1 بهمن 1398
/
6,409 بازدید

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

فهرست مطالب

این روزها خرید ساعت مچی زنانه و مردانه می‌تواند کمی چالش‌ برانگیز باشد. چرا که این اکسسوری به ظاهر کوچک، تاثیر بسزایی در ظاهر شما دارد. قیمت یک ساعت حتی می‌تواند از دستمزد ماهیانه شما هم بالاتر باشد، از این رو به نظر شما چه مدل ساعتی بخریم که کاملا مناسب استایل باشد و سال‌ها عمر کند؟

معمولا پیش از خرید ساعت مچی، چندین کاتالوگ را بررسی می‌کنیم، به چندین ساعت یا جواهر فروشی سر می‌زنیم یا به فروشگاه آنلاین معتبری نگاهی می‌اندازیم و باز هم در میان انبوه مدل ساعت مچی مردانه یا زنانه، نمی‌دانیم که کدام یک مناسب‌تر است. ساعت مچی عقربه‌ای یا ساعت مچی دیجیتال؟ ساعت مچی بند چرم یا بند استیل؟ کدام یک برازنده استایل ما است؟

اگر نمی‌دانید چه مدل ساعت مچی تهیه کنید، توصیه می‌کنیم راهنمای خرید ساعت مچی زنانه یا مردانه را مطالعه کنید تا ساعت مورد علاقه خود را بیابید و با توجه به استایل خود، آن را تهیه کنید و سال‌ها از مدلش خسته نشوید.

تاریخچه ساعت مچی

انسان‌ها همیشه در طول تاریخ درباره موضوع زمان کنجکاو بودند، از این رو ساعت مچی یکی از اختراعاتی بوده که به بشر کمک بزرگی کرده است.

در سال ۱۲۷۵ میلادی، نخستین ساعت مکانیکی در انگستان ساخته شد. این ساعت‌های نخستین به درستی زمان را نشان نمی‌دادند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین ساعت مچی در سال ۱۸۱۲ میلادی برای ملکه نایل ساخته شد که در سال ۱۵۷۰ به عنوان ساعت بازویی یاد می‌شد. تا آنکه در اوایل سال ۱۳۰۰ میلادی، سه مدل ساعت مکانیکی در ایتالیا ساخته شد که در هر ساعت زنگ می‌خوردند. از این رو ساعت‌هایی که در شهرها بنا شدند، بر اساس این این ساعت‌های قدیمی زنگی ساخته شده‌اند.

در قرن ۱۶ میلادی، از برنز و نقره، به جای فلزات دیگر برای ساخت ساعت استفاده کردند. در سال ۱۵۴۰ میلادی، صنعت قدرتمند ساخت ساعت دنیا در کشور سوئیس آغاز به کار کرد و دلیل این موفقیت ممنوعیت استفاده از جواهرات در آن زمان و در آن منطقه بود. از این رو در سال ۱۵۷۴ میلادی، اولین ساعت جیبی از برنز ساخته شد که متون مذهبی روی آن حک شده بود.

چرا خرید ساعت مچی اهمیت دارد؟

راهنمایی خرید ساعت زنانه و مردانه
راهنمایی خرید ساعت زنانه و مردانه

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که تنها با فشردن یک دکمه روی صفحه تلفن همراه، ساعت، دمای هوا و تمام اتفاقات روز دنیا را بدانید. از این رو چه نیازی به خرید ساعت مچی است؟

تلفن همراه با تمام مزیت‌هایی که به همراه دارد، اعتیاد استفاده از دنیا مجازی را نیز شدت می‌بخشد. برای مثال چند بار برایتان پیش آمده که می‌خواستید تنها ساعت را ببینید، اما وارد دنیای دیگری در تلفن همراه خود شدید و ساعت‌ها زمان ارزشمندتان را هدر دادید؟

در این صورت ساعت مچی مانع سردرگرمی شما می‌گردد و در مکان و موقعیت‌هایی که نمی‌توانید از موبایل استفاده کنید، ساعت مچی انتخاب مناسبی است. علاوه بر این ساعت مچی مردانه یا زنانه یکی از اکسسوری‌های جذابی است که استایلتان را کامل می‌کند.

انواع ساعت زنانه

چه مدل ساعت مچی بخریم؟

اگر جزء افرادی هستید که به این اکسسوری جذاب علاقه دارید، چه مدل ساعت مچی مناسب استایل شما است؟ به طور میانگین هر ساله ۱ میلیارد ساعت مچی در دنیا ساخته می‌شود، از این رو ممکن است در انتخاب ساعت مچی کمی سردرگم شوید.

در این میان، تکنولوژی و صنعت مد و فشن تاثیر بسزایی در طراحی و ساخت ساعت مچی زنانه و مردانه گذاشته است. اگرچه پیشرفت تکنولوژی موجب افزایش فروش ساعت مچی دیجیتال شده است، اما ساعت آنالوگ یا عقربه‌ای همچنان طرفداران خود را دارد.

 

بیشتر بخوانید: ساعت مچی عقربه‌ ای بهتر است یا دیجیتال؟

۱٫ ساعت مچی عقربه‌ای یا آنالوگ

مدل ساعت مچی عقربه ای مردانه
ساعت مچی عقربه ای

اگر به دنیای تکنولوژی علاقه ندارید، ساعت مچی عقربه‌ای بهترین انتخاب ممکن است. این ساعت کلاسیک طی ده سال گذشته در میان خانم‌ها و آقایان در تمام سنین محبوبیت خود را از دست نداده و هر سال به گونه‌ای و در طرح‌های متفاوت در صنعت مد و فشن قرار دارد.

پیش از قرن ۲۰ میلادی، ساعت مچی به عنوان یکی از جواهرات گران قیمت خانم‌ها در طبقه اشراف مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال تنها مسئله‌ای که در این اکسسوری مورد توجه قرار نمی‌گرفت، زمان بود، چرا که ساعت مچی قدیمی، مکانیسم بسیار ساده‌ای داشته است.

در جنگ جهانی اول، توجه بیشتری به ساعت مچی شد. چرا که در آن زمان افراد نظامی بر حسب عادت یک ساعت جیبی از جنس طلا یا نقره در جیب خود قرار می‌دادند که معمولا در طول جنگ گم یا نابود می‌شد. اما نظامیان برای پیروزی در جنگ باید به زمان توجه می‌کردند.

از این رو سربازان مجبور شدند به گونه‌ای ساعت جیبی را به دور مچ خود ببندند تا به سادگی برنامه خود را طبق زمان تعیین کنند. در این صورت نظم جنگ با کمک ساعت جیبی یا مچی بیشتر شد.

از آن پس، اولین ساعت مچی مردانه وارد دنیای مد و فشن شد. از این رو ساعت مچی عقربه‌ای، محبوبیت خود را مدیون جنگ جهانی اول است. با این حال همچنان محبوب‌ترین ساعت مچی در دنیا، ساعت آنالوگ یا عقربه‌ای محسوب می‌شود.

افرادی که به استایل کلاسیک یا ساده علاقه دارند یا می‌خواهند سال‌ها از یک مدل ساعت استفاده کنند و از مدل آن خسته نشوند، ساعت مچی عقربه‌ای یا آنالوگ، بهترین انتخاب ممکن است. با این حال اگر درباره جنس بند ساعت تردید دارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.

۲٫ ساعت مچی خلبانی (Aviator)

مدل ساعت مچی خلبانی (Aviator)
                                                                              ساعت خلبانی

در سال ۱۹۰۶ میلادی، یک خلبان برزیلی که نمی‌توانست هنگام پرواز ساعت را از جیب خود خارج کند، از دوستش درخواست کرد تا یک ساعت مچی مخصوص او بسازد. از این رو یک ساعت خلبانی با بند چرم ساخته شد که در سال ۱۹۱۱ برای عموم به فروش رسید.

با این حال ساعت مچی خلبانی تا جنگ جهانی دوم، آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. پس از آن خلبان‌های هواپیماهای جنگی برای تعیین ارتفاع، از ارتفاع سنج این ساعت استفاده کردند.

ساعت مچی مردانه

 

در حال حاضر این ساعت مچی کاملا حرفه‌ای، علاوه بر تعیین دقیق زمان، سنجش ارتفاع، قطب‌نما و سایر مزیت‌های دیگر را دربر دارد. با این حال، این مدل ساعت تنها مخصوص خلبان‌ها نیست. افرادی که به ورزش‌هایی همچون اسکی، بدن‌سازی، قایقرانی و… علاقه دارند، ساعت مچی خلبانی، یک انتخاب منحصربه‌فرد است که در زیبایی استایل نیز تاثیر بسزایی دارد.

۳٫ ساعت مچی دیجیتال

مدل ساعت مچی دیجیتال
                                                                       ساعت مچی دیجیتال Digital Watch

در سال ۱۹۷۲، برند همیلتون برای اولین بار ساعت مچی دیجیتال خود را ارائه کرد. در آن زمان بسیاری از نوجوانان به این مدل توجه بسیاری نشان دادند، چرا که این ساعت نشان‌دهنده پیشرفت تکنولوژی در جوامع بود. پس از آن، بسیاری از مردم به ساعت دیجیتال علاقه‌مند شدند، چرا که زمان را به سادگی نشان می‌دهد و کسی را درگیر خواندن حرکت عقربه‌ها نمی‌کند.

در سال ۱۹۷۲، برند سیکو اولین ساعت دیجیتال را با صفحه ال‌سی‌دی (LCD) کریستال معرفی کرد. با این حال این صفحه نیاز به شارژ مداوم داشت و به طور مداوم روشن نمی‌ماند. صفحه ال‌سی‌دی ساعت سیکو که در آن زمان ساخته شد، تا چهار دهه مورد استفاده بسیاری از برندها قرار گرفت.

با گذشت زمان ساعت دیجیتال پیشرفت‌تر شد و اکنون علاوه بر زمان و آلارم، دیگر مزیت‌هایی به همراه دارد. از این رو اگر به دنیای دیجیتال علاقه دارید، خرید ساعت دیجیتال، انتخاب مناسبی است.

معمولا افرادی که استایل کژوال دارند، ساعت دیجیتال را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند، چرا که ظاهری کاملا اسپرت دارد. اگر لباس ورزشی یکی از لباس‌های مورد علاقه شما محسوب می‌شود و استایل اسپرت یا روزمره را به استایل رسمی ترجیح می‌دهید، ساعت دیجیتال انتخاب مناسبی است.

۴٫ ساعت مچی هوشمند (Smartwatch)

ساعت مچی هوشمند  Smart Watch
                                                           ساعت مچی هوشمند Smart Watch

قرن ۲۱، انتظارات فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به فیلم‌های علمی و تخیلی را برآورده ساخت، چرا که ساعت هوشمند همان تخیل بشر از تکنولوژی و زمان است. ساعت مچی هوشمند که شرکت اپل و سامسونگ از برندهای اصلی آن به شمار می‌آیند، تغییرات بزرگی در دنیای طراحی ساعت مچی ایجاد کردند. با  این حال ناگفته نماند که ساعت دیجیتال، پایه‌گذار ساعت مچی هوشمند است.

ساعت هوشمند همچون یک کامپیوتر با صفحه لمسی عمل می‌کند که توجه بسیاری را تا به کنون کرده است. از این رو این ساعت، تنها یک ساعت معمولی با صفحه لمسی نیست و از سنسورهای قوی و حساسی تشکیل شده است.

GPS، شمارش ضربان قلب، شمارش قدم‌هایی که در طول روز برمی‌دارید، نمایش پیام تلفن همراه و نمایش متن، تنها بخشی از این کامپیوتر مچی است. به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی، این ساعت هوشمند پیشرفته‌تر نیز شود و کاربردهای بسیاری به همراه داشته باشد.

با این حال خیال نکنید که ساعت هوشمند، نبض خرید و فروش بازار را در دست گرفته است. اگرچه ساعت هوشمند فروش بسیاری بالایی در دنیا دارد، اما همچنان بسیاری از مردم ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای یا دیجیتال معمولی را ترجیح می‌دهند.

۵٫ ساعت مچی با بند چرم یا فلزی؟

سوال آخری که ممکن است مطرح شود این است که ساعت مچی را با بند چرم بخریم یا با بند فلزی؟ معمولا ساعت فلزی وزن سنگین‌تری دارد و در تغییر دمای فصل‌ها، سرد یا گرم می‌شود. از این رو اگر پوست حساسی دارید، ساعت مچی با بند فلزی را توصیه نمی‌کنیم.

با این حال بند فلزی ظاهر کاملا رسمی دارد و آقایان و خانم‌هایی که به استایل رسمی علاقه دارند، ساعت با بند فلزی را توصیه می‌کنیم. بند فلزی باعث می‌شود که ساعت در دستان شما بدرخشد و ظاهر چشمگیر و جذاب‌تری داشته باشد.

اگر جزء افرادی هستید که به استایل کلاسیک علاقه دارند و همیشه کفش یا کیف چرم را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند، ساعت مچی با بند چرم انتخاب مناسبی است. بند چرم ماندگاری بالایی دارد و شما می‌توانید در استایل کژوال و نیمه رسمی از زیبایی ساعت مچی‌تان به همراه بند چرم بهره‌مند شوید.

در حال حاضر تفاوتی میان ساعت مچی زنانه یا مردانه وجود ندارد و تنها تمایز این دو می‌تواند در اندازه صفحه باشد. با این حال ساعت بچگانه طراحی ظریف‌ و فانتزی‌تری دارد که کودکان و نوجوانان را به این اکسسوری جذب می‌کند.

 در این صورت، انتخاب یک ساعت نه تنها به سبک پوشش یا استایل شما مربوط است، بلکه با روحیه و تفکراتتان نیز ارتباط دارد. شما چه استایلی را ترجیح می‌دهید؟ آیا به تکنولوژی علاقه دارید یا هنوز ساعت صفحه گرد کلاسیک را به مدل‌های عجیب و پیشرفته ترجیح می‌دهید؟ پاسخ به این سوال، انتخاب شما را در خرید ساعت مچی آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه
1 بهمن 1398
/
6,409 بازدید

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

فهرست مطالب

این روزها خرید ساعت مچی زنانه و مردانه می‌تواند کمی چالش‌ برانگیز باشد. چرا که این اکسسوری به ظاهر کوچک، تاثیر بسزایی در ظاهر شما دارد. قیمت یک ساعت حتی می‌تواند از دستمزد ماهیانه شما هم بالاتر باشد، از این رو به نظر شما چه مدل ساعتی بخریم که کاملا مناسب استایل باشد و سال‌ها عمر کند؟

معمولا پیش از خرید ساعت مچی، چندین کاتالوگ را بررسی می‌کنیم، به چندین ساعت یا جواهر فروشی سر می‌زنیم یا به فروشگاه آنلاین معتبری نگاهی می‌اندازیم و باز هم در میان انبوه مدل ساعت مچی مردانه یا زنانه، نمی‌دانیم که کدام یک مناسب‌تر است. ساعت مچی عقربه‌ای یا ساعت مچی دیجیتال؟ ساعت مچی بند چرم یا بند استیل؟ کدام یک برازنده استایل ما است؟

اگر نمی‌دانید چه مدل ساعت مچی تهیه کنید، توصیه می‌کنیم راهنمای خرید ساعت مچی زنانه یا مردانه را مطالعه کنید تا ساعت مورد علاقه خود را بیابید و با توجه به استایل خود، آن را تهیه کنید و سال‌ها از مدلش خسته نشوید.

تاریخچه ساعت مچی

انسان‌ها همیشه در طول تاریخ درباره موضوع زمان کنجکاو بودند، از این رو ساعت مچی یکی از اختراعاتی بوده که به بشر کمک بزرگی کرده است.

در سال ۱۲۷۵ میلادی، نخستین ساعت مکانیکی در انگستان ساخته شد. این ساعت‌های نخستین به درستی زمان را نشان نمی‌دادند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین ساعت مچی در سال ۱۸۱۲ میلادی برای ملکه نایل ساخته شد که در سال ۱۵۷۰ به عنوان ساعت بازویی یاد می‌شد. تا آنکه در اوایل سال ۱۳۰۰ میلادی، سه مدل ساعت مکانیکی در ایتالیا ساخته شد که در هر ساعت زنگ می‌خوردند. از این رو ساعت‌هایی که در شهرها بنا شدند، بر اساس این این ساعت‌های قدیمی زنگی ساخته شده‌اند.

در قرن ۱۶ میلادی، از برنز و نقره، به جای فلزات دیگر برای ساخت ساعت استفاده کردند. در سال ۱۵۴۰ میلادی، صنعت قدرتمند ساخت ساعت دنیا در کشور سوئیس آغاز به کار کرد و دلیل این موفقیت ممنوعیت استفاده از جواهرات در آن زمان و در آن منطقه بود. از این رو در سال ۱۵۷۴ میلادی، اولین ساعت جیبی از برنز ساخته شد که متون مذهبی روی آن حک شده بود.

چرا خرید ساعت مچی اهمیت دارد؟

راهنمایی خرید ساعت زنانه و مردانه
راهنمایی خرید ساعت زنانه و مردانه

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که تنها با فشردن یک دکمه روی صفحه تلفن همراه، ساعت، دمای هوا و تمام اتفاقات روز دنیا را بدانید. از این رو چه نیازی به خرید ساعت مچی است؟

تلفن همراه با تمام مزیت‌هایی که به همراه دارد، اعتیاد استفاده از دنیا مجازی را نیز شدت می‌بخشد. برای مثال چند بار برایتان پیش آمده که می‌خواستید تنها ساعت را ببینید، اما وارد دنیای دیگری در تلفن همراه خود شدید و ساعت‌ها زمان ارزشمندتان را هدر دادید؟

در این صورت ساعت مچی مانع سردرگرمی شما می‌گردد و در مکان و موقعیت‌هایی که نمی‌توانید از موبایل استفاده کنید، ساعت مچی انتخاب مناسبی است. علاوه بر این ساعت مچی مردانه یا زنانه یکی از اکسسوری‌های جذابی است که استایلتان را کامل می‌کند.

انواع ساعت زنانه

چه مدل ساعت مچی بخریم؟

اگر جزء افرادی هستید که به این اکسسوری جذاب علاقه دارید، چه مدل ساعت مچی مناسب استایل شما است؟ به طور میانگین هر ساله ۱ میلیارد ساعت مچی در دنیا ساخته می‌شود، از این رو ممکن است در انتخاب ساعت مچی کمی سردرگم شوید.

در این میان، تکنولوژی و صنعت مد و فشن تاثیر بسزایی در طراحی و ساخت ساعت مچی زنانه و مردانه گذاشته است. اگرچه پیشرفت تکنولوژی موجب افزایش فروش ساعت مچی دیجیتال شده است، اما ساعت آنالوگ یا عقربه‌ای همچنان طرفداران خود را دارد.

 

بیشتر بخوانید: ساعت مچی عقربه‌ ای بهتر است یا دیجیتال؟

۱٫ ساعت مچی عقربه‌ای یا آنالوگ

مدل ساعت مچی عقربه ای مردانه
ساعت مچی عقربه ای

اگر به دنیای تکنولوژی علاقه ندارید، ساعت مچی عقربه‌ای بهترین انتخاب ممکن است. این ساعت کلاسیک طی ده سال گذشته در میان خانم‌ها و آقایان در تمام سنین محبوبیت خود را از دست نداده و هر سال به گونه‌ای و در طرح‌های متفاوت در صنعت مد و فشن قرار دارد.

پیش از قرن ۲۰ میلادی، ساعت مچی به عنوان یکی از جواهرات گران قیمت خانم‌ها در طبقه اشراف مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال تنها مسئله‌ای که در این اکسسوری مورد توجه قرار نمی‌گرفت، زمان بود، چرا که ساعت مچی قدیمی، مکانیسم بسیار ساده‌ای داشته است.

در جنگ جهانی اول، توجه بیشتری به ساعت مچی شد. چرا که در آن زمان افراد نظامی بر حسب عادت یک ساعت جیبی از جنس طلا یا نقره در جیب خود قرار می‌دادند که معمولا در طول جنگ گم یا نابود می‌شد. اما نظامیان برای پیروزی در جنگ باید به زمان توجه می‌کردند.

از این رو سربازان مجبور شدند به گونه‌ای ساعت جیبی را به دور مچ خود ببندند تا به سادگی برنامه خود را طبق زمان تعیین کنند. در این صورت نظم جنگ با کمک ساعت جیبی یا مچی بیشتر شد.

از آن پس، اولین ساعت مچی مردانه وارد دنیای مد و فشن شد. از این رو ساعت مچی عقربه‌ای، محبوبیت خود را مدیون جنگ جهانی اول است. با این حال همچنان محبوب‌ترین ساعت مچی در دنیا، ساعت آنالوگ یا عقربه‌ای محسوب می‌شود.

افرادی که به استایل کلاسیک یا ساده علاقه دارند یا می‌خواهند سال‌ها از یک مدل ساعت استفاده کنند و از مدل آن خسته نشوند، ساعت مچی عقربه‌ای یا آنالوگ، بهترین انتخاب ممکن است. با این حال اگر درباره جنس بند ساعت تردید دارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.

۲٫ ساعت مچی خلبانی (Aviator)

مدل ساعت مچی خلبانی (Aviator)
                                                                              ساعت خلبانی

در سال ۱۹۰۶ میلادی، یک خلبان برزیلی که نمی‌توانست هنگام پرواز ساعت را از جیب خود خارج کند، از دوستش درخواست کرد تا یک ساعت مچی مخصوص او بسازد. از این رو یک ساعت خلبانی با بند چرم ساخته شد که در سال ۱۹۱۱ برای عموم به فروش رسید.

با این حال ساعت مچی خلبانی تا جنگ جهانی دوم، آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. پس از آن خلبان‌های هواپیماهای جنگی برای تعیین ارتفاع، از ارتفاع سنج این ساعت استفاده کردند.

ساعت مچی مردانه

 

در حال حاضر این ساعت مچی کاملا حرفه‌ای، علاوه بر تعیین دقیق زمان، سنجش ارتفاع، قطب‌نما و سایر مزیت‌های دیگر را دربر دارد. با این حال، این مدل ساعت تنها مخصوص خلبان‌ها نیست. افرادی که به ورزش‌هایی همچون اسکی، بدن‌سازی، قایقرانی و… علاقه دارند، ساعت مچی خلبانی، یک انتخاب منحصربه‌فرد است که در زیبایی استایل نیز تاثیر بسزایی دارد.

۳٫ ساعت مچی دیجیتال

مدل ساعت مچی دیجیتال
                                                                       ساعت مچی دیجیتال Digital Watch

در سال ۱۹۷۲، برند همیلتون برای اولین بار ساعت مچی دیجیتال خود را ارائه کرد. در آن زمان بسیاری از نوجوانان به این مدل توجه بسیاری نشان دادند، چرا که این ساعت نشان‌دهنده پیشرفت تکنولوژی در جوامع بود. پس از آن، بسیاری از مردم به ساعت دیجیتال علاقه‌مند شدند، چرا که زمان را به سادگی نشان می‌دهد و کسی را درگیر خواندن حرکت عقربه‌ها نمی‌کند.

در سال ۱۹۷۲، برند سیکو اولین ساعت دیجیتال را با صفحه ال‌سی‌دی (LCD) کریستال معرفی کرد. با این حال این صفحه نیاز به شارژ مداوم داشت و به طور مداوم روشن نمی‌ماند. صفحه ال‌سی‌دی ساعت سیکو که در آن زمان ساخته شد، تا چهار دهه مورد استفاده بسیاری از برندها قرار گرفت.

با گذشت زمان ساعت دیجیتال پیشرفت‌تر شد و اکنون علاوه بر زمان و آلارم، دیگر مزیت‌هایی به همراه دارد. از این رو اگر به دنیای دیجیتال علاقه دارید، خرید ساعت دیجیتال، انتخاب مناسبی است.

معمولا افرادی که استایل کژوال دارند، ساعت دیجیتال را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند، چرا که ظاهری کاملا اسپرت دارد. اگر لباس ورزشی یکی از لباس‌های مورد علاقه شما محسوب می‌شود و استایل اسپرت یا روزمره را به استایل رسمی ترجیح می‌دهید، ساعت دیجیتال انتخاب مناسبی است.

۴٫ ساعت مچی هوشمند (Smartwatch)

ساعت مچی هوشمند  Smart Watch
                                                           ساعت مچی هوشمند Smart Watch

قرن ۲۱، انتظارات فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به فیلم‌های علمی و تخیلی را برآورده ساخت، چرا که ساعت هوشمند همان تخیل بشر از تکنولوژی و زمان است. ساعت مچی هوشمند که شرکت اپل و سامسونگ از برندهای اصلی آن به شمار می‌آیند، تغییرات بزرگی در دنیای طراحی ساعت مچی ایجاد کردند. با  این حال ناگفته نماند که ساعت دیجیتال، پایه‌گذار ساعت مچی هوشمند است.

ساعت هوشمند همچون یک کامپیوتر با صفحه لمسی عمل می‌کند که توجه بسیاری را تا به کنون کرده است. از این رو این ساعت، تنها یک ساعت معمولی با صفحه لمسی نیست و از سنسورهای قوی و حساسی تشکیل شده است.

GPS، شمارش ضربان قلب، شمارش قدم‌هایی که در طول روز برمی‌دارید، نمایش پیام تلفن همراه و نمایش متن، تنها بخشی از این کامپیوتر مچی است. به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی، این ساعت هوشمند پیشرفته‌تر نیز شود و کاربردهای بسیاری به همراه داشته باشد.

با این حال خیال نکنید که ساعت هوشمند، نبض خرید و فروش بازار را در دست گرفته است. اگرچه ساعت هوشمند فروش بسیاری بالایی در دنیا دارد، اما همچنان بسیاری از مردم ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای یا دیجیتال معمولی را ترجیح می‌دهند.

۵٫ ساعت مچی با بند چرم یا فلزی؟

سوال آخری که ممکن است مطرح شود این است که ساعت مچی را با بند چرم بخریم یا با بند فلزی؟ معمولا ساعت فلزی وزن سنگین‌تری دارد و در تغییر دمای فصل‌ها، سرد یا گرم می‌شود. از این رو اگر پوست حساسی دارید، ساعت مچی با بند فلزی را توصیه نمی‌کنیم.

با این حال بند فلزی ظاهر کاملا رسمی دارد و آقایان و خانم‌هایی که به استایل رسمی علاقه دارند، ساعت با بند فلزی را توصیه می‌کنیم. بند فلزی باعث می‌شود که ساعت در دستان شما بدرخشد و ظاهر چشمگیر و جذاب‌تری داشته باشد.

اگر جزء افرادی هستید که به استایل کلاسیک علاقه دارند و همیشه کفش یا کیف چرم را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند، ساعت مچی با بند چرم انتخاب مناسبی است. بند چرم ماندگاری بالایی دارد و شما می‌توانید در استایل کژوال و نیمه رسمی از زیبایی ساعت مچی‌تان به همراه بند چرم بهره‌مند شوید.

در حال حاضر تفاوتی میان ساعت مچی زنانه یا مردانه وجود ندارد و تنها تمایز این دو می‌تواند در اندازه صفحه باشد. با این حال ساعت بچگانه طراحی ظریف‌ و فانتزی‌تری دارد که کودکان و نوجوانان را به این اکسسوری جذب می‌کند.

 در این صورت، انتخاب یک ساعت نه تنها به سبک پوشش یا استایل شما مربوط است، بلکه با روحیه و تفکراتتان نیز ارتباط دارد. شما چه استایلی را ترجیح می‌دهید؟ آیا به تکنولوژی علاقه دارید یا هنوز ساعت صفحه گرد کلاسیک را به مدل‌های عجیب و پیشرفته ترجیح می‌دهید؟ پاسخ به این سوال، انتخاب شما را در خرید ساعت مچی آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد