختگی، ریزش یا حتی شکنندگی شوند.
  2. ریباندینگ باعث از بین بردن حالت اولیه موها می‌شود و ممکن است موها برای همیشه فر و حالت طبیعی خود را از دست بدهند.
  3. در صورتی که مواد ریباندینگ استاندارد نباشد، ممکن است باعث حساسیت پوست سر گردد.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس روشی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت، به‌خصوص اطراف چشم و پیشانی است. بوتاکس مو نیز روشی موثر برای احیا و جوان سازی مو می‌باشد. بوتاکس مو نه تنها موها را شاداب و درخشان می‌کند، بلکه در پُر و صاف شدن موهای وز و کم پشت، تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. با این حال مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو، همچون بوتاکس پوست نیست و تنها تشابه اسمی دارند.

در واقع بوتاکس مو با ترکیباتی همچون آمینواسیدها، ویتامین‌ها، لیپیدها و پروتئین‌ها باعث بازسازی مو می‌شود. از این رو افرادی که موخوره، موهای شکننده، موهای وز و کم پشت و آسیب دیده دارند، بوتاکس گزینه مناسبی برای احیا و جوان سازی موهایشان است.

در صاف و احیا کردن مو به روش بوتاکس، مواد نرم کننده و حالت دهنده روی سر قرار می‌گیرند تا جذب موها شوند. پس از آن، همچون روش‌های دیگر، موها با کمک اتو مو صاف و یک‌دست می‌گردند.

در صورتی که نکات پس از بوتاکس مو را رعایت کنید، صافی، نرمی و درخشندگی موهایتان از ۲ تا ۴ ماه باقی می‌ماند. بسیاری بر این باورند که در طول سال، روش‌های مختلف صاف و احیا کردن مو را بیش از ۲ تا ۳ بار انجام ندهید، چرا که ممکن است شاهد ریزش، ضعف و شکنندگی موهایتان شوید.

یکی از روش‌های مراقبت از مو پس از بوتاکس، استفاده از شامپوی بدون سولفات است. در واقع سولفات باعث ریزش مو می‌شود و این ترکیب به همراه ترکیبات بوتاکس مو، باعث تضعیف و وز شدن دوباره موها می‌گردد.

مزایای بوتاکس مو

  1. بوتاکس مو باعث درخشان و صاف شدن موها می‌شود.
  2. بوتاکس، مو خوره، وز مو و شکنندگی مو را درمان می‌کند.
  3. بوتاکس مو باعث پُر و جوان سازی موها می‌شود.

معایب بوتاکس مو

  1. در صورتی که مواد بوتاکس مو استاندارد نباشد، ممکن است باعث حساسیت پوست سر گردد.
  2. ماندگاری صافی مو با روش بوتاکس، کمتر از روش‌های دیگر است.
  3. در وصورتی که آرایشگر یا فردی که موها را بوتاکس می‌کند، ماهر و با تجربه نباشد، ممکن است به موهایتان آسیب جدی وارد کند.

احیا و صاف کردن مو با روش‌های طبیعی

احیا و صاف کردن مو با روش‌های طبیعی
صاف کردن مو

این سه روشی که در این مقاله ذکر کردیم، مزایا و معایبی به همراه دارد. با این حال در صورتی که نمی‌خواهید از مواد شیمیایی در صاف کردن موهایتان استفاده کنید، می‌توانید به روش‌های طبیعی از موهایتان محافظت کنید و موهایی صاف، درخشان و زیبایی داشته باشید.

  1. از شامپوی مناسب جنس موهایتان (موی چرب، خشک یا معمولی) استفاده کنید.
  2. حتما پس از حمام موهایتان را خشک کنید تا رطوبت باعث موخوره موهایتان نشود.
  3. از خوردن غذای آماده یا فست فود دوری کنید و حتما پروتئین و فیبر مصرف کنید.
  4. برای وز نکردن موهایتان، می‌توانید از ماسک مو برای نرم و درخشان شدن موهایتان استفاده کنید.
  5. نرم کننده مو نیز تاثیر بسزایی در صاف شدن مو دارد.
  6. شامپو کراتینه می‌تواند به احیا و صاف شدن موهایتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

مزایا و معایب بوتاکس مو، کراتین و ریباندینگ چیست؟
25 اسفند 1398
/
10,736 بازدید

مزایا و معایب بوتاکس مو، کراتین و ریباندینگ چیست؟

فهرست مطالب

این روزها در آرایشگاه و فضای مجازی اصطلاحات تازه‌ای برای صاف و تقویت کردن موها به گوش می‌رسد. اگرچه کراتین مو در ایران شناخته شده است، اما به تازگی روش‌های جدیدی همچون بوتاکس مو و ریباندینگ در میان بسیاری مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افرادی که موهای فر دارند، در صورتی که به موهای خود رسیدگی نکنند، موهایشان به سادگی گره می‌خورد و شانه کردن آن کار دشواری خواهد بود. در صورتی موهای فر طبیعی، زیبا می‌ماند که هر روز به آن رسیدگی کنید. در غیر این صورت وز می‌کند و ممکن است حالت خشک و شکننده نیز پیدا کند.

در صورتی که می‌خواهید موهای صاف، درخشان و نرمی داشته باشید و به راحتی موهایتان را شانه کنید، می‌توانید به یکی از سه گزینه کراتین، ریباندینگ و بوتاکس مو فکر کنید. با این حال اگر اطلاعی از این سه روش صاف کردن مو ندارید، توصیه می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید تا با این سه روش صاف و احیای مو و مزایا و معایب آن‌ها بهتر آشنا شوید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

پیش از تعریف ریباندینگ و بوتاکس، ابتدا پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین روش صاف کردن مو یا همان کراتین را بررسی می‌کنیم. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که موهای وز دارند، در صورتی که موهایشان را شانه کنند، با یک فاجعه بدتر از وز موهایشان روبه‌رو می‌شوند که معمولا اتو مو یا سشوآر تنها چند ساعت می‌تواند کمک حال موی وز این افراد باشد.

از این رو در صورتی که از موهای وز خود خسته شده‌اید، کراتین مو روش موقتی برای صاف شدن موهایتان خواهد بود. منظور از موقت، ماندگاری صافی مو از ۳ تا ۶ ماه است و پس از این بازه زمانی، صافی مو از بین می‌رود و به مرور زمان مو به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

کراتین یک پروتئین طبیعی مو و ناخن است که باعث استحکام، صافی و درخشندگی موها و همچنین استحکام ناخن‌ها می‌شود. در واقع مو از ۸% رطوبت، ۳% مواد معدنی و ۸۹% کراتین تشکیل شده است. افرادی که موهای خشک و وزی دارند و معمولا موهای فرشان حالت طبیعی و زیبایی ندارد، از کمبود این پروتئین در موهایشان رنج می‌برند.

خرید انواع ماسک مو و تقویت کننده موی سر

در واقع صاف کردن مو به روش کراتینه، بسیاری از آسیب‌های مو از جمله خشکی و شکنندگی را از بین می‌رود و کراتینه باعث درخشندگی، نرم شدن و صافی مو می‌شود. به بیان دیگر کراتین می‌تواند به احیای موی آسیب دیده نیز کمک کند.

اما این مسئله تنها در صورتی است که مواد کراتینه کاملا استاندارد و باکفیت باشد و فردی که موهای شما را کراتین می‌کند، در این کار ماهر و باتجربه باشد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه عکس حاصل شود که منجر به سوختگی، گره خوردن یا ریزش شدید موها می‌گردد.

معمولا کراتینه مو هزینه بالایی دارد، چرا که مواد درجه یک کراتین گران است. همچنین زمان کراتین کردن مو تا ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. چرا که پس از کراتینه کردن، موها باید با حرارت بالایی توسط اتو مو صاف شوند تا مواد کراتینه ثابت شوند. در این صورت بسیاری از آرایشگاه‌ها مبلغ کمی برای کراتینه مو دریافت نمی‌کنند.

مزایای کراتین مو

  1. کراتین به احیای مو کمک بسزایی می‌کند.
  2. موها کاملا صاف و درخشان می‌شوند.
  3. موها تا مدت طولانی وز نمی‌کنند.
  4. شانه کردن و شستن موها ساده‌تر می‌شود.

معایب کراتین مو

  1. در صورتی که مواد کراتینه استاندارد نباشد، باعث ریزش و سوختن موها می‌شود.
  2. افرادی که موهایشان را دائما رنگ و دکلره می‌کنند، ممکن است نتیجه خوبی از کراتین مو دریافت نکنند.
  3. ممکن است حرارت بالای اتو مو به موها آسیب برساند.
  4. ممکن است مو دچار ریزش شدید شود.

شامپو کراتینه چیست؟

شامپو کراتینه چیست؟

همان طور که از اسم این شامپو مشخص است، شامپو کراتینه حاوی کراتین است. با این حال ممکن است سوال برایتان پیش آید که آیا شامپوی کراتینه می‌تواند جایگزین کراتین مو شود؟

در صورتی که موهای وز و ضعیفی دارید، شامپو کراتینه کمک بسزایی در احیای موهایتان می‌کند. در واقع شامپو کراتینه مناسب افرادی است که موهایشان را دائما رنگ و دکلره می‌کنند و در نتیجه موهای آسیب دیده و ضعیفی دارند. ترکیبات شامپو کراتینه کمک می‌کند تا موها آبرسانی و مستحکم شوند.

با این حال شامپوی کراتینه قدرت مواد کراتینه مو را ندارد، چرا که با آب شسته می‌شود و شما شامپو را نه یکباره، بلکه به مرور زمان متوجه می‌شوید. اما کراتین مو با حرارت بالای اتو مو جذب مو می‌گردد. با این حال برای شامپو کراتینه نیازی به حرارت ندارید و موها در ارتباط با حرارت مستقیم قرار نمی‌گیرند.

ریباندینگ مو چیست؟

ریباندینگ مو چیست؟
                                                                                   ریباندینگ مو

اگر از اتو کشیدن، براشینگ و صاف کردن موهایتان خسته شده‌اید، ریباندینگ مو روش مناسبی است تا مدت زمان طولانی موهای صاف و درخشانی داشته باشید. ریباندینگ مو یک روش ژاپنی برای صاف کردن مو است.

این روش نه تنها باعث صاف شدن موها می‌شود، بلکه پس از حمام دیگر نیازی به سشوآر یا اتو کردن موهایتان نخواهید داشت و موهایتان وز نمی‌شود. از این رو ریباندینگ به درخشان و نرم شدن موهایتان کمک می‌کند و مانع گره خوردن مو می‌شود.

بسیاری از افرادی که در مناطق گرم با هوای شرجی زندگی می‌کنند، از وز شدن و خشک شدن موهایشان رنج می‌برند. در واقع اگر موهای فر و خوش حالتی هم داشته باشید، ممکن است رطوبت هوا، تاثیر منفی روی ساختار و زیبایی موها داشته باشد. در صورتی که نمی‌توانید به صورت روزانه به موهایتان رسیدگی کنید، می‌توانید با کمک ریباندینگ موهای خوش حالتی، حتی در هوای شرجی و مرطوب داشته باشید.

ریباندینگ مو در چند مرحله صورت می‌گیرد و ممکن است زمان و هزینه زیادی صرف ریباندینگ گردد. در روش ریباندینگ ابتدا موها را با یک شامپوی مخصوص می‌شویند، سپس موها سشوآر می‌شوند تا رطوبت‌شان کاملا گرفته شود. پس از آن مراحل دیگر صورت می‌گیرد تا مواد ریباندینگ کاملا جذب مو شود و در نهایت موها صاف و یک‌دست یا به اصلاح شلاقی شود. بهتر است بدانید که معمولا مراحل ریباندینگ تا حدود ۴ ساعت زمان می‌برد.

خرید آنلاین سرم مو و لوسیون تقویت کننده مو

مراقبت‌های پس از ریباندینگ مو

پس از اتمام ریباندینگ مو، نیاز به مراقبت‌های ویژه برای موهایتان دارید تا موهایتان آسیب نبیند. پس از مراحل ۴ ساعته ریباندینگ مو، تا ۷۲ ساعت نباید موهایتان را بشویید تا مواد جذب مو شود و ثابت باقی بماند.

توصیه می‌کنیم پس از ریباندینگ مو، تا مدت طولانی موهایتان را رنگ نکنید و آن‌ها در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید، چرا که ممکن است موهایتان دچار آسیب یا ریزش شود. همچنین استفاده از دستگاه فر کننده مو، اتو مو یا سشوآر پس از ریباندینگ توصیه نمی‌شود.

به منظور حفظ لطافت و نرمی و همچنین محافظت از موهایتان می‌توانید از ماسک مو یا روغن‌های طبیعی همچون روغن نارگیل استفاده کنید. ماسک مو به درخشندگی و احیای مو و محافظت از آن، کمک بسیاری می‌کند.

مزایای ریباندینگ مو

  1. ریباندینگ باعث می‌شود که مو برای مدت زمان طولانی‌تر از روش‌های دیگر صاف و لطیف باقی بماند.
  2. ریباندینگ روش مناسبی برای حفظ مو در برابر آب و هوای شرجی و مرطوب است.
  3. پس از ریباندینگ مو نیازی به صاف کردن مو با سشوآر یا اتو مو نخواهید داشت.

معایب ریباندینگ مو

  1. در صورتی که مواد ریباندینگ استاندارد و مناسب نباشند، ممکن است موها دچار سوختگی، ریزش یا حتی شکنندگی شوند.
  2. ریباندینگ باعث از بین بردن حالت اولیه موها می‌شود و ممکن است موها برای همیشه فر و حالت طبیعی خود را از دست بدهند.
  3. در صورتی که مواد ریباندینگ استاندارد نباشد، ممکن است باعث حساسیت پوست سر گردد.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس روشی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت، به‌خصوص اطراف چشم و پیشانی است. بوتاکس مو نیز روشی موثر برای احیا و جوان سازی مو می‌باشد. بوتاکس مو نه تنها موها را شاداب و درخشان می‌کند، بلکه در پُر و صاف شدن موهای وز و کم پشت، تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. با این حال مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو، همچون بوتاکس پوست نیست و تنها تشابه اسمی دارند.

در واقع بوتاکس مو با ترکیباتی همچون آمینواسیدها، ویتامین‌ها، لیپیدها و پروتئین‌ها باعث بازسازی مو می‌شود. از این رو افرادی که موخوره، موهای شکننده، موهای وز و کم پشت و آسیب دیده دارند، بوتاکس گزینه مناسبی برای احیا و جوان سازی موهایشان است.

در صاف و احیا کردن مو به روش بوتاکس، مواد نرم کننده و حالت دهنده روی سر قرار می‌گیرند تا جذب موها شوند. پس از آن، همچون روش‌های دیگر، موها با کمک اتو مو صاف و یک‌دست می‌گردند.

در صورتی که نکات پس از بوتاکس مو را رعایت کنید، صافی، نرمی و درخشندگی موهایتان از ۲ تا ۴ ماه باقی می‌ماند. بسیاری بر این باورند که در طول سال، روش‌های مختلف صاف و احیا کردن مو را بیش از ۲ تا ۳ بار انجام ندهید، چرا که ممکن است شاهد ریزش، ضعف و شکنندگی موهایتان شوید.

یکی از روش‌های مراقبت از مو پس از بوتاکس، استفاده از شامپوی بدون سولفات است. در واقع سولفات باعث ریزش مو می‌شود و این ترکیب به همراه ترکیبات بوتاکس مو، باعث تضعیف و وز شدن دوباره موها می‌گردد.

مزایای بوتاکس مو

  1. بوتاکس مو باعث درخشان و صاف شدن موها می‌شود.
  2. بوتاکس، مو خوره، وز مو و شکنندگی مو را درمان می‌کند.
  3. بوتاکس مو باعث پُر و جوان سازی موها می‌شود.

معایب بوتاکس مو

  1. در صورتی که مواد بوتاکس مو استاندارد نباشد، ممکن است باعث حساسیت پوست سر گردد.
  2. ماندگاری صافی مو با روش بوتاکس، کمتر از روش‌های دیگر است.
  3. در وصورتی که آرایشگر یا فردی که موها را بوتاکس می‌کند، ماهر و با تجربه نباشد، ممکن است به موهایتان آسیب جدی وارد کند.

احیا و صاف کردن مو با روش‌های طبیعی

احیا و صاف کردن مو با روش‌های طبیعی
صاف کردن مو

این سه روشی که در این مقاله ذکر کردیم، مزایا و معایبی به همراه دارد. با این حال در صورتی که نمی‌خواهید از مواد شیمیایی در صاف کردن موهایتان استفاده کنید، می‌توانید به روش‌های طبیعی از موهایتان محافظت کنید و موهایی صاف، درخشان و زیبایی داشته باشید.

  1. از شامپوی مناسب جنس موهایتان (موی چرب، خشک یا معمولی) استفاده کنید.
  2. حتما پس از حمام موهایتان را خشک کنید تا رطوبت باعث موخوره موهایتان نشود.
  3. از خوردن غذای آماده یا فست فود دوری کنید و حتما پروتئین و فیبر مصرف کنید.
  4. برای وز نکردن موهایتان، می‌توانید از ماسک مو برای نرم و درخشان شدن موهایتان استفاده کنید.
  5. نرم کننده مو نیز تاثیر بسزایی در صاف شدن مو دارد.
  6. شامپو کراتینه می‌تواند به احیا و صاف شدن موهایتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد