24 اردیبهشت 1403
/
1,373 بازدید
احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه

فهرست مطالب

ما در این مقاله برآنیم تا تکنیک‌هایی را آموزش دهیم که بتوانید لباس‌های آسیب دیده خود را بازسازی و ترمیم کنید. آیا می‌دانستید با احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه، کمک بزرگی به محیط زیست می‌کنید. علاوه بر آن لباس هایتان را برای همیشه، خواهید داشت.

کارشناسان معتقدند کارخانجات نساجی با تولیدات زیاد خود، ضربه بزرگی به محیط زیست وارد می‌کنند. شما با استفاده از نگهداری درست لباس‌هایتان یا بخشیدن به کسانی که نیاز دارند می‌توانید جلوی این فاجعه بزرگ زیست محیطی را بگیرید.

با دور ننداختن لباس‌هایی که هنوز می‌توانید از آنها استفاده کنید محیط زیست سالم و بسیار پاک به آیندگان خود هدیه خواهیم داد. در این مقاله از بانی‌مگ همراه ما باشید تا چندین روش ترمیم لباس‌های آسیب دیده را برای شما توضیح دهیم.

روش ترمیم لباس‌های زنانه

روش‌های زیادی وجود دارند که بتوانید لباس‌های آسیب دیده خود را ترمیم کنید. برای همه پیش آمده که لباس‌هایی که دوست دارند با عوامل گوناگون دچار آسیب‌های سطحی شده است. راهکارهایی وجود دارد که بتوانید دوباره از استفاده لباس‌هایتان لذت ببرید و به راحتی آنها را باسازی و ترمیم کنید. لباس‌های زنانه می‌توانند از چندین راه آسیب ببیند مثلاً نخ کش شدن، سوختگی، رنگ رفتگی و غیره از شایع ترین این موارد هستند.

روش ترمیم لباس‌های زنانه

ترفند‌هایی برای از بین برند نخ کش شدن لباس

اگر لباس‌هایتان نخ کش شوند می‌توانید با چهار روش آن را ترمیم کنید و ظاهر آسیب دیده آن را تا حدودی بازسازی کنید. نخ کش شدن لباس‌ها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد مثلاً گیر کردن به ناخن یا گیره لباس یا گیر کردن به اجسام تیز و غیره که یه اتفاق ناخوشایند است و تقریباً برای همه یک بار پیش آمده است.

راهکارهای زیادی وجود دارد تا بتوانید نخ کش شدن لباس‌هایتان را رفع کنید. یکی از معمولی‌ترین روش‌ها استفاده از ناخن برای رفع و ترمیم لباس نخ کش شده است. قسمت نخ کش شده را در یک جای مسطح قرار دهید و با کمک ناخن آرام آرام بر روی قسمت آسیب دیده ناخن بکشید، با این روش نخ در رفته به حالت قبل بر می‌گردد. در نهایت نخ‌های اضافه را بریده و برای زیبا و تمیز شدن، لباس را اتو کنید.

یکی دیگر از راه‌های ترمیم لباس‌های نخ کش شده استفاده از نخ و سوزن است. با استفاده از نخ و سوزن می‌توانید لباس‌های پشمی‌ و حتی نخی خود را ترمیم کنید. روش ترمیم به این صورت است که از رنگ نخ همرنگ پارچه یا شبیه به آن استفاده کنید.

سوزن را از زیر قسمت نخ کش شده به طرف بالا حرکت دهید و نخ را از داخل خود سوزن عبور دهید تا قشنگ به قسمت  داخل پارگی و نخ کش شده پارچه نفوذ کند تا جایی که امکان دارد ادامه دهید تا آن  قسمت یک دست با پارچه شود. در آخر با چند گره محکم آن را گره بزنید‌.

استفاده از چسب قطره‌ای و قیچی هم یک ترفند دیگر برای رفع نخ کش شدن لباس‌هایتان است و به ترمیم آن کمک می‌کند. این روش بیشتر در مورد لباس‌های بافت کارایی دارد.

رفع نخ کش شدن لباس‌های بافتنی

رفع نخ کش شدن لباس‌های بافتنی

برای رفع نخ کش شدن بافتتان، با استفاده از سوزن مناسب نخ اضافه را در داخل بافت هدایت کنید، قسمت اضافه آن را برش بزنید و قسمت نخ کش شده را داخل بافت به کمک مقدار کمی‌چسب قطره‌ای و به کمک دست نگه دارید تا چسب خشک شود.

با این راهکار دیگر نگران نخ کش شدن بافت‌هایتان نباشید زیرا چسب اجازه نمی‌دهد قسمت نخ کش شده بافت ادامه پیدا کند و از خرابی بیشتر لباس جلوگیری می‌کند.

احیای لباس هایتان با کمترین هزینه از طریق گلدوزی

یکی از زیباترین روش برای ترمیم لباس‌های آسیب دیده و نخ کش شده روش دوخت  گلدوزی است. در برخی از مواقع به دلیل پارگی زیاد یا لکه شدن باید لباس روفو شود با روفو کردن آن قسمت ظاهر لباس بد می‌شود.

با استفاده از گلدوزی‌ روی دوخت روفو می‌توانید یک ظاهر زیبا و شگفت انگیز روی لباس‌هایتان به ارمغان بیاورید و خلاقیت را چاشنی یه ترمیم فوق العاده کنید. گلدوزی زیبایی را برای لباس ایجاد می‌کند که حتی از اولش هم بهتر می‌شود.

آخرین راهکار برای ترمیم لباس نخ کش شده  استفاده از پنس و قلاب است. با استفاده از قلاب می‌توانید قسمت نخ کش شده لباستان را ترمیم کنید. این روش کمی‌سخت و مشکل است و به مهارت خاصی نیاز دارد و باید به دست یک فرد کار بلد و متخصص انجام شود.

احیای لباس‌های سوخته با کمترین هزینه

سوختگی لباس‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلاً سوختگی بر اثر اتو یا بخاری و سیگار که از متداول ترین موارد در سوختگی لباس هستند.

برای ترمیم هر کدام از این آسیب‌های وارد شده روش‌های متفاوتی وجود دارد. با توجه به نوع سوختگی و شدت آن روش رفع از بین بردن جای سوختگی متفاوت است. در ادامه به ترمیم انواع سوختگی‌های لباس می‌پردازیم.

رفع سوختگی لباس با اتو

رفع سوختگی لباس با اتو

یکی از راه‌های ترمیم سوختگی در اثر اتوکشی است. مرحله به مرحله برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان این نوع سوختگی را از بین ببرید.

در مرحله اول اگر در هنگام اتوکشی قسمتی از لباس خود را سوزاندید از اتو کشیدن دست بکشید تا محل سوختگی خنک شود و بعد ادامه دهید تا بیشتر آسیب نبیند.

مرحله بعدی آبکشی سریع  محل سوختگی است. لباس سوخته را باید با آب سرد شستشو دهید. قسمت سوخته شده را زیر آب سر قرار دهید و با کمک دست آن را بشویید تا لایه‌هایی که بر اثر سوختگی به وجود آمده است از بین برود.

با کمک اسپری مخصوص لباس هم میتوان سوختگی به وجود آمده روی لباستان را تا حدی کاهش دهید. مرحله بعدی استفاده از یک دستمال نمدار و تمیز یا اسفنج خشک شده است دستمال یا اسفنج را روی محل سوخته شده قرار دهید تا رطوبت به قسمت سوخته نفوذ کند. این روش کمی‌از آسیب آن را کاهش می‌دهد.

بعد انجام این مراحل حالا نوبت کمک گرفتن از بخار اتو است. از بخار آب اتو برای رفع سوختگی‌های جزئی کمک بگیرید. اتو را در حالت بخار قرار دهید و روی قسمت سوخته شده بگذارید و به آرامی‌دکمه بخار آب آن را فشار دهید، این امر باعث می‌شود بخار در داخل تار و پود لباستان نفوذ کند و کمی‌آن را ترمیم کند.

مرحله بعد استفاده از اسپری آب و مایع نرم کننده است. همچنین می‌توانید مایع نرم کننده و آب را روی محل سوختگی اسپری کنید و با استفاده از یک پارچه لطیف یا به کمک دست آن قسمت را بمالید تا سوختگی تا حد ممکن نرم شود و از بین برود.

اگر با استفاده از این راهکارها سوختگی لباستان ترمیم نشد شما باید از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید و با مهارت و آگاهی این افراد، لباس خود را بازسازی و ترمیم کنید.

رفع سوختگی لباس‌های روشن

رفع سوختگی لباس‌های روشن

برای لکه‌های سوختگی به روی لباس‌ها روشن هم راه‌هایی وجود دارد تا این لکه‌ها از بین بروند. با استفاده از مخلوط بیکربنات سدیم و آب اکسیژنه می‌توانید لکه سوختگی را از بین ببرید یا آن را کمرنگ کنید تا دیده نشود.

استفاده از اسپری آب و الکل و مایع ظرفشویی یا حتی استفاده از لکه‌گیری‌های قابل انعطاف نیز همان تاثیر را خواهد داشت و تا حد امکان لکه‌هایی که در اثر سوختگی به وجود آمده اند را از بین ببرید.

رفع سوختگی لباس با سیگار

برای از بین بردن سوختگی بر اثر سیگار و ترمیم لباس باید چندین مرحله را انجام دهیم تا آن را بازسازی کنید. مرحله اول آماده کردن ابزارهایی که به ما کمک می‌کنند تا با کمک آنها ترمیم لباس را شروع کنیم. مثلاً سوزن و نخ و قیچی و یه تیکه پارچه اضافه، در گام اول جای سوخته شده را کامل تمیز و خشک می‌کنید.

در مرحله دوم با استفاده از پارچه می‌توانید مرحله سوخت شده را پوشش دهید. پارچه را به کمک چسب روی محل آسیب دیده می‌چسبانیم. از پارچه اضافه می‌توانید لباس خود را به راحتی ترمیم کنید با دقت به جزئیات لباس روند بازسازی را انجام دهید تا مجدداً لباس قابل استفاده شود.

روش‌های دیگر هم وجود دارند که می‌توان از آنها کمک گرفت تا لباس‌هایی که بر اثر سوختگی آسیب دیده‌اند ترمیم شوند. مثلاً با استفاده از رنگ می‌توانید آسیب‌های جزئی را ترمیم  کرد.

شما طبق رنگ لباس سوخته خود رنگ مشابه آن را تهیه می‌کنید و قسمت سوخته شده را به کمک قلمو رنگ می‌زنید و اجازه می‌دهید تا خشک شود. در صورت سوختگی زیا باید از روش‌های جایگزین دیگری کمک گرفت. در این روش قسمت سوخته لباس را به کمک قیچی برش بزنید و پارچه‌ ای که تهیه کردید را به لباس وصل ‌کنید.

نکاتی برای احیای لباس‌های سوخته

نکاتی برای احیای لباس‌های سوخته

چندین نکته را باید در ترمیم لباس‌های سوخته شده رعایت کنید. مثلاً: قبل ترمیم لباس سوخت شده به جنس آن توجه کنید. جالب است بدانید لباس‌های پشمی‌و ابریشم قابل ترمیم نیستند ولی لباس‌هایی که از جنس کتان، نخ هستند با کمک سوزن و نخ و ماشین خیاطی قابل بازسازی می‌باشند و به راحتی قابل برگشت هستند.

لباس‌هایی که از جنس پلی استر یا نایلون اند با چسب حرارتی ترمیم می‌شوند. در کل باید گفت باز بستگی به نوع آسیب و سوختگی دارد. برای ترمیم برخی از این آسیب‌ها به مهارت بالایی نیاز است. اگر اثر سوختگی جزئی نباشد باید دست تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا لباس تان را بدون نقص و ایراد تحویل بگیرید.

نحوه احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه

می‌توانید با حداقل هزینه لباس‌های کهنه یا قدیمی‌و حتی لباس‌هایی که دیگر مد نیستند را با خلاقیت خود دوباره آنها را قابل استفاده کنید.

تغییر کاربری و چرخه سازی مجدد از لباس‌های قدیمی‌به لباس‌های جدید یعنی چی؟؟؟ می‌توانید از هوش خلاق خود کمک بگیرید. با تغییر کاربری و چرخه سازی لباس‌هایتان یک تحول اساسی ایجاد خواهید کرد.

مثلاً؛ می‌توانید یک پیراهن ساحلی خنک را تبدیل به یک تاپ کنید. یک شلوار جین قدیمی‌را به یک شورتک خفن تبدیل کنید یا خیلی از چیزاهای دیگه که با خلاقیت می‌توانید لباس‌های قدیمی‌خود را تبدیل به سبک جدید و به روز کنید.

این برمی‌گردد به هوش و زکاوت شما که چقدر خلاق هستید. با تزیینات ظریف به احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه کمک کنید. مثلاً؛ دکمه‌های تزیینی، مروارید، پولک‌ها، نوارهای زینتی یا حتی گلدوزی‌های آماده انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند.

با استفاده از این روش‌ها یک لباس ساده را به یک لباس تزیین شده با سبک مد امروزه تغییر دهید و یک استایل مدرن را از آن خود کنید.

پرطرفدار ترین روش برای احیای لباس‌های آسیب دیده

پرطرفدار ترین روش برای احیای لباس‌های آسیب دیده

حالا  بیایید یک راه پرطرفدار را برای احیای لباس‌های قدیمی‌با هزینه بسیار مناسب را معرفی کنیم. رنگورزی یک روش بسیار پرطرفدار و معروف است که بیشتر  برای لباس‌های قدیمی‌بکار می‌رود.

تغییر رنگ لباس‌ می‌تواند بسیار جلوه زشتو کهنه ای به ظاهر آن بدهد، با رنگورزی می‌توانید یک رنگ که با لباس تان همخوانی داشته باشد را بکار ببرید. با این روش یک ظاهر منحصر به فرد و نو به لباس قدیمی‌تان بدهید. قبل اینکه تمام لباس خود را رنگ کنید یک تیکه کوچک آن را اول امتحان کنید تا از نتیجه عالی آن مطمئن شوید.

روش‌های زیادی برای احیا و ترمیم  لباس‌ با کمترین هزینه وجود دارد که ما در این مقاله برایتان خلاصه کردیم و می‌توانید از این روش‌ها بهره بگیرید. باز روش‌های زیادی وجود دارد که در ترمیم و بازسای انواع آسیب دیدگی لباس مناسب هستند.

مثلاً :بازسازی و خیاطی، به روز رسانی و مدرن‌سازی، سفارش‌سازی لباس‌ها با کمک چاپ و گرافیک‌ها به کمک این روش‌ها با هزینه خیلی کم لباس‌های قدیمی‌خود را احیا و ترمیم کنید و از استفاده آنها لذت ببرید.

نتیجه گیری:

با ترمیم و احیای لباس‌های قدیمی‌و آسیب دیده خود با بهره‌گیری از هوش و طراحی‌های به روز می‌توانید تضمین طول عمر لباس‌هایتان و به کاهش نیاز به تعویض مداوم آن جلوگیری کنید. ترمیم و بازسازی لباس‌های قدیمی‌و آسیب دیده یکی از راه‌های جلوگیری از هزینه‌های اضافی و کمک به محیط زیست می‌باشد.

راه‌های فراوانی برای ترمیم این نوع اسیب‌ها وجود دارد ما در این مطلب از بانی مگ سعی کردیم چندین راه مفید را برایتان توضیح دهیم شما با استفاده از نوع آسیب لباس خود می‌توانید بهترین راه ترمیم را برای خود انتخاب کنید و با آگاهی  کافی دست به ترمیم و بازسازی لباس‌های آسیب دیده خود بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه
24 اردیبهشت 1403
/
1,373 بازدید

احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه

فهرست مطالب

ما در این مقاله برآنیم تا تکنیک‌هایی را آموزش دهیم که بتوانید لباس‌های آسیب دیده خود را بازسازی و ترمیم کنید. آیا می‌دانستید با احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه، کمک بزرگی به محیط زیست می‌کنید. علاوه بر آن لباس هایتان را برای همیشه، خواهید داشت.

کارشناسان معتقدند کارخانجات نساجی با تولیدات زیاد خود، ضربه بزرگی به محیط زیست وارد می‌کنند. شما با استفاده از نگهداری درست لباس‌هایتان یا بخشیدن به کسانی که نیاز دارند می‌توانید جلوی این فاجعه بزرگ زیست محیطی را بگیرید.

با دور ننداختن لباس‌هایی که هنوز می‌توانید از آنها استفاده کنید محیط زیست سالم و بسیار پاک به آیندگان خود هدیه خواهیم داد. در این مقاله از بانی‌مگ همراه ما باشید تا چندین روش ترمیم لباس‌های آسیب دیده را برای شما توضیح دهیم.

روش ترمیم لباس‌های زنانه

روش‌های زیادی وجود دارند که بتوانید لباس‌های آسیب دیده خود را ترمیم کنید. برای همه پیش آمده که لباس‌هایی که دوست دارند با عوامل گوناگون دچار آسیب‌های سطحی شده است. راهکارهایی وجود دارد که بتوانید دوباره از استفاده لباس‌هایتان لذت ببرید و به راحتی آنها را باسازی و ترمیم کنید. لباس‌های زنانه می‌توانند از چندین راه آسیب ببیند مثلاً نخ کش شدن، سوختگی، رنگ رفتگی و غیره از شایع ترین این موارد هستند.

روش ترمیم لباس‌های زنانه

ترفند‌هایی برای از بین برند نخ کش شدن لباس

اگر لباس‌هایتان نخ کش شوند می‌توانید با چهار روش آن را ترمیم کنید و ظاهر آسیب دیده آن را تا حدودی بازسازی کنید. نخ کش شدن لباس‌ها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد مثلاً گیر کردن به ناخن یا گیره لباس یا گیر کردن به اجسام تیز و غیره که یه اتفاق ناخوشایند است و تقریباً برای همه یک بار پیش آمده است.

راهکارهای زیادی وجود دارد تا بتوانید نخ کش شدن لباس‌هایتان را رفع کنید. یکی از معمولی‌ترین روش‌ها استفاده از ناخن برای رفع و ترمیم لباس نخ کش شده است. قسمت نخ کش شده را در یک جای مسطح قرار دهید و با کمک ناخن آرام آرام بر روی قسمت آسیب دیده ناخن بکشید، با این روش نخ در رفته به حالت قبل بر می‌گردد. در نهایت نخ‌های اضافه را بریده و برای زیبا و تمیز شدن، لباس را اتو کنید.

یکی دیگر از راه‌های ترمیم لباس‌های نخ کش شده استفاده از نخ و سوزن است. با استفاده از نخ و سوزن می‌توانید لباس‌های پشمی‌ و حتی نخی خود را ترمیم کنید. روش ترمیم به این صورت است که از رنگ نخ همرنگ پارچه یا شبیه به آن استفاده کنید.

سوزن را از زیر قسمت نخ کش شده به طرف بالا حرکت دهید و نخ را از داخل خود سوزن عبور دهید تا قشنگ به قسمت  داخل پارگی و نخ کش شده پارچه نفوذ کند تا جایی که امکان دارد ادامه دهید تا آن  قسمت یک دست با پارچه شود. در آخر با چند گره محکم آن را گره بزنید‌.

استفاده از چسب قطره‌ای و قیچی هم یک ترفند دیگر برای رفع نخ کش شدن لباس‌هایتان است و به ترمیم آن کمک می‌کند. این روش بیشتر در مورد لباس‌های بافت کارایی دارد.

رفع نخ کش شدن لباس‌های بافتنی

رفع نخ کش شدن لباس‌های بافتنی

برای رفع نخ کش شدن بافتتان، با استفاده از سوزن مناسب نخ اضافه را در داخل بافت هدایت کنید، قسمت اضافه آن را برش بزنید و قسمت نخ کش شده را داخل بافت به کمک مقدار کمی‌چسب قطره‌ای و به کمک دست نگه دارید تا چسب خشک شود.

با این راهکار دیگر نگران نخ کش شدن بافت‌هایتان نباشید زیرا چسب اجازه نمی‌دهد قسمت نخ کش شده بافت ادامه پیدا کند و از خرابی بیشتر لباس جلوگیری می‌کند.

احیای لباس هایتان با کمترین هزینه از طریق گلدوزی

یکی از زیباترین روش برای ترمیم لباس‌های آسیب دیده و نخ کش شده روش دوخت  گلدوزی است. در برخی از مواقع به دلیل پارگی زیاد یا لکه شدن باید لباس روفو شود با روفو کردن آن قسمت ظاهر لباس بد می‌شود.

با استفاده از گلدوزی‌ روی دوخت روفو می‌توانید یک ظاهر زیبا و شگفت انگیز روی لباس‌هایتان به ارمغان بیاورید و خلاقیت را چاشنی یه ترمیم فوق العاده کنید. گلدوزی زیبایی را برای لباس ایجاد می‌کند که حتی از اولش هم بهتر می‌شود.

آخرین راهکار برای ترمیم لباس نخ کش شده  استفاده از پنس و قلاب است. با استفاده از قلاب می‌توانید قسمت نخ کش شده لباستان را ترمیم کنید. این روش کمی‌سخت و مشکل است و به مهارت خاصی نیاز دارد و باید به دست یک فرد کار بلد و متخصص انجام شود.

احیای لباس‌های سوخته با کمترین هزینه

سوختگی لباس‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلاً سوختگی بر اثر اتو یا بخاری و سیگار که از متداول ترین موارد در سوختگی لباس هستند.

برای ترمیم هر کدام از این آسیب‌های وارد شده روش‌های متفاوتی وجود دارد. با توجه به نوع سوختگی و شدت آن روش رفع از بین بردن جای سوختگی متفاوت است. در ادامه به ترمیم انواع سوختگی‌های لباس می‌پردازیم.

رفع سوختگی لباس با اتو

رفع سوختگی لباس با اتو

یکی از راه‌های ترمیم سوختگی در اثر اتوکشی است. مرحله به مرحله برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان این نوع سوختگی را از بین ببرید.

در مرحله اول اگر در هنگام اتوکشی قسمتی از لباس خود را سوزاندید از اتو کشیدن دست بکشید تا محل سوختگی خنک شود و بعد ادامه دهید تا بیشتر آسیب نبیند.

مرحله بعدی آبکشی سریع  محل سوختگی است. لباس سوخته را باید با آب سرد شستشو دهید. قسمت سوخته شده را زیر آب سر قرار دهید و با کمک دست آن را بشویید تا لایه‌هایی که بر اثر سوختگی به وجود آمده است از بین برود.

با کمک اسپری مخصوص لباس هم میتوان سوختگی به وجود آمده روی لباستان را تا حدی کاهش دهید. مرحله بعدی استفاده از یک دستمال نمدار و تمیز یا اسفنج خشک شده است دستمال یا اسفنج را روی محل سوخته شده قرار دهید تا رطوبت به قسمت سوخته نفوذ کند. این روش کمی‌از آسیب آن را کاهش می‌دهد.

بعد انجام این مراحل حالا نوبت کمک گرفتن از بخار اتو است. از بخار آب اتو برای رفع سوختگی‌های جزئی کمک بگیرید. اتو را در حالت بخار قرار دهید و روی قسمت سوخته شده بگذارید و به آرامی‌دکمه بخار آب آن را فشار دهید، این امر باعث می‌شود بخار در داخل تار و پود لباستان نفوذ کند و کمی‌آن را ترمیم کند.

مرحله بعد استفاده از اسپری آب و مایع نرم کننده است. همچنین می‌توانید مایع نرم کننده و آب را روی محل سوختگی اسپری کنید و با استفاده از یک پارچه لطیف یا به کمک دست آن قسمت را بمالید تا سوختگی تا حد ممکن نرم شود و از بین برود.

اگر با استفاده از این راهکارها سوختگی لباستان ترمیم نشد شما باید از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید و با مهارت و آگاهی این افراد، لباس خود را بازسازی و ترمیم کنید.

رفع سوختگی لباس‌های روشن

رفع سوختگی لباس‌های روشن

برای لکه‌های سوختگی به روی لباس‌ها روشن هم راه‌هایی وجود دارد تا این لکه‌ها از بین بروند. با استفاده از مخلوط بیکربنات سدیم و آب اکسیژنه می‌توانید لکه سوختگی را از بین ببرید یا آن را کمرنگ کنید تا دیده نشود.

استفاده از اسپری آب و الکل و مایع ظرفشویی یا حتی استفاده از لکه‌گیری‌های قابل انعطاف نیز همان تاثیر را خواهد داشت و تا حد امکان لکه‌هایی که در اثر سوختگی به وجود آمده اند را از بین ببرید.

رفع سوختگی لباس با سیگار

برای از بین بردن سوختگی بر اثر سیگار و ترمیم لباس باید چندین مرحله را انجام دهیم تا آن را بازسازی کنید. مرحله اول آماده کردن ابزارهایی که به ما کمک می‌کنند تا با کمک آنها ترمیم لباس را شروع کنیم. مثلاً سوزن و نخ و قیچی و یه تیکه پارچه اضافه، در گام اول جای سوخته شده را کامل تمیز و خشک می‌کنید.

در مرحله دوم با استفاده از پارچه می‌توانید مرحله سوخت شده را پوشش دهید. پارچه را به کمک چسب روی محل آسیب دیده می‌چسبانیم. از پارچه اضافه می‌توانید لباس خود را به راحتی ترمیم کنید با دقت به جزئیات لباس روند بازسازی را انجام دهید تا مجدداً لباس قابل استفاده شود.

روش‌های دیگر هم وجود دارند که می‌توان از آنها کمک گرفت تا لباس‌هایی که بر اثر سوختگی آسیب دیده‌اند ترمیم شوند. مثلاً با استفاده از رنگ می‌توانید آسیب‌های جزئی را ترمیم  کرد.

شما طبق رنگ لباس سوخته خود رنگ مشابه آن را تهیه می‌کنید و قسمت سوخته شده را به کمک قلمو رنگ می‌زنید و اجازه می‌دهید تا خشک شود. در صورت سوختگی زیا باید از روش‌های جایگزین دیگری کمک گرفت. در این روش قسمت سوخته لباس را به کمک قیچی برش بزنید و پارچه‌ ای که تهیه کردید را به لباس وصل ‌کنید.

نکاتی برای احیای لباس‌های سوخته

نکاتی برای احیای لباس‌های سوخته

چندین نکته را باید در ترمیم لباس‌های سوخته شده رعایت کنید. مثلاً: قبل ترمیم لباس سوخت شده به جنس آن توجه کنید. جالب است بدانید لباس‌های پشمی‌و ابریشم قابل ترمیم نیستند ولی لباس‌هایی که از جنس کتان، نخ هستند با کمک سوزن و نخ و ماشین خیاطی قابل بازسازی می‌باشند و به راحتی قابل برگشت هستند.

لباس‌هایی که از جنس پلی استر یا نایلون اند با چسب حرارتی ترمیم می‌شوند. در کل باید گفت باز بستگی به نوع آسیب و سوختگی دارد. برای ترمیم برخی از این آسیب‌ها به مهارت بالایی نیاز است. اگر اثر سوختگی جزئی نباشد باید دست تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا لباس تان را بدون نقص و ایراد تحویل بگیرید.

نحوه احیای لباس‌ هایتان با کمترین هزینه

می‌توانید با حداقل هزینه لباس‌های کهنه یا قدیمی‌و حتی لباس‌هایی که دیگر مد نیستند را با خلاقیت خود دوباره آنها را قابل استفاده کنید.

تغییر کاربری و چرخه سازی مجدد از لباس‌های قدیمی‌به لباس‌های جدید یعنی چی؟؟؟ می‌توانید از هوش خلاق خود کمک بگیرید. با تغییر کاربری و چرخه سازی لباس‌هایتان یک تحول اساسی ایجاد خواهید کرد.

مثلاً؛ می‌توانید یک پیراهن ساحلی خنک را تبدیل به یک تاپ کنید. یک شلوار جین قدیمی‌را به یک شورتک خفن تبدیل کنید یا خیلی از چیزاهای دیگه که با خلاقیت می‌توانید لباس‌های قدیمی‌خود را تبدیل به سبک جدید و به روز کنید.

این برمی‌گردد به هوش و زکاوت شما که چقدر خلاق هستید. با تزیینات ظریف به احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه کمک کنید. مثلاً؛ دکمه‌های تزیینی، مروارید، پولک‌ها، نوارهای زینتی یا حتی گلدوزی‌های آماده انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند.

با استفاده از این روش‌ها یک لباس ساده را به یک لباس تزیین شده با سبک مد امروزه تغییر دهید و یک استایل مدرن را از آن خود کنید.

پرطرفدار ترین روش برای احیای لباس‌های آسیب دیده

پرطرفدار ترین روش برای احیای لباس‌های آسیب دیده

حالا  بیایید یک راه پرطرفدار را برای احیای لباس‌های قدیمی‌با هزینه بسیار مناسب را معرفی کنیم. رنگورزی یک روش بسیار پرطرفدار و معروف است که بیشتر  برای لباس‌های قدیمی‌بکار می‌رود.

تغییر رنگ لباس‌ می‌تواند بسیار جلوه زشتو کهنه ای به ظاهر آن بدهد، با رنگورزی می‌توانید یک رنگ که با لباس تان همخوانی داشته باشد را بکار ببرید. با این روش یک ظاهر منحصر به فرد و نو به لباس قدیمی‌تان بدهید. قبل اینکه تمام لباس خود را رنگ کنید یک تیکه کوچک آن را اول امتحان کنید تا از نتیجه عالی آن مطمئن شوید.

روش‌های زیادی برای احیا و ترمیم  لباس‌ با کمترین هزینه وجود دارد که ما در این مقاله برایتان خلاصه کردیم و می‌توانید از این روش‌ها بهره بگیرید. باز روش‌های زیادی وجود دارد که در ترمیم و بازسای انواع آسیب دیدگی لباس مناسب هستند.

مثلاً :بازسازی و خیاطی، به روز رسانی و مدرن‌سازی، سفارش‌سازی لباس‌ها با کمک چاپ و گرافیک‌ها به کمک این روش‌ها با هزینه خیلی کم لباس‌های قدیمی‌خود را احیا و ترمیم کنید و از استفاده آنها لذت ببرید.

نتیجه گیری:

با ترمیم و احیای لباس‌های قدیمی‌و آسیب دیده خود با بهره‌گیری از هوش و طراحی‌های به روز می‌توانید تضمین طول عمر لباس‌هایتان و به کاهش نیاز به تعویض مداوم آن جلوگیری کنید. ترمیم و بازسازی لباس‌های قدیمی‌و آسیب دیده یکی از راه‌های جلوگیری از هزینه‌های اضافی و کمک به محیط زیست می‌باشد.

راه‌های فراوانی برای ترمیم این نوع اسیب‌ها وجود دارد ما در این مطلب از بانی مگ سعی کردیم چندین راه مفید را برایتان توضیح دهیم شما با استفاده از نوع آسیب لباس خود می‌توانید بهترین راه ترمیم را برای خود انتخاب کنید و با آگاهی  کافی دست به ترمیم و بازسازی لباس‌های آسیب دیده خود بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد