20 آبان 1398
/
7,147 بازدید

لباس‌‌های مورد نیاز چمدان یک سفر پاییزه و زمستانه

فهرست مطالب

 

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که تنها بهار و تابستان فصل سفر و گردش است. اما پاییز طلایی و زمستان سفید، زیبایی منحصربه‌‌بفرد خود را در طبیعت دارد و بسیاری از شهرهای گرم ایران و دنیا در این زمان از سال زیباتر و دلپذیرتر از هر زمان دیگر می‌‌شوند. همچنین شهرهای خنک و شمالی نیز زیبایی‌‌های خود را در خزان پاییز و برف زمستانی دارند و هر کسی که به گردش و سفر علاقه دارد را مجذوب زیبایی‌‌های طبیعت پاییز و زمستان می‌‌کند. با این حال بستن چمدان در فصل‌‌های سرد کمی دشوارتر از چمدان سفر تابستانه است. چرا که در فصل تابستان لباس‌‌ها وزن کمتری دارند و می‌‌توانید لباس‌‌های متنوع‌‌تری را با خود به همراه ببرید.

با این حال در سفرهای پاییزه و زمستانه نیازی نیست که لباس‌‌های زیادی را با خود حمل کنید. چرا که در تابستان امکان تعریق و کثیف شدن لباس‌‌های بیشتر است. اما در زمستان بدن کمتر تعریق می‌کند و لباس‌‌ها نیاز به شستشوی کمتری دارند. در این صورت، این مقاله به شما کمک می‌‌کند تا لبا‌‌س‌‌های کمتر و مناسب‌‌تری برای بستن چمدان سفر پاییزه و زمستانه ببندید.

بسیاری از مردم در سفرهای زمستانه خود این اشتباه را می‌‌کنند که لباس‌‌های شیک خود را همراه ببرند، اما غافل از اینکه پیش از سفر باید دمای هوای شهر مقصد را بررسی کنید و احتمال بارندگی و برف را نیز در نظر بگیرید. در این صورت ممکن است از لباس‌‌های زیبا و شیک خود بگذرید و لباس‌‌های گرم‌‌تر را با خود همراه ببرید.

طریقه بستن چمدان مسافرتی

لباس‌‌های روزمره را فراموش نکنید!

پیش از آغاز مقاله درباره وسایل مورد نیاز برای بستن چمدان سفر با لباس‌‌های گرم پاییزه و زمستانه باید این نکته را در نظر داشته باشید که اهمیتی ندارد که فصل تابستان یا زمستان است، چرا که شما همیشه باید چند دست لباس روزمره در چمدان داشته باشید!

لباس زیر یکی از مهم‌‌ترین لباس‌‌های هر چمدان مسافرتی است. توصیه می‌‌کنیم به تعداد روزهایی که در سفر هستید، یک دست لباس زیر به خود به همراه داشته باشید. هر فردی لباس‌‌های زیر خود را به صورت جداگانه در یک کیسه تمیز قرار دهد تا در سفر نیز بهداشت رعایت شود.

علاوه بر این به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنیم در سفر (حتی اگر نیازی نباشد) یک بسته پد بهداشتی با خود به همراه داشته باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. چرا که بهداشت در سفر ضروری است و مانع وقوع بیماری‌‌های ممکن می‌‌شود.

کاپشن یا پالتو، مسئله این است!

جمع کردن چمدان سفر در پاییز
جمع کردن چمدان سفر در پاییز

متاسفانه حجم و وزن لباس‌‌های زمستانی زیاد است و باید میان کاپشن یا پالتو یک لباس را انتخاب کنید. اما به نظرتان کدام یک از این دو لباس مناسب سفر شما است؟ برای دریافت پاسخ این سوال باید چند نکته را در نظر بگیرید:

اگر به شهر گرم و معتدل سفر می‌‌کنید، پالتو را انتخاب کنید

معمولا پالتو جنس سبک‌‌تری نسبت به کاپشن دارد و مناسب فصل‌‌های خنکی همچون پاییز و بهار است. در صورتی که به شهرهای گرم و معتدل سفر می‌‌کنید و احتمال آفتاب و باران، بیشتر از برف و طوفان است، توصیه می‌‌کنیم پالتوی نسبتا گرمی را با خود به همراه ببرید تا از آب و هوای محیط نیز لذت ببرید.

با این حال برخی از کاپشن‌‌ها مناسب فصل پاییز هستند و گرمای چندانی ندارند. این کاپشن‌‌ها که بادگیر یا بارانی نام دارند، در این گروه نیز قرار می‌‌گیرید که وزن سبکی دارند و مناسب هوای خنک و بارانی هستند. اما توصیه می‌‌کنیم در فصل سرد و هوای برفی این مدل لباس را با خود به همراه نبرید.

اگر به شهر سرد و خنک سفر می‌‌کنید، کاپشن را انتخاب کنید

کاپشن پَر یا پشم شیشه، مناسب آب و هوای سرد و برفی است. همچنین اگر می‌‌خواهید یک لباس بسیار گرم و سبک با خود به همراه ببرید، بهتر است بدانید که کاپشن پَر از همه کاپشن‌‌ها وزن سبک‌‌تری دارد. این مدل کاپشن شما را در برابر سرما محافظت می‌‌کند و مانع عبور هوای سرد به بدن شما می‌‌شود. با این حال توصیه می‌‌کنیم پیش از خرید کاپشن مردانه به جنس رویه ضدآب توجه کنید تا در طول سفر لباس‌‌هایتان خیس نشود و دچار مشکل نشوید.

برخی از پالتوها از چندین لایه تشکیل شده‌‌اند که شما را دربرابر سرما محافظت می‌‌کنند. معمولا رویه داخلی این مدل لباس‌‌ها پشم حیوانات یا پشم شیشه است که گرمای مطبوعی نیز دارد. اگر در بین لباس‌‌های زمستانه طرفدار پالتو هستید، سعی کنید پیش از خرید پالتو به جنس داخل و گرمای آن توجه بیشتری کنید.

شلوار جین و لگینگ را فراموش نکنید

جنس شلوار جین، مناسب فصل‌‌های سرد است. اگر می‌‌خواهید چمدان سفر خود را با لباس‌‌های گرم پُر کنید، سعی کنید شلوار جین مشکی یا تیره با خود به همراه ببرید. شلوار جین تیره، گرما را به خود جذب می‌‌کند. در نتیجه احساس گرمای بیشتری در این مدل لباس تیره رنگ خواهید داشت.

توصیه می‌‌کنیم یک شلوار جین در چمدان قرار دهید و یک شلوار جین در مسیر به تن داشته باشید تا در صورت خیس یا کثیف شدن شلوار، آن را عوض کنید.

یکی دیگر از لباس‌‌های مورد نیاز در بستن چمدان سفرهای پاییزه و زمستانه لگینگ یا ساپورت است. شما می‌‌توانید از لگینگ پشمی استفاده کنید تا پاهایتان گرم شود. همچنین اگر به مناطق خیلی سرد سفر می‌‌کنید، می‌‌توانید این مدل شلوار کشی را زیر شلوار جین‌‌تان به پا کنید تا گرمای بیشتری را احساس کنید.

لباس‌‌های خانگی و سبک را در چمدان قرار دهید


بستن چمدان برای سفر

معمولا در سفرهای زمستانی، کمپ و چادر زدن در طبیعت کمتر از سفرهای تابستانی است و اکثر افراد تمایل دارند در یک هتل یا یک خانه برای مدتی اقامت کنند تا از سرما و تغییرات هوا در امان بمانند. در این صورت توصیه می‌‌کنیم لباس‌‌های خانگی و سبک را در چمدان سفری خود قرار دهید تا راحت‌‌تر باشید.

برای بعضی از افراد تغییر دما تفاوتی ندارد و در هر فصلی تیشرت آستین کوتاه را در خانه به تن می‌‌کنند. توصیه می‌‌کنیم در چمدان خود یک تیشرت آستین کوتاه و یک پیراهن آستین بلند قرار دهید تا در صورت لزوم لباس خود را عوض کنید.

همچنین یکی دیگر از لباس‌‌های ضروری پاییز و زمستان سویشرت یا هودی است. هودی و سویشرت در ظاهر یکسان هستند، با این تفاوت که هودی شامل یک کلاه است. هودی یا سویشرت از شما در برابر سرمای شب محافظت می‌‌کند. اگر در زمستان یا پاییز به شهرهای گرم سفر می‌‌کنید، هودی و سویشرت یک لباس سبک و مناسب برای تفریحات خارج از هتل است.

یک پلیور یا لباس با بافت سبک در چمدان قرار دهید تا هنگام سرما زیر کاپشن یا پالتوی خود به تن کنید. لزوما لباس‌‌های سنگین زمستانه گرمای بیشتری نسبت به لباس­های سنگین ندارند. اگر جنس یک لباس استاندارد باشد، می‌‌‌‌تواند با وزن سبک از شما در برابر سرما محافظت کند.

کفش کتانی و بوت را با خود به همراه آورید

کفش‌‌های تابستانی و پارچه‌‌ای را در این سفر فراموش کنید. اگر می‌‌خواهید پیش از سفر خرید کنید، خرید کفش ورزشی ضدآب را در لیست خود قرار دهید، چرا که این مدل کفش برای پیاده‌‌روی و گشت و گذار در سفر مناسب است و مانع عبور آب به داخل کفش می‌‌شد.

علاوه بر این، توصیه می‌‌کنیم یک بوت ضدآب در چمدان خود قرار دهید. پیش از خرید نیم بوت مردانه یا خرید بوت زنانه به کف کفش توجه کنید تا در برف و باران سُر نخورید. همچنین از قرار دادن کفش‌‌هایی همچون جیر که ممکن است در  برف و باران آسیب ببینند، خودداری کنید.

اگر پاهایتان در سرما یخ می‌‌زند، سعی کنید از کفش‌‌هایی که جنس داخلی گرم و پشمی دارند، استفاده کنید. در صورتی که سفرتان در دل کوه و طبیعت است، از کفش‌‌های ضدآب و بادوام مناسب کوهنوردی استفاده کنید تا یک سفر بدون خطر و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنید.

سر خودتان کلاه بگذارید!

نکات بستن چمدان
نکات بستن چمدان

کلاه یک اکسسوری گرم و شیک است و اگر می‌‌خواهید از سرمای هوا در امان بمانید، توصیه می‌‌کنیم یک کلاه بافت یا پشمی در چمدان‌‌تان قرار دهید. به گفته محققان، گرمای بدن از سر خارج می‌‌شود و ما احساس سرمای بیشتری می‌‌کنیم. در این صورت اگر می‌‌خواهید دمای بدن خود را حفظ کنید، این اکسسوری را فراموش نکنید.

بعضی از کاپشن‌‌ها شامل یک کلاه است. اگر نمی‌‌خواهید چمدان خود را سنگین کنید، می‌‌توانید از همان کلاه کاپشن‌‌تان استفاده کنید و از خودتان در برابر باد و سرما محافظت کنید.

دست‌‌هایتان را گرم کنید

یکی از اکسسوری‌‌هایی که ممکن است فراموش کنید در چمدان سفر خود قرار دهید، دستکش است. با این حال دستکش نقش پر اهمیتی در گرم ماندن شما دارد. شما می‌‌توانید در لیست خرید پیش از سفر خود، خرید دستکش چرم یا بافت را قرار دهید تا دستان‌‌ خود را در طول گشت و گذار گرم نگه‌‌دارید.

بعضی از مردم نمی‌‌توانند از دستکش استفاده کنند، چرا که تصور می‌‌کنند در انجام بعضی از کارها همچون استفاده از تلفن همراه دچار مشکل می‌‌شوند. به تازگی دستکش‌‌هایی وارد بازار شده که سر انگشتانش شامل یک جسم پلاستیکی است و شما می‌‌توانید به سادگی از تلفن همراه خود استفاده کنید و کارهای روزمره‌‌تان را نیز انجام دهید.

یک شال گرم در چمدان قرار دهید

بعضی از خانم‌‌ها علاقه‌‌ای به کلاه ندارند و شال را ترجیح می‌‌دهند. سعی کنید چمدان خود را با انواع مدل و رنگ‌‌های شال‌‌های نخی پُر و سنگین نکنید. در صورت نیاز یک شال نخی و سبک کافی است.

مطالب پیشنهادی داغ :بهترین لباس مسافرتی

با این حال توصیه می‌‌کنیم شال بافت یا کشمیر را در چمدان خود قرار دهید تا در سرما روی سر بگذارید یا دور گردن‌‌تان بپیچید. آقایان می‌‌توانند از شال‌‌گردن بافت یا پشمی استفاده کنند. این اکسسوی به ظاهرتان جلوه ویژه‌‌ای می‌‌بخشد.

پاهایتان را گرم نگه دارید

یک جوراب مناسب از لباس‌‌های ضروری چمدان سفر پاییزه و زمستانه به حساب می‌‌آید. توصیه می‌‌کنیم یک جوراب معمولی و یک جوراب پشمی به همراه داشته باشید تا در صورتی که کفش‌‌تان در باران خیس شد، جوراب‌‌تان را عوض کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید: جوراب ساق کوتاه مناسب فصل سرد پاییز و زمستان نیست. در این صورت سعی کنید یک جوراب ساق بلند و یک جوراب پشمی با خود به همراه داشته باشید تا از پاهای خود در برابر سرما محافظت کنید.

از چشم‌‌هایتان محافظت کنید

در چمدان چه چیزهایی جمع کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که فقط باید از عینک آفتابی در آفتاب و تابستان استفاده کنند. توصیه می‌‌کنیم پیش از سفر پاییزه و زمستانه این تصور را فراموش کنید و یک عینک آفتابی استاندارد در کیف دستی‌‌تان به همراه داشته باشید.

برف و آب، نور خورشید را منعکس می‌کنند و این انعکاس نور برای چشم‌‌‌‌ها ضرر دارد. عینک آفتابی استاندارد از چشم‌‌ها در برابر بسیاری از اشعه‌‌های مضر خورشید محافظت می‌‌کند و مشکلات مربوط به چشم را به حداقل می‌‌رساند.

کرم ضدآفتاب مخصوص تابستان نیست!

این نکته را به یاد داشته باشید تا همیشه پوست‌‌تان سالم و جوان باقی بماند: هرگاه از خانه خارج می‌‌شوید، به پوست صورت‌‌تان کرم ضدآفتاب بزنید. نور خورشید اشعه‌‌های مضری دارد که ممکن است باعث پیری زودرس یا حتی سرطان پوست شود.

خرید کرم ضد آفتاب

توصیه می‌‌کنیم به جای آنکه کرم ضدآفتاب را در ته چمدان‌‌تان قرار دهید، در کیف دستی‌‌تان بگذارید تا در دسترس باشد. کرم ضدآفتاب با SPF 15 یا ۳۰ از پوست شما محافظت می‌‌کند. با این حال پیش از خرید کرم ضدآفتاب به نوع پوست (چرب، خشک، معمولی، مخلوط) خود توجه کنید.

کرم مرطوب‌‌کننده دشمن خشکی هوا است!

بسیاری از افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند، در آغاز فصل سرما دچار مشکل می‌‌شوند و پوست‌‌شان قرمز یا خشک می‌‌شود. با این حال فرقی ندارد که پوست‌‌تان چرب یا خشک است، در فصل پاییز و زمستان که هوا خشک است، استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید تا پوست‌‌تان سالم و شاداب باقی بماند.

ممکن است خشکی هوا پوست‌‌تان را قرمز، ملتهب یا پوسته کند یا دچار خارش شوید. پزشکان متخصص پوست و مو بر این باورند که در فصل‌‌های خشک، پوست دچار آسیب بیشتری نسبت به فصل‌‌های مرطوب می‌‌شود. در این صورت کرم مرطوب‌‌کننده را همچون کرم ضدآفتاب در کیف خود قرار دهید.

نکات بستن چمدان سفر پاییزه و زمستانه

حجم و وزن لباس‌‌های پاییزه و زمستانه بیشتر است، در این صورت ممکن است در این سفر به‌‌خصوص، لباس‌‌های کمتری با خود به همراه ببرید. اگر سفر شما نیاز به پیاده‌‌روی طولانی دارد یا می‌‌خواهید در طبیعت چادر بزنید، باید با چمدان سنگین خداحافظی کنید و تنها یک کوله‌‌پشتی مسافرتی را از لباس‌‌های مورد نیاز پُر کنید.

نیازی نیست که چمدان‌‌تان را از سِت لوازم آرایش پُر کنید. یک کرم مرطوب‌‌کننده، یک کرم‌‌ضدآفتاب، یک خط چشم، یک ریمل و یک رژلب برای یک سفر کوتاه کافی است و چمدان‌‌تان را سنگین نمی‌‌کند.

اگر جزء افرادی  هستید که اتو و سشوآر را در سفر با خود به همراه می‌‌برند، سعی کنید از اتو و سشوآر مسافرتی استفاده کنید. اگرچه این وسایل قدرت کمی دارند، اما در اندازه کوچکی ساخته شده‌‌اند که مناسب سفر هستند.

نکته آخر را فراموش نکنید: هرچه سبک‌‌تر سفر کنید، سفر آسان‌‌تری دارید. چرا که ممکن است در بازگشت از سفر، سوغاتی و وسایلی که از سفر خریده‌‌اید را در چمدان سفر خود قرار دهید و بارتان سنگین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

20 آبان 1398
/
7,147 بازدید

لباس‌‌های مورد نیاز چمدان یک سفر پاییزه و زمستانه

فهرست مطالب

 

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که تنها بهار و تابستان فصل سفر و گردش است. اما پاییز طلایی و زمستان سفید، زیبایی منحصربه‌‌بفرد خود را در طبیعت دارد و بسیاری از شهرهای گرم ایران و دنیا در این زمان از سال زیباتر و دلپذیرتر از هر زمان دیگر می‌‌شوند. همچنین شهرهای خنک و شمالی نیز زیبایی‌‌های خود را در خزان پاییز و برف زمستانی دارند و هر کسی که به گردش و سفر علاقه دارد را مجذوب زیبایی‌‌های طبیعت پاییز و زمستان می‌‌کند. با این حال بستن چمدان در فصل‌‌های سرد کمی دشوارتر از چمدان سفر تابستانه است. چرا که در فصل تابستان لباس‌‌ها وزن کمتری دارند و می‌‌توانید لباس‌‌های متنوع‌‌تری را با خود به همراه ببرید.

با این حال در سفرهای پاییزه و زمستانه نیازی نیست که لباس‌‌های زیادی را با خود حمل کنید. چرا که در تابستان امکان تعریق و کثیف شدن لباس‌‌های بیشتر است. اما در زمستان بدن کمتر تعریق می‌کند و لباس‌‌ها نیاز به شستشوی کمتری دارند. در این صورت، این مقاله به شما کمک می‌‌کند تا لبا‌‌س‌‌های کمتر و مناسب‌‌تری برای بستن چمدان سفر پاییزه و زمستانه ببندید.

بسیاری از مردم در سفرهای زمستانه خود این اشتباه را می‌‌کنند که لباس‌‌های شیک خود را همراه ببرند، اما غافل از اینکه پیش از سفر باید دمای هوای شهر مقصد را بررسی کنید و احتمال بارندگی و برف را نیز در نظر بگیرید. در این صورت ممکن است از لباس‌‌های زیبا و شیک خود بگذرید و لباس‌‌های گرم‌‌تر را با خود همراه ببرید.

طریقه بستن چمدان مسافرتی

لباس‌‌های روزمره را فراموش نکنید!

پیش از آغاز مقاله درباره وسایل مورد نیاز برای بستن چمدان سفر با لباس‌‌های گرم پاییزه و زمستانه باید این نکته را در نظر داشته باشید که اهمیتی ندارد که فصل تابستان یا زمستان است، چرا که شما همیشه باید چند دست لباس روزمره در چمدان داشته باشید!

لباس زیر یکی از مهم‌‌ترین لباس‌‌های هر چمدان مسافرتی است. توصیه می‌‌کنیم به تعداد روزهایی که در سفر هستید، یک دست لباس زیر به خود به همراه داشته باشید. هر فردی لباس‌‌های زیر خود را به صورت جداگانه در یک کیسه تمیز قرار دهد تا در سفر نیز بهداشت رعایت شود.

علاوه بر این به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنیم در سفر (حتی اگر نیازی نباشد) یک بسته پد بهداشتی با خود به همراه داشته باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. چرا که بهداشت در سفر ضروری است و مانع وقوع بیماری‌‌های ممکن می‌‌شود.

کاپشن یا پالتو، مسئله این است!

جمع کردن چمدان سفر در پاییز
جمع کردن چمدان سفر در پاییز

متاسفانه حجم و وزن لباس‌‌های زمستانی زیاد است و باید میان کاپشن یا پالتو یک لباس را انتخاب کنید. اما به نظرتان کدام یک از این دو لباس مناسب سفر شما است؟ برای دریافت پاسخ این سوال باید چند نکته را در نظر بگیرید:

اگر به شهر گرم و معتدل سفر می‌‌کنید، پالتو را انتخاب کنید

معمولا پالتو جنس سبک‌‌تری نسبت به کاپشن دارد و مناسب فصل‌‌های خنکی همچون پاییز و بهار است. در صورتی که به شهرهای گرم و معتدل سفر می‌‌کنید و احتمال آفتاب و باران، بیشتر از برف و طوفان است، توصیه می‌‌کنیم پالتوی نسبتا گرمی را با خود به همراه ببرید تا از آب و هوای محیط نیز لذت ببرید.

با این حال برخی از کاپشن‌‌ها مناسب فصل پاییز هستند و گرمای چندانی ندارند. این کاپشن‌‌ها که بادگیر یا بارانی نام دارند، در این گروه نیز قرار می‌‌گیرید که وزن سبکی دارند و مناسب هوای خنک و بارانی هستند. اما توصیه می‌‌کنیم در فصل سرد و هوای برفی این مدل لباس را با خود به همراه نبرید.

اگر به شهر سرد و خنک سفر می‌‌کنید، کاپشن را انتخاب کنید

کاپشن پَر یا پشم شیشه، مناسب آب و هوای سرد و برفی است. همچنین اگر می‌‌خواهید یک لباس بسیار گرم و سبک با خود به همراه ببرید، بهتر است بدانید که کاپشن پَر از همه کاپشن‌‌ها وزن سبک‌‌تری دارد. این مدل کاپشن شما را در برابر سرما محافظت می‌‌کند و مانع عبور هوای سرد به بدن شما می‌‌شود. با این حال توصیه می‌‌کنیم پیش از خرید کاپشن مردانه به جنس رویه ضدآب توجه کنید تا در طول سفر لباس‌‌هایتان خیس نشود و دچار مشکل نشوید.

برخی از پالتوها از چندین لایه تشکیل شده‌‌اند که شما را دربرابر سرما محافظت می‌‌کنند. معمولا رویه داخلی این مدل لباس‌‌ها پشم حیوانات یا پشم شیشه است که گرمای مطبوعی نیز دارد. اگر در بین لباس‌‌های زمستانه طرفدار پالتو هستید، سعی کنید پیش از خرید پالتو به جنس داخل و گرمای آن توجه بیشتری کنید.

شلوار جین و لگینگ را فراموش نکنید

جنس شلوار جین، مناسب فصل‌‌های سرد است. اگر می‌‌خواهید چمدان سفر خود را با لباس‌‌های گرم پُر کنید، سعی کنید شلوار جین مشکی یا تیره با خود به همراه ببرید. شلوار جین تیره، گرما را به خود جذب می‌‌کند. در نتیجه احساس گرمای بیشتری در این مدل لباس تیره رنگ خواهید داشت.

توصیه می‌‌کنیم یک شلوار جین در چمدان قرار دهید و یک شلوار جین در مسیر به تن داشته باشید تا در صورت خیس یا کثیف شدن شلوار، آن را عوض کنید.

یکی دیگر از لباس‌‌های مورد نیاز در بستن چمدان سفرهای پاییزه و زمستانه لگینگ یا ساپورت است. شما می‌‌توانید از لگینگ پشمی استفاده کنید تا پاهایتان گرم شود. همچنین اگر به مناطق خیلی سرد سفر می‌‌کنید، می‌‌توانید این مدل شلوار کشی را زیر شلوار جین‌‌تان به پا کنید تا گرمای بیشتری را احساس کنید.

لباس‌‌های خانگی و سبک را در چمدان قرار دهید


بستن چمدان برای سفر

معمولا در سفرهای زمستانی، کمپ و چادر زدن در طبیعت کمتر از سفرهای تابستانی است و اکثر افراد تمایل دارند در یک هتل یا یک خانه برای مدتی اقامت کنند تا از سرما و تغییرات هوا در امان بمانند. در این صورت توصیه می‌‌کنیم لباس‌‌های خانگی و سبک را در چمدان سفری خود قرار دهید تا راحت‌‌تر باشید.

برای بعضی از افراد تغییر دما تفاوتی ندارد و در هر فصلی تیشرت آستین کوتاه را در خانه به تن می‌‌کنند. توصیه می‌‌کنیم در چمدان خود یک تیشرت آستین کوتاه و یک پیراهن آستین بلند قرار دهید تا در صورت لزوم لباس خود را عوض کنید.

همچنین یکی دیگر از لباس‌‌های ضروری پاییز و زمستان سویشرت یا هودی است. هودی و سویشرت در ظاهر یکسان هستند، با این تفاوت که هودی شامل یک کلاه است. هودی یا سویشرت از شما در برابر سرمای شب محافظت می‌‌کند. اگر در زمستان یا پاییز به شهرهای گرم سفر می‌‌کنید، هودی و سویشرت یک لباس سبک و مناسب برای تفریحات خارج از هتل است.

یک پلیور یا لباس با بافت سبک در چمدان قرار دهید تا هنگام سرما زیر کاپشن یا پالتوی خود به تن کنید. لزوما لباس‌‌های سنگین زمستانه گرمای بیشتری نسبت به لباس­های سنگین ندارند. اگر جنس یک لباس استاندارد باشد، می‌‌‌‌تواند با وزن سبک از شما در برابر سرما محافظت کند.

کفش کتانی و بوت را با خود به همراه آورید

کفش‌‌های تابستانی و پارچه‌‌ای را در این سفر فراموش کنید. اگر می‌‌خواهید پیش از سفر خرید کنید، خرید کفش ورزشی ضدآب را در لیست خود قرار دهید، چرا که این مدل کفش برای پیاده‌‌روی و گشت و گذار در سفر مناسب است و مانع عبور آب به داخل کفش می‌‌شد.

علاوه بر این، توصیه می‌‌کنیم یک بوت ضدآب در چمدان خود قرار دهید. پیش از خرید نیم بوت مردانه یا خرید بوت زنانه به کف کفش توجه کنید تا در برف و باران سُر نخورید. همچنین از قرار دادن کفش‌‌هایی همچون جیر که ممکن است در  برف و باران آسیب ببینند، خودداری کنید.

اگر پاهایتان در سرما یخ می‌‌زند، سعی کنید از کفش‌‌هایی که جنس داخلی گرم و پشمی دارند، استفاده کنید. در صورتی که سفرتان در دل کوه و طبیعت است، از کفش‌‌های ضدآب و بادوام مناسب کوهنوردی استفاده کنید تا یک سفر بدون خطر و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنید.

سر خودتان کلاه بگذارید!

نکات بستن چمدان
نکات بستن چمدان

کلاه یک اکسسوری گرم و شیک است و اگر می‌‌خواهید از سرمای هوا در امان بمانید، توصیه می‌‌کنیم یک کلاه بافت یا پشمی در چمدان‌‌تان قرار دهید. به گفته محققان، گرمای بدن از سر خارج می‌‌شود و ما احساس سرمای بیشتری می‌‌کنیم. در این صورت اگر می‌‌خواهید دمای بدن خود را حفظ کنید، این اکسسوری را فراموش نکنید.

بعضی از کاپشن‌‌ها شامل یک کلاه است. اگر نمی‌‌خواهید چمدان خود را سنگین کنید، می‌‌توانید از همان کلاه کاپشن‌‌تان استفاده کنید و از خودتان در برابر باد و سرما محافظت کنید.

دست‌‌هایتان را گرم کنید

یکی از اکسسوری‌‌هایی که ممکن است فراموش کنید در چمدان سفر خود قرار دهید، دستکش است. با این حال دستکش نقش پر اهمیتی در گرم ماندن شما دارد. شما می‌‌توانید در لیست خرید پیش از سفر خود، خرید دستکش چرم یا بافت را قرار دهید تا دستان‌‌ خود را در طول گشت و گذار گرم نگه‌‌دارید.

بعضی از مردم نمی‌‌توانند از دستکش استفاده کنند، چرا که تصور می‌‌کنند در انجام بعضی از کارها همچون استفاده از تلفن همراه دچار مشکل می‌‌شوند. به تازگی دستکش‌‌هایی وارد بازار شده که سر انگشتانش شامل یک جسم پلاستیکی است و شما می‌‌توانید به سادگی از تلفن همراه خود استفاده کنید و کارهای روزمره‌‌تان را نیز انجام دهید.

یک شال گرم در چمدان قرار دهید

بعضی از خانم‌‌ها علاقه‌‌ای به کلاه ندارند و شال را ترجیح می‌‌دهند. سعی کنید چمدان خود را با انواع مدل و رنگ‌‌های شال‌‌های نخی پُر و سنگین نکنید. در صورت نیاز یک شال نخی و سبک کافی است.

مطالب پیشنهادی داغ :بهترین لباس مسافرتی

با این حال توصیه می‌‌کنیم شال بافت یا کشمیر را در چمدان خود قرار دهید تا در سرما روی سر بگذارید یا دور گردن‌‌تان بپیچید. آقایان می‌‌توانند از شال‌‌گردن بافت یا پشمی استفاده کنند. این اکسسوی به ظاهرتان جلوه ویژه‌‌ای می‌‌بخشد.

پاهایتان را گرم نگه دارید

یک جوراب مناسب از لباس‌‌های ضروری چمدان سفر پاییزه و زمستانه به حساب می‌‌آید. توصیه می‌‌کنیم یک جوراب معمولی و یک جوراب پشمی به همراه داشته باشید تا در صورتی که کفش‌‌تان در باران خیس شد، جوراب‌‌تان را عوض کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید: جوراب ساق کوتاه مناسب فصل سرد پاییز و زمستان نیست. در این صورت سعی کنید یک جوراب ساق بلند و یک جوراب پشمی با خود به همراه داشته باشید تا از پاهای خود در برابر سرما محافظت کنید.

از چشم‌‌هایتان محافظت کنید

در چمدان چه چیزهایی جمع کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که فقط باید از عینک آفتابی در آفتاب و تابستان استفاده کنند. توصیه می‌‌کنیم پیش از سفر پاییزه و زمستانه این تصور را فراموش کنید و یک عینک آفتابی استاندارد در کیف دستی‌‌تان به همراه داشته باشید.

برف و آب، نور خورشید را منعکس می‌کنند و این انعکاس نور برای چشم‌‌‌‌ها ضرر دارد. عینک آفتابی استاندارد از چشم‌‌ها در برابر بسیاری از اشعه‌‌های مضر خورشید محافظت می‌‌کند و مشکلات مربوط به چشم را به حداقل می‌‌رساند.

کرم ضدآفتاب مخصوص تابستان نیست!

این نکته را به یاد داشته باشید تا همیشه پوست‌‌تان سالم و جوان باقی بماند: هرگاه از خانه خارج می‌‌شوید، به پوست صورت‌‌تان کرم ضدآفتاب بزنید. نور خورشید اشعه‌‌های مضری دارد که ممکن است باعث پیری زودرس یا حتی سرطان پوست شود.

خرید کرم ضد آفتاب

توصیه می‌‌کنیم به جای آنکه کرم ضدآفتاب را در ته چمدان‌‌تان قرار دهید، در کیف دستی‌‌تان بگذارید تا در دسترس باشد. کرم ضدآفتاب با SPF 15 یا ۳۰ از پوست شما محافظت می‌‌کند. با این حال پیش از خرید کرم ضدآفتاب به نوع پوست (چرب، خشک، معمولی، مخلوط) خود توجه کنید.

کرم مرطوب‌‌کننده دشمن خشکی هوا است!

بسیاری از افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند، در آغاز فصل سرما دچار مشکل می‌‌شوند و پوست‌‌شان قرمز یا خشک می‌‌شود. با این حال فرقی ندارد که پوست‌‌تان چرب یا خشک است، در فصل پاییز و زمستان که هوا خشک است، استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید تا پوست‌‌تان سالم و شاداب باقی بماند.

ممکن است خشکی هوا پوست‌‌تان را قرمز، ملتهب یا پوسته کند یا دچار خارش شوید. پزشکان متخصص پوست و مو بر این باورند که در فصل‌‌های خشک، پوست دچار آسیب بیشتری نسبت به فصل‌‌های مرطوب می‌‌شود. در این صورت کرم مرطوب‌‌کننده را همچون کرم ضدآفتاب در کیف خود قرار دهید.

نکات بستن چمدان سفر پاییزه و زمستانه

حجم و وزن لباس‌‌های پاییزه و زمستانه بیشتر است، در این صورت ممکن است در این سفر به‌‌خصوص، لباس‌‌های کمتری با خود به همراه ببرید. اگر سفر شما نیاز به پیاده‌‌روی طولانی دارد یا می‌‌خواهید در طبیعت چادر بزنید، باید با چمدان سنگین خداحافظی کنید و تنها یک کوله‌‌پشتی مسافرتی را از لباس‌‌های مورد نیاز پُر کنید.

نیازی نیست که چمدان‌‌تان را از سِت لوازم آرایش پُر کنید. یک کرم مرطوب‌‌کننده، یک کرم‌‌ضدآفتاب، یک خط چشم، یک ریمل و یک رژلب برای یک سفر کوتاه کافی است و چمدان‌‌تان را سنگین نمی‌‌کند.

اگر جزء افرادی  هستید که اتو و سشوآر را در سفر با خود به همراه می‌‌برند، سعی کنید از اتو و سشوآر مسافرتی استفاده کنید. اگرچه این وسایل قدرت کمی دارند، اما در اندازه کوچکی ساخته شده‌‌اند که مناسب سفر هستند.

نکته آخر را فراموش نکنید: هرچه سبک‌‌تر سفر کنید، سفر آسان‌‌تری دارید. چرا که ممکن است در بازگشت از سفر، سوغاتی و وسایلی که از سفر خریده‌‌اید را در چمدان سفر خود قرار دهید و بارتان سنگین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد