3 مرداد 1400
/
29,463 بازدید

بهترین ادکلن های مردانه با خط بوی بالا

فهرست مطالب

 

عطرها امروزه یکی از عناصر جدانشدنی استایل همۀ ما هستند و این بیشتر زمانی نمود پیدا می‌کند که قصد داریم به یک جلسه کاری، میهمانی یا قرار ملاقات مهم برویم. با این حال، در موارد زیادی افراد در انتخاب بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا یا بهترین عطر زنانه با پخش بوی بالا دچار سردرگمی می‌شود. در این مطلب بهترین ادکلن‌ های مردانه با خط بوی بالا را معرفی می‌کنیم، تفاوت خط بو و پخش بو را توضیح می‌دهیم و نکاتی را برای انتخاب یک عطر خوب مردانه ارائه می‌کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

انتخاب یک عطر که هم با سلایق شما همخوانی داشته باشد، هم خط بو و پخش بوی بالایی داشته باشد و در عین حال هزینه زیادی هم روی دست شما نگذارد، کار چندان آسانی نیست؛ با این وجود، همیشه انتخاب‌های خوبی در زمینه عطرها و ادکلن‌ها وجود دارد. برای اینکه ادکلنی انتخاب کنید که معرف شما باشد و افراد به‌واسطه آن شما را به یاد بیاورند، لازم است که بوهای به کار رفته در آن به خوبی شخصیت شما را تعریف کنند. اگر هم قصد دارید تا ادکلن مردانه‌ را به‌عنوان هدیه برای یکی از عزیزانتان برگزینید، بهتر است حتما به این نکته توجه داشته باشید.

تفاوت افترشیو، ادوتوالت، ادکلن و عطر!

ادکلن مردانه با خط بوی بالا

بیایید پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم، یک نکته را روشن کنیم. افترشیوها، ادوتوالت‌ها، ادکلن‌ها و عطرها همگی محصولات بهداشتی متفاوتی هستند که کاربردهای متفاوتی هم دارند اما اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. وجه اشتراک آن‌ها این است که در همۀ آن‌ها درصدی عطر خالص به کار رفته اما آنچه منجر به تفاوت آن‌ها از یکدیگر می‌شود، میزان این درصد تشکیل دهنده است.

ضعیف‌ترین خوشبوکننده در میان این محصولات با حدود یک تا سه درصد عطر خالص، افترشیو به‌حساب می‌آید. همان‌طور که می‌دانید این محصول بعد از زدن صورت به‌منظور تسکین‌بخشی و بهبود پوست استفاده می‌شود؛ به همین دلیل معمولا افترشیوها حاوی مواد خنک‌کننده و بوهای سرد مانند آلوئورا هستند و حدود دو تا سه ساعت دوام دارند.

ادکلن مردانه با بوی بالا

ادوتوالت‌ها، در ترکیب خود بین ۴ تا ۸ درصد عطر خالص دارند و به همین دلیل برای استفاده روی پوست صورت زیاده از حد روغنی به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم آن‌ها را روی نبض‌ها و در جاهایی از بدن مانند گردن، مچ‌ها و قفسه سینه استعمال کنید که به پخش بوی آن‌ها کمک می‌کند. ادوتوالت‌ها بعد از اسپری کردن معمولا بین ۶ تا ۸ ساعت دوام دارند.

ادکلن‌ها بین ۲ تا ۵ درصد روغن یا عطر خالص در ترکیب خود دارند و از این نظر یک حد واسط عالی بین افترشیوها و ادوتوالت‌ها به‌حساب می‌آیند. در انتهای دیگر این طیف نیز عطرها قرار دارند که در ساختار خود بین ۱۵ تا ۳۰ درصد روغن دارند و استفاده تنها اندکی از عطرها، می‌تواند برای زمانی طولانی شما را خوشبو نگه دارد. از آن‌جا که عطرها حاوی مقدار زیادی عصاره خالص هستند معمولا کم‌یاب و گرانند. یکی از نکاتی که بهتر است به خاطر داشته باشید، این‌که اگر عطر را روی مچ دستتان اسپری می‌کنید، آن‌ها را به هم نمالید. دلیلش هم این است که با این کار پیوند‌های مولکولی عطر شکسته می‌شود و این چیزی نیست که ما بخواهیم.

 

خرید انواع عطر و ادکلن مردانه

 

چطور بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا را انتخاب کنیم؟

عطر مردانه با ماندگاری بالا

اگر نمی‌دانید چطور بوهای موردنظرتان را در کلمات بیاورید، استفاده از دسته‌بندی عطرها می‌تواند مفید و موثر باشد. به‌طور کلی، روایح شامل بوی گل (floral)، بوی تازگی (fresh)، بوی میوه‌ای (fruity)، بوی مرکبات (citrus)، انواع بوی شرقی (oriental)، انواع بوی چوب (woody) و بوی ادویه‌جات (spicy) می‌شوند که هر کدام طیف گسترده‌ای از بوها را در خود دارند. برای این هم که ادکلن مردانه با خط بوی بالا برای شما بهتر عمل کند، به یاد داشته باشید که آن را روی پوست خشک اسپری کنید. همچنین اسپری کردن عطر در نقاطی از بدن مانند گردن، زیر فک، قفسه سینه، مچ، بازو یا آرنج می‌تواند در افزایش خط بوی عطر شما موثر باشد.

بهترین برندهای ادکلن مردانه با خط بوی بالا

در ادامه این مطلب، به معرفی برخی از بهترین مارک های ادکلن مردانه پرداخته‌ایم که برخی از آن‌ها خط بوی بالایی دارند و برخی دارای قدرت پخش زیادی هستند. این دو با اینکه در لفظ با هم شباهت‌هایی دارند اما در معنا با هم متفاوت‌ هستند؛ خط بو اصطلاحا همان رد عطری است که افراد باقی می‌ماند یا حتی مدت‌زمانی پس از آنکه جایی حضور داشته‌اند، می‌توانید آن را حس کنید. در حالی‌که پخش بوی یک عطر به این عامل بستگی دارد که پس از اسپری کردن، عطر یا ادکلن تا چه فاصله‌ای به مشام می‌رسد.

 

عطر تام فورد نویر، بهترین مارک ادکلن مردانه

عطر تام فورد مردانه

رایحۀ شرقی و زمینی که در عین ظرافت، متمایز است، خصیصه اصلی عطر تام فورد نویر به‌شمار می‌آید. این عطر مردانه که چهارمین عطر رونمایی شده توسط این برند به‌شمار می‌آید؛ در دسته عطرهای اسپایسی دسته‌بندی می‌شود. عطر تام فورد نویر، ماندگاری بالا و رایحه‌ای پیچیده دارد که توسط این دیزاینر آمریکایی طراحی شده است. او خود، “نویر” را عطری می‌داند که خودش به‌عنوان عطر شخصی از آن استفاده کرده و آن را برای مردانی مناسب می‌داند که شخصیت پیچیده‌ای و احساساتی عمیق دارند.

عطر تام فورد نویر از سه نت گرم تشکیل شده که حاوی روایح ترنج ایتالیایی، فلفل سیاه، نعناع هندی است که در با بوی وانیل، عنبر و جوز هستند. این عطر که طراحی شیشۀ آن شکیل و ساده است، یکی از بهترین ادکلن‌ ها با خط بوی بالا به‌حساب می‌آید.

خرید بادی اسپلش و اسپری مردانه

ادوتوالت پنهالیگون جونیپر اسلینگ، مناسب تابستان

عطر مردانه پنهالیگون جونیپر اسلینگ با ماندگاری بالا

در ساخت این نوع ادوتوالت را که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند استفاده کنند، از نوعی نوشیدنی الهام گرفته شده است. داستان هم به دهه ۱۹۲۰ میلادی و زمانی باز می‌گردد که به دوره ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در لندن مشهور بود. قلب روایح این ادوتوالت را که خانواده بوی چوب است را بوی فلفل سیاه، هل و چرم تشکیل می‌دهد البته رایحه‌های دیگری چون شکر قهوه‌ای، گیلاس سیاه و عنبر نیز در این ادوتوالت به مشام می‌رسد. ترکیب این بوها در کنار یکدیگر جذاب و هیجان انگیز است و بوی الکل را تداعی می‌کند که باعث می‌شود تا بیشتر برای مهمانی‌ها و فصل تابستان مناسب باشد.

ادکلن دیور ساواج، ترکیبی از روایح قوی

عطر مردانه دیور

ادکلن دیور ساواج برای افرادی مناسب است که از نت‌های تازه لذت می‌برند. این ادکلن حاوی بوهای قوی مردانه و نت‌های چوبی است که کاملا شما را هوشیار می‌سازند. دیور ساواج که حضور چهره جانی دپ را به عنوان سلبریتی محبوب در کنار خود دارد، استایلی مردانه به فرد می‌بخشد. از آن جا که روایح این ادکلن از بوی فلفل، گل لوندر و بوهای سنگین تشکیل‌ شده، بیشتر برای مناسبت‌های رسمی و میهمانی‌های شبانه و فصول سرد سال مناسب است. همچنین دیور ساواج، یکی از بهترین انواع ادکلن مردانه با خط بوی بالا نیز به حساب می‌آید که حالتی مدرن را هم تداعی می‌کند.

پاکو رابان وان میلیون اینتنس ادوتویلت

عطر مردانه وان میلیون

این عطر که در سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی عرضه شده‌است، یکی از بهترین انواع عطر مردانه به‌حساب‌ می‌آید. مبدا این عطر که در دسته بوهای چوبی و ادویه‌ای قرار می‌گیرد، کشور اسپانیا است و رایحه‌ای گرم دارد. دیگر عناصر این عطر مردانه با خط بوی بالا را روایحی چون نعناع هندی، چوب صندل و غیره تشکیل داده‌اند اما در نت اصلی آن شما بوی بهار نارنج و دارچین را استشمام می‌کنید. به دلیل همین روایح گرم است که این عطر را مناسب فصول سرد می‌سازد. طراحی شیشه پاکو رابان وان میلیون اینتنس ادوتویلت نیز از این نظر که به شمش طلا شباهت دارد، جالب توجه است.

نارسیسو رودریگز، از طراحی تا خط تولید عطر

عطر مردانه نارسیسو رودریگز

نام این عطر از یک طراح آمریکاییِ کوبایی‌الاصل گرفته شده و رایحه‌ای گرم و جذاب دارد. اولین‌بار نام این طراح با دوخت لباسی برای کارولین بَسِت سر زبان‌ها افتاد که برای مراسم عروسی جان اف کندی پسر طراحی شده بود. این طراح در سال ۲۰۰۷ و ۴ سال بعد از اینکه اولین سری عطرهای برند خود را برای خانم‌ها تولید کرده بود، به تولید عطرهای مخصوص آقایان پرداخت.

عطر نارسیسو رودریگز فور هیم (برای او) در دسته روایح چوبی جای دارد و می‌توانید آن را در حجم ۱۰۰ میلی‌لیتری پیدا کنید. بوی ریحان و نارنگی (مرکبات) عناصر نت اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند، در حالی که بوی مشک نت میانی را تشکیل داده و بوی سدر و چوب در مرحله بعد به مشام می‌رسد. به دلیل وجود بوی ریحان و مرکبات، این عطر حس تازگی و خنکی را تداعی می‌کند و برای فصول گرم سال مناسب‌تر است.

 

ادوتوالت کلوین کلاین  CK one، مخصوص آقایان پر شر و شور

عطر مردانه کلوین کلاین

کلوین کلاین، یکی از برندهای معروف و امروزی است که نامش با هیجان و جذابیت گره خورده. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، محصولات این شرکت بیشتر به آقایان اختصاص دارند و معروف‌ترین آن‌ها شلوار جین، لباس زیر و عطر هستند. در این بین، ادو تویلتone   CKکلوین کلاین جذابیت دیگری دارد و با وجود قیمت مناسبش، کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. این ادوتویلت با داشتن عناصر خنک و شیرین در ترکیبات خود، برای فصل تابستان کاملا مناسب است و هرچند که جزو انواع عطر مردانه با خط بوی بسیار بالا به‌حساب نمی‌آید اما با در نظر گرفتن قیمت، یکی از گزینه‌های مناسب برای مصرف روزانه است. این ادوتوالت به تلفیق بوهای مختلف معروف است و در نت ابتدایی هل، لیمو، پاپایا، ترنج و ماندارین را داراست.

نت میانی آن گرم و خنک بوده و از بوی گل‌هایی چون بنفشه، رز، سوسن و یاس به همراه جوز تشکیل شده. نت پایه در این ادوتوالت نیز شامل بوی چوب بلوط و صندل، به همراه مشک و عنبر و رایحۀ سدر است.

در این مطلب شما را با برخی از بهترین انواع ادکلن مردانه آشنا کردیم. شما معمولا کدام نوع عطر یا ادکلن را ترجیح می‌دهید؛ آن‌ها که خط بوی بالایی دارد یا آن‌هایی که قدرت پخش بالاتری دارند؟ برایمان بنویسید.

 

نظرات 8

  1. علی فربد says:

    رایحه و مشامو عطر کاملا سلیقه ایست.
    بهترین و بدترین و درجه بندی ندارد. میتونین بنویسین عطرهایی که بیشتر خرید میشوند. مثلا شماره ۱ شما برای سلیقه بنده بسیار بد بو و تند است. یا بلک افغان، در صورتیکه سیلور مانتین که من میپسندم برای خیلیها ناخوشایند است.
    در صورتیست که سیلور مانتین هم بسیار گران قیمت به نسبت عطرهای رایج در بازار است.
    مقاله فوق عامه پسند و رودخانه ای باریک به عمق ۱سانت است به اصطلاح، در حد نظر خودم گفتم و برداشت خودم

    • خسروبراهوئی says:

      سلام
      تفاوت خط بو با پخش بو را نگفتید

      باتشکر

      • هیئت تحریریه بانی مد says:

        سلام خدمت شما
        ممنون از دقت نظرتون
        اضافه شد.

    • ناشناس says:

      بنده نیز با نظر شما موافقم دوست عزیز
      عطر کاملا سلیقه ای ست

    • هیئت تحریریه بانی مد says:

      با سلام خدمت شما
      از این که نظرتون رو با ما درمیون گذاشتید، ممنونیم.
      ما در این مقاله به بررسی اون‌دسته عطرها و ادکلن‌هایی پرداختیم که خط بوی ماندگارتر و بهتری دارند؛ درنتیجه فارغ از اینکه چه بویی داشته باشند، بر این اساس انتخاب شدند.

  2. محمد م says:

    درود،
    تا حد زیادی با دیدگاه جناب فربد توافق دارم. با ذکر این نکته که تقریباً بیش از نیمی از عطر و ادکلن‌ها برام حساسیت‌زا هستن و مسبب سردرد و سرگیجه، به‌شخصه وود رو دلپذیرترین عطر می‌دونم. بولگاری آکوا و اساساً روایح مرکباتی و چوبی‌رو هم شخصاً می‌پسندم و استفاده می‌کنم. درحالیکه علیرغم قابل قبول‌بودن و عامه‌پسندی‌ نسبی دو ادوتویلت مذکور (وود و بولگاری)، تقریباً هیچیک از نزدیکانم اون‌هارو حتی جزو ۱۰ رایحه (عطر، ادوتویلت، پرفیوم و و و..) اول‌شون هم نمی‌انگارن و نمی‌پندارن. با این‌حال شخصاً چند پاف از wood کافیه تا بِبَردم بالای ابرها..!
    فقط جای تأسف داره که با سقوط آزاد ارزش پول‌مون، برای خرید هر شیشه ۱۰۰ میلی می‌بایست تقریباً معادل نصف حقوق یک ماه یک کارمند/بازنشسته/… هزینه کرد، افسوس..
    در مورد اسپری‌ها هم اکثریت محصولات برند پاریس‌بلو خیلی با سلیقه و شامه‌ام سازگار هستن + پولو آبی.
    ممنون از مطلب‌تون و موفق باشید. یاهو.

    • هیئت تحریریه بانی مد says:

      سلام خدمت شما
      از اینکه نظراتتون رو با ما درمیون می‌گذارید، خیلی ممنونیم.

  3. نرگس says:

    سلام
    من با نظر علی فرید کاملا موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

بهترین ادکلن های مردانه با خط بوی بالا
3 مرداد 1400
/
29,463 بازدید

بهترین ادکلن های مردانه با خط بوی بالا

فهرست مطالب

 

عطرها امروزه یکی از عناصر جدانشدنی استایل همۀ ما هستند و این بیشتر زمانی نمود پیدا می‌کند که قصد داریم به یک جلسه کاری، میهمانی یا قرار ملاقات مهم برویم. با این حال، در موارد زیادی افراد در انتخاب بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا یا بهترین عطر زنانه با پخش بوی بالا دچار سردرگمی می‌شود. در این مطلب بهترین ادکلن‌ های مردانه با خط بوی بالا را معرفی می‌کنیم، تفاوت خط بو و پخش بو را توضیح می‌دهیم و نکاتی را برای انتخاب یک عطر خوب مردانه ارائه می‌کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

انتخاب یک عطر که هم با سلایق شما همخوانی داشته باشد، هم خط بو و پخش بوی بالایی داشته باشد و در عین حال هزینه زیادی هم روی دست شما نگذارد، کار چندان آسانی نیست؛ با این وجود، همیشه انتخاب‌های خوبی در زمینه عطرها و ادکلن‌ها وجود دارد. برای اینکه ادکلنی انتخاب کنید که معرف شما باشد و افراد به‌واسطه آن شما را به یاد بیاورند، لازم است که بوهای به کار رفته در آن به خوبی شخصیت شما را تعریف کنند. اگر هم قصد دارید تا ادکلن مردانه‌ را به‌عنوان هدیه برای یکی از عزیزانتان برگزینید، بهتر است حتما به این نکته توجه داشته باشید.

تفاوت افترشیو، ادوتوالت، ادکلن و عطر!

ادکلن مردانه با خط بوی بالا

بیایید پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم، یک نکته را روشن کنیم. افترشیوها، ادوتوالت‌ها، ادکلن‌ها و عطرها همگی محصولات بهداشتی متفاوتی هستند که کاربردهای متفاوتی هم دارند اما اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. وجه اشتراک آن‌ها این است که در همۀ آن‌ها درصدی عطر خالص به کار رفته اما آنچه منجر به تفاوت آن‌ها از یکدیگر می‌شود، میزان این درصد تشکیل دهنده است.

ضعیف‌ترین خوشبوکننده در میان این محصولات با حدود یک تا سه درصد عطر خالص، افترشیو به‌حساب می‌آید. همان‌طور که می‌دانید این محصول بعد از زدن صورت به‌منظور تسکین‌بخشی و بهبود پوست استفاده می‌شود؛ به همین دلیل معمولا افترشیوها حاوی مواد خنک‌کننده و بوهای سرد مانند آلوئورا هستند و حدود دو تا سه ساعت دوام دارند.

ادکلن مردانه با بوی بالا

ادوتوالت‌ها، در ترکیب خود بین ۴ تا ۸ درصد عطر خالص دارند و به همین دلیل برای استفاده روی پوست صورت زیاده از حد روغنی به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم آن‌ها را روی نبض‌ها و در جاهایی از بدن مانند گردن، مچ‌ها و قفسه سینه استعمال کنید که به پخش بوی آن‌ها کمک می‌کند. ادوتوالت‌ها بعد از اسپری کردن معمولا بین ۶ تا ۸ ساعت دوام دارند.

ادکلن‌ها بین ۲ تا ۵ درصد روغن یا عطر خالص در ترکیب خود دارند و از این نظر یک حد واسط عالی بین افترشیوها و ادوتوالت‌ها به‌حساب می‌آیند. در انتهای دیگر این طیف نیز عطرها قرار دارند که در ساختار خود بین ۱۵ تا ۳۰ درصد روغن دارند و استفاده تنها اندکی از عطرها، می‌تواند برای زمانی طولانی شما را خوشبو نگه دارد. از آن‌جا که عطرها حاوی مقدار زیادی عصاره خالص هستند معمولا کم‌یاب و گرانند. یکی از نکاتی که بهتر است به خاطر داشته باشید، این‌که اگر عطر را روی مچ دستتان اسپری می‌کنید، آن‌ها را به هم نمالید. دلیلش هم این است که با این کار پیوند‌های مولکولی عطر شکسته می‌شود و این چیزی نیست که ما بخواهیم.

 

خرید انواع عطر و ادکلن مردانه

 

چطور بهترین ادکلن مردانه با خط بوی بالا را انتخاب کنیم؟

عطر مردانه با ماندگاری بالا

اگر نمی‌دانید چطور بوهای موردنظرتان را در کلمات بیاورید، استفاده از دسته‌بندی عطرها می‌تواند مفید و موثر باشد. به‌طور کلی، روایح شامل بوی گل (floral)، بوی تازگی (fresh)، بوی میوه‌ای (fruity)، بوی مرکبات (citrus)، انواع بوی شرقی (oriental)، انواع بوی چوب (woody) و بوی ادویه‌جات (spicy) می‌شوند که هر کدام طیف گسترده‌ای از بوها را در خود دارند. برای این هم که ادکلن مردانه با خط بوی بالا برای شما بهتر عمل کند، به یاد داشته باشید که آن را روی پوست خشک اسپری کنید. همچنین اسپری کردن عطر در نقاطی از بدن مانند گردن، زیر فک، قفسه سینه، مچ، بازو یا آرنج می‌تواند در افزایش خط بوی عطر شما موثر باشد.

بهترین برندهای ادکلن مردانه با خط بوی بالا

در ادامه این مطلب، به معرفی برخی از بهترین مارک های ادکلن مردانه پرداخته‌ایم که برخی از آن‌ها خط بوی بالایی دارند و برخی دارای قدرت پخش زیادی هستند. این دو با اینکه در لفظ با هم شباهت‌هایی دارند اما در معنا با هم متفاوت‌ هستند؛ خط بو اصطلاحا همان رد عطری است که افراد باقی می‌ماند یا حتی مدت‌زمانی پس از آنکه جایی حضور داشته‌اند، می‌توانید آن را حس کنید. در حالی‌که پخش بوی یک عطر به این عامل بستگی دارد که پس از اسپری کردن، عطر یا ادکلن تا چه فاصله‌ای به مشام می‌رسد.

 

عطر تام فورد نویر، بهترین مارک ادکلن مردانه

عطر تام فورد مردانه

رایحۀ شرقی و زمینی که در عین ظرافت، متمایز است، خصیصه اصلی عطر تام فورد نویر به‌شمار می‌آید. این عطر مردانه که چهارمین عطر رونمایی شده توسط این برند به‌شمار می‌آید؛ در دسته عطرهای اسپایسی دسته‌بندی می‌شود. عطر تام فورد نویر، ماندگاری بالا و رایحه‌ای پیچیده دارد که توسط این دیزاینر آمریکایی طراحی شده است. او خود، “نویر” را عطری می‌داند که خودش به‌عنوان عطر شخصی از آن استفاده کرده و آن را برای مردانی مناسب می‌داند که شخصیت پیچیده‌ای و احساساتی عمیق دارند.

عطر تام فورد نویر از سه نت گرم تشکیل شده که حاوی روایح ترنج ایتالیایی، فلفل سیاه، نعناع هندی است که در با بوی وانیل، عنبر و جوز هستند. این عطر که طراحی شیشۀ آن شکیل و ساده است، یکی از بهترین ادکلن‌ ها با خط بوی بالا به‌حساب می‌آید.

خرید بادی اسپلش و اسپری مردانه

ادوتوالت پنهالیگون جونیپر اسلینگ، مناسب تابستان

عطر مردانه پنهالیگون جونیپر اسلینگ با ماندگاری بالا

در ساخت این نوع ادوتوالت را که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند استفاده کنند، از نوعی نوشیدنی الهام گرفته شده است. داستان هم به دهه ۱۹۲۰ میلادی و زمانی باز می‌گردد که به دوره ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در لندن مشهور بود. قلب روایح این ادوتوالت را که خانواده بوی چوب است را بوی فلفل سیاه، هل و چرم تشکیل می‌دهد البته رایحه‌های دیگری چون شکر قهوه‌ای، گیلاس سیاه و عنبر نیز در این ادوتوالت به مشام می‌رسد. ترکیب این بوها در کنار یکدیگر جذاب و هیجان انگیز است و بوی الکل را تداعی می‌کند که باعث می‌شود تا بیشتر برای مهمانی‌ها و فصل تابستان مناسب باشد.

ادکلن دیور ساواج، ترکیبی از روایح قوی

عطر مردانه دیور

ادکلن دیور ساواج برای افرادی مناسب است که از نت‌های تازه لذت می‌برند. این ادکلن حاوی بوهای قوی مردانه و نت‌های چوبی است که کاملا شما را هوشیار می‌سازند. دیور ساواج که حضور چهره جانی دپ را به عنوان سلبریتی محبوب در کنار خود دارد، استایلی مردانه به فرد می‌بخشد. از آن جا که روایح این ادکلن از بوی فلفل، گل لوندر و بوهای سنگین تشکیل‌ شده، بیشتر برای مناسبت‌های رسمی و میهمانی‌های شبانه و فصول سرد سال مناسب است. همچنین دیور ساواج، یکی از بهترین انواع ادکلن مردانه با خط بوی بالا نیز به حساب می‌آید که حالتی مدرن را هم تداعی می‌کند.

پاکو رابان وان میلیون اینتنس ادوتویلت

عطر مردانه وان میلیون

این عطر که در سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی عرضه شده‌است، یکی از بهترین انواع عطر مردانه به‌حساب‌ می‌آید. مبدا این عطر که در دسته بوهای چوبی و ادویه‌ای قرار می‌گیرد، کشور اسپانیا است و رایحه‌ای گرم دارد. دیگر عناصر این عطر مردانه با خط بوی بالا را روایحی چون نعناع هندی، چوب صندل و غیره تشکیل داده‌اند اما در نت اصلی آن شما بوی بهار نارنج و دارچین را استشمام می‌کنید. به دلیل همین روایح گرم است که این عطر را مناسب فصول سرد می‌سازد. طراحی شیشه پاکو رابان وان میلیون اینتنس ادوتویلت نیز از این نظر که به شمش طلا شباهت دارد، جالب توجه است.

نارسیسو رودریگز، از طراحی تا خط تولید عطر

عطر مردانه نارسیسو رودریگز

نام این عطر از یک طراح آمریکاییِ کوبایی‌الاصل گرفته شده و رایحه‌ای گرم و جذاب دارد. اولین‌بار نام این طراح با دوخت لباسی برای کارولین بَسِت سر زبان‌ها افتاد که برای مراسم عروسی جان اف کندی پسر طراحی شده بود. این طراح در سال ۲۰۰۷ و ۴ سال بعد از اینکه اولین سری عطرهای برند خود را برای خانم‌ها تولید کرده بود، به تولید عطرهای مخصوص آقایان پرداخت.

عطر نارسیسو رودریگز فور هیم (برای او) در دسته روایح چوبی جای دارد و می‌توانید آن را در حجم ۱۰۰ میلی‌لیتری پیدا کنید. بوی ریحان و نارنگی (مرکبات) عناصر نت اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند، در حالی که بوی مشک نت میانی را تشکیل داده و بوی سدر و چوب در مرحله بعد به مشام می‌رسد. به دلیل وجود بوی ریحان و مرکبات، این عطر حس تازگی و خنکی را تداعی می‌کند و برای فصول گرم سال مناسب‌تر است.

 

ادوتوالت کلوین کلاین  CK one، مخصوص آقایان پر شر و شور

عطر مردانه کلوین کلاین

کلوین کلاین، یکی از برندهای معروف و امروزی است که نامش با هیجان و جذابیت گره خورده. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، محصولات این شرکت بیشتر به آقایان اختصاص دارند و معروف‌ترین آن‌ها شلوار جین، لباس زیر و عطر هستند. در این بین، ادو تویلتone   CKکلوین کلاین جذابیت دیگری دارد و با وجود قیمت مناسبش، کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. این ادوتویلت با داشتن عناصر خنک و شیرین در ترکیبات خود، برای فصل تابستان کاملا مناسب است و هرچند که جزو انواع عطر مردانه با خط بوی بسیار بالا به‌حساب نمی‌آید اما با در نظر گرفتن قیمت، یکی از گزینه‌های مناسب برای مصرف روزانه است. این ادوتوالت به تلفیق بوهای مختلف معروف است و در نت ابتدایی هل، لیمو، پاپایا، ترنج و ماندارین را داراست.

نت میانی آن گرم و خنک بوده و از بوی گل‌هایی چون بنفشه، رز، سوسن و یاس به همراه جوز تشکیل شده. نت پایه در این ادوتوالت نیز شامل بوی چوب بلوط و صندل، به همراه مشک و عنبر و رایحۀ سدر است.

در این مطلب شما را با برخی از بهترین انواع ادکلن مردانه آشنا کردیم. شما معمولا کدام نوع عطر یا ادکلن را ترجیح می‌دهید؛ آن‌ها که خط بوی بالایی دارد یا آن‌هایی که قدرت پخش بالاتری دارند؟ برایمان بنویسید.

 

نظرات 8

  1. علی فربد says:

    رایحه و مشامو عطر کاملا سلیقه ایست.
    بهترین و بدترین و درجه بندی ندارد. میتونین بنویسین عطرهایی که بیشتر خرید میشوند. مثلا شماره ۱ شما برای سلیقه بنده بسیار بد بو و تند است. یا بلک افغان، در صورتیکه سیلور مانتین که من میپسندم برای خیلیها ناخوشایند است.
    در صورتیست که سیلور مانتین هم بسیار گران قیمت به نسبت عطرهای رایج در بازار است.
    مقاله فوق عامه پسند و رودخانه ای باریک به عمق ۱سانت است به اصطلاح، در حد نظر خودم گفتم و برداشت خودم

    • خسروبراهوئی says:

      سلام
      تفاوت خط بو با پخش بو را نگفتید

      باتشکر

      • هیئت تحریریه بانی مد says:

        سلام خدمت شما
        ممنون از دقت نظرتون
        اضافه شد.

    • ناشناس says:

      بنده نیز با نظر شما موافقم دوست عزیز
      عطر کاملا سلیقه ای ست

    • هیئت تحریریه بانی مد says:

      با سلام خدمت شما
      از این که نظرتون رو با ما درمیون گذاشتید، ممنونیم.
      ما در این مقاله به بررسی اون‌دسته عطرها و ادکلن‌هایی پرداختیم که خط بوی ماندگارتر و بهتری دارند؛ درنتیجه فارغ از اینکه چه بویی داشته باشند، بر این اساس انتخاب شدند.

  2. محمد م says:

    درود،
    تا حد زیادی با دیدگاه جناب فربد توافق دارم. با ذکر این نکته که تقریباً بیش از نیمی از عطر و ادکلن‌ها برام حساسیت‌زا هستن و مسبب سردرد و سرگیجه، به‌شخصه وود رو دلپذیرترین عطر می‌دونم. بولگاری آکوا و اساساً روایح مرکباتی و چوبی‌رو هم شخصاً می‌پسندم و استفاده می‌کنم. درحالیکه علیرغم قابل قبول‌بودن و عامه‌پسندی‌ نسبی دو ادوتویلت مذکور (وود و بولگاری)، تقریباً هیچیک از نزدیکانم اون‌هارو حتی جزو ۱۰ رایحه (عطر، ادوتویلت، پرفیوم و و و..) اول‌شون هم نمی‌انگارن و نمی‌پندارن. با این‌حال شخصاً چند پاف از wood کافیه تا بِبَردم بالای ابرها..!
    فقط جای تأسف داره که با سقوط آزاد ارزش پول‌مون، برای خرید هر شیشه ۱۰۰ میلی می‌بایست تقریباً معادل نصف حقوق یک ماه یک کارمند/بازنشسته/… هزینه کرد، افسوس..
    در مورد اسپری‌ها هم اکثریت محصولات برند پاریس‌بلو خیلی با سلیقه و شامه‌ام سازگار هستن + پولو آبی.
    ممنون از مطلب‌تون و موفق باشید. یاهو.

    • هیئت تحریریه بانی مد says:

      سلام خدمت شما
      از اینکه نظراتتون رو با ما درمیون می‌گذارید، خیلی ممنونیم.

  3. نرگس says:

    سلام
    من با نظر علی فرید کاملا موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد