23 مهر 1398
/
26,432 بازدید

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

فهرست مطالب

 

سال‌هاست که عینک آفتابی مورد استفاده تمام آقایان و خانم‌ها در تمام سنین قرار می‌گیرد. اگرچه فواید این اکسسوری در گذشته بر همه آشکار نبود و بیشتر به منظور زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این روزها هر فردی برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید و اشعه مضر UV از عینک دودی بهره‌مند می‌شود.

عینک آفتابی تنوع بسیاری دارد و هر سال مدل‌های جدیدی از برندهای مطرح دنیا وارد بازار می‌شود که می‌توان به برندهایی همچون پرادا (Prada)، ورساچه (Versace)، بربری (Burberry)، بولگاری (Bvlgari )، جین‌وست (Jeanswest)، دیور (Dior)، دولچه اند گابانا (Dolce and Gabbana)، گوچی (Gucci)، ولنتینو (Valentino)، ری‌بن (Ray-Ban)، پلیس (Police) و تام فورد (Tom Ford) اشاره کرد.

تاریخچه عینک آفتابی

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که ساخت نخستین عینک آفتابی به دوران چین و روم باستان باز‌می‌گردد. در آن زمان پادشاهان امپراطوری رم، بازی و جنگ‌های گلادیاتورها را از پشت الماس‌های صیقلی مشاهده می‌کردند تا نور خورشید چشمانشان را اذیت نکند.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

بر اساس شواهد تاریخی، قاضی‌ها در چین، در دادگاه از این مدل عینک‌های دودی استفاده می‌کردند تا کسی آن‌ها را هنگام بازجویی شناسایی نکند. همچنین در حال حاضر بسیاری از افراد مشهور از عینک آفتابی به دلیل شناخته نشدن استفاده می‌کنند.

اگرچه در گذشته فواید عینک آفتابی و محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر مطرح نبود، اما بسیاری از مردم از عینک دودی به منظور محافظت چشم در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند. از این رو، برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

مطالب پیشنهادی داغ :عینک های آفتابی پولاریز

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟

ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟
                                                                     ویژگی‌های عینک آفتابی

بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثری نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.

عینک آفتابی استاندارد از چشم‌ها در برابر اشعه UV محافظت می‌کند

اشعه فرابنفش یا UV موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر دارد که بلندتر از پرتو ایکس است. در این صورت انرژی اشعه فرابنفش کمتر از پرتو ایکس و بیشتر از نور مرئی است. این امواج ۱۰% از نور خورشید را در بر می‌گیرد.

اشعه‌های مضر خورشید در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ ظهر شدیدتر می‌شود و ممکن است به چشم شما آسیب برساند. علاوه بر نور مستقیم، انعکاس نور خورشید از برف، آب و شن و ماسه نیز مضر است و باید از عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

تنها راه حل شناخته شده محافظت از چشم در برابر اشعه مضر خورشید، استفاده از عینک آفتابی است. بسیاری از لنز‌های طبی از چشم محافظت می‌کنند، با این حال برای اطمینان بیشتر بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید.

یک عینک آفتابی باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید.

خرید انواع عینک آفتابی زنانه اصل

انواع مدل عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر بسزایی در چهره شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. طراحان برندهای مطرح دنیا هر سال مدل‌های جدیدی از عینک‌های آفتابی را وارد بازار می‌کنند، در این صورت کاملا عادی است که در این دنیایی از تنوع مدل عینک دودی، کمی سردرگم شوید. در این بخش مدل‌های معروف مدرن و کلاسیک عینک دودی را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش از خرید عینک آفتابی مردانه، انتخاب مناسبی داشته باشید.

عینک  آفتابی خلبانی (Aviator)

مدل عینک  آفتابی خلبانی (Aviator)
                                                        عینک دودی خلبانی

عینک آفتابی خلبانی یکی از اولین عینک‌های آفتابی است که از چند دهه گذشته همچنان مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است و هیچ‌گاه از صنعت مد و فشن خارج نمی‌شود. در سال ۱۹۳۷ این عینک را فریم ظریف و عدسی دودی را طراحی کردند تا چشم خلبانان نظامی از نور مستقیم خورشید در امان بماند. از این رو این مدل عینک دودی ابتدا مورد استفاده نظامیان قرار می‌گرفت و پس از چند سال وارد صنعت مد و فشن شد و مورد استقبال بسیاری از بازیگران هالیوود قرار گرفت.

عینک آفتابی خلبانی وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سادگی پشت گوش قرار می‌گیرد. اندازه این عینک دودی سه برابر بزرگ‌تر از چشم است و از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. جنس فریم مدل کلاسیک عینک خلبانی فلزی است، با این حال این روزها فریم پلاستیکی نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)
عینک آفتابی برولین

در دهه ۵۰ میلادی برند رِی‌بن عینک جذابی را طراحی کرد که ساختار متفاوتی از دیگر عینک‌های آفتابی داشت. فریم بالایی عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر شباهت بسیاری به شکل ابرو دارد، از این رو به این مدل عینک (Browline) می‌گویند.

فریم بالای این عینک دودی ضخیم و فریم پایینی نازک و ظریف است و در بعضی از مدل‌های این عینک، در قسمت پایین لنز فاقد فریم است. بالشتک‌های بینی عینک آفتابی برولین انعطاف‌پذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)

عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)
                                                                       عینک آفتابی ویفر

در سال ۱۹۵۶، برند رِی‌بن یک عینک مربعی کلاسیک به نام ویفر طراحی کرد که از همان زمان تا به حال، همچنان جزء معروف‌ترین و پرکاربردترین عینک‌ آفتابی‌ جهان شناخته شده است. فریم این عینک کلاسیک مربعی ضخیم است و برندهای مطرح دنیا هر ساله طرح‌های متنوعی در بازار ارائه می‌دهند.

در دهه ۸۰ میلادی، آدری هپبورن، بازیگر سرشناس هالیوود در فیلم صبحانه در تیفانی از این عینک دودی استفاده کرد که پس از آن علاقمندان به مد و فشن، مجذوب زیبایی و طراحی خاص این مدل عینک آفتابی زنانه و مردانه شدند.

فرقی نمی‌کند که طرفدار استایل رسمی یا استایل کژوال باشید، چرا که عینک آفتابی ویفری مناسب هر استایل است و جلوه کلاسیک و جذابی به چهره شما می‌بخشد.

عینک آفتابی گرد (Round)

عینک آفتابی گرد (Round)
عینک دودی گرد

معمولا اولین کسی که بعد از دیدن عینک دودی گرد به ذهنمان می‌آید، جان لنون، خواننده گروه بیلترز است. عینک گرد استایل شما را متفاوت از استایل‌های معمول خیابانی می‌کند و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند.

جنس فریم این مدل عینک آفتابی مردانه و زنانه می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد و ضخامت فریم نیز در دو حالت ضخیم و نازک مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. اگر شما هم به اکسسوری کلاسیک و مدل قدیمی علاقه دارید، عینک گرد انتخاب مناسبی است.

عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)

عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)
                                                                                عینک دودی گربه ای

بازیگران سینمای کلاسیک هالیوود مانند مرلین مونرو و آدری هپبورن، جزء افرادی بودند که تاثیر بسزایی در مرسوم شدن عینک آفتابی گربه‌ای داشتند. این عینک در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی مورد توجه بسیاری از علاقمندان به مد و فشن قرار گرفت.

این عینک کلاسیک و جذاب، یکی از عینک دودی‌های مورد علاقه خانم‌ها است که طرح فریم پلنگی و رنگی در این چند سال اخیر، همچنان طرفداران بسیاری دارد. همچنین این مدل عینک دودی مناسب انواع فرم چهره مانند صورت گرد و بیضی است.

عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)

مدل عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)
                                                                              عینک آفتابی مستطیلی

بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان از عینک مستطیلی استفاده می‌کنند، چرا که این مدل عینک مانع عبور نور خورشید به گوشه چشم می‌شود. اگرچه این مدل عینک مناسب استایل کژوال و اسپرت است، اما توجه به این مدل عینک کمتر از سال‌های گذشته شده است.

خرید عینک آفتابی مردانه ۲۰۱۹

عینک آفتابی مستطیلی زاویه صورت را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهد. از این رو افرادی که صورت گرد دارند و می‌خواهند صورت‌شان جذاب‌تر شود، می‌توانند از این مدل عینک اسپرت استفاده کنند.

فریم عینک دودی مستطیلی به صورت ضخیم و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر یک، استایل شما را متمایز می‌کند. بعضی از عینک‌های دودی‌ مستطیلی، فریم بسیار باریکی دارند که در این مدل عینک آفتابی، تنها لنز عینک مشخص است.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما کدام است؟

عینک آفتابی برای صورت گرد، کشیده،بیضی و مثلثی
عینک آفتابی برای صورت گرد، کشیده،بیضی و مثلثی

هنگامی که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، علاوه بر زیبایی عینک، باید به فرم صورت خود توجه کنید، چرا که این اکسسوری تاثیر بسزایی در جذابیت چهره دارد. به منظور خرید یک عینک آفتابی متناسب با صورت‌تان، ابتدا باید فرم صورت‌تان را بشناسید، سپس عینک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر فرم صورت خود را نمی‌شناسید، کافی‌ست به آیینه نگاه کنید و تشخیص دهید که صورت‌تان گرد، مربع، قلبی، لوزی یا مستطیلی است. از این رو می‌توانید عینک دودی مناسب را انتخاب کنید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند و صورت را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید از عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی بهره‌مند شوید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.

عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند شانس استفاده از هر فریم عینک آفتابی را دارند. از این رو، این افراد می‌توانند عینک آفتابی گرد، گربه‌ای و زاویه‌دار انتخاب کنند. با این حال سعی کنید عینک آفتابی‌تان بزرگ‌تر از اندازه صورت‌تان نباشد. چرا که ممکن است چهره‌تان را بپوشاند و تنها عینک دودی نمایان باشد.

عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند، پیشانی‌شان پهن و فک‌شان زاویه‌دار است. عینک آفتابی مناسب این مدل صورت گرد و بیضی شکل است تا چهره متعادل شود. اگر چهره شما مربعی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی، گرد و گربه‌ای بهره‌مند شوید. با این حال بهتر است فریم نازک انتخاب کنید تا صورت‌تان پهن‌تر جلوه نکند.

عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیلی

افرادی که صورت مستطیل شکل و زاویه‌دار دارند می‌توانند از عینک‌های گرد استفاده کنند. زوایه فک این افراد به نسبت صورت‌های مربعی کوچک‌تر است، از این رو می‌توانید علاوه بر عینک ویفر، از عینک آفتابی مربعی و مستطیلی نیز بهره‌مند شوید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی

صورت قلبی شکل، شباهت بسیاری به شکل مثلث برعکس دارد. در واقع پیشانی این افراد پهن و چانه‌شان کوچک است. در این صورت توصیه می‌کنیم از عینک‌های بزرگ استفاده نکنید، چرا که چانه‌تان کوچک‌تر به نظر می رسد. عینک گربه‌ای یکی از مناسب‌ترین مدل عینک برای این فرم صورت است. اگر صورت‌تان قلبی یا مثلثی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی نیز استفاده کنید.

عینک آفتابی مناسب صورت لوزی

افرادی که صورت‌شان لوزی شکل است، چانه و پیشانی کوچک‌تری به نسبت گونه دارند. از این توصیه می‌کنیم از عینک دودی‌هایی که گونه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد، استفاده نکنید. عینک آفتابی مناسب این فرم صورت، بیضی شکل است. همچنین اگر صورت‌تان لوزی شکل است از فریم‌های ظریف و نازک استفاده کنید.

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟” answer-0=”بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثری نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد چیست؟” answer-1=”صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند و صورت را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید از عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی بهره‌مند شوید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما
23 مهر 1398
/
26,432 بازدید

انواع عینک آفتابی مناسب صورت شما

فهرست مطالب

 

سال‌هاست که عینک آفتابی مورد استفاده تمام آقایان و خانم‌ها در تمام سنین قرار می‌گیرد. اگرچه فواید این اکسسوری در گذشته بر همه آشکار نبود و بیشتر به منظور زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این روزها هر فردی برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید و اشعه مضر UV از عینک دودی بهره‌مند می‌شود.

عینک آفتابی تنوع بسیاری دارد و هر سال مدل‌های جدیدی از برندهای مطرح دنیا وارد بازار می‌شود که می‌توان به برندهایی همچون پرادا (Prada)، ورساچه (Versace)، بربری (Burberry)، بولگاری (Bvlgari )، جین‌وست (Jeanswest)، دیور (Dior)، دولچه اند گابانا (Dolce and Gabbana)، گوچی (Gucci)، ولنتینو (Valentino)، ری‌بن (Ray-Ban)، پلیس (Police) و تام فورد (Tom Ford) اشاره کرد.

تاریخچه عینک آفتابی

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که ساخت نخستین عینک آفتابی به دوران چین و روم باستان باز‌می‌گردد. در آن زمان پادشاهان امپراطوری رم، بازی و جنگ‌های گلادیاتورها را از پشت الماس‌های صیقلی مشاهده می‌کردند تا نور خورشید چشمانشان را اذیت نکند.

در قرن ۱۲ میلادی، چینی‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کردند. عدسی صاف این عینک‌های آفتابی قدیمی را از کوارتز یا دُر کوهی خاکستری رنگ می‌ساختند. با این حال این مدل عینک‌های آفتابی قدرت محافظت از چشم را در برابر اشعه مضر خورشید، همچون اشعه UV نداشتند، اما از چشم‌ها در برابر تابش درخشان خورشید محافظت می‌کردند.

بر اساس شواهد تاریخی، قاضی‌ها در چین، در دادگاه از این مدل عینک‌های دودی استفاده می‌کردند تا کسی آن‌ها را هنگام بازجویی شناسایی نکند. همچنین در حال حاضر بسیاری از افراد مشهور از عینک آفتابی به دلیل شناخته نشدن استفاده می‌کنند.

اگرچه در گذشته فواید عینک آفتابی و محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر مطرح نبود، اما بسیاری از مردم از عینک دودی به منظور محافظت چشم در برابر نور خورشید استفاده می‌کردند. از این رو، برند رِی‌بَن (Ray-Ban) در جنگ جهانی دوم، مدل عینک خلبانی (aviator) را طراحی کرد که در سال ۱۹۳۷ علاوه بر خلبانان، بسیاری از افراد مشهور نیز از آن بهره‌مند ‌شدند.

مطالب پیشنهادی داغ :عینک های آفتابی پولاریز

اولین عینک آفتابی توسط ناصر‌الدین شاه قاجار طی سفرهایش به اروپا، وارد ایران شد. همچنین در دوره پهلوی بسیاری از مردم، به‌خصوص اشخاص معروف و سرشناس از این اکسسوری محبوب بهره‌مند می‌شدند و استایل خود را شکیل‌تر می‌کردند.

ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟

ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟
                                                                     ویژگی‌های عینک آفتابی

بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثری نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.

عینک آفتابی استاندارد از چشم‌ها در برابر اشعه UV محافظت می‌کند

اشعه فرابنفش یا UV موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر دارد که بلندتر از پرتو ایکس است. در این صورت انرژی اشعه فرابنفش کمتر از پرتو ایکس و بیشتر از نور مرئی است. این امواج ۱۰% از نور خورشید را در بر می‌گیرد.

اشعه‌های مضر خورشید در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ ظهر شدیدتر می‌شود و ممکن است به چشم شما آسیب برساند. علاوه بر نور مستقیم، انعکاس نور خورشید از برف، آب و شن و ماسه نیز مضر است و باید از عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

تنها راه حل شناخته شده محافظت از چشم در برابر اشعه مضر خورشید، استفاده از عینک آفتابی است. بسیاری از لنز‌های طبی از چشم محافظت می‌کنند، با این حال برای اطمینان بیشتر بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید.

یک عینک آفتابی باید مانع ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV عینک دودی باید ۴۰۰ باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی را بررسی کنید.

خرید انواع عینک آفتابی زنانه اصل

انواع مدل عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها به منظور حفاظت از چشم نیست. یک عینک آفتابی جذاب می‌تواند تاثیر بسزایی در چهره شما بگذارد، چرا که این اکسسوری همانند امضایی بر استایل شما است. طراحان برندهای مطرح دنیا هر سال مدل‌های جدیدی از عینک‌های آفتابی را وارد بازار می‌کنند، در این صورت کاملا عادی است که در این دنیایی از تنوع مدل عینک دودی، کمی سردرگم شوید. در این بخش مدل‌های معروف مدرن و کلاسیک عینک دودی را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش از خرید عینک آفتابی مردانه، انتخاب مناسبی داشته باشید.

عینک  آفتابی خلبانی (Aviator)

مدل عینک  آفتابی خلبانی (Aviator)
                                                        عینک دودی خلبانی

عینک آفتابی خلبانی یکی از اولین عینک‌های آفتابی است که از چند دهه گذشته همچنان مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است و هیچ‌گاه از صنعت مد و فشن خارج نمی‌شود. در سال ۱۹۳۷ این عینک را فریم ظریف و عدسی دودی را طراحی کردند تا چشم خلبانان نظامی از نور مستقیم خورشید در امان بماند. از این رو این مدل عینک دودی ابتدا مورد استفاده نظامیان قرار می‌گرفت و پس از چند سال وارد صنعت مد و فشن شد و مورد استقبال بسیاری از بازیگران هالیوود قرار گرفت.

عینک آفتابی خلبانی وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سادگی پشت گوش قرار می‌گیرد. اندازه این عینک دودی سه برابر بزرگ‌تر از چشم است و از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. جنس فریم مدل کلاسیک عینک خلبانی فلزی است، با این حال این روزها فریم پلاستیکی نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)

مدل عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر (Browline/Clubmaster)
عینک آفتابی برولین

در دهه ۵۰ میلادی برند رِی‌بن عینک جذابی را طراحی کرد که ساختار متفاوتی از دیگر عینک‌های آفتابی داشت. فریم بالایی عینک آفتابی برولین یا کلاب‌مستر شباهت بسیاری به شکل ابرو دارد، از این رو به این مدل عینک (Browline) می‌گویند.

فریم بالای این عینک دودی ضخیم و فریم پایینی نازک و ظریف است و در بعضی از مدل‌های این عینک، در قسمت پایین لنز فاقد فریم است. بالشتک‌های بینی عینک آفتابی برولین انعطاف‌پذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)

عینک آفتابی ویفر (Wayfarer)
                                                                       عینک آفتابی ویفر

در سال ۱۹۵۶، برند رِی‌بن یک عینک مربعی کلاسیک به نام ویفر طراحی کرد که از همان زمان تا به حال، همچنان جزء معروف‌ترین و پرکاربردترین عینک‌ آفتابی‌ جهان شناخته شده است. فریم این عینک کلاسیک مربعی ضخیم است و برندهای مطرح دنیا هر ساله طرح‌های متنوعی در بازار ارائه می‌دهند.

در دهه ۸۰ میلادی، آدری هپبورن، بازیگر سرشناس هالیوود در فیلم صبحانه در تیفانی از این عینک دودی استفاده کرد که پس از آن علاقمندان به مد و فشن، مجذوب زیبایی و طراحی خاص این مدل عینک آفتابی زنانه و مردانه شدند.

فرقی نمی‌کند که طرفدار استایل رسمی یا استایل کژوال باشید، چرا که عینک آفتابی ویفری مناسب هر استایل است و جلوه کلاسیک و جذابی به چهره شما می‌بخشد.

عینک آفتابی گرد (Round)

عینک آفتابی گرد (Round)
عینک دودی گرد

معمولا اولین کسی که بعد از دیدن عینک دودی گرد به ذهنمان می‌آید، جان لنون، خواننده گروه بیلترز است. عینک گرد استایل شما را متفاوت از استایل‌های معمول خیابانی می‌کند و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند.

جنس فریم این مدل عینک آفتابی مردانه و زنانه می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد و ضخامت فریم نیز در دو حالت ضخیم و نازک مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. اگر شما هم به اکسسوری کلاسیک و مدل قدیمی علاقه دارید، عینک گرد انتخاب مناسبی است.

عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)

عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye)
                                                                                عینک دودی گربه ای

بازیگران سینمای کلاسیک هالیوود مانند مرلین مونرو و آدری هپبورن، جزء افرادی بودند که تاثیر بسزایی در مرسوم شدن عینک آفتابی گربه‌ای داشتند. این عینک در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی مورد توجه بسیاری از علاقمندان به مد و فشن قرار گرفت.

این عینک کلاسیک و جذاب، یکی از عینک دودی‌های مورد علاقه خانم‌ها است که طرح فریم پلنگی و رنگی در این چند سال اخیر، همچنان طرفداران بسیاری دارد. همچنین این مدل عینک دودی مناسب انواع فرم چهره مانند صورت گرد و بیضی است.

عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)

مدل عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle)
                                                                              عینک آفتابی مستطیلی

بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان از عینک مستطیلی استفاده می‌کنند، چرا که این مدل عینک مانع عبور نور خورشید به گوشه چشم می‌شود. اگرچه این مدل عینک مناسب استایل کژوال و اسپرت است، اما توجه به این مدل عینک کمتر از سال‌های گذشته شده است.

خرید عینک آفتابی مردانه ۲۰۱۹

عینک آفتابی مستطیلی زاویه صورت را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهد. از این رو افرادی که صورت گرد دارند و می‌خواهند صورت‌شان جذاب‌تر شود، می‌توانند از این مدل عینک اسپرت استفاده کنند.

فریم عینک دودی مستطیلی به صورت ضخیم و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر یک، استایل شما را متمایز می‌کند. بعضی از عینک‌های دودی‌ مستطیلی، فریم بسیار باریکی دارند که در این مدل عینک آفتابی، تنها لنز عینک مشخص است.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت شما کدام است؟

عینک آفتابی برای صورت گرد، کشیده،بیضی و مثلثی
عینک آفتابی برای صورت گرد، کشیده،بیضی و مثلثی

هنگامی که می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، علاوه بر زیبایی عینک، باید به فرم صورت خود توجه کنید، چرا که این اکسسوری تاثیر بسزایی در جذابیت چهره دارد. به منظور خرید یک عینک آفتابی متناسب با صورت‌تان، ابتدا باید فرم صورت‌تان را بشناسید، سپس عینک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر فرم صورت خود را نمی‌شناسید، کافی‌ست به آیینه نگاه کنید و تشخیص دهید که صورت‌تان گرد، مربع، قلبی، لوزی یا مستطیلی است. از این رو می‌توانید عینک دودی مناسب را انتخاب کنید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند و صورت را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید از عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی بهره‌مند شوید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.

عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند شانس استفاده از هر فریم عینک آفتابی را دارند. از این رو، این افراد می‌توانند عینک آفتابی گرد، گربه‌ای و زاویه‌دار انتخاب کنند. با این حال سعی کنید عینک آفتابی‌تان بزرگ‌تر از اندازه صورت‌تان نباشد. چرا که ممکن است چهره‌تان را بپوشاند و تنها عینک دودی نمایان باشد.

عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند، پیشانی‌شان پهن و فک‌شان زاویه‌دار است. عینک آفتابی مناسب این مدل صورت گرد و بیضی شکل است تا چهره متعادل شود. اگر چهره شما مربعی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی، گرد و گربه‌ای بهره‌مند شوید. با این حال بهتر است فریم نازک انتخاب کنید تا صورت‌تان پهن‌تر جلوه نکند.

عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیلی

افرادی که صورت مستطیل شکل و زاویه‌دار دارند می‌توانند از عینک‌های گرد استفاده کنند. زوایه فک این افراد به نسبت صورت‌های مربعی کوچک‌تر است، از این رو می‌توانید علاوه بر عینک ویفر، از عینک آفتابی مربعی و مستطیلی نیز بهره‌مند شوید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی

صورت قلبی شکل، شباهت بسیاری به شکل مثلث برعکس دارد. در واقع پیشانی این افراد پهن و چانه‌شان کوچک است. در این صورت توصیه می‌کنیم از عینک‌های بزرگ استفاده نکنید، چرا که چانه‌تان کوچک‌تر به نظر می رسد. عینک گربه‌ای یکی از مناسب‌ترین مدل عینک برای این فرم صورت است. اگر صورت‌تان قلبی یا مثلثی است می‌توانید از عینک آفتابی خلبانی نیز استفاده کنید.

عینک آفتابی مناسب صورت لوزی

افرادی که صورت‌شان لوزی شکل است، چانه و پیشانی کوچک‌تری به نسبت گونه دارند. از این توصیه می‌کنیم از عینک دودی‌هایی که گونه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد، استفاده نکنید. عینک آفتابی مناسب این فرم صورت، بیضی شکل است. همچنین اگر صورت‌تان لوزی شکل است از فریم‌های ظریف و نازک استفاده کنید.

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”ویژگی یک عینک آفتابی استاندارد چیست؟” answer-0=”بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر نور خورشید چشم‌شان را اذیت نمی‌کند، نیازی به استفاده از عینک آفتابی نیست. اما بهتر است بدانید خورشید اشعه‌‌ی مضری به نام UV دارد که می‌تواند آسیب جدی به چشم‌تان وارد کند. حتی اگر آسمان ابری و اثری نور خورشید کمتر بود، باز هم توصیه می‌کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد چیست؟” answer-1=”صورت گرد انحنا و زاویه فک ندارد، در این صورت توصیه می‌کنیم افرادی که صورت گرد دارند، عینک آفتابی گرد و بدون زاویه استفاده نکنند. عینک‌های زاویه‌دار تاثیر زیادی روی زاویه صورت می‌گذارند و صورت را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر فرم صورت‌تان گرد است، می‌توانید از عینک آفتابی مستطیلی، مربعی، ویفر و خلبانی بهره‌مند شوید تا چهره‌تان جذاب‌تر شود.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد