25 اردیبهشت 1403
/
6,350 بازدید
نقد و بررسی گوشی A55 – عملکرد a55 نسبت به نسخه‌های قبلی سامسونگ

فهرست مطالب

ما در بانی مگ این مقاله را برای بررسی معایب و مزایای سری گوشی a55 سامسونگ انتشار داده ایم پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ a55 را دارید در ادامه همراهمان باشید.

با توجه به تولیدات انبوه، کمپانی سامسونگ این غول تکنولوژی توانسته با تولیدات محصولات متعدد در بازار پر رقابت این روز‌ها، پرطرفدار دیده شود. سامسونگ در بین برندهای مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است. این کمپانی بزرگ هر ساله سری‌های جدید از تولیدات خود را وارد بازارهای تکنولوژی می‌کند. یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سری گوشی‌های سامسونگ سری a55 است.

این گوشی میانرده و به روز با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی، چیپ اگزینوس ۱۴۸۰، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین پشت اصلی سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود سری گوشی a54 حالا نوبت ورود a55  است تا در بازارهای تجاری دنیا عملکرد خود را به نمایش بگذارد و توجه کاربران را به خود جلب کند.

نقد و بررسی گوشی  a55

نقد و بررسی گوشی a55

امروزه برند سامسونگ با تولید سری A  در بین سایر گوشی‌های کمپانی خود معروفیت و محبوبیت خاصی را به دست آورده. در طراحی سری a55  این برند در دو سال گذشته طراحی خاصی را به نمایش نگذاشته است. تمام سری‌های سامسونگ از یک زبان طراحی مشترک ساخته شده‌اند. اگر بخواهید از روی قاب این سری، به جز نسخه اولترا، مدل گوشی‌های میان رده و پرچمدار را تشخیص بدهد تقریباً دشوار است.

در تولید گوشی‌های سامسونگ a55  و a54 تفاوت‌هایی مانند صفحه نمایشگر و فریم وجود دارد. بنابراین سامسونگ موفق شده در بخش طراحی این دو مدل را تا حدودی از هم متمایز کند.

فریم  a54 دارای جنس پلاستیکی و فریم مدل جدید a55 از جنس آلومینیوم ساخته شده است. وزن گوشی  a55، ۱۱ گرم بیشتر از نسخه قبلی است. سامسونگ پشت قاب این مدل را تمام شیشه طراحی کرده است که گورپلاس، محافظ آن را طراحی کرده است. ایجاد این طراحی باعث شده تا این مدل نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی a54 بسیار موفق‌تر عمل کند و مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت سامسونگ با طراحی تولید فریم‌های آلومینیومی‌ در بین مدل‌های میان‌رده یک تغییر اساسی ایجاد کرد و توانست در بخش طراحی به یک پله بالاتر صعود کند. طراحی تخت در پشت قاب گوشی a55 باعث شده آرگونومی‌دستگاه کارایی بهتری داشته باشد. در سری گلکسی  a55  اصلاً انعطافی دیده نمی‌شود.

در پشت قاب این مدل دوربین‌های سه گانه اصلی نزدیک به هم و یک فلش با LED و همچنین لوگوی سامسونگ طراحی شده است که زیبایی ظاهری مدلa55  را چندین برابر کرده است. این بیرون زدگی مشکلی در تعادل گوشی بر سطح صاف ایجاد نمی‌کند.

شرکت سامسونگ در تولیدات خود در بخش طراحی دوربین سری a23  و s23  به چنین چینشی دست زده بود بنابراین این طراحی برای مخاطبان تازگی خاصی ندارد.

امکانات و ویژگی‌های گوشی a55 سامسونگ گلکسی

امکانات و ویژگی‌های گوشی a55 سامسونگ گلکسی

دکمه‌های پاور، تنظیم صدا، پورت  USBC، اسلات سیم کارت، اسپیکر استریو و میکروفون‌ها روی فریم آلومینیومی‌طراحی شده‌اند. وجود جک هدفون مانند تولید سری‌های قبل در این سری سامسونگ هم دیده نمی‌شود.

در پایین نمایشگر گوشی a55حسگر اثر انگشت اپتیکال طراحی شده که برای مخاطب دسترسی به حسگر بسیار راحت است. سری a55  در رنگبندی زیبای آبی یخی، آبی تیره، لیمویی، بنفش روشن می‌باشد.

قاب جلویی این مدل به نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد مجهز می‌باشد. در نسخه‌های قبلی بیشتر نمایشگرها ۶.۴ اینچی بودند. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی گوشی a55 به کمک شیشه گوریلاگلس پلاس با کیفیت بالا محافظت می‌شود و به نوعی ضد ضربه می‌باشد.

نمایشگر ۸۵.۸ درصد صفحه، بدنه جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. طراحی حاشیه بسیار ظریف است ولی می‌توانست از این ظریف‌تر هم طراحی شود. در بالای صفحه نمایش دوربین سلفی، در یک حفره که دید آنچنانی ندارد قرار گرفته است. این سری هم با کسب استاندارد IP67  توانسته مقاومت خود را در برابر گرد و غبار و حتی آب حفظ کند.

مدل a55  در زیر آب به مدت نیم  ساعت مقاومت دارد و یکی از آپشن‌های مهم گلکسی a55  همین مورد است. ناگفته نماند این مزایا در نسخه‌های قبلی سامسونگ هم دیده شده است.

مشخصات گوشی a55 و نوشتن نقاط ضعف و قوت آن

سامسونگ با تولیدات خود در زمینه نمایشگر صفحه، دست به ابتکارات زیادی زده است که در مدل a55  شاهد آن هستیم. سامسونگ در این مدل نسبت به مدل‌های میان رده خود توانست برتری در رقابت ایجاد کند.

نمایشگر به کار رفته در a55، ۶.۶ اینچی سوپر امولد است که از HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. رفرش ۱۲۰ هرتزی در این گوشی کار گذاشته شده که برای صرفه‌جویی در انرژی باتری به ۶۰ هرتز هم کاهش میابد.

معرفی و مشخصات گوشی a55 و نوشتن نقاط ضعف و قوت آن

در مدل‌های جدید a5x اینچی هیچ ارتقایی در نمایشگر دیده نمی‌شود. کیفیت تصویر با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. در مقایسه با سری قبلی سامسونگ وجه تمایز صفحه نمایش ۶.۶ اینچی در a55 نسبت به صفحه a54 که ۶.۴ اینچی بود که بکار برده است.

این مدل جدید در مصرف انرژی بسیار صرفه‌جویی می‌کند. حاشیه پایین نمایشگر a55  بسیار ظریف‌تر طراحی شده است و در قسمت‌های دیگر مانند مدل‌های قدیمی‌همچنان شاهد همان طراحی هستیم. انتظار می‌رفت شرکت سامسونگ در تولیدات جدید خود به کل این حاشیه را حذف کند، اما با وجود اندازه این نمایشگر در طول استفاده برای مصرف کننده، آزاردهنده نمی‌باشد.

نمایشگر گلکسی  a55 برای تمام خواسته‌های کاربر کافی است و تجربه خوبی را به همراه دارد. میزان روشنایی صفحه نمایشگر طوری طراحی شده که در زیر نور خورشید و مکان‌هایی که دارای نور زیاد هستند به مشکل بر نخورید.

در قسمت نمایشگر a55  کالیبراسیون رنگ باعث شده تا این مدل نسبت به مدل‌های دیگر دارای صفحه نمایشگر واضح‌تری باشد. یکی از نقاط ضعف گوشی a55  حسگر اثر انگشت است که عملکرد ضعیفی دارد.

با توجه به تجربه کاربران زمان تشخیص آن ۱ تا ۲ ثانیه تاخیر دارد. سنسور این مدل بسیار قوی است و هیچ اشتباهی در طول بررسی این گوشی دیده نشده است، شما می‌توانید در گزینه بیومتری قفل، تشخیص چهره را انتخاب کنید. اگر حسگر اثر انگشت برای شما غیر فعال گردد. تشخیص قفل چهره بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند. شما می‌توانید طبق سلیقه و خواسته خود قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید و امنیت برنامه‌های گوشی خود را تامین کنید.

ویژگی‌های نرم افزاری و رابط کاربری گوشی  a55

ویژگی‌های نرم افزاری و رابط کاربری گوشی a55

گوشی a55  با توجه به اندروید ۱۴ و رابط کاربری ۶.۱  one UI تولید شده است. کارایی نرم‌افزاری این گوشی ۴ سال به روز رسانی و ۵ سال پشتیبانی از یچ‌های امنیتی می‌باشد. سامسونگ در سری A امسال هم توانست با پشتیبانی ۷ ساله در چرخه تولید قرار بگیرد.

یکی از نقاط قوت گوشی a55  استفاده از پالت‌های رنگی مطابق با والپیپر است که کاربر می‌تواند طبق سلیقه خود انتخاب کند. ابزارک‌هایی که بر روی قفل گوشی طراحی شده به مخاطب این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد، که  ۶.۱ one ul  تمام کارایی و ویژگی این سیستم را بر عهده دارد.

کارایی Quick share در گوشی a55 انتقال بدون دردسر فایل در بین انواع گوشی اندروید و رایانه‌های ویندوزی می‌باشد که شباهت زیادی به AirDrop اپل دارد.

بررسی گوشی a55 در عملکرد سخت افزارها

شرکت سامسونگ توانست در مدل a55  از چیپست جدید اگزینوس ۱۴۸۰ بهره‌مند شود و فرایند ۴ نانومتری را توانسته از آن خود کند. این سری از همه نظر نسبت به نسخه قدیمی‌خود یعنی اگزینوس  که در ۱۳۸۰ تولید شده بود، برتری دارد‌. استفاده از کاربرد گوشی a55 در بخش بازی، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و رابط کاربری، بدون شک بی‌عیب ظاهر شده است.

کمپانی سامسونگ قصد دارد با تولیدات جدید خود رام ۸ گیگابایت را بر روی تولیدات جدید به کار ببرد و نسخه قدیمی‌۶ گیگابایتی خود را از چرخه تولید خارج کند.

تنها بازی اجرا شده بر روی مدل a55  ، puBG بود که بدون مشکل راه‌اندازی و اجرا شد و دمای گوشی حالت متعادل داشت و دچار  مشکل خاصی نشد‌.

مشخصات و ویژگی‌های دوربین a55

مشخصات و ویژگی‌های دوربین a55

دوربین این سری بسیار شبیه گلکسی a54 است و دارای ۳ لنز  می‌باشد. ویژگی هر یک از لنزها به ترتیب: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است.

طرفداران این برند منتظر بودند که دوربین تله فوتو جایگزین دوربین ماکرو شود اما کمپانی سامسونگ فعلاً قصد همچین تولید و طراحی را ندارد. جالب است بدانید با وجود اینکه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است، اما عکس‌هایی که در گوشی ثبت ‌می‌شوند دارای کیفیت ۱۲.۵ مگاپیکسلی می‌باشند. تنها دلیل آن هم استفاده از Binning پیکسل که به معنی (ایجاد پیکسل‌های بزرگتر از پیکسل‌های کوچکتر) است.

برای استفاده از رزولوشن کامل، دوربین باید از حالت ۵۰ مگاپیکسلی کمک بگیرید ولی نور محیط باید به  اندازه کافی واضح باشد. در بخش فیلمبرداری این سری گوشی باید گفت که کیفیت آن ۴k  با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰  با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، است. وجود لرزه‌گیر در داخل این گوشی این سری را از نسخه‌های قدیمی‌در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

دوربین‌های a55 عملکرد خوبی در HDR دارند. کارایی HDR ثبت سایه‌ها و نقاط روشن در هنگام ضبط می‌باشد. شرکت سامسونگ در سری a55  توانسته در عملکرد دوربین حتی در شرایط کم نور، خروجی خوبی را به مخاطب بدهد. باید گفت که میزان نویز تصویر به نور بستگی دارد؛ اما با وجود نور کم هم میتوان تصاویری نزدیک به واقعیت به مخاطب ارائه داد.

در طراحی دوربین سلفی هیچ نقطه قوتی دیده نمی‌شود و شبیه به نسخه‌های قبلی تولید شده است. زوم a55 به زوم دیجیتال محدود است و دلیل آن هم عدم وجود دوربین “تله فوتوی” اختصاصی است.

البته به جای آن از زوم ۲x استفاده شده و با استفاده از زوم x5  ۱۰x کیفیت تصویر را تا حدی عالی نشان می‌دهد. بهتر است در هنگام عکاسی از دوربین در حالت ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کنید و در آخر عکس مورد نظر خود را زوم کنید.

بررسی باتری گوشی a55

شرکت سامسونگ ظرفیت باتری این رده از گوشی را با ۵۰۰mAn  تولید کرده است. عمر باتری گوشی a55 نسبت به نسخه‌های قبلی خیلی بیشتر است. در آزمایش گوشی a55 با استفاده از بازی‌ها، رسانه‌های اجتماعی، بخش ویدیو و استفاده‌های دیگر حدود ۶ تا ۷ ساعت به خوبی شارژ گوشی حفظ می‌شود.

حتی تجربه کاربران نشان داده گوشی در حالت استفاده زیاد ۳۰ تا ۲۰ درصد شارژ باتری را حفظ می‌کند. تراشه ۱۴۸۰ Exynos در این سری به کار رفته است اما گوشی گلکسی a55 در مصرف انرژی برق کارایی ضعیفی دارد. عمر باتری آن نسبت به نسخه‌های قبلی ۳۰ تا ۶۰ درصد بیشتر است. سرعت شارژ کردن این گوشی در همان میزان ۲۵ وات انجام می‌شود و کماکان از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

نتیجه گیری:

شرکت سامسونگ  توانسته با ظاهر زیبا و طراحی خاص سری‌های جدید گوشی را عرضه کند و کاربران بیشتری را مجاب به خرید محصولاتش کند.

ما در بانی مگ تلاش کردیم که اطلاعات و ویژگی‌های سری گوشی a55 را برای شما عزیزان شرح دهیم. ساخت و  تولید گوشی a55 بیشتر در زمینه بهینه سازی انرژی و یک ظاهر متفاوت صورت گرفه‌است.

در بررسی گوشی a55 کمپانی سامسونگ تمام تلاش خود را بر این داشت تا با کیفیت بالای ساخت و متریال خوب بتواند به مخاطب حس کاربری گوشی بالا رده را بدهد. می‌توان گفت که این برند در کار خود بسیار ماهرانه عمل کرده و در بازارهای جهانی و داخلی، طرفداران زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

عملکرد گوشی a55 نسبت به نسخه‌های قبلی کمپانی سامسونگ
25 اردیبهشت 1403
/
6,350 بازدید

نقد و بررسی گوشی A55 – عملکرد a55 نسبت به نسخه‌های قبلی سامسونگ

فهرست مطالب

ما در بانی مگ این مقاله را برای بررسی معایب و مزایای سری گوشی a55 سامسونگ انتشار داده ایم پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ a55 را دارید در ادامه همراهمان باشید.

با توجه به تولیدات انبوه، کمپانی سامسونگ این غول تکنولوژی توانسته با تولیدات محصولات متعدد در بازار پر رقابت این روز‌ها، پرطرفدار دیده شود. سامسونگ در بین برندهای مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است. این کمپانی بزرگ هر ساله سری‌های جدید از تولیدات خود را وارد بازارهای تکنولوژی می‌کند. یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سری گوشی‌های سامسونگ سری a55 است.

این گوشی میانرده و به روز با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی، چیپ اگزینوس ۱۴۸۰، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین پشت اصلی سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود سری گوشی a54 حالا نوبت ورود a55  است تا در بازارهای تجاری دنیا عملکرد خود را به نمایش بگذارد و توجه کاربران را به خود جلب کند.

نقد و بررسی گوشی  a55

نقد و بررسی گوشی a55

امروزه برند سامسونگ با تولید سری A  در بین سایر گوشی‌های کمپانی خود معروفیت و محبوبیت خاصی را به دست آورده. در طراحی سری a55  این برند در دو سال گذشته طراحی خاصی را به نمایش نگذاشته است. تمام سری‌های سامسونگ از یک زبان طراحی مشترک ساخته شده‌اند. اگر بخواهید از روی قاب این سری، به جز نسخه اولترا، مدل گوشی‌های میان رده و پرچمدار را تشخیص بدهد تقریباً دشوار است.

در تولید گوشی‌های سامسونگ a55  و a54 تفاوت‌هایی مانند صفحه نمایشگر و فریم وجود دارد. بنابراین سامسونگ موفق شده در بخش طراحی این دو مدل را تا حدودی از هم متمایز کند.

فریم  a54 دارای جنس پلاستیکی و فریم مدل جدید a55 از جنس آلومینیوم ساخته شده است. وزن گوشی  a55، ۱۱ گرم بیشتر از نسخه قبلی است. سامسونگ پشت قاب این مدل را تمام شیشه طراحی کرده است که گورپلاس، محافظ آن را طراحی کرده است. ایجاد این طراحی باعث شده تا این مدل نسبت به نسخه‌ی قبلی یعنی a54 بسیار موفق‌تر عمل کند و مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت سامسونگ با طراحی تولید فریم‌های آلومینیومی‌ در بین مدل‌های میان‌رده یک تغییر اساسی ایجاد کرد و توانست در بخش طراحی به یک پله بالاتر صعود کند. طراحی تخت در پشت قاب گوشی a55 باعث شده آرگونومی‌دستگاه کارایی بهتری داشته باشد. در سری گلکسی  a55  اصلاً انعطافی دیده نمی‌شود.

در پشت قاب این مدل دوربین‌های سه گانه اصلی نزدیک به هم و یک فلش با LED و همچنین لوگوی سامسونگ طراحی شده است که زیبایی ظاهری مدلa55  را چندین برابر کرده است. این بیرون زدگی مشکلی در تعادل گوشی بر سطح صاف ایجاد نمی‌کند.

شرکت سامسونگ در تولیدات خود در بخش طراحی دوربین سری a23  و s23  به چنین چینشی دست زده بود بنابراین این طراحی برای مخاطبان تازگی خاصی ندارد.

امکانات و ویژگی‌های گوشی a55 سامسونگ گلکسی

امکانات و ویژگی‌های گوشی a55 سامسونگ گلکسی

دکمه‌های پاور، تنظیم صدا، پورت  USBC، اسلات سیم کارت، اسپیکر استریو و میکروفون‌ها روی فریم آلومینیومی‌طراحی شده‌اند. وجود جک هدفون مانند تولید سری‌های قبل در این سری سامسونگ هم دیده نمی‌شود.

در پایین نمایشگر گوشی a55حسگر اثر انگشت اپتیکال طراحی شده که برای مخاطب دسترسی به حسگر بسیار راحت است. سری a55  در رنگبندی زیبای آبی یخی، آبی تیره، لیمویی، بنفش روشن می‌باشد.

قاب جلویی این مدل به نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد مجهز می‌باشد. در نسخه‌های قبلی بیشتر نمایشگرها ۶.۴ اینچی بودند. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی گوشی a55 به کمک شیشه گوریلاگلس پلاس با کیفیت بالا محافظت می‌شود و به نوعی ضد ضربه می‌باشد.

نمایشگر ۸۵.۸ درصد صفحه، بدنه جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. طراحی حاشیه بسیار ظریف است ولی می‌توانست از این ظریف‌تر هم طراحی شود. در بالای صفحه نمایش دوربین سلفی، در یک حفره که دید آنچنانی ندارد قرار گرفته است. این سری هم با کسب استاندارد IP67  توانسته مقاومت خود را در برابر گرد و غبار و حتی آب حفظ کند.

مدل a55  در زیر آب به مدت نیم  ساعت مقاومت دارد و یکی از آپشن‌های مهم گلکسی a55  همین مورد است. ناگفته نماند این مزایا در نسخه‌های قبلی سامسونگ هم دیده شده است.

مشخصات گوشی a55 و نوشتن نقاط ضعف و قوت آن

سامسونگ با تولیدات خود در زمینه نمایشگر صفحه، دست به ابتکارات زیادی زده است که در مدل a55  شاهد آن هستیم. سامسونگ در این مدل نسبت به مدل‌های میان رده خود توانست برتری در رقابت ایجاد کند.

نمایشگر به کار رفته در a55، ۶.۶ اینچی سوپر امولد است که از HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. رفرش ۱۲۰ هرتزی در این گوشی کار گذاشته شده که برای صرفه‌جویی در انرژی باتری به ۶۰ هرتز هم کاهش میابد.

معرفی و مشخصات گوشی a55 و نوشتن نقاط ضعف و قوت آن

در مدل‌های جدید a5x اینچی هیچ ارتقایی در نمایشگر دیده نمی‌شود. کیفیت تصویر با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. در مقایسه با سری قبلی سامسونگ وجه تمایز صفحه نمایش ۶.۶ اینچی در a55 نسبت به صفحه a54 که ۶.۴ اینچی بود که بکار برده است.

این مدل جدید در مصرف انرژی بسیار صرفه‌جویی می‌کند. حاشیه پایین نمایشگر a55  بسیار ظریف‌تر طراحی شده است و در قسمت‌های دیگر مانند مدل‌های قدیمی‌همچنان شاهد همان طراحی هستیم. انتظار می‌رفت شرکت سامسونگ در تولیدات جدید خود به کل این حاشیه را حذف کند، اما با وجود اندازه این نمایشگر در طول استفاده برای مصرف کننده، آزاردهنده نمی‌باشد.

نمایشگر گلکسی  a55 برای تمام خواسته‌های کاربر کافی است و تجربه خوبی را به همراه دارد. میزان روشنایی صفحه نمایشگر طوری طراحی شده که در زیر نور خورشید و مکان‌هایی که دارای نور زیاد هستند به مشکل بر نخورید.

در قسمت نمایشگر a55  کالیبراسیون رنگ باعث شده تا این مدل نسبت به مدل‌های دیگر دارای صفحه نمایشگر واضح‌تری باشد. یکی از نقاط ضعف گوشی a55  حسگر اثر انگشت است که عملکرد ضعیفی دارد.

با توجه به تجربه کاربران زمان تشخیص آن ۱ تا ۲ ثانیه تاخیر دارد. سنسور این مدل بسیار قوی است و هیچ اشتباهی در طول بررسی این گوشی دیده نشده است، شما می‌توانید در گزینه بیومتری قفل، تشخیص چهره را انتخاب کنید. اگر حسگر اثر انگشت برای شما غیر فعال گردد. تشخیص قفل چهره بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند. شما می‌توانید طبق سلیقه و خواسته خود قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید و امنیت برنامه‌های گوشی خود را تامین کنید.

ویژگی‌های نرم افزاری و رابط کاربری گوشی  a55

ویژگی‌های نرم افزاری و رابط کاربری گوشی a55

گوشی a55  با توجه به اندروید ۱۴ و رابط کاربری ۶.۱  one UI تولید شده است. کارایی نرم‌افزاری این گوشی ۴ سال به روز رسانی و ۵ سال پشتیبانی از یچ‌های امنیتی می‌باشد. سامسونگ در سری A امسال هم توانست با پشتیبانی ۷ ساله در چرخه تولید قرار بگیرد.

یکی از نقاط قوت گوشی a55  استفاده از پالت‌های رنگی مطابق با والپیپر است که کاربر می‌تواند طبق سلیقه خود انتخاب کند. ابزارک‌هایی که بر روی قفل گوشی طراحی شده به مخاطب این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد، که  ۶.۱ one ul  تمام کارایی و ویژگی این سیستم را بر عهده دارد.

کارایی Quick share در گوشی a55 انتقال بدون دردسر فایل در بین انواع گوشی اندروید و رایانه‌های ویندوزی می‌باشد که شباهت زیادی به AirDrop اپل دارد.

بررسی گوشی a55 در عملکرد سخت افزارها

شرکت سامسونگ توانست در مدل a55  از چیپست جدید اگزینوس ۱۴۸۰ بهره‌مند شود و فرایند ۴ نانومتری را توانسته از آن خود کند. این سری از همه نظر نسبت به نسخه قدیمی‌خود یعنی اگزینوس  که در ۱۳۸۰ تولید شده بود، برتری دارد‌. استفاده از کاربرد گوشی a55 در بخش بازی، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و رابط کاربری، بدون شک بی‌عیب ظاهر شده است.

کمپانی سامسونگ قصد دارد با تولیدات جدید خود رام ۸ گیگابایت را بر روی تولیدات جدید به کار ببرد و نسخه قدیمی‌۶ گیگابایتی خود را از چرخه تولید خارج کند.

تنها بازی اجرا شده بر روی مدل a55  ، puBG بود که بدون مشکل راه‌اندازی و اجرا شد و دمای گوشی حالت متعادل داشت و دچار  مشکل خاصی نشد‌.

مشخصات و ویژگی‌های دوربین a55

مشخصات و ویژگی‌های دوربین a55

دوربین این سری بسیار شبیه گلکسی a54 است و دارای ۳ لنز  می‌باشد. ویژگی هر یک از لنزها به ترتیب: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است.

طرفداران این برند منتظر بودند که دوربین تله فوتو جایگزین دوربین ماکرو شود اما کمپانی سامسونگ فعلاً قصد همچین تولید و طراحی را ندارد. جالب است بدانید با وجود اینکه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است، اما عکس‌هایی که در گوشی ثبت ‌می‌شوند دارای کیفیت ۱۲.۵ مگاپیکسلی می‌باشند. تنها دلیل آن هم استفاده از Binning پیکسل که به معنی (ایجاد پیکسل‌های بزرگتر از پیکسل‌های کوچکتر) است.

برای استفاده از رزولوشن کامل، دوربین باید از حالت ۵۰ مگاپیکسلی کمک بگیرید ولی نور محیط باید به  اندازه کافی واضح باشد. در بخش فیلمبرداری این سری گوشی باید گفت که کیفیت آن ۴k  با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰  با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، است. وجود لرزه‌گیر در داخل این گوشی این سری را از نسخه‌های قدیمی‌در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

دوربین‌های a55 عملکرد خوبی در HDR دارند. کارایی HDR ثبت سایه‌ها و نقاط روشن در هنگام ضبط می‌باشد. شرکت سامسونگ در سری a55  توانسته در عملکرد دوربین حتی در شرایط کم نور، خروجی خوبی را به مخاطب بدهد. باید گفت که میزان نویز تصویر به نور بستگی دارد؛ اما با وجود نور کم هم میتوان تصاویری نزدیک به واقعیت به مخاطب ارائه داد.

در طراحی دوربین سلفی هیچ نقطه قوتی دیده نمی‌شود و شبیه به نسخه‌های قبلی تولید شده است. زوم a55 به زوم دیجیتال محدود است و دلیل آن هم عدم وجود دوربین “تله فوتوی” اختصاصی است.

البته به جای آن از زوم ۲x استفاده شده و با استفاده از زوم x5  ۱۰x کیفیت تصویر را تا حدی عالی نشان می‌دهد. بهتر است در هنگام عکاسی از دوربین در حالت ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کنید و در آخر عکس مورد نظر خود را زوم کنید.

بررسی باتری گوشی a55

شرکت سامسونگ ظرفیت باتری این رده از گوشی را با ۵۰۰mAn  تولید کرده است. عمر باتری گوشی a55 نسبت به نسخه‌های قبلی خیلی بیشتر است. در آزمایش گوشی a55 با استفاده از بازی‌ها، رسانه‌های اجتماعی، بخش ویدیو و استفاده‌های دیگر حدود ۶ تا ۷ ساعت به خوبی شارژ گوشی حفظ می‌شود.

حتی تجربه کاربران نشان داده گوشی در حالت استفاده زیاد ۳۰ تا ۲۰ درصد شارژ باتری را حفظ می‌کند. تراشه ۱۴۸۰ Exynos در این سری به کار رفته است اما گوشی گلکسی a55 در مصرف انرژی برق کارایی ضعیفی دارد. عمر باتری آن نسبت به نسخه‌های قبلی ۳۰ تا ۶۰ درصد بیشتر است. سرعت شارژ کردن این گوشی در همان میزان ۲۵ وات انجام می‌شود و کماکان از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

نتیجه گیری:

شرکت سامسونگ  توانسته با ظاهر زیبا و طراحی خاص سری‌های جدید گوشی را عرضه کند و کاربران بیشتری را مجاب به خرید محصولاتش کند.

ما در بانی مگ تلاش کردیم که اطلاعات و ویژگی‌های سری گوشی a55 را برای شما عزیزان شرح دهیم. ساخت و  تولید گوشی a55 بیشتر در زمینه بهینه سازی انرژی و یک ظاهر متفاوت صورت گرفه‌است.

در بررسی گوشی a55 کمپانی سامسونگ تمام تلاش خود را بر این داشت تا با کیفیت بالای ساخت و متریال خوب بتواند به مخاطب حس کاربری گوشی بالا رده را بدهد. می‌توان گفت که این برند در کار خود بسیار ماهرانه عمل کرده و در بازارهای جهانی و داخلی، طرفداران زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد