26 اردیبهشت 1403
/
547 بازدید
راهنمای کامل تسلط بر گوشی هوشمند تان

فهرست مطالب

گوشی‌های هوشمند امروزی ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند که برخی کاربران هنگام خرید موبایل هرگز از این ویژگی‌ها باخبر نمی‌شوند و از این ویژگی‌ها به دلیل عدم آشنایی نمی‌توانند استفاده کنند. در نگاه اول شاید اندروید یک سیستم عامل ساده به نظر بیاید اما همین سیستم عامل، راه‌هایی برای هک اطلاعات دارد. در مقابل سیستم عامل اندروید، سیستم عامل ios نیز وجود دارد که ویژگی‌های خاص خود را دارد. تسلط بر گوشی هوشمند‌تان را در بانی مگ یاد بگیرید.

اندروید یک سیستم عامل خلاقانه و قدرتمند در دنیای تکنولوژی محسوب‌ می‌شود که کار با آن به نسبت ساده تر است و از خیلی جهات از سیستم عامل ios توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. بیشتر استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند انجام امور روزانه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و دیدن فیلم و گرفتن عکس و سایر ویژگی‌های کاربردی‌می‌باشد. برای مثال آیا تا کنون از گوشی موبایلتان برای کنترل ابزار‌های هوشمند خانگی استفاده کرده‌اید؟ حتی اگر استفاده از گوشی به عنوان کنترل لوازم هوشمند خانه به کارتان نیاید کارهای جالب دیگری نیز وجود دارد که‌می‌توانید با همین گوشی که در دست دارید، لذت شگفت‌انگیزی را تجربه کنید.

به طور معمول گوشی‌های هوشمند از برخی برنامه‌های کاربردی پیش فرض برای کارایی بیشتر استفاده می‌کنند اما برای برخی از قابلیت‌های دیگر باید برنامه‌های جانبی موبایل را از فروشگاه‌هایی مثل: پلی استور یا اپل استور خریداری کنید. بنابراین اگر تا کنون تنها از گوشی هوشمند در دستتان برای چرخ زدن در فضای مجازی و اینترنت استفاده‌می‌کردید مایلیم در ادامه با کارکرد‌های جالب گوشی‌های هوشمند، آشنایتان کنیم.

آموزش گام به گام استفاده از امکانات مختلف گوشی‌های سامسونگ

آموزش گام به گام استفاده از امکانات مختلف گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار هستند و به دلیل تنوع مدل‌ها و امکانات فراوان، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار‌گرفته‌اند. با این حال، ممکن است برخی از کاربران از تمام امکانات این گوشی‌ها آگاه نباشند و به درستی از آنها استفاده نکنند. از آنجایی که سامسونگ یکی از پرچمداران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است در ادامه گام به گام راه اندازی و استفاده از گوشی سامسونگ را برایتان شرح می‌دهیم:

گام اول: تنظیمات اولیه

پس از روشن کردن گوشی سامسونگ برای اولین بار، باید تنظیمات اولیه را انجام دهید. این تنظیمات شامل مواردی مانند: انتخاب زبان، اتصال به  Wi-Fi، تنظیم حساب کاربری سامسونگ و گوگل، انتخاب تم و تصویر زمینه‌می‌شود. بنابراین از قسمت تنظیمات‌می‌توانید به راحتی تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ را انجام دهید.

گام دوم: آشنایی با رابط کاربری

رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ One UI نام دارد. این رابط کاربری، ساده و کاربر پسند است و به راحتی‌می‌توانید با آن کار کنید. برای آشنایی با بخش‌های مختلف رابط کاربری،‌می‌توانید از منوی تنظیمات و یا راهنمای کاربری گوشی استفاده کنید.

گام سوم: استفاده از برنامه‌ها

گوشی‌های برند سامسونگ به صورت پیش‌فرض با تعدادی برنامه کاربردی مانند مرورگر وب، ایمیل، پخش کننده موسیقی و ویدیو و دوربین، فعال‌می‌شود. همچنین‌می‌توانید برنامه‌های جدید و کاربردی مورد نیازتان را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید. علاوه بر برنامه‌های کاربردی متداول، برخی برنامه‌های دیگر را که در ادامه این مطلب ارائه کرده ایم‌ می‌توانید نصب کنید و از امکانات گوشی هوشمندتان، لذت ببرید.

گام چهارم: شخصی‌سازی گوشی

یکی از مزایای گوشی‌های سامسونگ، امکان شخصی‌سازی آنها است. شما‌ می‌توانید تم، تصویر زمینه، زنگ و نوتیفیکیشن گوشی را مطابق با سلیقه خودتان تغییر دهید. در قسمت تنظیمات گوشی‌می‌توانید تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید.

گام پنجم: استفاده از ویژگی‌های خاص

گوشی‌های سامسونگ دارای تعدادی ویژگی خاص مانند (Bixby) دستیار صوتی( Samsung Pay- پرداخت موبایلی) و (DeX- حالت دسکتاپ)‌می‌باشد.‌می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات یا راهنمای کاربری گوشی، از این ویژگی‌ها استفاده کنید.

راهنمای جامع استفادهاز گوشی هوشمند

راهنمای جامع تسلط بر گوشی هوشمند

این راهنمای جامع به شما کمک‌ می‌کند تا بر گوشی هوشمندتان تسلط کامل پیدا کنید. در این راهنما، به موارد زیر‌ می‌پردازیم:

اصول اولیه استفاده از گوشی‌های هوشمند

  • معرفی بخش‌های مختلف گوشی: با اجزای اصلی گوشی هوشمندتان، مانند صفحه نمایش، دکمه‌ها، پورت‌ها و دوربین آشنا شوید.
  • تنظیمات اولیه: نحوه تنظیم زبان، تاریخ و زمان، شبکه Wi-Fi، حساب کاربری Google و سایر تنظیمات اساسی را بیاموزید.
  • برنامه‌های کاربردی: نحوه نصب، استفاده و حذف برنامه‌ها را بیاموزید تا در بهینه سازی تلفن همراهتان کارایی بیشتری را تجربه کنید.
  • تماس و پیام: نحوه برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان را همگی‌می‌دانیم. شما‌می‌توانید از پلتفرم‌های خارجی نیز برای استفاده ایمن‌تر استفاده کنید.
  • اینترنت: نحوه مرور وب، جستجو در اینترنت و استفاده از ایمیل را دیگر هر کاربر تلفن همراه باید بداند. در دنیای دیجیتال امروز این موضوع نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
  • دوربین: نحوه گرفتن عکس و فیلم، ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها و به اشتراک گذاشتن آنها را بیاموزید.

ویژگی‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند

  • استفاده از دستیار صوتی: نحوه استفاده از دستیار صوتی برای انجام کارهایی مانند تنظیم آلارم، پخش موسیقی و برقراری تماس، بسیار کاربردی است. برای فعال کردن آن تنها باید گزینه هوم را چند ثانیه نگه دارید و سپس به زبان لاتین با آن ارتباط برقرار کنید.
  • مدیریت فایل: نحوه ذخیره، انتقال و حذف فایل‌ها بسیار ساده است فقط باید توجه داشته باشید که از قسمت گوگل درایو نیز فایل‌های حذف شده را مجدداً پاک نمایید تا به طور کامل حذف شود.
  • امنیت: نحوه محافظت از گوشی هوشمندتان در برابر بدافزار، هکرها و سرقت را با فعال سازی کد دو مرحله ای بالا ببرید از قسمت امنیت در تنظیمات گوشی هوشمند، گزینه مربوط به آن را پیدا و فعال نمایید.
  • عیب‌یابی: ممکن است در حین استفاده از گوشی دچار مشکل شوید و نتوانید علت آن را پیدا کنید‌. می‌توانید با مراجعه به منابع موجود، گوشی خود را عیب ‌یابی کنید بدون اینکه به فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمات موبایل، مراجعه کنید.
  • شخصی‌سازی: نحوه سفارشی‌سازی گوشی هوشمندتان با استفاده از تصاویر زمینه، زنگ هشدار و سایر تنظیمات را بر اساس مدل گوشی و سیستم عامل آن‌می‌توانید در تنظیمات آن انجام دهید.

نکات و ترفندها استفاده از گوشی همراه

  • برنامه‌های کاربردی پنهان: با برنامه‌های کاربردی پنهانی در گوشی هوشمندتان می‌توانید استفاده‌های بسیار زیادی‌ داشته باشید. فقط باید بر اساس مدل و نوع گوشی در مورد آنها در اینترنت جستجو کنید.
  • راه‌های‌میانبر: نحوه استفاده از‌میانبرها برای انجام سریع‌تر کارها در گوشی‌های هوشمند نیز تعریف شده است که‌می‌توانید به سادگی آن را فعال کنید.
  • تنظیمات مخفی: برای سفارشی‌سازی بیشتر گوشی هوشمندتان می‌توانید از تنظیمات مخفی‌ استفاده کنید.
  • ذخیره‌سازی باتری: نحوه صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی هوشمندتان را با محدود کردن برنامه‌های پر مصرف و پاک کردن برنامه‌های باز مدیریت کنید.
  • افزایش عملکرد: نحوه افزایش سرعت و عملکرد گوشی هوشمندتان را با نصب برنامه‌های امنیتی و ضد ویروس بالا ببرید.

ترفندهای شگفت‌انگیز با گوشی هوشمندتان که شاید تاکنون نمی‌دانستید!

ترفندهای شگفت‌انگیز با گوشی هوشمندتان که شاید تاکنون نمی‌دانستید!

گوشی‌های هوشمند فراتر از برقراری تماس و چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستند. این ابزارهای جیبی کاربردهای شگفت‌انگیزی دارند که‌می‌توانند زندگی روزمره شما را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنند. در این مقاله، به چند ترفند جالب و کاربردی با گوشی‌های هوشمند‌ می‌پردازیم که شاید تاکنون از آنها بی‌اطلاع بوده‌اید.

ساخت ویدئوهای حلقه‌ای جذاب در IOS

با استفاده از برنامه Clips در آیفون،‌می‌توانید ویدئوهای حلقه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده بسازید. برای این کار، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویدئو حلقه‌ای ساده‌ای ضبط کنید و آن را به برنامه Clips وارد نمایید.
  • ابتدا و انتهای ویدئو را برای ایجاد حلقه برش دهید.
  • کلیپ‌های بیشتر را با همین روش اضافه کنید.
  • در نهایت، عنصری غیرمنتظره مانند مقیاس یا مکان شی را در ویدئو خود، تغییر دهید.

کنترل خودرو با گوشی هوشمند

با استفاده از برنامه Viper SmartStart ،‌می‌توانید قبل از شروع رانندگی، کولر خودرو خود را روشن کنید و از راه دور قفل‌ها را باز و بسته کنید، صندوق عقب را باز کنید، مکان خودرو را بیابید و سیستم امنیتی آن را فعال کنید. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

استفاده از گوشی به عنوان متر

اگر به متر دسترسی ندارید، نگران نباشید! برنامه‌های متعددی برای اندازه‌گیری طول اشیاء با استفاده از دوربین گوشی در دسترس هستند. به عنوان مثال، در آیفون می‌توانید از اپلیکیشن Measure برای این کار استفاده کنید.

نمایش جهت‌ها روی شیشه جلو

با استفاده از برنامهHudway ،‌می‌توانید جهت حرکت روی جاده را بر روی شیشه جلو مشاهده کنید. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است.

استفاده از گوشی به عنوان فلزیاب

با نصب برنامه‌های فلزیاب بر روی گوشی هوشمندتان،‌می‌توانید به دنبال اشیا فلزی گمشده در خانه یا حیاط خود باشید. برنامه‌های فلزیاب زیادی را‌می‌توانید از فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور با توجه به سیستم عامل موبایلتان خریداری کنید.

استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور

استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور

اگر ریموت کنترل تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر را گم کرده‌اید، نگران نباشید! بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی امکان کنترل دستگاه‌های الکترونیکی را فراهم‌می‌کنند. با این حال‌می‌توانید از برنامه‌های موجود در این زمینه نیز استفاده کنید. مثلا برای اندروید برنامه asmart remote ir و برای ios نیز‌می‌توانید از برنامه ezremot lite استفاده کنید.

تبدیل نگاتیوهای قدیمی به عکس‌های دیجیتالی

با استفاده از برنامه‌های مخصوص می‌توانید نگاتیوهای قدیمی‌خود را اسکن و به عکس‌های دیجیتال باکیفیت، تبدیل کنید. برنامه‌هایی که این امکان را به شما‌ می‌دهد تا از گوشی هوشمند خود برای این کار استفاده کنید برای اندروید negative scanner photo برای ios برنامه fimbox‌ می‌باشد.

متوقف کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها با برنامه‌های بلااستفاده

برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌ها توسط برنامه‌های بلااستفاده،‌ می‌توانید مجوزهای آن‌ها را در تنظیمات گوشی خود لغو کنید. برای اینکار‌می‌توانید از قسمت ستینگ گوشی اندروید هوشمند خود، بازنشانی خودکار را فعال کنید. در گوشی‌های ios نیز‌می‌توانید به قسمت تنظیمات رفته و در بخش privacy دسترسی‌های برنامه‌های دیگر را در داده‌می‌توانید محدود کنید.

قابلیت تقسیم صفحه

با استفاده از قابلیت تقسیم صفحه می‌توانید به طور همزمان از دو برنامه در کنار یکدیگر استفاده کنید. این قابلیت در گوشی‌های هوشمند اندروید به صورت پیش فرض وجود دارد و در گوشی‌های جدید اپل نیز به صورت پیش فرض قرار داده شده است. اما برای استفاده این قابلیت در نسخه‌های قبلی اپل برنامه split screen view  را نصب کنید.

منابع دریافت راهنمای استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه

منابع دریافت راهنمای استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه

  • وب سایت‌های آموزشی: وب سایت‌های زیادی وجود دارند که آموزش‌های رایگان و مفیدی در مورد گوشی‌های هوشمند ارائه‌می‌دهند. تنها با یک سرچ‌می‌توانید بر اساس نیاز خود از این قابلیت‌ها استفاده کنید.
  • کانال‌های یوتیوب: کانال‌های یوتیوب زیادی وجود دارند که آموزش‌های ویدئویی در مورد گوشی‌های هوشمند، ارائه‌می‌دهند. شما‌می‌توانید از این آموزش‌های ویدیویی که در دسترس عموم است نیز استفاده کنید.
  • کتاب‌ها و مجلات: شاید کتاب‌ها و مجلات آخرین چیزی باشد که بخواهید نحوه استفاده از گوشی هوشمند در دستتان را، در آنها جستجو کنید. اما بهترین آنها کتابچه‌های استفاده از تلفن همراه هوشمند در جعبه موبایلی است که خریداری کرده اید.
  • انجمن‌های آنلاین: انجمن‌های آنلاین نیز یکی از راه‌هایی است که افراد تجربه استفاده از قابلیت‌های گوشی هوشمند را در آن به اشتراک‌می‌گذارند. بنابراین‌می‌توانید در انجمن‌های آنلاین زیادی که وجود دارند عضو شوید و در آنها با سایر کاربران گوشی‌های هوشمند سؤال و جواب کنید.

نتیجه گیری:

این مطلب توسط وب سایت رسمی‌بانی مگ طراحی شد و در آن تلاش بر این داشتیم تا به طور خلاصه تجربه کاربری افراد در استفاده از گوشی‌های هوشمند مختلف را، ارائه دهیم. شما نیز‌ می‌توانید تجربه استفاده از قابلیت‌های دیگر گوشی هوشمندتان را با کاربران ما در بانی مگ، به اشتراک بگذارید. بانی مود سایت فروشگاه اینترنتی آنلاین با تنوع محصولات هوشمند و دیجیتال بسیاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

تسلط کامل بر گوشی هوشمند تان
26 اردیبهشت 1403
/
547 بازدید

راهنمای کامل تسلط بر گوشی هوشمند تان

فهرست مطالب

گوشی‌های هوشمند امروزی ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند که برخی کاربران هنگام خرید موبایل هرگز از این ویژگی‌ها باخبر نمی‌شوند و از این ویژگی‌ها به دلیل عدم آشنایی نمی‌توانند استفاده کنند. در نگاه اول شاید اندروید یک سیستم عامل ساده به نظر بیاید اما همین سیستم عامل، راه‌هایی برای هک اطلاعات دارد. در مقابل سیستم عامل اندروید، سیستم عامل ios نیز وجود دارد که ویژگی‌های خاص خود را دارد. تسلط بر گوشی هوشمند‌تان را در بانی مگ یاد بگیرید.

اندروید یک سیستم عامل خلاقانه و قدرتمند در دنیای تکنولوژی محسوب‌ می‌شود که کار با آن به نسبت ساده تر است و از خیلی جهات از سیستم عامل ios توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. بیشتر استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند انجام امور روزانه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و دیدن فیلم و گرفتن عکس و سایر ویژگی‌های کاربردی‌می‌باشد. برای مثال آیا تا کنون از گوشی موبایلتان برای کنترل ابزار‌های هوشمند خانگی استفاده کرده‌اید؟ حتی اگر استفاده از گوشی به عنوان کنترل لوازم هوشمند خانه به کارتان نیاید کارهای جالب دیگری نیز وجود دارد که‌می‌توانید با همین گوشی که در دست دارید، لذت شگفت‌انگیزی را تجربه کنید.

به طور معمول گوشی‌های هوشمند از برخی برنامه‌های کاربردی پیش فرض برای کارایی بیشتر استفاده می‌کنند اما برای برخی از قابلیت‌های دیگر باید برنامه‌های جانبی موبایل را از فروشگاه‌هایی مثل: پلی استور یا اپل استور خریداری کنید. بنابراین اگر تا کنون تنها از گوشی هوشمند در دستتان برای چرخ زدن در فضای مجازی و اینترنت استفاده‌می‌کردید مایلیم در ادامه با کارکرد‌های جالب گوشی‌های هوشمند، آشنایتان کنیم.

آموزش گام به گام استفاده از امکانات مختلف گوشی‌های سامسونگ

آموزش گام به گام استفاده از امکانات مختلف گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار هستند و به دلیل تنوع مدل‌ها و امکانات فراوان، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار‌گرفته‌اند. با این حال، ممکن است برخی از کاربران از تمام امکانات این گوشی‌ها آگاه نباشند و به درستی از آنها استفاده نکنند. از آنجایی که سامسونگ یکی از پرچمداران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است در ادامه گام به گام راه اندازی و استفاده از گوشی سامسونگ را برایتان شرح می‌دهیم:

گام اول: تنظیمات اولیه

پس از روشن کردن گوشی سامسونگ برای اولین بار، باید تنظیمات اولیه را انجام دهید. این تنظیمات شامل مواردی مانند: انتخاب زبان، اتصال به  Wi-Fi، تنظیم حساب کاربری سامسونگ و گوگل، انتخاب تم و تصویر زمینه‌می‌شود. بنابراین از قسمت تنظیمات‌می‌توانید به راحتی تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ را انجام دهید.

گام دوم: آشنایی با رابط کاربری

رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ One UI نام دارد. این رابط کاربری، ساده و کاربر پسند است و به راحتی‌می‌توانید با آن کار کنید. برای آشنایی با بخش‌های مختلف رابط کاربری،‌می‌توانید از منوی تنظیمات و یا راهنمای کاربری گوشی استفاده کنید.

گام سوم: استفاده از برنامه‌ها

گوشی‌های برند سامسونگ به صورت پیش‌فرض با تعدادی برنامه کاربردی مانند مرورگر وب، ایمیل، پخش کننده موسیقی و ویدیو و دوربین، فعال‌می‌شود. همچنین‌می‌توانید برنامه‌های جدید و کاربردی مورد نیازتان را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید. علاوه بر برنامه‌های کاربردی متداول، برخی برنامه‌های دیگر را که در ادامه این مطلب ارائه کرده ایم‌ می‌توانید نصب کنید و از امکانات گوشی هوشمندتان، لذت ببرید.

گام چهارم: شخصی‌سازی گوشی

یکی از مزایای گوشی‌های سامسونگ، امکان شخصی‌سازی آنها است. شما‌ می‌توانید تم، تصویر زمینه، زنگ و نوتیفیکیشن گوشی را مطابق با سلیقه خودتان تغییر دهید. در قسمت تنظیمات گوشی‌می‌توانید تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید.

گام پنجم: استفاده از ویژگی‌های خاص

گوشی‌های سامسونگ دارای تعدادی ویژگی خاص مانند (Bixby) دستیار صوتی( Samsung Pay- پرداخت موبایلی) و (DeX- حالت دسکتاپ)‌می‌باشد.‌می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات یا راهنمای کاربری گوشی، از این ویژگی‌ها استفاده کنید.

راهنمای جامع استفادهاز گوشی هوشمند

راهنمای جامع تسلط بر گوشی هوشمند

این راهنمای جامع به شما کمک‌ می‌کند تا بر گوشی هوشمندتان تسلط کامل پیدا کنید. در این راهنما، به موارد زیر‌ می‌پردازیم:

اصول اولیه استفاده از گوشی‌های هوشمند

  • معرفی بخش‌های مختلف گوشی: با اجزای اصلی گوشی هوشمندتان، مانند صفحه نمایش، دکمه‌ها، پورت‌ها و دوربین آشنا شوید.
  • تنظیمات اولیه: نحوه تنظیم زبان، تاریخ و زمان، شبکه Wi-Fi، حساب کاربری Google و سایر تنظیمات اساسی را بیاموزید.
  • برنامه‌های کاربردی: نحوه نصب، استفاده و حذف برنامه‌ها را بیاموزید تا در بهینه سازی تلفن همراهتان کارایی بیشتری را تجربه کنید.
  • تماس و پیام: نحوه برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان را همگی‌می‌دانیم. شما‌می‌توانید از پلتفرم‌های خارجی نیز برای استفاده ایمن‌تر استفاده کنید.
  • اینترنت: نحوه مرور وب، جستجو در اینترنت و استفاده از ایمیل را دیگر هر کاربر تلفن همراه باید بداند. در دنیای دیجیتال امروز این موضوع نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
  • دوربین: نحوه گرفتن عکس و فیلم، ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها و به اشتراک گذاشتن آنها را بیاموزید.

ویژگی‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند

  • استفاده از دستیار صوتی: نحوه استفاده از دستیار صوتی برای انجام کارهایی مانند تنظیم آلارم، پخش موسیقی و برقراری تماس، بسیار کاربردی است. برای فعال کردن آن تنها باید گزینه هوم را چند ثانیه نگه دارید و سپس به زبان لاتین با آن ارتباط برقرار کنید.
  • مدیریت فایل: نحوه ذخیره، انتقال و حذف فایل‌ها بسیار ساده است فقط باید توجه داشته باشید که از قسمت گوگل درایو نیز فایل‌های حذف شده را مجدداً پاک نمایید تا به طور کامل حذف شود.
  • امنیت: نحوه محافظت از گوشی هوشمندتان در برابر بدافزار، هکرها و سرقت را با فعال سازی کد دو مرحله ای بالا ببرید از قسمت امنیت در تنظیمات گوشی هوشمند، گزینه مربوط به آن را پیدا و فعال نمایید.
  • عیب‌یابی: ممکن است در حین استفاده از گوشی دچار مشکل شوید و نتوانید علت آن را پیدا کنید‌. می‌توانید با مراجعه به منابع موجود، گوشی خود را عیب ‌یابی کنید بدون اینکه به فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمات موبایل، مراجعه کنید.
  • شخصی‌سازی: نحوه سفارشی‌سازی گوشی هوشمندتان با استفاده از تصاویر زمینه، زنگ هشدار و سایر تنظیمات را بر اساس مدل گوشی و سیستم عامل آن‌می‌توانید در تنظیمات آن انجام دهید.

نکات و ترفندها استفاده از گوشی همراه

  • برنامه‌های کاربردی پنهان: با برنامه‌های کاربردی پنهانی در گوشی هوشمندتان می‌توانید استفاده‌های بسیار زیادی‌ داشته باشید. فقط باید بر اساس مدل و نوع گوشی در مورد آنها در اینترنت جستجو کنید.
  • راه‌های‌میانبر: نحوه استفاده از‌میانبرها برای انجام سریع‌تر کارها در گوشی‌های هوشمند نیز تعریف شده است که‌می‌توانید به سادگی آن را فعال کنید.
  • تنظیمات مخفی: برای سفارشی‌سازی بیشتر گوشی هوشمندتان می‌توانید از تنظیمات مخفی‌ استفاده کنید.
  • ذخیره‌سازی باتری: نحوه صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی هوشمندتان را با محدود کردن برنامه‌های پر مصرف و پاک کردن برنامه‌های باز مدیریت کنید.
  • افزایش عملکرد: نحوه افزایش سرعت و عملکرد گوشی هوشمندتان را با نصب برنامه‌های امنیتی و ضد ویروس بالا ببرید.

ترفندهای شگفت‌انگیز با گوشی هوشمندتان که شاید تاکنون نمی‌دانستید!

ترفندهای شگفت‌انگیز با گوشی هوشمندتان که شاید تاکنون نمی‌دانستید!

گوشی‌های هوشمند فراتر از برقراری تماس و چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستند. این ابزارهای جیبی کاربردهای شگفت‌انگیزی دارند که‌می‌توانند زندگی روزمره شما را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنند. در این مقاله، به چند ترفند جالب و کاربردی با گوشی‌های هوشمند‌ می‌پردازیم که شاید تاکنون از آنها بی‌اطلاع بوده‌اید.

ساخت ویدئوهای حلقه‌ای جذاب در IOS

با استفاده از برنامه Clips در آیفون،‌می‌توانید ویدئوهای حلقه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده بسازید. برای این کار، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویدئو حلقه‌ای ساده‌ای ضبط کنید و آن را به برنامه Clips وارد نمایید.
  • ابتدا و انتهای ویدئو را برای ایجاد حلقه برش دهید.
  • کلیپ‌های بیشتر را با همین روش اضافه کنید.
  • در نهایت، عنصری غیرمنتظره مانند مقیاس یا مکان شی را در ویدئو خود، تغییر دهید.

کنترل خودرو با گوشی هوشمند

با استفاده از برنامه Viper SmartStart ،‌می‌توانید قبل از شروع رانندگی، کولر خودرو خود را روشن کنید و از راه دور قفل‌ها را باز و بسته کنید، صندوق عقب را باز کنید، مکان خودرو را بیابید و سیستم امنیتی آن را فعال کنید. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

استفاده از گوشی به عنوان متر

اگر به متر دسترسی ندارید، نگران نباشید! برنامه‌های متعددی برای اندازه‌گیری طول اشیاء با استفاده از دوربین گوشی در دسترس هستند. به عنوان مثال، در آیفون می‌توانید از اپلیکیشن Measure برای این کار استفاده کنید.

نمایش جهت‌ها روی شیشه جلو

با استفاده از برنامهHudway ،‌می‌توانید جهت حرکت روی جاده را بر روی شیشه جلو مشاهده کنید. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است.

استفاده از گوشی به عنوان فلزیاب

با نصب برنامه‌های فلزیاب بر روی گوشی هوشمندتان،‌می‌توانید به دنبال اشیا فلزی گمشده در خانه یا حیاط خود باشید. برنامه‌های فلزیاب زیادی را‌می‌توانید از فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور با توجه به سیستم عامل موبایلتان خریداری کنید.

استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور

استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور

اگر ریموت کنترل تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر را گم کرده‌اید، نگران نباشید! بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی امکان کنترل دستگاه‌های الکترونیکی را فراهم‌می‌کنند. با این حال‌می‌توانید از برنامه‌های موجود در این زمینه نیز استفاده کنید. مثلا برای اندروید برنامه asmart remote ir و برای ios نیز‌می‌توانید از برنامه ezremot lite استفاده کنید.

تبدیل نگاتیوهای قدیمی به عکس‌های دیجیتالی

با استفاده از برنامه‌های مخصوص می‌توانید نگاتیوهای قدیمی‌خود را اسکن و به عکس‌های دیجیتال باکیفیت، تبدیل کنید. برنامه‌هایی که این امکان را به شما‌ می‌دهد تا از گوشی هوشمند خود برای این کار استفاده کنید برای اندروید negative scanner photo برای ios برنامه fimbox‌ می‌باشد.

متوقف کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها با برنامه‌های بلااستفاده

برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌ها توسط برنامه‌های بلااستفاده،‌ می‌توانید مجوزهای آن‌ها را در تنظیمات گوشی خود لغو کنید. برای اینکار‌می‌توانید از قسمت ستینگ گوشی اندروید هوشمند خود، بازنشانی خودکار را فعال کنید. در گوشی‌های ios نیز‌می‌توانید به قسمت تنظیمات رفته و در بخش privacy دسترسی‌های برنامه‌های دیگر را در داده‌می‌توانید محدود کنید.

قابلیت تقسیم صفحه

با استفاده از قابلیت تقسیم صفحه می‌توانید به طور همزمان از دو برنامه در کنار یکدیگر استفاده کنید. این قابلیت در گوشی‌های هوشمند اندروید به صورت پیش فرض وجود دارد و در گوشی‌های جدید اپل نیز به صورت پیش فرض قرار داده شده است. اما برای استفاده این قابلیت در نسخه‌های قبلی اپل برنامه split screen view  را نصب کنید.

منابع دریافت راهنمای استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه

منابع دریافت راهنمای استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه

  • وب سایت‌های آموزشی: وب سایت‌های زیادی وجود دارند که آموزش‌های رایگان و مفیدی در مورد گوشی‌های هوشمند ارائه‌می‌دهند. تنها با یک سرچ‌می‌توانید بر اساس نیاز خود از این قابلیت‌ها استفاده کنید.
  • کانال‌های یوتیوب: کانال‌های یوتیوب زیادی وجود دارند که آموزش‌های ویدئویی در مورد گوشی‌های هوشمند، ارائه‌می‌دهند. شما‌می‌توانید از این آموزش‌های ویدیویی که در دسترس عموم است نیز استفاده کنید.
  • کتاب‌ها و مجلات: شاید کتاب‌ها و مجلات آخرین چیزی باشد که بخواهید نحوه استفاده از گوشی هوشمند در دستتان را، در آنها جستجو کنید. اما بهترین آنها کتابچه‌های استفاده از تلفن همراه هوشمند در جعبه موبایلی است که خریداری کرده اید.
  • انجمن‌های آنلاین: انجمن‌های آنلاین نیز یکی از راه‌هایی است که افراد تجربه استفاده از قابلیت‌های گوشی هوشمند را در آن به اشتراک‌می‌گذارند. بنابراین‌می‌توانید در انجمن‌های آنلاین زیادی که وجود دارند عضو شوید و در آنها با سایر کاربران گوشی‌های هوشمند سؤال و جواب کنید.

نتیجه گیری:

این مطلب توسط وب سایت رسمی‌بانی مگ طراحی شد و در آن تلاش بر این داشتیم تا به طور خلاصه تجربه کاربری افراد در استفاده از گوشی‌های هوشمند مختلف را، ارائه دهیم. شما نیز‌ می‌توانید تجربه استفاده از قابلیت‌های دیگر گوشی هوشمندتان را با کاربران ما در بانی مگ، به اشتراک بگذارید. بانی مود سایت فروشگاه اینترنتی آنلاین با تنوع محصولات هوشمند و دیجیتال بسیاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد