2 خرداد 1403
/
559 بازدید
تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ

فهرست مطالب

در دنیای امروز نام برندهای معروفی در بازارهای دیجیتال و تکنولوژی به گوش ما می‌رسد که یکی از مشهورترین برندها در حوزه دیجیتال را می‌توان برند شرکت سامسونگ نام برد. این برند هر روزه در میان میادین ارائه دهنده محصولات الکترونیکی، پررنگ‌تر ظاهر شده است. امروزه سامسونگ محصولات متنوعی را در سبد خود دارد از جمله گوشی سامسونگ که یکی از پرفروش‌ترین‌ها در جهان است.

تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ و جایگاه امروزه آن در جهان بسیار جای بحث دارد، لذا در این مقاله تمام تلاش تیم بانی مگ این است تا اطلاعات مفید در مورد برند سامسونگ و چگونگی اوج گرفتن این شرکت بزرگ در جهان  را، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این برند یک برند نام آشنا در بازارهای جهانی از جمله گوشی موبایل است و همه روزه مورد استقبال مشتریان زیادی قرار می‌گیرد.

تاریخچه شرکت سامسونگ و نحوه تاسیس آن

بنیانگذار شرکت بزرگ سامسونگ لی بیونگ چول اهل کره جنوبی است، این شرکت توسط این فرد موفق  تاسیس شده، برند سامسونگ در سال ۱۹۳۸ میلادی تحت عنوان یک شرکت تجاری تاسیس شد.

فعالیت اولیه سامسونگ در حوزه ارائه خدمات ملی، بیمه، خرید و فروش و مبادلات مالی اوراق بهادار بود. فعالیت سامسونگ در حوزه صنعت الکترونیک از سال ۱۹۶۰ میلادی شروع شد و در دهه ۱۹۷۰ حوزه فعالیت خود را در ساخت و ساز و صنایع کشتی سازی وسعت بخشید.

پس از فوت لی بیونگ چول در سال ۱۹۸۷ میلادی سامسونگ به چهار گروه مستقل به نام های هانسول، سامسونگ، سی جی، شینسگانه تقسیم شد. نقش سامسونگ در توسعه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کره جنوبی بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر شرکت های زیر مجموع گروه سامسونگ یک پنجم صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

تاریخچه شرکت سامسونگ و نحوه تاسیس آن

همچنین بخوانید: نقد و بررسی سامسونگ A55

نام برند سامسونگ در فرهنگ زبان کره ای، هانجا به معنای سه ستاره می باشد. به کار گیری از عدد سه به مفهوم توان و بزرگی و مفهوم ستاره در این برند، جاودانگی است. لقب دادن سه ستاره به شرکت سامسونگ در میان مردم کره جنوبی بسیار پر مفهوم بوده مفاهیمی نظیر بزرگی، فراوانی و ابدی بودن، مفهوم مهم دیگر این برند، بی حدو مرز بودن است.

لوگوی شرکت سامسونگ تا کنون سه مرتبه تغییر کرده و اگر دقت کنید حروف S و G از کادر این لوگو خارج است، این امر به معنی پیشرفت و دست یافتن صنایع جدید در ادامه فعالیت این شرکت می‌باشد.

موضوع جالب دیگر اینجاست که شرکت سامسونگ در نخستین روزهای شروع به کار خود به صادارت مواد غذایی مانند نودل، ماهی خشک و محصولا غذایی محلی کره مشغول بود.

این شرکت در آغاز کار خود با ۴۰ نیرو فعالیتش را کلید زد و محل فعالیت آن در منطقه سودونگ کره جنوبی بود. جالب است بدانید در زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرده بود سامسونگ در این بین سود فراوانی برد.

در اواخر سال ۱۹۶۰ برند سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد شرکت بزرگ سامسونگ توانسته در توسعه اقتصادی سیاسی و حتی رسانه‌ای در پیشرفت کشور خود نقش مهمی را ایفا کند.

تاثیر این برند در فرهنگ کره جنوبی را نمی توان نادیده گرفت. بخش مهمی از تولیدات ناخالص کره جنوبی برمی‌گردد به تولیدات الکترونیک تکنولوژی روز دنیا و همین امر باعث شده که شرکت سامسونگ هر روزه در حال پیشرفت در بین برندهای مطرح جهانی شود.

نگاهی به روند شرکت سامسونگ تا به امروز

نگاهی به روند شرکت سامسونگ تا به امروز

شرکت سامسونگ با پشتکار نیروی کار خود توانسته جز اولین‌ها در بازار الکترونیک و تکنولوژی در کره جنوبی باشد، همین امر باعث شده در توسعه و رشد کشور خود کمک بزرگی کند.

امروزه سهام شرکت سامسونگ در بازارها بورس نیویورک معامله جهانی می شود، ولی شرکت و دفتر مرکزی آن هم اکنون در سوئد مشغول کار است. پیشرفت این کمپانی بزرگ باعث شده تا کارمندان و کارگران زیادی مشغول به کار شوند تا بتوانند با بهترین مواد اولیه درخواست های مشتریان خود را به اجرا درآورند. جالب است بدانید نیروی کار مستقیم در شرکت سامسونگ حتی بیشتر از شرکت‌هایی مانند: اپل، گوگل یا مایکروسافت هستند و در کار خود بسیار پرتلاش و به روز عمل می‌کنند.

اگر بخواهیم از تولیدات با کیفیت این مجموعه نام ببریم می‌توان به گوشی‌های هوشمند، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی و ساعت‌های هوشمند و بسیاری از محصولات با کیفیتی که در این شرکت وارد بازار‌های جهانی شده است اشاره داشت.

طرفداران این برنده هر روزه رو به افزایش‌اند، فعالیت و کارآمدی شرکت سامسونگ انقدر بزرگ و گسترده است که نمی‌توان در مقالات گوناگون در مورد آن اطلاعات منتشر کرد.

جایگاه برند سامسونگ در دنیای امروز

شرکت بزرگ سامسونگ توانسته است جایگاهی برای خود در بین پنج برند برتر جهان باز کند. این شرکت به مبلغ ۷۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. بر اساس نتایجی که سازمان اینتربرند منتشر کرده سامسونگ رتیه پنج جهان را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرده و مسیر موفقیت خوبی را در پیش گرفته است.

علاوه بر این در ۲ سال پیاپی این شرکت همچنان در رتبه پنجم جهان قرار دارد. یانگی هی لی به عنوان مدیر مارکتینگ این سازمان در همین رابطه می‌گوید: “مفتخریم که شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۰ توانست در میان پنج شرکت معتبر دنیا قرار گیرد و با فروش مناسب و موفقی که داشتیم بار دیگر آن را تکرار کنیم.

آماری  که منتشر شد نشان می دهد از دستاورد سال ۲۰۱۳ توانستیم نتیجه بیشتر را حاصل کنیم. ما در سامسونگ وعده دادیم سیاست مشتری محور را در پیش بگیریم و با توجه به نظر مشتریان سامسونگ پیش رویم. از این رو با استفاده از این سیاست پاسخگوی حمایت بخش کسیری از مشتریان سامسونگ در همه جای جهان هستیم.

جایگاه برند سامسونگ در دنیای امروز

شرکت بزرگ سامسونگ توانسته در بازارهای داخلی و خارجی با تولیدات لوازم خانگی گجت‌های هوشمند و گوشی، کامپیوتر و لوازم جانبی این محصولات پا به عرصه بزرگ اقتصادی در بین رقبای خود بگذارد.

یکی از مهم ترین آپشن‌‌های دیگر برند سامسونگ می‌توان تعویض محصولات سری گلکسی را با به روزترین مدل‌های تولید این کمپانی نام برد. تلاش این شرکت راضایت مشتریان و جذب بیشتر مشتری برای لوازم الکترونیکی و تکلونوژی می‌باشد.

بر اساس آماری که سازمان اینتربرند انتشار داده، برند سامسونگ نسبت به گذشته با ارزشی بالغ بر ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده و هم اکنون این کمپانی کره‌ای بالغ بر ۷۴٫۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

معرفی انواع محصولات سامسونگ

برند سامسونگ یک برند بسیار پرقدرت در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی در جهان است. کیفیت بالای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ منجر شده تا مشتریان انتخاب‌های درستی برای خرید داشته باشند. در بسیاری از خانه‌ها حداقل یک مدل از محصولات این برند دیده می‌شود.

شرکت سامسونگ در تولید محصولات لوازم خانگی نسبت به سایر تولیدات خود بسیار پرقدرت عمل کرده است. لوازمی چون، تلویزیون، یخچال، لوازم پخت و پز، اتو و غیره که با توجه به کیفیت و زیبایی در بازارهای جهانی نیز بسیار پرفروش و پرطرفداراند.

معرفی انواع محصولات سامسونگ

سامسونگ، یک غول کره‌ای در دنیای فناوری، طیف گسترده‌ای از محصولات را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد.

  1. موبایل: سامسونگ در زمینه گوشی‌های هوشمند، پیشرو بوده و سری گلکسی S و Z آن، شهرت جهانی دارند. از دیگر محصولات این دسته می‌توان به تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و هندزفری‌ها اشاره کرد.
  2. لوازم خانگی: یخچال، لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، جاروبرقی، ماکروفر و کولر گازی، تنها بخشی از لوازم خانگی باکیفیت سامسونگ هستند.
  3. محصولات کامپیوتری: لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و حافظه‌های جانبی سامسونگ، برای کاربری‌های مختلف، از دانش‌آموزی تا حرفه‌ای، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.
  4. نیمه‌رساناها: سامسونگ در زمینه تولید چیپ‌های حافظه و پردازنده، پیشگام بوده و به بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، از جمله اپل، در این زمینه خدمات ارائه می‌دهد.
  5. سایر محصولات: سامسونگ، دسته‌بندی‌های دیگری مانند دوربین‌های عکاسی، لوازم آشپزخانه، تجهیزات پزشکی و سیستم‌های امنیتی را نیز پوشش می‌دهد.

بنابراین سامسونگ را می توان یک ابر برند تولید محصولان الکترونیکی و هوشمند معرفی کرد. دسته بندی‌های مختلف محصولات سامسونگ و کیفیت و زیبایی و ظرفتی که این کمپانی در تولید محصولات خود به کار برده امروزه یکی از سرسخت ترین رقبای این حوزه محسوبد می شود.

رقبای اصلی برند سامسونگ

شرکت سامسونگ با بهره‌گیری از منابع و مهندسان کاربلد در زمینه پیشرفت برند سامسونگ توانسته تا کنون بسیار موفق عمل کند؛ ولیکن در بخش های نرم‌افزار کامپیوتری رقابت سنگینی با برندهایی مانند: هواوی، رویول، الجی، زد تی ای، اپل، لنو دارد.

در سال‌های اخیر برندهایی مانند: اویو ،شیائومی و همچنین اسیوس هم برای رقابت با این شرکت دست بکار شده اند. باید گفت ویژگی‌های مهم برند سامسونگ باعث شده در صنعت بازارهای جهانی وارد چالش های بزرگ با برندهای دیگر شود .

سامسونگ،  این غول کره‌ای دنیای فناوری، در طول دهه‌های گذشته جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشگامان نوآوری و کیفیت در طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و نیمه‌رساناها، تثبیت کرده است.

با این حال، این تسلط بدون چالش باقی نمانده است، زیرا رقبای متعددی در تلاشند تا سهم بازار سامسونگ را تصاحب کنند از این رو این کمپانی در هر بخش از تولید با برند‌های مطرح جهانی در رقابت است که در ادامه به تفکیک به آن خواهیم پرداخت.

رقبای سامسونگ در تولید گوشی‌های هوشمند:

  • اپل:رقیب دیرینه سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، اپل است که با گوشی آیفون ممتاز خود، به ویژه در رده پرچمداران، محبوبیت زیادی کسب کرده است. سیستم عامل iOS اپل، تجربه کاربری روان و یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد که مورد تحسین بسیاری از کاربران است.
  • هواوی:هواوی، شرکت چینی، به سرعت به یکی از بازیگران اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. گوشی‌های هواوی به دلیل نوآوری‌های فنی، دوربین‌های قدرتمند و قیمت‌های مقرون به صرفه شناخته شده‌اند.
  • شیائومی:شیائومی، دیگر شرکت چینی، به عنوان یک برند مقرون به صرفه معروف است که گوشی‌های هوشمند شیائومی با مشخصات بالا را با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید لوازم خانگی:

  • ال‌جی:ال‌جی، رقیب کره‌ای سامسونگ، در تولید لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی و ماشین ظرفشویی سابقه طولانی دارد. محصولات ال‌جی به خاطر طراحی مدرن و فناوری‌های پیشرفته خود شناخته شده‌اند.
  • بکو:بکو، برند ترکی، در زمینه لوازم خانگی مقرون به صرفه فعالیت می‌کند و محصولات با کیفیتی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.
  • هایر:هایر، شرکت چینی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان است و محصولات گسترده‌ای را در محدوده‌ قیمتی مختلف ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید تلویزیون هوشمند:

  • ال‌جی:ال‌جی، همانند زمینه لوازم خانگی، در بازار تلویزیون نیز رقبتی سرسخت برای سامسونگ محسوب می‌شود. تلویزیون‌های ال‌جی به خاطر کیفیت تصویر عالی و قابلیت‌های هوشمند خود معروف هستند.
  • سونی:سونی، شرکت ژاپنی، به خاطر تلویزیون‌های با کیفیت بالا و تجربه تماشای برتر خود شناخته شده است.
  • تی‌سی‌ال:تی‌سی‌ال، برند چینی، تلویزیون‌های مقرون به صرفه با کیفیت تصویر مناسب ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید محصولات نیمه‌ رساناها:

  • تی‌اس‌ام‌سی:تی‌اس‌ام‌سی، شرکت تایوانی، بزرگترین تولیدکننده قراردادی چیپ در جهان است و رقابت سخت

نتیجه گیری تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ:

شرکت سامسونگ با رعایت کردن قوانین و مقررات کشوری برای کارمندان خود بسیار وقت گذاشته است. این امر باعث شده تا بزرگان و روئساء این کمپانی با رویکردی متفاوت با به کار گیری نیرو کار ماهر در خط تولید برند سامسونگ هرچه سریعتر به موفقیت دست پیدا کنند و طرفداران خود را جذب خرید این محصولات کنند.

سهامداران و مشتریان و حتی کارمندان و شرکای تجاری در قبال این شرکت بزرگ بسیار قابل اعتمادند یکی از مهم‌ترین دلیل آن هم شفاف سازی و منصفانه بودن در زمینه مدیریت مالی شرکت سامسونگ می‌باشد. سیستم نظارتی شرکت سامسونگ بسیار پرتلاش و دقیق در حرفه خود عمل می کند. تاریخچه برند سامسونگ خود گواهی بر موفقیت این کمپانی کره ای است. مفتخریم که در بانی مگ میزبان ارائه کلیه محصولات برند سامسونگ می باشیم. همه محصولات این برند را می‌توانید به راحتی از بانی مگ خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ
2 خرداد 1403
/
559 بازدید

تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ

فهرست مطالب

در دنیای امروز نام برندهای معروفی در بازارهای دیجیتال و تکنولوژی به گوش ما می‌رسد که یکی از مشهورترین برندها در حوزه دیجیتال را می‌توان برند شرکت سامسونگ نام برد. این برند هر روزه در میان میادین ارائه دهنده محصولات الکترونیکی، پررنگ‌تر ظاهر شده است. امروزه سامسونگ محصولات متنوعی را در سبد خود دارد از جمله گوشی سامسونگ که یکی از پرفروش‌ترین‌ها در جهان است.

تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ و جایگاه امروزه آن در جهان بسیار جای بحث دارد، لذا در این مقاله تمام تلاش تیم بانی مگ این است تا اطلاعات مفید در مورد برند سامسونگ و چگونگی اوج گرفتن این شرکت بزرگ در جهان  را، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این برند یک برند نام آشنا در بازارهای جهانی از جمله گوشی موبایل است و همه روزه مورد استقبال مشتریان زیادی قرار می‌گیرد.

تاریخچه شرکت سامسونگ و نحوه تاسیس آن

بنیانگذار شرکت بزرگ سامسونگ لی بیونگ چول اهل کره جنوبی است، این شرکت توسط این فرد موفق  تاسیس شده، برند سامسونگ در سال ۱۹۳۸ میلادی تحت عنوان یک شرکت تجاری تاسیس شد.

فعالیت اولیه سامسونگ در حوزه ارائه خدمات ملی، بیمه، خرید و فروش و مبادلات مالی اوراق بهادار بود. فعالیت سامسونگ در حوزه صنعت الکترونیک از سال ۱۹۶۰ میلادی شروع شد و در دهه ۱۹۷۰ حوزه فعالیت خود را در ساخت و ساز و صنایع کشتی سازی وسعت بخشید.

پس از فوت لی بیونگ چول در سال ۱۹۸۷ میلادی سامسونگ به چهار گروه مستقل به نام های هانسول، سامسونگ، سی جی، شینسگانه تقسیم شد. نقش سامسونگ در توسعه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کره جنوبی بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر شرکت های زیر مجموع گروه سامسونگ یک پنجم صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

تاریخچه شرکت سامسونگ و نحوه تاسیس آن

همچنین بخوانید: نقد و بررسی سامسونگ A55

نام برند سامسونگ در فرهنگ زبان کره ای، هانجا به معنای سه ستاره می باشد. به کار گیری از عدد سه به مفهوم توان و بزرگی و مفهوم ستاره در این برند، جاودانگی است. لقب دادن سه ستاره به شرکت سامسونگ در میان مردم کره جنوبی بسیار پر مفهوم بوده مفاهیمی نظیر بزرگی، فراوانی و ابدی بودن، مفهوم مهم دیگر این برند، بی حدو مرز بودن است.

لوگوی شرکت سامسونگ تا کنون سه مرتبه تغییر کرده و اگر دقت کنید حروف S و G از کادر این لوگو خارج است، این امر به معنی پیشرفت و دست یافتن صنایع جدید در ادامه فعالیت این شرکت می‌باشد.

موضوع جالب دیگر اینجاست که شرکت سامسونگ در نخستین روزهای شروع به کار خود به صادارت مواد غذایی مانند نودل، ماهی خشک و محصولا غذایی محلی کره مشغول بود.

این شرکت در آغاز کار خود با ۴۰ نیرو فعالیتش را کلید زد و محل فعالیت آن در منطقه سودونگ کره جنوبی بود. جالب است بدانید در زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرده بود سامسونگ در این بین سود فراوانی برد.

در اواخر سال ۱۹۶۰ برند سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد شرکت بزرگ سامسونگ توانسته در توسعه اقتصادی سیاسی و حتی رسانه‌ای در پیشرفت کشور خود نقش مهمی را ایفا کند.

تاثیر این برند در فرهنگ کره جنوبی را نمی توان نادیده گرفت. بخش مهمی از تولیدات ناخالص کره جنوبی برمی‌گردد به تولیدات الکترونیک تکنولوژی روز دنیا و همین امر باعث شده که شرکت سامسونگ هر روزه در حال پیشرفت در بین برندهای مطرح جهانی شود.

نگاهی به روند شرکت سامسونگ تا به امروز

نگاهی به روند شرکت سامسونگ تا به امروز

شرکت سامسونگ با پشتکار نیروی کار خود توانسته جز اولین‌ها در بازار الکترونیک و تکنولوژی در کره جنوبی باشد، همین امر باعث شده در توسعه و رشد کشور خود کمک بزرگی کند.

امروزه سهام شرکت سامسونگ در بازارها بورس نیویورک معامله جهانی می شود، ولی شرکت و دفتر مرکزی آن هم اکنون در سوئد مشغول کار است. پیشرفت این کمپانی بزرگ باعث شده تا کارمندان و کارگران زیادی مشغول به کار شوند تا بتوانند با بهترین مواد اولیه درخواست های مشتریان خود را به اجرا درآورند. جالب است بدانید نیروی کار مستقیم در شرکت سامسونگ حتی بیشتر از شرکت‌هایی مانند: اپل، گوگل یا مایکروسافت هستند و در کار خود بسیار پرتلاش و به روز عمل می‌کنند.

اگر بخواهیم از تولیدات با کیفیت این مجموعه نام ببریم می‌توان به گوشی‌های هوشمند، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی و ساعت‌های هوشمند و بسیاری از محصولات با کیفیتی که در این شرکت وارد بازار‌های جهانی شده است اشاره داشت.

طرفداران این برنده هر روزه رو به افزایش‌اند، فعالیت و کارآمدی شرکت سامسونگ انقدر بزرگ و گسترده است که نمی‌توان در مقالات گوناگون در مورد آن اطلاعات منتشر کرد.

جایگاه برند سامسونگ در دنیای امروز

شرکت بزرگ سامسونگ توانسته است جایگاهی برای خود در بین پنج برند برتر جهان باز کند. این شرکت به مبلغ ۷۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. بر اساس نتایجی که سازمان اینتربرند منتشر کرده سامسونگ رتیه پنج جهان را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرده و مسیر موفقیت خوبی را در پیش گرفته است.

علاوه بر این در ۲ سال پیاپی این شرکت همچنان در رتبه پنجم جهان قرار دارد. یانگی هی لی به عنوان مدیر مارکتینگ این سازمان در همین رابطه می‌گوید: “مفتخریم که شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۰ توانست در میان پنج شرکت معتبر دنیا قرار گیرد و با فروش مناسب و موفقی که داشتیم بار دیگر آن را تکرار کنیم.

آماری  که منتشر شد نشان می دهد از دستاورد سال ۲۰۱۳ توانستیم نتیجه بیشتر را حاصل کنیم. ما در سامسونگ وعده دادیم سیاست مشتری محور را در پیش بگیریم و با توجه به نظر مشتریان سامسونگ پیش رویم. از این رو با استفاده از این سیاست پاسخگوی حمایت بخش کسیری از مشتریان سامسونگ در همه جای جهان هستیم.

جایگاه برند سامسونگ در دنیای امروز

شرکت بزرگ سامسونگ توانسته در بازارهای داخلی و خارجی با تولیدات لوازم خانگی گجت‌های هوشمند و گوشی، کامپیوتر و لوازم جانبی این محصولات پا به عرصه بزرگ اقتصادی در بین رقبای خود بگذارد.

یکی از مهم ترین آپشن‌‌های دیگر برند سامسونگ می‌توان تعویض محصولات سری گلکسی را با به روزترین مدل‌های تولید این کمپانی نام برد. تلاش این شرکت راضایت مشتریان و جذب بیشتر مشتری برای لوازم الکترونیکی و تکلونوژی می‌باشد.

بر اساس آماری که سازمان اینتربرند انتشار داده، برند سامسونگ نسبت به گذشته با ارزشی بالغ بر ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده و هم اکنون این کمپانی کره‌ای بالغ بر ۷۴٫۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

معرفی انواع محصولات سامسونگ

برند سامسونگ یک برند بسیار پرقدرت در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی در جهان است. کیفیت بالای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ منجر شده تا مشتریان انتخاب‌های درستی برای خرید داشته باشند. در بسیاری از خانه‌ها حداقل یک مدل از محصولات این برند دیده می‌شود.

شرکت سامسونگ در تولید محصولات لوازم خانگی نسبت به سایر تولیدات خود بسیار پرقدرت عمل کرده است. لوازمی چون، تلویزیون، یخچال، لوازم پخت و پز، اتو و غیره که با توجه به کیفیت و زیبایی در بازارهای جهانی نیز بسیار پرفروش و پرطرفداراند.

معرفی انواع محصولات سامسونگ

سامسونگ، یک غول کره‌ای در دنیای فناوری، طیف گسترده‌ای از محصولات را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد.

  1. موبایل: سامسونگ در زمینه گوشی‌های هوشمند، پیشرو بوده و سری گلکسی S و Z آن، شهرت جهانی دارند. از دیگر محصولات این دسته می‌توان به تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و هندزفری‌ها اشاره کرد.
  2. لوازم خانگی: یخچال، لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، جاروبرقی، ماکروفر و کولر گازی، تنها بخشی از لوازم خانگی باکیفیت سامسونگ هستند.
  3. محصولات کامپیوتری: لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و حافظه‌های جانبی سامسونگ، برای کاربری‌های مختلف، از دانش‌آموزی تا حرفه‌ای، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.
  4. نیمه‌رساناها: سامسونگ در زمینه تولید چیپ‌های حافظه و پردازنده، پیشگام بوده و به بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، از جمله اپل، در این زمینه خدمات ارائه می‌دهد.
  5. سایر محصولات: سامسونگ، دسته‌بندی‌های دیگری مانند دوربین‌های عکاسی، لوازم آشپزخانه، تجهیزات پزشکی و سیستم‌های امنیتی را نیز پوشش می‌دهد.

بنابراین سامسونگ را می توان یک ابر برند تولید محصولان الکترونیکی و هوشمند معرفی کرد. دسته بندی‌های مختلف محصولات سامسونگ و کیفیت و زیبایی و ظرفتی که این کمپانی در تولید محصولات خود به کار برده امروزه یکی از سرسخت ترین رقبای این حوزه محسوبد می شود.

رقبای اصلی برند سامسونگ

شرکت سامسونگ با بهره‌گیری از منابع و مهندسان کاربلد در زمینه پیشرفت برند سامسونگ توانسته تا کنون بسیار موفق عمل کند؛ ولیکن در بخش های نرم‌افزار کامپیوتری رقابت سنگینی با برندهایی مانند: هواوی، رویول، الجی، زد تی ای، اپل، لنو دارد.

در سال‌های اخیر برندهایی مانند: اویو ،شیائومی و همچنین اسیوس هم برای رقابت با این شرکت دست بکار شده اند. باید گفت ویژگی‌های مهم برند سامسونگ باعث شده در صنعت بازارهای جهانی وارد چالش های بزرگ با برندهای دیگر شود .

سامسونگ،  این غول کره‌ای دنیای فناوری، در طول دهه‌های گذشته جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشگامان نوآوری و کیفیت در طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و نیمه‌رساناها، تثبیت کرده است.

با این حال، این تسلط بدون چالش باقی نمانده است، زیرا رقبای متعددی در تلاشند تا سهم بازار سامسونگ را تصاحب کنند از این رو این کمپانی در هر بخش از تولید با برند‌های مطرح جهانی در رقابت است که در ادامه به تفکیک به آن خواهیم پرداخت.

رقبای سامسونگ در تولید گوشی‌های هوشمند:

  • اپل:رقیب دیرینه سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، اپل است که با گوشی آیفون ممتاز خود، به ویژه در رده پرچمداران، محبوبیت زیادی کسب کرده است. سیستم عامل iOS اپل، تجربه کاربری روان و یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد که مورد تحسین بسیاری از کاربران است.
  • هواوی:هواوی، شرکت چینی، به سرعت به یکی از بازیگران اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. گوشی‌های هواوی به دلیل نوآوری‌های فنی، دوربین‌های قدرتمند و قیمت‌های مقرون به صرفه شناخته شده‌اند.
  • شیائومی:شیائومی، دیگر شرکت چینی، به عنوان یک برند مقرون به صرفه معروف است که گوشی‌های هوشمند شیائومی با مشخصات بالا را با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید لوازم خانگی:

  • ال‌جی:ال‌جی، رقیب کره‌ای سامسونگ، در تولید لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی و ماشین ظرفشویی سابقه طولانی دارد. محصولات ال‌جی به خاطر طراحی مدرن و فناوری‌های پیشرفته خود شناخته شده‌اند.
  • بکو:بکو، برند ترکی، در زمینه لوازم خانگی مقرون به صرفه فعالیت می‌کند و محصولات با کیفیتی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.
  • هایر:هایر، شرکت چینی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان است و محصولات گسترده‌ای را در محدوده‌ قیمتی مختلف ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید تلویزیون هوشمند:

  • ال‌جی:ال‌جی، همانند زمینه لوازم خانگی، در بازار تلویزیون نیز رقبتی سرسخت برای سامسونگ محسوب می‌شود. تلویزیون‌های ال‌جی به خاطر کیفیت تصویر عالی و قابلیت‌های هوشمند خود معروف هستند.
  • سونی:سونی، شرکت ژاپنی، به خاطر تلویزیون‌های با کیفیت بالا و تجربه تماشای برتر خود شناخته شده است.
  • تی‌سی‌ال:تی‌سی‌ال، برند چینی، تلویزیون‌های مقرون به صرفه با کیفیت تصویر مناسب ارائه می‌دهد.

رقبای سامسونگ در تولید محصولات نیمه‌ رساناها:

  • تی‌اس‌ام‌سی:تی‌اس‌ام‌سی، شرکت تایوانی، بزرگترین تولیدکننده قراردادی چیپ در جهان است و رقابت سخت

نتیجه گیری تاریخچه و معرفی شرکت سامسونگ:

شرکت سامسونگ با رعایت کردن قوانین و مقررات کشوری برای کارمندان خود بسیار وقت گذاشته است. این امر باعث شده تا بزرگان و روئساء این کمپانی با رویکردی متفاوت با به کار گیری نیرو کار ماهر در خط تولید برند سامسونگ هرچه سریعتر به موفقیت دست پیدا کنند و طرفداران خود را جذب خرید این محصولات کنند.

سهامداران و مشتریان و حتی کارمندان و شرکای تجاری در قبال این شرکت بزرگ بسیار قابل اعتمادند یکی از مهم‌ترین دلیل آن هم شفاف سازی و منصفانه بودن در زمینه مدیریت مالی شرکت سامسونگ می‌باشد. سیستم نظارتی شرکت سامسونگ بسیار پرتلاش و دقیق در حرفه خود عمل می کند. تاریخچه برند سامسونگ خود گواهی بر موفقیت این کمپانی کره ای است. مفتخریم که در بانی مگ میزبان ارائه کلیه محصولات برند سامسونگ می باشیم. همه محصولات این برند را می‌توانید به راحتی از بانی مگ خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد