11 مرداد 1400
/
24,693 بازدید

آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است؟

فهرست مطالب

با اینکه معمولا با بالا رفتن سن، شاهد بروز آن‌ها هستیم اما حتی ممکن است در سنین جوانی هم روی پیشانی خود چین و چروک ببینید. عوامل مختلفی باعث این عارضه‌های ناراحت‌کننده می‌شوند و روش‌های مختلفی هم رفع آن‌ها وجود دارد اما از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ، قطعا یکی از روش‌های مناسب و بدون‌دردسر به‌حساب می‌آید. پس اگر در رفع چروک پیشانی دچار مشکل شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما این مقاله را مطالعه کنید و با ما تا به انتها همراه باشید.

این که چین و چروک‌های صورت چه زمانی و به چه شکلی روی صورت ظاهر می‌شوند، بستگی زیادی به نحوه نگهداری شما از پوستتان دارد و البته این موضوع تنها به عوامل بیرونی بستگی ندارد. غذایی که مصرف می‌کنید، آب و هوا یا کیفیت آن، میزان استرس روزانه یا عاداتی مثل مصرف الکل و سیگار از عوامل موثر در چروک پیشانی هستند. با این حال روش‌های طبیعی مثل از بین بردن چروک با ماساژ از روش‌های تهاجمی موثرتر و در عین حال ارزان‌تر هستند. آیا شما تا به حال این روش را امتحان کرده‌اید؟

چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟

عوامل بوجود آمودن چین و چروک پیشانی

به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد.

برای درمان، ابتدا انواع چروک پیشانی را بشناسید

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

ممکن است چین و چروک‌های متفاوتی روی پوست ظاهر شوند که علت بروز آن‌ها یا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است یا به واسطۀ ارتباط پوستۀ پوست با عضله‌ها. در مورد دوم، با تغییر در حالت عضله، پوست نیز دچار تغییر وضعیت می‌شود و در طولانی‌مدت چروک خواهد شد. حرکاتی مثل اخم کردن یا بالا بردن ابروها باعث بروز چروک‌های پیشانی می‌شوند. البته این را به یاد داشته باشید که از سن حدود سی سالگی به بعد، تولید موادی مثل هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و این باعث افتادگی و چروک شدن پوست می‌شود.

نگاهی به فواید ماساژ صورت و پیشانی

فواید ماساژ برای پوست و پیشانی

گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر  فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد.

خرید محصولات مراقبت از پوست

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اغلب به این موضوع آگاه هستیم که این روش برای رفع چروک‌ها روشی موثر به حساب می‌آید اما روش انجام ماساژ صورت نکته‌ای است که اغلب افراد یا از آن آگاه نیستند یا اینکه چندان به آن توجه ندارند. از طرف دیگر، اینکه چطور پیشانی را ماساژ می‌دهید هم اهمیت دارد؛ چراکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. به همین دلیل، ما آموزش ماساژ پیشانی و انواع روش‌ها برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ را هم در این مطلب آورده‌ایم.

خواص ماساژ روغن نارگیل برای چروک صورت

خواص روغن نارگیل برای چروک پوست

همه از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت شنیده‌ایم. این روغن با حفظ رطوبت پوست، طراوت آن را حفظ کرده و از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد. برای این که از خواص روغن نارگیل برای صورتتان به طور کامل بهره‌مند شوید، لازم است مقداری روغن نارگیل اصل و خالص تهیه کنید و با آن برای چند دقیقه پیشانیتان را ماساژ بدهید و بگذارید تا در طول شب روی پوست بماند تا به طور کامل جذب شود.

اگر می‌خواهید روغن نارگیل برای چروک پیشانی تاثیر لازم را داشته باشد، هر شب قبل از اینکه به تخت بروید این فرآیند را تکرار کنید. اما اگر پوست چربی دارید، از این روش استفاده نکنید؛ چراکه جوش‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

ماساژ با روغن کرچک برای از بین بردن چروک پیشانی

انواع روغن های درمانی برای ماساژ صورت

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک به وفور یافت می‌شود، یک نرم‌کنندۀ قوی برای پوست به حساب می‌آید. روغن کرچک با خاصیت آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید، یک قاشق چایخوری روغن کرچک است. نوک انگشتانتان را به این روغن آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای و نرم، روی پیشانی بزنید و بگذارید در طول شب روی پوستتان باقی بماند.

می‌توانید روزانه این روش را انجام بدهید.

خرید سرم و کرم ضد چروک

تاثیر روغن بادام در کاهش چروک پیشانی

روغن برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روغن بادام نیز یکی از موادی است که می‌توانید برای ماساژ پیشانی از آن استفاده کنید. این نوع روغن، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و از این طریق به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از روغن بادام در رفع چروک پیشانی، به یک قاشق چایخوری از این روغن نیاز دارید. چند قطره از آن را روی پیشانی بچکانید و با نوک انگشتان ماساژ بدهید؛ سپس بگذارید تا جذب شود؛ این کار را هر شب تکرار کنید.

رفع چین و چروک با استفاده از وسایل مختلف

وسایل های ماساژ صورت

ماساژ با دست، تنها روش رفع چین و چروک نیست؛ بلکه می‌توان از غلطک‌های مخصوص، رولر یا گواشا (سنگ ماساژ) برای اینکار استفاده نمود. حتی اگر این وسایل را در اختیار نداشته باشید، استفاده از پشت قاشق هم برای ماساژ پیشانی و صورت مفید است. رفع چین و چروک پیشانی با ماساژ تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است؛ تاثیرات ماساژ پیشانی در درمان سردرد نیز چشمگیر و قابل توجه است.

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

اگر ماساژ پیشانی را درست و صحیح انجام بدهید، ۵ دقیقه در روز کافی است تا پوست صورتتان سرحال و جوان باقی بماند. هزینه های رفع چین و چروک صورت می‌تواند با وجود انواع کرم و سرم ضد چروک بسیار گران باشد اما اگر بدانید چطور صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

نکته این جاست که قبل از شروع، روی پوست با نوک انگشتان به طور ممتد ضربه بزنید. بعد روغنی که می‌خواهید با آن صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، روی پوست پخش کنید و بعد از بین دو ابرو به سمت بالا و بیرون ماساژ بدهید. یا بند انگشتان را درست بالای دو ابرو بگذارید و تا محل رویش موهای سر بکشید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. این کار نه‌تنها چروک پیشانی را باز می‌کند بلکه تنش‌ها را هم از روی این قسمت بدن بر می‌دارد.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ یخ!

ماساژ صورت با یخ

اگر به دیدن فوتبال یا سایر رشته‌های ورزشی علاقمند باشید یا این‌که خودتان به ورزش حرفه‌ای مشغول هستید، حتما می‌دانید که از یخ برای التیام دردهای عضلانی استفاده می‌شود. گذاشتن یخ روی عضله‌، التهاب آن را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا جریان خون اطراف ناحیه آسیب‌دیده افزایش پیدا کند؛ این کار در گرم ماندن و بهبود عضلات موثر است. اما آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ یخ ممکن است؟ بله، قطعا!

نکته اول اینکه زیر پوست پیشانی شما یک عضله وجود دارد و با این‌که این عضله کوچک و ظریف است اما درهرصورت وجود دارد. عضله پیشانی، با گذشت زمان و انجام مداوم حرکت‌های مختلف، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن به مرور آسیب می‌بینند و شل می‌شوند. در این حالت، چروک‌های پیشانی هنوز هم می‌توانند به حال اول باز گردند اما اگر عضله پیشانی بهبود پیدا نکرده باشد، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

خرید مرطوب کننده صورت و بدن

 

ماساژ صورت با یخ و خیار

برای این که با یخ چروک‌های صورت را از بین ببرید، لازم است تا حدود ۶ تا ۱۲ قطعه یخ را داخل کیسه‌ای بگذارید که آب از آن به بیرون نشت نکند. کیسه یخ را به مدت ۱۰ دقیقه روی پیشانی خود نگه دارید. اگر هم به دنبال یک تاثیر بهتر و عمیق‌تر هستید، یک قطعه یخ را مستقیم روی چروک‌ پیشانی بگذارید و ماساژ بدهید. این یکی از بهترین روش‌های ماساژ صورت است اما نکته این‌جاست که هر زمان احساس ناراحتی کردید، قطعه یخ را از روی پوست بردارید و دیگر این‌که هرگز یخ را برای زمانی بیش از ده دقیقه روی پیشانی نگه ندارید!

ماسک موز شیرین و ماست برای چین و چروک پیشانی

ماسک جوانساز صورت با موز و ماست

اگر می‌خواهید یک تغییر طبیعی اما مهم روی پوست صورت خود به وجود بیاورید، میوه‌ها بخصوص موز یکی از گزینه‌های مفید به‌حساب می‌آیند. موز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به‌عنوان یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. شیرینی عسل در این ماسک به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند و ضمن برخورداری از خاصیت آنتی‌اکسیدان، میکروب‌ها را نیز از بین می‌برد. مضاف بر این که اسید لاکتیک موجود در ماست به زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست و لایه‌برداری از آن کمک می‌کند. مجموع این فرآیند در نهایت به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پیشانی می‌انجامد.

جوانسازی صورت با ماساژ

برای اینکه ماسک موز شیرین و ماست را برای رفع چین و چروک پیشانی تهیه کنید، لازم است یک موز بزرگ کاملا رسیده را در یک کاسه له کنید و آن را با چهار قاشق چایخوری ماست ساده و ارگانیک مخلوط نمایید. سپس ۲ قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

زمانی که مواد خود با هم مخلوط شدند، لایه‌ای از آن را روی پوست پیشانی بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. برای نتیجۀ بهتر می‌توانید از سرم‌های مرطوب‌کننده یا کرم بعد از این نوع ماسک استفاده نمایید. نکته این که می‌توانید برای جذب بهتر این ماسک، آن را شب‌ها به کار ببرید.

لایه‌برداری طبیعی از پوست با استفاده از فندق!

ماسک صورت با روغن فندق

لایه‌برداری، یکی از روش‌های مهم در درمان پوست به‌حساب می‌آید و یک گام مهم در از بین بردن چروک پیشانی است. همان‌طور که از اسم این روش پیداست با لایه‌برداری، پوست خشک و مردۀ سطحی جدا می‌شود و سلول‌های جوانتر به سطح می‌آیند. نکتۀ مهمی که برای تهیه یا خرید کرم لایه‌بردار باید به آن توجه داشته باشید این است که از محصولات بدون الکل استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند. از سوی دیگر، لایه‌برداری که تماما طبیعی باشد، بهترین گزینه برای پوست شما محسوب می‌شود که نه افزودنی دارد و نه در تهیه آن از محصولات شیمیایی استفاده شده.

استفاده از این لایه‌بردار طبیعی آنقدر آسان به نظر می‌آید که ممکن است به خنده بیوفتید اما کافی است تا پارچۀ کتانی را به محلول فندق که به فندق جادویی معروف است آغشته کنید و خیلی ساده ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی را به‌صورت دایره‌وار انجام بدهید. پیشنهاد ما این است که اینکار را به‌صورت روزانه انجام بدهید تا تا کم‌کم تاثیر آن را شاهد باشید.

استفاده شبانه از روغن زیتون برای داشتن پیشانی صاف!

روغن زیتون برای چروک صورت

کسی امروز به خواص روغن زیتون شک ندارد. قرن‌ها و بلکه هزاران سال است که از این روغن فوق‌العاده استفاده می‌کنیم و از خواص شگفت‌انگیزش در نرم کردن پوست، سالم نگه داشتن آن و جلوگیری از بروز چین و چروک بهره می‌گیریم. روغن زیتون، از آن نوع درمان‌هاست که هیچ‌وقت شما را ناامید نمی‌کند و ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی با این روغن می‌تواند در بهبود چین و چروک‌های پوستی تاثیر زیادی داشته باشد. عمده دلیل این تاثیر بی‌نظیر هم وجود ویتامین E، پلی‌فنل‌ها، فیتواسترول‌ها و هیدروکسی تیروزول در ترکیبات روغن زیتون است. این آنتی‌اکسیدان‌ها پوست را در مقابل اشعه UV خورشید محافظت می‌کند، از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری به عمل می‌آورد، به حفظ رطوبت پوست می‌انجامد و نرمی و لطافت را به پوست باز می‌گرداند.

ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ روغن زیتون، یک روش ساده اما بسیار کاربردی است. پیشنهاد ما این است که برای کسب بهترین نتیجه، مقدار اندکی از روغن تصفیه نشده زیتون را هر شب و قبل از خواب روی پیشانی بمالید. تنها چیزی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در این مدت بالش خود را با پارچه‌ای بپوشانید تا از لک‌شدن روبالشی جلوگیری کنید.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ روغن نارگیل

رفع چروک صورت با روغن نارگیل

اگر این سوال فکرتان را دائم درگیر می‌کند که «چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم»، باید بگوییم که بهترین روش ماساژ صورت با روغن نارگیل است. این روش ساده، بیش از آنچه که حتی فکر کنید کاربردی و مفید است. کافی است برای رفع چروک پیشانی، مقداری از آن را روی چین و چروک بکشید و دایره‌وار ماساژ بدهید. این کار نه‌تنها خون‌رسانی را به ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد، بلکه پوست را هم از ناخالصی‌ها پاک می‌کند و علاوه ‌بر این، با آرامبخشی ماهیچه‌ها به نحوه قرارگیری صحیح آن‌ها روی پیشانی کمک می‌کند. البته مضاف بر همۀ این‌ها، ماساژ صورت با روغن نارگیل به شما احساس آرامش هم می‌بخشد و حال خوب را به ارمغان می‌آورد.

چروک پیشانی نشانه چیست؟

رفع چروک پیشانی

چروک‌های پیشانی معمولا به دو شکل عمودی و افقی به‌وجود می‌آیند که اغلب به دلیل حرکت زیاد ابروهاست. این حرکات هم بیشتر نشانۀ تعجب (خطوط افقی) و خشم (خطوط عمودی) هستند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که احساسات زیادی را با صورتتان به دیگران منتقل می‌کنید، بهتر است بیشتر مراقب پوست پیشانی خود باشید و از فواید ماساژ صورت بیشتر و بهتر بهره بگیرید!

 

در این مطلب، شما را با نحوه رفع چروک پیشانی با ماساژ آشنا کردیم؛ از روش‌های انجام و روغن‌های مناسب برای انجام آن گفتیم. شما در این مورد چه فکر می‌کنید، آیا ماساژ صورت و روش‌های طبیعی برای صورت مفیدتر است؟

اگر خود به شخصه چنین تجربه‌ای نداشته باشیم، دست‌کم با این تصویر آشنا هستیم که یکی از دوستان یا آشنایانمان رو به روی آینه ایستاده و با ناراحتی به چین و چروک‌های صورتش نگاه می‌کند. روش‌های مختلفی برای رفع چروک صورت وجود دارد اما یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها، همیشه از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ بوده و هست.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

می‌توانید آن‌ها را با یک کلاه، عینک آفتابی یا حتی موهای چتری بپوشانید اما این راه‌ها برای بیشتر افراد بی‌فایده است و چروک‌ها همچنان همان‌جا روی پیشانی شما جا خوش کرده‌اند. برای این‌که چین و چروک‌ها را به یک روش درست و موثر محو کنید، لازم است دست به کار شوید و به جای پوشاندن آن‌ها، برای رفعشان کاری انجام بدهید. اما چطور می‌توان از دست این چین و چروک‌های مزاحم خلاص شد که هم کارآمد باشد و هم در زمانی کوتاه بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه‌های گزاف پوست را دوباره صاف و جوان کند؟

در این مطلب، شما را با چند روش طبیعی برای از بین بردن چروک پیشانی همراه با ماساژ آشنا کردیم. تا به حال به تاثیر شگفت‌انگیز روش‌های طبیعی در بهبود پوستتان توجه کرده بودید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟” answer-0=”به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”ماساژ صورت و پیشانی چه فوایدی دارد؟” answer-1=”گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد. ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

آشنایی با رازهای نوروز

عید نوروز و عید مهرگان دو عید بزرگ ایرانی بوده اند. نوروز در زمان جمشید پادشاه چهارم دوره پیشدادی پدید آمده

راهنمای خرید بوت مردانه

امروز با یک مقاله‌ی پاییز زمستانی برگشتیم تا با عنوان راهنمای خرید بوت مردانه به بررسی انواع بوت مردانه بپردازیم و

آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است
11 مرداد 1400
/
24,693 بازدید

آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ ممکن است؟

فهرست مطالب

با اینکه معمولا با بالا رفتن سن، شاهد بروز آن‌ها هستیم اما حتی ممکن است در سنین جوانی هم روی پیشانی خود چین و چروک ببینید. عوامل مختلفی باعث این عارضه‌های ناراحت‌کننده می‌شوند و روش‌های مختلفی هم رفع آن‌ها وجود دارد اما از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ، قطعا یکی از روش‌های مناسب و بدون‌دردسر به‌حساب می‌آید. پس اگر در رفع چروک پیشانی دچار مشکل شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما این مقاله را مطالعه کنید و با ما تا به انتها همراه باشید.

این که چین و چروک‌های صورت چه زمانی و به چه شکلی روی صورت ظاهر می‌شوند، بستگی زیادی به نحوه نگهداری شما از پوستتان دارد و البته این موضوع تنها به عوامل بیرونی بستگی ندارد. غذایی که مصرف می‌کنید، آب و هوا یا کیفیت آن، میزان استرس روزانه یا عاداتی مثل مصرف الکل و سیگار از عوامل موثر در چروک پیشانی هستند. با این حال روش‌های طبیعی مثل از بین بردن چروک با ماساژ از روش‌های تهاجمی موثرتر و در عین حال ارزان‌تر هستند. آیا شما تا به حال این روش را امتحان کرده‌اید؟

چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟

عوامل بوجود آمودن چین و چروک پیشانی

به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد.

برای درمان، ابتدا انواع چروک پیشانی را بشناسید

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم

ممکن است چین و چروک‌های متفاوتی روی پوست ظاهر شوند که علت بروز آن‌ها یا افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست است یا به واسطۀ ارتباط پوستۀ پوست با عضله‌ها. در مورد دوم، با تغییر در حالت عضله، پوست نیز دچار تغییر وضعیت می‌شود و در طولانی‌مدت چروک خواهد شد. حرکاتی مثل اخم کردن یا بالا بردن ابروها باعث بروز چروک‌های پیشانی می‌شوند. البته این را به یاد داشته باشید که از سن حدود سی سالگی به بعد، تولید موادی مثل هیالورونیک اسید، کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و این باعث افتادگی و چروک شدن پوست می‌شود.

نگاهی به فواید ماساژ صورت و پیشانی

فواید ماساژ برای پوست و پیشانی

گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر  فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد.

خرید محصولات مراقبت از پوست

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روش‌های از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

اغلب به این موضوع آگاه هستیم که این روش برای رفع چروک‌ها روشی موثر به حساب می‌آید اما روش انجام ماساژ صورت نکته‌ای است که اغلب افراد یا از آن آگاه نیستند یا اینکه چندان به آن توجه ندارند. از طرف دیگر، اینکه چطور پیشانی را ماساژ می‌دهید هم اهمیت دارد؛ چراکه اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. به همین دلیل، ما آموزش ماساژ پیشانی و انواع روش‌ها برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ را هم در این مطلب آورده‌ایم.

خواص ماساژ روغن نارگیل برای چروک صورت

خواص روغن نارگیل برای چروک پوست

همه از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت شنیده‌ایم. این روغن با حفظ رطوبت پوست، طراوت آن را حفظ کرده و از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری به عمل می‌آورد. برای این که از خواص روغن نارگیل برای صورتتان به طور کامل بهره‌مند شوید، لازم است مقداری روغن نارگیل اصل و خالص تهیه کنید و با آن برای چند دقیقه پیشانیتان را ماساژ بدهید و بگذارید تا در طول شب روی پوست بماند تا به طور کامل جذب شود.

اگر می‌خواهید روغن نارگیل برای چروک پیشانی تاثیر لازم را داشته باشد، هر شب قبل از اینکه به تخت بروید این فرآیند را تکرار کنید. اما اگر پوست چربی دارید، از این روش استفاده نکنید؛ چراکه جوش‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

ماساژ با روغن کرچک برای از بین بردن چروک پیشانی

انواع روغن های درمانی برای ماساژ صورت

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک به وفور یافت می‌شود، یک نرم‌کنندۀ قوی برای پوست به حساب می‌آید. روغن کرچک با خاصیت آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید، یک قاشق چایخوری روغن کرچک است. نوک انگشتانتان را به این روغن آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای و نرم، روی پیشانی بزنید و بگذارید در طول شب روی پوستتان باقی بماند.

می‌توانید روزانه این روش را انجام بدهید.

خرید سرم و کرم ضد چروک

تاثیر روغن بادام در کاهش چروک پیشانی

روغن برای از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

روغن بادام نیز یکی از موادی است که می‌توانید برای ماساژ پیشانی از آن استفاده کنید. این نوع روغن، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و از این طریق به رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از روغن بادام در رفع چروک پیشانی، به یک قاشق چایخوری از این روغن نیاز دارید. چند قطره از آن را روی پیشانی بچکانید و با نوک انگشتان ماساژ بدهید؛ سپس بگذارید تا جذب شود؛ این کار را هر شب تکرار کنید.

رفع چین و چروک با استفاده از وسایل مختلف

وسایل های ماساژ صورت

ماساژ با دست، تنها روش رفع چین و چروک نیست؛ بلکه می‌توان از غلطک‌های مخصوص، رولر یا گواشا (سنگ ماساژ) برای اینکار استفاده نمود. حتی اگر این وسایل را در اختیار نداشته باشید، استفاده از پشت قاشق هم برای ماساژ پیشانی و صورت مفید است. رفع چین و چروک پیشانی با ماساژ تنها یکی از کاربردهای این روش درمانی است؛ تاثیرات ماساژ پیشانی در درمان سردرد نیز چشمگیر و قابل توجه است.

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

روش صحیح انجام ماساژ پیشانی

اگر ماساژ پیشانی را درست و صحیح انجام بدهید، ۵ دقیقه در روز کافی است تا پوست صورتتان سرحال و جوان باقی بماند. هزینه های رفع چین و چروک صورت می‌تواند با وجود انواع کرم و سرم ضد چروک بسیار گران باشد اما اگر بدانید چطور صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

نکته این جاست که قبل از شروع، روی پوست با نوک انگشتان به طور ممتد ضربه بزنید. بعد روغنی که می‌خواهید با آن صورت و پیشانی را ماساژ بدهید، روی پوست پخش کنید و بعد از بین دو ابرو به سمت بالا و بیرون ماساژ بدهید. یا بند انگشتان را درست بالای دو ابرو بگذارید و تا محل رویش موهای سر بکشید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. این کار نه‌تنها چروک پیشانی را باز می‌کند بلکه تنش‌ها را هم از روی این قسمت بدن بر می‌دارد.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ یخ!

ماساژ صورت با یخ

اگر به دیدن فوتبال یا سایر رشته‌های ورزشی علاقمند باشید یا این‌که خودتان به ورزش حرفه‌ای مشغول هستید، حتما می‌دانید که از یخ برای التیام دردهای عضلانی استفاده می‌شود. گذاشتن یخ روی عضله‌، التهاب آن را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا جریان خون اطراف ناحیه آسیب‌دیده افزایش پیدا کند؛ این کار در گرم ماندن و بهبود عضلات موثر است. اما آیا از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ یخ ممکن است؟ بله، قطعا!

نکته اول اینکه زیر پوست پیشانی شما یک عضله وجود دارد و با این‌که این عضله کوچک و ظریف است اما درهرصورت وجود دارد. عضله پیشانی، با گذشت زمان و انجام مداوم حرکت‌های مختلف، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن به مرور آسیب می‌بینند و شل می‌شوند. در این حالت، چروک‌های پیشانی هنوز هم می‌توانند به حال اول باز گردند اما اگر عضله پیشانی بهبود پیدا نکرده باشد، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

خرید مرطوب کننده صورت و بدن

 

ماساژ صورت با یخ و خیار

برای این که با یخ چروک‌های صورت را از بین ببرید، لازم است تا حدود ۶ تا ۱۲ قطعه یخ را داخل کیسه‌ای بگذارید که آب از آن به بیرون نشت نکند. کیسه یخ را به مدت ۱۰ دقیقه روی پیشانی خود نگه دارید. اگر هم به دنبال یک تاثیر بهتر و عمیق‌تر هستید، یک قطعه یخ را مستقیم روی چروک‌ پیشانی بگذارید و ماساژ بدهید. این یکی از بهترین روش‌های ماساژ صورت است اما نکته این‌جاست که هر زمان احساس ناراحتی کردید، قطعه یخ را از روی پوست بردارید و دیگر این‌که هرگز یخ را برای زمانی بیش از ده دقیقه روی پیشانی نگه ندارید!

ماسک موز شیرین و ماست برای چین و چروک پیشانی

ماسک جوانساز صورت با موز و ماست

اگر می‌خواهید یک تغییر طبیعی اما مهم روی پوست صورت خود به وجود بیاورید، میوه‌ها بخصوص موز یکی از گزینه‌های مفید به‌حساب می‌آیند. موز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به‌عنوان یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. شیرینی عسل در این ماسک به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند و ضمن برخورداری از خاصیت آنتی‌اکسیدان، میکروب‌ها را نیز از بین می‌برد. مضاف بر این که اسید لاکتیک موجود در ماست به زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست و لایه‌برداری از آن کمک می‌کند. مجموع این فرآیند در نهایت به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پیشانی می‌انجامد.

جوانسازی صورت با ماساژ

برای اینکه ماسک موز شیرین و ماست را برای رفع چین و چروک پیشانی تهیه کنید، لازم است یک موز بزرگ کاملا رسیده را در یک کاسه له کنید و آن را با چهار قاشق چایخوری ماست ساده و ارگانیک مخلوط نمایید. سپس ۲ قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

زمانی که مواد خود با هم مخلوط شدند، لایه‌ای از آن را روی پوست پیشانی بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. برای نتیجۀ بهتر می‌توانید از سرم‌های مرطوب‌کننده یا کرم بعد از این نوع ماسک استفاده نمایید. نکته این که می‌توانید برای جذب بهتر این ماسک، آن را شب‌ها به کار ببرید.

لایه‌برداری طبیعی از پوست با استفاده از فندق!

ماسک صورت با روغن فندق

لایه‌برداری، یکی از روش‌های مهم در درمان پوست به‌حساب می‌آید و یک گام مهم در از بین بردن چروک پیشانی است. همان‌طور که از اسم این روش پیداست با لایه‌برداری، پوست خشک و مردۀ سطحی جدا می‌شود و سلول‌های جوانتر به سطح می‌آیند. نکتۀ مهمی که برای تهیه یا خرید کرم لایه‌بردار باید به آن توجه داشته باشید این است که از محصولات بدون الکل استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند. از سوی دیگر، لایه‌برداری که تماما طبیعی باشد، بهترین گزینه برای پوست شما محسوب می‌شود که نه افزودنی دارد و نه در تهیه آن از محصولات شیمیایی استفاده شده.

استفاده از این لایه‌بردار طبیعی آنقدر آسان به نظر می‌آید که ممکن است به خنده بیوفتید اما کافی است تا پارچۀ کتانی را به محلول فندق که به فندق جادویی معروف است آغشته کنید و خیلی ساده ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی را به‌صورت دایره‌وار انجام بدهید. پیشنهاد ما این است که اینکار را به‌صورت روزانه انجام بدهید تا تا کم‌کم تاثیر آن را شاهد باشید.

استفاده شبانه از روغن زیتون برای داشتن پیشانی صاف!

روغن زیتون برای چروک صورت

کسی امروز به خواص روغن زیتون شک ندارد. قرن‌ها و بلکه هزاران سال است که از این روغن فوق‌العاده استفاده می‌کنیم و از خواص شگفت‌انگیزش در نرم کردن پوست، سالم نگه داشتن آن و جلوگیری از بروز چین و چروک بهره می‌گیریم. روغن زیتون، از آن نوع درمان‌هاست که هیچ‌وقت شما را ناامید نمی‌کند و ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی با این روغن می‌تواند در بهبود چین و چروک‌های پوستی تاثیر زیادی داشته باشد. عمده دلیل این تاثیر بی‌نظیر هم وجود ویتامین E، پلی‌فنل‌ها، فیتواسترول‌ها و هیدروکسی تیروزول در ترکیبات روغن زیتون است. این آنتی‌اکسیدان‌ها پوست را در مقابل اشعه UV خورشید محافظت می‌کند، از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری به عمل می‌آورد، به حفظ رطوبت پوست می‌انجامد و نرمی و لطافت را به پوست باز می‌گرداند.

ماساژ صورت برای رفع خط پیشانی

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ روغن زیتون، یک روش ساده اما بسیار کاربردی است. پیشنهاد ما این است که برای کسب بهترین نتیجه، مقدار اندکی از روغن تصفیه نشده زیتون را هر شب و قبل از خواب روی پیشانی بمالید. تنها چیزی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در این مدت بالش خود را با پارچه‌ای بپوشانید تا از لک‌شدن روبالشی جلوگیری کنید.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ روغن نارگیل

رفع چروک صورت با روغن نارگیل

اگر این سوال فکرتان را دائم درگیر می‌کند که «چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم»، باید بگوییم که بهترین روش ماساژ صورت با روغن نارگیل است. این روش ساده، بیش از آنچه که حتی فکر کنید کاربردی و مفید است. کافی است برای رفع چروک پیشانی، مقداری از آن را روی چین و چروک بکشید و دایره‌وار ماساژ بدهید. این کار نه‌تنها خون‌رسانی را به ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد، بلکه پوست را هم از ناخالصی‌ها پاک می‌کند و علاوه ‌بر این، با آرامبخشی ماهیچه‌ها به نحوه قرارگیری صحیح آن‌ها روی پیشانی کمک می‌کند. البته مضاف بر همۀ این‌ها، ماساژ صورت با روغن نارگیل به شما احساس آرامش هم می‌بخشد و حال خوب را به ارمغان می‌آورد.

چروک پیشانی نشانه چیست؟

رفع چروک پیشانی

چروک‌های پیشانی معمولا به دو شکل عمودی و افقی به‌وجود می‌آیند که اغلب به دلیل حرکت زیاد ابروهاست. این حرکات هم بیشتر نشانۀ تعجب (خطوط افقی) و خشم (خطوط عمودی) هستند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که احساسات زیادی را با صورتتان به دیگران منتقل می‌کنید، بهتر است بیشتر مراقب پوست پیشانی خود باشید و از فواید ماساژ صورت بیشتر و بهتر بهره بگیرید!

 

در این مطلب، شما را با نحوه رفع چروک پیشانی با ماساژ آشنا کردیم؛ از روش‌های انجام و روغن‌های مناسب برای انجام آن گفتیم. شما در این مورد چه فکر می‌کنید، آیا ماساژ صورت و روش‌های طبیعی برای صورت مفیدتر است؟

اگر خود به شخصه چنین تجربه‌ای نداشته باشیم، دست‌کم با این تصویر آشنا هستیم که یکی از دوستان یا آشنایانمان رو به روی آینه ایستاده و با ناراحتی به چین و چروک‌های صورتش نگاه می‌کند. روش‌های مختلفی برای رفع چروک صورت وجود دارد اما یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها، همیشه از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ بوده و هست.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

می‌توانید آن‌ها را با یک کلاه، عینک آفتابی یا حتی موهای چتری بپوشانید اما این راه‌ها برای بیشتر افراد بی‌فایده است و چروک‌ها همچنان همان‌جا روی پیشانی شما جا خوش کرده‌اند. برای این‌که چین و چروک‌ها را به یک روش درست و موثر محو کنید، لازم است دست به کار شوید و به جای پوشاندن آن‌ها، برای رفعشان کاری انجام بدهید. اما چطور می‌توان از دست این چین و چروک‌های مزاحم خلاص شد که هم کارآمد باشد و هم در زمانی کوتاه بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه‌های گزاف پوست را دوباره صاف و جوان کند؟

در این مطلب، شما را با چند روش طبیعی برای از بین بردن چروک پیشانی همراه با ماساژ آشنا کردیم. تا به حال به تاثیر شگفت‌انگیز روش‌های طبیعی در بهبود پوستتان توجه کرده بودید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چه عواملی باعث بروز چین و چروک پیشانی می‌شود؟” answer-0=”به‌طور طبیعی و نرمال، علت بروز چین و چروک‌های پوستی افزایش سن است. زمانی‌که افراد پا به سن می‌گذارند، تولید کلاژن در بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و با این اتفاق پوست شل می‌شود و بدین ترتیب، چروک‌ها کم‌کم پدیدار می‌شوند. با این حال، برخی عوامل باعث می‌شود تا پوست پیش از رسیدن فرد به سن میانسالی دچار چین و چروک شود؛ عواملی مثل تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه UV خورشید، مصرف الکل یا سیگار و همینطور استرس در ظهور این عوارض تاثیر دارد. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”ماساژ صورت و پیشانی چه فوایدی دارد؟” answer-1=”گفتیم که ماساژ پیشانی خاصیت جوانسازی و ضد پیری برای پوست دارد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود و از دیگر فواید ماساژ صورت می‌توان به کاهش فشار در سینوس‌ها (درنتیجه کاهش احتمال عفونت)، کاهش جوش‌ها روی پوست صورت (آکنه‌ها)، بهبود اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)، بهبود خونرسانی به سلول‌های پوستی و براق شدن سطح پوست، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم‌ها اشاره کرد. ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد