10 آذر 1398
/
8,090 بازدید

انواع اکسسوری مورد نیاز زنانه و مردانه

فهرست مطالب

 

در دنیای مد و فشن، لباس‌ها به دو گروه تقسیم می‌شود: لباس و لوازم اصلی، لباس و لوازم فرعی. در واقع لباس و لوازم اصلی به پیراهن، تیشرت، شلوار و لباس زیر گفته می‌شود که استایل عرف و روزمره، با وجود این لباس‌ها تشکیل می‌شود. لباس و لوازم فرعی یا اکسسوری، به لباس‌های مکمل می‌گویند که استایل را کامل و زیباتر می‌کند و اگر به مد و فشن علاقه دارید، تاثیر اکسسوری را روی استایل‌تان دست کم نگیرید. در این مقاله به انواع مدل اکسسوری زنانه و مردانه می‌پردازیم تا استایل چشمگیری داشته باشید.

تاریخچه اکسسوری

در دنیای مد و فشن استایل افرادی چشمگیرتر می‌شود که توجه ویژه‌ای به جزئیات در ظاهر خود دارند. اکسسوری از زمان مصر و یونان باستان مورد توجه پادشاهان قرار گرفت. در آن زمان نه تنها خانم‌ها، بلکه اکثر آقایان از جواهرات استفاده می‌کردند و لباس‌های خود را با اکسسوری زینت می‌بخشیدند.

در زمان ملکه ویکتوریا در بریتانیا، علاوه بر استفاده از تاج‌های سنگین و ارزشمند، از اکسسوری‌های بسیاری همچون جوراب‌های توری و طرح‌دار، گردنبندهای فاخر و سنگین و گیره‌های مو استفاده می‌کردند. حتی در طبقه اشراف، آقایان نیز از اکسسوری‌های گوناگونی در استایل خود استفاده می‌کردند.

پس از آن فرانسوی‌ها یکی از پیشروان مد و فشن در دنیا، مورد توجه بسیاری از دوست‌داران مد و طراحی لباس قرار گرفتند که در راس آنان، کوکو شنل قرار داشت. کوکوشنل در سال ۱۸۸۳ در سومور فرانسه متولد شد و به نام افسانه مُد لقب گرفت.

در سال‌هایی که خانم‌ها پیراهن‌های بزرگ با دامن‌های پُف‌دار را ترجیح می‌داند و از گردنبندهای سنگین و فاخر استفاده می‌کردند، کوکو شنل تمام این قوانین را در پوشش کلاسیک برهم زد و ظرافت را در طراحی لباس و اکسسوری سرلوحه راه خود قرار داد.

از اکسسوری‌های مهم شنل که همچنان در میان بسیاری از بانوان امروزی محبوب است، می‌توان به گردنبند مروارید، گوشواره میخی مروارید، کلاه و کیف دستی مینیمال اشاره کرد. تفاوت گردنبد کوکو شنل با گردنبندهای دیگر ظرافت، زیبایی و وزن سبک است. همچنین کیف دستی مینیمال همچنان طرفداران بسیاری در میان علاقمندان به مد و فشن، به‌خصوص دختران جوان دارد.

جواهرات، اکسسوری محبوب خانم‌ها

جواهرات تاریخچه طول و درازی دارد که نخستین آن‌ها را از استخوان، سنگ و صدف می‌ساختند. در آن زمان مردم جواهرات را در گردن و دست‌های خود آویزان می‌کردند تا از بلایا و خطرات دور باشند. پس از آن، بیشتر جواهرات را از فلزات، همچون طلا و مس ساختند که همچنان محبوب هستند.

با این حال این اکسسوری به چند بخش تقسیم می‌شود: گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر.

اکسسوری: گردنبند

یکی از قدیمی‌ترین گردنبندهای دنیا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این گردنبند در یکی از موزه‌های ایرلند قرار دارد. از این رو شواهد نشان می‌دهد که این اکسسوری محبوبیت طول و درازی دارد. گردنبندهای سنگین و فلزی در مصر و یونان محبوبیت داشته است. با این حال یکی از اکسسوری‌های معروف در آفریقا، گردنبندهای سنگی و بزرگ است.

خرید جدیدترین گردنبند‌های زنانه

طراحان مطرح دنیا از این اکسسوری برای جلوه زیباتر و بیشتر لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. در واقع لباس‌های ساده با اکسسوری‌های شلوغ و رنگی جلوه پیدا می‌کند. اما گردنبند سنگین و پرزرق و برق مورد علاقه همه دوست‌داران مد و فشن نیست، از این رو طراحی کوکو شنل محبوب‌تر و ماندگار شد.

گردنبند مروارید، یکی از اولین گردنبندهای ظریف در تاریخ مد و فشن است که تغییر بزرگی در استایل‌ زنانه ایجاد کرد. از این رو بسیاری از خانم‌هایی که به جواهرات سنگین علاقه ندارند، ترجیح می‌دهند از گردنبندهای ظریف استفاده کنند تا این اکسسوری زیبایی و ظرافت گردن و ترقوه را دوچندان کند.

اکسسوری: گوشواره

انواع مدل گوشواره
گوشواره

شواهد نشان می‌دهد که در عصر برنز یا دوره مفرغ، خانم‌ها و آقایان، هر دو از گوشواره استفاده می‌کردند. مجسمه‌های مصر باستان مدارک تاریخی هستند که گوشواره یکی از اکسسوری‌های محبوب در میان فرعونیان بوده است. همچنین گوشواره یکی از اکسسوری‌های مورد علاقه کشور هند است که تنوع بسیاری نیز دارد.

خرید گوشواره ‌های آویز شیک

گوشواره به دو صورت میخی و آویز در صنعت مد و فشن ساخته می‌شود. بسیاری از مردم به اکسسوری‌های کوچک و ظریف علاقه دارند، از این رو گوشواره میخی یک انتخاب مناسب و جذاب برای استایل‌های کژوال یا رسمی و ساده است. گوشواره‌ آویز جلوه رسمی‌تری دارد و بسیاری از استالیست‌های مد و فشن ترجیح می‌دهند این اکسسوری را با لباس‌های مجلسی ترکیب کنند.

اکسسوری: دستبند

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که دستبند در بین‌النهرین، مصر باستان و چین، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نخستین دستنبدهای دنیا را از استخوان، چوب درخت، صدف، مس و برنز ساخته شده است.

امروزه نه تنها علاقمندان به مد و فشن، بلکه بسیاری از خانم‌های مسن به النگو و دستبند طلا علاقه دارند. شما می‌توانید جنس دستبند را با توجه با استایل‌تان انتخاب کنید. برای مثال دستبند طلا یک انتخاب مناسب برای استایل رسمی است. همچنین دستبند چرم و مهره‌ای یک انتخاب مناسب برای دوستداران استایل کژوال است.

دستبندهای مهره‌ای و چرم طبیعی ۲۰۱۹

اکسسوری: انگشتر

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهند. از این رو انگشتر سنگ و طلا در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، یک انتخاب جذاب است. حلقه ازدواج نیز، مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها و آقایان متاهل قرار می‌گیرد که خود تاریخچه طول و درازی دارد.

کلاه سر خودتان بگذارید!

کلاه مردانه و زنانه ساحلی
کلاه مردانه و زنانه

در صورتی که کلاه‌های فانتزی را در نظر نگیرید، کلاه‌های کاربردی به دو گروه تابستانه و زمستانه تقسیم می‌شود. در صورتی که این دو دسته را بشناسید، انتخاب و خرید کلاه برایتان آسان‌تر می‌شود.

از ویژگی‌های کلاه تابستانی می‌توان به لبه آفتابگیر اشاره کرد. این مدل کلاه از پوست صورت و چشمان شما دربرابر نورآفتاب محافظت می‌کند. از این رو آسیب کمتری از اشعه‌های مضر خورشید به پوست و چشمتان وارد می‌شود.

کلاه بافت زمستانی از سر شما در برابر سرما محافظت می‌کند. به گفته محققان، گرمای بدن از سر خارج می‌شود. در صورتی که از یک کلاه بافت گرم در فصل‌ پاییز و زمستان استفاده کنید، انرژی گرمایی در فصل پاییز و زمستان در بدن‌تان ذخیره می‌شود. از این رو برای گرم نگه‌داشتن بدن‌تان، کلاه یک اکسسوری ساده و در دسترس است.

دستکش را فراموش نکنید

اگرچه دستکش تنها مناسب فصل‌های سرد است، اما اهمیت بسیاری در میان اکسسوری‌های زمستانی دارد. در فصل‌های خشکی همچون پاییز و زمستان، پوست دست خشک و ملتهب می‌شود. از این رو ممکن است خشکی پوست باعث خارش و زخم شدن دست‌ها شود.

همچنین یکی از دلایل خشک شدن ناخن‌ها، سرما است. سرما باعث لایه لایه شدن ناخن و شکستن آن می‌شود. از این رو، علاوه بر مرطوب نگه‌داشتن ناخن‌ها، دستکش یک محافظ مناسب برای پوست دست و ناخن محسوب می‌شود.

دستکش چرم زنانه و مردانه، یک اکسسوری کلاسیک است که تاثیر بسزایی در جذابیت استایل دارد. دستکش بافت مناسب استایل کژوال است که گرمای دلپذیری به دستان شما می‌بخشد.

به جوراب اهمیت دهید!

شاید جوراب آخرین اکسسوری باشد که هر کسی در استایل خود به آن توجه کند، با این حال اهمیت جوراب را فراموش نکنید. جوراب نه تنها پای شما را گرم نگه‌ می‌دارد، بلکه از پای شما نیز مراقبت می‌کند.

خرید انواع جوراب زنانه فانتزی

بسیاری از پزشکان ارتوپد بر این باورند که جوراب هنگام ورزش و دویدن از مچ پاهایتان محافظت می‌کند و مانع پیچ خوردن پایتان می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم برای حفظ و سلامت پایتان، به‌خصوص پیش از نرمش و ورزش، جوراب را فراموش نکنید.

در دنیای تو ساعت چند است؟

ساعت مچی عقربه ای و دیجیتالی
ساعت مچی عقربه ای و دیجیتالی

بسیاری از علاقمندان به مد و فشن، توجه ویژه‌ای به ساعت مچی دارند. به نظر می‌رسد ریشه کلمه ساعت (Watch)، از کلمه (Woecce) به معنای نگهبان گرفته شده است. چرا که در آن زمان نگهبانان به منظور تغییر پست خود، زمان ضمنی را در نظر می‌گرفتند.

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که ملکه الیزابت اول انگلیس یک ساعت مچی به شکل دستبند هدیه گرفت. با این حال تا اوایل قرن بیستم، ساعت جیبی مورد استفاده آقایان قرار می‌گرفت و آقایان از ساعت مچی استفاده نمی‌کردند. شایان ذکر است که در بین سال‌های ۱۵۴۰ تا ۱۵۸۰ بیشتر ساعت‌ها ساخت انگلیس و سوئیس بوده است. از این رو ساعت‌های سوئیسی مورد توجه بسیاری از مردم در دنیا قرار می‌گیرد.

از برندهای مطرح ساعت مچی در ایران و دنیا می‌توان به سوآچ، کاسیو، جین وست، امگا، فیلا، گوچی و اسکاگن اشاره کرد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از خرید ساعت مچی زنانه به استایل خود توجه کنید، چرا که ساعت مچی یک اکسسوری ماندگار است که شاید سال‌ها از آن استفاده کنید.

در صورتی که به استایل کلاسیک یا کژوال علاقه دارید، ساعت مچی با بند چرم، یک انتخاب چشمگیر است. بند چرم مشکی یا قهوه‌ای نیز تاثیر بسزایی در استایل شما دارد که توصیه می‌کنیم پیش از خرید ساعت این نکته را نیز در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

ساعت مچی فلزی، یکی از گزینه مناسب برای استایل رسمی است. خانم‌ها و آقایانی که به لباس‌ مجلسی علاقه دارند، ساعت مچی فلزی را می‌توانند به عنوان یک اکسسوری جذاب انتخاب کنند. اگرچه در گذشته این مدل ساعت مچی مورد استفاده آقایان قرار می‌گرفت، اما این روزها، در میان خانم‌ها نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

چتری برای یک نفر

خرید انواع چتر
چتر

اولین کاربردی که ممکن است از چتر تصور کنید، محافظت شما در برابر باران و خیس شدن است. اما چتر کاربرد ویژه‌ای در فصل تابستان نیز دارد. در کشورهای گرمسیر همچون آفریقا و مدیترانه، از چتر برای محافظت از پوست صورت و چشم‌ها استفاده می‌کنند.

چتر همچون کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی عمل می‌کند. از این رو اگر در فصل تابستان گذرتان به شهرهای گرمسیر افتاد، چتر را فراموش نکنید تا پوست و چشمتان از اشعه‌های مضر خورشید در امان بماند.

در فصل پاییز و زمستان، چتر یکی از اکسسوری‌های ضرروی است که باید همیشه با خود همراه داشته باشید، چرا که تغییر آب و هوای بهار، پاییز و زمستان خبر نمی کند. همچنین چتر مانع خیس شدن و سرما خوردنتان می‌شود. از این رو اهمیت چتر را فراموش نکنید.

کمربندها را محکم ببندید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه کمربند به روم باستان بازمی‌گردد و مردم در آن زمان از این اکسسوری استفاده می‌کردند. سال‌ها بعد، کمربند جزء اصلی لباس‌های نظامی شد و نظامیانی که درجه بالایی داشتند، از کمربند استفاده می‌کردند.

با این حال این روزها خانم‌ها و آقایان از کمربند برای شلوار جین، شلوار پارچه‌ای، دامن و پیراهن استفاده می‌کنند. در واقع این اکسسوری تنها برای محکم کردن کمر شلوار نیست و می‌تواند تنها برای کامل و زیبا کردن استایل به‌کار برود.

خرید انواع کمربند مردانه چرم و اسپرت

در میان مدل و جنس این اکسسوری، کمربند چرم محبوب‌تر از کمربند پلاستیکی و پارچه‌ای است. با این حال، شما می‌توانید با توجه به استایل خود از یک سگک درخشان فلزی یا مات استفاده کنید. زیبایی این اکسسوری را نادیده نگیرید، چرا که تاثیر بسزایی در ظاهر شما دارد.

عینک آفتابی از چشمانتان محافظت می‌کند

عینک آفتابی شیک
عینک آفتابی شیک

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر بسزایی در چهره شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. طراحان برندهای مطرح دنیا هر سال مدل‌های جدیدی از عینک‌های آفتابی را وارد بازار می‌کنند، در این صورت کاملا عادی است که در این دنیایی از تنوع مدل عینک دودی، کمی سردرگم شوید. در این بخش مدل‌های معروف مدرن و کلاسیک عینک دودی را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش از خرید عینک آفتابی مردانه، انتخاب مناسبی داشته باشید.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

اگرچه در گذشته فواید عینک آفتابی و محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر مطرح نبود، اما بسیاری از مردم از عینک دودی به منظور محافظت چشم در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند. از این رو، برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

یک عینک آفتابی باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

انواع اکسسوری مورد نیاز زنانه و مردانه
10 آذر 1398
/
8,090 بازدید

انواع اکسسوری مورد نیاز زنانه و مردانه

فهرست مطالب

 

در دنیای مد و فشن، لباس‌ها به دو گروه تقسیم می‌شود: لباس و لوازم اصلی، لباس و لوازم فرعی. در واقع لباس و لوازم اصلی به پیراهن، تیشرت، شلوار و لباس زیر گفته می‌شود که استایل عرف و روزمره، با وجود این لباس‌ها تشکیل می‌شود. لباس و لوازم فرعی یا اکسسوری، به لباس‌های مکمل می‌گویند که استایل را کامل و زیباتر می‌کند و اگر به مد و فشن علاقه دارید، تاثیر اکسسوری را روی استایل‌تان دست کم نگیرید. در این مقاله به انواع مدل اکسسوری زنانه و مردانه می‌پردازیم تا استایل چشمگیری داشته باشید.

تاریخچه اکسسوری

در دنیای مد و فشن استایل افرادی چشمگیرتر می‌شود که توجه ویژه‌ای به جزئیات در ظاهر خود دارند. اکسسوری از زمان مصر و یونان باستان مورد توجه پادشاهان قرار گرفت. در آن زمان نه تنها خانم‌ها، بلکه اکثر آقایان از جواهرات استفاده می‌کردند و لباس‌های خود را با اکسسوری زینت می‌بخشیدند.

در زمان ملکه ویکتوریا در بریتانیا، علاوه بر استفاده از تاج‌های سنگین و ارزشمند، از اکسسوری‌های بسیاری همچون جوراب‌های توری و طرح‌دار، گردنبندهای فاخر و سنگین و گیره‌های مو استفاده می‌کردند. حتی در طبقه اشراف، آقایان نیز از اکسسوری‌های گوناگونی در استایل خود استفاده می‌کردند.

پس از آن فرانسوی‌ها یکی از پیشروان مد و فشن در دنیا، مورد توجه بسیاری از دوست‌داران مد و طراحی لباس قرار گرفتند که در راس آنان، کوکو شنل قرار داشت. کوکوشنل در سال ۱۸۸۳ در سومور فرانسه متولد شد و به نام افسانه مُد لقب گرفت.

در سال‌هایی که خانم‌ها پیراهن‌های بزرگ با دامن‌های پُف‌دار را ترجیح می‌داند و از گردنبندهای سنگین و فاخر استفاده می‌کردند، کوکو شنل تمام این قوانین را در پوشش کلاسیک برهم زد و ظرافت را در طراحی لباس و اکسسوری سرلوحه راه خود قرار داد.

از اکسسوری‌های مهم شنل که همچنان در میان بسیاری از بانوان امروزی محبوب است، می‌توان به گردنبند مروارید، گوشواره میخی مروارید، کلاه و کیف دستی مینیمال اشاره کرد. تفاوت گردنبد کوکو شنل با گردنبندهای دیگر ظرافت، زیبایی و وزن سبک است. همچنین کیف دستی مینیمال همچنان طرفداران بسیاری در میان علاقمندان به مد و فشن، به‌خصوص دختران جوان دارد.

جواهرات، اکسسوری محبوب خانم‌ها

جواهرات تاریخچه طول و درازی دارد که نخستین آن‌ها را از استخوان، سنگ و صدف می‌ساختند. در آن زمان مردم جواهرات را در گردن و دست‌های خود آویزان می‌کردند تا از بلایا و خطرات دور باشند. پس از آن، بیشتر جواهرات را از فلزات، همچون طلا و مس ساختند که همچنان محبوب هستند.

با این حال این اکسسوری به چند بخش تقسیم می‌شود: گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر.

اکسسوری: گردنبند

یکی از قدیمی‌ترین گردنبندهای دنیا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این گردنبند در یکی از موزه‌های ایرلند قرار دارد. از این رو شواهد نشان می‌دهد که این اکسسوری محبوبیت طول و درازی دارد. گردنبندهای سنگین و فلزی در مصر و یونان محبوبیت داشته است. با این حال یکی از اکسسوری‌های معروف در آفریقا، گردنبندهای سنگی و بزرگ است.

خرید جدیدترین گردنبند‌های زنانه

طراحان مطرح دنیا از این اکسسوری برای جلوه زیباتر و بیشتر لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. در واقع لباس‌های ساده با اکسسوری‌های شلوغ و رنگی جلوه پیدا می‌کند. اما گردنبند سنگین و پرزرق و برق مورد علاقه همه دوست‌داران مد و فشن نیست، از این رو طراحی کوکو شنل محبوب‌تر و ماندگار شد.

گردنبند مروارید، یکی از اولین گردنبندهای ظریف در تاریخ مد و فشن است که تغییر بزرگی در استایل‌ زنانه ایجاد کرد. از این رو بسیاری از خانم‌هایی که به جواهرات سنگین علاقه ندارند، ترجیح می‌دهند از گردنبندهای ظریف استفاده کنند تا این اکسسوری زیبایی و ظرافت گردن و ترقوه را دوچندان کند.

اکسسوری: گوشواره

انواع مدل گوشواره
گوشواره

شواهد نشان می‌دهد که در عصر برنز یا دوره مفرغ، خانم‌ها و آقایان، هر دو از گوشواره استفاده می‌کردند. مجسمه‌های مصر باستان مدارک تاریخی هستند که گوشواره یکی از اکسسوری‌های محبوب در میان فرعونیان بوده است. همچنین گوشواره یکی از اکسسوری‌های مورد علاقه کشور هند است که تنوع بسیاری نیز دارد.

خرید گوشواره ‌های آویز شیک

گوشواره به دو صورت میخی و آویز در صنعت مد و فشن ساخته می‌شود. بسیاری از مردم به اکسسوری‌های کوچک و ظریف علاقه دارند، از این رو گوشواره میخی یک انتخاب مناسب و جذاب برای استایل‌های کژوال یا رسمی و ساده است. گوشواره‌ آویز جلوه رسمی‌تری دارد و بسیاری از استالیست‌های مد و فشن ترجیح می‌دهند این اکسسوری را با لباس‌های مجلسی ترکیب کنند.

اکسسوری: دستبند

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که دستبند در بین‌النهرین، مصر باستان و چین، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نخستین دستنبدهای دنیا را از استخوان، چوب درخت، صدف، مس و برنز ساخته شده است.

امروزه نه تنها علاقمندان به مد و فشن، بلکه بسیاری از خانم‌های مسن به النگو و دستبند طلا علاقه دارند. شما می‌توانید جنس دستبند را با توجه با استایل‌تان انتخاب کنید. برای مثال دستبند طلا یک انتخاب مناسب برای استایل رسمی است. همچنین دستبند چرم و مهره‌ای یک انتخاب مناسب برای دوستداران استایل کژوال است.

دستبندهای مهره‌ای و چرم طبیعی ۲۰۱۹

اکسسوری: انگشتر

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهند. از این رو انگشتر سنگ و طلا در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، یک انتخاب جذاب است. حلقه ازدواج نیز، مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها و آقایان متاهل قرار می‌گیرد که خود تاریخچه طول و درازی دارد.

کلاه سر خودتان بگذارید!

کلاه مردانه و زنانه ساحلی
کلاه مردانه و زنانه

در صورتی که کلاه‌های فانتزی را در نظر نگیرید، کلاه‌های کاربردی به دو گروه تابستانه و زمستانه تقسیم می‌شود. در صورتی که این دو دسته را بشناسید، انتخاب و خرید کلاه برایتان آسان‌تر می‌شود.

از ویژگی‌های کلاه تابستانی می‌توان به لبه آفتابگیر اشاره کرد. این مدل کلاه از پوست صورت و چشمان شما دربرابر نورآفتاب محافظت می‌کند. از این رو آسیب کمتری از اشعه‌های مضر خورشید به پوست و چشمتان وارد می‌شود.

کلاه بافت زمستانی از سر شما در برابر سرما محافظت می‌کند. به گفته محققان، گرمای بدن از سر خارج می‌شود. در صورتی که از یک کلاه بافت گرم در فصل‌ پاییز و زمستان استفاده کنید، انرژی گرمایی در فصل پاییز و زمستان در بدن‌تان ذخیره می‌شود. از این رو برای گرم نگه‌داشتن بدن‌تان، کلاه یک اکسسوری ساده و در دسترس است.

دستکش را فراموش نکنید

اگرچه دستکش تنها مناسب فصل‌های سرد است، اما اهمیت بسیاری در میان اکسسوری‌های زمستانی دارد. در فصل‌های خشکی همچون پاییز و زمستان، پوست دست خشک و ملتهب می‌شود. از این رو ممکن است خشکی پوست باعث خارش و زخم شدن دست‌ها شود.

همچنین یکی از دلایل خشک شدن ناخن‌ها، سرما است. سرما باعث لایه لایه شدن ناخن و شکستن آن می‌شود. از این رو، علاوه بر مرطوب نگه‌داشتن ناخن‌ها، دستکش یک محافظ مناسب برای پوست دست و ناخن محسوب می‌شود.

دستکش چرم زنانه و مردانه، یک اکسسوری کلاسیک است که تاثیر بسزایی در جذابیت استایل دارد. دستکش بافت مناسب استایل کژوال است که گرمای دلپذیری به دستان شما می‌بخشد.

به جوراب اهمیت دهید!

شاید جوراب آخرین اکسسوری باشد که هر کسی در استایل خود به آن توجه کند، با این حال اهمیت جوراب را فراموش نکنید. جوراب نه تنها پای شما را گرم نگه‌ می‌دارد، بلکه از پای شما نیز مراقبت می‌کند.

خرید انواع جوراب زنانه فانتزی

بسیاری از پزشکان ارتوپد بر این باورند که جوراب هنگام ورزش و دویدن از مچ پاهایتان محافظت می‌کند و مانع پیچ خوردن پایتان می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم برای حفظ و سلامت پایتان، به‌خصوص پیش از نرمش و ورزش، جوراب را فراموش نکنید.

در دنیای تو ساعت چند است؟

ساعت مچی عقربه ای و دیجیتالی
ساعت مچی عقربه ای و دیجیتالی

بسیاری از علاقمندان به مد و فشن، توجه ویژه‌ای به ساعت مچی دارند. به نظر می‌رسد ریشه کلمه ساعت (Watch)، از کلمه (Woecce) به معنای نگهبان گرفته شده است. چرا که در آن زمان نگهبانان به منظور تغییر پست خود، زمان ضمنی را در نظر می‌گرفتند.

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که ملکه الیزابت اول انگلیس یک ساعت مچی به شکل دستبند هدیه گرفت. با این حال تا اوایل قرن بیستم، ساعت جیبی مورد استفاده آقایان قرار می‌گرفت و آقایان از ساعت مچی استفاده نمی‌کردند. شایان ذکر است که در بین سال‌های ۱۵۴۰ تا ۱۵۸۰ بیشتر ساعت‌ها ساخت انگلیس و سوئیس بوده است. از این رو ساعت‌های سوئیسی مورد توجه بسیاری از مردم در دنیا قرار می‌گیرد.

از برندهای مطرح ساعت مچی در ایران و دنیا می‌توان به سوآچ، کاسیو، جین وست، امگا، فیلا، گوچی و اسکاگن اشاره کرد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از خرید ساعت مچی زنانه به استایل خود توجه کنید، چرا که ساعت مچی یک اکسسوری ماندگار است که شاید سال‌ها از آن استفاده کنید.

در صورتی که به استایل کلاسیک یا کژوال علاقه دارید، ساعت مچی با بند چرم، یک انتخاب چشمگیر است. بند چرم مشکی یا قهوه‌ای نیز تاثیر بسزایی در استایل شما دارد که توصیه می‌کنیم پیش از خرید ساعت این نکته را نیز در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

ساعت مچی فلزی، یکی از گزینه مناسب برای استایل رسمی است. خانم‌ها و آقایانی که به لباس‌ مجلسی علاقه دارند، ساعت مچی فلزی را می‌توانند به عنوان یک اکسسوری جذاب انتخاب کنند. اگرچه در گذشته این مدل ساعت مچی مورد استفاده آقایان قرار می‌گرفت، اما این روزها، در میان خانم‌ها نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

چتری برای یک نفر

خرید انواع چتر
چتر

اولین کاربردی که ممکن است از چتر تصور کنید، محافظت شما در برابر باران و خیس شدن است. اما چتر کاربرد ویژه‌ای در فصل تابستان نیز دارد. در کشورهای گرمسیر همچون آفریقا و مدیترانه، از چتر برای محافظت از پوست صورت و چشم‌ها استفاده می‌کنند.

چتر همچون کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی عمل می‌کند. از این رو اگر در فصل تابستان گذرتان به شهرهای گرمسیر افتاد، چتر را فراموش نکنید تا پوست و چشمتان از اشعه‌های مضر خورشید در امان بماند.

در فصل پاییز و زمستان، چتر یکی از اکسسوری‌های ضرروی است که باید همیشه با خود همراه داشته باشید، چرا که تغییر آب و هوای بهار، پاییز و زمستان خبر نمی کند. همچنین چتر مانع خیس شدن و سرما خوردنتان می‌شود. از این رو اهمیت چتر را فراموش نکنید.

کمربندها را محکم ببندید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه کمربند به روم باستان بازمی‌گردد و مردم در آن زمان از این اکسسوری استفاده می‌کردند. سال‌ها بعد، کمربند جزء اصلی لباس‌های نظامی شد و نظامیانی که درجه بالایی داشتند، از کمربند استفاده می‌کردند.

با این حال این روزها خانم‌ها و آقایان از کمربند برای شلوار جین، شلوار پارچه‌ای، دامن و پیراهن استفاده می‌کنند. در واقع این اکسسوری تنها برای محکم کردن کمر شلوار نیست و می‌تواند تنها برای کامل و زیبا کردن استایل به‌کار برود.

خرید انواع کمربند مردانه چرم و اسپرت

در میان مدل و جنس این اکسسوری، کمربند چرم محبوب‌تر از کمربند پلاستیکی و پارچه‌ای است. با این حال، شما می‌توانید با توجه به استایل خود از یک سگک درخشان فلزی یا مات استفاده کنید. زیبایی این اکسسوری را نادیده نگیرید، چرا که تاثیر بسزایی در ظاهر شما دارد.

عینک آفتابی از چشمانتان محافظت می‌کند

عینک آفتابی شیک
عینک آفتابی شیک

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر بسزایی در چهره شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. طراحان برندهای مطرح دنیا هر سال مدل‌های جدیدی از عینک‌های آفتابی را وارد بازار می‌کنند، در این صورت کاملا عادی است که در این دنیایی از تنوع مدل عینک دودی، کمی سردرگم شوید. در این بخش مدل‌های معروف مدرن و کلاسیک عینک دودی را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش از خرید عینک آفتابی مردانه، انتخاب مناسبی داشته باشید.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

اگرچه در گذشته فواید عینک آفتابی و محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر مطرح نبود، اما بسیاری از مردم از عینک دودی به منظور محافظت چشم در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند. از این رو، برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

یک عینک آفتابی باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد