7 تیر 1402
/
211,208 بازدید

فرق هودی و سویشرت چیست؟

فهرست مطالب

 

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار و پاییز هستند که طی چندین سال گذشته در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. با این حال بسیاری از مردم تفاوت و نام صحیح این دو لباس را نمی‌دانند و به اشتباه نام می‌برند.

هودی چیست؟

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.
در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.
پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردنند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.
در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

خرید هودی و سویشرت

ویژگی‌های هودی چیست؟

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.
هودی به صورت جلو بسته، زیپ‌دار یا دکمه‌دار در بازار به فروش می‌رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که آن را از گروه لباس‌های پاییزه دیگر جدا می‌کند.
این مدل لباس پاییزه و بهاره در میان خانم‌ها و آقایان، به‌خصوص نوجوانان طرفداران بسیاری دارد که معمولا افرادی که به لباس اسپرت و ورزشی علاقه دارند یا سبک خاصی از استایل، مانند استایل رپ را دنبال می‌کنند، به هودی توجه ویژه‌ای دارند.

 

سویشرت چیست؟

انواع مدل سویشرت زنانه طرحدار






سویشرت

سویشرت که در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند شباهت بسیاری به هودی دارد و در اکثر مواقع در ایران به اشتباه به هودی نیز سویشرت می‌گویند. بر اساس اکتشافات محققان، نخستین سویشرت و تونیک در قرن ۱۵ میلادی در اروپا ساخته شد که جنس آن از پشم گوسفند بود. با این حال بافت سویشرت‌های مدرن نیز از نخ و پنبه می‌باشد.
سویشرت کلاه ندارد، به همین دلیل با هودی متفاوت است. سویشرت را می‌توانید مانند هودی همراه با زیپ یا دکمه تهیه کنید، با این حال مدل پرطرفدار سویشرت، به صورت جلو بسته و بدون زیپ و دکمه است.
در گذشته، سویشرت در میان ورزشکاران محبوب بود و اکثر ورزشکاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن می‌کردند. اما این روزها سویشرت به عنوان یک لباس غیرورزشی نیز کاربرد دارد. در این صورت، افرادی که به استایل کژوال و غیررسمی علاقه دارند، می‌توانند این لباس را به صورت روزمره در خانه یا خرید به تن کنند.
از اواخر دهه ۹۰ میلادی، اکثر شرکت و برندهای معروف دنیا، اعم از برند خوراک، پوشاک، فیلم و سریال و … لوگوی خود را روی سویشرت‌ها چاپ کردند که از این طریق یک تبلیغ غیر مستقیم برای کالای خود داشته باشند.

 

تفاوت پلیور و سویشرت چیست؟

معمولا پلیور به صورت بافت است و بدون هیچ دکمه و زیپی آن را از سر به تن می‌کنند، به همین دلیل به آن (Pullover) می‌گویند. علاوه بر این جنس بیشتر پلیورها از نخ و پشم است.
پلیوری که فاقد آستین است، ژیله نام دارد که زیر آن پیراهن مردانه به تن می‌کنند. این مدل لباس در اوایل قرن ۲۰ میلادی مورد توجه بسیاری از بازیکنان گلف قرار گرفت و همچنان به عنوان لباس محبوب این بازی قرار گرفته است.
بنابراین، اگر لباس بافت شما فاقد زیپ بود، پلیور نام دارد، چرا که سویشرت بافت، شامل زیپ است. علاوه بر این، ژاکت بافت شامل دکمه است، با این تفاوت که بر خلاف هودی، سویشرت و پلیور، یقه نیز دارد.

خرید پلیور و ژاکت

چگونه سویشرت و هودی را با لباس‌های دیگر سِت کنیم؟

در صورتی که هودی یا سویشرت شما شامل زیپ است، می‌توانید زیر آن یک تیشرت ساده یا طرح‌دار به تن کنید. در صورتی که سویشرت یا هودی شما جلو بسته است، می‌توان آن را به صورت یک لباس پاییزه به تن کنید. با این حال به نظر شما هودی یا سویشرت مناسب چه مدل لباسی است؟

هودی را با یک کت چرم سِت کنید

ست هودی با کت چرم
هودی با کت چرم

اگر به استایل متفاوت علاقمند هستید، به کمی شجاعت نیاز دارید! ترکیب هودی به همراه یک کت چرم مردانه، استایل شما را چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید کت چرم مشکی مردانه را به همراه یک هودی زرشکی، طوسی، مشکی یا سفید ترکیب کنید.
استفاده از رنگ مکمل باعث می‌شود که ظاهر هر یک از لباس‌های شما چشمگیر و متمایزتر شود. برای مثال اگر یک هودی خاکستری، کت چرم مشکی، شلوار کتان مشکی و کفش اسپرت سفید را با یکدیگر ترکیب کنید، هر یک از لباس‌هایتان مورد توجه قرار می‌گیرد.

هودی با به همراه کت یا ژاکت به تن کنید

ترکیب استایل زمستانه مردانه و زنانه متنوع‌تر از استایل فصل‌های دیگر است، چرا که شما می‌توانید یک لباس رسمی یا نیمه رسمی را به همراه یک لباس کژوال سِت کنید و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید.
اگر می‌خواهید یک لباس گرم و جذاب در سرمای زمستان به تن کنید، ترکیب هودیِ کژوال و یک کت یا ژاکت رسمی، استایل شما را متمایز می‌کند. در این صورت شما باید تعادلی در رنگ هودی و کت ایجاد کنید.
کت و هودی وزن نسبتا سنگینی دارند. در این صورت بهتر است کت چرم سبکی انتخاب کنید، چرا که چرم به تنهایی جنس گرمی دارد.
اگر رنگ هودی شما خاکستری، طوسی یا یک رنگ خنثی است، می‌توانید یک شلوار مشکی کتان یا شلوار جین آبی انتخاب کنید و از اکسسوری‌های متفاوت استفاده کنید تا رنگ استایلتان یکنواخت نشود.

هودی را به همراه کاپشن به تن کنید

یکی از مرسوم‌ترین استایل‌های زمستانی که در میان جوان از محبوبیت بسیاری برخوردار است، ترکیب هودی و کاپشن است. هودی و کاپشن یک استایل کژوال و شهری است که دانشجویان می‌توانند با یک کوله‌پشتی اسپرت این ترکیب را کامل و جذاب کنند. ترکیب هودی و کاپشن، یک استایل کلاسیک نیست و ابتدا مورد توجه علاقمندان به استایل رپ قرار گرفت.
اگر می‌خواهید استایل خود را جذاب و چشمگیر کنید، یک هودی به رنگ کلاسیک، مانند طوسی یا مشکی انتخاب کنید و آن را با کاپشن مورد علاقه‌تان بپوشید. شما می‌توانید در انتخاب رنگ کاپشن، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد، قرمز و سرمه‌ای کاپشن، انتخاب متمایزی است.
علاوه بر این شما می‌توانید استایل خود را با یک شلوار جین مشکی یا آبی و یک جفت کفش اسپرت دخترانه یا پسرانه، جذاب کنید که در نتیجه یک استایل مدرن و گیرا خواهید داشت.

هودی را به همراه پالتو به تن کنید

عکس هودی زنانه با پالتو
هودی و پالتو

ترکیب هودی به همراه پالتو، یکی از استایل‌های جذاب زمستانه آقایان است. زمانی که از شیک و متفاوت بودن صحبت می‌کنیم، باید کمی شجاع باشید و از ترکیب لباس کژوال و رسمی نترسید. با این حال بسیاری از علاقمندان به مد، استقبال خوبی از این استایل اسمارت کژوال کرده‌اند.
بسیاری از آقایان می‌دانند که چگونه پالتو خود را در مراسم‌های رسمی بپوشند، اما هیچ اطلاعی از ترکیب این لباس با یک هودی اسپرت ندارند. اگرچه ترکیب هودی و پالتو مناسب مراسم‌های رسمی نیست، با این حال شما می‌توانید این لباس را در یک قرار دوستانه به تن کنید.
شما می‌توانید یک هودی طوسی را به همراه یک پالتو قهوه‌ای، شتری، کِرِم و مشکی و یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین آبی به تن کنید و در قرارهای دوستانه خود جذاب‌تر از همیشه ظاهر شوید.

 

کاپشن زنانه

هودی را به همراه کت جین به تن کنید

ترکیب هودی و کت جین، یک استایل جذاب و راحت کژوال است. شما می‌توانید یک کت جین با رنگ مورد علاقه پیدا کنید، با این حال رنگ آبی انتخاب چشمگیرتری است که با هر رنگ هودی سِت می‌شود.
شما می‌توانید یک هودی سرمه‌ای، زرشکی یا خاکستری را با یک کت جین ترکیب کنید. بسیاری از پسران جوان از کلاه کَپ در این استایل استفاده می‌کنند و کلاه هودی خود را روی آن می‌اندازند. اگرچه در ابتدا این استایل عجیب به نظر می‎رسد، اما جایگاه ویژه‌ای در استایل کژوال پیدا کرده است.
شلوار اسلیم یا جذب مشکی یا شلوار جین آبی آزاد به همراه یک بوت چرم، استایل شما را جذاب و همانند یک خواننده راک می‌کند.

سویشرت را به همراه یک کت تک مردانه بپوشید

ترکیب سویشرت و کت تک، یکی از استایل‌های مورد علاقه آقایان، به‌خصوص آقایان ۳۰ تا ۴۰ ساله است. در این صورت بهتر است سویشرت شما استایل اسپرت نداشته باشد و کمی نیمه رسمی به نظر برسد.
علاوه بر این می‌توانید یک سِت کت و شلوار نیمه رسمی را به همراه یک پلیور بافت سِت کنید و زیر لباستان، یک پیراهن مردانه به تن کنید. بسیاری از آقایان در این استایل رسمی و نیمه رسمی از کروات نیز استفاده می‌کنند. این استایل مناسب زمانی است که می‌خواهید در یک فصل سرد به یک مراسم رسمی بروید و کاپشن به تن نکنید.

 

 

سویشرت را به همراه یک بارانی یا پالتو بپوشید

ترکیب سویشرت و یک بارانی یا پالتو کمی رسمی‌تر از ترکیب هودی و پالتو است. این استایل مناسب قرارهای کاری و نیمه رسمی است. در این صورت می‌توانید از یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین استفاده کنید.
اگر می‌خواهید کفش مناسب این استایل را انتخاب کنید، کفش نیم‌بوت چرم مجلسی یا اسپرت، کفش کتانی سفید و بوت جیر، گزینه‌های مناسبی برای این استایل هستند.

سویشرت را به همراه یک پیراهن بپوشید

مدل سویشرت و پیراهن مردانه

در فصل‌های که دمای هوا متناسب است و نیازی به لباس‌های گرمی مانند کاپشن و پالتو نیست، می‌توانید از پیراهن یا تیشرت استفاده کنید. با این حال توصیه می‌کنیم به رنگ سویشرت و پیراهن خود توجه کنید.
اگر سویشرت شما بدون دکمه یا زیپ است، می‌توانید یک پیراهن اسپرت یقه‌دار زیر سویشرت به تن کنید. همچنین اگر سویشرت شما شامل زیپ است، می‌توانید از یک تیشرت ساده یا طرح‌دار بهره‌مند شوید و به جذاب‌تر شدن استایلتان کمک کنید.

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”هودی چیست؟” answer-0=”شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است. در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”سویشرت چیست؟” answer-1=”سویشرت که در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند شباهت بسیاری به هودی دارد و در اکثر مواقع در ایران به اشتباه به هودی نیز سویشرت می‌گویند. بر اساس اکتشافات محققان، نخستین سویشرت و تونیک در قرن ۱۵ میلادی در اروپا ساخته شد که جنس آن از پشم گوسفند بود. با این حال بافت سویشرت‌های مدرن نیز از نخ و پنبه می‌باشد. سویشرت کلاه ندارد، به همین دلیل با هودی متفاوت است. سویشرت را می‌توانید مانند هودی همراه با زیپ یا دکمه تهیه کنید، با این حال مدل پرطرفدار سویشرت، به صورت جلو بسته و بدون زیپ و دکمه است.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

نظرات 4

  1. سارگل says:

    بسیار عالی بود. ممنون از مطالب خوبتون

  2. ریحانه علیزاده says:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم
    سویشرت و هودی دخترانه و پسرانه

  3. بهناز says:

    سلام اگه خلاصه میکردین خوشحال می شودم اینجوری نمیتونم دوساعت بخونم خب اشکال نداره!یک چیزایی فهمیدم.

  4. hamid mohammadian says:

    بسیار مفید و کامل ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

۱۰ مدل سویشرت زنانه ۲۰۲۳

غیر رسمی اما شیک، محبوب‌ترین استایل اخیر بوده‌است، امروزه خانم‌ها دوست دارند شیک بودن را در کنار راحتی داشته باشند. هر

فرق هودی و سویشرت چیست
7 تیر 1402
/
211,208 بازدید

فرق هودی و سویشرت چیست؟

فهرست مطالب

 

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار و پاییز هستند که طی چندین سال گذشته در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. با این حال بسیاری از مردم تفاوت و نام صحیح این دو لباس را نمی‌دانند و به اشتباه نام می‌برند.

هودی چیست؟

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.
در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.
پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردنند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.
در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

خرید هودی و سویشرت

ویژگی‌های هودی چیست؟

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.
هودی به صورت جلو بسته، زیپ‌دار یا دکمه‌دار در بازار به فروش می‌رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که آن را از گروه لباس‌های پاییزه دیگر جدا می‌کند.
این مدل لباس پاییزه و بهاره در میان خانم‌ها و آقایان، به‌خصوص نوجوانان طرفداران بسیاری دارد که معمولا افرادی که به لباس اسپرت و ورزشی علاقه دارند یا سبک خاصی از استایل، مانند استایل رپ را دنبال می‌کنند، به هودی توجه ویژه‌ای دارند.

 

سویشرت چیست؟

انواع مدل سویشرت زنانه طرحدار






سویشرت

سویشرت که در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند شباهت بسیاری به هودی دارد و در اکثر مواقع در ایران به اشتباه به هودی نیز سویشرت می‌گویند. بر اساس اکتشافات محققان، نخستین سویشرت و تونیک در قرن ۱۵ میلادی در اروپا ساخته شد که جنس آن از پشم گوسفند بود. با این حال بافت سویشرت‌های مدرن نیز از نخ و پنبه می‌باشد.
سویشرت کلاه ندارد، به همین دلیل با هودی متفاوت است. سویشرت را می‌توانید مانند هودی همراه با زیپ یا دکمه تهیه کنید، با این حال مدل پرطرفدار سویشرت، به صورت جلو بسته و بدون زیپ و دکمه است.
در گذشته، سویشرت در میان ورزشکاران محبوب بود و اکثر ورزشکاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن می‌کردند. اما این روزها سویشرت به عنوان یک لباس غیرورزشی نیز کاربرد دارد. در این صورت، افرادی که به استایل کژوال و غیررسمی علاقه دارند، می‌توانند این لباس را به صورت روزمره در خانه یا خرید به تن کنند.
از اواخر دهه ۹۰ میلادی، اکثر شرکت و برندهای معروف دنیا، اعم از برند خوراک، پوشاک، فیلم و سریال و … لوگوی خود را روی سویشرت‌ها چاپ کردند که از این طریق یک تبلیغ غیر مستقیم برای کالای خود داشته باشند.

 

تفاوت پلیور و سویشرت چیست؟

معمولا پلیور به صورت بافت است و بدون هیچ دکمه و زیپی آن را از سر به تن می‌کنند، به همین دلیل به آن (Pullover) می‌گویند. علاوه بر این جنس بیشتر پلیورها از نخ و پشم است.
پلیوری که فاقد آستین است، ژیله نام دارد که زیر آن پیراهن مردانه به تن می‌کنند. این مدل لباس در اوایل قرن ۲۰ میلادی مورد توجه بسیاری از بازیکنان گلف قرار گرفت و همچنان به عنوان لباس محبوب این بازی قرار گرفته است.
بنابراین، اگر لباس بافت شما فاقد زیپ بود، پلیور نام دارد، چرا که سویشرت بافت، شامل زیپ است. علاوه بر این، ژاکت بافت شامل دکمه است، با این تفاوت که بر خلاف هودی، سویشرت و پلیور، یقه نیز دارد.

خرید پلیور و ژاکت

چگونه سویشرت و هودی را با لباس‌های دیگر سِت کنیم؟

در صورتی که هودی یا سویشرت شما شامل زیپ است، می‌توانید زیر آن یک تیشرت ساده یا طرح‌دار به تن کنید. در صورتی که سویشرت یا هودی شما جلو بسته است، می‌توان آن را به صورت یک لباس پاییزه به تن کنید. با این حال به نظر شما هودی یا سویشرت مناسب چه مدل لباسی است؟

هودی را با یک کت چرم سِت کنید

ست هودی با کت چرم
هودی با کت چرم

اگر به استایل متفاوت علاقمند هستید، به کمی شجاعت نیاز دارید! ترکیب هودی به همراه یک کت چرم مردانه، استایل شما را چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید کت چرم مشکی مردانه را به همراه یک هودی زرشکی، طوسی، مشکی یا سفید ترکیب کنید.
استفاده از رنگ مکمل باعث می‌شود که ظاهر هر یک از لباس‌های شما چشمگیر و متمایزتر شود. برای مثال اگر یک هودی خاکستری، کت چرم مشکی، شلوار کتان مشکی و کفش اسپرت سفید را با یکدیگر ترکیب کنید، هر یک از لباس‌هایتان مورد توجه قرار می‌گیرد.

هودی با به همراه کت یا ژاکت به تن کنید

ترکیب استایل زمستانه مردانه و زنانه متنوع‌تر از استایل فصل‌های دیگر است، چرا که شما می‌توانید یک لباس رسمی یا نیمه رسمی را به همراه یک لباس کژوال سِت کنید و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید.
اگر می‌خواهید یک لباس گرم و جذاب در سرمای زمستان به تن کنید، ترکیب هودیِ کژوال و یک کت یا ژاکت رسمی، استایل شما را متمایز می‌کند. در این صورت شما باید تعادلی در رنگ هودی و کت ایجاد کنید.
کت و هودی وزن نسبتا سنگینی دارند. در این صورت بهتر است کت چرم سبکی انتخاب کنید، چرا که چرم به تنهایی جنس گرمی دارد.
اگر رنگ هودی شما خاکستری، طوسی یا یک رنگ خنثی است، می‌توانید یک شلوار مشکی کتان یا شلوار جین آبی انتخاب کنید و از اکسسوری‌های متفاوت استفاده کنید تا رنگ استایلتان یکنواخت نشود.

هودی را به همراه کاپشن به تن کنید

یکی از مرسوم‌ترین استایل‌های زمستانی که در میان جوان از محبوبیت بسیاری برخوردار است، ترکیب هودی و کاپشن است. هودی و کاپشن یک استایل کژوال و شهری است که دانشجویان می‌توانند با یک کوله‌پشتی اسپرت این ترکیب را کامل و جذاب کنند. ترکیب هودی و کاپشن، یک استایل کلاسیک نیست و ابتدا مورد توجه علاقمندان به استایل رپ قرار گرفت.
اگر می‌خواهید استایل خود را جذاب و چشمگیر کنید، یک هودی به رنگ کلاسیک، مانند طوسی یا مشکی انتخاب کنید و آن را با کاپشن مورد علاقه‌تان بپوشید. شما می‌توانید در انتخاب رنگ کاپشن، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد، قرمز و سرمه‌ای کاپشن، انتخاب متمایزی است.
علاوه بر این شما می‌توانید استایل خود را با یک شلوار جین مشکی یا آبی و یک جفت کفش اسپرت دخترانه یا پسرانه، جذاب کنید که در نتیجه یک استایل مدرن و گیرا خواهید داشت.

هودی را به همراه پالتو به تن کنید

عکس هودی زنانه با پالتو
هودی و پالتو

ترکیب هودی به همراه پالتو، یکی از استایل‌های جذاب زمستانه آقایان است. زمانی که از شیک و متفاوت بودن صحبت می‌کنیم، باید کمی شجاع باشید و از ترکیب لباس کژوال و رسمی نترسید. با این حال بسیاری از علاقمندان به مد، استقبال خوبی از این استایل اسمارت کژوال کرده‌اند.
بسیاری از آقایان می‌دانند که چگونه پالتو خود را در مراسم‌های رسمی بپوشند، اما هیچ اطلاعی از ترکیب این لباس با یک هودی اسپرت ندارند. اگرچه ترکیب هودی و پالتو مناسب مراسم‌های رسمی نیست، با این حال شما می‌توانید این لباس را در یک قرار دوستانه به تن کنید.
شما می‌توانید یک هودی طوسی را به همراه یک پالتو قهوه‌ای، شتری، کِرِم و مشکی و یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین آبی به تن کنید و در قرارهای دوستانه خود جذاب‌تر از همیشه ظاهر شوید.

 

کاپشن زنانه

هودی را به همراه کت جین به تن کنید

ترکیب هودی و کت جین، یک استایل جذاب و راحت کژوال است. شما می‌توانید یک کت جین با رنگ مورد علاقه پیدا کنید، با این حال رنگ آبی انتخاب چشمگیرتری است که با هر رنگ هودی سِت می‌شود.
شما می‌توانید یک هودی سرمه‌ای، زرشکی یا خاکستری را با یک کت جین ترکیب کنید. بسیاری از پسران جوان از کلاه کَپ در این استایل استفاده می‌کنند و کلاه هودی خود را روی آن می‌اندازند. اگرچه در ابتدا این استایل عجیب به نظر می‎رسد، اما جایگاه ویژه‌ای در استایل کژوال پیدا کرده است.
شلوار اسلیم یا جذب مشکی یا شلوار جین آبی آزاد به همراه یک بوت چرم، استایل شما را جذاب و همانند یک خواننده راک می‌کند.

سویشرت را به همراه یک کت تک مردانه بپوشید

ترکیب سویشرت و کت تک، یکی از استایل‌های مورد علاقه آقایان، به‌خصوص آقایان ۳۰ تا ۴۰ ساله است. در این صورت بهتر است سویشرت شما استایل اسپرت نداشته باشد و کمی نیمه رسمی به نظر برسد.
علاوه بر این می‌توانید یک سِت کت و شلوار نیمه رسمی را به همراه یک پلیور بافت سِت کنید و زیر لباستان، یک پیراهن مردانه به تن کنید. بسیاری از آقایان در این استایل رسمی و نیمه رسمی از کروات نیز استفاده می‌کنند. این استایل مناسب زمانی است که می‌خواهید در یک فصل سرد به یک مراسم رسمی بروید و کاپشن به تن نکنید.

 

 

سویشرت را به همراه یک بارانی یا پالتو بپوشید

ترکیب سویشرت و یک بارانی یا پالتو کمی رسمی‌تر از ترکیب هودی و پالتو است. این استایل مناسب قرارهای کاری و نیمه رسمی است. در این صورت می‌توانید از یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین استفاده کنید.
اگر می‌خواهید کفش مناسب این استایل را انتخاب کنید، کفش نیم‌بوت چرم مجلسی یا اسپرت، کفش کتانی سفید و بوت جیر، گزینه‌های مناسبی برای این استایل هستند.

سویشرت را به همراه یک پیراهن بپوشید

مدل سویشرت و پیراهن مردانه

در فصل‌های که دمای هوا متناسب است و نیازی به لباس‌های گرمی مانند کاپشن و پالتو نیست، می‌توانید از پیراهن یا تیشرت استفاده کنید. با این حال توصیه می‌کنیم به رنگ سویشرت و پیراهن خود توجه کنید.
اگر سویشرت شما بدون دکمه یا زیپ است، می‌توانید یک پیراهن اسپرت یقه‌دار زیر سویشرت به تن کنید. همچنین اگر سویشرت شما شامل زیپ است، می‌توانید از یک تیشرت ساده یا طرح‌دار بهره‌مند شوید و به جذاب‌تر شدن استایلتان کمک کنید.

 

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”هودی چیست؟” answer-0=”شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است. در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”سویشرت چیست؟” answer-1=”سویشرت که در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند شباهت بسیاری به هودی دارد و در اکثر مواقع در ایران به اشتباه به هودی نیز سویشرت می‌گویند. بر اساس اکتشافات محققان، نخستین سویشرت و تونیک در قرن ۱۵ میلادی در اروپا ساخته شد که جنس آن از پشم گوسفند بود. با این حال بافت سویشرت‌های مدرن نیز از نخ و پنبه می‌باشد. سویشرت کلاه ندارد، به همین دلیل با هودی متفاوت است. سویشرت را می‌توانید مانند هودی همراه با زیپ یا دکمه تهیه کنید، با این حال مدل پرطرفدار سویشرت، به صورت جلو بسته و بدون زیپ و دکمه است.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

نظرات 4

  1. سارگل says:

    بسیار عالی بود. ممنون از مطالب خوبتون

  2. ریحانه علیزاده says:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم
    سویشرت و هودی دخترانه و پسرانه

  3. بهناز says:

    سلام اگه خلاصه میکردین خوشحال می شودم اینجوری نمیتونم دوساعت بخونم خب اشکال نداره!یک چیزایی فهمیدم.

  4. hamid mohammadian says:

    بسیار مفید و کامل ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد