12 مرداد 1400
/
23,593 بازدید

ست پیراهن مخمل کبریتی مردانه با شلوار

فهرست مطالب

معمولا شناختن انواع بافت پارچه نیازمند آشنایی با اصطلاحات تخصصی حوزه مد و لباس به‌شمار می‌رود اما پارچه مخمل کبریتی از آن دسته بافت‌ها است که اکثر ما به راحتی و با یک نگاه آن را از دیگر انواع پارچه تمیز می‌دهیم. با این وجود، بسیاری از ما نمی‌دانیم که پارچه مخمل کبریتی چند نوع و مدل مختلف دارد و چطور می‌توان آن را ست کرد. ما در این مقاله از مجله بانی‌مگ به انواع شلوار و پیراهن مخمل کبریتی و روش‌های ست کردن آن‌ها می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی، بافتی متفاوت و زیبا را شامل می‌شود و از خطوطی عمودی به نام «وِلس» تشکیل شده که نرم و خواب‌دار است. این بافت جالب حتی از دور هم «قابل مشاهده» است که این امر باعث می‌شود تا پارچه مخمل کبریتی برای استایل اسمارت‌کژوال و نیمه‌رسمی مناسب باشد و در حقیقت، فاصلۀ بین لباس‌های نیمه‌رسمی کتان یا پارچه‌ای ساده و لباس‌های جین را پر کند. این پارچه ممکن است برای تهیه پیراهن، شلوار یا کت به کار رود. در ادامه، به تشریح انواع پارچه‌های مخمل کبریتی خواهیم پرداخت.

ویژگی پارچه مخمل کبریتی معمولی یا استاندارد

پارچه مخمل کبریتی درشت

یکی از مهم‌ترین عواملی که پارچه‌ پیراهن‌ ها و لباس‌های مخمل کبریتی را از یکدیگر متمایز می‌کند، تعداد و تراکم خطوط بلند عمودی آن‌ها در هر اینچ است؛ به این صورت که اگر تعداد وِلس‌ها ۸ تا ۱۶ عدد در هر اینچ باشد، به آن پارچه مخمل کبریتی استاندارد می‌گویند. این درحالی است که در انواع پارچه مخمل کبریتی، تعداد ولس‌ها می‌تواند در هر اینچ از ۱٫۵ تا ۲۱ عدد متغیر باشد. جنس این نوع پارچه هم می‌تواند متفاوت باشد و از کتان تا ترکیب کتان و پلی‌استر و تمام‌کتان متغیر است. این پارچه‌ها گاهی حتی ممکن است پشمی باشند اما اگر پارچه‌ای از این جنس تهیه شود، ولس‌های بافت مخمل کبریتی در آن به اندازه دیگر انواع پارچه، به‌وضوح قابل مشاهده نخواهد بود.

پارچۀ مخمل کبریتی فیلی

پارچه پیراهن مخمل کبریتی کشدار

دلیل انتخاب این اسم برای چنین پارچه‌ای، چین‌های متمایزی است که به واسطۀ خطوط عمودی ضخیم روی پارچه دیده می‌شود و تا حدی پوست پر چین و چروک فیل را یادآور می‌شود. تعداد خطوط عمودی در یک اینچ، در پارچۀ مخمل کبریتی فیلی بین ۱٫۵ تا ۶ عدد است که از این حیث، ضخیم‌ترین ولس‌ها را در پارچه‌های مخمل کبریتی دارد.

خرید پیراهن مردانه

پارچه مخمل کبریتی پین‌ویِل (Pinwale)

پیراهن مخمل کبریتی درشت

اگر بافت کبریتی فیلی به ضخامت خطوط عمودیش معروف شده، در عوض بافت کبریتی پین‌ویِل از همه ظریف‌تر و متراکم‌تر است. در هر اینچ از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع پارچۀ کبریتی پین‌ویِل تا ۲۱ خط عمودی جای می‌گیرد!

پارچۀ مخمل کبریتی رنگدانه‌ای

پیراهن مخمل کبریتی ریز

این نوع پارچه‌های مخملی در حقیقت تنها نقش و طرح بافت کبریتی را تداعی می‌کنند و برخلاف پیراهن ها و لباس‌های مخمل کبریتی، بافت ساده‌ای دارند. طریقه رنگ کردن این پارچه‌ها به‌صورت راه‌راه است و با شست‌وشو، گذشت زمان و رفتن رنگ لباس، بافت آن (که البته مصنوعی است) بیشتر و بیشتر به چشم می‌آید.

‌پارچۀ مخمل کبریتی بِد فورد (Bedford)

پارچه مخمل کبریتی طرحدار

پارچۀ کبریتی بدفورد هم نوعی پارچۀ طرحدار است که شبیه مخمل کبریتی به نظر می‌رسد اما با این وجود نخ‌ها در طرح بدفورد بریده نمی‌شوند و بلند باقی می‌مانند که در نتیجۀ آن، طرح و پترن بافت کبریتی از پارچه‌های کبریتی دیگر برجسته‌تر است و الیاف بلندتری دارد.

ست کردن شلوار و پیراهن مخمل کبریتی

پیراهن مخمل کبریتی مردانه

 

پارچۀ مخمل در کنار بافت خاص و متمایز کبریتی، ترکیبی را ایجاد می‌کند که ست کردنش ممکن است کمی ترسناک یا دشوار به‌نظر بیاید اما به‌هیچ‌وجه اینطور نیست. ما در ادامه، به ارائه نکاتی می‌پردازیم که به شما در ست کردن پیراهن مخمل کبریتی و دیگر انواع لباس با چنین جنسی کمک خواهد کرد.

خرید لباس مردانه

پیراهن مخمل کبریتی، یارِ شفیقِ روزهای سرد

پیراهن مخمل کبریتی زنانه

پیراهن مخمل کبریتی که به دلیل جنس ضخیم، مناسب فصول سرد سال است و با آستین‌های بلند، بدن شما را از سوز پاییزه محافظت می‌کند؛ اما اگر به دنبال این هستید که جذابیت بیشتری به استایل خود بدهید، می‌توانید یک زیرپوش زیر پیراهنتان بپوشید و دکمه‌های آن را باز بگذارید. جالب اینجاست که به دلیل بافت و استقامت، استفاده از این نوع پیراهن در سبک وسترن رواج زیادی داشته و دارد. پیراهن مخمل کبریتی مردانه مانند باقی پیراهن‌ها می‌تواند تک جیب، دو جیب یا ساده باشد.

این نوع پارچه معمولا رنگ‌های متنوعی دارد و برای کسانی که دوست دارند تا لباس‌های رنگارنگ بپوشند مناسب است. سبز تیره، خردلی، نخودی و سرمه‌ای تنها بخشی از محبوب‌ترین رنگ‌های پیراهن‌های مخملی کبریتی هستند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر چقدر از رنگ‌های روشن‌تری استفاده کنید، استایل شما به سمت کژوال بودن سوق پیدا می‌کند؛ اما در هرصورت پیراهن‌های مخمل کبریتی در سویۀ کژوالِ استایلِ اسمارت کژوال قرار دارد و به همین دلیل هم هست که نباید با آن‌ها کراوات بزنید یا با کت و شلوار رسمی آن‌ها را بپوشید. اگر آن را با یک شلوار اسمارت (نیمه‌رسمی) همراه کنید، به راحت‌تر نشان دادن استایل شما کمک زیادی می‌کند، در عین این‌که همچنان ظاهر نیمه‌رسمی و اسمارت شما حفظ می‌شود.

ست کردن پیراهن مخمل کبریتی

ست کردن پیراهن مردانه مخمل کبریتی

نکتۀ کلیدی و اصلی درمورد ست کردن پیراهن مخمل کبریتی این است که در آنِ واحد تنها عنصر لباستان باشد که چنین جنسی دارد یا اگر بناست شلوار را هم مخمل کبریتی انتخاب کنید، حتما رنگ آن با رنگ پیراهنتان متمایز باشد. علاوه بر این، پوشیدن این نوع پیراهن همراه عناصری با رنگ خنثی به طبیعی‌تر شدن بافت استایل شما کمک می‌کنند. انواع پیراهن مخمل کبریتی زنانه به رنگ‌های صورتی، زرد، قرمز در کنار دیگر رنگبندی‌های این نوع پیراهن به همراه شلوار جین مردانه ترکیب زیبا و دلنشینی را ایجاد می‌کند. به‌ویژه که در استایل اورسایز، این قبیل پیراهن‌ها مورد علاقۀ خانم‌ها هستند.

 

ست کردن شلوار مخمل کبریتی

آنچه باید در این مورد در نظر بگیرید این است که در ست کردن شلوار مخمل کبریتی با پیراهن مورد نظرتان، بیشتر از از رنگ‌هایی استفاده کنید که به طبیعت نزدیک‌تر هستند؛ رنگ‌هایی چون قهوه‌ای، سیاه، خاکستری و خاکی. ضمن اینکه پیراهن‌های جین هم ترکیب زیبایی با این قبیل شلوارها می‌سازند. توجه داشته باشید همراه با این نوع شلوار برای آقایان کمتر و تنها در برخی استایل‌های خاص تیشرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقابل، شلوار مخمل کبریتی زنانه را می‌توان با تیشرت‌های طرح‌دار به تن‌ کرد و یک ترکیب زیبا به وجود آورد. در این بین، تیشرت‌هایی با پس‌زمینۀ سفید از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین استفاده از یک تاپ یا بلیز شیک با حال و هوای دخترانه می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. پیراهن‌های جین هم گزینۀ دیگری است که نباید آن را به فراموشی بسپارید و اگر به فصل زمستان نزدیک می‌شوید، همراه کردن شلوار مخمل کبریتی با یک پلیور هم زیباست و هم هوشمندانه!

نگاهی به تاریخچۀ پارچه مخمل کبریتی

کت مخمل کبریتی

این نوع پارچۀ متفاوت و زیبا، قدمتی بیش از آنچه که فکر می‌کنید، دارد. داستان از مصر باستان شروع می‌شود و به اروپای قرن ۱۲ میلادی می‌رسد؛ زمانی‌که لباس‌هایی با این نوع بافت همه‌جا دیده می‌شدند و نوع فاخرشان را اعیان و اشراف به تن می‌کردند. در آن زمان این نوع پارچه که به انگلیسی کُردورُی (Corduroy) نامیده می‌شود، اسمی نداشت تا این‌که بالاخره نام آن را از اصطلاح فرانسوی corde du roi  به معنای «لباس پادشاهان» اخذ کردند.

با این حال، نقطۀ اوج این نوع پارچه همان قرن ۱۹ میلادی بود که ناگهان توجه کشاورزان را به دلیل گرم بودن و استحکام پارچه به خود جلب کرد. این موضوع تا دهه ۳۰ ادامه پیدا کرد و حتی به لباس بچگانه هم راه یافت تا حتی امروز هم یکی از انواع محبوب بافت پارچه در جهان باشد.

علاوه بر همه این‌ها، کت‌های مخمل کبریتی نیز از انواع محبوب بالاپوش برای فصل پاییز یا انتهای زمستان به‌حساب می‌آیند که با پیراهن‌های ساده یک ترکیب زیبا و شیک را خلق می‌کنند.

شلوار مردانه مخمل کبریتی

در این مطلب شما را با انواع پارچۀ مخمل کبریتی، شلوارها و پیراهن‌هایی با این جنس و روش ست کردنشان آشنا کردیم. لباس‌هایی با این جنس که بیشتر مناسب فصول سرد سال هستند، به استایل شما گرما و ظرافت می‌بخشند اما همانطور که اشاره کردیم، حالت نیمه‌رسمی و اسمارت کژوال دارند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در زمان خرید، به این نکته حتما توجه داشته باشید.

 

 

خرید اینترنتی شلوار مردانه

 

 

 

حالا که با این نوع متفاوت لباس و استایل‌های خاص آن آشنا شده‌اید، علاقه پیدا کردید تا تعداد بیشتری از لباس‌هایی با جنس مخمل کبریتی را در کمد داشته باشید؟

 

نظرات 1

  1. محمد م says:

    درود،
    یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مطالب‌تون تا امروز. من که به‌شخصه عاشق مخمل و مخمل کبریتی هستم اما خوب.. همیشه همه‌چیز باب میل ما که پیش نمیره. یک مورد رو در نظر داشته باشید؛ خرید یک پیراهن مخمل کبریتی + یک هودی/سوئی‌شرت مخمل از برند جین‌وست/جوتی‌جینز با قیمت فعلی‌شون و اِعمال تخفیف پروموشن جاری (۳۰٪ تخفیف بیشتر) حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه در بر داره. قیمت پیراهن مخمل کبریتی ۹۹۹۰۰۰ تومان هست و هودی موردنظر (که فقط هم رنگ «بژ» داره) هم ۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان ناقابل! واقعا چند درصدمون توانائی خریدشونو داریم؟ اونم تو این شرایط اقتصادی؟ البته از حق نگذریم؛ بی‌انصافیه اگه نکات مثبت‌رو نادیده گرفته و نگم که من همون پیراهن‌رو وقتی قیمتش پائین‌تر بود با کدتخفیف بازی بانی‌ناسور و با قیمتی بسیار نازل‌تر از همین بانی‌مد خریده‌ام و واقعا هم سپاس‌گزار هستم اما با این قیمت‌ها و حتی کسر ۳۰٪ واقعا نه در توان من (نوعی) هست خریدش و نه حتی منطقی و عاقلانه. قصدم ذکر مصیبت نیست، فقط خواستم پیشنهاد بدم تهییج مشتری‌رو یک فرآیند چندوجهی در نظر بگیرید. یعنی به زبان ساده؛ نشر مقالاتی از این‌دست‌رو همراه کنید با یک جشنواره یا پروموشن خوب (مثل بازی‌های بازگشت به مدرسه و بانی‌ناسور و …) و البته در زمان مناسب. نه (مثلا) ۲۰اُم برج که حساب‌های بانکی ملت کم‌کم در شرایط میل‌کرد به صفر مطلق و جیب‌های مبارک‌شون هم در آستانه‌ی «وحشت از عقرب‌زده‌گی»ـه!

    البته که صلاح مملکت خویش خسروان دانند اما به‌رسم نمک خوردن و تجربیات خریدم از بانی‌مد، لازم دونستم این مطلب‌رو به شما عزیزان یادآور شم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

استایل تینیجری چیست؟

نوجوانی فقط تغییرات خلقی و جوش‌های بلوغ نیست، بلکه در این دوره حساس و مهم نوجوان‌ها به دنبال کشف هویت خودشان

ست پیراهن مخمل کبریتی مردانه با شلوار
12 مرداد 1400
/
23,593 بازدید

ست پیراهن مخمل کبریتی مردانه با شلوار

فهرست مطالب

معمولا شناختن انواع بافت پارچه نیازمند آشنایی با اصطلاحات تخصصی حوزه مد و لباس به‌شمار می‌رود اما پارچه مخمل کبریتی از آن دسته بافت‌ها است که اکثر ما به راحتی و با یک نگاه آن را از دیگر انواع پارچه تمیز می‌دهیم. با این وجود، بسیاری از ما نمی‌دانیم که پارچه مخمل کبریتی چند نوع و مدل مختلف دارد و چطور می‌توان آن را ست کرد. ما در این مقاله از مجله بانی‌مگ به انواع شلوار و پیراهن مخمل کبریتی و روش‌های ست کردن آن‌ها می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی، بافتی متفاوت و زیبا را شامل می‌شود و از خطوطی عمودی به نام «وِلس» تشکیل شده که نرم و خواب‌دار است. این بافت جالب حتی از دور هم «قابل مشاهده» است که این امر باعث می‌شود تا پارچه مخمل کبریتی برای استایل اسمارت‌کژوال و نیمه‌رسمی مناسب باشد و در حقیقت، فاصلۀ بین لباس‌های نیمه‌رسمی کتان یا پارچه‌ای ساده و لباس‌های جین را پر کند. این پارچه ممکن است برای تهیه پیراهن، شلوار یا کت به کار رود. در ادامه، به تشریح انواع پارچه‌های مخمل کبریتی خواهیم پرداخت.

ویژگی پارچه مخمل کبریتی معمولی یا استاندارد

پارچه مخمل کبریتی درشت

یکی از مهم‌ترین عواملی که پارچه‌ پیراهن‌ ها و لباس‌های مخمل کبریتی را از یکدیگر متمایز می‌کند، تعداد و تراکم خطوط بلند عمودی آن‌ها در هر اینچ است؛ به این صورت که اگر تعداد وِلس‌ها ۸ تا ۱۶ عدد در هر اینچ باشد، به آن پارچه مخمل کبریتی استاندارد می‌گویند. این درحالی است که در انواع پارچه مخمل کبریتی، تعداد ولس‌ها می‌تواند در هر اینچ از ۱٫۵ تا ۲۱ عدد متغیر باشد. جنس این نوع پارچه هم می‌تواند متفاوت باشد و از کتان تا ترکیب کتان و پلی‌استر و تمام‌کتان متغیر است. این پارچه‌ها گاهی حتی ممکن است پشمی باشند اما اگر پارچه‌ای از این جنس تهیه شود، ولس‌های بافت مخمل کبریتی در آن به اندازه دیگر انواع پارچه، به‌وضوح قابل مشاهده نخواهد بود.

پارچۀ مخمل کبریتی فیلی

پارچه پیراهن مخمل کبریتی کشدار

دلیل انتخاب این اسم برای چنین پارچه‌ای، چین‌های متمایزی است که به واسطۀ خطوط عمودی ضخیم روی پارچه دیده می‌شود و تا حدی پوست پر چین و چروک فیل را یادآور می‌شود. تعداد خطوط عمودی در یک اینچ، در پارچۀ مخمل کبریتی فیلی بین ۱٫۵ تا ۶ عدد است که از این حیث، ضخیم‌ترین ولس‌ها را در پارچه‌های مخمل کبریتی دارد.

خرید پیراهن مردانه

پارچه مخمل کبریتی پین‌ویِل (Pinwale)

پیراهن مخمل کبریتی درشت

اگر بافت کبریتی فیلی به ضخامت خطوط عمودیش معروف شده، در عوض بافت کبریتی پین‌ویِل از همه ظریف‌تر و متراکم‌تر است. در هر اینچ از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع پارچۀ کبریتی پین‌ویِل تا ۲۱ خط عمودی جای می‌گیرد!

پارچۀ مخمل کبریتی رنگدانه‌ای

پیراهن مخمل کبریتی ریز

این نوع پارچه‌های مخملی در حقیقت تنها نقش و طرح بافت کبریتی را تداعی می‌کنند و برخلاف پیراهن ها و لباس‌های مخمل کبریتی، بافت ساده‌ای دارند. طریقه رنگ کردن این پارچه‌ها به‌صورت راه‌راه است و با شست‌وشو، گذشت زمان و رفتن رنگ لباس، بافت آن (که البته مصنوعی است) بیشتر و بیشتر به چشم می‌آید.

‌پارچۀ مخمل کبریتی بِد فورد (Bedford)

پارچه مخمل کبریتی طرحدار

پارچۀ کبریتی بدفورد هم نوعی پارچۀ طرحدار است که شبیه مخمل کبریتی به نظر می‌رسد اما با این وجود نخ‌ها در طرح بدفورد بریده نمی‌شوند و بلند باقی می‌مانند که در نتیجۀ آن، طرح و پترن بافت کبریتی از پارچه‌های کبریتی دیگر برجسته‌تر است و الیاف بلندتری دارد.

ست کردن شلوار و پیراهن مخمل کبریتی

پیراهن مخمل کبریتی مردانه

 

پارچۀ مخمل در کنار بافت خاص و متمایز کبریتی، ترکیبی را ایجاد می‌کند که ست کردنش ممکن است کمی ترسناک یا دشوار به‌نظر بیاید اما به‌هیچ‌وجه اینطور نیست. ما در ادامه، به ارائه نکاتی می‌پردازیم که به شما در ست کردن پیراهن مخمل کبریتی و دیگر انواع لباس با چنین جنسی کمک خواهد کرد.

خرید لباس مردانه

پیراهن مخمل کبریتی، یارِ شفیقِ روزهای سرد

پیراهن مخمل کبریتی زنانه

پیراهن مخمل کبریتی که به دلیل جنس ضخیم، مناسب فصول سرد سال است و با آستین‌های بلند، بدن شما را از سوز پاییزه محافظت می‌کند؛ اما اگر به دنبال این هستید که جذابیت بیشتری به استایل خود بدهید، می‌توانید یک زیرپوش زیر پیراهنتان بپوشید و دکمه‌های آن را باز بگذارید. جالب اینجاست که به دلیل بافت و استقامت، استفاده از این نوع پیراهن در سبک وسترن رواج زیادی داشته و دارد. پیراهن مخمل کبریتی مردانه مانند باقی پیراهن‌ها می‌تواند تک جیب، دو جیب یا ساده باشد.

این نوع پارچه معمولا رنگ‌های متنوعی دارد و برای کسانی که دوست دارند تا لباس‌های رنگارنگ بپوشند مناسب است. سبز تیره، خردلی، نخودی و سرمه‌ای تنها بخشی از محبوب‌ترین رنگ‌های پیراهن‌های مخملی کبریتی هستند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر چقدر از رنگ‌های روشن‌تری استفاده کنید، استایل شما به سمت کژوال بودن سوق پیدا می‌کند؛ اما در هرصورت پیراهن‌های مخمل کبریتی در سویۀ کژوالِ استایلِ اسمارت کژوال قرار دارد و به همین دلیل هم هست که نباید با آن‌ها کراوات بزنید یا با کت و شلوار رسمی آن‌ها را بپوشید. اگر آن را با یک شلوار اسمارت (نیمه‌رسمی) همراه کنید، به راحت‌تر نشان دادن استایل شما کمک زیادی می‌کند، در عین این‌که همچنان ظاهر نیمه‌رسمی و اسمارت شما حفظ می‌شود.

ست کردن پیراهن مخمل کبریتی

ست کردن پیراهن مردانه مخمل کبریتی

نکتۀ کلیدی و اصلی درمورد ست کردن پیراهن مخمل کبریتی این است که در آنِ واحد تنها عنصر لباستان باشد که چنین جنسی دارد یا اگر بناست شلوار را هم مخمل کبریتی انتخاب کنید، حتما رنگ آن با رنگ پیراهنتان متمایز باشد. علاوه بر این، پوشیدن این نوع پیراهن همراه عناصری با رنگ خنثی به طبیعی‌تر شدن بافت استایل شما کمک می‌کنند. انواع پیراهن مخمل کبریتی زنانه به رنگ‌های صورتی، زرد، قرمز در کنار دیگر رنگبندی‌های این نوع پیراهن به همراه شلوار جین مردانه ترکیب زیبا و دلنشینی را ایجاد می‌کند. به‌ویژه که در استایل اورسایز، این قبیل پیراهن‌ها مورد علاقۀ خانم‌ها هستند.

 

ست کردن شلوار مخمل کبریتی

آنچه باید در این مورد در نظر بگیرید این است که در ست کردن شلوار مخمل کبریتی با پیراهن مورد نظرتان، بیشتر از از رنگ‌هایی استفاده کنید که به طبیعت نزدیک‌تر هستند؛ رنگ‌هایی چون قهوه‌ای، سیاه، خاکستری و خاکی. ضمن اینکه پیراهن‌های جین هم ترکیب زیبایی با این قبیل شلوارها می‌سازند. توجه داشته باشید همراه با این نوع شلوار برای آقایان کمتر و تنها در برخی استایل‌های خاص تیشرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقابل، شلوار مخمل کبریتی زنانه را می‌توان با تیشرت‌های طرح‌دار به تن‌ کرد و یک ترکیب زیبا به وجود آورد. در این بین، تیشرت‌هایی با پس‌زمینۀ سفید از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین استفاده از یک تاپ یا بلیز شیک با حال و هوای دخترانه می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. پیراهن‌های جین هم گزینۀ دیگری است که نباید آن را به فراموشی بسپارید و اگر به فصل زمستان نزدیک می‌شوید، همراه کردن شلوار مخمل کبریتی با یک پلیور هم زیباست و هم هوشمندانه!

نگاهی به تاریخچۀ پارچه مخمل کبریتی

کت مخمل کبریتی

این نوع پارچۀ متفاوت و زیبا، قدمتی بیش از آنچه که فکر می‌کنید، دارد. داستان از مصر باستان شروع می‌شود و به اروپای قرن ۱۲ میلادی می‌رسد؛ زمانی‌که لباس‌هایی با این نوع بافت همه‌جا دیده می‌شدند و نوع فاخرشان را اعیان و اشراف به تن می‌کردند. در آن زمان این نوع پارچه که به انگلیسی کُردورُی (Corduroy) نامیده می‌شود، اسمی نداشت تا این‌که بالاخره نام آن را از اصطلاح فرانسوی corde du roi  به معنای «لباس پادشاهان» اخذ کردند.

با این حال، نقطۀ اوج این نوع پارچه همان قرن ۱۹ میلادی بود که ناگهان توجه کشاورزان را به دلیل گرم بودن و استحکام پارچه به خود جلب کرد. این موضوع تا دهه ۳۰ ادامه پیدا کرد و حتی به لباس بچگانه هم راه یافت تا حتی امروز هم یکی از انواع محبوب بافت پارچه در جهان باشد.

علاوه بر همه این‌ها، کت‌های مخمل کبریتی نیز از انواع محبوب بالاپوش برای فصل پاییز یا انتهای زمستان به‌حساب می‌آیند که با پیراهن‌های ساده یک ترکیب زیبا و شیک را خلق می‌کنند.

شلوار مردانه مخمل کبریتی

در این مطلب شما را با انواع پارچۀ مخمل کبریتی، شلوارها و پیراهن‌هایی با این جنس و روش ست کردنشان آشنا کردیم. لباس‌هایی با این جنس که بیشتر مناسب فصول سرد سال هستند، به استایل شما گرما و ظرافت می‌بخشند اما همانطور که اشاره کردیم، حالت نیمه‌رسمی و اسمارت کژوال دارند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در زمان خرید، به این نکته حتما توجه داشته باشید.

 

 

خرید اینترنتی شلوار مردانه

 

 

 

حالا که با این نوع متفاوت لباس و استایل‌های خاص آن آشنا شده‌اید، علاقه پیدا کردید تا تعداد بیشتری از لباس‌هایی با جنس مخمل کبریتی را در کمد داشته باشید؟

 

نظرات 1

  1. محمد م says:

    درود،
    یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مطالب‌تون تا امروز. من که به‌شخصه عاشق مخمل و مخمل کبریتی هستم اما خوب.. همیشه همه‌چیز باب میل ما که پیش نمیره. یک مورد رو در نظر داشته باشید؛ خرید یک پیراهن مخمل کبریتی + یک هودی/سوئی‌شرت مخمل از برند جین‌وست/جوتی‌جینز با قیمت فعلی‌شون و اِعمال تخفیف پروموشن جاری (۳۰٪ تخفیف بیشتر) حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه در بر داره. قیمت پیراهن مخمل کبریتی ۹۹۹۰۰۰ تومان هست و هودی موردنظر (که فقط هم رنگ «بژ» داره) هم ۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان ناقابل! واقعا چند درصدمون توانائی خریدشونو داریم؟ اونم تو این شرایط اقتصادی؟ البته از حق نگذریم؛ بی‌انصافیه اگه نکات مثبت‌رو نادیده گرفته و نگم که من همون پیراهن‌رو وقتی قیمتش پائین‌تر بود با کدتخفیف بازی بانی‌ناسور و با قیمتی بسیار نازل‌تر از همین بانی‌مد خریده‌ام و واقعا هم سپاس‌گزار هستم اما با این قیمت‌ها و حتی کسر ۳۰٪ واقعا نه در توان من (نوعی) هست خریدش و نه حتی منطقی و عاقلانه. قصدم ذکر مصیبت نیست، فقط خواستم پیشنهاد بدم تهییج مشتری‌رو یک فرآیند چندوجهی در نظر بگیرید. یعنی به زبان ساده؛ نشر مقالاتی از این‌دست‌رو همراه کنید با یک جشنواره یا پروموشن خوب (مثل بازی‌های بازگشت به مدرسه و بانی‌ناسور و …) و البته در زمان مناسب. نه (مثلا) ۲۰اُم برج که حساب‌های بانکی ملت کم‌کم در شرایط میل‌کرد به صفر مطلق و جیب‌های مبارک‌شون هم در آستانه‌ی «وحشت از عقرب‌زده‌گی»ـه!

    البته که صلاح مملکت خویش خسروان دانند اما به‌رسم نمک خوردن و تجربیات خریدم از بانی‌مد، لازم دونستم این مطلب‌رو به شما عزیزان یادآور شم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد