27 اسفند 1398
/
4,253 بازدید

در دوران کرونا خودتان را بیشتر دوست بدارید!

فهرست مطالب

به روزهای بهار نزدیک می‌شویم، اما بسیاری از ما در دوران قرنطینه در خانه به سر می‌بریم و تنها از شانس و وضعیت زندگی خود شکایت می‌کنیم و انرژی منفی بیشتری را به دنیا می‌فرستیم. اگرچه این دوران سختی برای هر فردی چه در ایران و چه در تمام دنیا است و هر کس نگران سلامت خود، دوستان، خانواده و تمام مردم است، اما این دوران نیز می‌گذر و چه خوب می‌شود که ما از دوران قرنطینه به بهترین شکل استفاده کنیم، بالغ‌تر شویم، به خودمان و دیگران عشق بورزیم و قدر نعمت‌ها و زندگی خود را بیشتر بدانیم.

این لحظات، فرصتی است تا خود را بیش از پیش دوست بداریم و برای خود ارزش قائل شویم. غرور با عشق ورزیدن به خود متفاوت است. شما زمانی که خود و زندگی‌تان را دوست بدارید، می‌توانید به دیگران نیز عشق بورزید و در آن زمان است که دیگران نیز شما را بیش از پیش دوست خواهند داشت.

بسیاری بر این باورند که عشق ورزیدن به خود همچون معجزه عمل می‌کند و باعث می‌شود که دنیا را زیباتر ببینید و در نتیجه مسیرتان را به روی اتفاقات خوب و شیرین باز می‌کنید. اما چگونه می‌شود با وجود این همه خبر منفی و حوادث ناگوار، باز هم خوش‌بین بود و خود را دوست داشت؟ چگونه می‌توان در دوران قرنطینه نیز به زندگی معمول ادامه داد و از این فرصت برای رشد فردی استفاده کرد؟

فرصت را غنیمت بشمار!

در دوره قرنطینه چکاری انجام بدیم

اگر این روزها علاوه بر اخبار ویروس کرونا، اخبار مد و فشن را دنبال کرده باشید، حتما تا به حال شنیده‌اید که بسیاری از هفته‌های مد و فشن در شهرهای لندن، میلان و پاریس به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده‌اند. اما به نظر شما صنعت بزرگ مد و فشن تسلیم این ویروس می‌شود و کسب و کار خود را برای همیشه کنار می‌گذارد؟

خیر! افراد موفق حتما از این فرصت نیز استفاده می‌کنند. اگرچه به نظر عجیب می‌رسد، اما بسیاری از طراحان مد و فشن با الهام از ویروس کرونا، لباس‌های خود را طراحی کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. بسیاری برندها برای نمایش لباس‌های خود از ماسک استفاده کرده‌اند و بسیاری نیز ماسک را با پارچه و اکسسوری‌های خاصی طراحی کرده‌اند. از این رو هیچ کس دست از آرزوهای خود برنمی‌دارد و از هر شرایطی برای رشد خود استفاده می‌کند.

شاید با خودتان تصور می‌کنید که چگونه بی‌آنکه از خانه خارج شوم، به آرزوهای خود برسم؟ چگونه می‌توانم رشد کنم؟ چگونه برای خود فرصتی ایجاد کنم؟ و چگونه در دوران کرونا و پس از آن موفق‌تر از دوران پیش از کرونا باشم؟ برای پاسخ به این سوال، راهکار‌هایی در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم تا از روزهایتان به بهترین شکل استفاده کنید.

به خودت عشق بورز

چگونه می‌توان موفق باشید، اما خودتان را دوست نداشته باشید؟ چگونه می‌توانید ایده‌های جدیدی خلق کنید، اما ذهن و محیط اطراف‌تان آشفته باشد؟ چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، اما تختخواب و لباس‌هایتان کثیف و نامرتب باشد؟

پیش از هر کاری، باید بیاموزید که خودتان را دوست بدارید، حتما به خودتان و سلامت‌تان در خانه و در دوران قرنطینه رسیدگی کنید و برای تغییر از منطقه امن‌تان عبور کنید (البته منظور منطقه امن درون است، فعلا در خانه بمانید!)

۱٫ کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید

مرتب کردن کمد لباس

اگرچه بسیاری از ما دل و دماغ خانه تکانی را نداریم، اما توصیه می‌کنیم در این روزها از این کار غافل نشوید. در واقع خانه تکانی نمادی از نو شدن است و با این کار به استقبال روزهای تازه و سال جدید می‌رویم.

مرتب کردن کمد لباس یکی از کار‌هایی است که به طور ناخودآگاه به آرامش ذهن کمک می‌کند. در این صورت می‌توانید ابتدا لباس‌هایتان را خارج کرده، سپس لباس‌هایی که نمی‌خواهید را دسته بندی کنید. اگر لباس‌تان نو و قابل استفاده است، آن را اهدا کنید، در غیر این صورت  می‌توانید به عنوان دستمال گردگیری از آن استفاده کنید!

توصیه می‌کنیم لباس کثیف را پیش از آنکه در کمد قرار دهید، حتما بشویید. در صورتی که کفش ورزشی یا کفش مجلسی را درون کمد لباس قرار می‌دهید، آن‌ها را تمیز کنید و داخل جعبه یا یک کیسه تمیز قرار دهید تا لباس‌های دیگر را آلوده نکنند.

می‌توانید لباس‌های خانگی همچون تیشرت زنانه یا مردانه، شلواک، شلوار و… را در لباس‌های مهمانی همچون پیراهن مردانه، تونیک زنانه و کت و شلوار جدا کنید تا لباس‌ها در گروه‌های مجزا قرار گیرند و کمدتان مرتب‌تر شود.

۲٫ در خانه لباس تمیز به تن کنید

هنگامی که به مهمانی می‌روید، لباس مجلسی احساس اعتماد به‌نفس و خوشایندی را به شما القا می‌کند. اگر می‌خواهید در این روزها شاداب و پر انرژی باشید، حتما لباس‌های تمیز و زیبا به تن کنید. از این رو معجزه و قدرت لباس‌ها را دست کم نگیرید.

می‌توانید علاوه بر پوشیدن لباس‌های روزمره خود همچون تیشرت و شلوار، گاهی لباس‌ کژوال همچون شلوار کتان، بلوز زنانه، تیشرت مردانه یا پیراهن زنانه نخی به تن کنید و علاوه بر این از اکسسوری‌هایی همچون گوشواره میخی و گردنبند نیز استفاده کنید.

۳٫ پوست‌تان را با ماسک صورت شاداب کنید

ماسک یا لایه بردار پوست در دوران کرونا

پوست‌ زنده است و نفس می‌کشد. ممکن است از استرس جوش بزند یا تیره و کدر شود و شادابی خود را از دست بدهد. از این رو حتما در این روزها به پوست خود رسیدگی کنید تا پوست‌تان همیشه شاداب و جوان بماند.

توصیه می‌کنیم حتما پس از حمام از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک یا لایه بردار پوست، باعث می‌شود که پوست‌تان روشن، جوان و درخشان بماند. همچنین یک پوست زیبا به شما انرژی مثبت می‌دهد و در نتیجه احساس بهتری از چهره و خودتان خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که ماسک و لایه بردار صورت تنها مخصوص خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از ماسک و لایه بردار استفاده کنند و پوستی شاداب و جذاب داشته باشند. علاوه بر این بسیاری از آقایان در ارتباط مستقیم با نور خورشید یا آب و هوای آلوده قرار دارند، از این رو رسیدگی به پوست‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایان علاوه بر ماسک صورت و لایه بردار می‌توانند با کمک ریش تراش صورت خود را تمیز و مرتب کنند یا حتی موهایشان را بدون نیاز به آرایشگر کمی اصلاح و مرتب کنند. چرا که آراستگی صورت تاثیر بسزایی در خلق و خو دارد.

۴٫ به موهایتان رسیدگی کنید

تقویت کننده مو بعد از کرونا

مو همچون پوست نیاز به رسیدگی دارد و بی‌توجهی به مو باعث ریزش، شکنندگی، خشک یا چرب شدن آن می‌شود. در این صورت این روزها توجه به موهایتان را فراموش نکنید تا موهایتان لطیف و درخشان و شاداب باشند.

هرچه موها دیرتر شسته شوند، چرب‌تر می‌شوند. چرب شدن موها مساوی یا ریزش آن‌ها است. اگر نمی‌خواهید به دنبال درمان و صرف هزینه‌های بالا برای رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها بروید، اکنون زمان آن است که به موهایتان رسیدگی کنید.

موها در سه گروه چرب، خشک و معمولی تقسیم می‌شوند. از این رو در حمام حتما از شامپوی مخصوص به موهایتان استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند. پس از شستن سرتان می‌توانید از نرم‌کننده مو استفاده کنید تا موهای نرم، لطیف و درخشانی داشته باشید. نرم کننده یا کاندیشنر مو باعث می‌شود به راحتی موهایتان را شانه کنید، در نتیجه موها با یکدیگر گره نخورند. اما به یاد داشته باشید که کاندیشنر یا نرم کننده مو نیز مناسب جنس موهایتان را تهیه کنید.

پس از حمام می‌توانید از ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو با ترکیبات مغذی و ویتامین‌ها باعث احیا، رشد و لطیف شدن موهایتان می‌شود. همچنین ماسک مو به ترمیم موهای آسیب دیده یا موخوره کمک می‌کند و طراوت موهایتان را افزایش می‌دهد.

خرید آنلاین ماسک مو

۵٫ ناخن‌هایتان را مرتب کنید

مرتب کردن ناخن در دوره قرنطینه

این روزها بارها می‌شونیم که دست‌هایتان را به خوبی بشویید، زیر ناخن‌ها را تمیز کنید و دست به صورت‌تان نزنید. در این صورت زیبایی ناخن‌ها تنها در بلند کردن و لاک زدن خلاصه نمی‌شود، بلکه تمیز کردن ناخن‌ها، به ویژه زیر ناخن‌ها به زیبایی و سلامت دست و ناخن کمک بسیاری می‌کند.

می‌توانید در این روزهایی که نمی‌توانید به آرایشگاه مراجعه کنید، ناخن‌های طبیعی خودتان را در خانه مانیکور کنید. برای این کار به یک قیچی یا ناخن‌گیر، سوهان ناخن، بافر، پوشر کوتیکول، نیپر و یک ظرف آب ولرم و صابون نیاز دارید.

ابتدا با یک لاک‌پاکن، لاک روی ناخن‌ها را پاک کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه انگشتان خود را درون آب ولرم همراه با صابون قرار دهید تا ناخن‌ها نرم و تمیز شوند. کمی بعد دستانتان را خشک کنید و ناخن‌هایتان را تا قسمتی که می‌خواهید با ناخن‌گیر کوتاه کنید.

پس از آن با کمک سوهان ناخن، سر و گوشه ناخن‌ها را مرتب کنید. پوشر کوتیکول را بردارید و پوست‌های اضافه اطراف ناخن را به آرامی به سمت پایین فشار دهید. سپس با کمک نیپر یا گوشت‌گیر، پوست اضافه پایین ناخن را کوتاه کنید. در پایان سطح ناخن‌های خود را با استفاده از بافر، پولیش یا براق کنید.

پس از آن می‌توانید برای رشد و تقویت ناخن‌تان، لاک تقویتی بزنید. اگر نیازی به تقویت ناخن ندارید، می‌توانید ناخن مرتب و تمیزتان را به رنگ دلخواه لاک بزنید و سپس لاک را با کمک تاپ‌کت محکم کنید تا کنده نشود.

خرید انواع لاک و لاک پاک کن

این نکات تنها بخشی از رسیدگی به ظاهر است تا کمی احساس خوبی به خودمان پیدا کنیم. اما برای رشد فردی می‌توانیم کارهای دیگر را نیز در لیست خود قرار دهیم و از فرصت اجباری این روزها بهره‌مند شویم.

در قرنطینه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

در قرنطینه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

مواد لازم برای ماندن در قرنطینه: کتاب، فیلم سینمایی، موسیقی، شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین، یادگیری مهارت‌های تازه.

قوانین ماندن در قرنطینه: روحیه خودتان را نبازید، غر زدن ممنوع، استرس ممنوع، نرمش کنید.

این روزها فرصتی است تا با دنیای کتاب‌ها آشتی کنید. کتاب‌هایی که در کتابخانه خاک می‌خورند اسم شما را فریاد می‌زنند. اکنون فرصت خوبی است تا به آن‌ها توجه کنید و علاوه بر زندگی در این دنیا، در هزاران دنیای دیگر زندگی کنید و تجربه‌های جدیدی بیاموزید.

تماشای بعضی از فیلم‌های سینمایی تنها جنبه سرگرمی ندارند. بسیاری از فیلم‌ و سریال‌ها به شما مهارت‌های زندگی، شجاعت، رقابت صحیح و درست زندگی کردن را می‌آموزند. از این رو تماشای فیلم و سریال‌های خوب را به همراه خانواده فراموش نکنید.

علاوه بر فیلم و کتاب می‌توانید مهارت‌هایی که همیشه در انتظار زمان و فرصت مناسب بودید را بیاموزید. این روزها بسیاری از کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا همه در خانه بمانند و این بیماری ریشه‌کن شود. از این رو شما می‌توانید به صورت آنلاین مهارت مورد علاقه یا مورد نیاز برای ارتقاء شغل‌ یا بهبود رشد فردی را بیاموزید.

علاوه بر این به سادگی می‌توانید ویدیوهای آموزشی در ارتباط با مهارت‌های مورد علاقه خود پیدا کنید و مهارت‌هایتان را بازپروری و تقویت کنید تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. در واقع افرادی موفق می‌شوند که بتوانند به جای انرژی منفی، به خود و دیگران عشق بورزند و برای موفقیت خود تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

در دوران کرونا خودتان را بیشتر دوست بدارید!
27 اسفند 1398
/
4,253 بازدید

در دوران کرونا خودتان را بیشتر دوست بدارید!

فهرست مطالب

به روزهای بهار نزدیک می‌شویم، اما بسیاری از ما در دوران قرنطینه در خانه به سر می‌بریم و تنها از شانس و وضعیت زندگی خود شکایت می‌کنیم و انرژی منفی بیشتری را به دنیا می‌فرستیم. اگرچه این دوران سختی برای هر فردی چه در ایران و چه در تمام دنیا است و هر کس نگران سلامت خود، دوستان، خانواده و تمام مردم است، اما این دوران نیز می‌گذر و چه خوب می‌شود که ما از دوران قرنطینه به بهترین شکل استفاده کنیم، بالغ‌تر شویم، به خودمان و دیگران عشق بورزیم و قدر نعمت‌ها و زندگی خود را بیشتر بدانیم.

این لحظات، فرصتی است تا خود را بیش از پیش دوست بداریم و برای خود ارزش قائل شویم. غرور با عشق ورزیدن به خود متفاوت است. شما زمانی که خود و زندگی‌تان را دوست بدارید، می‌توانید به دیگران نیز عشق بورزید و در آن زمان است که دیگران نیز شما را بیش از پیش دوست خواهند داشت.

بسیاری بر این باورند که عشق ورزیدن به خود همچون معجزه عمل می‌کند و باعث می‌شود که دنیا را زیباتر ببینید و در نتیجه مسیرتان را به روی اتفاقات خوب و شیرین باز می‌کنید. اما چگونه می‌شود با وجود این همه خبر منفی و حوادث ناگوار، باز هم خوش‌بین بود و خود را دوست داشت؟ چگونه می‌توان در دوران قرنطینه نیز به زندگی معمول ادامه داد و از این فرصت برای رشد فردی استفاده کرد؟

فرصت را غنیمت بشمار!

در دوره قرنطینه چکاری انجام بدیم

اگر این روزها علاوه بر اخبار ویروس کرونا، اخبار مد و فشن را دنبال کرده باشید، حتما تا به حال شنیده‌اید که بسیاری از هفته‌های مد و فشن در شهرهای لندن، میلان و پاریس به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده‌اند. اما به نظر شما صنعت بزرگ مد و فشن تسلیم این ویروس می‌شود و کسب و کار خود را برای همیشه کنار می‌گذارد؟

خیر! افراد موفق حتما از این فرصت نیز استفاده می‌کنند. اگرچه به نظر عجیب می‌رسد، اما بسیاری از طراحان مد و فشن با الهام از ویروس کرونا، لباس‌های خود را طراحی کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. بسیاری برندها برای نمایش لباس‌های خود از ماسک استفاده کرده‌اند و بسیاری نیز ماسک را با پارچه و اکسسوری‌های خاصی طراحی کرده‌اند. از این رو هیچ کس دست از آرزوهای خود برنمی‌دارد و از هر شرایطی برای رشد خود استفاده می‌کند.

شاید با خودتان تصور می‌کنید که چگونه بی‌آنکه از خانه خارج شوم، به آرزوهای خود برسم؟ چگونه می‌توانم رشد کنم؟ چگونه برای خود فرصتی ایجاد کنم؟ و چگونه در دوران کرونا و پس از آن موفق‌تر از دوران پیش از کرونا باشم؟ برای پاسخ به این سوال، راهکار‌هایی در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم تا از روزهایتان به بهترین شکل استفاده کنید.

به خودت عشق بورز

چگونه می‌توان موفق باشید، اما خودتان را دوست نداشته باشید؟ چگونه می‌توانید ایده‌های جدیدی خلق کنید، اما ذهن و محیط اطراف‌تان آشفته باشد؟ چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، اما تختخواب و لباس‌هایتان کثیف و نامرتب باشد؟

پیش از هر کاری، باید بیاموزید که خودتان را دوست بدارید، حتما به خودتان و سلامت‌تان در خانه و در دوران قرنطینه رسیدگی کنید و برای تغییر از منطقه امن‌تان عبور کنید (البته منظور منطقه امن درون است، فعلا در خانه بمانید!)

۱٫ کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید

مرتب کردن کمد لباس

اگرچه بسیاری از ما دل و دماغ خانه تکانی را نداریم، اما توصیه می‌کنیم در این روزها از این کار غافل نشوید. در واقع خانه تکانی نمادی از نو شدن است و با این کار به استقبال روزهای تازه و سال جدید می‌رویم.

مرتب کردن کمد لباس یکی از کار‌هایی است که به طور ناخودآگاه به آرامش ذهن کمک می‌کند. در این صورت می‌توانید ابتدا لباس‌هایتان را خارج کرده، سپس لباس‌هایی که نمی‌خواهید را دسته بندی کنید. اگر لباس‌تان نو و قابل استفاده است، آن را اهدا کنید، در غیر این صورت  می‌توانید به عنوان دستمال گردگیری از آن استفاده کنید!

توصیه می‌کنیم لباس کثیف را پیش از آنکه در کمد قرار دهید، حتما بشویید. در صورتی که کفش ورزشی یا کفش مجلسی را درون کمد لباس قرار می‌دهید، آن‌ها را تمیز کنید و داخل جعبه یا یک کیسه تمیز قرار دهید تا لباس‌های دیگر را آلوده نکنند.

می‌توانید لباس‌های خانگی همچون تیشرت زنانه یا مردانه، شلواک، شلوار و… را در لباس‌های مهمانی همچون پیراهن مردانه، تونیک زنانه و کت و شلوار جدا کنید تا لباس‌ها در گروه‌های مجزا قرار گیرند و کمدتان مرتب‌تر شود.

۲٫ در خانه لباس تمیز به تن کنید

هنگامی که به مهمانی می‌روید، لباس مجلسی احساس اعتماد به‌نفس و خوشایندی را به شما القا می‌کند. اگر می‌خواهید در این روزها شاداب و پر انرژی باشید، حتما لباس‌های تمیز و زیبا به تن کنید. از این رو معجزه و قدرت لباس‌ها را دست کم نگیرید.

می‌توانید علاوه بر پوشیدن لباس‌های روزمره خود همچون تیشرت و شلوار، گاهی لباس‌ کژوال همچون شلوار کتان، بلوز زنانه، تیشرت مردانه یا پیراهن زنانه نخی به تن کنید و علاوه بر این از اکسسوری‌هایی همچون گوشواره میخی و گردنبند نیز استفاده کنید.

۳٫ پوست‌تان را با ماسک صورت شاداب کنید

ماسک یا لایه بردار پوست در دوران کرونا

پوست‌ زنده است و نفس می‌کشد. ممکن است از استرس جوش بزند یا تیره و کدر شود و شادابی خود را از دست بدهد. از این رو حتما در این روزها به پوست خود رسیدگی کنید تا پوست‌تان همیشه شاداب و جوان بماند.

توصیه می‌کنیم حتما پس از حمام از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک یا لایه بردار پوست، باعث می‌شود که پوست‌تان روشن، جوان و درخشان بماند. همچنین یک پوست زیبا به شما انرژی مثبت می‌دهد و در نتیجه احساس بهتری از چهره و خودتان خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که ماسک و لایه بردار صورت تنها مخصوص خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از ماسک و لایه بردار استفاده کنند و پوستی شاداب و جذاب داشته باشند. علاوه بر این بسیاری از آقایان در ارتباط مستقیم با نور خورشید یا آب و هوای آلوده قرار دارند، از این رو رسیدگی به پوست‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایان علاوه بر ماسک صورت و لایه بردار می‌توانند با کمک ریش تراش صورت خود را تمیز و مرتب کنند یا حتی موهایشان را بدون نیاز به آرایشگر کمی اصلاح و مرتب کنند. چرا که آراستگی صورت تاثیر بسزایی در خلق و خو دارد.

۴٫ به موهایتان رسیدگی کنید

تقویت کننده مو بعد از کرونا

مو همچون پوست نیاز به رسیدگی دارد و بی‌توجهی به مو باعث ریزش، شکنندگی، خشک یا چرب شدن آن می‌شود. در این صورت این روزها توجه به موهایتان را فراموش نکنید تا موهایتان لطیف و درخشان و شاداب باشند.

هرچه موها دیرتر شسته شوند، چرب‌تر می‌شوند. چرب شدن موها مساوی یا ریزش آن‌ها است. اگر نمی‌خواهید به دنبال درمان و صرف هزینه‌های بالا برای رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها بروید، اکنون زمان آن است که به موهایتان رسیدگی کنید.

موها در سه گروه چرب، خشک و معمولی تقسیم می‌شوند. از این رو در حمام حتما از شامپوی مخصوص به موهایتان استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند. پس از شستن سرتان می‌توانید از نرم‌کننده مو استفاده کنید تا موهای نرم، لطیف و درخشانی داشته باشید. نرم کننده یا کاندیشنر مو باعث می‌شود به راحتی موهایتان را شانه کنید، در نتیجه موها با یکدیگر گره نخورند. اما به یاد داشته باشید که کاندیشنر یا نرم کننده مو نیز مناسب جنس موهایتان را تهیه کنید.

پس از حمام می‌توانید از ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو با ترکیبات مغذی و ویتامین‌ها باعث احیا، رشد و لطیف شدن موهایتان می‌شود. همچنین ماسک مو به ترمیم موهای آسیب دیده یا موخوره کمک می‌کند و طراوت موهایتان را افزایش می‌دهد.

خرید آنلاین ماسک مو

۵٫ ناخن‌هایتان را مرتب کنید

مرتب کردن ناخن در دوره قرنطینه

این روزها بارها می‌شونیم که دست‌هایتان را به خوبی بشویید، زیر ناخن‌ها را تمیز کنید و دست به صورت‌تان نزنید. در این صورت زیبایی ناخن‌ها تنها در بلند کردن و لاک زدن خلاصه نمی‌شود، بلکه تمیز کردن ناخن‌ها، به ویژه زیر ناخن‌ها به زیبایی و سلامت دست و ناخن کمک بسیاری می‌کند.

می‌توانید در این روزهایی که نمی‌توانید به آرایشگاه مراجعه کنید، ناخن‌های طبیعی خودتان را در خانه مانیکور کنید. برای این کار به یک قیچی یا ناخن‌گیر، سوهان ناخن، بافر، پوشر کوتیکول، نیپر و یک ظرف آب ولرم و صابون نیاز دارید.

ابتدا با یک لاک‌پاکن، لاک روی ناخن‌ها را پاک کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه انگشتان خود را درون آب ولرم همراه با صابون قرار دهید تا ناخن‌ها نرم و تمیز شوند. کمی بعد دستانتان را خشک کنید و ناخن‌هایتان را تا قسمتی که می‌خواهید با ناخن‌گیر کوتاه کنید.

پس از آن با کمک سوهان ناخن، سر و گوشه ناخن‌ها را مرتب کنید. پوشر کوتیکول را بردارید و پوست‌های اضافه اطراف ناخن را به آرامی به سمت پایین فشار دهید. سپس با کمک نیپر یا گوشت‌گیر، پوست اضافه پایین ناخن را کوتاه کنید. در پایان سطح ناخن‌های خود را با استفاده از بافر، پولیش یا براق کنید.

پس از آن می‌توانید برای رشد و تقویت ناخن‌تان، لاک تقویتی بزنید. اگر نیازی به تقویت ناخن ندارید، می‌توانید ناخن مرتب و تمیزتان را به رنگ دلخواه لاک بزنید و سپس لاک را با کمک تاپ‌کت محکم کنید تا کنده نشود.

خرید انواع لاک و لاک پاک کن

این نکات تنها بخشی از رسیدگی به ظاهر است تا کمی احساس خوبی به خودمان پیدا کنیم. اما برای رشد فردی می‌توانیم کارهای دیگر را نیز در لیست خود قرار دهیم و از فرصت اجباری این روزها بهره‌مند شویم.

در قرنطینه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

در قرنطینه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

مواد لازم برای ماندن در قرنطینه: کتاب، فیلم سینمایی، موسیقی، شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین، یادگیری مهارت‌های تازه.

قوانین ماندن در قرنطینه: روحیه خودتان را نبازید، غر زدن ممنوع، استرس ممنوع، نرمش کنید.

این روزها فرصتی است تا با دنیای کتاب‌ها آشتی کنید. کتاب‌هایی که در کتابخانه خاک می‌خورند اسم شما را فریاد می‌زنند. اکنون فرصت خوبی است تا به آن‌ها توجه کنید و علاوه بر زندگی در این دنیا، در هزاران دنیای دیگر زندگی کنید و تجربه‌های جدیدی بیاموزید.

تماشای بعضی از فیلم‌های سینمایی تنها جنبه سرگرمی ندارند. بسیاری از فیلم‌ و سریال‌ها به شما مهارت‌های زندگی، شجاعت، رقابت صحیح و درست زندگی کردن را می‌آموزند. از این رو تماشای فیلم و سریال‌های خوب را به همراه خانواده فراموش نکنید.

علاوه بر فیلم و کتاب می‌توانید مهارت‌هایی که همیشه در انتظار زمان و فرصت مناسب بودید را بیاموزید. این روزها بسیاری از کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا همه در خانه بمانند و این بیماری ریشه‌کن شود. از این رو شما می‌توانید به صورت آنلاین مهارت مورد علاقه یا مورد نیاز برای ارتقاء شغل‌ یا بهبود رشد فردی را بیاموزید.

علاوه بر این به سادگی می‌توانید ویدیوهای آموزشی در ارتباط با مهارت‌های مورد علاقه خود پیدا کنید و مهارت‌هایتان را بازپروری و تقویت کنید تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. در واقع افرادی موفق می‌شوند که بتوانند به جای انرژی منفی، به خود و دیگران عشق بورزند و برای موفقیت خود تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد