3 آذر 1398
/
8,225 بازدید

چگونه شامپو و کاندیشنر مناسب موهایمان انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

 

ممکن است هنگام خرید شامپو و کاندیشنر با مشکل مواجه شوید، چرا که در حال حاضر صدها برند ایرانی و خارجی شامپو و کاندیشنر در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین به فروش می‌رسد و تبلیغات شامپو و کاندیشنر روز به روز در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود. در این صورت به نظر شما بهترین برند شامپو و کاندیشنر  کدام است؟ آیا یک برند شناخته شده می‌تواند تمام نیاز موهای شما را برآورده و موهایتان را به درستی تغذیه کند؟ اگر می‌خواهید یک خرید شامپو و کاندیشنر مناسب جنس موهایتان داشته باشید، توصیه می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید.

انتخاب یک شامپوی مناسب جنس موهایتان

شاید بارها در تبلیغات تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی دیده باشید که یک خانم یا آقا با موهای درخشان، محکم و بسیار زیبا در تصویر نمایان می‌شود و یک برند شامپو را تبلیغ می‌کند. شما هم تصور می‌کنید که اگر این برند شامپو را تهیه کنید، موهایتان به همان درخشانی، زیبایی و محکمی می‌شود، اما ممکن است یک نتیجه عکس دریافت کنید.

 به نظرتان مشکل این تبلیغات چیست؟ آیا برند شامپویی که تهیه کردید، ناموغوب بوده و کیفیت مناسب نداشته است؟ اگر می‌خواهید موهایی زیبا و مغذی داشته باشید باید عینک واقع بینی را به چشمان‌تان بزنید و چند نکته را در نظر بگیرید:

ممکن است در تبلیغ یک شامپو از اکستنشن مو استفاده کنند تا موها پر پشت‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، آرایش مویی که در تصویر تبلیغات می‌بینید، ساعت‌ها زمان برده است و با موهای طبیعی بازیگر تبلیغ زمین تا آسمان متفاوت است.

۲٫ ژن در پُر بودن موها بی‌تاثیر نیست. افرادی که مادر و پدر یا مادربزرگ و پدربزرگی با موهای پُر پشت دارند، ممکن است موهای پُرتری داشته باشند.

۳٫ اگر از ریزش بی‌رویه موهایتان رنج می‌برید، باید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. چرا که ممکن است ریزش و کم‌پشتی موهایتان از کمبود ویتامین یا آهن باشد که باید طبق آزمایشاتی بررسی شود یا ممکن است ریزش موهایتان ارثی باشد.

خرید شامپوهای ایرانی و خارجی مردانه

۴٫ بسیاری از مردم بی‌آنکه به جنس موهایشان توجه کنند، چشم بسته یک شامپو از فروشگاه تهیه می‌کنند. این کار ممکن است به ریشه موهایتان آسیب جدی وارد کند. برای مثال اگر موهایتان چرب است و بی‌توجه از شامپوی موهای خشک استفاده می‌کنید، ممکن است دچار ریزش مو شوید و ریشه موهایتان سست شود.

۵٫ در صورتی که آرایشگر یا دوست‌تان برای تقویت موهایتان آمپول، دارو  یا شامپویی پیشنهاد کرد، پیش از خرید محصول با پزشک مربوطه مشورت کنید و درباره محصول کاملا تحقیق کنید.

شامپوی مناسب موهای معمولی

شامپو برای موهای معمولی
شامپو برای موهای معمولی

اگر موهایتان به میزان مناسبی چربی دارد، شما جزء افراد خوشبختی هستید که جنس موهایتان معمولی است. شما می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای معمولی که به میزان متوسط دارای نرم‌کننده است، استفاده کنید و به ریشه موهایتان آسیب وارد نمی‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم برای سلامت بیشتر موهایتان از ماسک مو نیز استفاده کنید.

شامپوی مناسب موهای چرب

بسیاری از افرادی که موهای چرب و روغنی دارند، مجبور می‌شوند برای زیبایی و سلامت موهایشان روزی یک یا دوبار در روز موهایشان را بشویند که گاهی این کار ساده‌ای نیست. در این صورت باید شامپویی تهیه کنید که چربی سرتان را کنترل کند، چرا که چربی ریشه مو، باعث ریزش می‌شود.

از شامپوهایی که شامل نرم‌کننده و آبرسان هستند، دوری کنید. این شامپوها چربی سرتان را بیشتر می‌کنند و در نتیجه موهایتان چرب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. اگر روی شامپویتان حجم‌دهنده یا مخصوص موهای صاف نوشته شده است، انتخاب درستی برای موهای چرب‌تان کرده‌اید.

شامپوی مناسب موهای خشک و شکننده

معمولا موهای خشک، شکننده و آسیب دیده هستند. در این صورت توصیه می‌کنیم از مصرف شامپوهای حجم‌دهنده و مخصوص موهای چرب خودداری کنید. علاوه بر این، سولفات باعث خشک‌تر شدن موهایتان می‌شود. از این رو پیش از خرید شامپوی موهای خشک، به ترکیبات شامپو توجه کنید.

شامپوی آبرسان، کِرِمی و حاوی نرم کننده، از جمله شامپوهای مناسب موهای خشک و شکننده است. ترکیب درخت چای نیز به احیای موهای آسیب‌دیده کمک بسزایی می‌کند.

خرید کاندیشنر مناسب جنس موهایتان

خرید کاندیشنر مناسب جنس موهایتان
خرید نرم کننده مو

پیش از بررسی کاندیشنر مناسب جنس موهایتان باید با کاربرد کاندیشنر آشنا شوید. کاندیشنر یک نوع نرم‌کننده مو است که موها را نرم و درخشان می‌کنند. در برخی موارد نیاز به آب‌کشی موها نیست و این ترکیب جذب موهایتان می‌شود. معمولا کاندیشنر را پس از شامپو به موها می‌زنند تا موها آبرسانی و تقویت شود. با این حال پیش از خرید کاندیشنر مناسب موهایتان باید نکاتی را به یاد داشته باشید.

خرید شامپو مناسب آقایان

پیش از خرید کاندیشنر، به ترکیبات توجه کنید

اگرچه موهای آسیب دیده نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، با این حال یک کاندیشنر مناسب در درخشش و زیبایی موهایتان تاثیر بسزایی دارد. یک کاندیشنر استاندارد حاوی آمینواسید، ویتامین و مواد معدنی است تا موهایتان را مغذی و تقویت کند.

از کاندیشنر مو به صورت مداوم استفاده کنید

زمانی موهای نرم و درخشان خواهید داشت که به طور مرتب از کاندیشنر مناسب مویتان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار به موهایتان کاندیشنر بزنید و پیش از استفاده به راهنمای روی بسته‌بندی توجه کنید. بعضی از کاندیشنرها به آبکشی نیاز دارند و برخی دیگر نیازی به آبکشی مو ندارند.

به جنس مویتان توجه کنید

پیش از خرید کاندیشنر، همانند شامپو به جنس مویتان توجه کنید. در صورتی که موهایتان چرب و روغنی است، از کاندیشنری که حاوی ترکیبات نرم‌کننده و آبرسان است، پرهیز کنید تا دچار ریزش مو نشوید.

اگر موهایتان خشک و شکننده است، از کاندیشنری که موهایتان را حجم می‌دهد و از روغن کمی برخوردار است، استفاده نکنید. این نوع کاندیشنرها میزان روغن کف سرتان را کاهش می‌دهند و ریشه موهایتان خشک و شکننده‌تر می‌شود.

بررسی چند برند شامپوی ایرانی و خارجی

شامپوهای ایرانی وخارجی
شامپوهای ایرانی وخارجی

گاهی اوقات در قفسه فروشگاه‌ها و میان صدها برند شامپو، نمی‌دانید که کدام برند را انتخاب کنید. بنابراین در این بخش از مقاله چند برند شامپوی معتبر و پرفروش ایرانی و خارجی را بررسی می‌کنیم تا با نوع شامپوها آشنا شوید و انتخاب راحت‌تری در خرید شامپوی مناسب مویتان داشته باشید.

شامپو سیب بس مناسب موهای چرب

در صورتی که موی چربی دارید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی مویتان را بشویید، شامپو سیب بس موهایتان را حجم می‌دهد و چربی سرتان را کنترل می‌کند. این شامپو حاوی ویتامین ب۵ است که موهایتان را درخشان و زیبا می‌کند.

شامپو ضدشوره بس

شوره یکی از دردسرهایی است که باعث کاهش زیبایی موهایتان می‌شود. شامپوی ضدشوره بس شامل خواص ضد قارچ و باکتری است که باعث نرمی موهایتان نیز می‌شود. همچنین ویتامین و مواد مغذی شامپو ضدشوره بس، مقاوت موها را در برابر شوره بیشتر می‌کند.

شامپو موهای خشک و آسیب‌دیده فولیکا

شامپو موهای خشک و آسیب‌دیده فولیکا
شامپو موهای خشک و آسیب دیده

شامپوی نرم‌کننده فولیکا مناسب موهای خشک و آسیب‌دیده است که باعث لطافت و شادابی مویتان می‌شود. اگر میزان خشکی موهایتان بیش از حد معمول است، این مدل شامپوی فولیکا را به مدت ۳ دقیقه روی ساقه موهایتان ماساژ دهید.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده فولیکا

شامپو فولیکا مخصوص آقایان و بانوانی است که موهایشان را رنگ و یا هایلایت کرده‌اند. موهای رنگ و هایلایت شده از موهای طبیعی خشک‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شوند و برای جلوگیری از افزایش این آسیب باید از شامپوی مخصوص برای این نوع موها استفاده کرد. بهتر است شامپوی مخصوص موهای رنگ شده فولیکا را همراه با ماسک مو استفاده کنید تا نتیحه بهتری حاصل شود.

خرید شامپو مناسب خانم‌ها

شامپو آبرسان موی خشک آووکادو شون

شامپو آبرسان موی خشک آووکادو شون

شامپوی آبرسان موی خشک شون، حاوی عصاره آووکادو است. میوه آووکادو جنس نرم و کِرِمی دارد که موهایتان را نرم و خوش‌حالت می‌کند. این شامپو شامل ویتامین آ، ب و ث است که باعث تقویت مویتان نیز می‌شود.

شامپوی تقویت‌کننده سیر شون

ممکن است پس از شنیدن اسم سیر احساس کنید که این شامپوی شون بوی بدی دارد، اما این شامپو نه تنها بوی سیر نمی‌دهد، بلکه عطر دلپذیری به موهایتان می‌دهد. عصاره سیر موها را کاملا تمیز می‌کند و مانع شوره روی سر می‌شود، چرا که حاوی ترکیبات ضدقارچ و باکتری است. علاوه بر این، درصد بالای ویتامین C و ویتامین های B3 ،B6  وB2 و نیز وجود مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیوم و گوگرد در شامپو شون نیز موجب تغذیه و ترمیم موها می گردد.

شامپو ترمیم‌کننده جینسینگ و کراتین شون

شامپو ترمیم کننده جینسینگ و کراتین شون حاوی عصا­ره­ جینسینگ و کراتین هیدرولیز شده است که موها را کاملا تمیز می‌کند و علاوه بر این با تنظیم PH موها باعث جلوگیری از گره­ خوردن موها می‌شود. عصاره­ ریشه­ گیاه جینسینگ به همراه کراتین هیدرولیز شده شامل  مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است که علاوه بر تقویت و محافظت از موها، باعث آبرسانی و درخشندگی می‌شود.

شامپو کافئین ایروکس

شامپو کافئین ایروکس

شامپو کافئین ایروکس، فاقد سولفات و پارابن است. PH سازگار با پوست سر و مو، آنزیم ردوکتاز را مهار می‌کند و باعث کاهش سطح DHT و ریزش مو می‌شود. کافئین باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، در نتیجه نه تنها ریزش مو را به حداقل می‌رساند، بلکه رشد مو را تسریع می‌بخشد.

شامپو تثبیت‌کننده رنگ موی سینره

شامپو تثبیت‌کننده رنگ موی سینره، نه تنها رنگ موی شما را از بین نمی‌برد، بلکه از تثبیت رنگ محفاظت می‌کند. از این رو این مدل شامپو سینره به ترمیم موها کمک می‌کند و مانع خشک شدن‌ مو می‌شود. عصاره انار خاصیت آنتی اکسیدان دارد و درخشندگی موهایتان را بیشتر می‌کند.

شامپو کلاسیک موهای معمولی نیوآ

سلامت و زیبایی موها نیازمند استفاده از شامپوی باکیفیت و مراقبت ویژه از مو می‌باشد. شامپو کلاسیک نیوآ از ریشه و ساقه موها محافظت کرده و باعث درخشندگی آن می‌شود. علاوه بر این، این شامپو موهایتان را نرم و خوش حالت می‌کند.

شامپو ضدریزش مو ژیوانا

شامپو ضدریزش مو ژیوانا
                                                                      شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضدریزش مو ژیوانا حاوی کافئین و عصاره قهوه است که گردش خود را در سر بهبود می‌بخشد. ترکیبات این شامپو میزان انرژی را دریشه موهایتان افزایش می‌دهد و مانع ریزش موهایتان می‌شود.

خرید شامپو، نرم کننده و ماسک مو زنانه

شامپو موهای چرب داو

برند ترکیه‌ای داو سال‌هاست عضو ثابت بسیاری از خانه‌های ایرانی است و با محصولاتی همچون کرم مرطوب‌کننده، صابون و شامپو، طرفداران بسیاری دارد. این مدل شامپو داو، چربی سر را متعادل می‌کند. از این رو نه تنها موهایتان کاملا تمیز می‌شود، بلکه باعث ترمیم موهایتان نیز می‌شود.

شامپو احیاکننده ایوروشه

برند ایوروشه در سال ۱۹۳۰ در کشور فرانسه تاسیس شد که سال‌هاست طرفداران بسیاری در میان مردم دارد. شامپو احیاکننده ایوروشه دارای عصاره روغن کاملیا و انگور قرمز است که باعث ترمیم و احیای سلول‌های موی سر می‌شود، از این رو زیبایی مویتان چند برابر می‌گردد.

‌‌‌بررسی چند برند کاندیشنر و نرم‌کننده ایرانی و خارجی

برند های نرم کننده ایرانی و خارجی
برند های نرم کننده ایرانی و خارجی

کاندیشنر در ایران به نرم‌کننده معروف است. با این حال نرم‌کننده نیاز به آبکشی مو دارد، اما بعضی از کاندیشنرها نیاز به شستشوی دوباره مو ندارند. اگر می‌خواهید موهای درخشان نرم داشته باشید، توصیه می‌کنیم پس از استفاده از شامپو و شستشوی موهایتان، از یک کاندیشنر مناسب استفاده کنید. در ادامه این مقاله چندین برند ایرانی و خارجی کاندیشنر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرم‌کننده موی سر بس

نرم‌کننده موی بس، حاوی ترکیباتی است که موها را درخشان می‌کند. این نرم کننده رطوبت پوست سر را متعادل می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. اگر موهای شکننده یا موخوره دارید، این محصول انتخاب مناسبی برای موهایتان است، چرا که ترکیبات این نرم‌کننده آسیب به مو را به حداقل می‌رساند.

کاندیشنر مو سینره

کاندیشنر مو سینره حاوی ترکیبات آبرسان است که موهایتان را مرطوب می‌کند. همچنین ترکیبات شیر، ابریشم، جوانه گندم این کاندیشنر باعث افزایش آب و رطوبت به ساقه مو می‌شود. کاندیشنر مو سینره از الکتریسیته موها جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند تا موها به سادگی شانه شوند.

خرید محصولات سینره

کاندیشنر مو آرگان ژیوانا

یکی از برندهای معتبر نرم‌کننده یا کاندیشنر مو در ایران، برند ژیوانا است. این کاندیشنر حاوی روغن آرگان و ویتامین E می‌باشد که ساقه و ریشه مو را تقویت می‌کنند. در صورتی که موهایتان آسیب دیده، دکلره یا رنگ شده است، این کاندیشنر علاوه بر تقویت موهایتان، باعث درخشندگی و لطافت مویتان می‌شود.

کاندیشنر جینسینگ و کراتین شون

کاندیشنر جینسینگ و کراتین شون

اگر از گره خوردن موهایتان رنج می‌برید و نمی‌توانید موهایتان را به سادگی شانه کنید، کاندیشنر جینسینگ و کراتین مو شون PH مویتان را متعادل می‌کند و باعث نرم و درخشندگی موهایتان می‌شود. همچنین این کاندیشنر باعث حجم‌دهندگی موهایتان می‌شود و ریشه مو را تقویت می‌کند.

خرید شامپو شون

نرم‌کننده مو نیوآ

ممولا موهای دکلره و رنگ شده، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نرم‌کننده مو نیوآ حاوی عصاره انار است که نه تنها رنگ مو را تثبیت می‌کند، بلکه باعث نرم و درخشندگی موهایتان می‌شود.

نرم‌کننده مو سر نوتری روزانه مای

نرم‌کننده مو سر نوتری روزانه مای

این نرم‌کننده روزانه برند مای، یکی از محصولات پرطرفدار برای درخشندگی، آبرسانی و تقویت موهایتان است. نرم‌کننده مای حاوی ویتامین بیوتین است. بیوتین یکی از ویتامین‌های ضروری سلامت است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین ب۵ این نرم‌کننده باعث درخشندگی موها می‌شود. علاوه بر این، نرم‌کننده روزانه مای از روغن جوانه گندم ساخته شده که حاوی ویتامین آ، ای، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مفید است که موها را مغذی، تقویت و احیا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

چگونه شامپو و کاندیشنر مناسب موهایمان انتخاب کنیم؟
3 آذر 1398
/
8,225 بازدید

چگونه شامپو و کاندیشنر مناسب موهایمان انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

 

ممکن است هنگام خرید شامپو و کاندیشنر با مشکل مواجه شوید، چرا که در حال حاضر صدها برند ایرانی و خارجی شامپو و کاندیشنر در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین به فروش می‌رسد و تبلیغات شامپو و کاندیشنر روز به روز در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود. در این صورت به نظر شما بهترین برند شامپو و کاندیشنر  کدام است؟ آیا یک برند شناخته شده می‌تواند تمام نیاز موهای شما را برآورده و موهایتان را به درستی تغذیه کند؟ اگر می‌خواهید یک خرید شامپو و کاندیشنر مناسب جنس موهایتان داشته باشید، توصیه می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید.

انتخاب یک شامپوی مناسب جنس موهایتان

شاید بارها در تبلیغات تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی دیده باشید که یک خانم یا آقا با موهای درخشان، محکم و بسیار زیبا در تصویر نمایان می‌شود و یک برند شامپو را تبلیغ می‌کند. شما هم تصور می‌کنید که اگر این برند شامپو را تهیه کنید، موهایتان به همان درخشانی، زیبایی و محکمی می‌شود، اما ممکن است یک نتیجه عکس دریافت کنید.

 به نظرتان مشکل این تبلیغات چیست؟ آیا برند شامپویی که تهیه کردید، ناموغوب بوده و کیفیت مناسب نداشته است؟ اگر می‌خواهید موهایی زیبا و مغذی داشته باشید باید عینک واقع بینی را به چشمان‌تان بزنید و چند نکته را در نظر بگیرید:

ممکن است در تبلیغ یک شامپو از اکستنشن مو استفاده کنند تا موها پر پشت‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، آرایش مویی که در تصویر تبلیغات می‌بینید، ساعت‌ها زمان برده است و با موهای طبیعی بازیگر تبلیغ زمین تا آسمان متفاوت است.

۲٫ ژن در پُر بودن موها بی‌تاثیر نیست. افرادی که مادر و پدر یا مادربزرگ و پدربزرگی با موهای پُر پشت دارند، ممکن است موهای پُرتری داشته باشند.

۳٫ اگر از ریزش بی‌رویه موهایتان رنج می‌برید، باید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. چرا که ممکن است ریزش و کم‌پشتی موهایتان از کمبود ویتامین یا آهن باشد که باید طبق آزمایشاتی بررسی شود یا ممکن است ریزش موهایتان ارثی باشد.

خرید شامپوهای ایرانی و خارجی مردانه

۴٫ بسیاری از مردم بی‌آنکه به جنس موهایشان توجه کنند، چشم بسته یک شامپو از فروشگاه تهیه می‌کنند. این کار ممکن است به ریشه موهایتان آسیب جدی وارد کند. برای مثال اگر موهایتان چرب است و بی‌توجه از شامپوی موهای خشک استفاده می‌کنید، ممکن است دچار ریزش مو شوید و ریشه موهایتان سست شود.

۵٫ در صورتی که آرایشگر یا دوست‌تان برای تقویت موهایتان آمپول، دارو  یا شامپویی پیشنهاد کرد، پیش از خرید محصول با پزشک مربوطه مشورت کنید و درباره محصول کاملا تحقیق کنید.

شامپوی مناسب موهای معمولی

شامپو برای موهای معمولی
شامپو برای موهای معمولی

اگر موهایتان به میزان مناسبی چربی دارد، شما جزء افراد خوشبختی هستید که جنس موهایتان معمولی است. شما می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای معمولی که به میزان متوسط دارای نرم‌کننده است، استفاده کنید و به ریشه موهایتان آسیب وارد نمی‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم برای سلامت بیشتر موهایتان از ماسک مو نیز استفاده کنید.

شامپوی مناسب موهای چرب

بسیاری از افرادی که موهای چرب و روغنی دارند، مجبور می‌شوند برای زیبایی و سلامت موهایشان روزی یک یا دوبار در روز موهایشان را بشویند که گاهی این کار ساده‌ای نیست. در این صورت باید شامپویی تهیه کنید که چربی سرتان را کنترل کند، چرا که چربی ریشه مو، باعث ریزش می‌شود.

از شامپوهایی که شامل نرم‌کننده و آبرسان هستند، دوری کنید. این شامپوها چربی سرتان را بیشتر می‌کنند و در نتیجه موهایتان چرب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. اگر روی شامپویتان حجم‌دهنده یا مخصوص موهای صاف نوشته شده است، انتخاب درستی برای موهای چرب‌تان کرده‌اید.

شامپوی مناسب موهای خشک و شکننده

معمولا موهای خشک، شکننده و آسیب دیده هستند. در این صورت توصیه می‌کنیم از مصرف شامپوهای حجم‌دهنده و مخصوص موهای چرب خودداری کنید. علاوه بر این، سولفات باعث خشک‌تر شدن موهایتان می‌شود. از این رو پیش از خرید شامپوی موهای خشک، به ترکیبات شامپو توجه کنید.

شامپوی آبرسان، کِرِمی و حاوی نرم کننده، از جمله شامپوهای مناسب موهای خشک و شکننده است. ترکیب درخت چای نیز به احیای موهای آسیب‌دیده کمک بسزایی می‌کند.

خرید کاندیشنر مناسب جنس موهایتان

خرید کاندیشنر مناسب جنس موهایتان
خرید نرم کننده مو

پیش از بررسی کاندیشنر مناسب جنس موهایتان باید با کاربرد کاندیشنر آشنا شوید. کاندیشنر یک نوع نرم‌کننده مو است که موها را نرم و درخشان می‌کنند. در برخی موارد نیاز به آب‌کشی موها نیست و این ترکیب جذب موهایتان می‌شود. معمولا کاندیشنر را پس از شامپو به موها می‌زنند تا موها آبرسانی و تقویت شود. با این حال پیش از خرید کاندیشنر مناسب موهایتان باید نکاتی را به یاد داشته باشید.

خرید شامپو مناسب آقایان

پیش از خرید کاندیشنر، به ترکیبات توجه کنید

اگرچه موهای آسیب دیده نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، با این حال یک کاندیشنر مناسب در درخشش و زیبایی موهایتان تاثیر بسزایی دارد. یک کاندیشنر استاندارد حاوی آمینواسید، ویتامین و مواد معدنی است تا موهایتان را مغذی و تقویت کند.

از کاندیشنر مو به صورت مداوم استفاده کنید

زمانی موهای نرم و درخشان خواهید داشت که به طور مرتب از کاندیشنر مناسب مویتان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار به موهایتان کاندیشنر بزنید و پیش از استفاده به راهنمای روی بسته‌بندی توجه کنید. بعضی از کاندیشنرها به آبکشی نیاز دارند و برخی دیگر نیازی به آبکشی مو ندارند.

به جنس مویتان توجه کنید

پیش از خرید کاندیشنر، همانند شامپو به جنس مویتان توجه کنید. در صورتی که موهایتان چرب و روغنی است، از کاندیشنری که حاوی ترکیبات نرم‌کننده و آبرسان است، پرهیز کنید تا دچار ریزش مو نشوید.

اگر موهایتان خشک و شکننده است، از کاندیشنری که موهایتان را حجم می‌دهد و از روغن کمی برخوردار است، استفاده نکنید. این نوع کاندیشنرها میزان روغن کف سرتان را کاهش می‌دهند و ریشه موهایتان خشک و شکننده‌تر می‌شود.

بررسی چند برند شامپوی ایرانی و خارجی

شامپوهای ایرانی وخارجی
شامپوهای ایرانی وخارجی

گاهی اوقات در قفسه فروشگاه‌ها و میان صدها برند شامپو، نمی‌دانید که کدام برند را انتخاب کنید. بنابراین در این بخش از مقاله چند برند شامپوی معتبر و پرفروش ایرانی و خارجی را بررسی می‌کنیم تا با نوع شامپوها آشنا شوید و انتخاب راحت‌تری در خرید شامپوی مناسب مویتان داشته باشید.

شامپو سیب بس مناسب موهای چرب

در صورتی که موی چربی دارید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی مویتان را بشویید، شامپو سیب بس موهایتان را حجم می‌دهد و چربی سرتان را کنترل می‌کند. این شامپو حاوی ویتامین ب۵ است که موهایتان را درخشان و زیبا می‌کند.

شامپو ضدشوره بس

شوره یکی از دردسرهایی است که باعث کاهش زیبایی موهایتان می‌شود. شامپوی ضدشوره بس شامل خواص ضد قارچ و باکتری است که باعث نرمی موهایتان نیز می‌شود. همچنین ویتامین و مواد مغذی شامپو ضدشوره بس، مقاوت موها را در برابر شوره بیشتر می‌کند.

شامپو موهای خشک و آسیب‌دیده فولیکا

شامپو موهای خشک و آسیب‌دیده فولیکا
شامپو موهای خشک و آسیب دیده

شامپوی نرم‌کننده فولیکا مناسب موهای خشک و آسیب‌دیده است که باعث لطافت و شادابی مویتان می‌شود. اگر میزان خشکی موهایتان بیش از حد معمول است، این مدل شامپوی فولیکا را به مدت ۳ دقیقه روی ساقه موهایتان ماساژ دهید.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده فولیکا

شامپو فولیکا مخصوص آقایان و بانوانی است که موهایشان را رنگ و یا هایلایت کرده‌اند. موهای رنگ و هایلایت شده از موهای طبیعی خشک‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شوند و برای جلوگیری از افزایش این آسیب باید از شامپوی مخصوص برای این نوع موها استفاده کرد. بهتر است شامپوی مخصوص موهای رنگ شده فولیکا را همراه با ماسک مو استفاده کنید تا نتیحه بهتری حاصل شود.

خرید شامپو مناسب خانم‌ها

شامپو آبرسان موی خشک آووکادو شون

شامپو آبرسان موی خشک آووکادو شون

شامپوی آبرسان موی خشک شون، حاوی عصاره آووکادو است. میوه آووکادو جنس نرم و کِرِمی دارد که موهایتان را نرم و خوش‌حالت می‌کند. این شامپو شامل ویتامین آ، ب و ث است که باعث تقویت مویتان نیز می‌شود.

شامپوی تقویت‌کننده سیر شون

ممکن است پس از شنیدن اسم سیر احساس کنید که این شامپوی شون بوی بدی دارد، اما این شامپو نه تنها بوی سیر نمی‌دهد، بلکه عطر دلپذیری به موهایتان می‌دهد. عصاره سیر موها را کاملا تمیز می‌کند و مانع شوره روی سر می‌شود، چرا که حاوی ترکیبات ضدقارچ و باکتری است. علاوه بر این، درصد بالای ویتامین C و ویتامین های B3 ،B6  وB2 و نیز وجود مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیوم و گوگرد در شامپو شون نیز موجب تغذیه و ترمیم موها می گردد.

شامپو ترمیم‌کننده جینسینگ و کراتین شون

شامپو ترمیم کننده جینسینگ و کراتین شون حاوی عصا­ره­ جینسینگ و کراتین هیدرولیز شده است که موها را کاملا تمیز می‌کند و علاوه بر این با تنظیم PH موها باعث جلوگیری از گره­ خوردن موها می‌شود. عصاره­ ریشه­ گیاه جینسینگ به همراه کراتین هیدرولیز شده شامل  مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است که علاوه بر تقویت و محافظت از موها، باعث آبرسانی و درخشندگی می‌شود.

شامپو کافئین ایروکس

شامپو کافئین ایروکس

شامپو کافئین ایروکس، فاقد سولفات و پارابن است. PH سازگار با پوست سر و مو، آنزیم ردوکتاز را مهار می‌کند و باعث کاهش سطح DHT و ریزش مو می‌شود. کافئین باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، در نتیجه نه تنها ریزش مو را به حداقل می‌رساند، بلکه رشد مو را تسریع می‌بخشد.

شامپو تثبیت‌کننده رنگ موی سینره

شامپو تثبیت‌کننده رنگ موی سینره، نه تنها رنگ موی شما را از بین نمی‌برد، بلکه از تثبیت رنگ محفاظت می‌کند. از این رو این مدل شامپو سینره به ترمیم موها کمک می‌کند و مانع خشک شدن‌ مو می‌شود. عصاره انار خاصیت آنتی اکسیدان دارد و درخشندگی موهایتان را بیشتر می‌کند.

شامپو کلاسیک موهای معمولی نیوآ

سلامت و زیبایی موها نیازمند استفاده از شامپوی باکیفیت و مراقبت ویژه از مو می‌باشد. شامپو کلاسیک نیوآ از ریشه و ساقه موها محافظت کرده و باعث درخشندگی آن می‌شود. علاوه بر این، این شامپو موهایتان را نرم و خوش حالت می‌کند.

شامپو ضدریزش مو ژیوانا

شامپو ضدریزش مو ژیوانا
                                                                      شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضدریزش مو ژیوانا حاوی کافئین و عصاره قهوه است که گردش خود را در سر بهبود می‌بخشد. ترکیبات این شامپو میزان انرژی را دریشه موهایتان افزایش می‌دهد و مانع ریزش موهایتان می‌شود.

خرید شامپو، نرم کننده و ماسک مو زنانه

شامپو موهای چرب داو

برند ترکیه‌ای داو سال‌هاست عضو ثابت بسیاری از خانه‌های ایرانی است و با محصولاتی همچون کرم مرطوب‌کننده، صابون و شامپو، طرفداران بسیاری دارد. این مدل شامپو داو، چربی سر را متعادل می‌کند. از این رو نه تنها موهایتان کاملا تمیز می‌شود، بلکه باعث ترمیم موهایتان نیز می‌شود.

شامپو احیاکننده ایوروشه

برند ایوروشه در سال ۱۹۳۰ در کشور فرانسه تاسیس شد که سال‌هاست طرفداران بسیاری در میان مردم دارد. شامپو احیاکننده ایوروشه دارای عصاره روغن کاملیا و انگور قرمز است که باعث ترمیم و احیای سلول‌های موی سر می‌شود، از این رو زیبایی مویتان چند برابر می‌گردد.

‌‌‌بررسی چند برند کاندیشنر و نرم‌کننده ایرانی و خارجی

برند های نرم کننده ایرانی و خارجی
برند های نرم کننده ایرانی و خارجی

کاندیشنر در ایران به نرم‌کننده معروف است. با این حال نرم‌کننده نیاز به آبکشی مو دارد، اما بعضی از کاندیشنرها نیاز به شستشوی دوباره مو ندارند. اگر می‌خواهید موهای درخشان نرم داشته باشید، توصیه می‌کنیم پس از استفاده از شامپو و شستشوی موهایتان، از یک کاندیشنر مناسب استفاده کنید. در ادامه این مقاله چندین برند ایرانی و خارجی کاندیشنر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرم‌کننده موی سر بس

نرم‌کننده موی بس، حاوی ترکیباتی است که موها را درخشان می‌کند. این نرم کننده رطوبت پوست سر را متعادل می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. اگر موهای شکننده یا موخوره دارید، این محصول انتخاب مناسبی برای موهایتان است، چرا که ترکیبات این نرم‌کننده آسیب به مو را به حداقل می‌رساند.

کاندیشنر مو سینره

کاندیشنر مو سینره حاوی ترکیبات آبرسان است که موهایتان را مرطوب می‌کند. همچنین ترکیبات شیر، ابریشم، جوانه گندم این کاندیشنر باعث افزایش آب و رطوبت به ساقه مو می‌شود. کاندیشنر مو سینره از الکتریسیته موها جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند تا موها به سادگی شانه شوند.

خرید محصولات سینره

کاندیشنر مو آرگان ژیوانا

یکی از برندهای معتبر نرم‌کننده یا کاندیشنر مو در ایران، برند ژیوانا است. این کاندیشنر حاوی روغن آرگان و ویتامین E می‌باشد که ساقه و ریشه مو را تقویت می‌کنند. در صورتی که موهایتان آسیب دیده، دکلره یا رنگ شده است، این کاندیشنر علاوه بر تقویت موهایتان، باعث درخشندگی و لطافت مویتان می‌شود.

کاندیشنر جینسینگ و کراتین شون

کاندیشنر جینسینگ و کراتین شون

اگر از گره خوردن موهایتان رنج می‌برید و نمی‌توانید موهایتان را به سادگی شانه کنید، کاندیشنر جینسینگ و کراتین مو شون PH مویتان را متعادل می‌کند و باعث نرم و درخشندگی موهایتان می‌شود. همچنین این کاندیشنر باعث حجم‌دهندگی موهایتان می‌شود و ریشه مو را تقویت می‌کند.

خرید شامپو شون

نرم‌کننده مو نیوآ

ممولا موهای دکلره و رنگ شده، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نرم‌کننده مو نیوآ حاوی عصاره انار است که نه تنها رنگ مو را تثبیت می‌کند، بلکه باعث نرم و درخشندگی موهایتان می‌شود.

نرم‌کننده مو سر نوتری روزانه مای

نرم‌کننده مو سر نوتری روزانه مای

این نرم‌کننده روزانه برند مای، یکی از محصولات پرطرفدار برای درخشندگی، آبرسانی و تقویت موهایتان است. نرم‌کننده مای حاوی ویتامین بیوتین است. بیوتین یکی از ویتامین‌های ضروری سلامت است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین ب۵ این نرم‌کننده باعث درخشندگی موها می‌شود. علاوه بر این، نرم‌کننده روزانه مای از روغن جوانه گندم ساخته شده که حاوی ویتامین آ، ای، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مفید است که موها را مغذی، تقویت و احیا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد