14 مرداد 1398
/
14,183 بازدید

مدل‌های شلوار جین دخترانه و زنانه ۲۰۱۹

فهرست مطالب

 

اکثر خانم‌ها در کمدشان چندین مدل شلوار جین در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های متنوع دارند که هر سال هم مدل‌های شلوار جین اسپرت یا مجلسی تازه‌ای به بازار می‌آید و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار می‌گیرد. از مدل‌ شلوار لی می‌توان به شلوار جین زاپ‌دار، شلوار جین پاچه گشاد، شلوار لی لوله‌ تفنگی یا جذب، شلوار جین راسته، شلوار جین مام استایل و… اشاره کرد؛ تنوع در مدل‌های شلوار جین، با توجه به محبوبیت این شلوارها می‌تواند ما را در داشتن‌ استایل‌های متنوع یاری دهد، به این شرط که مدل‌های متنوع این شلوار و چگونگی پوشیدن آن‌ها را با دیگر لباس‌ها بدانیم.

حقایقی درباره شلوار جین!

درباره شلوار جین
                                                                            تاریخچه شلوار جین

ما در طول زندگی بارها شلوار جین در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون به تن می‌کنیم و به دانشگاه، محل کار، مهمانی، پیاده‌روی و… می‌رویم، اما تعداد کمی از افراد اطلاعاتی درباره شلوار جین دارند. شلوار جین در ایران به نام شلوار لی نیز معروف است و در حقیقت «لی» نام یک برند قدیمی تولید کننده شلوار جین در دنیا است که در میان ایرانیان به نام این برند شناخته شده است.
بر طبق تحقیقات اولین شلوار جین را نیروی دریایی ایتالیا برای ملوانان خود ساخته است. آنان زمان زیادی در رطوبت و دریا سپری می‌کردند و باید لباس‌های ضخیم و مقاومی به تن می‌کردند. چه شلواری بهتر و مقاوم‌تر از شلوار جین بود؟!
قدمت شلوار جین به بیش از صد سال می‌رسد، با این حال در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، پوشیدن این مدل شلوار در میان بسیاری از جوانان مرسوم شد. اگرچه جامعه آن زمان این مدل پوشش را نمی‌پسندید و بسیاری از والدین مخالف این مدل شلوار بودند و تصور می‌کردند این لباس تنها مناسب کارگران معدن است.
رنگ و بافت شلوار جین به گونه‌ای طراحی شده که کثیفی و لکه را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل کارگران معدن از شلوار جین به عنوان لباس کار خود استفاده می‌کردند تا آثار ذغال سنگ کمتر روی لباس‌هایشان جلوه کند.
در ده یا پانزده سال گذشته شلوار جین زاپ‌دار یا شلوار جین پاره مورد توجه بسیاری از جوانان دنیا قرار گرفته است که پر بیننده‌ترین ویدیوهای یوتیوب در خصوص مد و فشن، درباره پاره کردن شلوار جین و طراحی دوباره آن است.

شلوار جین کلاسیک قدیمی
شلوار جین کلاسیک قدیمی
خرید شلوار لی زنانه و دخترانه شیک

در طول جنگ جهانی اول، اکثر مردها در جنگ حضور داشتند و خانم‌ها مجبور بودند وظایف و شغل همسرانشان را برعهده بگیرند. در این صورت باید با اکثر پیراهن‌ و دامن‌های طرح‌دار لطیفشان خداحافظی می‌کردند. خانم‌ها از کار در کارخانه به کار در مزرعه مشغول می‌شدند و باید دامن‌های بلند را کنار می‌گذاشتند و شلوار مردانه به پا می‌کردند. در این دوره شلوارهای ضخیم وارد کمد خانم‌ها شد.
با این حال همچنان شلوار جین مخصوص آقایان بود و خانم‌ها مجبور بودند این مدل شلوار را به پا کنند. با گذشت زمان، طراحانی همچون کوکو شنل شلوارهایی مخصوص خانم‌ها طراحی کرد که در آن زمان بیشتر مدل‌های جوان شلوار به پا می‌کردند و در میان خانم‌های خانه‌دار مرسوم نبود.
در جنگ جهانی دوم دوباره کار در کارخانه‌ها برای خانم‌ها مرسوم شد. اما این بار پوشیدن شلوار جین حتی پس از جنگ در میان خانم‌ها ماندگار و پذیرفته شد. شلوار جین به عنوان یک شلوار راحت در زندگی و استایل آمریکایی راه خود را باز کرد و اگر خانمی شلوار جین به پا می‌کرد، چندان عجیب نبود.
چرا شلوار جین هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و در کمد هر خانمی پیدا می‌شود؟ شما نه تنها می‌توانید در فصل‌های سرد و خنک، بلکه در فصل گرم تابستان از شلوار جین استفاده کنید و هیچ‌گاه نگران از مد افتادن این مدل شلوار نباشید . هرچند به نظر می‌رسد جنس این شلوار کمی ضخیم است، اما این روزها جنس شلوارهای جین نازک‌تر و خنک‌تر در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد.

انواع مدل شلوار جین زنانه در سایزهای متفاوت

مدل شلوار جین زنانه زاپ دار
                                                                          مدل شلوار جین (لی)

هنگامی که به یک بوتیک شلوار جین می‌روید، با مدل‌، طرح و رنگ‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. بهتر است بدانید هر مدل شلوار لی مناسب هر سایز و اندامی برای خانم‌ها نیست. در این بخش به انواع مدل شلوار جین مناسب سایزهای گوناگون می‌پردازیم.

مدل شلوار جین لوله تفنگی

مدل شلوار جین لوله تفنگی
                                                                             شلوار جین قد ۹۰ تنگ

شلوار جین Skinny که در ایران به شلوار لوله تفنگی معروف است، یک مدل شلوار بسیار جذب و اندامی است. این مدل شلوار لی کاملا مدل پاهایتان را نمایش می‌دهد. اگر پاهای خوش فرم دارید، این همان شلوار مناسب اندام شما است.
شلوار تنگ یا لوله‌ تفنگی از قرن هفده میلادی وارد صنعت لباس شد و ابتدا در فرانسه مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۹۵۰ میلادی، این مدل شلوار جین مورد توجه سوپراستارهای موسیقی، به‌خصوص ستاره‌های موسیقی راک قرار گرفت. جوانان به تقلید از ستاره‌های موسیقی، شلوار لوله تفنگی را وارد گروه لباس‌های خود کردند که هر چند سال یک‌بار وارد صنعت فشن می‌شود.
اگر شلوار لی لوله تفنگی شما رنگ و طرح ساده‌ای دارد، از لباس‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. کفش مناسب این شلوار لی، کفش پاشنه بلند مجلسی است. اگر قد کوتاهی دارید، شلوار جین لوله تفنگی و کفش پاشنه بلند، اندام شما را کشیده‌ و باریک‌تر نشان می‌دهد.
با این حال، شما می‌توانید در فصل زمستان چکمه و نیم بوت را روی این مدل شلوار جین جذب بپوشید و یک استایل زمستانی زیبا و شیک داشته باشید.
شلوار لی لوله تفنگی مناسب خانم‌هایی است که اندام ساعت شنی (افرادی که کمر باریک دارند و بالا و پایین تنه درشت‌تری دارند) دارند. کسانی که قد کوتاه یا پاهای لاغری دارند می‌توانند از این مدل شلوار بهرمند شوند. اما بهتر است خانم‌هایی که اندام گلابی شکل (بالا تنها گوچک‌تر و پایین تنه پُر) دارند کمتر سراغ این مدل شلوار بروند.

مدل شلوار جین جذب کوتاه

مدل شلوار جین جذب کوتاه رنگ قرمز
جدیدترین مدل های شلوار جین

شلوار جین جذب کوتاه مانند شلوار لوله تفنگی است، با این تفاوت که قد کوتاه‌تری دارد. پاچه بعضی از این شلوارها به صورت پاکتی، ساده یا ریش‌ریش است.
اگر از مدل شلوار لوله تفنگی خود خسته شدید، می‌توانید قد شلوار را در خانه کوتاه کنید. ساده‌ترین روش این است که پاچه شلوار را روی هم قرار دهید و به یک اندازه ببرید. سپس با لبه قیچی قسمت بریده شده شلوار را در جهت مختلف بکشید تا پایین شلوار ریش‌ریش شود.
کفش مناسب این مدل شلوار لی کوتاه، کفش مجلسی تخت در رنگ‌های روشن و شاد است. همچنین شما می‌توانید از کتانی‌ اسپرت استفاده کنید و یک استایل اسپرت شیک داشته باشید.
در این مدل شلوار هم خانم‌هایی که پاهای لاغری دارند، قدشان کوتاه است یا اندام ساعت شنی شکل دارند، می‌توانند این شلوار را بپوشند و استایل متناسبی داشته باشند.

شلوار جین راسته

مدل شلوار جین راسته
                                                                                      شلوار جین راسته

شلوار جین راسته به تنگی شلوار لی لوله تفنگی نیست و از زانو به پایین کمی آزاد است. این مدل راحت‌تر و آزادتر از مدل جذب شلوار لی است. با این حال قد شلوارتان باید تا قوزک پا باشد. هر چه قد شلوار جین راسته بلند باشد، جلوه نامتناسبی پیدا می‌کند.
این مدل شلوار لی مدل ساده‌ای دارد که می‌توانید به عنوان شلوار اداری در رنگ‌های تیره به پا کنید. کفش مناسب شلوار لی راسته، کفش راحتی اداری یا کفش تخت اسپرت است. همچنین می‌توانید از کفش کتانی ساده در استایل خود استفاده کنید.
اگر می‌خواهید یک استایل متفاوت با این مدل شلوار جین راسته داشته باشید، می‌توانید پایین شلوار را کمی تا بزنید تا یک شلوار جین پاکتی داشته باشید و استایل متفاوتی داشته باشید.
خانم‌هایی که پاهای لاغر دارند یا اندامشان شبیه ساعت شنی یا گلابی است، در هر قد و اندازه، می‌توانند شلوار جین راسته به پا کنند و استایل خودشان را داشته باشند. با این حال این مدل شلوار لی باید کمی در پا آزاد باشد و مناسب خانم‌هایی که اندام یا پاهای توپُر دارند نیست.

مدل شلوار جین پاچه گشاد

مدل شلوار جین پاچه گشاد
                                                                                      شلوار لی دمپا

شلوار جین پاچه گشاد از دهه ۷۰ میلادی در میان جوانان طرفداران بسیاری پیدا کرد. همانطور که از اسم این مدل شلوار پیدا است، شلوار لی پاچه گشاد از بالا کمی جذب است و پاچه‌‌ی پهن و گشادی دارد.
هیپی‌های آمریکایی یک انقلاب متفاوتی در صنعت مد ایجاد کردند که همچنان جوان به تقلید ازهیپی‌ها از مد و استایل آنان در انتخاب لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. شلوار جین پاچه گشاد یکی مدل شلوار پرطرفدار میان هیپی‌ها بود که معمولا با نیم بوت چرم یا جیر سِت می‌کردند. این روزها این مدل شلوار لی پاچه گشاد دخترانه هنوز هم طرفدار دارد که شما می‌توانید با کفش پاشنه بلند هم یک استایل مجلسی و شیک داشته باشید.
این مدل شلوار با بلوز و تونیک بلند زنانه سِت می‌شود. اگر می‌خواهید یک استایل مجلسی داشته باشید و در مهمانی‌ها لباس شیک بپوشید، یک شومیز حریر مشکی یا سفید، ایده بسیار جذابی در استایل شما است.
خانم‌هایی که اندام توپری دارند ، اندام گلابی شکل یا ساعت شنی شکل دارند یا قدشان بلند است، می‌توانند از این مدل شلوار لی بهرمند شوند. این مدل شلوار مناسب خانم‌هایی که نسبتا قد کوتاهی دارند نیست و ممکن است قدش را کوتاه‌تر از معمول نشان دهد.

شلوار جین آزاد

مدل شلوار جین آزاد
                                                                         شلوار جین دخترانه ۲۰۱۹

شلوار جین آزاد بسیار راحت است و به عنوان شلوار لی اسپرت دخترانه در بازار به فروش می‌رسد. این مدل از شلوار جین پاچه گشاد جذب‌تر است و کمی از شلوار لی راسته، آزادتر است.
اگر شلوار جین جزء شلوارهای جدانشدنی از استایل و کمد شما است و می‌خواهید در عین شیک بودن، راحت باشید، شلوار جین آزاد بهترین گزینه است. همچنین اگر می‌خواهید خرید شلوار جین را در لیست خرید لباس‌های خود قرار دهید، این مدل از همان مدل‌هایی است که صدها بار در مهمانی و پیاده‌روی به پا می‌کنید.
بهترین و مناسب‌ترین کفش برای شلوار جین آزاد، کفش کتانی است. اما اگر می‌خواهید شلوار جین را با یک استایل مجلسی‌تر به پا کنید، یک کفش تخت مجلسی استایل شما را متفاوت و خاص می‌کند. همچنین می‌توانید از کفش صندل نیز استفاده کنید.
خانم‌هایی که اندام توپُر دارند یا اندامشان گلابی یا سیبی شکل (اندام پُر در بالا و پایین تنه) است، شلوار جین آزاد، بهترین انتخاب در کمدشان خواهد بود. خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند می‌توانند کمی پایین شلوارشان را تا بزنند و به عنوان یک شلوار جین پاکتی در استایل روزانه خود بپوشند. با این حال، اگر پاهای لاغری دارید، این مدل شلوار مناسب اندام شما نیست.

شلوار جین مام استایل

شلوار جین مام استایل
                                                               شلوار جین مام استایل

شلوار جین مام استایل با مدلی ساده از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، دوباره وارد فشن تابستانه سال ۲۰۱۸ شد و همچنان طرفدار دارد. این مدل شلوار اسپرت به آسانی در میان استایل دختران جوان جای گرفت. این شلوار شبیه شلوار جین آزاد است، با این تفاوت که معمولا قد ۹۰ دارد یا پاچه شلوار را به صورت پاکتی تا می‌زنند تا قد شلوار کوتاه شود.
شلوار مام استایل یک مدل شلوار لی فرانسوی و راحت شبیه عدد هشت است و شما می‌توانید در استایل خیابانی با لباس‌های اسپرت‌، مانند تیشرت سِت کنید.
مناسب‌ترین کفش برای این مدل شلوار لی، کفش کتانی است. کفش راحتی اسپرت یا صندل چرم قرمز یا قهوه‌ای گزینه مناسبی برای استایل فصل تابستان هستند. اگر می‌خواهید شلوار مام استایل را در فصل زمستان بپوشید، از نیم‌بوت‌های پاشنه بلند استفاده کنید تا استایل‌تان متمایز از دیگران شود.
این مدل شلوار مناسب بیشتر سایزها و اندام‌ها است. خانم‌هایی که اندام ساعت شنی‌، توپُر، گلابی شکل یا سیبی شکل دارند می‌توانند از این مدل شلوار جین دخترانه استفاده کنند. معمولا فاق کمر این مدل شلوار بلند است و روی شکم قرار می‌گیرد و شکم و اندام شما را باریک‌تر نشان می‌دهد.

خرید کفش اسپرت زنانه و دخترانه

شلوار جین اسلش

انواع شلوار جین اسلش
                                                                               شلوار اسلش جین

شلوار اسلش به عنوان یک شلوار اسپرت ورزشی وارد بازار شد، با این حال این روزها بیشتر دخترهای جوان در مهمانی و خیابان این مدل شلوار را می‌پوشند. پایین شلوار جین اسلش کشی و جمع است و معمولا از بالا کمی آزاد است.
شما می‌توانید این مدل شلوار جین اسپرت دخترانه را علاوه بر پیاده‌روی یا خیابان در مهمانی‌های غیر رسمی با تیشرت مورد علاقه خود بپوشید و شیک و متفاوت باشد.
اگر می‌خواهید یک استایل غیر رسمی داشته باشید، کفش کتانی مناسب‌ترین گزینه برای این مدل شلوار جین است، چرا که در ابتدا این مدل شلوار اسپرت و ورزشی بوده و با کفش‌های مجلسی و پاشنه بلند سِت نمی‌شود.
شما می‌توانید میزان قد شلوار لی اسلش را خودتان انتخاب کنید. در استایل‌های جدید و مدرن، طراحان قد این مدل شلوار را کوتاه می‌کنند تا به صورت جمع شده یا خمره‌ای در پا قرار گیرد.
شلوار اسلش جین مناسب خانم‌هایی است که اندام شنی دارند، قدشان کوتاه است یا پاهای متناسب یا باریکی دارند. کسانی که پاهای پری دارند، می‌توانند از این مدل شلوار نیز بهرمند شوند.

شلوار جین فاق بلند

مدل شلوار جین فاق بلند

شلوار جین فاق بلند در میان خانم‌هایی با اندام پُر محبوب‌تر است. این شلوار کمر بلندتری نسبت به شلوار جین‌های دیگر دارد و همانند گن، شکم شما را می‌پوشانند.
این مدل شلوار را خانم‌ها با اندام متفاوت می‌توانند به تن کنند، اما این مدل برای خانم‌هایی که اندام گلابی شکل یا سیبی شکل دارند، مناسب‌تر است تا پهلو و شکم خود را بپوشانند.

شلوار جین فاق کوتاه

شلوار جین فاق کوتاه
                                                                         شلوار جین فاق کوتاه

در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته شلوار جین در بازار مد شد که فاق یا اندازه کمری بسیاری کوتاهی داشت. با این حال عمر این مد شلوارها بسیار کوتاه بود و خانم‌ها ترجیح دادند از شلوارهایی با فاق متوسط یا بلند استفاده کنند.
خانم‌هایی که پهلو و شکم ندارند، می‌توانند از شلوار فاق کوتاه یا متوسط استفاده کنند، اما این مدل شلوار چندان مناسب افراد توپُر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

با کاپشن چرم چه بپوشیم؟

همراهان عزیز بانی مگ سلام! امروز با یک مقاله‌ی پاییز زمستانه‌ی دیگر در خدمت شما هستیم. در این مقاله به بررسی

مدل‌های شلوار جین دخترانه و زنانه 2019
14 مرداد 1398
/
14,183 بازدید

مدل‌های شلوار جین دخترانه و زنانه ۲۰۱۹

فهرست مطالب

 

اکثر خانم‌ها در کمدشان چندین مدل شلوار جین در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های متنوع دارند که هر سال هم مدل‌های شلوار جین اسپرت یا مجلسی تازه‌ای به بازار می‌آید و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار می‌گیرد. از مدل‌ شلوار لی می‌توان به شلوار جین زاپ‌دار، شلوار جین پاچه گشاد، شلوار لی لوله‌ تفنگی یا جذب، شلوار جین راسته، شلوار جین مام استایل و… اشاره کرد؛ تنوع در مدل‌های شلوار جین، با توجه به محبوبیت این شلوارها می‌تواند ما را در داشتن‌ استایل‌های متنوع یاری دهد، به این شرط که مدل‌های متنوع این شلوار و چگونگی پوشیدن آن‌ها را با دیگر لباس‌ها بدانیم.

حقایقی درباره شلوار جین!

درباره شلوار جین
                                                                            تاریخچه شلوار جین

ما در طول زندگی بارها شلوار جین در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون به تن می‌کنیم و به دانشگاه، محل کار، مهمانی، پیاده‌روی و… می‌رویم، اما تعداد کمی از افراد اطلاعاتی درباره شلوار جین دارند. شلوار جین در ایران به نام شلوار لی نیز معروف است و در حقیقت «لی» نام یک برند قدیمی تولید کننده شلوار جین در دنیا است که در میان ایرانیان به نام این برند شناخته شده است.
بر طبق تحقیقات اولین شلوار جین را نیروی دریایی ایتالیا برای ملوانان خود ساخته است. آنان زمان زیادی در رطوبت و دریا سپری می‌کردند و باید لباس‌های ضخیم و مقاومی به تن می‌کردند. چه شلواری بهتر و مقاوم‌تر از شلوار جین بود؟!
قدمت شلوار جین به بیش از صد سال می‌رسد، با این حال در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، پوشیدن این مدل شلوار در میان بسیاری از جوانان مرسوم شد. اگرچه جامعه آن زمان این مدل پوشش را نمی‌پسندید و بسیاری از والدین مخالف این مدل شلوار بودند و تصور می‌کردند این لباس تنها مناسب کارگران معدن است.
رنگ و بافت شلوار جین به گونه‌ای طراحی شده که کثیفی و لکه را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل کارگران معدن از شلوار جین به عنوان لباس کار خود استفاده می‌کردند تا آثار ذغال سنگ کمتر روی لباس‌هایشان جلوه کند.
در ده یا پانزده سال گذشته شلوار جین زاپ‌دار یا شلوار جین پاره مورد توجه بسیاری از جوانان دنیا قرار گرفته است که پر بیننده‌ترین ویدیوهای یوتیوب در خصوص مد و فشن، درباره پاره کردن شلوار جین و طراحی دوباره آن است.

شلوار جین کلاسیک قدیمی
شلوار جین کلاسیک قدیمی
خرید شلوار لی زنانه و دخترانه شیک

در طول جنگ جهانی اول، اکثر مردها در جنگ حضور داشتند و خانم‌ها مجبور بودند وظایف و شغل همسرانشان را برعهده بگیرند. در این صورت باید با اکثر پیراهن‌ و دامن‌های طرح‌دار لطیفشان خداحافظی می‌کردند. خانم‌ها از کار در کارخانه به کار در مزرعه مشغول می‌شدند و باید دامن‌های بلند را کنار می‌گذاشتند و شلوار مردانه به پا می‌کردند. در این دوره شلوارهای ضخیم وارد کمد خانم‌ها شد.
با این حال همچنان شلوار جین مخصوص آقایان بود و خانم‌ها مجبور بودند این مدل شلوار را به پا کنند. با گذشت زمان، طراحانی همچون کوکو شنل شلوارهایی مخصوص خانم‌ها طراحی کرد که در آن زمان بیشتر مدل‌های جوان شلوار به پا می‌کردند و در میان خانم‌های خانه‌دار مرسوم نبود.
در جنگ جهانی دوم دوباره کار در کارخانه‌ها برای خانم‌ها مرسوم شد. اما این بار پوشیدن شلوار جین حتی پس از جنگ در میان خانم‌ها ماندگار و پذیرفته شد. شلوار جین به عنوان یک شلوار راحت در زندگی و استایل آمریکایی راه خود را باز کرد و اگر خانمی شلوار جین به پا می‌کرد، چندان عجیب نبود.
چرا شلوار جین هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و در کمد هر خانمی پیدا می‌شود؟ شما نه تنها می‌توانید در فصل‌های سرد و خنک، بلکه در فصل گرم تابستان از شلوار جین استفاده کنید و هیچ‌گاه نگران از مد افتادن این مدل شلوار نباشید . هرچند به نظر می‌رسد جنس این شلوار کمی ضخیم است، اما این روزها جنس شلوارهای جین نازک‌تر و خنک‌تر در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد.

انواع مدل شلوار جین زنانه در سایزهای متفاوت

مدل شلوار جین زنانه زاپ دار
                                                                          مدل شلوار جین (لی)

هنگامی که به یک بوتیک شلوار جین می‌روید، با مدل‌، طرح و رنگ‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. بهتر است بدانید هر مدل شلوار لی مناسب هر سایز و اندامی برای خانم‌ها نیست. در این بخش به انواع مدل شلوار جین مناسب سایزهای گوناگون می‌پردازیم.

مدل شلوار جین لوله تفنگی

مدل شلوار جین لوله تفنگی
                                                                             شلوار جین قد ۹۰ تنگ

شلوار جین Skinny که در ایران به شلوار لوله تفنگی معروف است، یک مدل شلوار بسیار جذب و اندامی است. این مدل شلوار لی کاملا مدل پاهایتان را نمایش می‌دهد. اگر پاهای خوش فرم دارید، این همان شلوار مناسب اندام شما است.
شلوار تنگ یا لوله‌ تفنگی از قرن هفده میلادی وارد صنعت لباس شد و ابتدا در فرانسه مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۹۵۰ میلادی، این مدل شلوار جین مورد توجه سوپراستارهای موسیقی، به‌خصوص ستاره‌های موسیقی راک قرار گرفت. جوانان به تقلید از ستاره‌های موسیقی، شلوار لوله تفنگی را وارد گروه لباس‌های خود کردند که هر چند سال یک‌بار وارد صنعت فشن می‌شود.
اگر شلوار لی لوله تفنگی شما رنگ و طرح ساده‌ای دارد، از لباس‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. کفش مناسب این شلوار لی، کفش پاشنه بلند مجلسی است. اگر قد کوتاهی دارید، شلوار جین لوله تفنگی و کفش پاشنه بلند، اندام شما را کشیده‌ و باریک‌تر نشان می‌دهد.
با این حال، شما می‌توانید در فصل زمستان چکمه و نیم بوت را روی این مدل شلوار جین جذب بپوشید و یک استایل زمستانی زیبا و شیک داشته باشید.
شلوار لی لوله تفنگی مناسب خانم‌هایی است که اندام ساعت شنی (افرادی که کمر باریک دارند و بالا و پایین تنه درشت‌تری دارند) دارند. کسانی که قد کوتاه یا پاهای لاغری دارند می‌توانند از این مدل شلوار بهرمند شوند. اما بهتر است خانم‌هایی که اندام گلابی شکل (بالا تنها گوچک‌تر و پایین تنه پُر) دارند کمتر سراغ این مدل شلوار بروند.

مدل شلوار جین جذب کوتاه

مدل شلوار جین جذب کوتاه رنگ قرمز
جدیدترین مدل های شلوار جین

شلوار جین جذب کوتاه مانند شلوار لوله تفنگی است، با این تفاوت که قد کوتاه‌تری دارد. پاچه بعضی از این شلوارها به صورت پاکتی، ساده یا ریش‌ریش است.
اگر از مدل شلوار لوله تفنگی خود خسته شدید، می‌توانید قد شلوار را در خانه کوتاه کنید. ساده‌ترین روش این است که پاچه شلوار را روی هم قرار دهید و به یک اندازه ببرید. سپس با لبه قیچی قسمت بریده شده شلوار را در جهت مختلف بکشید تا پایین شلوار ریش‌ریش شود.
کفش مناسب این مدل شلوار لی کوتاه، کفش مجلسی تخت در رنگ‌های روشن و شاد است. همچنین شما می‌توانید از کتانی‌ اسپرت استفاده کنید و یک استایل اسپرت شیک داشته باشید.
در این مدل شلوار هم خانم‌هایی که پاهای لاغری دارند، قدشان کوتاه است یا اندام ساعت شنی شکل دارند، می‌توانند این شلوار را بپوشند و استایل متناسبی داشته باشند.

شلوار جین راسته

مدل شلوار جین راسته
                                                                                      شلوار جین راسته

شلوار جین راسته به تنگی شلوار لی لوله تفنگی نیست و از زانو به پایین کمی آزاد است. این مدل راحت‌تر و آزادتر از مدل جذب شلوار لی است. با این حال قد شلوارتان باید تا قوزک پا باشد. هر چه قد شلوار جین راسته بلند باشد، جلوه نامتناسبی پیدا می‌کند.
این مدل شلوار لی مدل ساده‌ای دارد که می‌توانید به عنوان شلوار اداری در رنگ‌های تیره به پا کنید. کفش مناسب شلوار لی راسته، کفش راحتی اداری یا کفش تخت اسپرت است. همچنین می‌توانید از کفش کتانی ساده در استایل خود استفاده کنید.
اگر می‌خواهید یک استایل متفاوت با این مدل شلوار جین راسته داشته باشید، می‌توانید پایین شلوار را کمی تا بزنید تا یک شلوار جین پاکتی داشته باشید و استایل متفاوتی داشته باشید.
خانم‌هایی که پاهای لاغر دارند یا اندامشان شبیه ساعت شنی یا گلابی است، در هر قد و اندازه، می‌توانند شلوار جین راسته به پا کنند و استایل خودشان را داشته باشند. با این حال این مدل شلوار لی باید کمی در پا آزاد باشد و مناسب خانم‌هایی که اندام یا پاهای توپُر دارند نیست.

مدل شلوار جین پاچه گشاد

مدل شلوار جین پاچه گشاد
                                                                                      شلوار لی دمپا

شلوار جین پاچه گشاد از دهه ۷۰ میلادی در میان جوانان طرفداران بسیاری پیدا کرد. همانطور که از اسم این مدل شلوار پیدا است، شلوار لی پاچه گشاد از بالا کمی جذب است و پاچه‌‌ی پهن و گشادی دارد.
هیپی‌های آمریکایی یک انقلاب متفاوتی در صنعت مد ایجاد کردند که همچنان جوان به تقلید ازهیپی‌ها از مد و استایل آنان در انتخاب لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. شلوار جین پاچه گشاد یکی مدل شلوار پرطرفدار میان هیپی‌ها بود که معمولا با نیم بوت چرم یا جیر سِت می‌کردند. این روزها این مدل شلوار لی پاچه گشاد دخترانه هنوز هم طرفدار دارد که شما می‌توانید با کفش پاشنه بلند هم یک استایل مجلسی و شیک داشته باشید.
این مدل شلوار با بلوز و تونیک بلند زنانه سِت می‌شود. اگر می‌خواهید یک استایل مجلسی داشته باشید و در مهمانی‌ها لباس شیک بپوشید، یک شومیز حریر مشکی یا سفید، ایده بسیار جذابی در استایل شما است.
خانم‌هایی که اندام توپری دارند ، اندام گلابی شکل یا ساعت شنی شکل دارند یا قدشان بلند است، می‌توانند از این مدل شلوار لی بهرمند شوند. این مدل شلوار مناسب خانم‌هایی که نسبتا قد کوتاهی دارند نیست و ممکن است قدش را کوتاه‌تر از معمول نشان دهد.

شلوار جین آزاد

مدل شلوار جین آزاد
                                                                         شلوار جین دخترانه ۲۰۱۹

شلوار جین آزاد بسیار راحت است و به عنوان شلوار لی اسپرت دخترانه در بازار به فروش می‌رسد. این مدل از شلوار جین پاچه گشاد جذب‌تر است و کمی از شلوار لی راسته، آزادتر است.
اگر شلوار جین جزء شلوارهای جدانشدنی از استایل و کمد شما است و می‌خواهید در عین شیک بودن، راحت باشید، شلوار جین آزاد بهترین گزینه است. همچنین اگر می‌خواهید خرید شلوار جین را در لیست خرید لباس‌های خود قرار دهید، این مدل از همان مدل‌هایی است که صدها بار در مهمانی و پیاده‌روی به پا می‌کنید.
بهترین و مناسب‌ترین کفش برای شلوار جین آزاد، کفش کتانی است. اما اگر می‌خواهید شلوار جین را با یک استایل مجلسی‌تر به پا کنید، یک کفش تخت مجلسی استایل شما را متفاوت و خاص می‌کند. همچنین می‌توانید از کفش صندل نیز استفاده کنید.
خانم‌هایی که اندام توپُر دارند یا اندامشان گلابی یا سیبی شکل (اندام پُر در بالا و پایین تنه) است، شلوار جین آزاد، بهترین انتخاب در کمدشان خواهد بود. خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند می‌توانند کمی پایین شلوارشان را تا بزنند و به عنوان یک شلوار جین پاکتی در استایل روزانه خود بپوشند. با این حال، اگر پاهای لاغری دارید، این مدل شلوار مناسب اندام شما نیست.

شلوار جین مام استایل

شلوار جین مام استایل
                                                               شلوار جین مام استایل

شلوار جین مام استایل با مدلی ساده از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، دوباره وارد فشن تابستانه سال ۲۰۱۸ شد و همچنان طرفدار دارد. این مدل شلوار اسپرت به آسانی در میان استایل دختران جوان جای گرفت. این شلوار شبیه شلوار جین آزاد است، با این تفاوت که معمولا قد ۹۰ دارد یا پاچه شلوار را به صورت پاکتی تا می‌زنند تا قد شلوار کوتاه شود.
شلوار مام استایل یک مدل شلوار لی فرانسوی و راحت شبیه عدد هشت است و شما می‌توانید در استایل خیابانی با لباس‌های اسپرت‌، مانند تیشرت سِت کنید.
مناسب‌ترین کفش برای این مدل شلوار لی، کفش کتانی است. کفش راحتی اسپرت یا صندل چرم قرمز یا قهوه‌ای گزینه مناسبی برای استایل فصل تابستان هستند. اگر می‌خواهید شلوار مام استایل را در فصل زمستان بپوشید، از نیم‌بوت‌های پاشنه بلند استفاده کنید تا استایل‌تان متمایز از دیگران شود.
این مدل شلوار مناسب بیشتر سایزها و اندام‌ها است. خانم‌هایی که اندام ساعت شنی‌، توپُر، گلابی شکل یا سیبی شکل دارند می‌توانند از این مدل شلوار جین دخترانه استفاده کنند. معمولا فاق کمر این مدل شلوار بلند است و روی شکم قرار می‌گیرد و شکم و اندام شما را باریک‌تر نشان می‌دهد.

خرید کفش اسپرت زنانه و دخترانه

شلوار جین اسلش

انواع شلوار جین اسلش
                                                                               شلوار اسلش جین

شلوار اسلش به عنوان یک شلوار اسپرت ورزشی وارد بازار شد، با این حال این روزها بیشتر دخترهای جوان در مهمانی و خیابان این مدل شلوار را می‌پوشند. پایین شلوار جین اسلش کشی و جمع است و معمولا از بالا کمی آزاد است.
شما می‌توانید این مدل شلوار جین اسپرت دخترانه را علاوه بر پیاده‌روی یا خیابان در مهمانی‌های غیر رسمی با تیشرت مورد علاقه خود بپوشید و شیک و متفاوت باشد.
اگر می‌خواهید یک استایل غیر رسمی داشته باشید، کفش کتانی مناسب‌ترین گزینه برای این مدل شلوار جین است، چرا که در ابتدا این مدل شلوار اسپرت و ورزشی بوده و با کفش‌های مجلسی و پاشنه بلند سِت نمی‌شود.
شما می‌توانید میزان قد شلوار لی اسلش را خودتان انتخاب کنید. در استایل‌های جدید و مدرن، طراحان قد این مدل شلوار را کوتاه می‌کنند تا به صورت جمع شده یا خمره‌ای در پا قرار گیرد.
شلوار اسلش جین مناسب خانم‌هایی است که اندام شنی دارند، قدشان کوتاه است یا پاهای متناسب یا باریکی دارند. کسانی که پاهای پری دارند، می‌توانند از این مدل شلوار نیز بهرمند شوند.

شلوار جین فاق بلند

مدل شلوار جین فاق بلند

شلوار جین فاق بلند در میان خانم‌هایی با اندام پُر محبوب‌تر است. این شلوار کمر بلندتری نسبت به شلوار جین‌های دیگر دارد و همانند گن، شکم شما را می‌پوشانند.
این مدل شلوار را خانم‌ها با اندام متفاوت می‌توانند به تن کنند، اما این مدل برای خانم‌هایی که اندام گلابی شکل یا سیبی شکل دارند، مناسب‌تر است تا پهلو و شکم خود را بپوشانند.

شلوار جین فاق کوتاه

شلوار جین فاق کوتاه
                                                                         شلوار جین فاق کوتاه

در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته شلوار جین در بازار مد شد که فاق یا اندازه کمری بسیاری کوتاهی داشت. با این حال عمر این مد شلوارها بسیار کوتاه بود و خانم‌ها ترجیح دادند از شلوارهایی با فاق متوسط یا بلند استفاده کنند.
خانم‌هایی که پهلو و شکم ندارند، می‌توانند از شلوار فاق کوتاه یا متوسط استفاده کنند، اما این مدل شلوار چندان مناسب افراد توپُر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد